miért lenne lehetetlen a multiplayer? persze igy garázsprojectként valoban probélmás, de egyáltalán nem lehetetlen :) azért végülis, ha nagy vonalakban nézzük, nem sokban tér el pl. a minecraft-töl, csak sokkal komplexebb, nem hiszem, h ha nekiülne több ember megcsinálni akkor ne tudnák megoldani :)
nem sokban térne el a mostani játékmenettöl, csak más játékosok is lennének a térképen akikkel lehetne harcolni, kereskedni stb. :D
csak kb. 1-1,5 honapot toltam vele és már legalább 1 éve nem játszottam vele, igy már az alapvetö dolgokat is elfelejtettem, persze lehet, ha elöttem lenne a játék akkor megint belejönnék hamar :)
amugy nem készül hozzá valami multiplayeres lehetöség? sokkal élvezetesebb lenne többen játszani :)
Ha játszottál már vele huzamosabb ideig valamikor, akkor hamar visszajönnek a beidegzõdések. Olyan ez, mint a biciklizés, nem lehet elfelejteni... :D
De egyébként tök fura is, amikor fogalmad sincs tudatosan, mit nyomkodsz, és mégis az történik, amit szeretnél. :)) Alap parancsok, szintváltás, mozgatás, meg kisebb kombók, mint bCw kkkkk, bCf kkkkmmmm, dd, dt, simán benne voltak a kezemben úgy, hogy egy évig nem játszottam DF-t.
Borzalmas az irányítása, de most már nehogy átdolgozza az UI-t, mert akkor õrülök meg. :P
Army arc mikor lesz kész? Azt írta két éve, hogy az eléggé elsõdleges prioritású... Hadat üzenni, hadjáratot küldeni, ilyesmi?
persze ahogy DFhez illik az éjjeli lények nemcsak neveikben és testrészeikben térnek majd el,
megjelenik az anyagérzékenység( ezüst a vámpir ellen..persze gondolom az adott lényhez majd random generál) A nekromanták a törpéink levágott kezét is feltámaszthatják, rituálék egyes lények elpusztításához..(elégetni a tetemet stb)
Én sem vagyok most túl lelkes... Felépült az erõd, van 200 törpém, az 5x5-ös terület nagy része az enyém (kivéve télen, amikor befagy a vizesárok :P), öltek az íjászaim már hegyi titánt, van 1000 kaja és 2000 pia a raktárban...
Most kéne elkezdeni izombrutál katonákat képezni, de ahhoz már nincs türelmem.
én meguntam, ennyi volt a fellángolás :D talán belekezdek egy kis adventure módba megint
Áááááá, nagyon nagy szívás van... :P
Nagy nehezen összeraktam a falat, az õrházat a kapu körül, túléltem három ostromot, amik közben leöltek három nevesített dögöt meg egy törpe karavánt.
Elmúlt a baj, kinyitottam a kaput 120 törpével is ijesztõen lassan behordtam a map szélérõl a karaván cumóját...
Erre elkezdenek megõrülni a törpéim. :P
kitaláltam egy újat, nem tudom mennyire fog beválni 1. bányász 5 2. bányász 5 3. favágó-carpenter-axedwarf 4. mason-stonecarfter-mechanic-b.designer 5. fisher-fishcleaner 6. grower-cook-brewer-cheesemaker 7. leader-trader-manager skillek 1 pár kutya,macska és 3 tyúk 1 kakas itemeknél a felesleges szarokat kiszedtem és az üllõt így maradt egy csomó pontom amibõl plusz alkoholt raktam be, meg egy rakat (100+) tejet a tejbõl csinálok sajtot,utána a sajtból, tojásból, plump helmetbõl és halból pedig kaját piával egy ideig nem kell foglalkozni, de persze a biztonság kedvvéért van olyan skill is,meg ültetvény
egyedüli kockázat,ha nem hoznak üllõt a karavánok :D
elrontottam, mert a farmnál,ahogy ráereszttettem a vizet nem tudtam visszazárni a floodgatet,hiába kapcsolgattam leverrel, és ott bejöttek
én most egy ilyennel embarkoltam: 1. bányász-leader,mint nálad 2. bányász 5 3. mason, stone crafter 5-5 4. carpenter 3,többi 1 building designer,woodcrafter,bonecrafter,gem cutter-setter,potter,mechanic 5.grower,herbalist,brewer 6.axeman 5, teacher 2, woodcutter 3 7.vadász 3, crossbowman 5,ambush 2
még van pluszban egy-egy pár kutya és macska,egy vadászkutya, plusz 4 tyúk és egy kakas, valamint egy pár kacsa
egyébként ez az egyik választható a newb lazy packnál
a vadász megy vadászni a kutyával, és amit lelõ állatot annak a csontjából csinálok neki íjat, az elején szerintem nagyon megéri, mert rengeteg húsod lesz így. a tyúkok meg a kacsa tojást tojnak és így gyakorlatilag kifogyhatatlan kajaforrásom van
Egyébként milyen builddel kezdtek? Én úgy szoktam, hogy: 1. Leader: a fontosabb szociális skillekkel. Õ lesz a bányász, de skillt nem kap rá, mert úgyis hamar felfejlõdik legendary szintre. 2. Vadász: 5 ambush, 4 crossbowman, 1 fisherman 3. Favágó: 5 woodcutter, 5 axeman 4. Ács: 5 carpenter, 5 mechanic 5. Kõfaragó: 5 masonry, 5 building designer 6. Paraszt: 5 grower, 5 brewer 7. Paraszt: 5 gatherer, 5 cook
Az alap cuccokból eladom az alkohol felét, az üllõt, az egyik csákányt és az egyik baltát, helyette viszek magokat pluszban, lõszert a vadásznak, két macskát, két kutyát és két tehenet.
Ez így elég jónak bizonyult, nem szoktam a kezdésbe beledögleni. :)
Ja, és csalok is egy kicsit. Sûrûn szoktam menteni, és ha valami katasztrofális dolog történik, akkor feladatkezelõvel bezárom a játékot, és folytatom a mentéstõl. Annyi idõm azért nincs rá, hogy minden elkúrás után új játékot kezdjek...
Hogyhogy? Nem az elsõ dolgod leválasztani az erõdöt a világ többi részérõl, hogy be se tudjanak jönni? Én szó szerint a legelsõ csákányütésekkel a késõbbi vizesárkomat ásom ki a leendõ felszíni erõd körül. Falat építeni ráér késõbb is, de az is eléggé elsõdleges feladat, hogy be se tudjanak lõni. Aztán ha jönnek, akkor a kezdõcsapatként hozott vadászom lesznájpolja õket...
Ha a kezdõtörpe legjobb szkillje az ambush, akkor nem kell vinni crossbow-t, csak nyílvesszõket, mert alapból kap egyet, meg fullos bõrpáncélt. Aztán meg kell neki tiltani a vadászatot, hogy ne lõje el a drága lõszert kecskére.
Csinálhatsz arénát, ahonnan nem tudnak kijönni, de te tudsz beküldeni törpét. Vagy add el õket. Esetleg dungeon keeper-szerûen válassz le nekik egy részt, és hagyd õket élni. Vagy rakd be õket egy szobába, és eressz rájuk vizet/lávát.
kibaszott goblinok visszajöttek egy 15 fõs sereggel és bedaráltak, mert nem volt kiképezve military :/
mit csináljak a ketrec csapdában lévõ goblinokkal?
francba, egész jól haladok, erre az egyik törp belép a "strange moodba",de fém kell neki és nincs mûködõ kohászatom :/ az egyetlen üllõ meg ott van nála így még gyorsan gyártani sem tudok valamelyik másik törppel. szóval most befalaztam és megvárom amíg éhenhal :/
Na akkor jovoheten enis nekikezdek :))
Meglatom most mire jutok :)
Na,holnap en is neiallok. ma sajnos nem voltam itthon szinte egesz nap
Na persze nem 10 órán át kerestem a helyet, még ha a hozzászólásaimból ez is látszik. :D
Bevettem magam egy sziklaöbölbe, ástam elé egy árkot, építettem rá hidat, a sziklát meg lecsupaszítottam, hogy hátulról ne tudjanak megkerülni.
Érkeztek már új törpék is, két craftsdwarf. Alakul ez.
Nna, találtam egy megfelelõnek tûnõ helyet, elkezdtem. Egy nagy sziklafal, elõtte egy sûrû erdõ, folyóval. Amikor megérkeztem, elég érdekes szitu fogadott, az erdõs rész be volt havazva, a sziklás meg nem. Furán szelektíven esik a hó :)
Kicsit tartok tõle, hogy a kútjaim be fognak fagyni...
Viszont az aktuális verzióban elég sok újdonság van ahhoz képest, amit én megszoktam, egy csomó mindent nem is látom még, mire jó.
Természetesen nem vagyok elégedett a hellyel, úgyhogy restart...
Ez nem akarás kérdése. Ha csinálni kell, akkor csinálni kell.
Örülj neki, hogy még ellen tudsz állni a kísértésnek! :)
ezt láttátok már? :) http://www.nzfortress.co.nz/forum/showpost.php?s=c27183484fd934d4392818d7a7f1b607&p=427184&postcount=1
hát pedig számomra játszhatatlan lenne a df, jó pár külsõs emberke munkája nélkül, igaz annyira nem is modok, inkább toolok meg tilesetek amik nekem must have-ek, de azért azokban se kis meló van, fõleg ez a szívás, hogy a legtöbb tool, memoriahackes igy ha valaki nem frissíti a memoria értékeket meghal az egész lásd stonesense :/
amúgy én vlaahogy olyan messzire sose jutok df-el, mert midnig beüt valmi olyan "baleset" amikor inkább újra az egészet :D mondjuk én a rakátr/mûhely/kajálda elhelyezésre mindig figyelni szoktam bármilyen szar ehlyen is vna az erõdöm :))
Uh, na ez az, amit nem "mernék". Dwarf Fortress-t modolni... Ezek nem normálisak :D Kb fél/egy évente jön olyan update, ami a feje tetejére állíthatja akár az egészet...
hm, én most ezt találtam http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=54561.0
nagy fallout rajongó révén több sem kellett, le is töltöttem és adventure módban elkezdtem. persze nem sokáig jutottam, még az elsõ küldetést sem sikerült megcsinálni, mert 3 aligátor megölt :) késõbb majd kipróbálom dwarf fortress módban is
Egér?! Minek? :D
Nekem fogyni nem nagyon szoktak. A legfejlettebb szintre jutott erõdöm úgy nézett ki, hogy volt a felszínen egy egészen nagy(~50x50, vagy nagyobb), erõdítmény három emelet magas falakkal, bástyákkal, várárokkal, csapóhíddal, falakon elit íjászokkal, na oda nem jött be soha senki. :P Viszont el volt baszva olyanokkal, hogy a kajálda/gyülekezõterem messze volt a kajaraktártól és a hálótermektõl, a workshopok meg pont hogy túl közel voltak a hálótermekhez, viszont a raktártól messze. Meg az még bõven elõzõ verzió volt, még a reformált harcrendszer, a föld alatti világ, meg a meleg nyári esõben elolvadó törpék elõtt.
Egy másik nagy projektem egy több emelet magasra törõ szökõkút lenne, de ahhoz meg nagyon speciális terület kell, hogy ne nézzen ki hülyén. Meredek, vagy inkább függõleges sziklafal kellene hozzá, aminek a tövébe építeném a felszíni erõdöt, és az udvar közepén jöhetne fel. Egyszer már egész sokáig eljutottam vele, pumpáltam a vizet vagy 10 emelet magasba, de azzal az erõddel meg valami egyéb probléma volt, nem emlékszem már mi...
nálam is hasonló a helyzet. játszanék szívesen, de aztán mindig eszembe jut,hogy csak a jó helyszín kiválasztásával annyi idõt el tudnék tölteni,hogy nem maradna elég idõm a tényleges játékra
amúgy én nem szoktam elõre tervezni, csak el akarok jutni egy megfelelõ szintre,hogy az alsó régiókat felfedezzem, mert odáig még nem igazán jutottam el. de most a hétvégén majd lesz egy kis idõm talán
nekem semmi gond sincs az egérrel, megfelelõen mûködik, 3.18as verzió
hmm, én is ilyen vagyok, van hogy a hely keresés tovább tart mint maga a játék... :D törpét meg ált én se szeretek veszteni,de errõl próbálom lebeszélni magam, mert df-nek tényleg része hogy fogynak a törpök :D
én mostanában álltam neki egy erõdnek, de úgy tûnik mint ha 3.18-ban szar lenne az egér, néha jó néha nem, ami engem eléggé irritál :/
Nekem kissé bassza az agyam, de egyelõre még mindig nem szedtem össze az erõm hozzá.
Az a baj, hogy nagyon nehéz elkezdeni. Ha már megvan a koncepció, akkor onnantól kezdve jó csinálni, de az elején a semmibõl megtervezni az erõdöt... hát az olyan mindfuck meló, amire nem mindig vagyok képes. Egy csomó olyan erõdöt építettem már, ami mûködött, de nagyon nem volt hatékony, feszt össze-vissza rohangált mindenki, hosszú utakon.
Ez, amit elkezdtem, fílinges, meg minden, csak kár, hogy szar. Ha építek egy erõdöt és feltöltöm a környezetét vízzel, akkor az ostromló seregek nem tudnak túlságosan közel jönni az íjászaimhoz. Amikor erre rádöbbentem, fel is adtam ezt a kezdést. Majd keresek másikat.
Az is probléma, hogy nagyon jó helyszínen akarok kezdeni általában, és baromi sokáig tart találni egy olyat, amit el is mernék kezdeni. Lehet, hogy losing is fun, de én spec egyetlen törpét nem szoktam veszteni, ha elkezdenek fogyni valami durva probléma folytán, akkor new game jellemzõen.
Ja, csak szólok, hogy nem. Nem sikerült igazán elkezdenem... :) Belegondoltam, hogy mekkora meló lenne ez, aztán inkább hagytam a fenébe. Majd legközelebb.
Ez a hely. Balra patak, jobbra "medence". A medence szélérõl eltávolítom a rámpákat, hogy ne lehessen csak úgy bejönni. Ez az elsõ számú feladat. Ideiglenesen felhúztam egy asztalost, egy konyhát és egy sörfõzdét a szabadban, meg majd gyorsan brikkentek a föld alá némi ideiglenes barakkot, hogy az építkezések megkezdéséig legyen hol lakniuk szerencsétleneknek...
Uh, nanemá! :) Eddig az volt a taktikám, hogy építettem egy erõdöt egy felvonóhíddal, amit ostromok alkalmával bezártam, és szétlõttem mindenkit a falakról... Favágók és halászok kicsit veszélyben voltak folyton, de általában nem haltak meg õk sem.
Találtam magamnak egy egészen kellemes területet ahová letelepedhetek. Sajnos szökõkút nem lesz, mert nem nagyon van hegy, ahová fel tudnám pumpálni a vizet. Területkiválasztásnál hegynek jelölte a térkép északi felét, de valójában csak 3-4 szint magas dombocska, szal szökõkút skipp. Ami viszont tetszik benne, hogy van egy patak, meg van egy egész nagy terület, egy szinttel a patak alatt. Tehát tudok építeni a mélyedésben egy várat, aztán elárasztom az egészet vízzel, nagyon kúl...
Már rögtön az elején elbasztam kicsit, nem hoztam magammal favágót. Na sebaj, a vadásznak sokáig úgysem lesz lõszere, majd õ vágja a fát...
Nna, megint eljutottam oda, hogy törpéznem KELL. :)
Elkezdek ma egy erõdöt, a 2010-es változattal még nem játszottam komolyabban. (Remélem a meleg esõben felforró törpe bug már javítva van) Mayday grafikus pakk lesz, módosítatlan játékkal.
Amiket meg akarok építeni: -mûködõ, önellátó erõd (abszolút minimum, ez azért szokott menni) -felszíni erõdítmény, íjászokkal a falakon (sima ügy) -szökõkút (ebbe már háromszor beletört a bicskám, nagyon sok tervezést és pontos kivitelezést igényel) -elárasztott "danger room", a milícia képzésére (ilyesmi már volt a legutóbbi erõdömben) -le akarok menni a veszélyes részekre
Lehet, hogy dokumentálom majd ide a fórumba, de nem biztos. Elég sok meló az...
és valóban pedig kétszer is új játékot csináltam és rossz volt, de most meg jó köszi
szerintem kezdesnel tul nagy map reszt valasztottal, akkor szokta kiirni hogy lagolni fog a jatek
valamilyen furcsa módon eszméletlenül belassult a játék eddig simán futott 100fps-sel minden gond nélkül és most 30 fps alatt van ezen kívül eddig kb olyan 150-200 mega ramot használt és most 800 mega körül. kipróbáltam már egy teljesen új verzióval, de ugyanaz
valami ötlet,hogy mi lehet a gondja?
ez mi is pontosan? keresgéltem wikin, de nem találtam ezzel foglalkozó írást
volt embarknál flux, mindig figyelem,hogy legyen, csak már nem emlékszem, hogy melyik
nézd meg wikin hogy melyik rétegben mi lehet, igy elég könnyû belõni, hogy hol érdemes áskálni meg ugye magma már van bármelyik mapon, érdemes tehát embarknál fluxstoneokra hajtani :)
csináld meg az alap pályákat meg a többit minél több kaszttal (jár érte plusz bolt, pénzkupac) - nagyon jó leosztások kellenek (istenek, felépítés) néhány extra küldetéshez.
én szóltam :) Fõleg a challenge-ek az extra fajok és kasztok kinyitásához lesz olyan, hogy néha csendes káromkodásba fullad egy kör, mikor 1 pofonon múlik...
és akkor még egy érdekesség, hogy mit lehet kihozni a véletlengenerált kalandokból: Spelunky a mászkálós platform-roguelike :)
na, vége. kifogyott a kajám késõn jöttem rá,hogy a kifogott halakat még fel kell dolgozni és egy konyha sem ártana :D
egész sokáig bírtam,de már kezdem is elölrõl losing is is fun :D
nekem meg "fényt kapott" az egyik :D (... is taken by fey mood) valamit akar alkotni,de nem tud, mert nincs hozzá nyersanyagom napok óta nem aludt és evett, tuti be fog dilizni :D
most orult meg az egyik planterem es elkezdte kinyirni a tobbieket :DD
youtube upingu vagy cptnduck megnézed az elsõ 3 videót és tisztában leszel az alapokkal utána a lentebb linkelt tutorial alapján kezdj el játszani és lassacskán beletanulsz
Sztem elég ha 1-2 tutorial videot megnézel, vagy ha kicsit feltudod magad találni, akkor wiki. Én ha vmit nemtudok akkor wikit használom. Amugy fát vágni a d>t gombok megnyomásával lehet, de ha megnyomod a d-t láthatod, h ott van a növény szedés, farm csinálás, bányászás stb. dolog is.
valami ajánlás hogy a legelejétõl kezdve hogy lehet megtanulni játszani?mert így semmi nélkül nekiugorva érthetetlen:D azt se tudom fát hogy kell vágatni stbstb xD
Épp most probálom ki eddig tetszik :D Mindig is imádtam flash játékokban is az ilyen dungeon-ban rohangálosakat :) Amugy most épp a priest tutoriálnál tartok és ez az isteneknek imátkozás nagyon nagy 5let, meg hogy ha minuszba megy a piety akkor lehet, h instant megöl :DDD
Ha csak 5-10 perc szabadidõ van, akkor kikapcsolódásnak ajánlanám a Desktop Dungeonst, zseniális stratégiai kis roguelike, annak rengeteg ismérvével :)
eleinte 10bõl kb. 1 menet sikerül, vagy annyi sem, változatos kasztok, lehetõségek, óriási újrajátszhatóság - nekem volt pár hetem anno, mikor teljesen rá voltam gyógyulva :)
rombold le a fal egy reszet, majd remenykedj abban hogy a jo oldalrol fogja megcsinalni :D
mindenki erthet mindenhez csak be kell allitani a : j c(kivalasztod a torpet) p l menupontban.
építettem a barlangon kívülre egy falat és csináltam az eggyel felette lévõ szintre is egy sor falat, hogy ne lássanak rá a lenti részre, meg ne jöjjenek le igen ám, de az egyetlen kõmûvesem befalazta magát a lentebbi fal tetejére és most nem bír kijönni :( próbáltam rámpát építeni, vagy lépcsõt, de nincs aki megcsinálja valami ötlet,hogy hogyan tudnám lehozni onnan?
hm nekem egyik törpénél sem ir ki semmit, pedig nem hiszem, h nincs semmire szükségük :S