Van egy hegyoldalad. Rámpa, mögötte föld. Egyszerűség kedvéért egyenes. Felülnézet, 'A' a rámpa, 'X' a fal.
XXX XXX AAA
Rámpátlanítod:
XXX XXX
Beásol:
XXX
Végig körben az egészen, követve a vonalát. Vagy előtte egyenesre lehet vágni. A második, kiásott sor X fölött megmarad a floor kocka, tehát a fal fölött lesz egy plafon, és azt nem tudják megmászni,
Illetve egészen biztos. Bocs, küldöm mégegyszer. Kicsit eltévedtem a különböző DF verziók közt. Utoljára szerkesztette: Zero7th, 2014.12.27. 15:14:41
Most már működik az erőd, bővíteni kell majd még, mert még 200 törpét nem bír el, de a lényeg már megvan. Igazából sirdond összerakta teljesen működőképesre, én csak bővítgettem, meg csináltam a "saját" projektemet. Nyugodtan folytathatnád te is.
Karácsonyfa alatt csináltam egy új erődöt nulláról, van annak is második év tavaszos mentése, ha kell. Az 100 főre készen van, teljesen meg van védve. Nagyon ritkás a fa és a gyűjtögethető bokor, meg lehet, hogy nem lesz fém. De van vulkán, homok, és nekromanta torony. Asszem agyag is.
Ja, sirdond, rájöttem, miért volt kevés a bányász. Én úgy kezdem az erődöt, hogy kinézek egy placcot, megcsinálok 8 hálószobát, carpenter és mason workshop a felszínre a lejárathoz, egy mindenes stockpile a közelbe, pasture, meetinghall, aztán a bányász elkezdi a placc körül eltüntetni a lejtőket. Mire ezzel kész van, általában minimum proficient, ami a legmagasabb hozható skill. Aztán kezdem kiásni a farmot és a legfelső szint workshopjainak a helyet, ez még homokban és gyorsan megy. Ezzel már skilled vagy adept lesz a bányász. Mire bővíteni kell az erődöt, már simán legendary. Na most a mászás mechanikával még annyit cifrázódott a dolog, hogy nem elég eltüntetni a rámpát, még a rámpa szintjén egy kockányit be kell ásni a földbe, hogy megmászhatatlan legyen.
Azt hiszem az megfelelően törpös, és Armoknak tetsző lenne azért, ha az új erődben elkészülne a drágakő mozaikablak, tetjén a refuse stockpilelal, és a lent falatozó-bulizó törpék azon, és ellenségeink oszló hulláján át kapnák a napfényt. :D
(Uh, most esik le, lehet, hogy nem is lehet gemből floor-t építeni, csak window-t? Akkor az még cifrább lesz.. Vagy lefedem fával. Az is jó, csak ronda.) Utoljára szerkesztette: Zero7th, 2014.12.24. 10:15:21
Ja, befejeztem az évet, elküldtem a mentést. Uh. Ugye _tavasszal_ van új év? :P Mindenesetre most már tavasszal lesz... :D
Egész szépen elkészült a párhuzamos erőd. Ne nyúljatok hozzá nagyon! ;) A kút melletti kart meghúzva láthatjátok a törpe építészet egy csodáját. Vagy egy időzített bombát, ami elárasztja az egész erődöt. Valamelyik a kettő közül, még nem derült ki. Nagyjából látszik belőle, hogy én mit szoktam csinálni. Farm és workshop szintek nincsenek még hozzá, majd azzal folytatni akarom. Csak mivel sirdond erődje teljesen működőképes volt, nem siettem belakni az újat. Így is meló volt gyártani az ágyakat a meglévő bővítéséhez. Az erődöcske mászásbiztos és a hídja a trade depós bejárati híddal szinkron működik, nincs külön kar hozzá. Elkövettem azt a hibát, hogy a meeting hall-omat nem rendeztem be, aztán kinyitottam a tetejét. És nincs homok a térképen, pedig az kellene. Így elég drága lesz drágakő mozaikablakkal lefedni a tetejét... :P
A fenti bejárati híd alá kéne egy árok felvont állapotban, mert viszont azt asszem szétszedik a building destroyerek így.
Alkoholtermelést fel kéne pörgetni, mert abból kicsit megcsappantak a készletek. Kaja az van. A halászaink durván dolgoznak, gyártottam annyi shellből készült craftot, hogy az borzalmas. A legelő állataink többsége éhen döglött. Nem volt kifejezetten az érdeklődésem központjában a probléma. Úgy mondanám inkább, hogy leszartam a dolgot. Ha tejet akartok, valahogy oldjátok meg ezt, meg majd kéne lekeríteni legelőt.
Képek majd lesznek, volt összesen három sikeres mood, ebből egy legendary woodcrafter és egy clothier lett, a harmadik possessed volt. Szerencsére mindig volt éppen karaván amikor cuccokat hiányoltak.
Jut eszembe, kell gemraktár. A raktárakkal sem nagyon foglalkoztam, működni látszott a rendszer, hagytam békén. :) A földalatti refuse stockpile-t nem értem, többször volt benne hullaszag. Felszínen nem lenne...
Kb ennyit kell tudni. Sok sikert a folytatásához!
Nem kell. Három kocka széles útnak kell vezetnie hozzá a térkép valamelyik felszíni széléig.
Igen, vannak riadószintek, és meg lehet mondani, hogy melyiken ki hová mehet. Ostromnál be lehet vele hívni a kint kószáló vadászokat, halászokat. Meg ezzel lehet irányítgatni a katonaságot, hogy hol járőrözzenek. Elvileg. De nekem ez most valahogy nem sikerült, perpill mindenki megy mindenfelé. Majd nézzétek át, mi lehet.
Mintha valahol azt olvastam volna, hogy a trader depó (vagy hogy hívják a piacteret) körül minden oldalon legalább 3 egységnyi szabad hely kell, hogy odaférjenek a szekerekkel. Nálad viszont jól körül van falazva a bejáratnál... Jó ez így?
Általában a hegyoldalba ahol a bejárat van csinálok falat elé, egyrészt jobban néz ki meg védelemnek sem utolsó. Így, hogy meg tudják mászni kicsit para, de elé kell csapdázni. Amit most fogok csinálni azt úgy képzeld el, hogy nyílt terep amiben ágyúgolyó ütötte kráterek vannak kb, és az egyik ilyenbe embarkoltam bele. :D
Szépen körbe fogom falazni a felszínen, közben ások majd lefelé szokásos. :)
szerk: Burrowokkal meg megszabod hova ne menjenek szimpla játék közben is? Én eddig csak a karaván érkezésénél használtam, hogy az ügyintéző tuti jöjjön oda és maradjon. Szerk 2: dfhack ablakába stonesense beírásával elő jön a progi. Régen úgy rémlik volt kezelőfelületen indítója a LNP csomagon belül és most nem találtam, de müxik és tényleg benne van. Utoljára szerkesztette: Terawatt, 2014.12.24. 01:32:41
és? "nem hajt a tatár" :) addig játszol,amíg be nem fejezed, senki nem fog megharagudni rád. meg ez nem egy teljesítmény orientált játék, ha elbukod a fortress-t ez van, majd kezdünk egy másikat. de minél többen játszunk annyival hatványozódik a játékélmény :)
Nem tudom mennyi időt tudok rá szánni, így saját tempómban pöcsölök valamit. Nem lenne jó, hogyha úgy állnék neki a közös fortnak, hogy fingom nincs már az alapokról. Most sikerült 5 percig keresgélnem a fel-le mozgás gombját.
Ja és köszi Darkhorse, képet akartam csinálni stonesense-el és kifagyott a játék, nem volt mentés így embarkolhattam előről. :DD
Pfff Zero most nézem, hogy az artifactos törpéd neve Lokum... Nem sok esély van rá, hogy ugyan azt dobja a név generáló. Utoljára szerkesztette: Terawatt, 2014.12.24. 00:14:08
Ezt a baszakodást, mire ez ide kerül... Nem tudtam, hogy csak 10 képet lehet egy hozzászólásban, úgyhogy válogatni kellett, meg már nem emlékeztem melyik kép miről szól... Szóval kissé össze-vissza, nem időrendben, minimál kommentárral. Ez inkább csak hogy látszódjon, miről beszéltem eddig. Na hogy emellé még sztorit is írjak... Lehet, hogy majd legközelebb... :P
Facebookod van, küld el magadnak üzenetként a képet és másolod beilleszted a linkét ide. Ha meg is akarod, hogy maradjon könnyen újra kereshetően akkor imgur.
Sok állattal és nyersanyaggal megpakolva érkeztek meg főszereplőink a hegyek árnyékába, hogy új életet kezdjenek. A Nagy Törpe 125. évét írjuk, ahol a világ tele van veszéllyel.
Lokum, aki egy munka által acéllá kovácsolt erős erőnlétnek örvendő törpének lehetne leírni sok szörnyűséget látott már az életben. Nyolcvanhatodik esztendejében jár, de még mindig bármikor fegyvert ragadna, hogyha vezetője úgy kívánná.
Egyszer vadászni indult öccsével Kikrosttal és a bokrokból rájuk támadtak az óriás mosómedvék. Szerencsétlen ifjút nagy nehezen, de legyűrték széttépve hosszú barna szakállas arcát. Nagy árat fizettek a lakomáért. Lokum egyet levágott fejszéjével, majd egy másikat súlyosan megsebesített az oldalán. Végül el kellett menekülni, mert kis híján letépték fegyverforgató kezét, amit sürgősen el kellett látni. Nem sokon múlt aznap az élete.
Foggal, körömmel kapaszkodott az élet sziklájának minden repedésébe, hogy megteremtse családjának a mindennapi ételt az asztalra… Tele van reményekkel és most útra keltek, hogy felperzselt otthonuk emlékét hátra hagyva új életet kezdjenek életben maradt fiával és pár sorstársukkal. Utoljára szerkesztette: Terawatt, 2014.12.23. 23:32:28
"egyébként csinálhatsz teljesen új szintet szobákkal, nem muszáj azt használni, amit elkezdtem, legalább meglátom te hogyan szoktad."
Umm. Elgondolkodtam ezen. Építsem meg az én szokásos erődömet a map egy másik részén? Látom, burrows nincs még belőve, megcsinálom azt is. Tudjátok azt kezelni?
Ja, és attól tartok, hogy ha jönnek a goblinok, a négylábúinknak reszeltek. Megpróbálok a föld alatt a talajon füvet termeszteni, és oda átcsoportosítani őket. 43an vagyunk.
És a possessed törpét benéztem, cérna kell neki. Még jó, hogy itt az ember karaván.
Aha, sejtettem a soil-t. Arra nem szoktam figyelni, és a legutóbbi pár erődömben már rögtön az első szint nem az volt...
Oké, építem a kart.
A bányászokat miért akarod folyamatosan dolgoztatni? :P Majd keresek én is fémet, szal lesz dolguk... Egyébként a magma workshopok kiásása közben találtam tetrahedritet... :P
Szokás szerint a craftdwarf's workshopot, szal valami trombitára vagy hasonló "hasznos" tárgyra számíthatunk...
Új bevándorlók, és most felfüggesztem kicsit a játékot.
Illetve függesztettem, és nem küldtem el a hozzászólást, úgyhogy folytatom.
Azt sem tudom, mi a dátum, meg nem ismerem a törpe naptárat. Hó az nem volt, tutira. Mikor adtad te át ezt nekem? :P
Csinálok egy saját fortot most és ahhoz dokumentálok pár képpel, hogy még több kedved legyen. :)
SoundSense-t megcsináltam kipróbálásra és ahogy nézem a hangokat, még arra is van bekészítve, ha hányna az emberem, sőt több féle is ! Az egyiknél azt hittem épp befosik az aki a hangját adta.
kepeket! de azonnal :D
ja igen, azt a kart nem sokkal előtte romboltam le, és elfelejtettem megcsinálni az új meeting hall-ban. azért 2 széles a fémfeltáró folyosó (ez jó :D ), hogy lefoglalja a minereket, mert akkor éppen nem volt semmi dolguk.
egyébként csinálhatsz teljesen új szintet szobákkal, nem muszáj azt használni, amit elkezdtem, legalább meglátom te hogyan szoktad.
soil tipusú talajt nem kell öntözni, automatikusan termelhető rajta akármi.
milyen workshop-ot foglalt el?
Súlyos ajtó és zsákhiány van, elkezdtem orvosolni. Van vagy háromszáz tisztítatlan hal. A madarakat beengedtem a legelőről, nekik nem kell. Levonultak az ebédlőbe. A kaja és piatermeléssel meg vagyok elégedve teljesen. Végülis a védelem is rendben van, amint megtalálom a kart... Aztán ha nem, építek egy újat, az sem baj, ha kettő van.
Fasza kis erőd ez. Jó lesz.
A possessed törpe elkezdte összegyűjteni az alapanyagokat, nem fog megőrülni szerencsére nyersanyaghiány miatt.
Na, gondolataim, ömlesztve. Első és legfontosabb: hol van a csapóhidat vezérlő kar? Nem csodálom, hogy kevés volt a bányász, ez már most egy hodály... :D Minek háromszor hármas felfedező akna, és kettő széles fémkereső folyosó? Ötször ötös workshopok? Nem baj, csak minek? :P Asztal és szék helyett én ládát és szekrényt szoktam nekik adni... De most már nem építem át, mert hátul vannak az ágyak, a szekrény meg blokkolja az átjárást. Nem látom még, hogyan fogjuk bővíteni, de majd megoldjuk. Hogy tudtad a farmot öntözés nélkül beindítani?
Közben építem a magma workshopokat, majdnem elárasztottam az erőd alsó részét magmával... :P Még jó, hogy a biztos-ami-biztos alapon tettem egy ajtót. A bányász sem sült meg, teljesen büszke vagyok magamra.
Közben egy törpe possessed lett. Legszarabb strange mood, nem kap belőle skillt. Remélem akkor legalább valami überdurva tárgyat készít...
én 5:10-et állítottam be, mert nem szeretem, ha tele van sok haszontalan gyerekkel a fortress :D
amúgy igen, a saját építkezési stílusomat úgy jellemezném, hogy primitív :) nem igazán szoktam foglalkozni azzal,hogy mi hogy nézzen ki Utoljára szerkesztette: sirdond, 2014.12.23. 16:58:03
Most kezdtem csak el nézegetni. Viccesen másképp építkezünk, az tuti. :)
Viszont az ironhand graf pakk perpill olyan, hogy az összes törpe halottnak látszik. :P Mondjuk csak a tilesetet pakoltam be, megnézem mi van, ha az egész összecsomagolt DF-et használom, hátha úgy jó.
Valamiben meg kéne állapodni, mert nem lenne jó ha sok haszontalan kölyökkel lenne tele a fort.
A vízbevezető folyosóra kell egy szintnyi lépcső, és azon a kockán, ahol leesik a víz, építeni kell egy fortificationt. Azt nem lehet felülről elpusztítani, még az úszó building destroyerek sem tudják. Úgyhogy 100% biztonságos. Egyébként ugyanez kell a vulkán felé is, és akkor nem jönnek be magmarákok meg magmaemberek sem.
régebben felszíni tócsákból gyűjtöttem a víztározóba, csak aztán leszoktam róla, mert a goblinok szeretnek megpróbálni bejutni onnan :D alulról meg semmi veszély nem fenyeget, ha úgy van megépítve. folyóból/patakból még nem próbáltam, de majd megnézem hogyan csinálod.
Nekem első dolgom a bezárkózás szokott lenni... Kút meg nem csak a kórházhoz kell, és az egyébként is csak egy kupac ágy egy szobában, nem? És az meg tuti, hogy nem a barlangrendszerből fog vizet szerezni, hanem a patakból. Kell hozzá egy víztározó meg egy nyomásérzékelős automata floodgate, ami ha kevés víz van, kinyílik, ha sok, akkor meg elzár. Majd nézzétek meg, ha megépítem.
Más: 80%-kal le van árazva a Prison Architect a Steamen, 4 EUR most még egy pár óráig. Ha esetleg szerettek mást is terelgetni, nem csak törpéket... :) Warezzal játszottam, de sűrűn van update, amit szar manuálisan követni, és a kis genyó tudja, hogy warez, 100 fegyencnél letilt, crack meg nincs hozzá.
Én azért szoktam találkozni goblinokkal az első évben is. Nem nagy számú ostromokkal, de azért bőven elég,hogy befejezzék egy fortress életét. Farmot csak egyet csináltam, az folyamatosan termel. Kút sincs még,de az egyik barlangrendszer vízzel teli, úgyhogy az használható. Egyébként én nem is szoktam kutat építeni,amíg nincs meg a kórház.
Holnap megnézem, jó eséllyel tovább is adom. Tényleg, én jövök egyáltalán?
Az nem baj, ha nem történt semmi érdemleges, az azt jelenti, hogy probléma sem volt. :)
Fura, nekem nem szokott gondot okozni a bányász skill hiánya.
Goblinok nem nagyon jönnek az első évben, én max nekromanta ostromot láttam ilyen korán, az meg most nem lesz, mert nincs torony a környéken. Azt nem tudom, hogy kisebb raidek vannak-e korlátozva, de igazi nagy ostrom csak 80-as populáció fölött lehet csak.
És egyébként hogy állunk, mezőgazdaság felállt már? Föld alatti farmok, kút, ilyesmi?
nvm, a building destroyer lények sem tudják elpusztítani a falakat, valamiért rosszul emlékeztem rá. Akkor nincs annyira nagy gond. Csak a legalsó ajtót kell majd befalazni :)
Nah, sikerült befejezni az első évet, vagyis nem teljesen, mert törp naptár szerint pár nappal korábban hagytam abba. Ugyanis pont a végén kaptam bevándorlókat, nem is keveset (24 összesen) és úgy voltam vele,hogy inkább nem birizgálom őket, majd a következő játékos beosztja őket :D Persze tele vannak használhatatlan parasztokkal, ahogy az kell :)
Az első évről egy szóval annyit mondanék, hogy: unalmas. Igen sajnos ezt kell írnom, gyakorlatilag semmi nem történt. Nem voltak erdő miatt mérges tündék, borzok ellen harcoló és meghaló merchantok, semmi ostrom. A goblinok most nagyon visszafogták magukat. Úgyhogy végig csak sim city volt. Mivel Zero csak egy pick-et hozott és még miner skillt is elfelejtett rakni valakinek így az elején kicsit lassan tudtam "kifúrni" a szükséges helyeket :D
Sikerült felépíteni egy stabil alapot, van kaja és pia bőven. Annyira agresszívan próbáltam érceket keresni, hogy sikerült 3 barlangrendszerbe is belefúrnom, úgyhogy Zero (vagy aki a következő lesz) figyeljen rá. Elfalaztam, így most csak a building destroyer lények tudnak bejönni (azaz pár elég ritka lény, meg az összes forgotten beast muhaha ). Szóval erre majd ki kell találni valami biztosabb módszert. Egyébként az érintett helyeket Hotkey-ekre raktam, így könnyebben megtalálod. Még annyi, hogy a 3. barlangrendszer már az alja a világnak, mivel adamantine-t és lávát is talált (a vulkánon kívül).
Military-t el akartam kezdeni, de eleinte nem jött annyi törp, amiből építkezni tudtam volna, így vagy függőben hagyod a következő évig és imádkozol,hogy ne jöjjön semmi extra :D vagy megpróbálsz csinálni te, ami amúgy nem olyan nehéz feladat.
Sajnos normális ércet elegendő mennyiségben nem találtam így az is rád várat, viszont egy üllőt már vettem. Workshop rész elég alap szinten lett kidolgozva, ha van rá jobb ötleted, nyugodtan alakítsd át, meg persze bármit!
Azt hiszem ennyi, első évről amúgy sem lehet sokat írni, főleg ha nem történik semmi.
Sok sikert a következő évhez! Remélem túléled, mert én látok potenciált az erődben :)
(emailben küldtem a mentést)
Zero kezd újra mert kompatibilitási hiba van az új verzió miatt, de gyorsan ám mert mindig rád várunk.
Mindenképp írj. :) Gondolom azért küldte, hogy bele nézzek ha kedvet kapok, meg hogy gyűljön. Ihletet kapok akkor valszeg neki esek saját magam is onnan.
csak mert Zero azt írta,hogy elküldte neked is, én meg neki azt mondtam,hogy ma kezdem, de mégsem kezdtem el :D kicsit tolódik,de a héten megcsinálom az első évet és majd persze írok egy rövidke beszámolót is (hátha kedvet kapnak mások is). :)
Én is kiestem ezalatt az x hónap alatt mióta nem toltam, csak elő kell újra venni a játékot, kinyitni a wikit hozzá és valami nagyon barátságos helyen letelepedni elsőre és ott ráhangolódni. :) Én mindenképp ezt fogom tenni amint lesz egy kis időm. Volt valahol egy nagyon jó ábra, ahol fel volt sorolva a fort kiépítésének menete/összefüggés épületek között. Arra emlékszem, hogy az nagyon hasznos volt, hogy ne felejtsek el dolgokat/előre tervezzek.
Nem kell elsőre már jönnöd folytatásost játszani, csak kezdj el egyet egyedül tanulgass bele, kérdezz bátran és have Fun-fun. :)
Jó öreg Starter pack(aka lazy newb pack) a hasznos addonokkal, hála az égnek v.: '19, így ha ezek után verzió problémánk lesz akkor tökön szúrom magam.
ui.: van stonesense a packban, így minden vágyam kielégülni látszik.
Toldacuccottal elküldtem mindkettőtöknek a savegame-et. Megpróbáltam elkezdeni, de a maximalizmusom keresztülhúzta a számításaimat. Kijelöltem kiásásra a leendő míting hall közepét, aztán kiderült, hogy nincs elég mélyen még, és több mint a fele faraghatatlan iszap talaj. Úgyhogy taskmanager, kilőttem. Tiétek a pálya, még egyszer nem kezdek bele. Ha kapok egy elkezdett játékot, akkor majd biztosan nem akarom _tökéletesre_ csinálni, mint ahogy a singleplayer erődjeimet szoktam, úgyhogy nem lesz ilyen baj. Egyedül játszva általában 3-4szer belekezdek az első évbe, mire elégedett leszek a kezdéssel, na most erre sem időm nincs, sem értelme. Meg "csalás" is. (Afrancba, bevallottam véletlenül... :P)
Na, szóval hajrá, csináljátok!
Jövő héten szombat este vagy vasárnap tudok játszani legközelebb, ha addigra elkészültök esetleg.
Remélem nem hal be a gépetek a 6x6-os maptól.
Egészen biztosan nem fogok ma már játszani, kb még egy órát dolgozom. Hazamegyek, feltöltöm a savegame-et valahová, aztán döglés.