Egyszer megettek a farkasok, mielõtt levonultam volna a föld alá. Háromszor elbasztam a farm kiásását, újrakezdtem miatta. De a legjobb az volt, amikor már minden frankón megvolt, a farm összevizezõdött, a víz befolyt a ciszternába, a parasztok elkezdtek vetni... amikor beszakadt felettük a plafon, megölve egyet. A jég úgy mûködik a jelek szerint, hogy úszik a víz tetején, és a falak és a padlók külön vannak számolva. És egy réteg padlót fenntart a tetején akár egyetlen kocka 1/7-es víz is. Amikor az felszáradt, megszûnt az alátámasztás, megölve egy törpét. Aki aztán zombiként felkelve leölt mindenkit.
Úgy tizedik nekifutásra sikerült elindulnom, kész a farm és durván termel, van egy kút, meg némi minimális ipar és raktár. Hoztam vagy nyolc különbözõ pár madarat, azok vadul termelik a tojást, megérkezett az elsõ bevándorló banda, van némi fal a felszínen a depó és a feljáratok körül, hogy ne lássanak meg messzirõl a farkasok... Most jó a helyzet. Erõd lesz belõle.
Következõ lépésem a felszíni védelem lesz, árok és fal körbe, felvonóhidakkal. Tök vicces jégbõl építkezni. Kell majd bánya is, ha a fenti árok kész, alig van még kövem. Találtam megkövült fát a földben, azt nem tudom, az használható-e üzemanyagnak a kemencékhez..?
Na mindegy, jó lesz ez.
Elég mélyen, de a fejlesztõk és a community sok modolási tanácsot ad a fórumokon. Én csak használom, nem írom õket... Nagyjából olyan, mint a M&B modjai. Átszabják az egészet, de az alapszabályok maradnak.
Hm. Ezek a modok milyen mélyen tudnak belenyúlni a játékba? Én különösebben nem foglalkoztam velük, de az az érzésem volt, hogy ezek mennyiségi dolgok, új anyagok, tárgyak, lények, amiket a txt fájlokból lehet módosítani. Jól gondolom?
"a törpök ebben a modban tudnak automatonokat (Dwemer Centurionokat) építeni" Viszont akkor ez hogy?
Nekem egyébként nincs nagyon ingerem modolni, az alap világa tetszik (kannibál elfek, lol), a játékból meg még mindig nem láttam mindent, hiába játszom évek óta.
Tesztelgetem a különbözõ DF modokat (a M&B-nél is vagy 15-öt kipróbáltam, mire kikötöttem a PoP-nál). Van ugye a Masterwork, szép, jó, de pl a világgenerálásnál az esetek háromnegyedében elhasal, leáll. Valószínûleg memóriatúlcsordulással.
Nézegettem még néhányat. Összeraktam egy 257x257-es mapet a PerfectWorld-del, majd beküldtem a modokkal felhúzott DF-eknek, aztán hajrá. Tanulmányozom, melyik mit ad.
Ha kihívásokra vágysz, nézd meg a Genesis reborn modot. Dark fantasy, sok új fajjal, egységgel, lehetõséggel. És úgy tûnik nagyon kemény. Egy nap 3 különbözõ helyre lerakott embarkot elbuktam percek alatt. Gyanakodhattam volna, hogy az alapértelmezett felszerelésben benne van 2 nagy alabárd favágó szerszám gyanánt, de elsõre összeraktam a megszokott mason, woodworker, hunter, farmer, szakács, craftsdwarf, nemes csapatot. Ahogy lerakta õket, kijelöltem a karámot, a bányászoknak beállítottam, hogy gyorsan faragják körbe a hegytetõt (vagy épp a völgyet, mikor hol sikerült lepakolni), a favágónak kijelöltem a kivágandó területet, a farmereknek a begyûjtésit, aztán hajrá. Nagyjából 20 másodperc múlva lerohant egy falka "owlbear", bármi is legyen az. Vadászok, felderítõk. Négyen ledarálták a csapatot kb fél perc alatt Következõ kísérletre jól felfegyverzett, war mastiffokkal megtámogatott bandát raktam ki, az eredmény ugyanaz, csak 2 percig húzták...
Alig találtam olyan helyet, ahol legalább addig eljutok, hogy lehordom a cuccot a föld alá...
Nagyon meg kell nézni, hova parkol le az ember...
A modban legenerálhatod Tamriel-t, Middle Earht-t, Númenort is, ha akarod. Tamriel még jó is, mert a törpök ebben a modban tudnak automatonokat (Dwemer Centurionokat) építeni, ahogy az az Elder Scrolls-ban szokás. Ha ilyen kemények az alap vadak, akkor kellhet is...
Tesztelem még a Legends of Forlorn Realms, a Fortress Complete, és a Regeneration: Forced evolution modokat...
Na, szóval ez a jég hátán megélés egy kicsit problémásabb, mint elsõre gondoltam.
Azt nyaltam be, hogy túl lassan lettek kész a farmok, és túl messze voltak. A felszíni erõdnek akartam egy 45 kocka átmérõjû kört, a jégvágást meg azon kívül csináltam, hogy ne zavarjon be. Túl nagy lett a farm is, túl kicsi a csatorna. A terv az lett volna, hogy átfolyik a farmon, le egy ciszternába, ahol aztán kút lesz belõle. Az lett belõle, hogy a farm feléig folyt csak el a víz az egykockás csatornán, aztán felszáradt. Bevetettem plump helmettel, de a parasztok már nem nagyon dolgoztak, mert a kiszáradó sáros vizet iszogatták, meg patkányra vadásztak.
A végét nem láttam, de el tudom képzelni. Pont jött a törpe karaván, gondolom az egyik éhségtõl félõrült törpém pont egy karavánõrbe rúgott bele, aztán azok meg lemészároltak mindenkit.
Na, akkor restart, ez jó kezdés, van benne potenciál.
Amitõl még kicsit félek, az az, hogy két macskát vittem magammal. Catsplosion veszélye erõsen fennáll, mert ugye henteshez nem egy életbiztosítás elvinni õket. Arra gondoltam, hogy csinálok egy lezárt harci arénát, és a közepére építem meg a hentest meg a cserzõmûhelyt. De lehet, hogy csak bedobálom a kiscicákat a pokolba majd...
Eheh, lemaradtam a funról. Kialttaboltam fórumozni, amíg vártam arra, hogy _esetleg_ beindulnak a farmok, visszaalttab, "Your settlement has crumbled to an end."...
Eheh, kaptam egy talented carpentert meg egy high master bowyert. Van mellette rakás egyéb skilljük. Két vámpírom lett? :P
Jaaa, hogy a jégvágás egy bug! És túl nagy területet hasítottam ki, azért nem olvadt fel! Így, hogy kettéhasítottam, lett belõle víz.
Na, ez a Dead Snow scenario eléggé fun valóban. Elõször használhatatlanná tette az erõdömet egy feléledt jak fejszõr. Bántani semmit nem tudott, a kutyák nem tudtak vele mit kezdeni, harcosom nem volt, úgyhogy a workshop szintemre többet nem mentek be a törpéim. Oké, akkor a hentes felejtõs. Újrakezdve ástam egy kétkockás gödröt, beleraktam a jakokat, aztán befalaztam õket. Aztán kétszer megettek a rohangáló jégfarkas falkák, mert nem vonultam idõben a föld alá. Jelenlegi állással szomjan és éhen döglök, mert a vágott jég most nem termel vizet. Elõzõ helyen semmi gond nem volt, most hiába omlik le, jégtömb marad, nem változik vízzé. Ez akkor megint újrakezdõs, le kell menni nagyon gyorsan az alsó barlangokba. Az is szép lesz...
Ehehe. Olvasok egy bugról... Kihasználni nem fogom, mert túl durva. A lényeg, hogy lehet egy földbe ásott lyukkal meg egy gyakorló lándzsával háborúisteneket képezni.
A módszer erõsen Galaxis Útikalauzra hajaz: a törpék beugranak a lyukba, majd leérkezéskor megpróbálják a fegyverükkel blokkolni a talajt.
Amint leérkeznek, kapnak közel 90 szintet a kezükben lévõ fegyver használatára. Emlékeztetésképp, a 20-as szint az a legendary+5.
Na ez az az exploit, ami már túl durva.
Most sem élednek. Keresek másik helyet. Csak valami füst van random helyen és irányban spawnolódva, amit ha élõ dolgot ér, annak a bal mellsõ végtagját lebénítja. Nem kifejezetten az a világvégét okozó csapás...
Egy csomót hallottam már az evil környékrõl, zombik, rothadást okozó felhõ, stb, én meg kapom az ilyen béna dolgokat, hogy véresõ meg balkézbénító...
Egyébként jég hátán is meg lehet élni, nem is olyan vészes. Kaja van tojásból, a jég omlasztásából lehet vizet csinálni, azzal meg lehet öntözni a farmot meg lehet csatornázni egy kutat. Onnantól meg olyan, mint minden más erõd, annyi, hogy a karavánnak így van értelme is, venni kell a fát minden évben ágynak.
A bevándorlást megszüntettem, a továbbiakban ilyen játékot akarok indítani, mert mindig a sok felesleges törpébe fulladok bele. Ha kevesen maradnak hosszú idõn keresztül, jobban kézben tudom majd tartani a fejlõdésüket.
Igen, keresem a kihívást. Sosem láttam még élõhalottként feléledõ testrészeket. :)
De egyrészt nem tudom, hogy ez a haunted hely feléledõs-e, másrészt meg hiába lõttem be a population cap-et 7-re, csak jöttek rohadt bevándorlók.
Kizárólag tojáson élek, a kutyák nem kezdtek el még szaporodni, nem hiányzik a bevándorlás, meg jó lenne egy kicsit lassabb játék... Átírtam az iniben, miért nem hat?
Éééés elindultam fa nélkül. Hogy milyen kurrrvára okos vagyok... :P Megnézem azért, bírják-e három ággyal... :)
Azon meg már kezdés elõtt erõsen elgondolkoztam, hogy leveszem a popcap-et 7-re, hogy egyáltalán ne is jöjjön soha bevándorló, annyian legyünk, amennyit szaporodni tudunk. De állítólag jégmezõn amúgy is kevesen jönnek, megvárom az elsõ adagot, aztán majd meglátom.
Oh, tárgytalan, találtam egy hauntedet. Akkor jégre szállok...
Gondjaim vannak a gonosz jégmezõ legeneráltatásával. Végignéztem három világot, és még ahol van szomszédos gonosz terület, a jég ott sem az. Calm, untamed wilds vagy wilderness. Sehol egy evil biome, mindig csak neutral.
Hogy tudnék Dead Snow-t generáltatni?
Néztem az advanced parametersben, és savagery-t lehet állítani, evil-t meg nem. Vagy nem láttam.
Nem, egy idõ után úgy hozzászoksz, hogy észre sem veszed. Nem játszottál vele eleget. :P
Nekem van, hogy nem is tudatosul, mit nyomkodok, megy izommemóriából a b-C-w és társai... Mondjuk nekem sokat segít a Nostromo...
Pont emiatt nehéz, hogy valamiben mindig bele döglik a néped és rengeteg apróság van benne. Ami még oké, de elég kényelmetlen az irányítás egy idõ után.
"DFben meg van grafikus kinézet ami egész baráti, de a játék ettõl függetlenül nehéz marad."
Nekem pont ezzel van bajom, hogy vagy minden megy, mint az olajozott villám, vagy megdöglök azonnal. Nincs nehéz játék, valami vagy sikerül, vagy beledöglök, de nagyon hamar. Ha beledöglök, próbálkozok vele újrakezdésekkel addig, míg nem sikerül, onnantól meg megint veszélytelen és unalmas.
Általában nem jutok el a jól felszerelt, jól képzett hadseregig, mert bezárkózással mindig meg lehet oldani a problémákat, amivel hirtelen unalmassá is válik.
Valahogy ezt az idõszakot kéne túlélnem, mert általában ez az erõdöm veszte, hogy feladom, mert túl jól megy, a következõ lépést meg nincs erõm végigpöcsölni. Ami általában a magma felpumpálása felszínközelbe, illetve leköltözés magmaközelbe. Egyik nagyobb szopás, mint a másik...
Egyre erõsebben gondolkozom egy jégmezõs kezdésen, de ott meg támadók nincsenek, nincs szomszéd, a karaván is extrém ritkán jár... Másik hasonló a sivatag lenne, de az nem annyira menõ... Vagy lehet, hogy megpróbálok egy civilizációkkal teletömött világot generálni, hátha sikerül szomszédot szerezni a jégmezõn...
Sokkal felhasználó barátabb, de még fejlesztés alatt áll, viszont ahhoz képest nagyon sok minden van benne. Szerintem a tech tree miatt van mélység benne. Civilization sorozatot képzeld el, mert onnan vették az ötletet. Itt nem fogsz több száz embert irányítani. Nekem most tíz törpöm van és egyre nagyobb fun.
DFben meg van grafikus kinézet ami egész baráti, de a játék ettõl függetlenül nehéz marad.
Nekem a Dwarf Fortress kezelése túl bonyolult, az ASCII graftól meg egy idõ után megfájdul a fejem, pedig nagyon érdekes, és mély játék. A Craft the world van olyan mint a DF?
Nice :) Régen én is bele kóstoltam a játékba, de túlságosan pöcsölõs volt nekem.
Craft the world nevû játékot kezdtem most el tegnap és eddig addiktív kategória. Törpölõs ez is. Lessétek meg és indítsatok egy custom gamet tech treevel ha bejön. Nektek hard fokozattal kötelezõ és egész jó kihívást jelent.
Buktam két törpét, mert nem figyeltem, hogy rájuk jött az alkothatnék. Az egyik egy íjkészítõ volt, elkezdte összeszedni a cuccokat, ráhagytam, aztán teljesen ki is ment a fejembõl. Akkor jutott eszembe, mikor a másik is meginspirálódott. Addigra rég halott volt, valószínû vízbe fojtotta magát vagy éhen halt. A másik meg egy metalsmith lett volna. Nem volt fémrudam, nem is tudtam csinálni, míg megõrült. Berserk lett belõle, a vadászokból összerántott osztag lelõtte mint egy kutyát.
Problémák kezdtek lenni a goblinokkal, egy ambusher csapat bejönni ugyan nem tudott, de belõdözött az állataimra. Úgyhogy elkezdtem felhúzni egy falat körbe. Fõleg miután azt is láttam, hogy egy goblin mestertolvaj simán a folyón keresztül menekült el. A kis beltéri vízesésemmel elfröcskölök annyi vizet a folyóból, hogy át lehet rajta kelni. Mindenesetre sikerült teljesen körbekeríteni magam, biztonságban vagyok. Kell is, mert azóta volt egy ostrom, azzal sok gond nem volt, mert a map szélén maradt, aztán hazament. A mostani erõsen durvább, annyian vannak, mint a szemét. Pont egyszerre érkeztek egy elf karavánnal, szerencsétlen faölelgetõk fel lettek koncolva egy pillanat alatt. Most be vagyok zárkózva, várom, hogy elmenjenek. Lehet, hogy majd lõdözök ki rájuk...
Lemaradtam a fejlesztéssel, vagyunk 200an, kb 120-150 szobára. Szaporodnak a törpék, mint a nyulak, annyi gyerek van, hogy halaszthatatlanná vált az óvoda. Elsõre elrontottam, építettem egy felülvilágítós termet, megtöltöttem 4/7ig vízzel, aztán koppantam, hogy víz alá nem tudok építeni. Leeresztettem, aztán most gondolkodom mi legyen, mert egyrészt nem oké, másrészt nagyon pici. Harmadik gond meg az, hogy nem értek a csapdákhoz. Leraktam egy fa gyakorlófegyverrel tömött csapdát, de hogy érem el, hogy üsse a törpéimet ha elmennek mellette?
Az ostromok alatt gyorsan be kellett terelnem a népet az erõdbe, úgyhogy megcsináltam a burrow rendszert is, agyam majdnem eldobtam a végére, annyira pöcsölés.
Kaja és pia százával áll, abból gond nem lesz. Törpék vidámak, azt a néhány halálesetet, ami van, jól tûrik. Van megint vagy 100 törpe, akit nem használok semmire, de õk még mindig jobbak az egy használhatatlan skilljükkel, mint a gyerekek lesznek, ha nem csinálok nagyon gyorsan egy óvodát...
Magmát is kéne szereznem valahonnan...
Van dolog rendesen. Közben meg bassza az agyam, hogy ez megint nem kihívás, minden megy, mint a karikacsapás. Kéne egy új erõd a jégmezõ közepén, ahol zombiként felkelnek a testrészek... Na azt nem tudom, hogyan oldanám meg. Fa nincs, víz nagyon macera, állatokat levágni nagyon veszélyes... Az fun lehet...
Oh, látok olyat, hogy max barrel, max bin. Tehát akkor meg kell tiltanom az összes raktárban a magokat, csinálni egy kizárólag magraktárat, ahol a max hordó nulla?
csak tipp, de nem a stockpile-nél kell beállítani?
Most olvastam valami guide-ban, hogy lehet termelési láncokat beállítani, amik adott raktárból veszik a cuccot, kijelölt raktárba szállítják, közben persze végigmegy a workshopokon. És az egész feltûnõen leáll, ha valahol hiány keletkezik. Állítólag sokkal könnyebb észrevenni, ha valahol gond van.
Még soha nem csináltam ilyet, nem is tudtam róla. Na akkor majd most...
A másik, ami problémát is okoz, hogy írták tippnek, hogy tiltsam meg a magok hordókban tárolását, mert különben az összes féle mag egy hordóban lesz, csak egy törpe tud vele dolgozni egyszerre, tehát jó eséllyel nem jut el a farmok bevetésének a végére, mire már aratni kell. Hát pont ez történik, a baj csak az, hogy fogalmam nincs, hogy hol lehet ezt beállítani...
Arra jöttem rá, hogy ha lebontom a fél hegyet, mechanizmust gyártok belõle, akkor egy karral izolálhatom az egész erõdöt. A fõ lépcsõm csak ráccsal csatlakozik az erõdhöz, azt meg ki lehet nyitni. Eszetlen sok meló, még a rácsokat sem raktam le mind, és mechanizmusból pont kétszer annyi kell. szintenként 24 rács, kb 8 szint...kb 350 mechanizmus.
És megvan az elsõ halottam. Az egyik kezdõ törpe, a vadász. Soha, az istennek sem akart elkezdeni vadászni. Gyártattam vele csont és fa lövedékeket, szal be volt kapcsolva olyan skill, ami artifact-esélyes. Csinált egy elég béna karkötõt, legendary craftsdwarf lett. Aztán most látom, lenn fekszik a vízesés alján. Fogalmam nincs, hogy került oda, most nem kezdtem el építtetni az öngyilkos hidat. Lehet, hogy végül megpróbált vadászni, és ez lett belõle? Bénázott, mert még sosem vadászott élõben, beesett a folyóba, és nem tudott kiúszni a vízesés elõtt...? Na ez már nem derül ki soha biztosan.
pedig a twitch biztos,hogy mûködik és szerintem az account-okat sem törlik. vagy nem is a twitch-en streameltél legutóbb?
a vod-okat pedig az oldal menti el, arra gondoltam, nem úgy,hogy gépre lementeni :)
Múltkor akartam streamelni valamit egy haveromnak, de vagy az oldal nem volt már meg, vagy az accountom, pontosan már nem emlékszem, de nem sikerült.
Elmenteni? Annyi helyem biztos nincs, 95-100% közt zsonglõrködöm a vinyómon öt éve. :P
Gondolkoztam, hogy írok hasonló naplószerû dolgot a futó játékomról, mint az LP-k, de az nagyon sok meló. Meg valahogy nem megy olyan könnyen, mint pl egy SS13 meccsbeszámoló. Nem tudom úgy beleélni magam a törpékbe, ahogy az átlag LP-sek... Na meg nincs türelmem olyan mindennapos dolgokat naplózni, hogy "elkészült az új lakószárny. az ebédlõt felpolírozták." stb.
Beszarok, esszé a Dwarf Fortressrõl marxista szemszögbõl: http://mccaine.org/2013/10/09/dwarf-fortress-a-marxist-analysis/
Ez már több, mint beteg.
Na, alakul, most talán asszem sikerült összehoznom mindent, amit akartam. A meeting hall túl kicsi lesz, az már most látszik, de lehet, hogy ennek kiküszöbölésére csinálok majd felszíni falut is a falon belül, lakóházakkal meg ilyenek. Meg kell majd egy erõd mélyen a barlangokban a magma kohókhoz úgyis.
Most perpill van három vízeséses lépcsõm, föld feletti és alatti farmjaim, megvan a védelem, teljesen be tudok zárkózni akár örökre, van hely 100 törpének, a kaja mindenféle helyrõl hegyekben áll (vadászok, halászok és farmerek özönlöttek a migrációs hullámokban), és elkezdett felfutni az ipari termelés is. Óvoda még nincs, felülvilágítók már megvannak, ideiglenesen kõvel és fával lefedve.
Viszont úgy hagytam abba tegnap, hogy loadgame lesz, a vízesés mellé akartam hidat építeni, aztán miközben mást mókoltam, láttam, hogy meghalt egy törpém és a kutyája. Néztem, hogy mi van, láttam, hogy lenn van a holtteste a nagy kinti vízesés alján. Aztán amíg nézelõdtem, érkezett még egy törpe, aki túlélte a zuhanást de megfulladt. Aztán jött még egy. Meg még egy. Meg még egy. Vagy húsz törpe halálát néztem végig fél percen belül, mint a lemmingek, ugráltak le a sziklán. Fogalmam sincs, miért, elvileg nem kellett volna odamenniük. Szal most ez kicsit visszavetett, és az a baj, nem tudom, mennyivel elõtte mentettem. Lehet, hogy nagy szopás lesz, de már kezdek úgyis hozzászokni, hogy ugyanazt csinálom újra meg újra...
Mûködik a lépcsõházon ejtett vízesés. Meg találtam egy elrendezést, amivel meg tudok barátkozni, bár 200 törpének lehet, hogy kicsit kevés lesz a meeting hall, akkor majd be kell húzni üvegbõl egy szintet fölé.
Tesztjáték megvolt, na, akkor még EGY újrakezdés, amiben megcsinálom szépen...
Látod, még trollkodni is hülye vagy. Mire észrevettem, hogy van itt egy rajongóm, már ki is lettél bannolva. Nem kellettem hozzá, hogy útbaigazítást kapj anyád felé...
zero : ferdítesz és csúsztatsz! most pedig ereszd ki magadból az állatot és oltsál le, ahogy szoktál, anyázva, fröcsögve!
Hát nem tudom, nálam meg épp, hogy a számítógépes RPG-k teteje. Ha azt vesszük, hogy az asztali szerepjáték egy fantasy szimulátor, a számítógépes RPGnél a gép meg átveszi a kockadobálás és a mesélõ szerepét, akkor szerintem minden definíciónak megfelel.
Az egy dolog, hogy más stílus, de a jRPG-k is más stílus mint a nyugatiak, meg a Diablo is más mint egy Mass Effect.
Egy "alap" rougelike egy az egyben Diablo jellegû hack'n'slash, vagy inkább a Diablo egy grafikával rendelkezõ rougelike. Az mondjuk egy másik kérdés, hogy a Diablo szerepjáték-e, de igazából az, egy szar gyaszatolós kaland egy tápolást pártoló mesélõnél. :P
na jó, kicsit túloztam,tényleg van közük egymáshoz, az rl-nek és az rpg-nek. de teljesen más stílust képvisel a kettõ, ezért sem szeretem egy lapon említeni õket.
Ha egyszer végre sikerül, meg akarom csinálni az óvodát is, ahol 2 és 10 éves koruk közt a törpék derékig érõ vízben, fafegyverekkel szerelt csapdák közt élnek, és mire elérik a felnõttkort, profi úszók és harcosok válnak belõlük.
Hm, ha ezt a termet kombinálnám a meeting hallal...
Vagy lehetne ez a bejárat fent... Eh, de ez még tovább komplikálja az egészet...
Ami az RPG-k egy alfaja. :P Igazából a legrészletesebb, legtöbb statisztikával és alrendszerrel bíró RPG-típus.
Én egyébként tegnap nekiálltam megcsinálni a beltéri vízeséses rendszert...vagy hatszor. Volt, hogy elárasztottam az erõdöt, egyszer rászakadt a barlang a bányászomra mert azt hittem, a floor gate floornak számít, egyszer eltörte a kisujját az egyetlen bányászom és soha nem épült fel, egyszer éhen döglöttem mert a nagy építkezésben elfelejtettem lerakni a farmokat, meg egyszer addig eltököltem az idõt, hogy megjött az elsõ goblin támadás, én meg álltam letolt gatyával védelem nélkül. És ráadásul ennyi próbálkozásból sem sikerült olyan megoldást találnom, ami teljesen megfelelne.
Próbáltam egyetlen tározóból indítani a vizet, úgy sajnos vezérlést igényel, mert kevesebb a befolyó keresztmetszet mint a kifolyó, és hamar leürül, és onnantól csak a betáphoz közeli lyukakon jön víz. Egy kockányi lyuk nem elég, mindenfelé fröcsög, megoldásnak az tûnt, hogy külön betáppal egy kockányi lyukakon jön a víz, ráfolyik egy oszlopra, amirõl a környezõ nyolc kockányi rácson folyik le. Ilyenkor kellemes 5x5-ös párafelhõt csinál. Olyan 10 szintet tudok párásítani, az több, mint elég.
Amivel szívok, hogy nem lehet egyszerre minden, nem férek el. A terv az lenne, hogy: 1. Legyen beltéri vízesés olyan központi helyen, ahol minden törpe megfordul. Elsõ körben a meeting hall bejárataihoz akartam, de ahhoz nincs hely, jobb, ha a hall kellõs közepén zubog, vagy egy elõszoba jelleggel a lépcsõ és a hall/workshopok közt. 2. A meeting hall legyen faragott és nyitott az ég felé. Az elsõ szint szikla a 4. szinten van, addig ki kell nyitni a gödröt. Egyrészt nagyon macera megépíteni, feszt bezárja magát meg lezuhan a bányászom, másrészt nincs hely rendesen. 3. Az egész legyen kompakt, ne kelljen a törpéknek össze-vissza rohangálniuk a munkahelyük és a lakhelyük közt, de közben azért menjenek át a misten.
És rohadtul nem akar összejönni. A legfelsõ szintben össze-vissza mennek a csatornák, amik aztán megakadályozzák a felülvilágító elkészítését, ráadásul elveszik a helyet a hagyományosan konyha-kajafeldolgozó-raktár szintem elõl. A felülvilágító lehetne kibontva és üvegbõl visszaépítve, de az valami iszonyatos mennyiségû munka, rettentõ lassan készül, és amíg nincs kész teljesen, használhatatlanok a szintek, amiket átvág. Azt akarom kipróbálni legközelebb, hogy mi van, ha a vízesésben a középsõ oszlop a fõ lépcsõm. Ezzel azt az elvet bukom, hogy a fõ lépcsõm kifusson a felszínre, de végülis az talán nem baj, lehet majd a bejárathoz védelmet rakni. Meg lehet, hogy lemossa a törpéket majd a víz, az sem lenne túl szerencsés...
Na, szóval jól el vagyok, van részem sok "mókában"...
Hali. Játszik valaki adventurer modban? Kéne némi segítség a lehetõségekkel kapcsolatban azon belül az irányításban. Lehet tárgyat felszedni a földrõl? Vagy, hogy mûködik a loot rendszer? Szintet lép a karakter? Egyáltalán, hogy mûködik ez a mod? Miben más mint egy rpg? Köszöntem.
Végre egy klón, ami nem hanyagolja el az egyik legfontosabb dolgot, a karakterek személyiségét, emlékeit, viselkedését. Ja, és igen fasza grafikája van.
én már próbáltam a Masterwork mod-ot, de nincs érdemi tapasztalatom. sajnos idõhiány miatt nem tudtam vele sokat játszani és utána meg is feledkeztem róla. majd egyszer...
Ehm, nem vagyok nagyon vadhajtás-rajongó. A moddolás hasznos és jó dolog... egy kész játék esetében. Egy alfánál meg nem sok értelmét látom. Belemókolnak egy negyedkész játékba, raknak bele új contentet és funkciókat. Amik lehet, hogy az eredetiben is tervben vannak.
Aztán elcsúszik a verzió, a mod lemarad, nem akar majd lépést tartani az eredetivel, mert nagyon más irányba ment, és már sok munka van a mellékágban. Aztán közben az eredeti elfejlõdik, kerülnek bele új funkciók, amik aztán örökre hiányoznak majd a modból...
Mount&Blade esetében volt pont ugyanez, Warband után a With Fire and Sword fájóan hiányos volt, az még az alapjátékra épült, nem a Warband kiegészítõre. Erõs visszalépés volt, pedig elsõre nem látszott rajta.
Masterwork DF -ot használja valaki rajtam kívül? Gyakorlatilag a DF 0.34.11 kiegészítve pár moddal. Lehet ork és kobold erõdöt is építeni, adventure módban warlockot játszani, stb... Az alap dwarf módban is van pár eltérés: többféle épület, fejlesztési ágak, stb...
What is Masterwork Dwarf Fortress ? Short Summary
~25% higher FPS Ascii, JollyBastion, Ironhand or Phoebus Tileset A GUI to enable/disable 90% of the mod 35+ races 110+ new buildings 1100+ creatures 2000+ new reactions 1000+ plants and items Temples, Guns, Mages and Slaves. Runes, Mithril, Automatons and Raptors Countless new tactical possibilities
Folyamatosan fejlesztgetik, a múlt héten volt a legutolsó frissítés, V4i-re.
Na igen. DF annyira megalomán játékfejlesztõi oldalról, hogy azt nem fogja egy jó ideig senki még csak megközelíteni sem.
Meg nem is próbálják, mindenki inkább UI és grafika terén próbálja überelni a DF-et, aztán a játék maga meg üres. A Rimworld-öt kb két óra alatt "játszottam végig", jutottam el olyan szintre, hogy már újat nem tudott mutatni a játék, kihívás meg már nem volt. Tudom, alfa. Meg nagyon érezhetõ volt, hogy nincs mögötte a DF-es világgenerátor, hogy az egész világ abból az egy mapból áll, ahol vagyok. DF teljesen más érzetet ad.
Ez a Banished meg szép és fasza, de nem érzem magamban az erõt, hogy belakjak egy teljes térképet, ahhoz kicsit túl instabil, pengeélen táncolós a gazdasága. Nem kegyetlen annyira a játék, mint a DF, de azért elég zord így is, nagyon kell rá figyelni, és nem ad annyi sikerélményt.
Szal marad a DF, kezdem is újra azt a véresõs mapot.
Például DF-ben ha meghal egy törpém, aki kellemesen képzett volt már, az fáj. Kellemetlenül érint a halála, hiányzik a késõbbiekben, stb. Banishedben ha meg hirtelen éhen hal vagy megfagy a falum harmada, hát nagy ügy. Majd dugnak még. Úgyis teljesen felcserélhetõek az emberek egymással, nincsenek skillek sem. A DF sokkal személyesebb.
Játszom a Banisheddel, de csak egyre inkább tol a DF irányába. Teljesen fasza DF light, de ez a baj vele, hogy light. Kicsit nehezebb benne életben maradni, de ez is az egyetlen eredmény a játékban, hogy életben maradok. Nincs felhalmozott kincs, nincs lehetõség arénát építeni, vagy zsírkiolvasztós óvodát, nincsenek katonák, nincs külsõ ellenség, csak a feneketlen gyomor, ami elpusztít bármekkora mennyiségû kaját. A DF minden plusz lehetõsége helyett van kajatermelés, a végtelenségig.
Szal kicsit meguntam, viszont kedvem lett megint DFezni. Szerintem újrakezdem a véresõs, három folyó találkozásos pályát. Akarok olyan meeting hall-t, amibe vízeséses ajtókon keresztül lehet bejutni, és a régi, elkezdett erõdbe azt már nem lehet belemókolni sajna...
Towns
A kepen levo otodik jatek az micsoda????
most nézem,hogy van közte olyan,amit te is említettél :)
egyébként én a Banished-et várom már,mióta pár hónapja megláttam egy videót a játékból. brutál jónak ígérkezik! http://www.shiningrocksoftware.com/
kis up: http://fullglassemptyclip.com/2013/11/dorflike-roundup/
Hm. Kicsit kezdik felkapni a stílust. Készül egy csomó hasonló cucli:
Van ez a Prison Architect, ami kvázi egy DF a börtönben.
Aztán van egy másik, ami nekem sokkal inkább mozgatja a fantáziámat, a RimWorld, ami Prison Architect IN SPACE!!!. Kicsit talán inkább a régi, egyszintes DF-re hasonlít.
Meg van egy Spacebase DF-7, az valami ûrállomásosnak tûnik, szintén ilyen menedzselõs, építkezõsnek.
Na és nagyon hiányolom a Star Command PC verzióját, ami meg egy ûrhajós Theme Hospital, úgy ránézésre. Elvileg idén februárra ígérték, de csak telefonra létezik még mindig. A rohattak.
Szal ezeket figyelgetem, egyelõre még egyik sem létezik, de csak lesz belõlük valami...
Huh, király, hogy lett új, de most nem fér bele. :)
wow, ez rohadt jónak tûnik.amúgy már hete óta gondolkozok rajta,hogy újra df-ezni kellene, lehet ezzel el is kezdem :D
Két erõd között próbáljatok ki egy régi de - szerintem - jó darabot, én most találtam rá: Emperor of the fading suns (1.4) + Hyperion patch (és animációk). A DF stílushoz nem sok köze van, de pl ebbõl a játékból látszik, hogy mennyivel jobb stratégiai játékokat raktak össze annó.
Sokkal jobb hangulata volt(ez az en velemenyem), meg volt normalis nehezsegi szint. Fallout 3at nevetsegen konnyunek ereztem, ha meg beallitottam nehezebbre, meg gyorsabban leptem a szinteket mint azelott mert a tobb hphoz tobb xp is tarsult :D
Mint ahogy a 4 is meg a Skyrim is, csak addigra megszoktad. Inkább éreztem a 4-et rókabõrnek, mint a 3-at.
És jobb hangulat? Az az iszonyat erõltetett cowboyosdi? Ne már... Ráadásul annak ellenére, hogy az 1 és a 2 is ugyanúgy nyugaton játszódott, SEMMI nyoma nem volt ennek a hülyeségnek.
nekem is inkább a 4, mint a 3. a new vegas-nak valahogy jobb volt a hangulata. 3 csak egy oblivion mod volt.
Na az érdekes, mert nekem a 3 tetszett, a Vegasnál meg az elsõ "howdy cowboy"nál felfordult a gyomrom, aztán fél óra játék után hagytam a francba. Ez elvileg Fallout, nem Új Vadnyugat, ajóéletbe már!
nálam éppen zelda: a link to the past van soron :D kezdek rádöbbenni,hogy a SNES az egyik valaha készült legjobb konzol
ez igaz, sorozat legszarabb resze :D Viszont a new vegas, na azt imadtam :)
Ma a Rogue's Tale-t probaltam ki. Sima egyszeru roguelike, van egy dungeon fel kell deriteni, aztan ha megvagy vele mehetsz a kovetkezobe. Innen toltheto Nekem bejott:)