Az SW:TOR engem nem érdekel már igazából (amilyen jó a CGI videók hangulata, annyira nem jó a gameplay videóké...), a GW2 még igen, "csak" annyi a probléma, hogy mindkettõ bõ fél év még, tehát ezzel az erõvel a Warhammer 40k: Dark Millenium Online-t is felsorolhatnánk... :)
A WoW-ba viszont vissza nem megyek. Elég volt 4 (5? a fene számolja már) év.
kevéske próbálgatás után azt mondom hogy ha nem lenne havidíja még meg is venném,de sajna ez így kevéske és inkább maradok a wow-nál,köpjetek le nyugodtan de az Aion bukta után nem fogok beleugrani ilyesmibe majd esetleg SW:TOR vagy GW2 utóbbinak ha jól emlékszek az elsõ részhez hasonlóan nem lesz havidíja.
bah hat errol lecsusztam, de azert kaptam levelet es toltom le " Congratulations! You've been selected to participate in this week's RIFT™ beta event "
Egy kis vélemény-nyilvánítás az elmúlt két nap után, avagy tapasztalatok a Rift világából (részben a FAQ-ból vettem át dolgokat, hogy egy újszülöttnek is érthetõ legyen):
A játék launchere alapjában véve egyszerû mint a bot, automatikusan update-el, van egy minimál settings (ablakban vagy teljes képernyõn fusson), de ennyi. Aki LCD TV-rõl akarja tolni, jó, ha élbõl windowed-re állítja, mert a standard játék felbontás 1280x1024 pixel, amit a TV-k általában nem kezelnek le.
Az bétában lévõ intro nem rossz (azért nem vetekszik a Blizzard szintûekkel...), a játékengine-el lett készítve, tömören bemutatja a világot, Telarát, amelyet az istenek a 6 fõs elem (Föld, Levegõ, Tûz, Víz, Élet és Halál) síkjainak metszéspontjaiban hoztak létre az Eredeti-kövekbõl (Source stone), amelyek segítségével a síkok energiáit meg lehet kötni. Aztán elszabadult a Vér Vihara (Bloodstorm), mind a hat sík hasadékokon (Rift -> a játék névadója) keresztül igyekszik megvetni a lábát Telarán, és a hasadékokból átáramló lények számára az Eredetkövek szétzúzása a cél (ha jól értelmezem, az eredetkövek által nyújtott mágia a kulcsa Telara gazdagságának - ám ez az erõ a síkokról elrabolt energiát takar, tehát gyakorlatilag Telara a síkokon élõsködik) és 5 istenség Sárkány alakban Telarára tört, és mindegyikük a saját képére akarta formálni a burjánzó világot. A legerõsebb közülük Regulos volt, aki viszont egyszerûen csak el akar pusztítani minden életet Telarán. Az istenek harcától meghasadt az ég, ez pedig figyelmeztetõ jel volt a Telarai népek számára, akik egyesítették erõiket a veszedelemmel szemben. Regulos és négy társát mágikus börtönbe vetették, és gépek (csapdák) garmadáját állították köré, hogy semmiképpen ne szabadulhassanak. Ám elszámították magukat, és Regulos kijutott... Telara pedig nagyobb veszedelemmel néz szembe, mint valaha.
Két fõ frakcióba tömörültek a népek, az egyik oldal az Õrzõk (Guardian), akik úgy vélik, hogy azért alakult a világuk sorsa ilyen mostohán, mert hátat fordítottak az istenségeknek. Vallási fanatizmusukban mindenhol templomokat húznak fel, az eretnekeket felkoncolják, a gépeket, mint az isteni hatalomból gúnyt ûzõ, ördögi eszközöket pedig lerombolják. Legfõbb hõsük Cyrus Kalmar, egy Mathosian hõs, aki egymaga egész légiónyi Sárkány Lovagot állított meg. Újraszületett életének célja hogy kardélre akarja hányja Telara ellenségeit, és mindenkit, aki kérdõre vonja az istenek hatalmát.
A Kihívók (Defiant) a saját kezükbe akarják venni sorsukat, nem kérnek az istenek kegyelmébõl, nem akarnak a bábjaik lenni. Leghíresebb vezetõjük Asha Catari, egy Eth nemes, aki szabadulni akar az istenek béklyójából, és akire még Regulos is felfigyelt. Regulos felajánlotta neki, hogy legyen a legfõbb tábornoka, de Asha kosarat adott neki, és a Kihívók élére állt inkább. A Kihívók a gépek és a szellemek (Spirits) segítségével függetlenítették magukat az istenektõl, írtják a hittérítõket, és lerombolják templomaikat.
Ebbõl kiokosodva találjuk magunkat a fõmenüben. A Settings alatti beállítási lehetõségek elég bõvek, aligha okoz problémát majd a gépünknek megfelelõ beállítást belõni - ám arra készülni kell, hogy mindent maxra húzva már izmos gép kell alá, cserébe persze nagyon szép látványvilágot kaphatunk.
A szerverek itt Shard néven ismertek, a Trion állítása szerint egy-egy Shard meglehetõsen sok (több tízezer, akár százezer) játékost is képes kiszolgálni. Megjegyzem, hogy a területek layer-ekre bonthatóak, ha túl nagy a népsûrûség, bár arra még nem jöttem rá, hogy lehet ezek között kézzel váltani, mindenestre ha csapatba hívjuk a másikat, automatikusan felajánlja a játék, hogy átrak a meghívó layer-ére.
A Create gombbal tudjuk karakterünk elkészítését elkezdeni, elõször a két frakció közül kell választani (azonos szerveren lehet mindkét frakcióba tartozó karakterünk), utána a fajt választhatjuk ki, ezek:
Õrzõ fajok:
Törpék: A hegyek mélyén élõ kis termetû, de mokány fickók. Nemes Elfek: Az erdõkben lakó legõsibb faj, kecsesek és hosszú életûek. Mathosianok: Északi emberek, a becsület és hit elkötelezett követõi.
Kihívó fajok:
Bahmi: Tetovált, a testük és lelkük fejlesztésére koncentráló keleti emberek. Eth: Sivatagi emberek, akik a proto-technológiák beavatott szakértõ. Kelari: Lázadó, sötét bõrû Elfek, akik spirituális megvilágosodásban látják a jövõjüket.
Mindegyik fajnak saját faji képességei vannak, passzívak és aktívak egyaránt.
Meg kell mondjam, hogy ennél a pontnál egy kicsit elbizonytalanodtam. Az Õrzõ fajok daliásak, kecsesek, mokányak, semmi gond velük. A Kihívó fajok viszont vagy sunyin kinézõ sötét bõrû népek (Eth), vagy törzsi tetotoválásokkal ékesített, izomagy kinézetû, ránézésre drogfüggõ, szintén sötét bõrû népek (Bahmi), vagy pedig kékes (sötét) bõrû, törzsi arcfestéssel ékesített narkolepsziás tündérek (Kelari).
Izlések és pofonok, de önállóan nem sikerült magam rávenni arra, hogy Kihívó karaktert alkossak. A háttértörténetük frenetikus, a gépépítõ Eth-ek, vagy a Szellemekkel kommunikálós, a saját fajuk által régen kitagadott Kelarik háttértörténetét olvasva úgy éreztem, hogy no, az én technokrata lelkemnek Kihívó karakter dukál. A fajválasztó képernyõn viszont annyira sikerült elvenni a kedvemet tõlük, amit (betû) karakterekbe önteni lehetettlen.
Miután a frakció megvan, a négy kaszt közül választhatunk. Ez ugye a "klasszikus" Harcos, Tolvaj, Pap, Mágus quartet. Megjegyzendõ, hogy a két frakció ugyanolyan kasztok és soul-ok (talentágak) közül választhat, ezért kár, dobta volna magát, hogy Mérnökök és Szellemekkel Táncolók szálljanak szembe a Papi mágia és Lovagrendek képviselõivel. Egye fene, lendüljünk ezen túl.
A Karakter generáló sajnos egy vicc. Oké, nem várok el EvE szintû karaktergenerátort, ami jelenleg kb. a csúcs kategória MMO-k terén, és végül is azért van 8 féle frizura, 8 féle szemöldök, 8 féle tetkó, 8 féle arcszörzet (férfia karakter) / 8 féle makeup (nõi karakterek), lehet a szem méretés / dõlését, illetve az orr méretét / fitosságát változtatni, az arc három irányú csúszkán való állítása, valamint a karakter bõr / szem színe. Ez így leírva nem kevés opció azért... De rém nehéz igazán jó, egyéni karaktert összehozni. Ez csapatban még feltünõbb, azonos frizurájú / bõrszínû karaktereket a portréjuk alapján megkülönböztetni Sherlock Holmesnak is komoly kihívást jelentene. A második karakteremnél pár percni reménytelen szélmalomharc után kényszeredetten a Random gombhoz menekültem, és addig nyomkodtam, amíg egy olyat nem dobott a gép, ami legalább a "messzirõl nem is olyan ronda" szintet elérte.
A karaktert, Rift-ül Ascendedt (Felemelkedett) vagy egy kupac hullából emeli ki egy szárnyas Valkûr-szerûség (Õrzõk), vagy egy gyanús keltetõtartály (Kíhivók) hozza vissza az életbe, hogy újra hõstetettek vigyen végbe. Az indulóhelyen megnézhetjük a különféle soul-ok leírását, de sajnos azt nem mutatják be, mit tudnak - ez feltehetõen placeholder még, egy zöld sugárral fejez le egy csontvázat mindegyik. Ez mondjuk most, a Beta 5-ben változott, elõtte mindegyik kaszt 3 "fõ" soul közül választhatott, és azoknak volt kidolgozott "bemelegítõ" része. Feltehetõen a teljes játékban ez mind a 4x 8 soul-nál már benne lesz.
Az elsõ, ami szembetûnik, a grafika. MMO szinten nagyon szép és kidolgozott, mind a karakterek, mind a környezet, mind a varázslatok hatásai. Az animációkat sokan kritizálják, de egy-két tényleg gagyin kívül (Mathosian férfi futás...) igazán komoly probléma nem lenne velük... ha nem lenne az animváltásoknál probléma. Mert ott azért néha (nem minden esetben) lehet látni olyat, hogy hopp, eddig így tartotta a fegyver, majd a következõ támadás kezdetekor hirtelen másként. Meg kell mondjam viszont, hogy a (nõi?) Warriorok kétkezes kard fogása és forgatása nagyon tetszett - az egyik kezük a markolaton, a másik a keresztvas felett, a penge életlen (?) részét fogja, lazán oldalt tartva. Nagyon jól néz ki, no.
Az fény effektek, árnyékolások nagyon rendben vannak, a víznél mondjuk láttam már szebb megvalósítást, de ez sem néz ki rosszul. Kellemes a bõr és fémpáncélokon látható fényjáték, kár, hogy a kardokon nem csillan meg olykor a napfény - de ne legyünk telhetettlenek. Apropó, napfény. Vannak napszakok, és éjszaka a városok nagyon hangulatosan néznek ki. Az idõjárási effektek szintén jók, de szerencsére a képernyõn szétterülõ esõcseppektõl megkíméltek minket. Ja, és a Lens Flare effektbõl is kinõttek végleg a játékok, aminek szintén örülök.
A hangok terén már nem ennyire pozitívak a tapasztalatok. Nagyon fáj, hogy a karakterünk némasági fogadalmat tett, egy szó nem hagyja el a száját. Nem kommentál semmit, egyedül akkor halljuk a hangját, ha megütik, de akkor is csak nyög, illetve talán mintha egy "Juhúhú..." lett volna a gratuálció emote-nál. Az ellenfelek és NPC-ktõl is ritkán hallunk beszédet, a mobok / bossok szövegei középszerûek - nem rosszak, de túl nagy átélést nem mutattak a szinkronszinészek. A fegyverek és találatok, valamint a varázslatok hangjai megint középszerûek, és akad egy-két kifejezetten gyenge (az egyik találati hang olyan mintha egy bottal egy kartondobozra ütnénk). A zene szintén nem erõs pontja a játéknak. Elviekben ez is dinamikus, a tájegységtõl / területtõl és az eseményektõl függõen változik. A baj csak annyi, hogy a zene maga nem különösebben megkapó. El lehet hallgatni, de több óra játék után sem hallottam olyat, amire azt mondtam volna, hogy no, ez megadja a hangulatot. Így aztán inkább sima Windows zenelejátszó, és Two Step from Hell - a trailerekben mûködött, a játék alatt is nagyon jó hallgatni.
A kezelõfelületnél ismét nem látunk nagy meglepetést, a különféle elemeit átméretezhetjük és áthelyezhetjük kedvünk szerint, de több mozgásteret nem ad. Nem tudjuk eltüntetni a karakterek / célpont portréját, nem tudjuk befolyásolni az action bar-ok kiosztását, mondjuk hogy nekünk csak fél hosszúságú kellene. Amúgy az action baroknál nem árt tudni, hogy ha plusz action barok kellenek, akkor azt a Settings -> Interface alatt tudjuk beállítani.
Nosza, megvan minden, kezdjük is meg a fejlõdést, küldetésünk és sorsunk beteljesítését. Nos, itt megint a jó bevált sémára épül minden. Felvesszük a Questet, a térképen (M) és a mini-mapon is látni egybõl, hogy merre kell menni, mit kell csinálni. Sõt, olyan inteligens, hogy még azt is megmondja, ha például alattunk / felettünk van a keresett dolog és ezt közli is (pl.: range 2m, below 4m), tehát nem fogunk egy házban rohangálni feleslegesen három plusz kört amiatt, mert a ház alatti pincében van a keresett tárgy...
A questek relatív jól felépítettek, az egy körzetben lévõ questgiverek kb. egy helyre adják a küldetéseket, egymásra építve. Külön öröm, hogy pár questet leszámítva a csapatban való fejlõdés ügyesen van megoldva. Ha egy itemet egy nevesített mobból kell kiütni, akkor mindenki egybõl lootolhatja, ha ölni kell X darabot, akkor egybe számol. Az olyan gyûjtögetõs questek, ahol például farkashús kell, minden leölt farkasból kilootolhatja az összes csapattag - és mindegyik farkasban találunk húst. Egyedül az elszórt "gyûjts össze az elveszett Kelari értékekbõl 6 darabot" típusú questeknél nem sikerült ezt megoldani, ott továbbra is "egymás elõl" lopják el a lootolandó tárgyakat a csapattagok. Szerencsére minden elég gyorsan poppol, így nem jellemzõ, hogy sorba kell állni egy mob leöléséhez, vagy mondjuk egy tûzrakás kioltásához. Apropó, a csapat alapból "open", vagyis nyitott, ha valaki látja, hogy ugyanazt a questet csinálja a csapat, becsatlakozhat szabadon. Hogy ha valakit azonban ez zavar, két kattintás priváttá (zárttá) tenni a csapatot. A csapatban való fejlõdés egyébként elég jó, közel azonos szintnél nincs XP büntetés, jól lehet közösen fejlõdni, nincs olyan kifogás, hogy "szólózva több XP jön", mert nem igaz. Hasznos dolog, hogy a kezelõfelületen kint lévõ quest-infonál ott van az esetleges questitem is, így nem kell a zsákban kotorászni utána, kirakni az action barra és így tovább.
A Rift egyik markáns jelensége az open eventek. Ez két fõ részbõl tevõdik össze. Elõször is Telara égboltján folyamatosan hasadékok nyílnak meg, amelyeken keresztül a hat sík valamelyike próbál meg behatolni Telara földjére. A Rift egyrészt egy Invader (megszálló) csapatot okád ki magából (ezeket keresztbe tett kard ikon jelképezi a térképen és a minimapon), akik elindulnak a legközelebbi Eredetkõ felé, és megpróbálják szétverni, ezeket a megszálló erõket kell egyfelõl megállítani, másfelõl magát a hasadékot bezárni, amihez az adott hullámhoz tartozó mobokat kell legyûrni, az utolsó pedig általában valami komolyabb, elit mob.
Amint egy ilyen eventhez érünk, megjelenik a "join open group" gomb (kivéve ha csapatban vagyunk...), és összefogva a többi játékossal megállíthatjuk a megszállókat, illetve bezárhatjuk a hasadékokat. Minden eventnél ha sebeztünk / öltünk kapunk lootot függetlenül attól, hogy azt az open group-al, vagy a nélkül tettük meg. Megjegyzendõ, hogy az open eventekhez questek is járnak, egy részük felvehetõ guestgivereknél, egy részük pedig automatikusan jön az event kezdetekor.
A síkok invázióján túl a két frakció különféle támadócsapatokat küld egymás ellen. Itt meg kell jegyezni, hogy az NPC vs. NPC összecsapások sem ritkák, van, hogy a síkok inváziós serege sikeresen belerohan egy arra kóválygó elit mobba, amely lazán felkaszabolja õket. Mi meg vidáman beszállhatunk a "gyengébbek" oldalán, hogy aztán a rongyá vert, alig élõ "gyõztest" is padlóra küldhessük. Telara világában is mûködik a Darwini evolúció tehát.
Ezek az open eventek nagyon hangulatosak, de el kell ismerni, hogy hosszú távon unalmassá vállhatnak. Bár nem tudni, hogy az End-game területeken milyen következményei vannak annak, ha egy kósza Major Death Rift rányílik mondjuk a játékosvárosra...
A fejlõdés sebessége viszonylag korrektül van belõve, két óra alatt kényelmesen, quest leírásokat végigolvasva sikerült 7-es szintig eljutni. Ketten, csapatban mintegy 4-4,5 óra volt a 11-es szint, a 17-es szint pedig durván 6-7 óra játékidõt igényelt. A questekbõl bõséggel akad, nem kell amiatt félni, hogy esetleg kifogyunk belõle.
A karakterépítés az Ascended rendszer miatt egy kicsit macerás elsõ látásra, de a fokozatosság elvével épül fel. Elõször egy soul-t választunk ki, majd valamikor a 4-5 szint körül jön a második, a 8-9 körül a harmadik. Attól, hogy kiválasztjuk a 3 soul-t, nem kötelezõ mindegyikre pontot is áldozni, igaz, egy soul-on nem lehet több pont, mint ahanyadik szintûek vagyunk, márpedig szintlépésnél néha két pontot is kioszthatunk (a pontos logikát nem figyeltem, talán minden páros szinten két pont?), tehát legalább két soulra fogunk pontot áldozni. Meg kell említeni, hogy a soul-ok képességeit (támadásokat, speciális képességet, varázslatot, stb.) nem csak a talentágakról, sõt, fõleg nem a talentágakról, hanem az alattuk látható fejlõdési "kígyóból" kapjuk. Az új képességek külön tanulás nélkül jelennek meg, automatikusan az action baron (ha van szabad hely). Minden páros Soul szinten egy új képességet kapunk. A trainereket célszerû páros szinteknél meglátogatni, hogy megtanuljuk a magasabb szintû képességeket.
A három "gyûjtögetõ" skill a bányászat (Mining), nyúzás (valamiért Butchering lett a neve, bár én eddig csak bõrt nyertem ki vele, ezért hívom inkább nyúzásnak) és a gyûjtögetés/betakarítás (Forager), aki a virágokat és hasonlóakat gyûjti össze. A gyártó skillek a Weaponsmith (fegyvergyártás), Armorsmith (fémpáncélok), Outfitter (bõr (?) és szövet "páncél" gyártás), Runecrafting (fegyverek/páncélok enchantolása, mágikus dolgok "széttörése"), Apothecary (különféle italok gyártása) illetve Artificer (scrollok, wandok és hasonló mágikus cuccok gyártása). Összesen három skillünk lehet. Ezt a részt részben elhibáztam, mivel Butcheringet vettem fel Armorsmith és Runecrafting mellé. Annyit sikerült azért átlátni, hogy a gyártó skillek "gyûjtögetõ" skillek nélkül is elvannak, valamennyire, mivel az Armorsmith például nem csak gyártani tud, de szét is tudja szedni a páncélokat, bizonyos eséllyel alapanyagokat kinyerve belõlük.
Az insták megint "bevett" szokásoknak megfeleõen vannak integrálva. 5 fõs group instace-ok (10 félét igérnek induláskor, de legalábbis az elsõ 1-1 frakciós területen van, tehát feltehetõen csak az adott frakció számára hozzáférhetõ), illetve 10 és 20 fõs raid instance-ok (2 féle lesz induláskor). Mi az Õrzök oldalán lévõ, 17-es szintû (?) Realm of Fae instance-ot tudtuk megnézni, amit szerény személyem Justicar/Warden/Shaman soul összeállítású 17-es Cleric karakterével tankolt végig (egy 25-ös szintû Necro/Chloromancer/? társammal, illetve három PUG játékossal, egy 21-es Sentinel/Warden/? Cleric, egy 20-as melee Rogue és egy 20-as Mage társaságában). A csapat keresése némi LF3M üzenet után gyorsan megoldódott, aztán irány az instance bejárata. Ha két ember belép az instance-ba, a group-ban lévõ többi játékost automatikus beteleportálja az instance-ba. Az instance maga kvázi a négy évszakot képezi le, egy zöldellõ labirintus a tavasz, aztán a nyár következik alig megkülömböztethetõen, ezek után az õsz erdeiben járkálunk, végül pedig a tél szakad a nyakunkba hóvihar képében. Az utóbbinál meg kell jegyezni, hogy nagyon szépen néz ki a hóvihar, és hangulatos, ahogy az orrunkig se látunk. Elég sok trashmob van, de egy részük kihagyható. A bossfightok alapvetõen egyszerûek (az elsõ bossnál nuke a két add, a másodiknál csak ügyelni kell arra, hogy célpontot vált, a harmadik félrelök, stb.), és koránt sem ideális csapattal (a Justicarnak 17-es szinten nincs AoE tauntja (természetesen 18-on kapja meg ), így is nagyon macerás volt a healerrõl lerángatni a mobokat, sûrûn kellett targetet váltogatni; a healerünk az elsõ bossfight után rájött, hogy van egy jobb heal varázslata; stb.) azért viszonylag könnyen megoldhatóak. A teljes insta lefutása ilyen körülmények között 40-45 perc volt két wipe-al, de gyakorlott játékosokkal, akik már többedszerre rugaszkodnak neki, illetve eléggé ismerik a kasztjukat 20-25 perc alat is kitakarítható.
Ki kell térni arra, hogy az instába összeszedett Pug játékosok teljesen korrektül viselkedtek. Nem voltak drama queen jelenetek, nem akarta senki megmondani a másiknak, hogy mit csináljon, nem volt mutogatás a felelõsökre wipe-nál. A healer ha nagyon sokáig ütötték eleresztett egy "agro on healer!" üzenetet, azt is csak azért, hogy a tank figyelmét felhívja rá, ha esetleg a pluszba behúzott mob-pack miatt nem nézett a háta mögé. A szép pedig az, hogy ez az egész játékban nyomon követhetõ volt. Szó se róla, a world chaten állandóan fel-fellángolt a "You are not in Azeroth anymore!" vita, de ha valakinek kérdése volt, általában választ is kapott rá rövid idõn belül. Az is üdvös volt, hogy legalábbis ezen a két napon nem futott az ember össze HunterSWE, NicholasCage vagy HugyosJozsi szinvonalat képviselõ karakterek nevekkel.
Végsõ konklúzió?
Igazság szerint a Rift kevés téren mutat fel igazi újdonságokat. A kasztrendszer kétségkívül ezek közé tartozik, bár részleteiben ott sincsenek egetverõ, sose látott dolgok, de a kivitelezés elég jól sikerült. Akadnak olyan dolgok, amik az utóbbi idõben megjelent MMORPG-kben azért nem voltak mindennaposak, például a Bárd kaszt nagyon kellemes színfolt, ahogy zeneszerû dolgokat próbál elõcsalni a csata közben (azért remélem, hogy a "zene szerû" dolgok csak az alacsony szint miatt vannak, és 50-es szinten már valódi zenének hangzó dolgokat produkálnak) - ez egyébként NPC-knél is kellemes poén volt, ahogy a Satyr-ok egyik fajtája Realm of Fae-ben pánsípjukat fújják (a törött pánsíp pedig aztán lootolható szürke "szemét" item). Persze könnyen érheti az a vád a játékot, hogy "ugyanolyan, mint...". Ez pedig igaz, bár furcsa mód korábban kevesebbet reagáltak így - a legnépszerûbb WoW is nagyon-nagyon kevés eredeti dolgot tud felmutatni, minden, amit beépítettek (kezdve a kasztoktól az arénán át a Rift-ben is meglévõ questitem integrálást a quest infoba) korábban már megvolt már MMORPG-ben. A Rift gyakorlatilag mindezeket igyekszik problémamentesen integrálni, és így eladni. A problémamentes pedig kulcsszó, mert ugye láttunk már félkész játékot, amely a 20-as szint utáni területet leszámítva inkább csak Alfa állapotban volt (Age of Conan), meg olyat is, amely rengeteg buggal, kevés questettel, illetve elõször túlnépesedett, két órás sorral riogató, lagos szervereket, majd ezek kiürülése után sokáig elhúzott szerverösszevonásokkal (Aion) kedveskedett a játékosoknak.
A Trion játéka igazán jól összerakottnak tûnik. Nem esik az ember át a talajon, nem akad be mindenféle objektumok széleinél, nem találkozik bugos questekkel, nem bugzik a kezelõfelület, nincsenek random lefagyások. A béta által hozzáférhetõ rész (a béta 5 esetén 30-as szintig) az eddigiek szerint készen van, nincs hiány tartalom terén. A PvP részt sokan kritizálják mondjuk, ezzel õszintén szólva én nem foglalkoztam, így nem is tudok igazán véleményt mondani róla.
Viszont az látható, hogy ha valami probléma lép fel, akkor gyorsan lépnek. A béta 5. indulásakor a sok játékos úgy megrohamozta a Rift login szervereit, hogy azok nem bírták a terhelést. Alig egy órán belül fellõtek még egyszer annyi szervert, és a probléma normalizálódott. Sokan panaszkodtak az élsimitás (Anti-aliasing) hiányára a korábbi bétákban - ebben a bétában már benne van, igaz nem árt hozzá a legfrissebb driver és jelenleg még optimalizációra szorul. Gondok voltak az FPS-el sok embernél, két nap múlva részletes tanácsokkal szolgáltak ezek orvoslására. Lassú volt a patchelés egyeseknél, erre is elég hamar reagáltak (bár a hiba igazából az internetszolgáltatók routingjában volt keresendõ). Menet közben már legalább két patchet lõttek fel a bétára, és ezek is jobbára problémamentesen mentek.
A Rift nem fogja megreformálni az MMORPG-k világát, de tisztes iparosmunka. A kérdés persze az, hogy ez mennyire lesz elég a játékosoknak....
Valami eszméletlen élmény a riftezés! Annyi rewardot kaptam, hogy 3x kellett kiüríteni a táskámat! Kb ~Planarite + sok kék cucc, ráadásul egy rift alatt meglett az összes riftes artifact, meg 3 öcsi! :)
Bocs,a kliens megoldódott.Van még egy kérdésem:a mostani event ma 18:00-ig tart.Ez annyit jelent,hogy addig nyomhatom és akkor egyenlõre a következõ eventig vége?
Szasztok.Valaki elmesélné,jól csináltam-e,ai a FAQ-ban le van írva?Regiztem az oldalon,benyomtam az accountomhoz az Apply code pont alá a szintén a FAQ-ban található egyik kódot.Eddig jó?Ha igen,hogy jutok a klienshez?A Pre-order now gombbal?Ez amúgy még tök ingyenes és nem jelent semmilyen kötelezettséget,igaz?
Az ok, hogy valakinek nem jön be a játék ( elõfordul, nem vagyunk egyformák ) de hogy mindenért a játékot kell lehúzni, meg felelõssé tenni... Akinek nem tetszik, ne játsszon vele, ne nézzen rá stb.
azt kell mondjam, hogy kicsit kontrázzak még (szolgáltaltó ide vagy oda), ez aíz elsõ game, ahol fõidõben hihetetlen gyorsaságú pecselést tapasztaltam..
Akinek gondja van a patchek letöltésével magyarán túl lassú itt egy megoldás LINK
Állítólag fõleg UPCsek találkoznak ezzel a gonddal én is az vagyok és nevetséges 4kB/s es sebességgel jött a patch de miután végigcsináltam amit a linken írtak jött rendesen.
PvP szerveren csupán a kezdõ térképen van kikapcsolva alapból a PvP? Vagy csak meghatározott területeken aktiválódik?
aoc az egyik, ha nem a legszebb az összes mmo közül ez eddig se volt kérdés...
Ööö, guardians oldalon nyert már valaki warfrontsot? Nálam 8-1 az arány.. siralmas!
Hello! Most találtam a hivatalos forumon: "Beta 5 Extended! Hello!
That’s right! We are having so much fun with you in Telara that we have extended the Beta 5 event through Saturday morning at 10 a.m. PST!
Thank you for all of your feedback and we hope you enjoy the extra time in RIFT!"
Nem a szolgáltatóval van a probléma a Patcher van szarul összerakva... De amit linkeltem nálam segített maxxal húzom lefelé. Aki még játszani akar vele az meg csinálja, akit meg nem érdekel az nem..
Valaki hivjon be egy magyar klánba cloudborne Zaraquer néven vagyok 23as paladin/reaver/warlord.
Eddig tetszik a játék, jol össze van rakva de 90% ban wow másolat minden egyes pontja. A rifteknek sok értelmét nem látom, és tul sok van és könnyüek. A fejlödés is tul gyorsan megy.
Persze elrontottam, mert 1 Mbyte/sec-ot akartam írni. Fél perc alatt lent volt a patch, pedig az én netem csak tizede a lenti képen láthatónak.
Na játszadoztam kicsit a graf beállításokkal. Akinek jó gépen furcsán alacsony az fps annak a következõket ajánlom. Érdekes egy engine ez mert ahány játékkal toltam 16*os antisotropic filtering 0 fps veszteséggel járt. Itt levettem 16-ról 8re és nyertem 3-4 fpst úgy, hogy a képi minõségben semmi változást nem tapasztaltam. A másik a betazok nyomására beeszkábált AA. 2*es AA felére csökkenti már fpst, nagyobb felbontásba mondjuk alapból nem kell itt használni, mert recéket itt nem nagyon látni már. A másik érdekes dolog az a lightning quality. 10es és 8as között szinte semmi különbség nincs látványban, max annyi, hogy az árnyékok egy kicsit homályosabbak. Viszont! levettem 8ra és ez +10-15 fpst hozott. Így már meg vagyok elégedve :D
a netemmel semmi gond
jah, nálam sem változott semmi... miközben tegnap minden flottul ment, peccs is jött ezerrel, most meg ez :S hát akkor ejtem ezt a bétát, annyira azért nem vagyok besózva, hogy kísérletezgessek
Megvan a megoldás... de faszán szedhetem le az egészet megint mert letöröltem hátha jó lesz :D akinek ez a problémája itt a link : http://trionworlds.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/393/kw/1012
most nekem is 3,4kb-al szedi lehet ebbõl nekem se lesz már semmi..
Csa alle! Ma el akarom indítani a gammát és 1 Kb/seccel tölt az udatet ez így elég szopás mert csak péntekig lehet vele játszani... :S
14-es riftblade-champion-reaver eddig a legállatab 2h dps amit kreálltam, fõleg a riftblade miatt. Am a riftes téma nekem nagyon bejön, nagyba questeket, erre szól haver ts-en hogy gyere 19-es shadow rift itt-és itt...És az ember rohan oda hátha csurran-cseppen valami neki is, érdekes módon mindig haver kapja a warri cuccokat pedig õ rugo:D
khmm szinten minden szerveren qoue van deifiantkent, azt hiszem veglegesbe lhet megis inkabb guardian leszek, ott instant hiv:P
lol, mér jön a peccs 2k-val...? basszus :SS
Azért szerintem nem ilyen egyszerû, a bonyolultságot nem csak a talentfák száma határozza meg. Itt egy classnál 8-ból lehet 3 soult választani, az 8 alatt a 3 = 56 lehetõség. Szorozva 4-el = 224. Tehát összesen 224-féle soul 3-ast tudsz kiválasztani, mintha a wowban 224 class lenne a 9 helyett. (persze ez kis csalás mert azok ahol csak a 3. soul különbözik amire esetleg 1 pontot se rak az ember valójában nem sokban különböznek, de egy-két skillben mégis)
Nekem warrior nem jött be, ezért kezdtem egy Chloromancer/Necromancer/Warlock kombót! Valami kegyetlen durva. Így az elején 7 féle dotja van, mondjuk abból csak 6 szívja az enemy hp-ját, de az is elég sok! Kíváncsi leszek milyen lesz magasabb szinten, ha már most igy darál. Ráadásul questelésnél behúzok 2-3 mobot. Egyikre felrakok 2 dotot, rányomom a csonti petemet és jöhet a következõ 2 mob, amit lazán kiszedek és ha kell csonti besegít a vége felé! Meghalni nem tudok, mert healelem magam közbe, mana nem tud elfogyni, mert ha kell akkor szívok manát! Nagyon táp! PvP-nél is csak dotolni szoktam általában és igy is 3-4. vagyok dps-ben úgy hogy nálam általában 4 szinttel nagyobb csapattársak/ellenfelek vannak! Egyszerûen imádom! :)
Én legelõször csak néztem, hogy ki az anyám gitározik éjfélkor az ablak alatt. :) Most már én is azzal megyek és adom a metált rendesen az istenadta népnek.
Ja, poén mikor megjelenik egy rift a környéken és csak azt látod, hogy minden játékos otthagyja a questelést és rohannak a rift felé, majd ha végeztek megy a tömeg vissza a dolgára :D
Más...Bard karakter valami kegyetlen :D Végre azt csinálja a bard, amit kell, zenél, trombitál stb. Mikor elõször megláttam, illetve meghallottam majdnem leestem a székrõl :D
"Egy dologra nem jöttem rá: Hogy ,lehet gyorsan átváltani távolsági, és közelharci fegyver között. Le tudnám puffantani a 10% élettel menekülõ varázslót." Shift+Z
Egyet értek az észrevételeiddel, de nekem kifejezetten tetszik a riftelés! Szerintem marha jó, mikor megtámadják a mobok (lehet az nem rift) a kisebb bázisokat hullámokba és gyorsan be lehet lépni egy publikus raidba, aztán osztani az észt! Ráadásul elég szép jutalom van belõle! Ezt hiányoltam más mmo-ból, hogy ha nem vagy guildbe egyszerûen lehetetlen normális csapatot találni, vagy nincs összjáték, itt viszont van és ez tetszik!:)