bár nem kötekszem, még nem is láttam. Ha hiheteg a faqnak akkor elvileg most tudnék játszani, csak nincs kapacitásom 2 nap alatt letölteni jelenleg 15 gigát :D
Ezt mi is fejtegettuk mar par hete, hogy a Rift akkor maradhat eletben, ha az SWTOR csuszik ev vegeig, mert akkor az emberek nem fognak varni ra, hanem keresnek a borzalmas cataclysm es az sw kozott valami elfoglaltsagot.
Ezzel egyetértek nincs új a nap alatt de aki wowozott az tudja ott milyenek voltak a skill leírások és itt is nagyon hasonlítanak rá mind mûködésben mind felépítésben de nem akarom én a wowot isteníteni már évek óta nem is játszom vele mert beleuntam. Végig fogom játszani a betat aztán majd meglátom ,hogy megéri-e megvenni.
Jó pár ismerõs megveszi ez sokat számít. Nekem a nagy dilemmám az ,hogy mikor jön ki az SWTOR ha csúszik év végére/jövõ évre és a WOT sem hozza az elvárt minõséget a clanwarban akkor 80% ,hogy megveszem a RIFT-et. Polírozottság nálam a WAR meg Conan után sokat nyom :)
Én pont nem az vagyok, aki rózsaszín szemüvegen át nézi a dolgokat :) Írhattam volna más példát is a fire ball helyett, a lényegen nem változtat. Gatyo lentebb leírta a lényeget, nagyon nehéz újat kitalálni, vannak, és lesznek olyan elemek, amelyek minden mmo-ban benne lesznek.
Persze fireball minden mmoban van ez gyenge példa volt nade amikor a skill leírása és mûködése is wowra hajaz (a legjobb példa erre a rugo) akkor nyilvánvaló a hasonlóság skillek felépítése a class mûködése még ha rózsaszín szemüvegen keresztül is nézzük a dolgokat de nem akartam 1 fanboyt sem megsérteni asszem nem csak a negatívumokat emeltem ki. Attól mert a wow-ból ollózták egy az egyben sok skillt attól még nem gyengébb a játék csak hiányolom belõle az új ötleteket ennyi.
Sziasztok! A nekro milyen, a nekro milyen a nekro milyen :D Végre valami rendes élõhalott idézgetõs, a "sereg harcoljon, és ne én" nekro lesz, vagy megint valami punnyasztott vacak sötét mágiával?
köcsög on : sokat láttál ám a játékból a lvl2es kariddal , mi !?
Pont tegnap beszélgettünk errõl ts-en hogy már az átlagos mmo-k nem nagyon felelnek meg az ízlésünknek , valami újra vágyunk már. Fritz ezért húzta le.
Ettõl függetlenül a játék rendben van s ugyan nem egy eget rengetõ nagy alkotás, inkább szép iparosmunka , de az elmúlt évek tapasztalata alapján már ez is valami.
2011-et írunk. Úgy gondolom a múltban mindenféle próbálkozás volt már. Szintlépõs, skillhúzos, ide-oda futós questrendszer vs. történet alapú vándorlás stb. stb. Újat adni már nem lehet, azaz bármire rámondhatjuk, hogy "klón". Ezek WoW verõ dolgok meg már annyira gyerekesek, hogy hihetetlen. Egyetlen MMO sem fogja a wowot leverni már soha. Viszont 1-2 ilyen próbálkozás ha csak pár hónapig is de nagy felüdülés szerintem. Én itt azt látom, hogy a bevált dolgokat ollózzák össze és igyekeznek egy MMO szinten gyönyörû grafika alá tenni. Valamint a beta alapján és ezt alább a kritikus ÁLLÍTÓLAG "nagy" tapasztalattal rendelkezõ teszterek is elismerik, hogy meglepõen össze van rakva így 1 hónappal az indulás elõtt. AZAZ számomra mindenképpen megéri megvenni mert ez a csapat megérdelmi.
Szerintem korrekten osszefoglaltad, nekem is ez a velemenyem.
Én is leírtam a véleményemet az elsõ nap után, a blogom olvasható.
Viszont nem értem, ezt a wow-ból lopott dolgot. A fire ball stb skillek már régen, a wow megjelenése elõtt ismertek voltak, pl AD&D, MAGUS nevû szerepjátékokból ( ha mond ez valakinek valamit ). Ennyi erõvel a Blizz is lopta az ötleteket. Jó lenne, ha mindenki végre elfelejtené ezeket az innen lopta, onnan lopta történeteket. A kérdés az, hogy a skillek megfelelnek a feladatuknak vagy sem. A játék hangulata nagyon rendben van, nekem a mobokkal sincs semmi gondom. Ja, hogy messzirõl rám aggróznak? Pont ez a jó benne, nem sétálhatok lazán egy bandita táborban úgy, hogy közben senki fel sem figyel rám. Nyilván, van még min dolgozni a srácoknak, de szerintem amit eddig összeraktak, az rendben van.
de mégsem csak a motorral játszol, ezt jobb ha minél elõbb tisztázod magaddal :)
a hangulat 5ös a játékmenet már nem annyira. lassú, beagrozok minden vadbarmot magam körül ha átszaladok valahol, nem látom az agro ranget, nem tudni a skillek range-ét, bugyuta az ugrálás / egyéb mozgás animációja, ha ezeket kijavítják szépen akkor pöpi lesz.
Az egész 10nél kezdõdik,akkor jön a warfront!:) Eddig csalodás. 10-11en semmit nem tudok csinálni meleeevel,mobokba utom a 120-150et,playerbe 5-10eket. Tulnagy a külónbseg lvl 10 es 15 között és a kezdõ warfront ahogy nézem 10-19 lvl között van, a 19es kb. halhatatlan és 5szor többet lõ,hpja is kb annyiszor több. Elkell jutni max szintre hogy esély legyen képet alkotni,de hiányzik a kezdõn bemegyek és buli érzés,mint a warba volt.
Így hirtelen 1 szó jut eszembe a játékról : unalmas. Semmi új nincs benne a skillek úgy vannak összeollózva más játékokból (fõleg wowból) a környezet engem nem ragadott meg a futás animációja már-már a nevetséges határát súrolja questek unalmasok (ameddig én láttam). Ami pozitívum az a soul rendszer bár arra kíváncsi lennék, hogy lesz ez kibalanceolva. Ameddig láttam bugokkal nem találkoztam jól összerakott játék benyomását nyújtja így elsõre de nem tudom milyen tömeget akarnak ezzel megfogni. Mert a mostani mmoknál nem nyújt többet szerintem F2P ként hosszútávon nagyobb sikereket tudna elérni bár ez csak az én véleményem mondjuk az is igaz ha sikerül 1 jó startot venniük és folyamatosan fejlõdik a játék nem lesznek szervelaggok komoly bugok, inbalance akkor még akár ez a fizetõs rendszer is mûködhet. Wow verõ nem lesz szerintem de sok embernek biztosan nagyon tetszeni fog. Eddig nekem 10bõl olyan 6-ot kap de azért nem adom fel végignyomom a betat aztán majd meglátjuk.
Nem, nálam a wow pont nem etalon, lvl 27ig bírtam annak idején, és visítva adtam el a CE verziómat. :) Etalon az Eq2 (de ma már az sem, mert afölött eljárt az idõ, és pl most elõször nem veszem már meg a legfrissebb kieget sem), az AoC (ha már megemlítetted).
De egyet aláírok: a motor rendesen össze van rakva, ez tényleg becsülendõ. Nem találkoztam én sem rejtélyes beakadásokkal, átzuhanásokkal, stb.
A soul bemutatókhoz egy kis magyarázat: az elsõ bétában még úgy volt, hogy az elsõ questnél minden osztály csak 3 soul közül választhatott, ezek voltak a main soulok. Ennek a 3-nak a bemutatója van megcsinálva. Viszont ezek különböznek a soulnak megfelelõen, legalábbis amiket én végignéztem. Késõbb változtatták meg, hogy az összes soul közül lehet választani már az elején (gondolom a marketing osztály nyomására:)) Egyébként ebbõl adódik az is, ha valaki egy volt 'másodlagos' soult választ kezdõnek, akkor csak egy skillje van induláskor.
En pont forditva latom, szerintem pont, hogy remekul osszegyurtak az elmult 10 ev jatekainak a reszeit, engem hangulatban az Everquestre emlekeztet, es szinten szerintem meg fog tudni maradni a jelenlegi mezonyben. Az elso par quest lehet, hogy sablonos, de Gloamwoodban neha mar vert izzadok, mire megcsinalok egyet-egyet, ami trukkosebb. Pont itt nem ereztem, hogy annyi szerezz X darabot Y-bol tipusu quest lenne. A grafikai resszel sem ertek egyet, igaz, hogy az animaciokon lehetne javitani, de maga a hangulat szerintem tokeletes. Igaz, csak high-ban tudok jatszani, de barhova nezek, gyonyoru. Pedig csak egy szar 4870-em van, semmi extra.
Nem vagyok fanboi,en csak egyszeruen igy latom. En peldaul a Conantol hanytam, nem birtam a tutorialt vegigcsinalni, mert annyira taszitott az egesz, masok meg aradoztak rola, most is ugyanez a helyzet, csak forditva :)
Elõre leszögezem, nem védeni akarom a játékot, de iszonyat sok fizetõs/free mmo-t kipróbáltam az utóbbi fél évben és azt kell mondjam, hogy igen is kiemelkedõ beta alapján. Várom a teljest!
Na most meg Tera online lesz a csúcs, mert azt még nem tudtátok tesztelni. Remélem én is letudom majd és az is bukás lesz! :) Már látom... Jaj de jó játééék, még ki se jött a beta de videok alapján faszaaa. Kijön a tesztelés és... Hát ez de szaar, majd a következõ mmo lesz jóóó, fúúúj!!! Mi ez hogy nem tudom targetelni?? Loool, de szaar :) Ma hagyjuk már.
Rövid tapasztalatok eddig, persze a béta állapot figyelembe vételével:
-Karakteralkotás: Hát mondjuk azt, hogy középszerû. Nagy jóindulattal. Kár ezért a részért. -Grafika: A modellek kidolgozottsága, textúrázása korrekt, a képek alapján jobbra számítottam, de végül is nem rossz. Az animációk nem kiemelkedõen jók, viszont legalább nem csak egy féle támadási/varázslási anim van, e téren megint közepes. Az effektek viszont szépek, és amit eddig láttam, azok változatosak. GTX460 786mbyte-os kártyán, 1920x1080 felbontással, FSAA nélkül, eléggé felhúzott grafikával eldöcög az indulóhelyen, de ahol nagyobb tömeg jelent meg, ott viszont visszaesik 12-15fps-re, szóval butítanom kell majd rajta. :) -Hangok: Itt hiányérzetem van, a karakterünk nem kommentál semmit, legfeljebb felnyög, ha megütik. A fegyverek, ütések hangjaiból több féle van, de az összhatásuk nem kiemelkedõ. A szörnyek morgása is eléggé egyhangú, ahogy észrevettem, egyenként legfeljebb 1-2, max. 3 különféle specifikus hangjuk van. Oké, hogy indulóhely, de azért ez így kevés. -Környezet: Akad pár fel-alá sétáló civil, akiket az élõholtak abajgatnak, néha elrohan egy futár, és hasonlóak. Az mondjuk pozitív, hogy egyáltalán vannak ilyen jelenetek, de egy kissé kevésnek érzem õket, igaz felteszem jó részük vagy nincs kész, vagy csak placeholder. Mint az indulóhelyen lévõ soul-bemutatók, ahol mindegyik egy zöld sugárral fejezi le az elõtte lévõ csontvázat, holott azt várnám, hogy az adott soul-nak megfelelõ képességeket bemutatva harcoljon vele. -Questek: Semmi rendkívüli, de jól mûködik és egyértelmû. A mapon szépen kijelzi, hogy melyik questnél hova kell menni. Ahol NPC-k segítenek, ott egy kis turpisság van, mert csak "betankoljánk" nekünk õket, de amíg mi beléjük nem sebzünk, addig csak átverésbõl ütik egymást, egyikük sem sérül, tehát ránk vár a feladat, hogy megöljük a mobokat. Az viszont határozottan tetszetõs, hogy nincsenek (eddig) elszállva, nincs például olyan, hogy öllj meg 50 mobot, hogy aztán fél órán keresztül csak ugyanolyan mobokat kergessünk, vagy nincs olyan, hogy lootolj X mennyiségû cuccot, ami gyök kettõ eséllyel esik a térkép túlsó végén található mobokból. -Tooltip: Van, és elég alapos, viszont nem túl szájbarágós (nem kell fél órán keresztül azzal szórakozni, hogy miként irányítjuk a karakterünket), ez jó pont. -Fejlõdés: Az ütem kellemes, nem túl gyors, nem túl lassú. A soultree-ken való eligazodás viszont elsõre macerás, és ember legyen a talpán, aki elsõre eltalálja a neki ideális soul-összeállítást. E téren a játék ugyan igyekszik segíteni, de valami kis bemutató hiányzik (az indulóhelyen lévõk ezek lennének szerintem, csak még placeholderek). Jó, hogy már viszonylag hamar lehetõség van újra-osztani a pontokat (persze nem ingyen :D).
-Összbenyomás: A bemelegítõ része a játéknak nem okoz csalódást, de nem is nyújt olyan élményeket, mint anno az Age of Conan elsõ 20 szintje (igen, tény, hogy ott viszont utána a puszta semmibe érkezett az ember). Jól összerakott, de drasztikus újdonságoktól mentes (a soul-rendszert és a rift-eket azért nem tekintem drasztikusnak). Egyet kell értsek azokkal, akik a játék mellett azt hozzák fel érvként, hogy van egy "összerakott", "kész" érzés viszont. Nem esik az ember át a talajon, nem akad be mindenhová, nem bugzanak a questek, nem találkozni idegesítõ hibákkal vagy hiányosságokkal. Ez pedig nem olyan rossz egy megjelenés elõtt egy hónappal álló játéktól, hiszen nem egy frissen megjelent MMO esetén is nagyon sokszor láttunk már eféle dolgokat.
No, majd délután folytatom a játékot. :)
Hmm..hát mégiscsak a Tera online lessz a köv nagy dobás , nem ez :(
Grindelõs? Hát fél óra alatt lvl9. Szerintem az nem grindelõs.. Na én játszottam pár kínai farmer mmo-val. Ott 2 nap volt 9 szint! De van egy olyan érzése, hogy te minden mmo-ra ezt mondod. Akkor milyen q kell egy játékba? Dugj meg 5 elfet? Fésüld meg a haját a humannak, mert túl emos? Nem értelek... Ha ennyire nem tetszik, menj wow-ni, nálad az az etalon. Nálam is, de nem hagyom magam beszopódni! (csak néha)
Hetente kb 10-20 alfa-béta állapotú játékot nézek meg a munkám során, így van mihez viszonyítani. Az alapkoncepció már el van rontva, többféle MMOból összeszedett elemeket próbáltak eggyé gyúrni, és emiatt kaotikus, szétesõ az egész. Arról nem is beszélve, hogy lassan az online világ is túllép a sablonos, sematikus "ölj meg 10 teknõst, szedj össze 8 virágot a mezõn" típusú questeken. Ezzel már nem lehet elõfizetõi bázist megalapozni, és fenntartani. Egyedül a karakterfejlõdés az, amiben kicsit talán többet nyújt a szokványosnál, de ez még mindig szintalapú, hagyományos grindrendszerû megoldás. A fanboi-ok meg igázzanak, nem igazán foglalkozom ezzel. Vegyék meg, dobjanak ki az ablakon 50 USD-t, nyárra alig maradnak a játékban emberek, ezt most borítékolom.
nem, de itt jópár embert ismerek már különbözõ mmokból és nagyon jól tudom, hogy melyiknél mi volt beta- remegés - húdejóhúdefasza - eltelik 2 hónap már a tizede nem játszik vele, aztán a végén úgy kell összeszedni az embereket hogy akár egy csapat le tudjon menni instába vagy pvpzni és ez így megy már jó régóta... teljesen mindegy hogy most lvl5 vagy lvl30, belépsz és már leszûröd hogy teljesen optimalizálatlan a játék és még nem is a legszebb /igen láttam sokkal szebb mmot is/... lehet mondani hogy ez csak egy BETA ( ezt minden mmo-nál elmondták mégse változott nagy mértékben )- viszont ezeket az ún. "open"betakat már csak hypeolásnak használják, tesztelésre ott vannak az alpha closed teszterek... viszont én nem fogok 800*600-as felbontással játszani low-med beállításokkal mert úgy "jobban" fut... LoL van akit ez kielégít van akit nem, de ne akarja senki bemagyarázni hogy húdefasza ez a játék már most mint ahogy itt olvastam egy két kommentben... részemrõl off
Nem errõl van szó. Csak szerintem elég hülyeség 5lvl után eldönteni milyen a játék. Bármelyik mmo-t megnézed akkor nem az elsõ 5-10 szintbe fogsz beleszeretni, hanem a késõbbi pvp-be vagy pve-be. Kár leírni így elõre. Majd kiderül...:)
Tegnap megnéztem. Nem igazán értem, hogy miért van szükség még egy wow klónra, ami alulról súrolja a 2007-es év grafikai színvonalát. Ennek a játéknak nincs semmiféle jövõje, ez már most látszik. Megveszi mondjuk 300-400k játékos, és az elsõ hónap végén jó, ha 20-30k fog elõfizetni. Nem is értem, hogy ha valaki szakítani akar egy szeletet a tortából, akkor miért egy ilyen szánalmasan gyenge produkcióval áll elõ.
35 mega update, csiga lassan jön le
Miért DC-z 10 percenként?
Az utolsó eventhez képest külalakban is sokat pofoztak rajta, a pyromancer néhány skillje jóval látványosabb lett pl.
Így elsõre elég bejövõs a game, csütörtökön folyt köv. :)
FIRST! :D
Sajnos arról nem készítettem folyamatos pillanatképet :)
Be lehet lépni a szerver választó képernyõre és folyamatosan új szervereket izzítanak be!
A baj nem az objektiv értékeléssel van, hanem azzal, hogy ráengednek sok "nagy" MMOs szerencsétlent egy BETA TEST-re ami jelenleg stressz tesztként funkcionál. Egyszerûen képtelenek felfogni, hogy mar csak azzal ha sorban áll is segitik a fejlesztõk munkáját, hiszen lehet hangolni, hogy mennyi embert is bir el a server/engine. DE NEEEEEEM ÉN AZONNAL INGYEN JÁTSZANI AKAROK JUJJ DE FOS EZ 500AS SORVAN!!!4 ÉN MEG NEM VESZEM EZT A SZART. Ha meg be is jut akkor HUDE LAGGOLOK, JAJ FELTLTAM ULTRÁRA ÉS 3 FPS ahelyett, hogy leirná a deveknek a forumon, hogy mit tapasztalt és itt-ott lenne még vele munka. Szánalom... Régen nem volt ilyen. Nem hitte azt senki egy BETA tesztre, hogy az egy demo vagy trial lehetõség.
Hozzáteszem, a beta alapán jópár év óta eddig ez a legjobban elkészült játék a release-hez közeledve. Van 1 hónap, hogy rendbetegyék a servereket, felkészitsék a start terhelésre.