Erre valami ötlet? Nehézpáncélban gyorsabb vagyok, mint egy lovas. Nem is vettem eddig és nem is fogok már. :)
Egyébként mennyi pénz számít soknak?
Az is fura, hogy a lényekbõl kinyerhetõ lelkek sokszor nincsenek arányban a lény erejével és kapható XP-val sem.
A lények meg mintha egy idõ után szintezigazítottak lennének. Mivel valszeg nagyon el vagyok szállva a mellékküldetések és dungeon tisztítások miat a III. fejezet közepén (?) 27 vagy 28. szintû vagyok. Az egyszerû rablókkal akikkel találkozom 280 XP-t érnek már és lépten nyomon északi farkasok jönnek 320 XP-vel.
Az egyetlen újdonság, hogy most már végig lehet vinni a fejvadászos feladatokat. Az utolsó ellenfél egy törpe (akarom mondani star people) bûnözõ.
Molnibalage: Örülj neki hogy egy csúnya bug megkönnyíti az életedet. Mert az el nem múló effekt a sebességen bizony egy bug miatt van. Mondjuk én ne mvettem észre a németesedést.
Pénz terén jó kérdés mi számít soknak. Nekem volt már 200K arany is a trezorban a bankban meg 50K nálam, mégsem kaptam meg a gazdag plecsnit. Szóval ennél bõven több is gyûjthetõ.
Alapvetõen nincs szinthez igazítás, elõre fixálva van hogy mely területen milyen lények találhatóak és köztük is van szórás (tehát a 17-24-es szintû területen lesz ahol csak 17-18-as lényekbe futsz míg bizonyos részeken jóformán csak 20+-osok lesznek). Semmi nem tiltja nekik az elbóklászást és azt, hogy egymást betámadják, így elõfordulhat hogy olyan helyeken is hullát találsz ahol még nem jártál (minél késõbb keveredsz egy terüeltre annál inkább átalakulhat az ottani ellenfél skála és eltolódhat . Respawn is van a vadállatokra azt hiszem 3 vagy 4 naponta pár likvidált állat pótlódik. A hegyvidéken többnyire farkasok lesznek, nem rablók (õk inkább a középsõ területen gyakoriak, másutt nagyítóval kell vadászni õket a romokon és bázisaikon kívül), meg bizonyos helyeken pókok. Nincs ebben semmi meglepõ.
Fentebb meg azért írtam hogy alapvetõen nincs szinthez igazítás, mert például a seraphim katonák és varázslók igazodni fognak a szintedhez annyiban, hogy a te szintedtõl függ majd a sztori szempontjából fontos helyen posztoló, scriptelt csókák szintje. Az egyeszerû, bóklászó seraphim fix szintû, de a neves, fontos szerepet betöltõ változatok a karakterhez igazodnak tudásban.
A begyûjthetõ lelkek eleve kategorizálva vannak és semmi közük ahhoz, hogy a lény amitõl begyûjtöd mekkora szintû. A normál állatok és a leggyengébb szörnyek petty kategóriásak lesznek akkor is ha egy 30+-os szintû változatukba szaladsz bele. A normál szörnyek, az élõholtak nagyja lesser kategória. A ritkább, varázsolni képes szörnyikék, illetve amiknek sokféle képességük van, meg a gyengusabb démonok meg elementálok a normál kategória. Greater és grand lelkek meg tényleg ritkák. Elementálok közül az erõsebbek, bizonyos gólemek, a nagyobb démonok amik ide sorolódnak. Emberekbõl/serafim-okból/half-aeterna-ból lelket nem tudsz fogni a Nehrim-ben(hozzájuk speciálisan átalakított grand lélek kristály kellett az Oblivion-ban).
Elszállva meg nem vagy. Én a 3. fejezetben már level 40-et karcolgattam alulról. :)
Hej, pont õt nem nyírtam még ki. Azért a Butcher az meglepett a méretével. :)
Ledurtól felfele van egy vár. Kinyírtam ott a banditákat, de egyiknél sem volt kulcs, a vár termébe nem tudom bemenni.
A játékban levõ páncélok viszont szemet gyönyörködtetõek. Eltettem többet is, hogy majd a végén szép képeket raktjak fel a karakteremrõl. Egy pajzs + amulatt összesen 14-es spell absorptiont adhat együtt.
Ok, most már értem a lelkek elejtését.
A gyors futás azért tetszik, mert így nem kell ló és teleportkõ annyira, az viszont hátrány, hogy a csatában ez sajnos olyan plusz, amit nem érdemlek meg. Ez túl könnyûvé teszi a játékot. Az óriások elõl simá elrohantam és szépen szétselleltem õket.
A képességeknél ha bónussza lépem át a 25/50/75-ös szintet, attól ugya a novice / app. / adv./ expert bónuszokat még nem kapom meg, "csak" a statisztikából adódó bónuszokat?
A kérdéses várban a toronyba tudsz csak bemenni (ahol a herceg meg a nõje lakik). Ott a nõ szobájában van egy eldugott kulcs (vagy a hercegnél? a fene sem emlékszik már) de azzal is csak egy zárt ajtó nyitható. A többi ajtó, amihez nem kell kulcs de ha be akarnál menni rajta nem történik semmi, az egyszerûen nem kidolgozott és nincs szerepe, azért nem tudsz bemenni.
De ebbe a kastélyba amúgy is alulról kell bemenni a sjaát háttérsztorid felgöngyölítése közben. A kimenetelhez mondjuk kéne a kulcs fentrõl de sebaj. :)
A skill-ek mindegyike ad valamit amikor fokozatot lépsz, kivéve a varázslatoké (az annyit ad csupán hogy olcsóbban tudod létrehozni az oda tartozó varázslatokat, illetve bizonyos fokozat szükséges a különféle tier-es varázslatokhoz hogy egyáltalán megtanulhassad és használhassad). Pontos leírásuk az oblivion kézikönyvében vagy bármely (a korábban belinkelt wiki-s oldal is príma) oblivion témájú oldalon fellelhetõ ahol a skill-ek leírása is megtalálható.
Csupán míg oblivion esetében amint elérted az adott fokozatot akkor kis felugró ablak leírta mit tudsz pluszban csinálni, addig a Nehrim esetében nem mutat semmi a kérdéses file-okra így ezért csak egy üres ablak ugrik fel. De ettõl még tudod használni a bonusz dolgokat (vagy automatice mint az alkímia vagy armorer esetén vagy harcban a megfelelõ power attack-okat a megfelelõ mozgás és támadás végrehajtásával).
Márminthogy hol van a kulcs? Ledur várában? Az utolsó pixelig átfésültem, de nem találtam kulcsot. A nem nyílódó ajtók stimmelnek. Alulról? Van egy barlangszerûség, amit nem szûrtam ki? :)
A diaryban a spellek szintjei mellett levõ számok, azok mit mutatnak?
Egyébként a fõszálban messze van még a vége? Igazság szeritn a mellékszálak vitték el nagyon az idõt.
Pedig ott van az a kulcs, csak elkerülte a figyelmedet (vagy harc közben leverõdött sikeresen és akkor akárhová is elkallódhat).
Alulra vezet az a zárt ajtó amihez kulcs kell. De elõször mint írtam nem a vár felöl jutsz be ha szépen megcsináltad az eredeteddel foglalkozó küldetéseket (tudod ez indul Tirin Abbey apátságából ahol a felsõ szinten lévõ saját ládádból elõhalászott gyerekrajzot követve szépen eljutsz majd pár helyre, többek között a kérdéses vár alagsorába is).
Csak annyit mutatnak a diary-ban lévõ számok, hogy mennyit tanultál meg és tudsz használni/használtál már az adott tier varázslatai közül. Csak tájékoztató jellegû információ, szerepe nincs.
Ha a fõ szálat csináltad volna csak, akkor már a 4. végigjátszásnál tartanál. Az egész csak a sok beszéd miatt hosszú, egyébként gyorsan letudható (12-13 óra nagyjából a lényeg, de egy ksi felderítéssel 16-ra is felmehet, igaz ekkor nem világjárót játszol csak koncentrálsz a feladatra és érdekes módon még így is jó sok helyre eljutsz). Nincs már sok hátra, felpörögnek az események. Gyakorlatilag a déli kirándulás lesz még viszonylag hosszúnak tekinthetõ de csak mert gyalog kell odamenni és kísérgetni a társaidat akiket kapsz, meg várni pár napot mire elõállnak a megfelelõ tervvel, amit végre kell hajtanod (elvileg hajtanotok de szokás szerint rád marad minden). Utána gyorsan követik egymást az események. Pár bunyó, újabb halálozások, némi lótifuti meló és azon veszed észre magad hogy ott a vége.
Az a küldetés félbeszakadt. A faluban bohóckodtam és jártam lent a csapóajós résznél. Azután meg nem kaptam újabb küldetést, asszem a listában sincs benne. Persze rosszul is emlékezhetek.
Abbeyban semmiféle rajzot nem bányásztam elõ asszem. Lehet, hogy ez a baj. Nagyon remélem, hogy nem adtam el, ha mégis szedtem volna elõ bármit.
A diaryban levõ szám biztos mást mutat. Egy rakás spellet tanultam meg, de 1-1 és 0 számok látszanak. Tanultam meg már rúnából V. szintû spellt, de egy másik V. szintû meg nem ment.
Ott van vége. Az a csapóajtós rész végzõdik a várban annál a kulcsos ajtónál. Ott ér véget az elõtörténeted (ami során megtudod honnan származol, mi lett a faluddal és hogyan kerültél el az apátságig).
Nem jártál a felsõ szinten (ahol az öreg apát is ücsörög egy külön szobában) lévõ hálóteremben (3 helyiség van fenn, ebbõl egyik a háló, a másik az apát szobája a harmadik amoylan olvasó+kajáló helyiség)? Ott a fal melletti (az utolsó) ágy a tiéd és elõtte ott van egy láda, ami a te ládád ( rá is van írva hogy a tiéd ha ránézel, azaz ráirányítot a "célkeresztet"). Van benne pár ruha meg egy pergamen amit ha megnyitsz akkor kiderül, hogy egy rajzocska (amin rajta van minden csak mivel egy kisgyerek szintjén lett megalkotva, így minimális agymunkát igényel a helyek beazonosítása).
Akkor lehet azt mutatja hogy az utóbbi tier lépés óta (tudod a varázslatok 7 szintenként rangsorolódnak) mennyi és milyen típusút tanultál meg. Esetleg a megkapott quest/csillagjegy spell-eket (amit nem tartok valószínûnek de akár még ez is elõfordulhat). Lényegi szerepe nincs (nem jár érte bonusz, nem kapsz plusz varázslatokat cserébe sem Xp-t), csak tájékoztató, így nem kell vele törõdni. Ugyanígy csak tájékoztató jellegû adat hogy mennyi szimbólumot gyûjtöttél be, hogy melyik hunting skill van meg (tehát melyik könyvet olvastad el), hogy ismered már az aknatelepítés vagy a fagygolyóbis lerakásának titkát.
Ja, azon töprengtem már, hogy hol a pékba lehet 100 szimbólum. Nekem eddig 22 van meg, pedig a térkép minmium felén jártam már, de a belsõ részen gyak. mindenhol.
Mármint odalent akadtál el egy ajtónál? Az normális, mert a kulcs odafent van a várban, így naná hogy nem mész ki onnan és elakadsz. A lenti irományokból és a látomásból aminek köszönhetõen rábukkantál a lejáratra szûröd le az információkat a származásodról, plusz amit korábban elmondott neked a téged romokhoz irányító jóember.
A szimbólumokról meg a 399-es hozzászólásban megtalálod a fellelési listát amit kikerestem. Összesen 98 található meg, mert 2 hely van ami nincs megnyitva (noha az egyikbe egy bug miatt sikerült bejutnom mikor egy pofon miatt berepültem az ajtó mögé ami a törpék elhagyott tárnáiba vezet kicsit délkeleti irányban a nagy romvárostól) így onnan a szimbólumok nem összeszedhetõek.
Vannak piszkos módon elrejtett szimbólumok is (mikor a tûzbe van bedobva vagy éppen egy kandalló kiszélesedõ részben van csak belül és csak bizonyos szögbõl nézve észrevehetõ), amiket észrevenni tényleg mûvészet.
Ja, tehát fent a vár természetbõl elérhetõ részénél kellen lennie a kulcsnak, ami nyitja a lenti részt és egyben a várban levõ lezárt ajótót? A földön kellene a kulcsnak heverni?
Egy szobában a 136-os speedemmel nekimentem egy tárgynak és csak a fal állította meg hogy ne szálljon el. Ha a kulccsal is ez történt, akkor soha a büdös életben nem fogom megtalálni... :(
Jut eszembe, szerintem tuti tudok mondani legalább 3 olyan helyet a belsõ részen ahol nem jártál, mert nem lesznek feltüntetve a térképen. Ha esetleg találkoztál olyan szoborral ami talapzaton áll és a karját elõre felé nyújtja, ahhoz menj oda. Ha megvizsgálod akkor elfordul és kinyílik a mellkasa ahová egy bizonyos tárgyat betéve felemelkedik a szobor és feltárul az alatta lévõ lejárat. Ezek a szobrok (azt hiszem 4 van belõlük) és a dungeon-ök amik alattuk vannak (templomok) a Darius kincse feladathoz tartoznak. Amint elérted az act 2-t onnantól a falvakban lesz kirakva egy lusz ragasztvány amit elolvasva megkapod az elsõ talányt és elkezdheted a nyomozgatást. Én eddig a kirakott hirdetményt (ne a nagy táblán keressed meret ez sem, ahogy a fõvárosi faszi küldetését elindító hirdetmény sem, mert ezek külön vannak) megtaláltam minden faluban ahol van teleport, a fõvárosban is és még a Saren és a G betûs falu közötti partmenti településen is aminek olyan jó németes neve van).
Esélyes hogy ez történt. Velem is megesett már és rohadt idegesítõ tud lenni. Ahogy az is mikor a legyõzött ellenfél félig beleragad a falba és ilyenor ami a beragadt felén van a testnek azt nem tudod begyûjteni.
Azt a legjobb egy menetben megcsinálni, mert úgy van igazán hangulata. Olyan szinten ahol most állsz már lényegesen könnyebb lesz így némileg veszít majd a varázsából a dolog, de még így is príma kis feladatsor.
Bejutottam a Z betûs toronyba. A védõ mágust is megöltem. A teleport kivisz a tetõre, leléphetek. Ok. Viszont a portal tûzfalát nem tudtam megszüntetni és a küldetés sem zárult le. Ezt csak késõbb lehet megcsinálni, vagy valamit elbénáztam?
A törpe bérgyilkosos küldetés vége baromi ütõs volt. :)
Abban a toronyban (Zerobilon) a portal zárva marad, csak egy érdekesség de ne mhasználható (nyugi, lesz még ilyen nem is egy). Nincs onnan tovább sehová csak a tetõre.
A küldetés meg ugye a lovagi torna helye mellett indul ha kinyitod a robbanós ládát és a vége, hogy kikötsz a toronyban és megtanulod az aknarakást (merthogy errõl szól az egész). Ekkor tûnik el a küldetés kiírása. Ha valamelyik lépést kihagytad a nyomozgatás során akkor a küldi beragad míg azokat is el nem végzed.
A torony alsó szintjein van a mûhely (több teremnyi jóság). Egyszerûen csak fel kell kapnod az aknákat és kész is vagy. Persze azt elképzelhetõnek tartom, hogy ha nem találkoztál még az aknás meglepetéssel az úton akkor nem lesz ott akna, így nem valósulhat meg a feladat teljesítése sem ami oda irányítana.
Az egész buli azon az úton kezdõdik ami Stonefield várából vezet a fõvárosba. Nem messze a kiéget falutól és a hídtól ahol át lehet jutni az északi területekre, lesz egy kirabolt szekér mindenféle szétszórt cuccokkal. Ott van egy láda, amit ha kinyitsz az arcodba robban. Aztán megtámad egy lelkes figura hogy legyengült állapotodban majd jól lever és kifoszt. Legyilkolod és a nála lévõ információk alapján eljutsz egy rejtekhelyre. Innen tovább visznek a nyomok a lovagi torna helyszínére (igazából ez ne mles za szádba rágva, amgadtól kell rájönnöd kit kell keresni), ott bemész a kocsiba, levered a manust, elolvasod a mindenféle papirosokat és újabb infókhoz jutsz. Kimész, elindulsz a megadott bányába, ahol majd megszerzed a kulcsot amive lbe tudsz menni Zerobilon-ba. Ott végigjárod a tornyot és bele fogsz futni olyan termekbe ami tele van aknákkal (van ami ha megközelíted támad), szerszámokkal, mindenhol kis emelvényeken vannak mindezek. Felveszed az elsõ aknát és máris lezárva a feladat. Aztán már csak ki kell jutnod felül.
Csak helyszín (van saját csatornája benne szép kis varázsjellel). Torna nem lesz (totál kihalt a hely). Az ott felszedhetõ infó mutat a bányára ahol a kulcs van, plusz az elolvasott infókból kiderül hogy miként lehet hasznosítani az aknákat (némi infó ezügyben a bányában is el van rejtve). Ha nem olvastál el mindent, akkor azért nem törlõdött a feladat. Csak felszedted az aknákat de nem volt meg a háttérinfó miként hasznosítsad.
Más. A G betûs fickó hirdetése az az, hogy valami hajó tervrajzot keressek? Mert az jó, már azt is elvállaltam.
Még a játék elején délen megcsináltam valami küldetést, ott szereztem meg a most is használt Isaela greave-st. Kijöttem a tombból úgy, hogy a talált fegyvereket kellett viselni, de a küldetés még mindig aktív. Mi a péket kellett volna még tennem?
A fõvárosban meg mi a francra gondol courtyard alatt? Meg akarom venni a házat, de a J betûs fickót az istnnek sem találom...
Ezeket sem találtam meg még asszem. Egy van a Salen melletti hídnál. Egy batár nagy szobor. Egyik kezével mutat, a másikkal meg bilincset lógat. Túl magas, semmit sem lehet kezdeni vele. Akkor ez nem is az a szobor..? :)
Igen õ lesz aki kalandorokat toboroz. Tervrajzokat gyûjtöget és ehhez kellenek neki kalandorok (voltak páran akik neki dolgoztak csak nem jelentkeznek egy ideje). Elõbb elküld tengeralattjáró tervrajzért aztán majd másért is. Az egyik küldetése során majd jó sok helyen kell mászkálgatni hogy összegyûjtögess kis táblákat (nem ezért küld, hanem hogy utánanézz mi lett az egyik kutató csapattal de átveszed a feladatukat) és emiatt például a lávafolyásnál lévõ barlangba (vagy annak közelében lévõ másikba? a csoda emlékszik már rá) is be kell majd menned, amit említettél (igen, ott az északi havas tájon).
A tomb (igazából ugye várrom kicsit délnyugati irányban a sanctuary-tól) küldetése ugye a halott kalandortól indul akinek a hulláját megtaláltad az úton mikor mentél dél felé az úton a sanctuary-tól. Bemész levered a leverendõket, átmész a nagy kapun amin csak úgy jutsz át hogy bizonyos fegyverek közül egyet fogsz, majd kinyírod az egész végén a delikvenst. Ezután a hamvait felveszed és elviszed a családja nyughelyére (ez a feladat és ezt a program is elmondta neked) és örök nyugalomra helyezed (a sírhelyet ami a tomb, a térkép jelzi, nem külön helyszín, csak a vadonban pár sírhely és szép zöld nyilacska jelzi a helyét a nagy térképen ha kiválasztottad a feladatot mint elvégzendõt). Ekkor ér véget az a feladat.
A J betûs nevû fickó a városházán van. Bazinagy szobor van a városháza épülete mellette és lépcsõn kell felmenni hozzá (de ha nézed a kis térképet akkor elér rávinni a kurzort az ajtó ikonokra és az egyik a court house vagy valami hasonló nevû lesz amit keresel). Elmész mellette mikor mész a gyûjtõhöz. Gyakorlatilag ahol befordulsz hogy menjél a fõtérre (a kovács után), ott ha nem balra mész hanem jobbra akkor szemközt lesz (ekkor nagyjából déli irányba nézel).
Szobor. Addig nem is tudsz vele mit csinálni (max ha jó helye ntenyerelsz rá akkor elfordul) míg nincs nálad a megfelelõ kulcs (amiket majd szépen a Darius küldetés során szedegetsz össze).
1. Az a küldetés ott ér automatice véget, ahol behelyezed a megfelelõ helyre a hamvakat. Lehet hogy valami más feladatban vagy megakadva. Olvassad el mi tartozik a küldetéshez, nézd át a jegyzeteidet (ugye eltetted õket vagy legalább egy papírra leírtad ha már ne mvitted azonna lvégig a feladatot?).
2. Milyen könyvet? Nem vágom mirõl van szó.
3. Felvetted a kulcsot a házadban? Az egy trezort nyit. Keressed fel, szedd ki belõle ami tetszik és olvassad el a levelet. Elindít egy feladatot. Emeleltt meg van egy szép, saját kecód. Ennyi a szerepe semmi több.
4. Már a nagy szobrokra gondolsz? Aszondja van egy kicsit ÉK-i irányba Tirin Abbey-tõl (valami jó magas szikla tetején gubbaszt). Egy másik van Stonefield várának környékén (talán DNy-i irányban az erdõs részen), van egy kicsit D-DNy-ra Zerobilion-tól, meg van egy messze ÉK-en majdnem a parton, a sziklák között. Most ennyi jut eszembe, de talán tuti akad még legalább 1 ha jól emlékszem.
5. Börtönön keresztül? Én simán nekiindultam a folyónak ami az északi város meleltt folyik, miután az a gyogyós másik szeszfõzõ "szerette" ki lett szabadítva és ott volt.
1. Mivel ez az egyetlen függõben levõ a dáriusos kaladot leszámítva gyak. minden papírt eladtam, mert annyi volt, hogy már átnyálazni is vicces volt õket.
2. A Nautilus dokkoknál van egy könyv ami a hajóépítésrõl regélne. Kinyitáskor azt látom, hogy van pár töredék + egy megjegyezés arról, hogy nem tudom olvasni, mert zavaros az írás. Egy asztalon volt a könyv.
3. Fel. Végig is vittem azt a szálat. Ott ért véget, ahol a kõvévált emberek voltak. Kicsit vicces is volt, mert 10k arnyat azért nem egykönnyen szed össze az ember, de a lények meg olyan gyengék voltak, hogy a játék eleji noob karakter is leverte volna mindet, kettõt kivéve. A 290XP-s fekete özvegyeket...
4. Köszi. :)
5. Igen. Addig volt egy ki nem nyíló ajtó. Azon kersztül kijutottam a legelsõ vízeséshez. A hordo olyan helyen volt, ahol már n+1-szer elúsztam, de mégis csak akkor jelent meg. Vagy nagyon béna voltam... :)
Az a könyv marad nálad. Szerepe nincs. Ezt kellett visszavinned a gyûjtõnek a fõvárosba, õ lemásolta és ennyi, nem veszi el tõled (emlékeim szerint lehet találni egy pergament is vagy levelet a dokkoknál ami a fordításban lesz segítségére a gyûjtõnek, de nincs szem elõtt és én is sokat kóvájogtam anno ott mire véletlenül belebotlottam). Ha nem adja a következõ feladatot akkor ezt a papírost még nem találtad meg.
Mit tettél a sörfõzõvel? Már a jutalom miatt kérdem.
Egymás mellett volt a kettõ cucc, de mégsem tudtam semmit kezdeni vele. A gyûjtõ egyben a megbízó? Elmentem a könyvárshoz hátha... Nem volt semmi opció.
Igen, trezorba vágtam a levelet is. Igazából az összes ilyen levél lényegtelen. Nevetségesen kevés pénzt adnak és még rohangálni is kell érte, mert a nyereséget önmagában elvinné a teleportkövezés.
Nekem is a Gervasiusos küldihez kéne valami infó. Elküld a délnyugati romvárosba (Thirin? Tirion?) ahol kapok egy infót hogy a déli toronyban van egy tábla ahova a város elõtti signpostnál levõ slider visz fel. Ez hol van? Van egy beacon de az csak egy romos ház. A tornyot megtaláltam de alulról csak egy keveset lehet bemenni.
A beacon a városba bevezetõ kelet-nyugati irányú az út mellett van (az útelágazástól ami a város felé visz, onnan kicsit nyugatra), fenn egy sziklacsúcson (két csont vigyázza). Lentrõl csak kerülõvel jutsz fel (körbe kell menni és figyelni a felfelé vezetõ lehetõségekre), kisebb sziklamászás után.
Molnibalage: Szerintem az elfek fáklyájába való (csak tipp, én eladogattam az energy kristályokat). Az mûködik kristállyal és világít. De az is elképzelhetõ hogy teszemazt majd a gyûjtõ (Geravius) még nem teljesíthetõ küldetéséhez jól jöhetnek (a Nexus komplexumoshoz ahová nem leeht egyenlõre bejutni).
A fordítást segítõ szöveg (nekem az egyik ficcakban volt nem a könyv mellett) és a könyv meg nem neked szól, nem kell vele kezdened semmit. Csak le kell adnod és elvállalnod a következõ feladatot. A könyv nálad marad de ezt el is mondja a fickó. Õ csak gyorsan lemásolja azt amire kíváncsi (és elmondja hogy lényegében használhatatlan az egész mert olyan technológiák is kellenének amik nem állnak rendelkezésre, például speciális kristályok).
Minek mennél vissza? Nem adja a következõ feladatot a manus vagy mire fel? Ha a könyv is és a papír is nálad van akkor annyi, nem kell tovább semmit csinálnod, csak beszélj Geravius bácsival és adja a következõ feladatot. Mert semmi okod oda visszabattyogni (egyébként simán visszamehetsz, csak használd a teleportokat, mert gyorsabb mint végiggyalogolni).
A szerzetes alatt ugye a nagymester érted aki a hegyi kolostor fõnöke? :) Elmondta hol a ház (a kikötõben a víz mellett, az egyik épület mellett ott lesz a ládád és az az épület a kérdéses épület, a neve is az ahová menned kell, így nem tévesztheted el)
basszus, azon kapom magam, hogy mint az oblivionban, a küldetések elvégzése helyett itt is csak kutatom a "donjon"-okat. annyira egyediek, ráadásul szép kis loot-ot is össze lehet szedni.
és még csak fold valley-ben kalandozok.
Nem adta a következõ feladatot. A dokkokat a szememmel az utolsó centiig felporszívóztam elvben. Nálam van a blueprintes könyv és egy jegyzet, ami mellette volt az asztalon. Visszamentem és nem mondott semmit.
Majd rakok fel képet a térképemrõl. Kíváncsi vagyok, hogy minden helyt megtalálta -e. Egy idp után megunja az ember a dungeonokat, mert a fõszállal nem halad. És rádásul elég noob karakterrel pucoltam ki pár elég durva helyet, és pár játék eleji hely mellett meg elmentem, mert nem vágtam akkor még a játékot. Félistenként visszemenve 5 perc hent egy ilen hely. :)
Southrealm a legszebb része az egész játéknak és jó változatos. Van hegyvidék, sivatag, tengerpart, trópusi részek, mágikus csapás sújtotta terület, szóval minden ami csak egy játékba kell. :)
Nekem eddig a közepe tetszett a legjobban, már délre éppenhogycsak megérkeztem. A hegyes, haves, kiégett területen mikor esteett az esõ még a hangulatom is nyomott volt. Mondjuk középen is azt szeretem, ha szép az idõ és süt a Nap. :)
Na jó, fél órát keringtem a beacon körül, oda nem lehet felmenni, majd alkimizálok valami vazelint amivel feldugom a Gervasius seggébe mind a három kõtábláját.
Fel lehet hidd el (én is felmásztam). A trükk, hogy tovább kell menni nyugat felé mert majd egy onnan, magasan átvezetõ sziklanyúlvány segítségével jutsz el a helyre (oda meg vezet fel rejtett ösvény a kövek és sziklák között).
Molnibalage: Elfek fáklyája: Aeterna torch. Én az egész játék során hármat találtam. Egy normál fáklya nyél csak a tetején egy kristály van. Az adja a fényt, nem pedig lobogó láng. Fényereje valahol a bright torch és a normál torch között van.
Van bizony. :) Normál fáklya, fényes (bright) fáklya ami messzebbre világít és féynesebben (nagyjából a másfél-kétszeres táv között van valahol a bevilágított terület nagysága az alaphoz képest), meg van az aeterna torch ami mágikus kaviccsal világít.
Az aeterna fegyvereknek és vérteknek van jelentõsége? A biztonásg kedvéért eltettem az összeset amit találtam.
igen, kereskedõnél láttam "fényesebb" fáklyát is. a játék elején még emlékszem, elég szûken voltam fáklyákkal, és a játék egyébként sem halmoz el vele, bár mióta egy egyszerû light spellt elkezdtem használni, azóta nem gáz. meg light spellel pajzsot is lehet fogni, ami, valljuk be, ebben a játékban igen hasznos eszköz. most gyúrok illusion-re, hogy végre egy infravision-t vegyek.
light spellt vagy night eye-t az alap oblivonban soha nem használtam.
Az infravisiont meg valamiért soha nem használtam.
Meg ugye ott vannak a tárgyakba berakható kristályok amik light spell hatást adnak a tárgynak.
Én speciel a light spell-t inkább hanyagoltam, mert elsõként egy sunyulós, árnyékban meglapuló gyilkost játszottam és a fény bizony lebuktat. Nála, pár kivételtõl eltekintve, csak az infravision volt használva.
Fáklyából meg én is kisebbfajta kerítést tudtam volna már kreálni, annyit találtam (a boltosok készletérõl nem is beszélve ami pár naponta frissül amúgy is), de alap fáklyát a játék eleje után nem vettem igénybe.
én is csak az elejérõl beszélek, amikor kevés volt a fáklya. most már én is csak eladogatom. a light spellbõl direkt egy pont jó idõtartamút használok, csak azért, hogy ha harc van, ne kelljen fáklyázni, illetve ha már mindenkit levertem, és keresem a loot-ot. én is szeretem elsõre megküldeni a gyanútlan ellenfelet egy sunyi nyíllal, vagy odacsapni egyet, csak hogy tudják, hol a helyük :D
infravision meg hasznos volt pl. akkor amikor egy "elveszett" családi örökséget kerestem alacsony szintûként egy iszonyúan sötét barlangban, amiben jó néhány tápos ellennel kellett volna egyébként megküzdeni (két ilyen nagyon csúnya - A Barlang címû filmben lévõ szörnyhöz hasonlót egyszerûen nem bírtam akkor még leverni).
lightot adó kõvel még egyelõre nem találkoztam.
Formját és színét tekintve is hasonlít a leggyakoribb mágkius kavicshoz (kicsi vörös színû kocka). Nem nehéz nem észrevenni vagy betudni a szokásos alacsony szintû tûz sebzést biztosító kõnek.
mindenesetre nem vettem még észre ilyen követ, pedig én aztán mindent alaposan átnézek. jut eszembe, nagyon jó, hogy egy csomó cucc csak úgy szanaszét hever, nem pedig ládában van.
egyébként valamit lehet kezdeni azokkal a lebegõ kék gömbökkel, amik fõleg "aylaid" romokban találhatók? vagy csak eye-candy?
Ostian-ban a várban (inside the lion's den) nem találom a szekrény kulcsát, amiben a 3. összetevõ van a méreghez amit a katonák ételébe kell keverni. Agyökérbõl , meg a hordóból kivettem amit kellett de ezt a 3.at nem találom :(
Egyébként ott van az alkimista laborjában (nem a növényesben) egy jegyzet amiben leírja hová dugta el (mivel amekkora marha a segéd aki elõl eldugta, az úgysem jönne rá a leírásból a dologra). Csak meg kell nézni azt a helyet és máris megvan a keresett kulcsocska. ;)
tudja valaki, hogy mik azok a bónuszok, amiket ad egy teljes szett armor? (destruction armor, thief armor)
Igazából csak akkor derül ki mikor a teljes szet viselve van (némelyik esetében ez érdekes lehet, mert van hozzá például 2 sityak mint a blood mage set, esetleg más diligból van több amit egyszerre nem tudsz viselni).
A destruction szet nálam valamiért nem akart összeállni (hiába volt minden a karakteren a vértbõl, meg a pajzs és a kard). A thief szet ha teljes akkor kapsz a karakteredre egy sityakot (jól kinézõs) ami további 3 ponttal emeli a páncél értékét, meg ad még +2 lopakodást és valami védelmet +5 ponton. Ez a bonusz a meglévõk mellé (ennél lényegesen jobb, bár kevésbé ellenálló védelmet ad például a master thief suit ami egybe öltözet, nem tudsz mellé más páncélt darabot felvenni, mert tlejesen befed kesztû, sityak, gatyó, felsõ vért szempontjából, cserébe valami +15-ös sunnyogás, meg atlétika és akrobatika ködlik fel az emlékezetembõl szóval valami piszok nagy skill bonsuokat biztosított).
De szerintem ha a német nyelvû topicokban szétnézel a nehrim oldalán úgy megtalálod a választ.
kösz, igazából mindegy, csak amikor pl. felvettem a destruction armor darabjait, közben kiírja, hogy 2 darab viselésére bónuszt megadta, 3 db, stb. csak a lábszárvédõ hiányzik (egy õsi családi örökséggel helyettesítem egyelõre :D), de pl. kesztyûbõl és csizmából többet is találtam már.
csak nem vettem konkrétan észre, hogy mi a bónusz. egyébként még mindig csak fold valley-ben vagyok, egyszerûen ha az utamba akad egy barlang, nem tudom kihagyni, annyira jó mindegyik. így már elég szépen fejlett vagyok, és elég jó cuccaim vannak. de most már lassan indulok erothinba :D
Ha nem figyelsz könnyen lemaradsz arról mi is a bonusz. :)
A tolvajos szerkónál, mivel nekem az volt az elsõ telejs szet, amikor felvettem az egészet lett egy új armor darab a listában és az votl a bonusz. De egyébként meg könnyû kideríteni, mert csak összeadogatod a vértdarabok plusszait, majd az összesítõ képernyõn lecsekkolod mennyi az összesített bonuszod (ahol leírja milyen pozitív hatások vannak rajtad, na ott is összeszámolod mindazt ami van és kiderül mekkora az összesített elõny).
egészem hátborzongató pillanat volt, amikor salen nevû városnál lemerültem a víz alá egy hajóroncshoz, és ahogy közelebb értem, rothadó hullák kezdtek el felúszni a víz tetejére a hajóból :D
az a helyzet, hogy annyira nem tudok kihagyni egy felfedezni való barlangot sem, hogy mindenhová bemegyek. még erothinba sem értem el :D mindegyik barlang egyedi, van "témája", háttere, a legtöbben van egy jó kis fõboss. és ilyen érdekességekben fut bele az ember :D
Én is így jártam. Így történhett meg az, hogy kb. 11. szintûként értem a kolostorba... :)
a város és környéke lenyûgözõ. eddig is nagyon tetszett a játék a változatos dungeon-jeivel, de most teljesen paff lettem így az oblivionhoz viszonyítva, nem tudom ti hogy voltatok vele :D
mondjuk az imperial city is nagy város volt, de sokkal sterilebb, míg ez sokkal életszerûbb és részletgazdagabb.
az a helyzet, hogy a nehrim után nem fogok tudni többet az oblivionnal játszani. ez tény.
Én más szerepjátékkal se fogok tudni játszani. Elkezdtem az új Falloutot, de abba is hagytam 1 óra után.
Tényleg jó, de engem mostanság letérített valami más. Az utolsó screenek óta egy percet sem toltma vele. Pedig érdekel a vége, de mégsem tudom rávenni magamat. :)