bnõm kis A3-asába szerelgettem amatõr szinten,semmi extra
-Pioneer DEH2800 -elsõ szett gyár,mér kicsit nagy hangerõn torzít is,cserélni kellene -Rockford Fosgate 400a4 két csatornában hídban hajtja a subot ami több 100 kmes úton túlmelegszik és lekapcsol.Pár perc pihenõ után újra hajlandó mûködni :) -Crunch fatboy 12-es sub kisméretû bassreflex ládában
majd ha lesz autócsere jobban rámegyek a minõségre mert ez csak inkább dübög...
aksi egy exide premium, kb 20000 biztosítékház + 200A-s bizti 4500 Kábelek kb 10 méternyi 25ös kábel 15000, egyéb kábel + hangszórókábelek a nyomónak, elsõ szetteknek 5000 ft Erõsítõ kicx kap47 63000 Láda 7500 Nyomó 38500 Elsõ szett Kicx PRO 62D 39000 (hangváltóval) Fej Pioneer P88RSII 86000 Szigetelés 12nm2 bitulap 36000 (soudaband, nem a sima fekete praktikeres) Kondi 12000 Két pár DLD Hi-End RCA darabja 3000, össz 6000 Rengeteg beleölt idõ, viszont a zenélés egy teljesen más világát adja vissza. SQ-ban nem próbáltam, de addig amíg az ajtók panelezése nem készül el, nem próbálkozom. Ha az kész akkor az utas/vezetõ felé fordított közép+csipogó még sokat dobhat a hangzásban de SQ és SPL versenyeken a legtöbb autóban ennél sokkkkkal több pénz van. (nem ritka a magyar versenyeken is a 6-800ezres erõsítõ..
a legfõbb probléma hogy a hangnyomás versenyek nem arról szól hogy mekkora hangerõt lehet kihozni egy kis hangszóróból, hanem a szabályokban meghatározott 50hz-ig mit lehet kihozni
Gondolom csak a brazilok értenek a fizikához De ha ezt a törvényt az ember 4000 éve ismeri, akkor miért nem csinálják úgy, hogy a maximumot hozzák ki belõle?
Ha már a hangminõség nem, csak a hangerõ számít, akkor miért nem használtok tölcsért? Egy 9W-os teljesítménnyel meghajtott tölcséres hangszóró, már bõven a halláskárosodás kategóriájában szól. Valami hasonlóval:
Itt amin javítani lehetne az kizárólag egy nagyobb csomagtartó. Minden egyéb már ki lett centizve, és mindössze 200W-os teljesítményrõl beszélünk (a kap47es rear oldalra bekötve, frontról az elsõ szett megy). Csak viszonyításkép, a második 136.3at(400W-os digit monoblokk), a harmadik pedig 134.2öt nyomott(egy valamilyen kétcsatis mac erõsítõ). Nekem még fél dB kb bent van a kocsiban, amikor vége lett a mérésnek akkor jutott eszembe hogy a vezetõ ülést nem húztam elõre, és az is annyit számít pedig. Illetve a láda 1-1 Literrel történõ kísérletezése.
Egyébként nagyon jó eredménynek számít, dB Cupa-ban 300W-ig van a kategória és ott a leghangosabb eddig itthon 141dB körül volt, egy IV-es golfal (hatalmas csomagtér és megközelítõleg ugyanezek a cuccok)
Az enyém határai valahol itt vannak, de ebben már jópár órányi próbálkozás benne van :) Idén még lesz talán 3-4 verseny, aztán jövõre lehet fentebb lépek egy kategóriával, a tervek megvannak oda is már.. A nyomó marad, a mostani kicx pro 62D kikerül, helyette két szett pro6020 kerül be panelezve. A kap47es átkerül a szettekre és egy kap29 lesz a nyomónak. Ott 143-143,5et kell lenyomni ahhoz hogy top 3 meglegyen.
Arra, hogy miért nem pl. 140,5 vagy 141 vagy 145 dB? Ennyit bír az erõsítõ, ennyit bír a hangszóró vagy egyéb? Nem azért kérdezem mert keveselném a 140,4 dB-t, de nyilván ezen is, mint mindenen lehet(ne) valamit fejleszteni, a kérdés hogy mit.
Egy 47es exide premium van bent. Ha beférne egy normálisabb 60ah körüli akkor kivenném a kondit de sajnos muszáj, máshova pedig a versenyszabályzat miatt nem rakhatok. (ha mégis akkor már amatõr kategória, ott pedig épített ládások indulnak 600W-al, 146 körüli eredményekkel.) Stabilabb, erõteljesebb basszus amúgy, de ha befér hozzád egy 60ah körüli akksi, jó fajta, akkor kihagyhatod belõle simán
A láda jelenleg egy 42literes DLD láda, szigorúan gyári. Zenére egy 50 literes van bent, a kisebbel +5tized. Valószínû még az évzáró gyöngyösi tali elõtt 1 literes kockákkal kimatekozzuk hogy melyikkel szól a legnagyobbat, az még 2-3 tizedet hozhat akár.
izgi beállni úgy hogy elõtte a sok macaudio meg hasonló csodán csorgatják a nyálukat aztán jóval kisebb teljesítménnyel lenyomni õket :) Fõleg hogy zenére lett építve a rendszer
Holnap jön valaki a horti találkozóra? Állítólag mókás kategorizálás lesz..
Nem vagyok egy autó subwoofer guru, csak az Hi-Fi részhez értek. De miért is baj ha nagyobb az impedancia ? Az erõsítõ konkrétan jobban fogja érezni magát. Igaz a hangerõt kicsit jobban ki kell majd csavarni, de rövidzárhoz kevésbé fog közelíteni mûködés közben a hangszóró. Az lenne gond, ha az erõsítõre az lenne írva 8-16 Ohm és 4 Ohm-osat akarnánk használni. Nagyobb impedanciájú hangszórót rá lehet rakni nyugodtan, akár 360-450 Ohmosat is. Viszont ha arra gondoltál, hogy azért nem jó mert a mély lesz 8 Ohomos, és a magas 4 Ohmos és nem lehet külön õket szabályozni, azt megértem.
4 ohm. Van benne felül egy magas, az alsó ment tönkre, az egy mélyközép lehetett. Ezt néztem ki, csakhogy ez 8 ohm. Baja lesz, ha egy 8 ohmosat teszek bele?
Na srácok hátha tudtok segíteni. Az a helyzet, hogy itt volt nálam haverom egyik hangfala, amit én ma délután leharcoltam, recseg, nembírta a hangerõt. Most szeretném megcsinálni. Milyen hangszórót ajánlotok bele? Körülbelül 15cm-es hangszóró kellene bele, nem feltétlen minõségi, mert elég öreg hangfal már. Lehetõleg ne legyen túl drága.
Ha ezt egy hangszóróval csináltad, akkor az elég jó érzékenység.
az új kábelezéssel és egy kisebb de még mindig gyári ládával (nem portolt cucc, hanem normál reflex) 140.9dB. 200W-ból :) (600W-os utcai kategóriában nyomtak 141.5öt legutóbb!)
Azert gondolom kiprobalnad milyen vezetni :D Egy kort Tasnad utcain vele varosnapjan :DDDD
Jah,ez az ami a Banner-be is van,nem is kell ultetni az autot,lenyomja a hangszoro :DDD De itt nem is latszik annyira mennyire hullamzik meg milyen erdekes mikor beindul :D
Na ez szerintem már tulzás. Így nem hinném hogy élvezed a vezetést, 3 woofer üti hátad.
Jo reggelt lassan :D
Hozzáteszem nekem személygépkocsiba, saját használatra a kifinomultabb fajtából elég lenne két 160-200 mm körüli hangszóró is a mélyek megszólaltatására. Az az amit még szépen be lehet építeni, fõleg ha a gyár is úgy akarta.
Azt látom, ez egy varacskosdisznó, leginkább Amerikába való :D Amúgy én JL Audio-ra tippeltem volna ha épp akkor eszembe jutott volna.
Egy MTX Thunder 9900, kb 2.000.000 Ft egy :) 6000 W RMS , MAX 12.000,160 KG,eleg cucc darab:)
sal öcsi sal vagy nagyonszar van ott vagy istenkirály
semmi extra, minden ledesítve van a kocsin + olyan dolgok kerültek bele amik gyárilag nemigazán rendelhetõek.. Ez egy laikusnak nem extra, többnyire csak azoknak a szívét dobogtatja meg akiket szintén lesajnált a gyár :) (pl lábtér világítás, tükör alatti kilépõfény, menetjelzõ, stb..)
semmi extra, utcai kategória, itt nem lehet épített cucc :) DLD-124+Kicx KAP47 (2ch-ról megy a sub, másik 2ch az elsõ szetteké) és egy Pioneer P88RSII. Ez a kategória bejön, bár indulhatnék az Amatõrben is épített ládával, ott 145+ megvan már(mérve..) de azzal zenét nem lehet hallgatni. Nem azért mert hangos, hanem mert pontatlan lesz. Az érdekesség hogy ez zenére van építve és mégis remeg a föld.. :)