FPS-tõl rettentõ messze van. Egy FPS 10% játékélményt ad ehhez képest. Az 1. rész egésze, az valami fantasztikusan kitalált volt És most nem az itt lyuk-ott lyuk dologról beszélek :)
Bazz, nincs olyan, hogy TPS nézetû, TPS= third person shooter.
Ezek típusok, olyan mint a filmeknél az akciófilm, vígjáték, stb. Nem kameraállás szerint dobálják õket ide-oda, az csak mellékes, mint az FPS/TPS-eknél.
Igen, váll felett látszódik a karakter, és lõsz benne. Mass Effect? TPS és RPG is... RPG a játékmenetre vonatkozik, TPS meg a kameraállásra. Csomó cikkben lehetett olvasni pl a Mirror's Edge-rõl, hogy "Parkour játék FPS nézettel." Nade hagyjuk már ezt könyörgöm...
Véleményem szerint a jelentést nem húzza ez át: mivel fegyverrel lõsz, és a portálok kreálása is a fegyverbõl történõ ellövéssel (amihez ugyanúgy célozni kell) történik, várnék egy másik magyarázatot más megnevezéssel való szembeállítás nélkül, miért nem állná meg ez a helyét :)
nem vitatkozás céljából: a portal gun-t még az angol wikipedia is többször használja rá, másrészt még mindig el kell lõni vele a portalokat (shooter), ezért igazából még mindig több magyarázatot igényelne
Például, azért amiért az FPS-eket nem nevezik RPG-knek (role-playing game, szerepjáték), pedig ha csak a stílus nevét vesszük alapul, ott is "belebújsz" valakinek/minek a "bõrébe", szerepet játszol, egy katonáét, egy bérgyilkosét, akárkiét. De egy RPG azért elléggé más dolog. Ha választ akarsz: nem a stílus nevét kell figyelembe venni, hanem magát a stílust, és FPS-eknél alapkövetelmény, hogy legyen egy enemy akire lõsz.
Szerintem az az alapkövetelmény, hogy a nézet olyan legyen, mintha valakinek a szemén keresztül látnád az eseményeket, és tudj lõni valamilyen fegyverrel. Ez mindkettõ megvan a Portalban :)
Ahogy nézem, a Minecraftot is "Sandbox, Adventure"-nek írják, nem fps-nek :) Csak a meghatározás nekem közelebb volt a portalhoz, de most már magamévá tettem a gondolatmenetet
Erre már nem tudok mit írni, wikipédia, vagy ha az nem akkor megkérdezel valakit, hogy szerinte egy FPS-be kell-e enemy, és ne hasraütés szerint válaszoljon, hanem gondolja át.
És, igen mielõtt belekötnél, egy olyan ellenség akire lõni kell, mindjárt levédetem, meg kitalálok hozzá egy rövidítést, hogy ne kelljen mindig leírnom...
Én is ragaszkodtam, de próbáld úgy nézni, hogy egy másik gondolatmenet szempontjából nevezik el a játékokat, ami jobban szétválasztja a játékokat egymástól. Emiatt inkább más néven illetik, mert a megvalósítása (az elképzelés) elválasztja az játékmód alapjától.
Nekem annyi kellett, hogy a Minecraftnál is inkább kaland-homokozó volt írva, ami tényleg jobban lefedi, hiába van elsõ nézetben a csókánál egy csákány       (ami helyett tényleg, akár lehetne "kõzet-eltüntetõ lövõszerszám" is:)
A Portal az Portal. Ez a mûfaja hogy Portal game. Ne próbáljátok meg már ráerõltetni minden alantasabb játékra húzható kategóriát, amikor kiemelkedik azok közül. :)
Hát, az volt az érved amellett, hogy nem FPS, hogy nincs benne ellenség, amire lõni lehetne... Ezért írtam Without Enemy-t :) De jó, akkor legyen FPPPPSWETYCS - First Person Platform Puzzle Portal Shooter Without Enemies That You Can Shoot
A prelude-ot nemrég próbáltam. Na az túlzás, szadizmus, sohatöbbet :) Az elsõ rész valóban kissé túl egyszerû volt, remélem azért nem esnek át a ló túloldalára :)
March 22, 2011 - Valve, in partnership with Aperture Science dba Aperture Laboratories, announced today the first of four "investment opportunity" videos leading up to the April 19th release of Aperture's documentary video game Portal 2.
The first video, titled "Panels", showcases one of the many lucrative products in development at the applied sciences company. Narrated by Aperture CEO and founder Cave Johnson, it offers a fascinating glimpse at the future of test environment construction.
"Portal 2 is the best documentary-style investment opportunity game we've ever contributed to," said Gabe Newell, President of Valve, "and we're confident that savvy investors will immediately see the value in these product demonstration videos."