ahogy antgecc írta toljátok az arcukba az infot közvetlenül az ilyen-olyan hivatalos fórumokon itt kb. finghámozás, meee egyikünk sem EA DEV, meg diszizsön-mékör ;) ezt a fórumot meg nem vlszû, hogy olvassák.. ráadásul, ahogy Pixxel is mondta, dög unalmas sztori, meee úgyis benne lesz
Nem akarok én flamelni, nem akarok én senkivel összeveszni egy játék miatt. Béke van. Egyszerûen csak nem értem miért csinálják ezt a készítõk, miért erõltetik ennyire. Hivatalos fórumokon is sokan kérik a készítõket, hogy vegyék ki, vagy legyen opció a kikapcsolására.
Hát a NFS HP 2010 nálam csak 1 dolog miatt nem lett az év autós játéka: Igazi autók vannak benne. Ha S/S vagy burnout szerû járgányok lennének benne, akkor zsír gamma lenne, de így sztem nem az. Vagy a fizikát cserélnék le normálisra.
Az undercovert meg kb 5x kezdtem el játszani, de sohasem fejeztem be, mert annyira szar. Még modokkal is az.
Mindig ez az elsõdleges szempont. Lehet olyan trágyakupacot is csinálni mint az Undercover és lehet olyan igényes ( nagyon sok helyen GOTY ) NFSt mint a HP 2010. Mind a két esetben ugyan az volt a cél, csak az egyiket kontárok csapták össze, a másikat profik alkották meg. A fejlesztõk elhivatottságból csinálják, a legjobbat akarják nyújtani nekünk, hisz ha nem jó a játék akkor kirugják õket sec perc alatt. A kiadóknak kell felmérni mire van szükség. Pl az Activison nagyon elbaszta mert a Blúrra nem volt szükség, és engedett kiadni egy közepes James Bondot is, amire szintén nem volt nagy igény és ezek miatt egy meghatározó játékokat készítõ csapatot egyszerûen kirugtak.
Pontosítsunk: a kiadó célja minél több játék eladása :D
Amúgy feleslegesen megy továbbra is a vita. Az NFS, akárhogy is nézzük, tömegtermék. Nyilván nem lesz hardcore sim, ha egyszer 10 éves Pistike is játszani akar apu Ford Focus-ával. Az biztos, hogy az elsõ rész hibáit kijavították és megdobták még pár új dologgal, amelyek még élvezetesebbé tehetik a játékot. De könyörgök, senki ne várjon tényleg ilyen rFactor szintet, egyszerûen a mezei vásárlónak túl bonyolult lenne, multiban meg esélyt se kapna azok ellen, akik mélyen bele tudnak nyúlni a dolgokba.
sztem vezetési élmény mint vizuális effektek, sebességélmény, hangok te az irányításra gondolsz, ami alapbeállításon valóban kiábrándító 400 LE felett csakhát tudni kell hova kell nyúlni ;)
#651: nem ismered Telllllllljesen Véééletlenül UsamenPower-t..?
Azt azért nem mondanám. Sajnos a fizika eléggé élvezhetetlen volt az erõsebb autóknál. Vezetési élményben sokkal jobb a Forza, persze kizárólag kormánnyal. Más a két játék profilja, más dolgokban erõsek.
No meg ne feledjük el, hogy kiváló vezetési élményt ad, köröket verve a forzára, gt-re szvsz.
azt meg leszarom hogy reális vagy nem reális a vezetési élmény, mert nálam xboxon (ki)ütött!!4 Forza 3 elbújhat :D
Civil autót vezetve nyilván nem azt adja vissza mint shift. de akár eltudnám képzelni hogy egy verseny kocsi így viselkedik.... de nem tom, mert még nem ültem Pagani huayraban sem pedig Zondában :)
A fejlesztõk célja a minél hangulatosabb és látványosabb verseny élmény visszaadása volt. Az elsõ akadályt tökéletesen vették, hisz magasan a legjobb audió motort csinálták meg ami hihetetlen dúrva motorhangokat és a környezeti effekteket produkált, ami egy autós játékba fél siker, mert nagyon sok játék ezen hasal el, mert gyengék.
Második körben a vizuális élményt próbálták olyan effektekkel megspékelni amit eddig nem láttunk más játékba, pl a fókuszálás, elmosódás. Kaszni mozgása ( G erõk ) is jóval nagyobb mint más játékokban, pont a hatás visszaadása miatt. ( ami most még jobb lesz hisz a pilóta "tekintete", feje bedõl majd a kanyarokban és lesz rajtunk bukósisak is ).
Ez a Shift, a legjobb versenyjáték, ami a legjobban adja vissza, próbája visszaadni azt az érzést amikor egy 600 lóerõs autóval száguldozik valaki egy versenypályán.
Ennek nyilván vannak hátrányai pl kevésbé lehet katékonyan és precízen játszani mint egy Forza/GT vagy más szimesebb játékot és persze a fizika is a hangulatra van ráhangolva, ezért "árkédabb".
Nah, már a jövõ hónapban itt is van, repül az idõ. :)
Gondolom a 2011 végére pletykált következõ részt közvetlen a Shift 2 bemutatása után kezdik majd el demózni (ahogy a Hot Pursuitnál demózták a Shift 2-õt), amit már a pletykák szerint tavaly óta fejlesztenek, szóval, ha minden igaz, ebben az évben is meglesz a két db NFS rész, ahogy 2009-ben (Shift, Nitro) és 2010-ben (World, Hot Pursuit) is.
Jah, mindenki magából indul ki.
Miért olyan elképzelhetetlen, hogy aki fórumokra írkál, gépen játszik, az esetleg a való életben is elért pár extrém dolgot, esetleg úgy él, ahogy pár gamer csak szeretne.
Talán nézz bele a galériámba és meglátod mivel mentem 3 kilóval.
Annyira szánalmas, mikor így lekezelitek a másik embert úgy, hogy fingotok sincs kivel beszéltek. Mindegy, nem engem minõsít.
#645: röhöghetsz, tudom, ja... te meg csak álmodozz róla vagy játszd el a gépeden. Szánalmas...
A világért se szeretném még jobban elmérgesíteni a helyzetet,de úgy õszintén ha a GT5 ennyire jó,akkor miért is akarsz te ezzel játszani?
Nekem csak a forzához volt szerencsém,gt5-tel nem játszottam,bár majdnem minden videót megnéztem róla,de azt simán elmondhatom,hogy mindkettõ egy fos ha arról van szó,hogy mennyire adnak vissza bármit is.Igen a fizika mindkettõben jobb,mint valszeg a shiftben lesz,de forzaban pl egy három körös verseny alatt is majdnem bealszok,mert nincs normális sebességérzet,se motorhang,szép dolog az 500+ autó,meg a grafika,de baromira nem elég ahhoz hogy egy kicsit is úgy érezzem,hogy valami is vezetek.Még akkor sem ha kormánnyal tolom. Ugyanez igaz a gt5-re is.
Nyilván akik a szimulátorosabb vonalat szeretik,nekik fontosabb az,hogy ne lehessen ilyen manõvereket csinálni mint a shiftben,én csak egyszerûen szeretnék egy jót játszani,azt hogy az autók motorhangja leszakítsa fejemet,az élethû belsõ nézet(mosódást most ne nézzük),ezekben azt hiszem jelenleg a shiftnél jobb nincs a piacon.
Igen ez a homályosítás ez ilyen,de nem is értem miért tartunk még mindig ott,hogy simekben nincs ilyen. Ez soha nem lesz sim,az hogy mindenhol úgy harangozzák be a készítõk,hogy komoly konkurencia lesz a forzanak meg gt5-nek,az nem jelent semmit.
Ez nem szimulátor lesz!!! Aki valóban azt hitte,hogy ez egy vérbeli szimulátor lesz,az meg is érdemli.
Én jelenleg egy dolgot hiányolok belõle nagyon,az pedig az esõ,a többi meg majd kiderül,elsõben sem csalódtam,ebben sem fogok és boldogan fogok vele játszani akármennyire is árkád és hálivudi mosódós.
"needforspeedhu feliratkozott a következõre: TirexiHD"
ezzel egyetértek. :) 3 monitornál már lenne értelme a TrackIR-nek. meghát drága hobby az tuti... (mondjuk melyik nem, ha igazán komolyan ûzi az ember...) :)
Nagy megjelenítõ (32col min kb és 1.5méterre, esetleg ebbõl is 3-rom) elõtt kell játszani, ami beteríti a látómezõded, és máris van értelme TrackIr-nek. de tény a szimek attól simek hogy sok minden kell hozzá, hogy a valóságot kicsit is visszadja,(nagy monitor/TV, Track ir, Kormány, erõvisszacsatolásos cockiptstb...). Namost ilyen feltételek mellet nem lenne szükség homályosításra és bukósisak kamerára ahol jobbra balra billeg fejed, mert a szimulátor szetted miatt ahogy tényleg jobbra balra dönt és ráz, a fejedet is mozgatja, és azzal együtt a TrackIR miatt a képernyõn is valóságnak megfelelõ a saját fejed mozgást adja vissza! a nagy felületû megjenítés miatt meg a saját szemed homályosítaná be a nem figyelt területeket.
De ez kb minden 1000000. embernek adott, ezért kell mûvi úton szimulálni ezeket, hogy kis monitoron és G-erõk nélkül is érezzük a sebességet és az erõhatásokat vizuálisan!
a trackIR nagy rakás fos, meg egy monitor elõtt ülve, nehogymár még elfordítsam a fejem, jobbra ha arra kanyarodok. miért is tenném, ha a amonitor és az út nekem végig totál szembe van. a homályosodással teljesen egyetértek, egyetlen egy szimulátorba sem került hasonló. ez az EA paraszjavító, "így jobban érzed a sebességet hülyegyerek" rendszere.
az, hogy mi történik amikor 250-el megyek, hagy döntsem már el én. ha épp madarakat akarok nézni a la mans-i pálya baszott hosszú egyeneseiben, akkor hagy tegyem már meg, merthát nagyon nem kell csak az útra figyelnem, mivel egyenes hátán egyenes van, nagyon hosszan..
no mindegy, túl van ragozva. amúgy az NFS Shift 2 akármennyire is bírna komoly fizikával, számomra eléggé arcade vonalon maradna akkor is, mert következmények nélkül lehet blokkolósra fékezni mindig, részidõket még lehet meg se jeleníti kör közben ha szeretném... Tudnám mit csinál az a "Gumis" nagynevû srác akit, elvileg több mint egy éve leszerzõdtettek...
vóóót mááá róla szó :) pár oldal vissza majd, ha utazol egyszer 3 kilóval, akkor meg tudod méééé addig meg fogadd csak el nyugodtan a valóságot jobban szimulálja a dashboard blur (értsd: "picsáért homályosodik") így, hogy van, mintha nem (lenne) van :)
Errõl van szó. Felesleges homályosítani, hiszen ha az utad nézed, úgyse látod tisztán az órát, felesleges még homályosítani is pluszba. Mindennek élesnek kéne lennie, úgyis csak azt fogod tisztán látni, amire fókuszálsz.
Egyébként érdekes, hogy csak az nfs-ben van ez a hálivúdi fícsör, az igazi szimekben soha benne se lesz ez.
hogy miért neked kell lenézni, mert talán te játszol a játékkal? használj fejmozgás követõ rendszert akkor bazz...szerintem jol megvan oldva, más kérdés hogy sokan nem értik...simán csak le kell majd nézni és újból tiszta lesz(mint a valóságban), szimeknél a fejmozgatás( nyilakkal vagy trackIR-el már nagyon régen alap és fontos pc-n)
teszt: csak nézd a monitorodat(olvass rajta, azzal szimuláljuk a koncentráltságot) lent van a billentyûzeted ugye elötedd kb ugy mint egy autóban a mûszerfal, namost mit tapasztalsz, ha nézed monitort és olvasol rajta, lent a periféridban pedig ugynúgy éles minden mi? eltudod olvasni a gombokon számokat/betûket vagy homályosak? Háttér infó: neked azért tûnik úgy, hogy minden éles körülöted mert a szemed nagyon gyorsan és önkéntelenül mindig körbepásztáz(remeg, de te ezt nem is érzékeled) és az agyad ezt összerakja egy viszonylag nagy területû tiszta képpé, miközben sokkal kisebb teret látna be ha tényleg fixen(fizikálisan rögzítve pl) látna. Namost, ha viszont nagyon koncentrálunk egy részre akkor nagyjából kis terület marad éles, úgy mint a játékban, és lepillantással válna újból élessé(mûszerfal), de ahogy írtam a játék nem tudja követni a szemed állását(mozgását) ezért kell nekünk kézzel(gombokkal) vagy TrackIr( fejünkkel, ugye ez is még csak fejedet követi nem szemedet) segítségével.
De miért kell nekem gombokkal/joy-al nézegetnem? Miért kell elhomályosítani egyáltalán? GT5, GTR és sorolhatnám... milyen jól elvannak homály effect nélkül! Egyébként ez egy hatalmas nagy tévedés, hogy pl 200 fölött elhomályosodik minden! Baromság. Régebben motoroztam, 200 alatt nem is nagyon jártunk, tudom mirõl beszélek. Soha nem volt, hogy bármit is homályosan lássak, akár a perifériámból is, nemhogy a km órát.
Egy autós játéknak, szimulátornak nem azt kell szimulálnia, hogy én hova nézek és mit láthatok, hanem a vezetés technkát, fizikát, verseny helyzeteket, stb...
GT5-ben pl megyek 260-al, az ég világon semmi sem homályos. Sem a fák, sem az út, sem a km óra. Miért? Mert úgy reális. ha nem a fára fókusálsz, még a játéban sem fogod tisztán látni. Nem kell ehhez elhomályosítani semmit.
A fejedet tudod majd mozgatni játékban, jobbra balra fel le, ha lepillantasz akkor ki tisztul a mûszerfal (mivel újból oda fókuszál), ha oldalra nézel ki akkor az, ha vissza az útra nézel újból homály, nincs ezzel semmi gond csak használni kell majd a fejmozgatás gombokat. Értem én hogy te arra célzol hogy odanézel a mûszerfalra és homály, de sajnos a játék nem fogja támogatni a szemozgás követõ rendszereket(mivel még nincs is ilyen játék), és így, szegény játék nemtudja hogy, TE lenézel, de nyilakkal vagy ahogy be van állítva letudsz, és ki fog tisztulni(elvileg)
Egyik szim sem adja vissza így azt a brutális sebességérzetet. Csak is vizuálisan lehet szemléltetni a dolgokat egy játékban, itt így oldották meg, így nem zavaró egyátalán játék közben, mert NEM fogod 250nél a mûszereket nézni vagy az ablakból a madarakat.
Ez úgy hülyeség, ahogy van. Ha pl 250-el mész a játékban és az utat nézed, akkor a fák és minden egyéb a sebesség miatt a szemed számára "elhomályosodik" (nem valóságos homály ez, csak nem látod rendesen, mert nem oda fókuszálsz), de ha egy pillanatra rápillantasz egy táblára vagy fára, annak élesnek kell lennie, mert arra fókuszálsz (feltéve, hogy a szemeddel tudod követni azt a tárgyat).
Ehelyett mi van ebben a játékban? Hiába pillantasz ki oldalra, minden homályos. Idegesítõ és baromság. De ami még nagyobb vicc: lenézel a km órádra és nem látsz semmit! Az egész autó belseje el van homályosítva! Egyszerûen abszurd! Hogy lehet megcsinálni így egy játékot?? Melyik szimulátorban van ez így?
Ha te 200 fölött utazol autópályán és lenézel a km órádra, az homályos? Kötve hiszem. Akkor a játékban miért az? Ha oldalra nézel egy táblára, meglesni, hogy hány km-re van még a Balaton, az homályos?
Ígéretesnek tûnik a játék, de ez nagyon dühít. Az elsõ részt csak emiatt nem vettem meg.
Hali! Valaki vázlatokban leírná, hogy mik lesznek a fõbb újítások és mik fognak változni a játékban? Na meg hogy vesznek-e ki olyan dolgokat mint amik az 1. részben voltak?
Elõre is Köszönöm!
Nálam best a shift 1 csak az a baja hogy arcade! Ahogy nézem a videokat ez mitsem fog változni. De attol még várom
Na elmondom mit szûrtem el a game playbõl! 1) nézzétek meg minden segítség be van kapcsolva, nincs kifarolás csúszás stb.. 2) olyan segítségek is be vannak kapcsolva mint pl az autómat kormányzás!!! és fék, ezért tûnik úgy mintha nem is a kormánymozgás alapján kanyarodna az autó, mivel azt felülbírálja gép. 3)Ideges csak full jobb és full ball kormánymozdulatot ismert az aki írányította! hiába analóg az a kibaszott gamepad, ha hülye valaki hozzá olyan mintha billel játszana, pedig ott is szépen lehetne adagolni mindent! 4) további kontroller beállításban is nagy holtjáték és sensitivity érték lehet, mivel csak nagy kormánymozdulatokra reagál az autó és azt is késõbb!
Ezek miatt tûnik úgy ahogy elcseszett, az 1 is ilyen volt hülyebiztos módban, ráadásul ott még driftelt is!!! ami most nincs!!!!!
ui: az egyet gampaddal gyönyõrûen lehet irányítani, csak ügyesség kell, mert ha padlógáz meg jobbra balra rángátom a kallantúkat ratja, mintha csak billel játszana valaki....
Hát nem tudom, az irányítás nem gyõzött meg, a kormány mozdulatok köszönõ viszonyban sincsenek az autó mozgásával, legalább is a videók alapján ezt kell hogy mondjam.