Egyébként ez benne az izgalom és kihívás, hogy nincs fegyvered! Egyébként is útálom az olyan horrorjátékokat amiben van 120 féle fegyvered és rohanjunk elõre irtani a faunát.
amikor elkezdtem a játékot énis azon gondolkoztam közbe h mi a para és a jó abban h nincs fegyvered, nem tudod lelõni és csak sétálgatsz egy kastélyban? aztán rájöttem! sztem kezd el játszani, és rá fogsz jönni, h épp azért félelmetes, mert nem tudod lelõni :)
Próbáld ki a Thief sorozatot vagy a TheDarkMod-ot. Ezek egyébként nem horror játékok, hanem lopakodós. Ezekben sem az öldöklésen van a hangsúly, de lehet benne. No ezekben vannak néha parás részek ha nem akarsz benne se ölni, sem álomba ringatni valakit 1 tarkónvágással.
#242 és 243: pontosan. Ismerem a dolgot. Az Alien vs Predator nightmare szinten, olyan, hogy baromira ellenállóak és támadóak az ellenfelek, alig van egészség csomagod ÉÉÉÉS nincs adott pályán belül checkpoint. Magyarul, ha elszexuálja az ember és kinyírják, a teljes pályát kezdheti elölrõl. Ez olyan mértékû izgalmat, életösztönt ad a játékhoz, h IHAJ :)Viszont ott meg tudod magad védeni, nem csak bujkálsz jobbra-balra. Ez az ami engem zavar(na) itt. Legyen konstruktívak: azon kívül, hogy elbújsz, h tudod elkerülni az ellent? mehet spoilerbe is.
#244: megvolt pár éve. ma már a graf miatt nem szívesen vállalnám be a dark mod újítást #241: totál félrementél :) jóindulattal, érdeklõdve kérdeztem
ja, tudja-e valaki, hogy mi volt annak a TPS-nek a neve (még krisztus elõtt Xbox Classicon), amikor az elsõ pályán volt egy zseblámpád és egy pisztolyod 5 tölténnyel, majd bementél egy sötét szobába és bejött valami torz lény, beleszórtad, mind az 5 gollllllót aztán f.szául kinyiffantott :) akkor gyík voltam és delete, de manapság kezdenek érdekelni a minõségi horror játékok, viszont nem emlékszem a nevére
Ok, sry, biztos többet láttam bele a hozzászólásba.
@#246: Nem az Alone in the Dark(4)-re gondolsz, vagy igen? :)
Minõségi horror, ha még kell, akkor próbáld ki a Penumbra sorozatot (természetesen), a SAW játékot, az Obscure 1-2-t is.Ezek baromi jó élmények voltak számomra a mûfajon belül. Persze van még a lövöldözõsök közt is sok jó horror...
Háhhh, az Obscure volt az a #246-ban :) screenshotok alapján a Penumbra-nak nagyon jó hangulata van és jó árban is van most a trilógia néztem gameplay videokat belõle, viszont lehet elkerülte a figyelmem, hogy a Penumbrában tudom bántani azt, aki engem bánt?
Elsõ részben van egy csökevényes csákányod,ami a kutyák ellen semmit nem ér, szóval ott is kerülni kell a konfrontációt,felhúzni a nyúlcipõt. A 2. részben meg már egyeltalán nincs fegyvered.
az elsõ részben a kutyákat a csákány használatával nhézkes kinyírni ezért én fogtam egy nagyobb követ és addig vágtam a fejükhöz mig meg nem haltak,az jobb módszer szerintem mint a csákány,kutyák nélkül is para a hangulat :)
Ez a játék teljesen felháborító :DDDDDDdd Kibaszottul nem bírom 10 percnél tovább, mert rettegek.
XD Pedig nagyon jó játék csak rövid. Én talán vagy 2-szer rezzentem össze a hirtelen ért hangos zajoknál.Bennem nem keltett különösebb félelmet, inkább a nyugtalanság érzése fogott el.
Én még csak a liftes résznél járok a láthatatlan vízi szörnyes rész után, és eddig még úgy igazán nem tudott megijeszteni a játék. De ezek a nyamvadt szörnyek nagyon idegesítõek. Az ehhez hasonló Call of Cthulhu -ban legalább el lehetett sunnyogni ha fegyvertelen voltál, de itt csak simán szaladni kell mint vmi õrült, mert egy rohan mögötted egy meg elõröl jön, szóval még el sem tudsz bújni, vagy valami. sry a hülye fogalmazásért de most egy kicsit felhúzott a játék. Egyszerûen fel nem bírom fogni, hogy miért nem lehet osonni, ha már fegyvered nincs. (vagy átsiklottam volna egy note felett ami megmagyarázza?)
Van mikor csak rohanni kell ajtókon keresztül. Ki is írja a játék hogy ROHANJ!Nekem bejött a game nagyon, csak az a baj hogy rövid. A Call of Cthulhu az milyen? Jó? Csak videókat láttam belõle de azt vettem ki belõle, hogy túl sok benne a beszélgetés. Érdemes kipróbálni?
Nekem marhára bejött, egyetlen hibája, hogy a pc-s portot úgytudom végül egy azaz 1 ember fejezte be mert közben becsõdölt a stúdió, így elõferdülnek bug-ok szép számmal, illetve egy helyen csak egy letöltött mentéssel lehet továbbvinni. Annyira szvsz nem parás, mint az amnesia, ellenben van benne lopakodás, bár a vége felé kicsit át megy hentbe, de megbocsátható szinten. Legjobb rész: http://www.youtube.com/watch?v=3-CyUOVtImc
Hajjaj off hullám :) Pedig nálam a hajón muszáj volt, mivel hiába céloztam a szigtre az ágyúval nem zoom-olt a játék úgy, ahogy kellett volna. Elvileg vaktában lövöldözéssel meg lehetne csinálni, de azt próbálgassa, akinek 2 anyja van :p
Dobozosban max használtan, steam-en 10 euró. Sikerült továbbjutni, még jó, hogy volt 4 gyógy löttyöm De a lift beüzemeléséhez ma már nem lesz türelmem, amúgy amilyen röhejes volt 2 ilyen monsztával a sarkamban rohangálni, azért a pulzusomra kíváncsi lettem volna, egyre jobb ez a játék.
És mi alapján jelenik meg? Elkezdtem a demot, és egyszercsak ott volt, jól beszartam, beugrottam a hordó mögé, majd vártam és amikor kimentem nem volt sehol:D
Nöböl van ez a lényeg, 99%-ban megrögzött materialisták és gyakorlatiasak, ugy általában nem szeretnek semmilyen játékot amit a férfiak igen, tisztelet a kivételnek.
késsz, hát rohadjanak meg akik ezt a játékot csinálták, úgy befostam hogy nem igaz! azon a részen vagyok, ahol ki kelett robbantani az utat, és utána egy kaja raktár van, és ott jött egy ilyen zombi szerû akármi, észrevett, és a rohadék vagy fél pályám keresztül üldözött mire megölt, de közben úgy fostam hogy nem igaz:D hatalmas:D
XD Gondolj bele, ha a fanok nekifognak saját elképzeléseik megvalósításához, hogy milyen pályák fognak napvilágot látni. Lehet hogy félelmünkben a gatyánkba fogunk sz@rni. XD
Ez a játék nagyon pelus bepiszkítós, Penumbra szériát végignyomtam, azon is fostam, de ez valami kegyetlen. Azt olvastam rövid a játék, én kb. minden 5 méter után sokkot kapok és tovább is alig merek menni, szerintem így kitart egy darabig. :D
Ezek a hangok...! Ebben van igazán a para-faktor! Mindenhonnan hörgések, nyikorgások, léptek zaja, sikolyok. Elmegyek egy pókhálós zongora mellett, bemegyek mellette szobába, hallom, hogy valaki játszik a zongorán... Kinyitom résre az ajtót, csend, egy lélek sincs... Argh! Minden ajtó elõtt nagy levegõt kell vennem, hogy be merjek menni. Fõleg, ha hörgések jönnek bentrõl. Meg negyed-fél óránként ki kell lépnem, hogy összeszedjem magam. A képi- és hanghatások bámulatosak, iszonyat erõs horror hangulatot teremtenek. Respect annak aki ezt végig bírta vinni!
Azért nem kell túlozni. Szerintem egy átlagos játék semmi para nincs benne. Van ettõl parásabb játék is, bár nem tudom, hogy csak a tudat miatt, hogy egy játék vagy nem tudom miért én nem szoktam parázni semmilyen játéktól sem, Van benne 7-8 olyan rész amikor találkozol azokkal a szörnyekkel és ennyi, és azokat is ügyesen ki lehet kerülni, és nem vesznek észre. A végén azért más amikor 3 szörny is rádtámad, de az meg scriptelt, majd meglátod.
Én a horror filmektõl nem szoktam parázni, és azt hittem, hogy bírom az ilyeneket, bár nem sok ilyen játékkal játszottam eddig (Call of Cthulhu, Penumbra, Darkness Within, stb.), de azok nem hatottak meg, viszont nem túlzok, ez a játék engem kikészít. :D Melyik játék az ami ennél parásabb?
Ennél a résznél volt az is mikor mész egy terembe, de nem tudsz tovább menni egy szobában,mert beomlott a tetõ. Fordulsz vissza ,erre ott áll elõtted egy ilyen zombi. Na az ilyesztõ volt elsõre :)
nincs olyan game max a dead space 2 fog nagyot ütni volt szerencsém kipróbálmi boxon a demót elég kemény lesz,de közel nem lessz ennyire nyomasztó meg félelmetes mint az amnesia
Szerintem a következõ is nagyon jó lesz, már csak abból is kiindulva, hogy rengeteg nyereségük lett belõle (nem számítottak nagy bevételre) és díjat is sepertek be. Most ugye a grafikus motort tovább tudják fejleszteni, vagy egyéni motort alkotni. Biztos hogy még jobb, még félelmetesebb dolgokat tudnak majd elénk tárni, mivel ez az eddigi legjobb horror game amit a manapság a piacra dobtak. Nincs benne semmi túlspilázva. Látszik hogy volt arról elképzelésük, fogalmuk hogy milyen egy igazi horror game. Remek háttértörténet,nem az eszement lövöldözés folyik benne 180 féle hyper-super fegyverekkel pihenés nélkül, nem olyan mint a mostani horror játékok.(amik szerintem inkább fantasy-sci-fi játékok mintsem horror, a vért leszámítva)Ez egyedi alkotás volt, van benne logika, fantázia, magával ragadó hangulat, titokzatos légkör. Zseniális.
Sajnos lehet hogy elrontom a kedved (nem akarattal) de tényként közölték, hogy kizárólag csak Pc-re készítenek játékot. Ha akarnak több platformra is, annak a vezetését majd más átveszi, csinálja egy külön cég a konzolra való portot. Olvasd el ezt: "Még azt is megfontolják, hogy a jövõben fejlesszenek-e konzolra. A legvalószínûbb forgatókönyv, hogy a következõ játékukat is PC-re készítik el, konzolos átiratát pedig valaki másra bízzák."
Viszont megtaláltam, hogy õk is honnan vehették, a Frictional Games blogban említette meg többek közt ezt is Thomas, annak kapcsán, hogy nem akarnak feleslegesen túl gyorsan növekedni (mint cég), a PC-s eladások meg olyan jók lettek, hogy bízik benne az is eltartja õket (Penumbra után eladások miatt fontolgatták a konzolt, arról hivatalos fórumban dumáltak).
Ded szpész tipikus amerikai FOS horror. Olyan mint azok a szenny filmek, amikben a sztori 0, színészi játék 0, viszont a hangmérnök ügyesen kombinálja a hangerõfokozást a hirtelen feltûnõ gusztustalan képekkel.
Én azt szeretem, ha átélem a hangulatot, és az ijesztõ, félelmetes. Nem azt, ha unom az egészet mint a szart, viszont 3 percenként valami bazári fos ijesztegetés miatt megugrok a székemben. Nuff said.
Emiatt a best evör horrojátékok a penumbra sorozat, és ez.
Teljes mértékben egyetértek veled. A mai játékok amit horrornak neveznek, közel sem azok. Biztos sokan vannak akiknek bejönnek a mostani horror játékok, de ezek inkább a "nagyon fiatalok" korosztályba tartoznak, akiknek fogalmuk sincs mi az a horror mûfaj. De végre jött ez a kis csapat, akik tudják hogy egy igazi horror fan mire vágyik. A horror mint mûfaj nem csupán a vérrõl, a hentelésrõl, meg az ilyen idióta hypertech szarokról szól. Sokkal összetettebb. Legyen izgalom, félelem, rettegés, nyugtalanító sejtelmes légköre, amire az ember fia azt mondja: Ez igen! Ez az a game amire vágyok! Vannak nagyon régi horror játékok amikett régen toltam, mint pl: Unyding, The Devil Inside,Vampire: The Masquarade, Nosferato. Ezek mind nagyon jó gamek voltak. Ilyeneket lehetne mai napig összedobni, csak szerintem félének a játékfejlesztõk hogy esetleg kudarcot vallanának vele. És pont azért mert már a mai fiatalokat már megetették ezzel az új horror játéknak titulált maszlaggal amiket mostanság kiadnak. Ebben vész el az igazi horror mûfaj mibenléte. Filmekkel is ugyan ez a helyzet sajnos.
Nem szar, csak nem az a fajta horror, amit szeressünk itt (páran úgy tûnik). :) Ha kategorizálni kell a legtöbb ilyen horror elé benyomhatjuk, hogy akció horror (dead space esetén scifi akció horror :) és helyben is vagyunk, hogy ugyanannyi hangsúlyt fektet az akcióra is, mint a horrorra.
Így van, és egy igazi horrornál alapvetõ elem a folyamatos feszültségkeltés, nem kizárólag a belek, levágott testrészek mutogatása. Azért van ijesztegetés a kommersz horrorokban, mert ezzel pótolják a hiányzó feszültséget. A Frictional ráérzett arra is, hogy ha nincs biztonságérzet (nincs fegyver, nincs hova menekülni/nem tudsz elszökni), akkor még jobban fokozni tudják az izgalmakat. Ezért rémisztõ az Amnesia. Ha lenne egy stukkerem, nem félnék, de így... A kastély hangjai meg valami elképesztõek. Folyamatosan futkos a hideg a hátamon.
Szerintem nézõpont kérdése. Neked tetszik, nekem nem. Én nem az ilyen horror játékokra vagyok ráállva mint a Dead Space és társaik. Mindenkinek megvan a maga mûfaja és véleménye. Ízlések és pofonok. Ezen kár lenne vitatkozni. Én örülök hogy neked tetszik, más kérdés hogy nekem nem. A mai világban mindenkinek más az egyénisége, ízlésvilága. Nem lehet mindenkinek a kedvére tenni. Ilyenek vagyunk mi emberek! Tudunk valaminek örülni, és valaminek nem. Nem lehet olyan játékot készíteni, amire a világ összes gamere rábólintana egyszerre, hogy ez tetszik.
Mitõl horror a dead space? Hogy vannak benne belek? Az van a soldier of fortune 2-ben is. Attól, hogy feszt hangeffektekkel ijesztgetnek? Esetleg attól, hogy jellemzõen bármilyen trigger után a hátad mögé spawnoltatnak valami monsztát?
Nekem az egész nem más, mint egy ijesztgetõs akciójáték, még ha kibaszott véres is. Kb mint a gears of war. Nem azt mondom, hogy rossz játék, csak annyit, hogy horrornak kurva gyenge. :)
mitõl horror a dead space?? Attól mert oda lett besorolva :)
Én most kezdtem el játszani a Dead Space-vel újra, hogy felkészüljek a második részre, de tényleg nem érzek semmi olyan tünetet játék közben, mint amikor játszottam az Amnesiával.
Van azért egy két rész, ami a helyén van, de összeségében fõleg hentbõl áll. Egész máshogy áll az ember a monsztákhoz egy irgalmatlan, telekinézissel mûködõ távirányítású körfûrésszel, mint egy olajlámpával. :D
Igen, egyik munkapadon való ügyködés után ahogy végeztem a fejlesztéssel ép, hogy nyúltam volna a munkapadon a fegyveremért és hirtelen hatalmas szellõzõrács csörömpöléssel odapattant közvetlen mellém egy gecie. Ott meglepõdtem picit. :)
Én eddig nem szerettem a horrorjátékokat :-) Az egyetlen amit végigvittem mostanit az a Silent Hill Homecoming volt, az tetszett, Meg persze még régebben a Resident Evileket is végig toltuk apámmal PS1-en... :-) A mostani horrorjátékok meg állandóan arra mennek rá, hogy vér, csonkolás, lövöldözés, és néha rád ijeszt, ami nekem nagyon nem jött be :-(
Az amnesiaval is fenntartásaim voltak, ott a kastélyos környezet miatt, aztán egy két hete rávettem magam, hogy megnézzem. Elég volt hozzá 20 perc, hogy teljesen felvegyem a hangulatát amit kínál, és az egy dolog h nem egyszer a szívinfarktus kerülgetett, de az állandó nyomasztó hangulat végig ott van :-) Nekem ez számít horror-nak... Dead Space számomra inkább egy ijesztgetõs akciójáték :-) Fõleg a második része, ahol sokan mondták már, hogy a vége felé átmegy full akcióba...
Am most jutottam ki a börtönblokkból a csatornázóba :-) Mennyi van még innen kb? :-)
Innen már nem sok kell az utolsó "blokkba", ahol viszont elég sok szaladozás lesz :D Egyébként teljesen egyet kell hogy értsek veled.
Végre kipörgettem én is! Iszonyat jó volt, de örülök, hogy vége. :D Szerintem egyáltalán nem rövid a játék, én másfél hétig elvoltam vele, naponta néhány órát játszva. Kategóriájában mestermunka, a hangulata felejthetetlen!
Néhány apróbb hibát/hiányosságot vettem csak észre, mint pl:
!SPOILER!
- Néha, miután észrevett egy szörny - ha a sarokban bújtam valahol - nem tudott hozzám férni, csak csapkodott a levegõben, vagy háttal állt nekem és úgy csapkodta a levegõt.
- Zavaró, hogy eltûnnek a szörnyek, miután egyszer már megöltek. A vízi szörny is. Egyszer elkapott, utána már a dobozokon sem kellett ugrálni...
- Ugyanezen szörny volt nekem csalódás, ugyanis csak hangokat adott, fizikailag nem volt látható és életszerûtlenül csapkodott a vízben. Ha beleestem gyakorlatilag a semmi ölt meg.
- A játék vége csalódás volt, történetben és megjelenítésben is. Mintha összecsapták volna? Félelmetesebbnek képzeltem Alexandert.
Ettõl függetlenül, nekem ez a gamnma 10/10!
Várom a következõ Frictional Games projektet! :)
Azért nem volt fizikailag látható az a vízi szörny, mert az egy láthatatlan valami volt, amitõl én ugyanúgy fostam, mint más láthatatlan teremtményektõl. :) Ez a játék erõssége, a hangokkal is ki bírja készíteni az embert, annak a láthatatlannak meg azért hangja is volt...na meg ugye a (látható) vízcsobbanások is nagyon ilyesztõek tudtak lenni, mert tudtuk, hogy ott van, ahol csobban a víz, mégsem látjuk. :)
Úristen ez a játék idegileg kikészít :D ha egy 2 óra alatt nemvolt legalább 6 kis szívrohamom, akkor egysem :D Ki kell kapcsolnom bizonyos idõközökre, hogy le tudjak csillapodni. Imádom. Ilyennel még nem játszottam, és akkor én még hencegtem h. a Silent Hill az miylen félelmetes, no hát az Amnesia zsebre véghatja! Ott vagyok a dungeonban, és az a b*szott csökevény örökké követ!
van egy probémám a játékkal.
mikor belépünk a szentély elõtti nagy terembe letámadna elvileg két szörny...több végigjátszás videón megnéztem.
Ezzel ellentétben bementem, nem volt semmi, elmentem a szûk folyosón elõre, ott jött egy szörny, megölt, de nem a börtönbe hanem abban a teremben lévõ helységbe kerültem(a jobb szélsõbe).