Én is sokat beszélek vezetés közben, kihangosítóval, de semilyen veszélyhelyzet nem született még emiatt. Valóban nem szoktam emlékezni arra, hogy épp mit mutatott a lámpa, vagy hányan álltak a zebránál, de nem mentem át a piroson és nem ütöttem el senkit. Szerintem csak az ilyen, a továbbiakban lényegtelen információkat egyszerüen nem tárolja el az agyunk, amíg fontosabb dolga van. Zöld van - megyek, piros van - megállok és ennyi. Néha elõfordul velem, hogy apró, mindennapi problémákat, amiket egy másodperc alatt megoldok (ált. valamilyen kérdések), el is felejtek egybõl. Vezetés közben csörög a mobil, egyszerû kérdés - válasz, és 10 perc múlva már el is felejtettem, hogy mit kérdeztek, mert épp másra koncentrálok, és nem lényeges a továbbiakban. Azt kellene vizsgálni, hogy áthajtanak-e a piroson, vagy csak nem emlékeznek, hogy zöld volt.
A cikk igaz. Csak azt nem értem minek kellenek ehez kutatások. Tök egyértelmû ha a másikkal pofázol oda-odanézel rá, ha a mobilodba a számot ütöd és azt nézed milyen rádiófrekvenciát állitasz éppen akkor nem az utat nézed. Ergo veszélyes.
Viszont ha az utat nézed és közben beszélsz és eközben az alapvetõ dolgokat nem tudod betartani, lámpák táblák elsõbbségadások stb.. akkor gyönyörûszépen menj el és add le a jogositványodat a legközelebbi rendõrségen. Igy is sokan vagyunk az utakon.
Nem ez az elsõ ilyen "felmérés", évek óta vannak ilyenek. Nagyon sok emberrel beszélgettem errõl, és eddig mindenkinek a véleménye egyezett az enyémmel. Vagyis nem csak az én véleményemet tükrözi az, amit írtam. Egyébként meg a tapasztaltak és a gyakorlat is engem igazol. Ez a cikk kb. olyan komolyságú, mintha egy 80 éves aggszûz elmélkedett volna a szexuális dolgokról.
Nem tartod magad különlegesnek, de azért simán leugatsz másokat, amikor csak arra kíváncsiak, hogy mivel magyarázod a cikk egy bizonyos mondatát, és a cikkre is rámondod, hogy baromság, csak mert SZERINTED nem igaz. Oké...
A tanulmányok/felmérések általában megrendelésre készülnek, a megrendelõ elgondolásának igazolására. De attól, hogy készülnek ilyenek, még nem feltétlenül igazak.
Elolvastam, ne okoskodj itt nekem. Többek között azért is írtam, hogy a cikk nagy baromság. Többszázezer km-t levezettem, nem a levegõbe beszélek, és nem is tartom magamat különleges képességû embernek ezen a téren. Ha rendszeresen vezetsz, akkor láthatod, hogy rengeteg ember telefonál vezetés közben (ráadásul nem is kihangosítva, vagy headset-tel), hanem tartja a kezében a telefont. Ennek ellenére mégsem okoznak balesetet. Csökkent képességû emberek viszont vannak, és sajnos azok is kapnak jogosítványt, ez a baj.
Ez a cikk nagy baromság. Még a legmazsolább ember is tud simán beszélgetni vezetés közben az utasokkal, vagy telefonon, mint ahogy tud rádiót is hallgatni. Az zavarja/akadályozza a vezetõt telefonálás közben, ha tartania kell a telefont, mert az egyik keze nem szabad, illetve ha a tekintetét nem a vezetésre irányítja, hanem a telefon kijelzõjére. Vannak csökkent képességû emberek is, akikre akár igaz is lehet a cikk tartalma, de azok ne vezessenek autót. Az ilyenek jogosítványt se kapjanak.
Szerintem is van benne valami.
Reakció idõ teszt, el tudod érni a 190ms átlagot csalás nélkül? A wikipedia szerint 190 ms az átlagos reakcióidõ, a fõiskolás fiatalok közt. Ahogy öregszünk úgy lassul, egy bizonyos pont után. Nekem pár századdal fölötte vagy alatta sikerült csak eddig. Persze ha sok false kattintást csinálok, tehát nyomogatom az egeret akkor sokkal gyorsabbra is sikerül, de az csalás.
Itt egy másik is ami tudja kezelni a korai kattintást, de szerintem a kattintás ideje itt majdnem mindig kb ugyanakkor történik, ezáltal kicsit könnyebb.Itt azt mondják 215 ms az átlagos reakcióidõ,de abba gondolom mindent beleszámolnak, vannak akik nagyon le tudják rontani.
Ez nem vicc, mert engem is zavar ha vezetés közben beszélgetni kell, telefonálással szintúgy, bár ez még csak egy-két alkalommal fordult elõ. Amúgy egy régebbi cikkben olvastam, hogy a férfiak nem képesek több dologra egyszerre figyelni, de nõk igen.
Baromság. Tiltsuk be a mellettünk ülõt, ha beszélgetni próbál velünk, tiltsuk be a rádiót, mert eltereli a figyelmet, sõt ne is üljünk autóba, mert tüsszentés közben is lehet koccanni.