Én azt értem hogy haladni kell a korral meg satöbbi, de hogy egy autós játék (fõleg NFS) alá minek ilyen motor? A Shift gyönyörû, pedig dx9-es. A fizika igen, az kell, egy tábla kidöntéséhez vagy egy rendes törésmodellhez kell ez az engine. :/ Mert biztos vagyok benne hogy a környezet megint atom stabil lesz. Hiába száguldasz bele a szalagkorlátba az nem fog benyomódni, összetörni stb. Sõt arra is fogadok hogy itt is majd megállít egy fakerítés egy száguldó verdát.
A dx9 mindent tud amit a dx10, a 10-nek a lényege az állítólagos "gyorsaság" lenne(értsd, ua. mint a dx9 csak gyorsabb számítással). Nem mellesleg a dx verzió száma nem egyenesen arányos a kraftal, van erõsebb dx9-es kártya mint dx10-es és utóbbival szart sem érsz egy dx9-es játékban. Így mondd azt, hogy a dx9-es kártya nem játékra való. Persze haladni kell a korral, de nem nagy szám fenntartani egy opciót azoknak akik dx9-es kártyával rendelkeznek.
Félre értesz. Azt akaratam monda hogy egy olyan kártya nem való játékra ami a DX10 nem támogatja. Hiszen még a HD2600XT-m is bírta a 10 et és nem egy mai kártya. Azt akarom mondani akinek olyan a karija hogy csak DX9 hiába gyorsabb mint a 10 nem igazán szolgálja ki a mai játékokat.
Ne DX10 legyen a játékba, hanem egy normális és játszható NFS-t készítsenek inkább! A Criterion képes rá, és a Shift sorozatért felelõs stúdió is, de a BlackBox a 2005-ös Most Wanted óta egy igazán jó NFS játékot nem tudott összehozni! Gondolom ez idén sem lesz másként...
Így van. Ezért nem értem hogy minek alá egy ilyen motor. Mert hiába szép és lehet ( jobb esetben )rombolni ha a játszhatóság a béka segge alatt van. Amúgy meg alig van pár játék ami only dx10 11. Pl egy shooter cuccnál megértem ha váltanak (Battlefield 3) de az NFS mindig is alacsony gépigényû volt és így sok emberhez eljutott. Ráadásul az EA-ról (meg az NFS-rõl) sok embernek megvan a vélemény. Sztem így is egyre kevesebb NFS fogy. Ha meg only dx10-11 lesz a legújabb nfs akkor az EA egy olyan mérhetetlen csapást mér maga alá hogy mikor földet ér hatalmasat fog koppanni.
Figyelj senki nem a Magyar piacra dolgozik konkrétan. Szerintem külföldön már alig van egy két embernek DX9-es gépe. El vagyunk maradva anyagilag ez köszönhetõ a kormánynak és a gazdaságnak. Ennyi. Sok embernek nincs pénze megvenne egy DX11 es karit Sõt vannak fontosabb dolgok is és természetes hogy a család az elsõ anyagi szinten nem a PC. De ha most el kezd valaki spórolni havi 3-4K-t akkor novemberre összejön a rávaló (ha csak vga kell). Én is nehezen szántam rá magam de kb 3-4 hónap alatt lecseréltem apránként a 2005 gépemet. Nem azt mondom hogy korszerû de alig alig van olyan játék ma ami ne menne fullba. Én max 45K ból kihoztam a gépem mert a használt is ugyan olyan jó mint az új csak oda kell figyelni vásárlásnál és ennyi.
Engem már nem is érdekel. Az utolsó 4 nfs totál szar volt valamilyen téren. Undercover: hagyánmán, sínautó. Shift: szar optimalizáció és a fizika sem 100-as. Csak patchel játszható. Hot pursuit: burnout féle vadság ami rohadtul nem áll jól neki. És ebbe is belelehet kötni optimalizáció terén. Shift 2: Passz, mentem két kört 20 fps-sel aztán uninstall. Úgyhogy idén sem lesz másként. Vagy a játékmenet lesz megint kuka vagy olyan jól optimalizálják megint pc-re hogy egy i7-es konfig kell ahhoz hogy a menüben navigálhass. Ja, és nem pesszimista vagyok csak realista.
Úgy is Xboxra preferálnak mindent, az meg még mindig dx9 szint :D a nagy bemutatókon azon fogják tolni, megjelenés elõtt, mint mindig.
De azé a World nick ott fityeg az aláírásodban. :D A felsoroltjaid közül egyik szintjét nem üti meg a World. Az tény hogy az Undercover egy szar, de a Shift 1 - 2 -rõl ez nem mondható el, csak én nem szeretem a pályaversenyt. HP -ról meg nekem nem a Burnout jut eszembe, hanem az elsõ NFS részek, a HP visszatér a gyökerekhez.
"Csak patchel játszható." - És szerinted miért adnak ki egy játékhoz patchet általában ? Továbbá olyan játékokról amik nem indulnak el a gépemen, még csak véleményt se alkotok. Ha valaki nem halad a korral az nem a játék, vagy a fejlesztõ hibája, és mostmár mokány gépigényû játékok fognak jönni csak. Ha játszani akarsz 4 mag, 4 giga ram, és vmi erõsebb vga alap. A GTA IV -el mostanában kezdtem el játszani, mert mostanra értem el azt a szintet hogy játszható minõségben fut a gépemen. Vársz, váltasz, vagy játszol mással, 2011 -et írunk már.
Aha, kezdjük ott hogy a Shift 1-nél is ugyan ez volt a probléma. 15-20 fps-sel futott. És érdekes ahogy feltettem a patchet már lett 50 fps. Ezekután ne mondja senki hogy haladni kell a korral meg venni a i7-es procikat. Ha szarul írják meg vagy nem tudnak optimalizálni arról nem a gépem tehet.
A Shift 2 -t már nem toltam, de az egyet igen. Akkoriban még a régi gépem muzsikált (dual core, gf8600gt, 2gb ram) minden maxon 4x -es élsimítással kb. 30 fpsem volt 1024x768 -ban. Patchet nem használtam mert amire kijött már sehol nem volt a gépemen a játék. Ha az én régi gépem szintjét nem üti meg a tied akk részvétem.
Nem rossz a grafika. De hogyha bele lesz dolgozva az összes nagyváros ahol végig haladunk, ez egy kicsit húzós lesz nem ? Mert ha a városok pontos másai lesznek a játékban akkor az nem lesz semmi.
Porsche Unleashed 2-õt akarok, de most már tényleg. Korszerû szemkápráztató grafikával, korszerûsített fizikával, és a kocsilistát az elmúlt tízen pár év új Porschei modelljeivel kiegészítve, mind zárt, mind nyílt pálya részekkel. Szerintem nagyot ütne.
Én játékom lesz ? El vagy tévedve azt hiszem. Korábban én is írtam hogy az Undercover egy rakás szar volt, ez alapján biztos nagy kedvencem lehetett. Továbbá az Undercover óta a Shift 1 -et, és a Worldöt néztem meg kipróbálás szinten, de egyik se jött be, így azóta egy db NFS volt amit meg is vettem és toltam, mégpedig a HP.
Mindenesetre Black Box ide vagy oda, pár képbõl és mondatból teljesen felesleges bármi következtetést is leszûrnöd.
Ami érdekfeszítõ lehet a szimplán B-osztályosnak kinézõ sztorin kívül: a Frostbite 2.0 motor NFS-be ültetése (nem garantált a siker, elég visszagondolni arra, milyen botrányosan optimalizálta legutóbb a BlackBox a ProStreet motorját is az Undercover-hez, pedig a két motor közt nem is volt akkora különbség, mint amire most vállalkoztak), és az Autolog átkonvertálása ehhez a részhez is.
Nekem konkrétan nem az NFS-rõl, csak az EA Black Box-ról van negatív élményem :D
Amit az EA Canada csinált az elsõ öt résznél a The NFS-tõl az NFS Porsche Unleashed-ig, teljesen más korszak volt, a maguk idejében is elég jóknak számítottak, meg most is szívesen nosztalgiázik velük az ember.
Az EA Black Box a Hot Pursuit 2-tõl talán a Most Wanted-ig hozott egyfajta minõséget, aztán 2006-tól kezdett végeláthatatlan rókabõrlehúzós, minõségtelen tucatszemétté válni a széria, aminek a csúcspontja az Undercover volt a maga botrányos zár pályás motor felhasználtságával a nyitott környezetnél. Nem csoda, hogy ezek után az EA Black Box-ot a World rendszerénél tovább nem engedték, és ameddig átadták a szériát más studióknak, õ mindössze azt csiszolgathatta (teszem hozzá, ami majd 1 évvel a megjelenése után kezd úgy ahogy tartalmi játékká válni, mert amikor kiadták pénzért egy éve, tartalom nélküli, bugos, lagos, talán az Undercovernél is nagyobb szemét volt, nem csoda, hogy utána gyorsan ingyen kezdték árulni, és a mikrotranzakciókból megélni, tették ezt zseniálisan, hiszen egy rosszul sikerül játéknál is nagyobb bevételt lehet generálni ilyennel, mint magából a játék eladásokból, termelte a pénzt, és termeli még most is, gondolom nem hiába engedtél az EA Black Box-nak egy újabb rész elkészítését, bár ez csak személyes vélemény).
Persze a kitekintõ korszak megint üde volt: Shift, Hot Pursuit, Shift 2... a Slightly Mad Studios és a Criterion Games feltámasztották az NFS szériát a hamvaiból, ami a nagy kérdés: a Black Box ezek után képes lesz-e megint mélyrepülésbe taszítani az eladási mutatókat, ahogy tette ezt 2005 és 2009 közt évrõl-évre folyamatosan, vagy képes lesz végre felmutatni valami tényleg minõségi játékot (meglátjuk, az az állítólagos kb 2 éves fejlesztés mire volt nekik elég, talán tényleg összeszedték magukat, bár, én személy szerint pesszimista vagyok)
Nem tudom de nekem már magával a névvel bajom van. Ha kijön egy NFS az vagy szar, vagy jó de valahogy mégse az igazi vagy pedig totál optimalizálatlan.
Hot Pursuitot vártam de hatalmas csalódás lett. Ment is az uninstall. De most gondolkodom hogy újra feltegyem e és adjak még egy esélyt neki legalább most már tudom hogy mire számítsak. De még akkor is optimalizálatlan marad az a rész is, mivel több embernek ( köztük nekem is ) olyan fps drop-ot produkál a játék hogy az egész versenyt azért szúrom el. Megyek, száguldok, fps 50-60 jön egy kanyar és bumm leesik 10-12 fps-re. Szaggatok mint állat próbálom bevenni így a kanyart ami nem mindig jön össze. Aztán pár másodpercel késõbb mintha misem történt volna szalad tovább 60 fps-el. Ez mi? Mikor ezt majdnem minden versenyen eljátszotta legalább egyszer nem kicsit voltam ideges.
Ha optimalizáltalan játékról beszélünk max a GTAIV az. Idõnként full graf 35-40 fps nél elkezd laggolni a játék, úgy hallottam csak amd kártyákon csinálja ezt, pedig még csak le se esik az fps. A HP nálam tökéletesen fut max graffon.
Semmi konkrétum, de érdekes, hogy pl. a környezet pusztítható lesz, a teaser minden jelenete ingame volt. :D
Van közte pár biztató infó. Ezek keltették fel az érdeklõdésem:
"Jason 14 éve dolgozik a játékiparban. A Need for Speed High Stakes egyik PS1-es tesztere volt, a Porsche Unleashed-en pedig asszisztens producerként mûködött közre"
"Valódi városokon és vidékeken hajthatunk át, a környezet pedig változatosabb emiatt, mint valaha."
"A DICE segít a vezetési modell fejlesztésében, hogy megfelelõ legyen egy "Need for Speed stílusú játékhoz"." (ennek azért örülök)
Az tuti, hogy nekem már minimum grafon kell játszanom vele, ha egyáltalán elindul. Sajna laptopkám már 3 éves. :D Köv. konzolgenerációig kihúzom vele, aztán veszek konzolt.
Nekem is volt egy NFS-es honlapom 2008-2009 közt, de megszûntették sajnos, és minden írásom kárba veszett, hiánypótlónak szántam, a magyar weboldalak közt csak NFS híroldalat voltak dögivel, én meg egy információs portált akartam létrehozni, hírek nélkül, a legelsõ, 1994-es TNFS-el kezdõdõen elkezdtem kielemezni minden részt, minden autót és pályát, minden részhez sok oldalnyi infót írtam a kocsik viselkedésérõl, a pályák trükkjeirõl, screeshoot-okkal, még azt is a mai gépeken hogy lehet életre kelteni a régebbi részeket, el akartam jutni a legújabb részekig 1-2 éven belül, de a klasszikus részeknél tovább idõ hiányában nem jutottam, meg azóta el is veszett minden, megszûnt a domain, és nem mentettem le semmit. Talán egy domaint regisztrálok majd, és újra kezdem, mert részletes NFS információs oldal itthon tényleg nincs egy sem, csak hírportálok dögivel, addig az angol NFS Wikipedia oldalakat szerkezgettem.
Illetve készült egy fizikai kiadvány magyar nyelven, egy könyv, az NFS Guide, de a Pro Street-nél tovább az se tárgyalja a részeket, illetve a Hot Pursuit 2-tõl kezdõdik.
Tessék, nyálcsorgatónak, a teljes NFS széria a maga valójában :D (amibõl kiadtak spéci kiadást, azt vettem, amelyik spéci kiadása nem volt itthon kapható, azt külföldrõl, pl TNFS SE és II SE itthon nem volt kapható, azok az USA-ból vannak, NFS V-rally és az MotorCity Online se voltak itthon kaphatóak, azok is USA-ból vannak...aztán itthon EU-ban a High Stakes és Porsche Unleashed részek Road Challenge és Porsche 2000 néven forgalmazódott, és abból az USA és EU változatot is begyûjtöttem, illetve itthon a Most Wanted Black Edition verzióját se lehetett kapni, az is az USA-ból rendelõs volt) A többi Collector Editiont és Limited Editiont itthon is be lehetett szerezni, pl a Carbon Collectort, de a Pro Street és Undercover Collectors nem került dobozos kiadásba sem itthon se a tengerentúlon, csak patch formában. Mondjuk az NFS V-Rally részel csak PS-re, a Nitro meg csak Wii-re jött, de ma már gond nélkül emulálható PC-only user-eknek mindhárom
Nem, giornalista a big-boss. Anno úgy kerültem a szerkesztõk közé, hogy nekem is volt gportálas oldalam (kinek nem volt akkoriban? :D) aztán valahogyan bekerültem a TCM-esek közé. Egyébként ha gondolod nálunk nyugodtan besegíthetsz leírások terén, egyébként is újra akarom csinálni a régi részek adatlapjait+már szedtem össze pár screenshotot, hogy mindrõl legyen valami a galériánkban (azért nálunk is van róluk infó elég)+mobil meg ilyen-olyan platform verziókról is, csak a vizsgaidõszak végét várom...
Hát még nem tudom, lehet vizsgaidõszak után besegítek, de az is lehet veszek egy domaint és csinálok egy saját weboldalt újra, még nem tudom :P De akkor errõl még dumálunk :) Egyelõre az NFS.hu üzemeltetõjének írtam, hogy nem e adá el a weboldalt, bár, valószínûleg amennyit kérnének érte, nem fizetnék, de azért kíváncsiságból írtam nekik, remélem minden vágyuk, hogy megváljanak tõle, és óccsóért hozzám vágják :D
De imádom a hónapokkal a megjelenés elött fikázó majmokat. Legalább annyi esélyt adj már neki hogy kijöjjön az a játék, ne mindenféle képek+videóból szûrjél le dolgokat, hanem alkosd meg a saját véleményed arról, amit majd látni, tapasztalni fogsz az általad irányított, kész(!) játékról a megjelenés után.
Elõször is, tudjál már viselkedni, beszélj már normálisan, ha már hozzászólni nem tudsz érdemben a témához.
Másodszor legyen már annyi eszed, hogy egy 2 éve fejlesztett játék 5 hónappal a megjelenés elõtt nem fog varázsütésre, csak úgy megváltozni, még ha nem is látni a kiszivárgott infók közül a játékot teljes pompájában. Mert szerinted rendben van 2011-ben az ilyen szintû, több évesnek kinézõ autó modell? Ami elég jó viszonyítási alapnak. Vagy rendben van rózsaszín-lila átmenetben pompázó giccses rendõrvillogók képvilága?
Harmadszor, ez egy fórum, ahol megjelenés elõtt...képzeld, arról alkotnak véleményt az emberek, amik addig napvilágot látnak. Ha neked ez nem megy, és csak azután kívánsz hozzászólni, miután megjelent, szia...gyere vissza 5 hónap múlva, nem kötelezõ olvasnod a topikot/írnod ide.
Én nem látom itt mi a probléma a modellel... :D Szerintem bõven jó 2011-re. Nem egy GT5 persze, de az más kategória. Az, hogy szarul elkapott jelenet van a screenshoton, nem mond túl sokat. Várjunk már E3-ig legalább.
Valami ilyesmit akartam írni én is a kollégának. Én nem vagyok akkora pro hogy egy-két képbõl és a játék körülírásából alkossak meghatározó véleményt.
Nem, a trollkodás jelen esetben kimerült abban, hogy Neked nem tetszett a másik véleménye, és egybõl csak egy fikázó majom jelzõvel illettél. Nem tudom, ezen túl minden screenshoot-ot és gameplay videót csak szúrjunk be, és ne szóljunk hozzájuk semmit a játék megjelenéséig, mert még viszonyítás alapnak se jók.