a simset dehogynem reklamoztak, meg emlkeszem is a reklamokra...
"Jo, 2-3 kulonbozo egyseg vegyitesevel lehet azert rusholni, de nem olyan szinten mint C&C-ben, ahol 20-30 tank mindent vitt :)"
cnc generals zh-ban is kell vegyíteni :DDDDDD 30 emperor tankot 3 féle extrával :) propaganda toweresek szépen széthealelik egymást, revealelnek minden stealth egységet, gattlingosok leszedik a repülõket és a gyalogságot, az alap dupla ágyú meg minden épületet és jármûvet két lövéssel elintéz... imádnivaló.
Az RTS-rõl azért szoktam le, mert a repszimre sem maradt már annyi idõ, mint régen. Ahogy írtam valóban vannak olyan RTS-ek, ahol be lehet lassítani. Csak multin melyik ellenfél fogja tûrni ezt? :)
Igazad van, hogy nagy vonalakban minden RTS ugyanarra a semara epul, de azert vannak kulonbsegek. Ha egyebkent szereted a mufajt, de zavar hogy a gep (nyilvan) gyorsabban "klikkel", akkor tenyleg probald ki a Supreme Commandert. Pont az az egyik jo dolog benne, hogy barmikor meg lehet allitani a jatekot, es ezalatt barmilyen parancsot kiadhatsz, raadasul ezek egesz lancolatat. Igy elore megtervezheted, hogy az egyes egysegek mikor mit hajtsanak vegre. Ja es itt nincs rush, nincs "ultimate" egyseg, ami minden ellen jo... Jo, 2-3 kulonbozo egyseg vegyitesevel lehet azert rusholni, de nem olyan szinten mint C&C-ben, ahol 20-30 tank mindent vitt :) A repuloszimulatorokat meg nem erdemes mas mufajokkal osszehasonlitani, ez kb olyan szintu vita, mint hogy a narancs vagy az alma a finomabb... En is repszimeztem regen FS2004-gyel, meg a Malev Virtual Airlinest is megjartam, de aztan idohiany miatt abbahagytam...
2. "pontra. Igen, van. Nehéz a felfogásod?..." ez a mondatod rosszulesett Viszont egy szoval sem írtam hogy nem fogtam fol de azt sem montam hogy ez benne is van valameyik játékban hanem: "Mondjuk egy arcade stílusú repulos JÁTÉK TECCENE ahol télleg nem sík a terep és télleg..." "Nem is tudom, hogy minek válaszolok, mintha a falnak beszélnék. " esem arrol árulkodik hogy tisztelnéd a másikat vagy akár a véleményét. "No offense, de fingod nincs arról, hogy mit vakerálsz." ezt a mondatot is meglehetett volna fogalmazni ugy hogy ne lenézo vagy sérto legyen.
Jagged Alliance 1-2 és az Unfinished Business számomra ez hiányzik a listábol
Fiuk, a POSTAL 1-2 kimaradt a felsorolásból, Quake, Duke Nukem, Doom, Carmageddont is érdemes lett volna említeni.
Azért én még betettem volna a Warcraft-ot, Starcraft-ot, és a Diablo-t is. Azoknak sem adtak nagyon nagy feneket a híreknek, de a Blizzard mindháromból világ sikert csinált.
Jó persze a WOW kivétel, mert az agyon reklámozzák, és az nagyon idegesít. XD
Csak a harctéren taktikai szintû és nem stratégiai szintû döntések születnek.
Rohadék? Elmagyaráztam mégeszer azt még részletesebben, amit elõször. Ez lenne a rohadékság?
Hol akarok neked rosszat? Felsoroltam, hogy mivel tehetd meg azt, amire vágysz és lehetséges korlátait is, hogy miért nem fog mûködni.
Hol és mit fikáztam? Tényeket írtam le.
Te most direkt vagy ilyen rohadék vagy így szulettél? Nem akartam semmi rosszat de semmi sértot nem mondtam nem fikáztam de most már legszivesebben azt kívánnám hogy dogoljon meg az ilyen aki csak a másiknak akar rosszat! Mert ahogy elnézem nem tudsz simplán beszélgetni csak kioktatni meg fikázni meg ocsárolni amásikat hát koszonom nagyon kedvesek egyesek. Nem lehet nyugodtan beszélgetni a másikkal mert mindjárt megolné a másikat csak mert nem azt csinálja és nem azt szereti amit o akar...
Csak a valódi startégiai döntéseket nem 0.8 másodpercenként kell meghozni és nem az gyõz, aki a térképet 0.8 helyett 0.4 másodpercentkét pozícionálja....
Elõször talán írj úgy, hogy ne azt kelljen kihámoznom, hogy mit idézel és mit írsz. Feltaláték az idézõjelet, használhatsz >...< jelet és maktór is...
1. pontra a válasz. A valóságban persze, de ha ezt a játékok motorja nem tudja modellezni, akkor mit csináljuk vele? Nem priortiás, vannak sokkal fontosabb dolgok. Maga az ütközés ereje is elég puszító lenne sok esetben.
2. pontra. Igen, van. Nehéz a felfogásod? Azt is leírtam, hogy ez elméleti lehetõség, mert egyszerûen kivitelezhetetlen. Nem a motor a gátja, hanem az, hogy csalás nélkül nem tudod megcsinálni. Ezt is nehéz felfogni? Menk alacsonyra hagyd, hogy indítsanak rá és próbálj úgy manõverezni, hogy az épületet tarfálj el. Nem fog sikerülni. Ott kezõdik, hogy a módszer hatástalan, ha az indító gép magasabban van, geometriailag egyszerûen szinte lehetetlen összehozni. Ha nem hollywoodi ZSkat film lebegne a szemed elõtt vagy csak számolgatnál középiskolás geometriával, akkor erre rájönnél.
3. pontra. Repülj észjaka és alacsonyan. Üldözvel leszel. Az ellenség viszont bolond lesz lemenni talajszintre, ha radar lát földháttérben. Multiban, ha az hülye ellenfeled meg azt csinál ammit akar...
5. pontra: Vadászrepülõgépet te láttál már Red Bull Air Race-en? Én nem. A vadászgépek azért repülnek mûrepülõ demókat, mert mással nem tudnak demonstrációt tartani. Esetleg bombázzanak heccbõl civileket vagy lõdözznek le gépeket?
6. pontra. Még a válaszokat sem tudtad értelmezni. A lehetõség adott több repszimben is amit akarsz, de azért nem fog megtörténni, mert a valóságban sem történne meg ilyen estet.
Nem is tudom, hogy minek válaszolok, mintha a falnak beszélnék.
Kérlek olvasd el figyelmesen amit írtam és ahogy írtam. de jo akkro vitatkozzunk
1.Azt viszont erõsen kétlem, hogy a gépekrõl lerobbanó darabok valós 3D-s objektumok és neki mehetnél... errol annyit hogy felszállásnál ha valamit beszippant a repulogép hajtomuve a valoságban sulyos gondokat okozhat nem?
2.A Lock On-ban finoman szólva nem csak sík terep van... van lehetoség olyanra hogy 2 vadászgép kergeti egymást kilonek rám egy rakétát egyre kozeleb jon de mielobb beérne én veszek egy balkanyart a sarkon és a rakéta nem engem talál el hanem a tereptárgyat?
3.Tessék halli imádom nagyon teccett de éjjel iylen alacsonyan és még egy ellenséges gép is uldozne na azt nagyon tudnám élvezni
4.h.a.w.x, az igazi árkád szar. ebben egyetértek egy darabig el tudtam vele bohóckodni de nem az amit vártam
5. A vadászepülõgépek nem szlalombajnokságot játszanak... repulogépbemutatokon akkro miért csinálják? mer jól néz ki
6.No offense, de fingod nincs arról, hogy mit vakerálsz. eloszoris azt írod no offense aztán meg sértegetsz hogy nem tudom mirol vakerolok ez nagyon idegesíto hogy nem is ismersz és már sértegetsz mint valami 10 éves akinek lemondtam a kedvenc játékát pedig nem ezt tettem ,csak leírtam neked amit én el tudnák képzelni és hogy igazán élvezném és nagyon elszorakoznák vele. és igen tiszta Hollywood de még elmondom tobbszor is ami nekem teccene és nem nem fikáztam a játékodat csak feltunt hogy te minden áron meg akarod gyozni a másikat hogy a te játékod az isten meg nemtudom mire gondoltál (leeht nem igaz de most idegeségemben írok mert folidegesítettél hogy nem ismersz de ítélkezel) és régen jáccottam repszimmel az is egy WH-s votl de ott teccett a dogfight de legtobbszor Bombázokkal repultem néha orákat toltottem cska azzal hogy felmenyne a maximális magasságra csak azért hogy utánna megnézzem milyen sebeséggel lehet zuhanni és akkor már elkezdett rázkódni a gép vagy leszakadt a szárnya a bombázónakde akármennyire is hulyeség nekem teccett legjobban teccenek az oylan dolgok amik a túlélésre mennek szoval minnél tovább bírod a megtehelést és amugy meg Megalomániás vagyok szoval ha tehetném a kocsimba a nitro mellé tennék még SPM fokozatot is. Várom a válaszod
Repszim ha a célkovetos rakéta nem talája el az ellenfelet elsore mit csinálsz? (beméred ujra és kilosz rá mégegyet legalábbis nekem ezt vettem észre a modern repulogépszimulátorokban) és igen a hozzászolásaidban mindenki látja hogy repszimmegszállott vagy.
Hát akkor nagyon rossz megfigyelõ vagy, vegy egyikkel sem játszottál soha, ahol komoly hadjárat van és nem 3 gép repked és lent van 1 db légvédelmi egység...
Mondjuk egy arcade stílusú repulos játék teccene ahol télleg nem sík a terep télleg cska hajszálon muljon hogy a szétlott ellenfél darabjai nem találnak el.
h.a.w.x, az igazi árkád szar. Azt viszont erõsen kétlem, hogy a gépekrõl lerobbanó darabok valós 3D-s objektumok és neki mehetnél...
A Lock On-ban finoman szólva nem csak sík terep van...
[Vagy hogy télleg az ugyessségeden múljon az hogy milyen gyorsan kerulod ki az akadájt.
(Akadály.)
A vadászepülõgépek nem szlalombajnokságot játszanak...
vagy éjjeli misszió ami télleg sotét és nem ugy mint legtobb játékban hogy cak szurkuletnek lácik
Ez részben az LCS monitor hibája, mert háttérvilágítás mindig kell, nem tudsz teljesen fekete színt csinálni. A Falconban több olyan skyfix is van, ahol tényleg teljes sötétség van.
Viszont a valóságban tiszta idõben a holdfény úgy megvilágítja a tájat, hogy kilométerekre ellátni.
végig például ha a radart kikerulva megtévesztven olyan kozel tudnál menni az ellenfélhez hogy lássad a pilótát.
Ezt meg tudod tenni minden komoly repszimben.
Van levegoben tankolás?
F4AF és OF4.7-ben tökéletesen mûködõ boom-os légitankolás van. Az Lonciban is mûködik és számtalan régi játékban.
egy városi pálya huh imádnám ha az épuleetk kozott kellene dogfigtot folytani az ellenfélle vaaa amikor eg yhíd alatt repulnénk átt de jonne valam nagy teherszállítto é sén már nem férnék átt alatta huzzd feeeeeel húzzzd és ez tmint érezheto sebességgel a tereptárgyak miatt és nem csak a sebességmérén látnád hogy most hu de gyorsan repulok.
Ez nem repszim, ez Hollywood és Zs kategória. Lonciban repkedszetsz városban és híd alatt is, ha ehhez van kedved.
idojárási viszonyok durva lenne egy igazi szélviharban repulni fel leszálni anyahajóra amikor már foygóban van az uzemanyag vagy amikor téged kerget egy player lehetne tereptárgyakat fedezéknek használni kilott rád egy rakétát kovet és egyre kozelebb van mitcsinálsz (flare de nicn stobb) manoverezel netán utánégetot is használsz vagy kozel mész a foldhoz amennyire csak tudsz és megprobálod a tárgyakat kihasználni egy gyors kerulo domb bummm rakéta telibe a dombot lokéshullám rázkódik a gép fenébe megsérult az irányíttás és cska méterekre vayg a foldtol...
Ez szintél félig Hollywood, a reálisan nézett része szinten megtehetó Lonciban. Van hordozós leszállás, a tereptárgyak használhatóak fedezéknek, a rakéta nem megy át a terepn. Ha tudsz úgy menõverezni, hogy a rakéta és közted épület legyen, akkor nem megy át rajta. Más kérdés, hogy a világon nincs olyan pilóta aki ezt megbízhatóan elõ tudná adni és a vadászgépek jellemzõen nem repkednek alacsonyan olyan terület felett, ahol minden sarkon MANPAD leshet rá és nem is látják.
No offense, de fingod nincs arról, hogy mit vakerálsz.
Egyetlen RTS-sel voltam hajlandó játszani az elmúlt 5 évben, az Empire Earth-tel, mert 1/20-ára lehetett lassítani a játékot. A csatát valóban és irányítottam és nem a bua AI... Ez a kill / loss arányon meg is látszott.
Sajnos a legtöbb rts-ben bejön a rush, mert van olyan wtfpwnzor egység amibõl bizonyos szám fölötti csapatot nem lehet kiirtani.
"Repszim ha a célkovetos rakéta nem talája el az ellenfelet elsore mit csinálsz? (beméred ujra és kilosz rá mégegyet legalábbis nekem ezt vettem észre a modern repulogépszimulátorokban)"
Egyrészt nem 1 féle bemérési mód van, nem 1 féle rakéta, másrészt nem mindegy honnan lõsz rá, és mikor. Ugyanis ha ügyes vagy azt is el lehet érni hogy nemhogy a gépedet ne lássa az ellen(lehet bújkálni a radar elõl), de még azt se tudja hogy egy rakéta megy felé. És ugye nem 1 ellen és te vagy az égen, az se mindegy hogy hogy szeded le õket, pl nem mindegy hogy egy 15 gépes raj közé berontasz, vagy megpróbálod szétválasztani õket kisebb csapatokra. Na és ott vannak a 2. vh-s szimek. Ismerni kell az ellen gépét, és a sajátod hogy mit tud. ellenféltõl és az õ poziciójától függõen kell manõverezni, ha nem jól választasz elbuktad. Az sem mindegy honnan esel be egy légiharcba (magassági fölény, nap iránya, stb).
Repszimmegszállott vagyok? hmm hát hetente átlagban úgy 2 órát repkedek fsx-ben vagy il2-ben..,
Már a Spektrum Világ vagy a Commodore Világ is sokszor hónapokig csepegtette az infókat, és például a Pokol angyala c64-re sokszor kapott fél- vagy egészoldalas hirdetéseket.
Egyébként minek hirdettek volna, hiszen boldog-boldogtalan éjjel-nappal másolt, a CoV közepén szereplõ Games Center többoldalas hirdetéseirõl nem is beszélve :)
hát öö...így ez azért 1 picit sarkítás. a valóságban is számít a gyorsaság, lehetsz remek stratéga, de ha az ellenfeled hamarabb hajtja végre az õ nyerõ stratégiáját, akkor bizony buktad.
nekem csak az volt a parám a sok cd-vel, hogy el fog használódni, aztán akkoriban még drága volt egy cd író is :) de azóta csináltam iso-t belõlük, és nem az eredeti lemezekkel játszom...de még most is jók amúgy, pedig nem egyszer voltak az odd-ben!
Sanyix RTS lássuk csak ott van a rush mivan ha nem jon be akkro mit csinálsz? (szarban vagy mert elég sok eroforrásba kerult és mivel o kivédte elonyben van mert biztos van maradt neki mivel védekeznie)Repszim ha a célkovetos rakéta nem talája el az ellenfelet elsore mit csinálsz? (beméred ujra és kilosz rá mégegyet legalábbis nekem ezt vettem észre a modern repulogépszimulátorokban) és igen a hozzászolásaidban mindenki látja hogy repszimmegszállott vagy. Mondjuk egy arcade stílusú repulos játék teccene ahol télleg nem sík a terep télleg cska hajszálon muljon hogy a szétlott ellenfél darabjai nem találnak el. Vagy hogy télleg az ugyessségeden múljon az hogy milyen gyorsan kerulod ki az akadájt. vagy éjjeli misszió ami télleg sotét és nem ugy mint legtobb játékban hogy cak szurkuletnek lácik végig például ha a radart kikerulva megtévesztven olyan kozel tudnál menni az ellenfélhez hogy lássad a pilótát. Van levegoben tankolás?egy városi pálya huh imádnám ha az épuleetk kozott kellene dogfigtot folytani az ellenfélle vaaa amikor eg yhíd alatt repulnénk átt de jonne valam nagy teherszállítto é sén már nem férnék átt alatta huzzd feeeeeel húzzzd és ez tmint érezheto sebességgel a tereptárgyak miatt és nem csak a sebességmérén látnád hogy most hu de gyorsan repulok. idojárási viszonyok durva lenne egy igazi szélviharban repulni fel leszálni anyahajóra amikor már foygóban van az uzemanyag vagy amikor téged kerget egy player lehetne tereptárgyakat fedezéknek használni kilott rád egy rakétát kovet és egyre kozelebb van mitcsinálsz (flare de nicn stobb) manoverezel netán utánégetot is használsz vagy kozel mész a foldhoz amennyire csak tudsz és megprobálod a tárgyakat kihasználni egy gyors kerulo domb bummm rakéta telibe a dombot lokéshullám rázkódik a gép fenébe megsérult az irányíttás és cska méterekre vayg a foldtol...
én mondtam a rush-t, de azért, mert a srác nagyon el van szállva hogy az rts-ek bizony milyen bonyolult és változatos játékok... hát annyira nem (mondom ezt, hogy naponta tolok egy kis generals zh-t meg stronghold crusaderst, meg aoe2nék is ha a "mindennel kompatibilis" win7-nél nem döntené romba a gui-t...). És még emelett autószimet, repülõszimet, fps-t, stb.
én nem vitatom, hogy a repszimek a legbonyolultabb játékok közé tartoznak. nekem elég is volt a flight simulator egyik részével pár óra, rájöttem h nem nekem való, de nem is ez a lényeg, hanem h tényleg összetett. meg gondolom van hozzá spéci joyod is, mert billentyûzettel cinkes lenne.
de ettõl még kár leszólni az rts-eket. az 1 dolog, hogy a legtöbbjében mûködik a szókold rush stratégia, de nem muszáj élni vele. jó, mondjuk, ki vagyok én, hogy dumáljak, én nem szoktam a neten játszani, warcraft 3-mat is az epic storyért vittem végig, a bnetre pontosan azért nem mentem, mert tudom hogy ott csak a rush meg a noobozás megy (pedig megvolt eredetiben, tehát nyomulhattam volna). ha meg baráti társaságban lanparty van, ott meg lehet állapodni abban, hogy no rush, azt kész.
bizonyára az rts-ek nem képviselnek akkora komplexitást, mint egy repszim, de ettõl még nem szar maga a stílus (nem mindig az egyszerûbb a rosszabb, persze összehasonlítani meg értelmetlen a kettõt).
Gothic 3-ról azért írtam, hogy bughalmaz, mert ezt olvastam, próbálni nem próbáltam, de majd lehet teszek vele 1 próbát.
Fallout 3-mat érdemes kipróbálni? :) RPG maradt vagy átment olyan RPG-nek nevezett shooterbe, mint a Mass Effect?
Ebbõl csak az látszik, hogy nem ismersz:) Nem akartam itt korán ellõni a poént, de szoktam komolyan repszimezni régebben. Mostanra már csak az autószimek maradtak (nem NFS:) inkább R-Farctor és társai) Illetve most kaptam kölcsön egy R/C távirányt, úgyhogy ezzel is tolom: RealFlightG4 Én nem kételkedek abban, hogy MOST lenyomnál Falconban.Ugyanúgy lenyomnál,ahogy én Téged GTR2-be, vagy egy pro játékos counterbe,vagy valami "vaddisznó" StarCraft-ban. Na...de egy szónak is száz a vége.Mondandómnak nem az a lényege, hogy leszóljam a szimulátorosokat, hanem észre kéne venned, ha valamit magas szinten akarsz ûzni, az bizony melós.Legyen szó szimrõl,FPS-rõl,RTS-rõl.
Látogasd meg a Falcon 4.0 genertions topikot és töltsd le a majdnem kész kézikönyvet. Aztál várlak egy multira és megnézem, hogy mikorra sikerül lenyomnod engem úgy, hogy te jobb géppel repülhetsz.
Ja, és ha repszim buzi lennék, akkor mással nem játszanék. Ehhez képest volt egy kb. 2 éves idõszak, ami alatt egy percet sem repültem.
Azért érdekes, hogy nem RTS vackokhoz írnak több száz oldalas kézikönyveke. A két játék bonyolultsága és összetettsége között csak ekkora difi van. RTS klikkelõbajnokságra egy 12 éves kocka is képes. Repszimmel tisztességesen játszani egészen más. Eleve ott kezdõdik, hogy minimális szinten talán ismerni kell azt, hogy mit is szimulál a játék...
A Gothic 3 alapból sem volt bughalmaz, legalábbis én kiadása után 1 hónappal toltam végig. 2 komoly hiba volt benne, dea játék attól simán játszható volt. A legutolsó CP használatával - de már korábbival is - egy nagyon jó kis RPG, ha már játszottál az elõzõ részeivel.
Ebbõl csak az látszik, hogy soha életedben nem repültél komolyabban egyetlen repszimet sem. Ennyi erõvel az összes FPS ugyanaz. Ez AoE I és Supreme Commander között annyi a difi, hogy más grafikájú egységek vannak. Játékmenetben semmi. Tökéletsen ugyanazt kell csinálni mindig az összes RTS-ben...
Nem keserítettél el haver, hiszen nem tudtál meggyõzni, miért is igényelne a repszim olyan nagy taktikázást.Még a harci repszimet sem látom át, miért is kéne sakkozói magasságokba emelnem a logikámat, hogy kipurcanthassam a gaz ellent. Dobjál egy laza 5ezer szavas fogalmazást, akkor majd talán elkeseredek (persze, ha igazad lesz). Na...viszont most megyek aludni, mert egy piszok hozzú IG2-n vagyok túl, és még nincs vége (valahogy az a rush taktika nem jött be...ehhh...biztos öregszem )
Szerintem régen, 15-20 évve ezelõtt nem nagyon volt hype-ja semminek. Jó voltak a nagy fejlesztõcégek (pl. Atari) és õk nyomatták a reklámokat - nyugaton. Itthon max volt 576Kbyte, meg kb. 30-40 oldalas PC Guru meg szombat délelõttönként PC ABC a tévében, ahol volt egy kb. 5 perces etap az épp áktüel legjobb játékról. Azóta van hype, amióta ez is nagyipar lett. De az aranykor sokkal élvezetesebb volt szerintem! Mikor 10 emberre jutott egy gép és felváltva mortaloztunk a szülinapi buliba, vagy egész délután és este csak klikkeltük a tankokat az ellen bázisára Dune II-vel játszva. Lehetne hozni még példának pl a transport tycoon sorozatot Pl. TTD, vagy settlers, vagy sim city elsõ és második részeit. Volt itt régen rengeteg jó darab, csak a folytatást baszták el az olcsójános producerek és fejlesztõk.
egyáltalán nem övezte felfokozott várakozás a Baldur's Gate megjelenését
Nem a faszt nem. Anno a PC Guruban megjelent képek annyira király gfx-nek számítottak, hogy sokáig el se hittük hogy ilyen meg fog egyáltalán jelenni. Túl szép hogy igaz legyen. Aztán igaz lett.
Na meg civil repszimben is, az idõjárás fix, nem változik a szél magasságtól is függõen, nincs köd, nincs csapadék, nincsenek random meghibásodások, a világ sík, nincs domborzat sem, minden repülés ugyanolyan :D
igen, és a harcban 2 fix pontból támadnak egymásra az ellenfelek, azonos gépekkel, nem számít a magasság az irány a helyszín, a gépek különbségei, se a pilóták tudása, stb :D Nincsenek olyanok sem hogy légiharc taktikák :D
El kell keserítselek haver, egy komoly harcirepszimben többet kell taktikázni, mint egy rts-ben, és még a reflexek is számítanak. Nagyobb agymunka egy repszimmel multiban egymás ellen harcolni, mint bármelyik rts-nél, mert olyan sok változó van. Fõleg hogy a legtöbb rts-nél van egy nagyon bevált, nem túl sok észt követelõ taktika: rush.
Azért végtelen élettartamú egy repszim, mert repszim buzi vagy... Egy repszimnek aztán nincs elõre megírt forgatókönyve.Áááá... Felszállás: 5 kapcsoló be,két kar elõre,3 hátra.Elõtte persze a toronynak brékózni... Ja, van más fajta repülõ is, ott csak 3 kapcsolót kell benyomni.De az RTS-ekben is több faj szerepel.Néha egész eltérõ taktikát követelve...
még a Fallout 3-mon gondolkodtam, mert a 2-t nagyon szerettem anno. Mondjuk az elsõvel meg nem játszottam, lehet kéne :) Csak a harmadikról is olvastam jót is, rosszat is, vegyesen...szóval nemtom.
igen, erre gondoltam már én is, hogy talán túl magasra teszem a lécet, node...nehogymár egy 10 éves játéknál ne lehessen jobbat csinálni...mert bizony lehetne...
NWN1-et próbáltam, azt még inkább a klasszikusan jó kategóriába sorolnám, tetszett is. A második részével volt 1 kis gondom, elsõre valahogy nem jött be, de meggyõztek, hogy próbáljak nekiülni még1x, úgyhogy az lesz. Gothic 3 úgy tudom egy bughalmaz, viszont a Dragon Age-t, Witchert és a Risen-t ki fogom próbálni, azt hiszem, ha már így ajánlod.
Repszimek biztos jók, de nem az én világom, úgyhogy azzal nem is próbálkoznék inkább :)
A jó repszimek élettartama szite végtelen. Én már 8 éve nyûzöm a Falcon 4.0 különbözõ verzióit és még mindig jó velül játszani. Repszimnél mondjuk a "játszani" egy egészen fura kifejezés, mert elég komoly játékok.
Az újabb RPG-ek nem próbáltad? NWN1-2 és kiegje? A Dragon Age sokak szerint jó lett és a Witcher is. Egyikkel sem játszottam még. Vagy ott a Gothic 3 és a Risen is. Nem olyan rosszak bár, ha te a BG1-2-höz mérsz mindent, akkor lehet, hogy örökké csak csalódni fogsz.
Nekem meg tényleg végig kellene már tolni a BG1-2õt, csak az elsõ rész nincs meg...
Utlóag visszatekintve elég szar. Az összes RTS játék azért ócska az én szemeben, mert elõ van készítve egy játékosnak. Lényegében elõre megírt forgatókönyve van.
ezt a szár cikket, hol marad az imperium galactica??????????
amúgy kajak számomra kicsit kétségbe ejtõ a helyzet, ami ma a játékpiacon zajlik, és ennek - részemrõl legalábbis - semmi köze a pc vs. konzol témához (havernak van x360-ja, és ott detto ugyanezt tapasztalom).
egész egyszerûen az a bajom, hogy nem tud semelyik modern játék lekötni úgy, mint anno a bg, warcraft, diablo 2, stb. voltak jó kis shooterek is, mint pl a nolf, max payne, vagy a half life, esetleg a quake-k. aztán pl mai napig nagy kedvencem a populous 3. része, vagy a starcraft, hogy a warcraft 3-mat már ne is említsem. zseniális játékok voltak ezek...
nekem pár hónappal ezelõttig egy elavult régi vasam volt, így az utóbbi 4-5 évnyi játéktörténelembõl kimaradtam, de egyre inkább az az érzésem, hogy nem hagytam ki sokmindent. pl a minap raktam fel a Far Cry 2-t, többen ajánlották. tényleg gyönyörû a grafikája meg az audiovizuális élmény remek atmoszférát varázsol a játéknak, de könyörgöm, hova lett a tartalom? és ezt nem csak a FC2 esetében éreztem így... régebben is voltak béna gammák, de azért jó eséllyel ha feltettem egy játékot, az lekötött napokra, vagy akár hetekre-hónapokra. most meg...egymás után próbálom ki az agyonhájpoltabbnál agyonhájpoltabb címeket (na itt a híres try-before-buy szlogen rohadtul érvényesül ám), és tényleg szépek, meg kidolgozottak - grafikailag. de jó, ha egy vagy két napot kibírok velük, aztán sivárrá, unalmassá válnak, és azon kapom magam, hogy vagy a régieket rakom vissza, vagy pedig ilyen pici, párszáz megás cuccokkal játszok, mert azokban legalább olykor némi ötletességet vélek felfedezni.
nemtom, hogy velem van a baj, és sorra kifogtam az újkoriak közül a béna játékokat, vagy tényleg ez a tendencia, hogy mindent a szemnek, és semmit az agynak? :(
ha valaki esetleg hasonló cipõben járna, mint én, ajánlhatna pár címet, ami kilóg a fenti sorból, azaz szép is, meg jó is...persze tudom ez szubjektiv, de mégis...
Hol a bánatban hagyták a C&C sorozatot?!
5 cd-s a BG1, plusz a 6. cd a BG1 kieg. A SoA egyrészt azért négy lemez csak, mert jobb tömörítést alkalmaztak, másrészt mert ténylegesen a SoA-ban bejárható terület kisebb, mint az elsõ részben, viszont itt sokkal több minden történik egy-egy pályán. Vagyis az elsõ részben elég sok azért az üresjárat, ahol lehet menni felfedezni de igazából max random csaták vannak, vagy még az sem. Ettõl függetlenül egyébként nagyon hangulatos az elsõ rész is, de tényleg sok az érdektelen terület benne. Egyébként meg a 2. rész is ugye 5 CD a kieggel együtt.
Persze az egész tárigény abból ered, hogy egy Diablo-val vagy mondjuk egy NWN-el szemben a BG játékok térképei nem tile alapúak, bár nyilván itt is próbáltak újrahasznosítani sokmindent, így sokszor találkozhatunk - fõleg belsõ terek esetében - újra elõforduló területekkel, vagy esetleg 1 kicsit átrajzolva...de alapvetõen a térképek nagy része egyedi, így nem csoda, ha sok helyet foglal. Aztán persze lehet vitatkozni, hogy ez jó, vagy sem, hiszen így nincs meg az a random hatás, mint a Diablóban, illetve pályaszerkesztõt sem mellékeltek a játékhoz, de a "gyári" területek és a story együtt azt hiszem kárpótol érte.
Az meg megint más kérdés, hogy 4-5 cd igazából lófüle, csak akkoriban még nem volt divat a dvd, hiszen amúgy az egész egy darab egyrétegû dvd-n elférne...
Fogalmazhatnuk, hogy generációs ugrást jelentett az akkor elterjed belsõ nézetes "csapatos" RPG-kel szemben? Az 1998-as MM VI összevetve egy Baldur's Gattel tényleg eléggé elavult képet mutat.
hehe. most jutott eszembe, hogy anno mekkora dolog volt már, ogy a BG elsõ része 5 cd-n terpeszkedett :) mindenki el volt ájulva, hogy ugyan mi a rák foglalhat 5 cd lemezt, mikor akkoriban a játékok jellemzõen egy, de max 2 cd-n jöttek ki... beh boldog is voltam, mikor a cdgalaxistól megjött a bg dobozom, de azt mondjuk nem gondoltam volna akkor, hogy ez lesz az a játék amit még több, mint 10 év múlva is vissza fogok sírni :)
Ez nekem is így rémlik. A BG egyáltalán nem volt ismeretlen a megjelenése elõtt. Jó olyan típusú hype nem volt mint mondjuk a DAO-nál most, de olyan akkoriban semmi másnál sem volt, már csak azért sem mert nem voltak meg azok az eszközök, mint manapság.
Soha nem felejtem el, hogy anno a Guru hasábjain már 1 évvel korábban több oldalas cikk ment róla. És igen, akkoriban egy kicsit az RPG mûfaj haláláról beszéltek szakmai berkekben, de a BG nagyon ígéretesnek tûnt és így is lett! Tulajdonképpen a BG-el véget ért egy korszak és elkezdõdött egy jobb .
Mi abban a fikázás, hogy leírom, hogy mi a játék? Egyesek nagyon a szívükre vesznek mindent.
Az elsõ pályák még tényleg jók voltak, mert vért izzadva meg lehetett csinálni, hogy azért nem mindenkit nyírtál ki. Késõbb erre esélyed sem volt. Ezért ment is el tõle a kedvem. Az elsõ 3-4 pálya nekem is maradandó emlék.
Jó öreg Half-Life. Amikor elõször láttam a játék bevezetõjét az akkor csócskategóriának számító Riva TNT videó kártyán... Az akkori játékok minõség ott volt, hogy alapból rendernek látszott, csak akkor koppant az állam, amikor az egeret megragadva lehetett forgolódni.
........hát nemtom nekem félkész termék , talán egy órát sem játszottam vele.Amugy a Homeworld meg a Nexus is messze kenterbe veri de nyilván,más az izlésünk,ami azt illeti kövezzetek meg de az Imperium Galacticát se nagyon szerettem.
Molnibalage: legyszives ne eroltesd, egyontetuen nem ertunk veled egyet. A Commandos ugy volt jo ahogy, mi anno egy gepen 5 en jatszottunk, 1 kezelte az egeret es a billentyuket, 4-en meg egymast tuluvoltve mondtuk mit csinaljon. Eroskodhetsz, hogy jobbat lehetett volna kihozni belole avagy sem, megis orok emlekek maradnak azok az idok. Ergo a Commandos nem a te jatekod, kar fikazni, keress kedvedre valot.
Persze, hogy részben logikai játék, de nem csak az, és ne egyszerûsítsük már le a tetrisz szintjére.
Most akkor logikai játék vagy sem? Ha logikai, akkor valóban felesleges, de más nem tekinti annak.
A fal kitekintést is meg lehetett volna oldani, ha akarják nagyon egyszerûen. Minden épületnél, ahol van sarok egy pontra kattinva elérhetõ lehett volna, hogy rákkatintasz,akkor kinézel. Ennyi.
Ebben a játékban nem jutottál kifejezetten elõnyhöz a FOW híján... Meg hogy kivitelezted volna ezt egy izometrikus játékban, ahol pl nincs sarok mögül kikémlelés meg ilyenek. Meg amúgy is, hova nehezítetted volna még? :)