Melózom, ki tudja meddig. Hétfőn határidős tervszállítás, de én ma dolgozom az évben utoljára, szal ma mindent be kell fejeznem. Szal szerintem tiéd lesz az első év...
Nagyon aggódom a mászás mechanika miatt. A falat még egész biztosan meg tudom építeni megmászhatatlanra, de a sziklával mi lesz? Alsó szintjén ássak alá egy kockányit körbe? Ja, és a felvonóhíd? Azt nem lehet a levegőbe építeni (azt nemtom, hogy aláásni lehet-e ha már kész), szóval ha fel van húzva, akkor az egy függőleges felületet alkot az alatta lévő árokfallal, ami a franc tudja, mászható-e. Mondjuk ez a kisebb gond, építek fölé egy kiugró faldarabot, meg ha jól rémlik, a felvhúzott híd tetejére nem lehet ráállni, a felvont híd falat alkot, padlót nem...
Jó lesz ha ilyenek miatt ellep minket a !!FUN!! az első ostromnál... :P
Mondjátok, mit felejtettem el, mert _rengeteg_ pont maradt, miután kiosztottam a skilleket és felpakoltam az állatokat meg a szükséges cuccokat... Ennyi kajával és piával még sosem indultam neki erődnek, ez kb egész évben ki fog tartani nekem, bőven lesz idő építkezni és beindítani az élelmiszeripart. Utoljára szerkesztette: Zero7th, 2014.12.11. 23:06:38
Generáltam még két világot, mire találtam szimpatikus helyet.
Úgy megyünk, hogy: leader (miner), dorfoltam magam. A többiekből lehet választani: carpenter+mechanic mason+architect wood cutter+engraver cook+herbalist (nő) brewer+grower tanner+fisherdwarf (nő)
Hoztunk baltát, csákányt, egy kötelet, 80 sört és bort, 110 kaját, amiből 70 plump helmet, 21 magot mindenből, kivéve plump helmet spawn, abból 41, 6 kutyát, 1 macskát, és mindenféle madárból egy szaporodó párat. A szekerünket egy dromedár és egy ló húzta. Az összes fából és szövetből készült szemetet kiszórtam, meg az üllőt is. Az első őszig úgysem kell, addigra meg lesz elég árunk, hogy szerezzünk egyet a karavántól.
A környék untamed wilds, egy biom az egész. Lesz fém és flux stone. Nincs rétegvíz. Északon placc erdővel és patakkal, délen hegy vulkánnal. Mindenféle szomszédunk van, de sajnos nincs nekromanta torony a környéken, azt egy kicsit bánom. A terep egészen frankó, van egy beugró a hegyben, amit könnyű lesz lefalazni, bár azt még nem tudom, hogy a hegy felőli oldalt hogyan kell majd lezárni.
Ma ennyi, holnap _talán_ elkezdem a játékot, de ne vegyetek rá mérget. Lehet, hogy így adom tovább, mert nem lesz rá időm. Ez is elég meló volt. :)
Nem derül ki a beszámolókból, ha csinálnak ilyet. Szerintem nem "csalnak", mert akkor sosem buknának be erődöket, meg nem jönne csőstől a "fun".
Nem tudom, ti próbáltátok ezt a 40-est? Mert én a múltkori néhány lefagyós próbálkozással azért elég rendesen meglepődtem azon, hogy simán bemásztak az ellenségek a falon, de még a vulkán függőleges falán is 10+ szinteket. Nagyon meg kell majd gondolni ezt a védekezést... Viszont állítólag áthajlást nem tudnak mászni, tehát olyat, ha kiugrás van kifelé a függőleges felületből. Ez akkor vagy azt jelenti, hogy 2 magas falat kell építeni, és a második kiugrasztott, vagy azt, hogy ásunk egy 2 széles gödröt, és a belső sáv fölé befüggesztve a falat. Ez utóbbi a kevesebb nyersanyag, viszont szerintem irtó ronda. Az most ne érdekeljen? :P
Meg remélem, hogy csapdákhoz, hadsereghez értetek, mert én ahhoz nem. :D Általában teknős+íjászok kombóval nyomom, de már x játék óta az íjászokig sem jutottam el...
Meg legutóbb nem működtek a vadászok egyáltalán, pedig volt felszerelésük, nyílvesszőjük, engedélyezve volt a munka, és mégis csak a töküket vakargatták... A bevándorló vadászok már csinálták a dolgukat, de az embarkos nem. Az vajon miért lehet? Mert ha ezt nem oldom meg, nem viszek vadászt, az tuti...
Tényleg, akkor embark hogyan legyen? Mit szólnátok ahhoz, hogy: leader (miner lesz, de skill nélkül) woodcutter-carpenter grower-brewer herbalist-butcher cook-tanner mechanic-architect mason-stoneworker
NINCS üllő, 1 balta, 1 csákány, 1 macska, kb 6 kutya, néhány madár, 21-21 mag mindenből, kb 60 egység alkohol, kb ugyanennyi kaja, meg még ami nem jut eszembe de fontos...
Na ezt most leírtam, de csak vitaindítónak, nem nagyon emlékszem már a standard embarkomra, nincs előttem a játék, és amúgy is kivettem a vadászt. Így egy kicsit a butcher-tanner skill is felesleges lehet. A favágóm szokott axedwarf lenni, de gyakorlatilag még soha nem használtam harcosnak. A mechanic-architect is elég rossz párosítás, alig lesz dolga. Lehet, hogy nem is kell architect. Szoktam vinni, mert szeretem a szép hidakat, és a törpék is. :)
Eredetileg hogy szokták csinálni? Gondolom ahogy jön kategória. Kezdésnek azért egy szilárdabb alapról kéne indulni, szal ne egy pestises fortress-t küldj tovább.
Generáltam egy világot, addig jutottam. Majd holnap keresek helyet... Akkor most ne legyen durván nehéz hely, elég problémánk lesz a folytatásos játékból? Semmi terrifying környék, glacier kezdőhely?
ha most a héten még megcsinálod, én hétfő-kedd tudom folytatni ott,ahol abbahagytad.
Igyekszem majd kerülni a hülyéket, és akkor talán elkerülhetem, hogy beszóljak nekik... :P
Darkhorse-szal mi van? Majdnem rá tudtuk beszélni a múltkor. ... Ja, #812-ben látom, hogy mégsem...
Ha az eddigi tempót vesszük alapul, akkor a következő verzió csak DF2018 lesz... :P
De az a helyzet, hogy én szombattól egy hétig házon kívül vagyok, szal vagy igyekeznem kell de nagyon, vagy nem nekem kéne kezdenem. Ez utóbbi meg azért nem frankó, mert folytatni sem tudom jövő héten, szal akkor az egész csúszik. Na jó, akkor ráállok, megpróbálom most gyorsan három nap alatt legenerálni meg elkezdeni. De az is lehet, hogy csak generálok és embarkolok, aztán tovább is adom.
Biztos vagy benne, hogy egy hét múlva nem látunk a neved mellett egy koponyát? Én sajnos nem érek rá és valszeg január végéig még nem lesz időm. Mindenesetre üdv újra közöttünk. Hirtelen a magyar df közösség 50% népességnövekedést ért el.
Na itt vagyok ám, és lassan tényleg csinálhatnánk valamit. 40.19 jó számnak tűnik, én bízom benne! :) Ugyan nem követtem minden fixet, de 19 peccs már csak kikalapálta a súlyos hibákat. Igazából ha nem fagyogat, az már elég részemről...
Készen állunk elkezdeni egyet?
Hát mostanában szerintem nem lesz hozzá humorom, de majd valamikor megint elő szedem és meglátjuk. Elő kaparom majd akkor Zero-t is , vagy hogy is hívták már azt az ember réges rég (joking).
Idén már nem fogom tolni valszeg. Utoljára szerkesztette: Terawatt, 2014.12.09. 17:32:41
DLC egyáltalán nem kell az alaphoz tudtommal, dlcket nem próbáltam. Első résznél nem volt gondom a mentésekkel és én mind a kettőt billentyűzettel toltam erősen átalakítva a gomb kiosztást. :) Második részt kb a 90%nál hagytam abba, egyik napról a másikra nem indítottam el, de majd sztem dlckkel neki esek vizsgaidőszak végén.
Eddig nekem is nagyon bejön. Még pár hónapja elkezdtem billentyűzeten, de ott nem volt jó, abba is hagytam rögtön az elején. Aztán most direkt ezért vettem egy király gamepad-et, na azzal klasszisokkal élvezhetőbb a játék. Egyébként a 2. résszel játszok először, azt írták hogy az elsőnek PC-n gondjai vannak a mentésekkel, így azt meghagyom későbbre, ha már javították.
Amúgy a DLC-k mennyire szükségesek a játékhoz? (mert egyelőre csak a simát vettem meg:)
Imádtam. Kellően nehéz és ébren tart, mivel ügyességedre és az ösztöneidre vagy bízva. Nekem 10/10 az egész sorozat. Dark souls után a 2 egy fokkal könnyebb, de azért még mindig nem séta a parkban.
Ha hegy, akkor is legyen előtte egy vízszintes placc bejáratnak. Hegyek lábához szívesen telepszem én is, ilyen Moria jelleggel. Én attól hülyét kapok, ha nincs egy "alapszint", amihez pozícionálhatom az erődöt. Meg hely a felszíni farmoknak, bejárati erődnek amihez odatalál a karaván... ilyesmi...
Én nem szeretek hegyen lakni, és az advanced worldgen is hegybe rakja a vulkánokat. Régen volt olyan, hogy töksík terepen, sűrű erdő közepén a felszínre ért egy magma pipe, Azokat a helyeket szerettem, de már nincs ilyen, úgy látom.
A múltkor az a négyzetes vulkán aranyos volt, azzal jól elvoltam...
Az nagy szoba a meeting hall, és épp akkor bővítettem, mert panaszkodtak,hogy heringparti van :) Vulkán-t pedig úgy,ahogy korábban is írtam advanced worldgen paraméterekkel. Gyakorlatilag mindig van 1-2 jó hely egy közepes térképen.
Visszatért ! Üdv újra közöttünk :)
Szeretek nagyobb termeket csinálni és akkor szépen elfér minden.
Major bug fixes (*) Fixed crash that involved promoting certain stops above their route (*) Removed some stale invasion data preventing further invasions (*) Stopped dwarves from breeding like animals, technically speaking (*) Made diplomats search for civ-level land-holders properly (*) Fixed some path buffering problems that could screw up neighbor list etc. (*) Fixed a few problems with undead AI (*) Stopped sleeping/incapacitated dwarves from doing things (*) Fixed problem with squad leader assignment in military screen (*) Made sparring people use their weapons properly (*) Made unretired forts unhide fully, flowing from surface and all units
Other bug fixes/tweaks (*) Made masterpiece announcements wait for all item info to be decided before trying to print item name (*) Eliminated an OSX key conflict for text deletion (*) Made install colony jobs respect each other's targets (*) Made install colony jobs react to missing hive at gather destination (*) Added another adjustment to designation jobs to help them vs. paths that became bad (*) Required animal hauling labor for various jobs (*) Added new labors for hauling trade goods, pulling levers, removing constructions and hauling water (*) Attached trap cleaning to clean labor (*) Made laborless building construct/destroy jobs take furniture hauling (*) Allowed burrows to restrict workshop item search or not (default off) (*) Added assigned citizen number to burrow list (*) Stopped paralyzed injured dwarves from spamming rest cancellation messages (*) Stopped some CPU-intensive temperature wobble (ag) (*) Cleaned up the creature pressure plate interface (*) Made paved roads only need as much material as required by the road tiles (rather than the whole rectangle) (*) Made translated name appear properly at the top of the screen when viewing creature (*) Stopped dwarves from liking special items (*) Fixed a problem with unnamed historical figure statue/figurine item names and descriptions (*) Fixed color display problem in civ list (*) Gave not-you civs range of 30 path-wise for neighbor status on embark (towers still 10) (*) Allowed use of number in burrow names without moving cursor (*) SDL string question mark should no longer enter as a pipe, and pipe should be enterable (*) Respected question mark entry in several places
Én most a v34 valamennyi stabil verzióval tolom. Szerintem én addig jegelem a történetet amíg nem lesz az újhoz rendesen működő DFhack és társai. Tradenél kereső, autolabor, stonesense stb. ez mind olyan apróság ami sokat dob és kicsit segít a multitaskingban/kényelmi funkció.
A terület erősen fásított, de már egy csomót kivágtam, amitől be is rágtak az elfek, nem akartak tradelni így hát kipakoltam őket. Ha jól emlékszem, akkor talán a soil-al vannak gondok és már el is kezdtem ash-t csinálni hogy legyen potash. Kb a hegytetőn vagyok és úgy kezdtem el lefelé terjeszkedni. Szaporodtak a kiskutyák, macskák és kicsit vissza vettem a számukból, mielőtt rosszra fordul a helyzet. Csapdázva van már a fort, így a védelem már kezd kiépülni, de ha azon is átjutnak akkor 4 warhound várja őket.
Danger roomot, vagy rendesen megcsinálni a squad kiképzését lenne a következő, de ehhez nem értek még.
A fort alatt egy nagy barlangrendszer van nagyon sokfelé ágazó vízforrással, így azzal már biztos, hogy nem lenne gond.
Ha gondoljátok akkor elküldöm amit eddig csináltam, ez most tán a 2. évnél végefelé jár 70~es lakossággal. Ez pont jó arra, hogy lassan jönnek az izgalmak, de már a generáláson és a kezdeti építkezésen már túl vagyunk. LNP-t szedtem le, így ha azt szeded le akkor tutira mennie kell neked is. PeridexisErrant LNP r67
Így küldtem el Zeronak a levelet és ha benne van, akkor szerintem ő el is kezdi a folytatását és mire kijátszotta magát addigra már te is tudod folytatni szerintem. Hogy hangzik?
Nincs az a mod amiért én kibírom, hogy a régebbinél olyan ostobák a törpök, hogy ha van egy kavics a földön amiatt nem építenek ajtót (például). v40.06 jövök! :D
Nincs az a mod amiért én kibírom, hogy a régebbinél olyan ostobák a törpök, hogy ha van egy kavics a földön amiatt nem építenek ajtót (például). v40.06 jövök! :D
DFhack-ben van még egy csomó bugfix pluszban, így szerintem jobb az még. Ez a stonesense elég feelinges.
Van benne valami, viszont én nem értek egyáltalán a hadsereghez így hacsak nincs már kész akkor az nem igazán lenne. Ha nagy baj van be lehet zárkózni és amíg el nem múlik a veszély addig lehet mást is csinálni.
persze, de még mindig azt mondom,hogy kezdj inkább te szerintme. lehet lesz egy szerencsés éved, amikor nem támad be semmi és tudsz nyugodtan játszani. viszont,ha harmadikként játszol,akkor erre még kisebb lesz az esély.
Vasat ilyesmit mennyire nehéz találni? Eddig a legjobb ami volt az a silver. Valszeg még mélyebbre kell menni, de parázok attól, hogy belefúrok a Fun seggébe.
egyáltalán nem. most is alig ástam kb 40levelt a felszíntől és csak azért, mert viszonylag magasan találtam 2 cave rendszert, ami valószínűleg egynek számít, csak még nem látom az egész részét.
egyébként úgy szoktam,hogy ha a felszín közelében olyan ércek vannak, ami nem tetszik, akkor lefúrok 15-20 levelt, vagy addig amíg másfajta kőzeteket nem találok és ott vájok járatokat a felderítéshez
Szééép. :) Egyből lemész baromi mélyre amikor keresel ércet?
Edit: én most még 1-2 napig elkurvulok a WoT-al, mert kétszeres xp event van meg van még egy kis prémiumom azt ki akarom használni. Orrvérzésig tolom. :D
elkezdtem egy új fortot, alig csináltam valamit,épphogy csak fúrtam pár levelt,meg behordtam a cuccokat. akarom csinálni tovább dolgokat, építeni pár workshopot, stb... "no access to building material ..." wtf? most vájtam ki egy rakás követ. megnézem nincs e véletlenül forbidelve,de nincs. látom,hogy a törpök is szomjasak mind. nézelődök erősen és az egyik szinten a up/down stairway-ek átváltoztak down stairway-ekké valahogy, így persze nem tudtak felmenni piálni, meg persze,hogy nem volt elérhető nyersanyag.
Na most értem haza és igen válaszolt. Véleményét fejezte ki az egyik házigazdáról egy moderátornak és nem tetszett neki.
DarkHorse szerintem hamar bele tanulnál/ vissza szoknál. Ha még egyáltalán nem toltad és úgy érzed mégis lenne erőd akkor teamspeaken ilyesmin dumálhatunk és segítek elindulni :) Szép játék ez csak meg kell találni a varázsát :)
Nem csak átcsúszik a következő oldalra? shift+p a shortcut, próbáld meg... Egyébként az a gyanús, hogy azt mondod, hogy nem is lehet meghúzni. Csak azért, mert a töküres, semmire sem kötött karokat is lehet húzgálni, azzal lehet pl belőni, hogy a kar melyik állásában legyen zárva/nyitva az adott cucc.
persze, egy lever-re bármennyit (ha jól rémlik, de elég sok mindent az biztos) lehet rákötni. pl 3 kültéri hídat, meg egy hatch cover-t, így nem kell külön-külön mindegyikre, hanem egy karhúzással le tudod hermetikusan zárni a fortress-t ostrom esetén :D
Jaja ezek megvannak és a levernél megint lehet taskot adni, de a hídra már nem mutat mint lehetséges opciót. Kar meghúzása egyáltalán nincs.
Csináltam egy új fortot, és kíváncsi leszek rá, hogy itt menni fog-e. Itt meg abba a szerintem bugba estem, hogy Xel jelzi a bint, tele van muggal, de nem tudom cserélni a karavánnal, mert nem létezik... 3 ilyen teli hordóm van abból 1 működik. Forbidelve nincs. Szerintem én felrakom a stabil verziót mert eléggé gyanús ez nekem. Legalább lesz stonesense-em kipróbálni. :)
megépíted a hídat és megépíted a levert. lever-en kiválasztod,hogy link up a brigde, amihez asszem 2 mechanizmus kell. ezután,ha beszerelte a megfelelő törp, a lever-en tudod felhúzni a hídat a "pull the lever" task-kal. ha ezek mind megvannak, akkor nem tudom mi lehet a gond. talán bug?