Hát most nem tudom el magyarázni, van ami megy be be a számítógépbe a hang kártyánál, az alsó 8 lyukas a felsõ 7 (incses vagy milyen) és azt be illesztettük.A szintibe pedig az OUT-ba lett beillesztve. És akkor sem szólt . A számítógép nem jelzett semmit sem...
esetleg próbálkozzatok a bemeneti beállításoknál mást nem tudok mert én midi billt használok nekem csak egy usbbõl áll.
Sziasztok. A Bátyámnak van egy Korg Pa 50-es szintije... Vettünk egy MIDI kábelt, be lett szerelve (minden a helyén van) és a számítógépen nem akar meg szólalni. Próbáltuk Cubase-val Flstudióval s nem akar szólni amit játszik rajta.... Szerintetek mi lehet a gond, és van-e erre megoldás? Üdv Krisz.
A sample editor mindig is nehezkes volt nekem.. pl 1. ha az audio event-en kivuli resz nem kell nekem (takarekossag miatt kivagnam) ill ha az event elott es utan 2-2 masodperces fajlt szeretnek csak.. akkor hogy azt hogy tudom leggyorsabban megcsinalni?
2. amikor masolok eventeket, megkerdezi, hogy uj verziot akarok-e (igen).. de en a mintabol is akarok uj verziot, vagyis mindig ugyanazt a mintat hasznalja ill az ugyanazt a mintat hasznalo eventek eseten a sample editor mindig az elozo event beallitasaival jon be, de en kulon akarok minden eventhez sajat nezetet a sample editorban. Ez lehetseges?
Koszonom.
Ha nem hangszereled megfelelõen a sávokat akkor úgy sem lesz még csak hasonló sem az eredetihez. A hangszerkészleted meg szerintem nem áll olyan szinten, hogy bármelyik profi elõadót még csak a megközelítés szintjén is utánozi tudnál, ..Az mp3-as minõségrõl meg jobb ha nem is beszélünk, mivel az nem stódiószínvonalú kategória, maximum zenebohócok használják...
Köszike de így nem jutottam elõbbre nincs valami leírás véletlen tallonba ???
Tök egyszerû:pár év alatt megtanulod jól kezelni a progit,újabb pár év alatt megtanulsz hangszerelni meg vst hangszereket kezelni,újabb pár év alatt kitanulod a meszterelés trükkjeit,aztán kimented mp3ba és ha nagyon ügyes vagy még jobban is fog szólni mint az eredeti.Ennyi az egész. Ha ez túl bonyolult akkor marad a szabvány midi hangszerelés....ami nem szól túl "normálisan"(De lehet hogy eljön majd az az idõ amikor csak bekell mondani a számcímet meg elõadót,azt kidobja a megcsinált készterméket mp3ba.Sose lehet tudni.)
Haliho mindenkinek! Hatalmas kérésem lenne nem boldogulok a cubase sx 3-al amit szeretnék kérni tõletek az 1 kis info hogy hogyan kell egy midiben kicserélni a hangszereket úgy hogy az úgy szóljon mint ha rendes mp3 lenne pl: hogy a dob normáliosan szóljon stb stb stb. aztán elmenteni az egészet mp3 ban az a lényeg hogy vannak bizonyos zenék alapjai midiben namost úgy szeretném megcsinálni õket hogy normálisan szóljanak mp3 ban úgy hallottam valakitõl hogy meg lehet csinálni hogy az eredeti alaphoz megszóllalásig hasonlóan fog szólni.Aki tudja hogyan kell legyen szives kicsit szájbarágósan leirni nekem sajnos kezdõ vagyok és eddig nem sikerült megoldanom a dolgot.Elõre is köszike Tibi (cubase sx 3 mam van magyarítva)
Lehet bekapcsoltad a Virtual Keybord-ot. Akkor billentyû leütésnek akarná venni. Más okát egyenlõre én még nem tudom, hogy lenne. (hozzáteszem, kezdõ vagyok Cubase terén, nemrég álltam át) : )
amúgy srácok bocs már a hülye kérdésért régebben már olvastam valahol de nem találom. miért nem reagál cubase 5 a gyorsgombokra (pl f3 mixer...) eddig nem volt ilyen problémám és a napokban jött elõ
Köszi. Így már értem, és ha mindenképp ezt a ST-t akarja használni, akkor tényleg jó megoldás.
Senki nem állította, hogy nagy mutatvány. :) Külön akarja keverni a hangszíneket... ennyi. Így lehet megoldani. Ha VST instrument sávból alkalmazod az opciót, akkor annyi hangszer lesz megnyitva amennyi sáv van.
Most ezt nem egészen értem...az ADM hányszor lesz megnyitva ebben az esetben?- Mert ha minden MIDI sávhoz újra megnyitom a hangszert akkor az nem nagy mutatvány...
thx ez nagyon jól jött. Azért beprobálom battery3-at is :)
Ha kivan jelölve a szerkesztett midipart vagy midipartok, a "MIDI" menübõl választ a "Dissolve Part" opciót. Ezzel minden egyes hangot külön partokba szed, külön sávokba egymás alatt. Érdemes VST instrument sávot használni mert ebben az esetben automatikusan hozzárendeli a vst hangszert is és a használt hangszínt is. Így külön kezelheted a hangerõket vagy akár effektezheted, vagy kompresszálhatod sávonként. Midi sáv esetén az opció használatakor midisávokat rendel hozzá a vst hangszerrel együtt, viszont ebben az esetben továbbra is globálisan effektezheted a hangszíneket.
Sziasztok! audiorealism drum machine névre hallgato vsti-t szeretném használni de van 1 olyan problémám hogy mikor elkészítem benne az ütemet azt nem tudom külön sávokra szétbontani (kick,snare...) szóval azt szeretném hogy ami ütemet a vstiben összeraktam, azt cubaseben is megszólaljon de viszont ott már nem egyszerre hanem külön külön lehessen a hangokat kezelni.(mint pls groove agentben) sry ha kicsit érthetetlenül írtam de remélem azért valaki megérti és segít 1 kicsit :)
Nekem volt egy pár...(E-MU Proteus2, KORG M1, Roland D-110), de eladtam mindet, mert nem láttam semmi értelmét babrálni velük, semmi különlegeset nem találtam a hangjukban, a kezelésük pedig elég macerás. Az igazán jó vasak nem a hobby-szintü studiókba valók, vagyis nem az azt az árkegóriát képviselik amit érdemes lenne kiadni egy otthoni produkció megalkotásához.- Ezen felül jártam jó néhány itteni stódióban ahol szintén nem tartanak már vasakat, hanem inkább a softok háttérkiszolgálóira helyezik a hangsúlyt, spéci hangkarikkal, mikrofon pre-ampokkal, mixerekkel, méreg drága stúdiómonitorokkal megtûzdelve.
Na ok, ezzel egyet ertek. Csak kicst visszas, hogy nagyban megy itt a warez es bla-bla.. Mint irtam en megvettem volna, de mar itt a konyv, ami nagyon jo. ;) De biztos vagyok abbban is, hogy aki megveszi a DVDt az jol jar es nagyon hamar megtanulja hasznalni a Cubase-t.
Egyetértek veletek, tényleg dicséret illeti a készítõket és respekt, mert egyértelmû, hogy ebbõl nem fognak meggazdagodni. Mindemellett nekem akkor is sok ez az ár, ez pedig nyilván egyéni anyagi helyzet kérdése. Nagyon off téma, de én mondjuk azt sem tudom ép ésszel felfogni, hogy hogyan kerülhet egy bérlet több mint 9000 forintba ilyen minimálbérek mellett. Szóval nekem elsõsorban az aránytalansággal van bajom, de úgysem tehetek ellene semmit. Megmondom õszintén én 10 ezer alá vártam az árat.
Hogy ki kinek akar jót azt azért nem lehet tudni, szerintem inkább a pénz motivál napjainkban mindenkit, nem a jószándék. Viszont azzal hogy "magyarok csinálják". azzal egyetértek hogy ne húzzuk le egymást.- más kérdés hogy nem igen fõállásban csinálják az oktatót..., de ez most mellékes.- A külföldiek meg nem érdekelnek, eléggé kirabolták már hazánkat, jobb ha befogják...egyáltalán nem kell lelkiismeretfurdalásnak lennie senkinek miattuk.
A szoftver dolog kicsit másabb.... az nemzetközi mondjuk jelen esetben a Cubase 5 re gondolok. Tehát a C5 magyar eladási piaca kb 0,01%-kot tesz ki. Az oktató anyag meg olyan emberek készítik akik nekünk akarnak jót, meg gondolom pénzt is akarnak vele keresni :)))Ha annyit eladnának az oktatóanyagból mit amennyi Cubase 5-t nemzetközi piacon akkor én is szarnék rá és ingyen szedném le. Ha megnézed a szavazást amit kiraktak kb 100 embert érdekelt. Ha azok az emberke meg is veszik akik szavaztak akkor is csak 1,3 millió bevételük lesz. 1 éves munkára és nem tom hányan csinálják. és persze van kiadás is. Tehát akár hogyan nézem a dolgot kurvára nem a pénzért csinálják mert szerintem nagy rábaszás az egész nekik. Én megveszem az tuti!!!
Miért is kéne elítélnem magam? Nekem gyári dobozos Cubase 5-m van :P meg van sx3 meg cubase 4 is :) az hogy megosztom a törtverziót meg letölthetõ az oldalról amit csináltam, csak azoknak az emberkéknek segítek akik egyébként is letöltenék. akkor minek szenvedjenek torrentrõl meg rapidról stb? :)
Ez a nezopont ervenyes lehet a szoftverre is. ;) De akkor magadat is el kell, hogy iteld. :D Az aron nem lehet vitatkozni, ennyi, ennyi, kesz. En is megvettem volna es biztos nagyon hasznos, hogy valos peldan keresztul mutatjak be a dolgokat, igy megoldva sok-sok valos problemat, amit talan egy elmeleti konyv nem old meg. De en mar nem birtam varni.. A konyvnek is van sajat pozitiv tulajdonsaga, pl barhol olvashatod..
Hát igen... már nagyon elhúzódik a cubase 5 oktató dvd, de nyilván megvan az oka. Könyvet én is használtam annó máshoz, de csomószor volt olyan, hogy a könyvben szereplõ kép nem az volt amit én láttam és csomószor nem tudtam megfejteni könyvbõl sem. Videóban megszerkesztett oktató dvd ilyen szempontból magason veri a könyvek értékét... szerintem. Az hogy mennyi az ára aszem 13e forint lesz vagy ilyesmi. Ez is nézõpont kérdése hogy drága e. Ha valóban több mint 5 óra anyag lesz rajta, mit ahogyan ígérték, akkor nem sok a 13e forint érte. Egy mozi jegy ára is 2500 forint és kapsz érte 2 órás filmet amit 1x megnézhetsz nagy kivetítõn. Ebbe az esetben 5 órát kapsz amit bármikor megnézhetsz, és ráadásul a megszerzett tudással nagyobb élményt nyújt mint egy mozi film vagy 2 mozi film. Ha 30e forintba kerülne az oktató anyag akkor is megvásárolnám. Szerintem az sem sok érte. A másik dolog meg már csak azért is megveszem hogy azokat az embereket támogassam amiért belemertek vágni egy ilyen oktató anyag elkészítésébe. És azokat az embereket maximálisan elítélem akik ingyen letöltik majd. Szal ennyi a véleményem az oktató anyaggal kapcsolatosan.
Szerintem is borsosra sikeredett, pedig engem érdekelne - gondolom nem vagyok vele egyedül. Zenét nem ír helyettem, de az tuti, hogy megfelezi ( ha épp nem megtizedeli) azt az idõt, amit 'nyomkod a hülyegyerek'.
Az addig okés. De egy dallam felgyorsításánál szinte kivitelezhetetlen az amit szeretnék. FL-ben sikerült felhúzni 900-ra, jó emelkedéssel, majd egy gyors süllyedéssel akarom 10-re levinni és ott egy "robbanást". Nagyon jó hangzáskép, csak sajna ezt Cubase-ben még nem tudtam.
Hali. Miért nem elég a 300 BPM? 4/4-et átállítod 2/4-re vagy NEM negyedenként helyezed el az ütemeket hanem nyolcadonként. az már 600 BPM
Lehet valahol magasabbra állítani a maximális sebességet, mint 300 bpm? Ha igen, hol?
Meg kellene tudnod hogy mennyi Ram-ot fogad max. az alaplapod,,ha 64-bites rendszert teszel fel akkor annak 4 GB minimum dukál, viszont a 64-bites rendszernek vannak hátrányai is,(progihiány , crack problémák stb.- sebességre viszont mindenképp jobb mint a 32 Bites rendszer
Fel fogom rakni ezt a progit, amúgy szerinted a gépemre érdemes felraknom egy 64bit-es win7-et, vagy az még jobban belassítaná...
Végül is érdemes elõtte feltenni egy rendszermérõ kis progit (Rainmeter), amin állandóan nyomon követheted a gép terhelését.Hamarabb kiderülhet hohy melyik részen kell fejleszteni.-A leírtakat okozhatja egyéb programösszeférhetetlenség, vagy más ,esetleg crack-hibákból adódó tényzõk is szerepet játszhatnak. Anno én is zenéltem AMD Athlon 2.0 GHz,és 2 GB Ram-al bíró géppel, mondjuk akkoriban még a Nuendo 3 volt a spicc, azzal nem nagyon volt gondom azon sem.
Üdv, lenne egy kis problémám a Cubase 5-el kapcsolatosan... Íme: A serious problem has occurred: Please try to save your project under another ame and then restart Cubase5.exe. If this Problem Persists please contact Steinberg Technical Support with a description of what you do to create this problem, and the file C:\Program Files\Steinberg\Cubase 5\Cubase5.LOG
Ezt általában akkor csinálja amikor már több Vst effektet használok és egyszerûen összeomlik az egész:S (core duo 2Ghz, 2Giga ram van a gepben) Valaki tud valami okosat ajánlani a hiba orvoslására? Köszi!
Brennan Heart miatt váltottam én is Cubase-re és pont e videót néztem. Milyen VST lehet még az a "piros karikás" amit használ? Sehol nem találok ilyen "kinézetût".
Na, igy csinaljak a nagyok! Elhangzik benne egy buvos mondat, ami a lenyeg, persze ok is Cubase-t hasznalnak. ;D ;)
parts vagy events group? melyiket is?
Cubase hogy tud megnyitni .syx (MIDI SysEx uzenetek) fajlokat? Mert nekem sehogy sem sikerult..
Lehet hülyén hangzik, de mit ahogyan említetted is, mindenki kicsit másképp használja, ezért úgy jó ahogy használod és persze a felhasználási cél is meghatározza. :)
Cubase 5-öt használok. Side chain kompresszióval kapcsolatos kérdésem lenne.
A beépített Compressort használom a célra, úgy hogy létrehozok egy FX sávot és arra helyezem a compressort. Majd erre az FX sávra küldöm pl a basszust és a lábdobot.
Neten sok tutorial videot megnéztem ezzel kapcsolatban, de úgy láttam mindenki egy picit másképp csinálja. A kérdésem az, hogy ez a módszer jó e így? Mellékelek egy példát, hátha úgy jobban érthetõ:
Ezek szerint igen. Amúgy nem lehet tökéletesen pontosan belõni, még 70.147-es bpm-nél is összejön egy kis csúszás kb. 1 perc után. ( Csak 3 tizedesig lehet beírni az értékét. )Úgyhogy a fill loop helyett ebben az esetben egyszerûbb a repeat funkció, ugyanis ilyenkor bár marad egy hajszálnyi(nál is kisebb) szünet a minták között, ezt már nem lehet meghallani és végig pontos marad a metronóm.
Maradt a jó öreg 'sufni tunning': jól felnagyítottam és a tempót 70 helyett belõttem 70.148-ra. most úgy tûnik jó és a wav (!!) mintába sem kellett belerondítani ( kvantálni). Ennyit arról, hogy 70bpm-es. ( hivatalos DVD)
Húha, na...szóval: Ebben az esetben a Cubase osztásainak a mintához szabása lenne a megoldás. Bár arról fogalmam sincs, hogy mondjuk a dob és más vsti hogyan illeszkedne ehhez a módosított osztáshoz... a dobnál pl. vannak elõre megírt loop-ok. Mondjuk Addictive Drums-nál lehet aktiválni, hogy a Cubase saját tempóját 'vegye fel' a loop beillesztéskor, remélem, ez Superiornál is lesz majd, még nem csekkoltam. Nade: Ezt a nyavalyás time warp ikont csak akkor tudom használni, ha aktíválom a tempo track-et. Szépen behúzom a minta végéhez az osztást, így nem 120, hanem 120,571 lesz a tempo, nagyszerû. De nekem 70bpm-es metronóm kell, nem 120,571-es! A tempót nem engedi váltani, csak he nem aktív a tempo track, akkor viszont a time warp-ot nem tudom használni... WTF??
A lenyeg, hogy nulla-atmenetnel vagd, utana tobb lehetoseg is van, hogy loopold, utemre. A barok elejet az utemvonalhoz igazitod, igy mrad egy kis szunet kozottuk v time warpolod, v a hangmintaba beillesztesz plusz hangot v szunetet.. ahogy illik a zenehez vagyis ahogy elkepzelted.
Amúgy ez megmagyarázza a 'pattanást' is, hiszen repeat vagy duplicate esetén a cubase osztásait veszi alapul, míg fill loopnál rögtön a minta végéhez illeszt.
Belenagyítottam és igen, a minta hossz a pöttyel rövidebb, mint a cubase osztás 70 bpm esetén. VISZONT! Ha nem loopolom, hanem csak repeat-elem, akkor halál pontos végig. Meg is mondom, miért: ha kellõen belenagyítok, látszik, hogy nem pontosan a minta végéhez illeszti, hanem a cubase 70 bpm-es osztásaihoz - ami ugye egy hajszálnyival hosszabb, mint a minta hossza. Na ezért van az, hogy mondjuk a fill loop esetén 8. minta után már összejön annyi csúszás - hiszen itt nem a belsõ osztáshoz illeszt, hanem a minta végéhez - amit hallani a metronómon is. A time warpot még nyomkodom, mert nem tiszta....
Sajnos nem csak ez van, de ez elég bosszantó. A többi annyira nem, mert arra én nem tudok rájönni : ). Egyébként, szerintem, a sebességet nem jól ismerte meg. Ha összeragasztod, akkor is látnod kell, hogy elmozdul-e. Szerintem nem kéne. Rövid szakaszon pár bmp nem mutatkozik meg, ezért gondolok a sebességre. Viszont ha másképp nem megy, hosszabbítsd meg a samplét, majd féderezd meg az elejét és a végét, úgy talán nem fog pattanni. De ez csak az én elképzelésem. A Time warp-ot még nem nagyon próbálgattam.
Cubase, question: A time warp dolgot még nem néztem meg, mert már megcsináltam a felvételt, de van most egy másik probléma, amire talán ez lehet a válasz.
Adott egy full okés 70 bpm-es wav minta. Mittomén legyen 10 mp. Loopolni szeretném. Eddig okés. Ha simán egymás után másolom, akkor sajna nem 'folyik egybe', van egy pötty 'szakadás' a mintavégeknél. Sebaj, itt van a fill loop funkció, ami 'összesimítja' a mintákat, nade: a metronóm ebben az esetben egy idõ után ( mondjuk 30-40 mp után) egy picit elkezd késni. ( Gondolom az 'összesimítás' egy picit közelebb húzza egymáshoz a mintákat) Ezt is a time warppal lehet megoldani?
Kívánom, hogy ez legyen a legnagyobb gondod vele :)
Nektek is, vagy csak nekem csinálja? Ha hosszan nyomva tartom a bal egérgombbot (ritkább esetben a jobbat), akkor pár mp múlva megáll minden egy pillanatra, majd figyelmen kívül hagyja a kattintásomat és megy tovább minden... Ez kissé bosszantó, ha épp az EQ-t állítom live-ban. ... ?
Írd és mondd, 3 órát 'nyomkodtam', ha már nem tudtam aludni és mindkét probléma megoldva. A device port-ok aktiválása a VST connections menüben azért elég érdekes megoldás, tekintve, hogy csak itt lehet eredményesen módosítani, a device setup-ban nem, emellett egy 'default' new project indításnál mindig ezzel kell kezdeni ( próbáltam elmenteni, de nem jött össze), de már nem érdekel :)
A Superior Drummer pedig...ááá. Ismeritek, amikor már 100 lehetõségbõl 100-at megnézel, aztán a végén kiderül, hogy van egy 101 is. :)
Szóval végül is lehet így is C5-öt 'megfejteni', csak mocskosul sok idõ és fejvakarás lesz. Ezt hívják tapasztalatgyûjtésnek?
Többszörösen x-akta kérdés jön:
Cubase - new project - empty : az analóg inputok aktívak, tudok gitárt felvenni.
Cubase - new projekt - default: az analóg inputok inaktívak és eddig nem jöttem rá miért.
Eddig empty-t használtam, csakhogy pl. Larzz kollégától kaptam egy jó kis projekt fájlt, amiben olyan dobbeállítások vannak, amire nálam még mindig nem jöttem rá és ha ezzel a projektfájllal szeretnék elkezdeni dolgozni, természetesen az analóg inputok itt sem élnek...
Bármilyen ötlet?
Ha már szóba került, jöjjön egy másik talány: Miért nem látom a superior összes élõ sávját a cubase keverõn, miért csak egy sztereó sávot?? Így természetesen audio mixdown-t sem tudok csinálni, mert nem bontja sávokra. ( Larzz projektfájlja valamiért jó - erre még nem jöttem rá)