Próbáltátok már telepíteni Win7-re a Steinberg Virtual Guitarist-ot? Mert nekem sajnos nem telepíti. Felteszi a CD-ket, de mikor "regisztrálni" akarja magát az adatbázisba, ott nem történik semmi, mert már nem az XP féle "registry" van. Van valami ötletetek hogyan lehetne mégis használni Win7 alatt? Akár az 1-et, akár a 2--t. Mert egy régi projectemben még használtam, amit sokan dicsértek és szeretném most is.
Nem élõ felvétel, egy full szoftveres alap. ( dob, szinti, bass) A vidit és a választ még megrágom és majd írok, ha jutottam valamire. Amúgy már megcsináltam a felvételt, de nem kívánom senkinek, hogy metronóm nélkül játsszon rá egy alapra :)
Nekem mindenhez enged, bár volt már, hogy egyszer "elnémult". Ilyen probléma van ott is? Mert nekem a Control Room Overview-ben volt kivéve a "pipa" a metronómnál.
TALÁN???? Megsértõdök :) Ingadozik a sebesség....(élõ felvétel)? vagy állandó a sebesség és úgy nem stimmel? Sokféle módon lehet kompenzálni. Ha élõ és ingadozik, vagy a Cubase sebességét igazítod az alaphoz, vagy az ingadozásokat javítod ki. Ha állandósítani akarod a sebességét a "Sample Editor"-ban az "AudioWarp" ablakban aktiválnod kell a "Free Warp"-ot és a narancssárga vonalakat helyezhetsz el amiket odahúzol ahová csak akarsz... ezzel tudod a sebességet változó sebességre time stretchelni. Vagy a "Time Warp" ikon aktiválása után a cubase sebességét húzhatod az ütemekhez. így kõ csináániee Ha meg állandó a sebesség akkor tudni kell hány bpm az alap. (amennyire ismerlek nem errõl van szó) :)
Cubase, te talán tudod. Miért van az, hogy import alap alá ( volt mp3, de wav is) van, hogy nem tudok metronómot illeszteni, mert vagy 'lassul', vagy 'gyorsul'. Tudom, van a sample rate és van, amikor megoldja, de most pl. egy rövid mp3 fájl esetében ( tudom, hogy szar az mp3, de ez csak próba)akár 22 khz, akár 44 khz a rate, nem tudok metronómot alátenni. Tipp? Vagy egyszerûen szarul exportálták ki?
Egyetlen olyan oktató anyag sem létezik a földön amiben kulisszatitkokat árulnának el. Egyrészt, mert saját kreatív ötleteiket nem akarják megosztani, másrészt nem is biztos hogy aki megnézi vagy olvassa, számára hasznos lehet. Attól mûvészet az egész hogy saját kreatív dolgaidat adod hozzá. A program csak egy eszköz, hogy ezeket megtudd valósítani. Ezért az oktató anyagok csak a program mûködését mutatják be. Az hogy egy effektet vagy hangnak a kicsavarását hogyan kell megcsinálni az csak Te tudhatod. Viszont ahhoz tudni kell az eszközök mûködési elméleteit. Cubaseba szoktam olyan furmányosságokat csinálni, hogy néha én is elcsodálkozom rajta. A csatornák ki és bemeneteit küldözgetem össze vissza. stb.
Sokan esküsznek az FL-re. De az köztudott és tény, hogy PC-n a Cubase és a Nuendo a plafon. Az angol Cubase 5 oktató 2 DVD-jén rajta van hogyan kell használni a sidechain-t. A magyar verzióba meg szerintem a kettes DVD-n lesz rajta. Mondjuk az elsõ részén a kotta használata sincs rajta. Szal az elsõ rész is elég sok anyag. És szerintem a kettes lemezre is jut bõven anyag. Várjuk várjuk :) Cubaseban szerintem sokkal komplexebb dolgok vannak. Addig amíg az FL-be 2 kattintás addig a Cubaseba 4. De ezzel párosul legalább 2x annyi paraméter állítási lehetõség is. Ilyen szempontból nagyobb tudással kell rendelkezniük a Cubase felhasználóknak. Mondjuk én Cubase terén elfogult vagyok :)
Használtam persze, mûzlE-Jay-t, Ableton, (FL-t) a többit csak kipróbálási szinten. A Cubase tetszett meg legjobban, de számomra nem olyan egyértelmûek a dolgok, így hiába a tapasztalat, nem fogok rájönni, pedig lehet csak egy kapcsolást nem hajtottam végre. A sidechaint sem sikerült normálisan megoldanom, túlvezérli mindkettõt ha aktív (kick - lead párosítás). Nekem egyszerûbb volt a PeakController az FL-ben, és az elõre beállított vágás. De majd kitapasztalom akkor.
Ha mar hasznaltal zeneszerkesztot, akkor valszeg az alapokkal tisztaban vagy, csak a Cubase stilusat kell megszoknod, az meg jon magatol a hasznalat soran. A rutint nem helyettesiti semmi. En nem vok az embered, mert a Cubasenek kis reszet hasznalom csak.. ill most nem is hasznalom.
Jah, és ha van leírás, azt hol találom? : ) Remélem nem ez a címe: A CUBASE 5 és CUBASE STUDIO 5 részletes leírása.pdf, mert ebben csak termékismertetõ van. Nekem olyan kellene, amiben a funkciókról, elõhívásaikról és beállításaikról is írnak. Ilyen is van?
:) Olyat en sem csinalok. A nepszeru dolgok fent vannak publikuson is..
Köszi! Lehetséges, hogy emiatt nem megy, azért majd próbálkozom. Ezeket az oktatóvideókat már láttam, de sajnos a benne szereplõ dolgokat már mind kitapasztaltam, mikorra megtaláltam. Mondjuk nem tudom milyen lesz az ötös oktató, azért várom. Az angol verzióban elég sok dologról írnak, de a sidechainrõl és társairól mondjuk nem. És engem meg épp az ilyenek érdekelnének. Tudom, hogy másoknak is van egy idõbeosztásuk, de lehet csak én voltam ilyen akkoriban. Nem hazudok, ha azt mondom, hogy több mint 40 embert oktattam ki az FL használatáról, az alapoktól a rejtett funkciókig. Ezeket mind magam tapasztaltam ki, mások gondolom egybõl már tudni akartak mindent. Persze késõbb, pár nap, vagy hét elteltével már MSN-rõl is töröltek páran közülük, így már megfogadtam, hogy csak normális tagoknak segítek. Most ugyanezt kértem volna, csak én nem törölném az illetõt d : De nem gond, érthetõ. Majd megtanulom akkor. Mondjuk amikorra rájövök, már a 6 , vagy akár a 7 is kint lesz
nem vagyok regizve torrent oldalakon :)
Audionews-on, pluginaudio-n nézted?
Cubase 4 hez full original torrentet nem tud valaki? Eredeti DVD másolata kellene nekem.
Értem én. Az effekt kidolgozósóhoz jó úton jársz, illetve a Pitchbend funkcióval oldhatod meg. Elképzelhetõ, hogy a tört szoftverek miatt ez funkció korlátozottan vagy egyáltalán nem mûködik. Stef666 a nagy szakértõje ezeknek a dolgoknak. Ha valakire rázúditot a sok 100 kérdéseidet msn-nen 3. nap le fog tiltani. Szerintem azzal sem vagy beljebb. Mindenkinek megvan a megszokott idõtöltése. (szerintem)(nekem nem férne bele bocs) Van leírás :) Cubase 5 oktatóCubase SX 3 oktató
Jó, de ha találnék valami magyar leírást, legalább a 4-hez, vagy az SX-hez, ami nem csak a terméket jellemzi, már akkor sem égetném magam ennyire :). Szóval, leginkább harddance és hardstyle vonalon próbáltam elindulni, ill. próbálnék. Fl-lel kezdtem, de rájöttem, hogy jó lenne más, komolyabb DAW-ot is kipróbálni. A Cubase 5 mellett döntöttem. Elkezdtem egy zenét, de mikorra rájöttem hogyan kell dallamot írni, meg loopokat készíteni (összeragasztani a dolgokat) tovább õszültem. Most pl. elkezdtem Bijou-tól a Táncot feldolgozni. Addig jutottam, hogy az acapellát teljesen átírtam, mármint találtam hasonló funkciót a szerkesztésben, mint a Melodyne-ban van. Tehát átírtam a dallamát, de egyidejûleg akartam volna egy FX-et tenni az elejére, amivel indulna és követné a "hanglejtést". Mutatok egy példát milyenre gondoltam: http://www.youtube.com/watch?v=JuYIPW4hA-4 0:48-tól 0:51-ig. Nem tudtam a Nexussal automatizálni úgy, hogy hasonlóképpen süllyedjen. Azaz a kottába csak egy hosszú leütés volt és azt próbáltam volna hasonlóképpen szaggatni is, meg süllyeszteni, de se a pitch-re, se más effektre nem reagált. Azért szerettem volna ilyen megoldással, mert késõbb a dallam is ezzel a hangszerrel, hanggal lenne. Tehát milyen automatizációval lehet ezt megoldani? Vagy lehetséges, hogy a beépített VST-kkel lehet csak ilyet? Ez az egyik a sok száz kérdés közül. Azért gondoltam volna az MSN-re, mert ott "live" módban könnyen tudok pontosítani, itt meg most talán nem annyira érthetõ és soknak is tûnhet. De azért ha van valamelyikõtöknek egy magyar leírása, azt szívesen fogadnám!
Nugodtan felteheted ide a kérdéseidet. Hisz ezért fórum. Lehet mási is találkozik azzal a problémával amivel Te is... és így mindenki hozzájuthat az infóhoz. Nem csak a válaszok értékesek... hanem a kérdések is. Hajrá... várjuk a kérdéseket :)
Ha van köztetek egy középhaladó, (akár haladó is), aki ráér és segítõkész, mint ahogy én az FL-esekhez voltam :), az a személy felvehetne MSNN, mert szeretnék pár segítséget kérni, ami talán számára már alap dolog, számomra még nehézség és nehezíti a munkát. Mert az alapokat már ismerem amúgy, csak néhány tippre, tanácsra lenne szükségem, és persze néhány trükk elsajátítására. (Címem: [email protected]) Elõre is köszönöm!
Jaja, megvan, de ez valami más. Ez egy 'sima' kék vonal. Mindegy, nem lényeges, ha úgysem számít.
Nem fog! A "Sample Editor"-ban a "Show Audio Event" ikonnal kapcsolhatod ki és be (szaggatott vonalból álló négyzetben hanghullámforma a jele)
Nem látok 'S' betût, ettõl függetlenül lehet, hogy az, én már nem tudom... Az elõzõ helyén a projektnek ( amit meghagytam a biztonság kedvéért) nincs 'kék vonal', bármit 'nyomkodok' a snap funkció kapcsán. Na igen, jól fog jönni a tutorial DVD...
Nekem csak az számít, hogy ne 'zavarjon be' késõbb, ha esetleg mozgatom, vagy vágom a sávokat.
Annak a kék vonal közepén van egy "S" betü... azzal tudod meghatározni a "Snap" funkció 0 pontját. :) Az eddig is meg kellett hogy legyen... csak gondolom nem volt bekapcsolva. Minden hangmintán rajta van.
Kipróbáltam mindkét megoldást. A 'Back Up Project' alkalmazása után az új helyrõl megnyitott projekt audió sávjai elején egy kék színû függõleges vonal jelent meg. Van ennek valami jelentõsége? Vagy lehet, hogy én nyomtam be valamit véletlenül? : )
.... nem hülye :) Megnyitod a "Pool" ablakot és itt látni fogod az összes rögzített és importált audiókat. Az "Used" oszlopban azt látod hogy hányszor szerepel a szerkesztõfelületen az egyes hangok. ami mellett nem látsz számot értelem szerûen nincs használva, tehát törölhetõ. Vagy kijelölgeted ezeket és delete. vagy nyomsz az ablakban egy jobbegér gombot és az ablakban a "Remove Unused Media" pontot választva kitörli az összes olyan hangmintát ami nem lett felhasználva. :) Egy másik megoldás: A File menübõl kiválasztod a "Back up Project" pontot. Ezzel elmented egy új könyvtárba a kész projectet amiben megadhatod, akár azt is hogy ha pl egy 5 perces zenébõl (amit felhasználtál) kivágtál egy ütemet akkor azon szakaszokat kitörli az audió hangból. Az ablakban bepipálod a "Minimize Audio Files" pontot, illetve a "Remove Unused Files" pontot, így a legkisebb mérete lesz a könyvtárnak ... mehet archiválásra :)
Dede... én írtam el... bocsi. Ahelyett a "Save Selected Channel" a számottevõ. Azért nem tudod betölteni mert az összes csatornabeállítást mentetted, ezzel a csatornák sorszámát is. Ez annyit jelent, hogy a mentésben pl a 12. sáv instrumentsáv és az új projektben a 12. sáv pl audió vagy midi akor már nem tudod betölteni. Tehát abban az esetben tudod betölteni ha a mentéskor a csatornák sorszámához a csatornák típusa is megegyezik. Ellenkezõ esetben csak a megegyezõket tölti be. Nem tom elég világos e... de hogy tuti legyen egy példát írok. A keverõboltban azt látod hogy 1,2,3,4,5,6 csatornák audió, 7,8,9,10 instrument, 11,12,13,14 midi, miután elmentetted és behívod egy új projetben és pl 1,2,3,4 audió (ezekre behivja) 5,6,7,8 instrument (ebben az esetben 7,8 ra hivja be csak) az összes többire hibát fog kiírni. Érdemes egy sémát készíteni a legáltalánosabba effwekteket összeszedni, alkalmazni a sávokra (esetleg beállítani) sávokat igény zserint hozzáadni (audió, instrument, midi) és a File menübõl a "Save as Template" pontban elmenteni. Bekerül a templétek közé a "New Projekt" nyitásakor elõugró ablakban.
Valaki világosítson már fel, hogy miért 'gyûjti be' a Cubase az adott projekt audio és edit mappájába az összes olyan audiofájlt, amiket már rég kitöröltem a projekten belül. Van olyan audiofájl, ami hetek óta törölve lett, legalábbis én ebben a tudatban voltam. Nyilván valamilyen beállítás van erre is, mert utólag törölgetni a több száz audiofájl között elég érdekes lenne...
Cubase, a #375-ös hozzászólásban a 4-es pontnál a 'Sava All Chanel Settings' nem 'Save All Mixer Settings' akart lenni? Én csak ezt találom a channel settingsben. Érdekes, hogy betöltéskor ezt írja ki: "cannot load settings of a channel 'instrument' into a channel 'gtr4'. ( ezt a nevet adtam meg annak a csatornának melynek a beállításait elmentettem az 'all mixer settings'-szel Channel type mismatch" Ehhez képest, ahogy nézem minden effektet betöltött insertre és a csatorna eq-ja és egyéb beállításai is bejöttek. Hm...
Nah oké, most szereztem be a kártyát. (halkan megjegyezném, hogy 6600-ért jutottam hozzá, szal kicsit több volt, mint 2 doboz cigi )
Még a héten bepakolom és meglátom, mi lesz belõle. :)
Mûködik, köszi. A 'control strip' funkciót eddig valahogy nem sikerült megtalálni, nem gondoltam volna, hogy ez lesz az : )
Egyékén nem is értem hogy akar valaki dolgozni akar Cubase-vel vagy Nuendo-val vagy tökmindegy... Szal egy professzionális magas szintû programmal. És alaplapi hangkártyával kezd hozzááá... Javaslom az ilyen embereknek a dance ejay meg a music maker-t. Ha már zenélni akarunk vegyünk már annyi fáradságot hogy megfosztunk magunktól 2 doboz cigit... oszt a bolhapiacon veszünk egy kurva SB Live-ot 1500 ért!!!!!!!!
Szerintem kezd azzal hogy vegyél egy hangkártyát :)
Kb 4 helyrõl lehet megvalósítani a dolgot. 1. Amit Te keresel ahhoz nyomnod kell egy jobb egérgombot és a "Customize View" >>> Control Strip pontot ki kell pipálnod és megjelenik a Copy/Paste ikonok. 2. Megnyitod a keverõpultot és a baloldalt szintén megtalálod a Copy/Paste ikonokat. 3. elmented "Preset"-ként. Értelem szerûen bármikor elõhívhatod bármelyik projektben a Cubasen belül. 4. A csatorna beállítási ablakon klikk jobb egérgombbal és "Save All Channel Settings" Ekkor egy fájlba menti el a beállításokat és akár egy könyvtárba összegyûjtheted ezeket a cuccokat. (5). A keverõpultot úgy konfigurálod pl hogy "Sends" effekteket látod... megragadod az egér bal gombjával az effektet (i1, i2, i3, i4, stb feliratokat) és oda rakod a keverõpulton ahová csak akarod. Ha elengedted a gobot áthelyezõdik az effekt ahol elengedted. Ha másolatot akarsz belõle csinálni... mielõtt elengednéd a gombot megnyomod az Alt gombot... ekkor megjelenik egy plusz jel a kurzoron :)
Nos... hogy ennek a monó meg sztereó mizéria végére pontot tegyünk elmondom a lehetõségeket Cubaseban mindenféle pluginek nélkül. 1. Megnyitod a "Pool" ablakot (Ctrl+p) >>> megnyitod az audió könyvtárat és megkeresd a konvertálni kívánandó hangmintát. >> Klik a hangmintára jobb egérgomb >>> az ablakban megkeresed a "Convert File" pontot >>> Az ablak 5 lehetõséget kínál fel "Sample Rate" = mintavételezési sebesség konvertáció "Sample Width" = bitmélység konvertáció "Channel" csatorna konvertálás ( lehet monó, vagy külön szedi jobb és baloldalt 2 monósávba) "File Format" a formátumát is tudod konvertálni. Az utolsó ablakban: "New File" = új fájlként hozza létre a hangmintát "Replace File" = felülírja a meglévõt (a Te esetedben ezt nem tudod alkalmazni mert a sávokat konvertálod, bit és frekvencia illetve formátum konvertáláskor tudod választani.) "New + Replace in Pool" = felülírja a létezõt de a merevlemezen megtartja az eredeti hangmintát is.
2. a szerkesztõfelületen kiválasztod a hangmintát aztán "Audio" menü >>> Process >>> Stereo Flip. Az ablak opciói "Mode": "Flip Left-Right" = felcseréli a jobb és baloldalt "Left to Stereo" = a baloldalt bemásolja a jobboldal helyére "Right to Stereo" = értelem szerûen ennek az ellentéte "Merge" = összegzi a bal és jobboldalt (végeredményben mindkét oldal fog szólni mindkét oldalban :))) (álsztereónak hívják) "Subtract" = analizálja a jobb és baloldalt és a megegyezõ bitek fázisát megfordítja... tehát kivonja a sztereoképbõl a monó tartományt... ergó ... karaoke funkció.
Aszem ettõl jobban nem lehet kivesézni ezt a dolgot
Itt is megkérdem: csatornabeállításokat ( audio) hogy tudok átmásolni másik csatornára? Korábbi Cubase-ben volt erre egy egyszerû copy/paste funkció a channel settingsben, most ezt nem találom.
Az is egy egyszerü megoldás, hogy felteszed a QuickQuack UpStereo effekt plugint, benyitod a stereo sávra, UpStereo,(free), -majd a potiját lehúzod mono-ra.-Ráadásul több paramétert is tudsz állítani vele.
A channel settings-ben beállítottad a kimenetre vonatkozó opciót? Szerintem ez lesz a ludas. Nézd meg.
Ha valóban mono az audio track, akkor szerintem kizárt hogy mindkét oldalon halld. Énekkel még nem dolgoztam, nem ismerem a 'buktatóit' de sztereo hangszersávnál mûködik.
Jön újból a röhelyes monos dolog, szóval hiába csináltam egy mono sávot és húztam rá egyszerûen az éneket, úgyanúgy megmaradt a jobb és a baloldali sáv, és a hang ingadozását is hallom továbbra is... Tehát köszi Cubase Mester a lenézõ hozzászólást, de nekem olyan valami kéne ami konkrétan a sávon belül visszakonvertálja monora. Köszi! (:
Hali Devices menü >>> VST Connections >>> Input ablakban hozzáadsz egy sztereó bemenetet (line). Aztán az audiósáv bemenetének az itt hozzáadott (line) bemeneteket adod meg.
Erõsítõ-szimulátoron szeretnék játszani és tulajdonképp VST host-ként használnám a Nuendo 4-et. A gond az, hogy csak a mikrofon bemenetrõl hajlandó hangmintát venni, de ha gitárt oda csatlakoztatom, akkor valami istentelen túlvezérelt hangot hallat.
Tudom, hogy ez itt egy Cubase fórum, de ha valaki ismeri a Nuendo-t is, segítsen!
Egyrészt osztom, másrészt annyiban azért bonyolultabb a helyzet, ha az ember összetett témában szeretne elõrébb jutni. Ha ilyen monoból sztereó szinten kérdez, az tényleg egy darab válasz, de ha mondjuk a gitárfelvétel a téma, akkor nehezebb dolga van. Ha perfekt angol, akkor esetleg találhat használható erre specializált fórumot - ehhez sajnos már nem elég a 'megértem amit írnak' szintû nyelvtudás, fõleg, ha kérdezni akar. Igazából egy megoldás van: hangmérnök közelébe kerülni ( nem árt, ha van a rokonságban) és ifjú(vagy öreg) padawan módjára kitanulni tõle a rád vonatkozó dolgokat. Gyakorlati dolgokat! A hangtan szép dolog, de az elmélet csak egy bizonyos részét tudod a gyakorlatban felhasználni. Én sok évvel ezelõtt elvégeztem egy tanfolyamot, jár, hogy akkor még nem foglalkoztam itthon zenekészítéssel. Onnan indultunk, hogy mi a különbség a szimmetrikus/aszimetrikus csatik közt, hogy néz ki egy stúdió belülrõl, mibõl áll egy keverõpult, milyen mikrofonozási technikák vannak satöbi...ezt csak így lehet, fórumon csak a nagyon egyértelmû kérdéseket lehet megdumálni, vagy a szgéphez köthetõ részét. ( miért nem mûködik a progi, mivel akad stb.)
Jah nem pont cubase,de témához kacsolódik.Nagyon jó írások vannak ezen az oldalon mastering témakörben például.:http://www.profiaudio.hu/index.php?oldal=bongeszes&hol=cikk&kategoria=3&menu=
Hi!Amikor én kezdtem computerrel zenélni(kb.95)jó lett volna ha lett volna segítségem.Illetve volt,de nem ennyire egyszerû mint ma(internet).Szerintem jó dolog ha van aki segít és ha van akitõl tudsz kérdezni.Biztos van olyan dolog amit más tud jobban!!Néha egész egyszerû dolgokban is segítség kell.Szerintem ez nem gáz.üdv.
Jákó Péter: Digitalis hangtechnika /jo kis konyv a technikarol Sík - Gerényi: MIDI alapozas es protokoll /nomen est omen Cs. Kádár Péter: Diszkonika /osregi konyv.. nekem alap Kömlõdi Ferenc - Pánczél Gábor: Mennyek kapui /elektronikus zenei mufajokrol Kömlõdi Ferenc: Fenykatedralis /a technorol Kozepiskolas fizikakonyvek a hanghullamokrol.. Bob Katz: Mastering Audio Bobby Owsinski: The Mixing Engenier's Handbook Francis Rumsey - Tim McCormick: Sound and Recording An Introduction William Moylan: The Art of Recording Sound on Sound magazin, 2009 szeptemberi szam: Compression /a fo tema
A fenti konyvek, szamomra meghatarozok voltak.., sajnos magyar nyelven nem sok ertekelheto van, bar a klasszikus zenei alapu konyvek megalljak helyuket.. konyvtarban tematika szerint kereshetok.
köszönöm szépen!:)
Én valahol a kettõ vélemény közd gondolom a dolgot. Egyrészt semmi baj azzal ha valaki egybõl a Cubase-zel kezdi. Viszont az a tény, hogy valakinek nincs annyi kreatívitása , hogy egy szetereó sávból hogyan tud monót csinálni... szal ez tényleg röhely :) de itt vagyun mi és gondolkodunk helyettük :) elnofx... a legegyszerübb ha nyitsz egy monó audió sávot, és beilleszted a sztereó hangmintát...
Persze abba igazad van, hogy nem árt ha valamit tud az ember az alap dolgokról, de én azt hiszem ez nem annyira hangsúlyos. Lehet akármilyen jól kikevert és effektezett valami ha egyszerûen nem jó maga a zene. Ha választhatnék, hogy egy rossz keverésû pl Pink Floydot hallgassak vagy egy profi stúdióba készült Kozsó felvételt akkor inkább az Pink Floydot választom. A tudatos zenehallgatásba viszont nagyon egyetértek veled az szerintem is rengeteget számít. Azt hiszem alapjaiba mi egyet értünk én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy a Cubase is csak egy program nem kell túl misztifikálni. Azt hiszem a lényeg az, hogy ha már valaki elkezd zenével foglalkozni az egy jó dolog. Lehet, hogy csak mondjuk 10 embernek tetszik de már akkor megérte. Nem beszélve arról ki tudja mibõl lesz a cserebogár.
a múltkor is írtam már hogy ajánlhatnál néhány könyvet, de nem tetted, és most se mondod el, hogy konkrétan hogy is kell ezt a monos dolgot megcsinálni... Amúgy meg több mint 10 éve zenélek, szóval kicsit tisztában vagyok a hangtannal, az hogy nem ismerem a cubase összes funkcióját egy teljesen más dolog, pl erre van a fórum hogy kerdezzünk, de lehet rosszul gondolom:)
Itt nem magat a programkezelest kell megtanulni, hanem zeneelmeletet, hangtant, effektezest, savok kevereset, stb.. (mint, ahogy te is irod) az ok, h a rutin majd jon.. de egy alapnak kell lennie, kulonben a delikvens is hamar bele fog unni, hiszen nem tudja mind a 70ezer kerdest feltenni, ami eszebe jut elsore. Aztan meghallgatja a szamot, amit eddig osszedobott es finish. Na mind1, nem akarom ragozni, de velemenyem szerint nem a Cubase-zel kell kezdeni, hanem nehany konyvvel es internettel, nameg tudatos zenehallgatassal, (jo esetben) majd vmi hangszerrel. Aztan johet a Cubase..
Nem értek veled egyet. Én másképp látom a dolgot. Szerintem egyáltalán nem gond, hogy valaki a Cubasel kezd. Szép lassan mint minden programot ezt is megtanulja az ember. És akkor legalább egy profi programot tud kezelni. Akármilyen komoly is egy program attól még nem lesz senki kreatív. Lehet hogy valaki atom profin használja a cubaset de attól még nem tud egy jó dalt írni. Nem beszélve arról, hogy ennek is több oldala van. Én pl jobban tisztelem azt ha valaki mondjuk nem egy profi dal író de mondjuk egy jó háttér zenész (hangszeres) mint azt aki egymásra pakol loopokat. Egy hangszer kezelése sok-sok év gyakorlást követel meg ami szerintem sokkal nagyobb kihívás mint loopokat pakolgatni.
Biztos bunkonak tunok (mar megint), de aki ilyen alapdolgokkal nincs tisztaban, annak egyenlore sok a Cubase. A Cubase egy professzionalis dalszerkeszto, tipikusan nem olyan embernek, aki meg csak most kezd ismerkedni a zeneirassal, hangtannal.. Vannak erre mas, egyszerubb programok. Nameg sokat kell olvasgatni, tanulni mellette is. Nem art a hangtan alapjaiban elmelyedni..
Most ok, nagy paraszt vagyok, de akkor sem vagom, miert kell mar mindenkinek egybol Cubase, azt meg hanghullamrol nem is hallott..
Üdv, stereo sávban felvett éneket vissza lehet valahogy alakítani mono sávvá?? (mert stereoban lett felvéve bal oldalon, aztán stereo flippel átmásoltam jobboldalra is, de most érdekesen szól, hol a bal, hol a jobb oldalon hallom jobban az éneket) Köszi!
Már priviben elment tegnap elõtt...
Stef... honlapodon fent van az SX3 oktató anyag... küld el neki a linket :P :)))
köszi szépen, esetleg azt meg tudnád mondani hogy waves-nél mi ennek az effektnek a neve?
Effektek Között(dinamics vagy valami ilyesmi)Deesser.Válaszd az éneksávhoz effektként.Beállíthatod Hogy férfi vagy nõi énekes és a tompítás mértékét.Nem bonyolult.Hallgass a füledre.Vagy lehet találni kismillió Plugint erre a célra egy rakat presettel amit csak finomítani kell.(pld a waves effektek közt van egész jó,ha a cubase cucc nem megfelelõ.)üdv.
Audio menü >>> Process >>> Normalize. Ezzel a hangmintákat tudod normalizálni. Globálisan az audiósávot az Insers effektnek megadsz pl egy Maximizer-t vagy Compressor-t. A féderelésre meg EZT tudom ajánlani :)
Hogy tudok audio sávokat normalizálni (értelemszerûen a Cubasebe)? Meg ha megvágok egy wavot, mert be szeretném loopolni és szeretném a wav elejét és végét fadelni, hogy ne pattanjon. Ezt hogy tudom megoldani?