A Processing egy nyílt forráskódú, grafikázásra kihegyezett programozási környezet. Leginkább mûvészek, designerek, mérnökök használják, de szórakoztató mivoltja miatt gyerekeknek is ajánlott elsõ programnyelvnek vagy bárkinek akit érdekel a grafika (és/vagy játék) programozás. JAVA programnyelvre épül, OpenGL támogatással. JAVA kódba exportálni is lehet, illetve futtatható .exe-t vagy böngészõbe ágyazást is megoldja. Rengeteg példakód van beépítve, de több könyv is elérhetõ a témában.
Kb. 1 hete bukkantam rá (a linkelt könyvek közül a harmadikat futottam át teljesen más okból, és abban szerepelt), azóta, ha van idõm játszom egy kicsit vele. Zseniális egy cucc, bár még csak ismerkedünk. Nagyon intuitív, gyorsan lehet vele eredményt elérni (egy kis fejlesztõi tapasztalat azért nem árt), és a teljesítményével sincs gond.
Bár nekem személy szerint jól esne egy szorosabb integráció a GraphViz-el, de azért nem lehetek telhetetlen :)
érdekel ez a programozás téma, ezt is letöltöttem olvasgatom is, próbálkozom gyengéd szárnybontogatásokkal XD
"gyakorlatban mire lehet ezt használni?" Grafikára. Megkönnyíti a grafikus programok készítését ez a függvénykönyvtár. Java alatt külön fejlesztõfelületet - a PDE-t - is kapunk; a Javascriptes változatánál meg online szerkesztõfelület áll rendelkezésre.
Az igazán érdekesek a zenére reagáló animációk, például Murcof - Mir Nodes ; vagy a külsõ adatokból építkezõ vizualizációk mint például a Facebookból. De vannak, akik még tovább mennek: Kinect + Processing + Cinema 4D + Python + After Effects = videóklip
"demoscene-ben is igen hasznos lehet" Gargaj a Conspirancy csapat tagja már le is kódolt pár "alapeffektet".
"After Effects összehozható a Processinggel? Errõl van valahol valami hasznos leírás?" Az említett cikkben a Kinect adatait kapták el Openkinecten keresztül, és a kapott adatokat processinggel alakították át és rögzítették szövegállományokba (az alakok sziluettjeit alkotó pontok koordinátáit). Ezeket a szövegállományokat töltötték be Cinema 4d-be egy Python szkripten keresztül. Végül a lerenderelt videókat After Effectsben és Premiereben fûzték össze, véglegesítették.
Hogy After Effects összehozható-e Processinggel... ...itt értekeznek például róla - bár ez esetben After Effectsbõl exportálnak Processingbe. Valószínüleg visszafelé is megy.
Sziasztok! Nem tudjátok mitõl lehet az, hogy egy program simán lefut, de ha exportálom windows applicationba, vagy html fájlba, és úgy akarom futtatni, akkor csak fehérség látszik?
Van fent Java a gépeden (bár szerintem anélkül talán fordulni se tudna :D)
Van, és az említett probléma se fordult elõ minden programnál.
Én bár a Javascript-változatú ProcessingJS-et használom, de hibásan írt kód esetén nálam is megesik az olyan, hogy csak egy fehér négyzetet kapok az általam kívánt sketch helyett.
Javaslom hogy a kérdéses forráskódot másold be mondjuk a pastebin.com-ra, és a kapott linket oszd meg velünk. Vagy töltsd fel valahova a forráskódot tartalmazó állományt.
Amit linkeltél megy nekem is, nem tudom nálam mi lehet a gond.
És windows applicationba fut neked?
Nos feltettem Ubuntu 10.10 alá a Processinget (innen töltöttem le, kicsomagoltam, beléptem a kicsomagolt könyvtárba és futtattam a processing-et). A saját szerkesztõjében az általad mutatott kód lefut (elõtte létre kellett hoznom a fontot a Tools/Create Font menüponttal), Linuxos alkalmazásként lefut, az Ubuntu alatt lefordított Windowsos alkalmazás Windows alatt is lefut (Java JRE legyen feltelepítve, illetve az egész application.windows mappa tartalma kellett).
1.5 windowsra, java-val együtt, java már fel volt rakva.
PDE-ben fut tökéletesen.
Akkor az rendben. Nálad a sketch könyvtára hogy néz ki, mit tartalmaz? Tömörítsd be egy zip állományba és töltsd fel valahova. Esetleg még a b.vlw-re - a betûtípusra - is kiváncsi lennék, azt mibõl fordítottad le?
Innen le birod tölteni: dragonage.uw.hu/dan/pro.rar
Nem tudom már pontosan melyik, de egy alap betûtípus volt.
Aha, (virtuális gépbe telepített) Windows XP (legújabb Java JRE van feltéve hozzá,Pprocessing és a JDK nincs) alatt próbátam elindítani az általad fordított alkalmazást - kaptam egy szép fehér ablakot bal felsõ sarkában a Processing ikonjával.
Ubuntu Linuxba visszamenve, a .pde-t a Processinggel megnyitva lefut, Linuxos alkalmazásként lefordítva lefut, a Windowsos alkalmazást az elõbb említett Windows XP-s (virtuális) gépbe átmásolva lefut.
Szóval valahogy a fordítókörnyezet kavar valamit. Nem volt régebben feltelepítve JDK?
Nem volt. Régebbi java verziók viszont voltak a gépen: Update 5,6,7 , de azokat azóta már leszettem, és a legujabbat is ujratelepítettem a processinggel együtt, de így se változott semmi.
Azt hiszem megvan. Én is feltettem Windows XP alá a Processinget (1.5 REV 0196), és nálam is ezen kórtüneteket okozza. Valószínüleg a loadFont() okozhatja ezt, mert ha leredukálom a kódodat ennyire: PFont b;
color red = color(255,0,0); color green = color(9,144,7);
void setup() { size(800,400); }
///////////// draw void draw() { background(255);
stroke(0); fill(red); rect(250,-5,150,410); //kilógatom, hogy ne látszódjon a vége fill(green); rect(400,-5,150,410); //kilógatom, hogy ne látszódjon a vége fill(0); rect(200,-5,50,410); rect(550,-5,50,410); } akkor ez szépen lefut.
Viszont ha a b = loadFont("b.vlw"); sort beillesztem a setup függvény végére, elfehéredik az ablak. Ja és ráadásul ez a probléma a Windowsos Processingbõl kreált Linuxos alkalmazással is fennáll..
Valószínûsítem hogy a Windowsos Processingben lehet a hiba, mert az elkészült alkalmazások lib könyvtárában levõ, a sketch nevére hallgató .jar kiterjesztésû állományt az Ubuntu Archívumkezelõjével megnyitva más struktúrában jelenik meg.
Linux alatt fordítottban: / /data /data/b.wlv /META-INF /META-INF/MANIFEST.MF /sketch.class
Windows alatt fordítottban: / /data /data\b.wlv /META-INF /META-INF/MANIFEST.MF /sketch.class
Itt gyorsan fel is dobtam a hibát. Ha szavaztok rá (Google Account kell hozzá), talán gyorsabban kijavítják.
Remélem lesz megoldás, köszi a segítséget. Kevesen foglalkoztak volna ennyit egy problémával. :)
Szavazni hol tudok rá? Nem találom sehol.
Még annyit, hogy nem tudod a két játékos miért nem bír egyszerre mozogni? Nem bírtam megoldani sehogy.
"Szavazni hol tudok rá? Nem találom sehol." 1. A jobb felsõ sarokban levõ "Sign In" linken kattintva lépj be egy Google Account segítségével. 2. Az "Issue 653: Text (loadFont?) related problem" felírat mellett balról található csillagra kattintva (Ha csak ráviszed az egeret, megjelenik egy "Vote for this issue and get email change notifications" felírat) tudsz szavazni (illetve kapsz értesítést az eset változásáról) a felvetett problémára.
"Még annyit, hogy nem tudod a két játékos miért nem bír egyszerre mozogni? Nem bírtam megoldani sehogy." Valószínûleg a processing nem tud egyszerre több billentyû lenyomását kezelni. Esetleg próbáld meg ezekkel a módszerekkel
Szteganográfia - a jobb oldali kép bináris információt rejt. Ha rákattintasz a képekre, a bal oldali képben felerõsödik az elrejtett jel.
Egy észrevétel: az openprocessing.com oldalon, ahova fel lehet tölteni az elkészült mûveket, ha Java-s változatú Processingben dolgozol, a régebbi stabíl változattal - 1.2.1 - fordított (és .zip-be tömörített) appletek tölthetõek fel problémamentesen. Legalábbis Ubuntu 11.04 és Windows XP SP3 alól az 1.5-ös változattal fordított (és .zip-be tömörített) appletet nem fogadta el.
HEszkimo: próbáld meg 1.2.1-es változatú Processinggel fordítani az alkalmazásod - hátha azzal több szerencséd lesz futtathatóság szempontjából.
Azzal már mûködik, köszi.
Az egér gombjainak a kódjai micsodák, nem tudod véletlen? A keyevent-ben nincsenek leírva.
Ja és, hogy tudnék idõhöz kötni valamit? Pl.: Egy írás csak 1 másodpercig legyen kiírva. Próbáltam úgy, hogy a jelenlegi millisecundumot egy változóba mentettem, és akkor tünt volna el a szöveg, ha a változó == 59, de ez nem jött be.
"Az egér gombjainak a kódjai micsodák, nem tudod véletlen? A keyevent-ben nincsenek leírva." mouseButton környékén nézz szét.
"Ja és, hogy tudnék idõhöz kötni valamit?" delay() - ez a program futását függeszti fel. second() - ezzel meg a program kezdete óta eltelt másodpercek számát kérdezheted le Ez utóbbit úgy használhatod ki, hogy letárolod egy változóban a program indítása óta eltelt másodpercet, majd a program óta eltelt másodpercbõl kivonod a változót. Ha ez egyenlõ eggyel, akkor intézkedsz (ráraksz a szövegre egy háttérszínû négyzetet például).
A #36-ban felvetett hibaleírást összegyúrták a 666-os számúval (hm, ez a szám emlékeztet valamire, kivel is szerzõdtem le annak idején a lelkem eladásáról?), és az 1.5.1-es változatban már javítva is lesz.
Affene, jó volt a sejtésem, a #35-ben tapasztalt Windows-Linux változatbeli különbség alapján javítják ki: Problem was actually something else... that the data folder had backslashes (instead of forward slashes) on Windows.
olyan példakódot keresek ahol térbeli betûk/szavak térbeli görbén mozognak ha valaki szembejön ilyennel vagy részmegoldással, kérem jelezze, köszi!
PeasyCam könyvtári elem kellene ennek a 3D betû író kód mûködtetéséhez tudnátok segíteni? nem lehet egyszerûen mûködésre bírni :((
sketchbook könyvtárba, amit beállítunk elérési útnak oda kell egy "libraries" könyvtárat létrehozni és oda kell a "peasycam" könyvtárat mindenestül bemásolni