A HoI3 még be nem teljesedett sikerén erõre kapó Paradox bejelentette a Victoria második részét, amit a játékosok kívánságlistája alapján akarnak megírni. 2010-ben várható.
- összetett politikai szimuláció, tucatnyi különbözõ államforma - részletes gazdaság, több mint 50 féle termék és gyár - több mint 200 játszható ország 1836-tól 1936-ig - több ezer találmány - exportálható mentésfájl a HoI3-ba - egyszerûbb kezelõfelület - automatizálható feladatok - nagyhatalmak csatája a világért, érdekszférák - új típusú lakosság, mint pl.: bürökraták, mûvészek - iparosodás elõtti gazdasági modell - hadihajó diplomácia, tárgyalni se muszáj, néha elég egy flotta a kikötõnél - új okatatási rendszer, a papság az azonos vallású lakosságot oktatja, minden csoportnak megvan a maga aránya írástudásnál - több reformkategória - új választási rendszer, többházas parlament, koalíciós kormányzás - történelmi és dinamikus események, több ezer döntés
Írnak egy eventet hogy felszabadult az országuk a magyar elnyomás alól,hiszen itt magyaroknál a hoi ban már többször is láttam hogy sokak szemében Horvátország magyar terület:D...
Mert? Nehogy azt mond nekem, hogy pl a HOI 3 az teljesen ki van balancolva? Elég hülyén néz ki amikor pl amikor Japán meg Finnország csatlakozik a szövetségesekhez... Szerintem a Victoria elsõ részéhez a VIP mod teljesen korrekt, vagy pl a Hoi2-höz a TRP mod.
Nem állítottam hogy a HOI3 ki van balancolva(majd ki lesz) de a hearts of iron 2,doomsdayel,armával és az utolsó office patchal ki van.Mondjuk a TRP mód valóban korrekt....de ellen példának mondanám a 34-es módot....
azt szeretném megkérdezni hogy hogyan tudok valakinek hadüzenetet küldeni/ a diplomáciában szürke/ mert már szicilia partján állomásozik egy igen tetemes haderõm/1936 óta edzem õket/ és nem tok partra szállni az olaszoknál...... help please :D
Az ugyebár igaz hogy a Vicky 2 mentését át lehet rakni a Hoi3-ba? De hogy oldanak meg egy-két dolgot? PL: Meg akadályozom a német egységet?
http://data.hu/get/2408011/er.png.html
Ott van az ingyenes letöltésnél a képem, nézzétek meg a birodalmam. 17.891000 lakos, 2038 szept 10-ig. Igyekeztem megtenni mindent, hogy csak magyar nemzetiség maradjon az országba, így elértem a 99.9%-os magyarságot. Csak néhány román, meg ukrán nem akar jobb belátásra térni, de velük már nem tudok mit kezdeni :). Ha esetleg valakinek van egy 100%-os Nagymagyarországos mentése, az jelezze! Jelenleg az oroszok tartanak sakkban mindenkit, szerbia a satellitem, következõ románia lesz, de a ruszkik garantálják a függetlenségüket, ezért nem lesz egyszerû..
Ezt hogy ??? Bele piszkáltál a programba?? :D
Nem, nem teljesen szabályos játékkal, van ilyen idõkorlát kitoló, azzal elvileg 2500-ig tudok játszani, a közel teljes magyarság meg a magas adóknak, meg a gyárak bezárásával értem el, mire 90% körül lett a magyarság, már csak 5.600000 lakosom maradt ekkor adók vissza, a maradék 10% meg még ekkor is inkább lelépett, vagy éhenhalt.
Azóta viszont már tovább játszottam, most 2061 február van 23.270.000 lakos, célom a satellit államom egy szerbia által uralt balkán, ami egész jól halad, lásd képemen. Romániát elfoglaltam, osztrákoktól megvettem a boszniai terkókat, bulgária már csak 1 provincia, meg lesz ez :)
http://data.hu/get/2410555/Balkan.png.html
Az oké, hogy HOI3-mal kompatibilis lesz, de az lesz-e az EU3-mal? A Vicky 1-be be lehetett tölteni az EU-s mentést, nem?
Akkor nem lesz gond a 100 %-os Nagymagyarországgal. :-) Vagy mondjuk az érdekes lesz, amikor a magyar vezetésû Holy Roman Empire-rel fogok indulni. :-)
én is hasonló terveket szövögetek, csak én más oldalról közelítek a probléma megoldásához. Kezdetben asszimilációs kísérleteket folytattam, de ez elég lassú és nagy körültekintést is igényel, úgyhogy átértem egy hatékonyabb módszerre. Feltöltöttem az összes gyáramat magyar dolgozóval, megvásároltam 2 provinciát az oroszoktól Beltsy-t és Chisinau-t. Itt volt 2 gyár és jól kibõvítettem, és sok bocskoros oláhot, meg drótos tótot, meg rácot, svábot gyári munkássá képeztem, akik oda vándorolnak ki. Majd egy szép napon, amikor Magyarországon csak magyarok lesznek, szépen elajándékozom a 2 provinciát valakiknek.
Remélem, hogy Nagymagyarország végre értelmesen fog kinézni, nem úgy, mint az eddigi Paradox játékokban. A térképek a legtöbb játékukban egyszerûen borzalmasak, mikor épp ez lenne a lényeg, itt látjuk a munkánk gyümölcsét. Nem tudom elhinni, hogy egy vadiúj játék, a HOI 3 ilyen ocsmányul nézzen ki, remélem ez most megváltozik, a képek alapján van rá esélyünk...
Lehet hogy elsiklott a tekintetem, de szerintem eddig még nem láttunk képet Kelet-Európáról. Általában az új játékaiknál mindig rejtegetik a Balkánt és környékét, aztán mikor kiadják akkor meg mindenkit sokkhatás ér. Ráadásul a Vickynél még a nemzetiségi arányokat is be kéne állítsák, de van egy olyan érzésem hogy ránk marad az is.
Van fent a neten kép a monarchiáról elég jól le van modellezve nagy magyarország és úgy az egész térség. Bár hozzá tenném, hogy ez már az elsõ részben is szépen meg volt csinálva.
Ezt az egyet találtam, amin részben látható Nagymagyarország, alapjait véve nem rossz, ami kitûnt hibaként, hogy nem lehet majd Magyarországhoz csatolni az Eisenstadt alatti, jelenleg szlovén részeket. A másik hiba Fiume tartomány területe, nem nagyon hasonlít arra, amilyennek lennie kéne, Trieszt tartomány sem az igazi, nem hasonlít így a térképen a jelenlegi helyzetekhez.
Igen. Biztos egy pár dolog ami nem lesz még mindig jó. De ez még se az eu3-hoz képest ahol nem érték meg hogy az Erdélyi Fejedelem 1570-tõl létezik. Nem pedig 1399-tõl!! Ráadásul nem Banat-al együtt!!
Fel teszek egy kérdést : (lehet hogy hülye vagyok) Hogy lehet nemzetiséget át alakítani-telepíteni .
Ha az asszimilációra gondolsz, az lehetséges a játékban, de nagyon nehéz elérni, még én magam sem tudom, hogy hogy kell. A 34 és a36-os hozzászólásomban van egy extrém módja a nemzetiségek eltüntetésének, nekem sikerült, ott a kép is :)
fityusz, Mikike94: Asszimilálni nem nehéz, csak nagy körültekintést igényel. Sokat foglalkoztam a kérdéssel, közreadom a tapasztalataimat:
1. Politika: Lényeg, hogy olyan kormány legyen hatalmon, akiknek a kisebbségi politikájuk Full Citizenship
2. A POP-okat átalakítod gyári munkássá pl. Kassán. Aztán meg kell egy gyár pl. a Délvidéken. Fontos, hogy a gyár(ak) egy másik régióban legyen(ek), mert csak úgy tudnak átvándorolni a POP-ok.
3. Adózás: fontos, hogy a szegényebb rétegek adóját /Tax (poor)/ 50%-ra tedd és a Tariffs csúszkát pedig jobbra húzd koppanásig. Ez azért kell, hogy ne tudjanak pénzt megtakarítani maguknak. Tapasztalatom szerint, ha a POP-oknak van megtakarított pénzük, akkor nem vándorolnak el. A Tax (poor) adót ha 50% fölé emeled, akkor a szegényebb POP-ok az átvándorlás mellett (földmûvesek, gyári munkások, bányászok stb.) elkezdenek egy másik országba disszidálni. És minél jobban közelítesz a 100% adókulcshoz, annál több POP fog külföldre menni.
4. Vallás: Az asszimilációhoz fontos a vallás. Ha az asszimilálni kívánt POP-ok vallása megegyezik az ország fõvallásával, akkor Magyarország esetében max. 2000 lélekszámú POP tud asszimilálódni egyszerre.
És itt kell vigyázni, mert ha a POP lélekszáma meghaladja a 2000-et, akkor az már nem fog asszimilálódni.
Ha az asszimilálni kívánt POP-ok vallása különbözik az ország fõvallásától, akkor max. 300 lélekszámú POP tud asszimilálódni. Ha ezt meghaladja, akkor nem fognak asszimilálódni.
Az asszimiláció nagy körültekintést igényel, lassú és körülményes folyamat. Én egy másik módszerrel a következõt értem el:
1999. július 17. közel 90 millió lakos 100% magyar
pauli
Hogy telepítetted a MDS-t? Mert amikor én telepítem tele van hibával, meg összekeveri az államokat, pl. elég zavaró, hogy Sardinia-Piemont = Zanzibar meg ilyenek.
Tehát én 1935-ig ezt értem el:
Az asszimilációs leírásodat kipróbálom, bár nekem van egy módszerem ami szokott mûködni, Full Citizenship-> Soldier -> irány a front!! Csodákat tesz :))
(hogy hoztál létre 2000 fõs max. popokat? popsplitter-rel, vagy belepiszkáltál az excel táblába?)
Az új játékról csak annyit, hogy erõsen remélem ez benne lesz: Bhrams No. 5
Nem MDS van fent, hanem egy szimpla idõkorlátot kitoló kiegészítés (time limit changer) az nem keveri össze az államokat. Innen letölthetitek:
A max. 2000 fõs pop-okat nem én hozom létre. Amikor a pop-ok elkezdenek átvándorolni egy másik tartományba, akkor minden hónapban tartományonként 650-800 pop megy át. Figyelni kell rá, hogy ahová vándorolnak ne gyûljön össze belõlük 2000-nél több. Ezért körülményes az asszimilálás.
Arra én is gondoltam, hogy háborúba küldöm a katonákat, ahol aztán meghalnak. Aztán egy másik (békésebb) módszert dolgoztam ki, amivel az alább már belinkelt eredményt értem el.
Ja még egy fontos dolgot elfelejtettem említeni az asszimilációhoz.
5. Ahhoz, hogy egy POP elvándoroljon egy másik tartományba, munkanélkülinek kell lennie!
Közben rájöttem, hogy a költözködésnél látok kisebb 100-200 fõs POP-okat! A linket köszönöm! Na elkezdem elölrõl megint!!! :DDDD
Addig meg jöjjön már ki a Viki 2!!!!!!!!
Sziasztok! A Viki 1-hez csináltam így gyorsban egy kis pop módosítást Akit érdekel: http://addat.hu/932e7cb9/Hunpops.rar.html
Módosítások a teljesség igénye nélkül:
Felvidék: összesen 41% Magyar, 35% Szlovák, 19% Német ->> legnagyobb módosítás Pozsony ahol német többség volt és a szlovák volt a legkisebb populáció. Módosult még Nyitra, ahol 1v1 helyett szlovák többség lett, Ung és Huszt kapott magyar lakosságot is.
"Temesvárnak" nevezett leves
Lakosság: 45% Magyar, 40% Román 15% Német Fõbb változások: Temesvár Német többség, Nagyvárad és Szatmár kicsit megemelt magyar lélekszám kicsit csökkentett román.
Erdély: Lakosság (ezt nem írtam fel de) román kb. 45% magyar-Német együtt 55% Brassó német többség nagyjából = magyar=román lélekszám Kolozsváron megemelt magyar lélekszám + magyar arisztokraták hozzáadása
"Szekl" össz lakosság: 55,5% magyar, 45,5 román Domonko javítva 100% magyar pop Feldru magyar pop hozzáadása Fogaras ->egyedül itt maradt román arisztokrata, mert a lexikonom szerint az Erdélyi románok írástudatlansága 90% körül volt 1919-ben meg Gyulafehérváron hagytam katonákat.
Más változások: Zágráb: 4% Magyar, kevesebbet akartam de így volt jó. Fiume 8-9% magyar (hiszitek vagy sem a könyv szerintm 10% fölött volt a magyarok száma tehát még csak nem is tulzott. Károlyváros szintén kapott minimális magyar lakosságot Eszék szintén kapott minimális magyar lakosságot
Vajdaság: változások
Fõleg újvidék változott Magyar többséget kapott az egész Vajdaság lélekszámában 23% körüli lett a magyar.
Orsova: :DDDD szabadjátékban kapott minimális magyar és minimális németet valamint törlésre került 1 70e román pop
(kicsit szabadjára engedtem a fantáziám, de még is is jóval közelebb áll a valósághoz, mint a paradox agyszüleménye)
Teljes Magyarországra vonatkozóan annyi változott, hogy minimálisan megnõtt a lakosság, de csak azért mert Pest-Budához hozzáadtam egy 200 ezres paraszt sereget, mivel az 500 ezres lakosság egy baromság, fõleg azért mert szinte a legalacsonyabb a környezõ szektorokhoz képest.
Azért nem akartam csökkenteni a teljes létszámot (kb 16millió) a reálisra, mert akkor játszhatatlanná vált volna, meg a környezõ országok pop-jai se reálisak.
Sajnos a megye határok nem tükrözik a valóságot ezért nem is lehet tökéletes, de szeretném ha mások is megnéznék, javítgatnánk, aztán ha kijön a Viki 2, akkor aki tud angolul segítene nekem módosítani a pops-okat a paradox fórumában, szoktam olvasni és figyelembe veszik az írásokat, fõleg ha azt forrásokkal tudjuk alátámasztani és esetleg elérhetünk egy 1.X patchot ami reálisabban tükrözi a magyarorsági állapotokat.
Addig is jó játékot az új Magyarország program támogatásában :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Ja, természetesen letöltés->kicsomagolás-> és optimális esetben C:\Program Files\Paradox Entertainment\Victoria\scenarios\GC mappában másolás felülírás (az eredetit elõbb mentsed le, hátha nem tetszik az új.)
Viki 1 multiját próbálta már valaki? Eléggé érdekelne egy netes játék, esetleg egy-két tapasztalatot írnátok, hogy egyáltalán játszható e a multi?
Sziasztok!
A hivatalos fórumon szerettem volna feltenni egy kérdést, de sajnos nem tudok. A kérdésem a következõ: lehet szerezni core provinciákat? Vagy valami megoldás lesz az olyan helyzetekre, mint amikor pl egész Horvátország magyar(100%-osan), a világon nem élnek már horvátok mégis lehet függetleníteni õket. Ez szerintem így butaság... Mert, ha tengerentúli provval történik ugyanez, azt még meg lehet érteni, így a szomszédban viszont egyáltalán nem reális.
Ezt valaki meg tudná kérdezni a hivatalos paradox fórumon?
Aki igen az vendégem egy virtuális vállonveregetésre, és egy "köszi"-re.:)
Nem tudom lesz-e, de szerintem itt kicsit másodlagos mondjuk EU3hoz képest, mert a pógárok lojalitása az államhoz nem ettõl függ, hanem a nemzetiségtõl. Hatása max annyi lenne, hogy ha mondjuk az oroszok belefoglalnak a törökbe, bizonyos idõ múlva már csak mint core-t vehetnéd el tõle. Annyiban meg reális, hogy csak kb 100 évet fog át a játék, a történelmi különállóság ennyi idõ alatt még megmarad.
Szerintem 100év alatt tudatos asszimilációval nagyobb népek is eltüntethetõk lettek volna a 19.században. Ha valamelyik nagyhatalom ennek minden alárendelt volna, lehet nem lett volna ennyire fejlett a gazdaságuk, de több többségi nemzetiségû élne belõlük az ország területén. Ha már lehet választani full citizenship- et, meg teljesen szabad sajtót, totál demokráciát 1830-ban, akkor ennek is meg kellene adni a lehetõséget szerintem.
Hát én ezt másképp gondolom, a 19. sz. ehhez már késõ. Akikek sikerült, franciáknak a bretonokat és okcitánokat, angoloknak walesieket, skótokat, mind jóval elõbb kezdték és nem is sikerült mindig. Önálló Bretagne elég hülyén hangzik már, de Skócia idõnként pengeti a függetlenedést, pedig gaelül beszélõ skót alig van már. 19. sz. második felében már az összes európai nép túl nacionalista volt ehhez, pld mi is elég intenzíven próbálkoztunk de max. egy kis %-os eltérést sikerült elérni a nagyvárosokba települtek asszimilációjával. Megnéztem a hivatalos fórumot, a core-ok nem fognak változni, de elég sok potenciális államalakulat lesz mind külön core-okkal, ilyen Union tag-ek, talán lesz pánszláv meg pánturáni is, ezeket azok az államok hozhatják létre majd akik beleesõk közül a legerõsebbek, ekkor a kisebb AI-k javarészt automatikusan csatlakoznak.
"angoloknak walesieket, skótokat"
Fogalmam sincs mi a helyzet a walesiekkel, de a skotokkal nem jott nekik ossze... :)
"de Skócia idõnként pengeti a függetlenedést, pedig gaelül beszélõ skót alig van már."
Ez nem nyelv kerdese. Mindenesetre jelenleg az unio hivei a tobbseg. Amugy a 70-es evekben talalt Eszaki-tengeri olaj ota erosodott fel a nacionalizmus. Meggyozodesem azonban hogy az uniobol rengeteget profitaltak a skotok. Na meg a brit birodalom beloluk :) A hadsereg gerincet az akkori csoringer munkanelkuli skotok alkottak :)
Hát igen. Nem csak a nyelv dönti el de nagyban befolyásolja az eltérést és a nemzeti tudatott. Mert egy nép majdnem elpusztul ha elveszíti saját nyelvét. Bár rossz szó hogy elpusztul inkább jobban lehet beolvasztani. Vegyünk pl: Ausztria és Németország. Kisebb eltéréssel a nyelv egyforma, és Ausztriának történelmivel ellettében könnyen Németország része lehetne. De egy másik pl: Mo és Ausztria mikor próbáltak minket is de nem sikerült. . És igazából ilyenkor látja csak hasznát a sok költõ és írónak az értelmét , mert ezek õrzik,használják a nyelvet. Más kérdés az hogy eldobja e ezt a nyelvet a megélhetésért.