BF3 is nagyon jól mutat konzolon is már. Várható volt hogy szépítgetik de azért erre nem számítottam hogy ennyire jól fog mutatni. De inkább PC-t mutatnának már.
Az elõbbi Q&A tudósítása (elég nevetséges kérdéseket választott Drew):
Jason elõbb a Buried Alive trailerrõl beszél, az egyik nagy akció rész ez, kicsit kevesebb, mint a féltávnál vagyunk a Run-ban az Independence Pass-on. Kapunk újabb gameplayt a pályáról most, élõben!!! Láthatóan csúszkál a BMW a jégen. Ha sokat késlekedsz, a lavina betemethet és nem sikerül a küldetés. Drew elrontotta, gyönyörûen felborult az autó és ripityára tört! A törésmodell nagyon jó lett! A visszatekerésnek hála Drew a legutolsó checkpointtól folytathatja a játékot. Megpróbálták éreztetni a Run nagyságát a pályák kiválasztásánál. Ez a gameplay egy fokkal jobb volt, mint a sajtótájékoztatón látott. Free roam? Nem, nem lesz. De! Vannak más módok a sztorin kívül és sokkal több pályavariáció is benne van. Több, mint 50, kevesebb, mint 1000 autó lesz a játékban. Természetesen konkrétumot nem mondhatnak. Minden autónak megvan a saját egyénisége, vezethetõsége. SUV-k lesznek, de mi nem vezetjük. Split-screen nem lesz a Run-ban se. A single playerre koncentrálnak, elég sok munkába kerül az osztot képernyõ és úgy gondolják, nem éri meg. Nehéz volt kitalálni a történetet? Annyira nem, a koncepció hamar jött, onnantól viszonylag gördülékenyen mentek a dolgok. A sztorit azért építették köré, hogy értelme is legyen a nagy országot átszelõ versenynek. A törésmodell rendkívül realisztikus, ütközéskor deformálódik az autó, a lavinás pályán hódarabkákon megy át az autó, így azok annyira nem hatnak rá. A Hot Pursuit-hoz képest kissé realisztikusabb az irányítás, ez nem annyira árkád (tényleg csúszott az a BMW). Persze a Run árkád marad, nem annyira komoly, mint pl. a Shift, közelebb van a HP-hoz. Kameranézetek: nincs cockpit kamera (fõleg azért, mert ez nem Shift, ahol a cél az, hogy úgy érezd, a pályán az autóban ülsz), viszont van külsõ, motorháztetõ, illetve lökhárító kamera. Mi volt az inspiráció az autóból kiszállásra? A sztori elmesélése volt a fõ oka elsõsorban. 4 nehézségi szint van: könnyûtõl lehetetlenig. Lehet egyetlen egy autót vezetni végig? Nem lehet egybõl a legjobb autóval indulni, így a különféle pontokon lehet majd változtatni. A 300 km-es útban sok levágás, változatosság is lesz. Milyen hosszú a játék? Nincs konkrét válasz, de elvileg ezúttal rengeteg plusz dolog is lesz a játékban. Mi a kedvenc városod/területed a játékban és miért? Erre nem nagyon tud válaszolni, mert mindet imádja. Változni fog a sebességmérõ grafikája a megjelenésig? Nem. Természetesen a változó idõjárásban más lesz a vezetési élmény is. Lesz multiplayer természetesen. Ezek a kérdések... Sajnos részleteket nem mondhatnak. Miért indul Jack a Run-on? A múltja miatt és állítólag keresztbe tett néhány embernek, ezért is üldözik. Lehet manuálisan változtatni az idõjárást, napszakot? Nem, szkriptelt. Mi az újdonság a játékban? Egyrészt a valódi helyszínek, a hatalmas méret, a QTE részek, meg egy pár dolog még. Hogyan váltod az autóid? Általában a sztori miatt, nem úgy, mint a Hot Pursuitban, hogy csak menübõl kiválasztod és szevasz. Kell az Origin a Run futtatásához? Nem.
Két német oldal, az NFS Streetdogs és NFS-Inside.de is megírta a saját kis elõzetesét. Utóbbi még Jason Delongnak is feltett néhány kérdést. Lássuk, mi is derült ki:
Elõbb a Streetdogs preview-ja: még egyenlõre nem tudni, mekkora a pontos játékidõ, elvégre még mindig fejlesztik a Run-t. A karrieren kívül lesz még néhány mód, a következõ trailerben egy eddig nem ismertrõl fogják lerántani a leplet! A jelenlegi, amit videókon, képeken látunk, még nem a végleges grafika! 3D funkció nem lesz a játékban, egy erõsebb PC-n pedig egyértelmûen jobban néz ki, mint a két konzolon. Õk is elmondják, hogy nincs split-screen. Autolog részek: Fotó mód, "Autolog Dashboard" (azaz mûszerfal), Autolog Rewards, na és persze élõ egyenesben látni lehet, melyik haverunk, hol tart a karrierben. Az XP pontok gyûjtésével autókat és Side Eventeket oldunk fel. Õk is megemlítik, hogy 4 nehézségi szint van, a két véglet a "könnyû" és a "lehetetlen". Utóbbin a visszatekerõs funkció ki van kapcsolva. Néhány esetben a vizuális testreszabás is lehetséges lesz, ám nem olyan stílusban, mint pl. az Undergroundban!!! Egyenlõre a DLC-ket még nem tervezték meg, elõbb a játékot akarják befejezni. Jöjjön az NFS-inside.de interjújának lényege: Néhány beállítást lehet az autókon változtatni, ahhoz, hogy a játékos stílusához igazodjanak. Minden autónak más irányítása van, s nem lehet végigmenni csak egy modellel. A BlackBox-ba jónéhány új fejlesztõ érkezett, akik segítették kreativitásukkal a csapatot. A driftelést versenyben állítólag egy korábbi NFS alapján csinálták meg (lehet tippelgetni, melyikrõl van szó).
Az a pár új jelenet a városban nagyon jól néz ki. Meg a csávó egy laptopon tolja igaz nem ismerem a specifikációkat de a laptopokban a VGA nem szokott erõs lenni (annyira), úgy hogy csak nem lesz nagy gépigénye. Ja most nézem hogy Jack feje átmegy az A oszlopon mikor beszáll a rendõrautóba. Igaz nem mai jelenet de akkor is FAIL.
Ahhoz képest, hogy az elején nem jött be a játék eléggé meggyõztek a videók. Nem lesz ez olyan rossz.
Az EA mindig is profi volt az ilyen parasztvakító videókkal meg egyéb marketing cucokkal. Elég csak megnézni a Shift 2 elõzetes videóit mikor amerikai versenyzõk beszélnek arról, hogy a játék milyen keci jó lesz meg realisztikus meg tesztelték folyamatosan meg kikérték a versenyzõk véleményét.
Itt amikor a mikrofonakat elhelyezték a kocsikban elgondolkodtam vajon ez mennyire lehet igaz meg ilyesmi. Meg hát lesz kb mennyi is , 40 autó? Nem hiszem el, hogy mindegyiknél megcsinálták volna ezt a hosszadalmas procedúrát. Lehet egy-két kocsinál megcsinálták és utána meg a hangmérnökök rákeverték a többi kocsira a hangot nemtom. Mindegy, lényeg a lényeg, hogy az ilyen típusú videók eléggé megvezetik a népet. Kb. olyan az egész mintha egy új COD játéknél egy amerikai tengerészgyalogos leülne a gép elé játszani és azt mondaná: "Hú geci ez tök olyan mint a valós harctér mingyá beszarok!!!"
Most nem flamelni akartam a játékot, mert kb az Undergound óta rohadt jók a motorhangok minden NFS-ben, de sztem ezek a fajta marketing videók már nevetségesek.
Azért a Shift - Shift 2-ben már tényleg nagyon profi motorhangok vannak, ott biztos hogy mindegyik autó az eredeti hangján szólal meg. Megnéztem pár autónak a hangját Youtube-n és tényleg annyira egyforma hogy már már tényleg eredeti. Am ezt a mikrofonos motorhang felvételt már asszem a Most Wanted vagy a Carbon óta alkalmazzák. És azóta tényleg mocskosul élethûek a motorhangok...
De ha jól emlékszem még a Most Wantedben is lehetett azonos motorhangokat találni: Pl. a Renault Clio-nak tök ugyanaz volt a hangja mint az Audi TT-nek... Carbonban már nemigen volt ilyen.
A lényeg hogy hangeffektek terén mindig is NFS volt a TOP. Egyik autós játékban sincsenek ilyen jól megcsinálva a motorhangok. A TDU 1-ben még úgy ahogy de a TDU 2 már borzalom lett (egy két autótípust kivéve)...
Valakinek esetleg van információja a gépigényrõl? És ha van megosztaná velem?
Ja, és ariakus, ha a 40 kocsit bevonszolják egy garázsba egy bazi nagy garázsba, szerintem meg van az egész egy hét alatt (gondolom én), vagy ha nem akkor is kb 1 hónap az egész, egy játékot, meg fél évig csinálnak P
Hát ha fél évig csinálnák csak akkor kb pár óra játékmenetet kapnánk igen buta grafóval. Gépigény a Battlefield 3 hoz hasonló lesz a közös motor miatt. BF3 nak hamarosan Béta tesztje lesz és várhatóan a hivatalos gépigény is jön nemsokára (ami kint van a gépigény.hu-n az nem valós illetve nem megerõsítette) De a BF3 Alpha nálam elment 1280x720 ba high on 35-38FPS-el. Úgy hogy nem kell félni.
sajnos igaza van! :D xD de nagyon remélem, hogy nem GTA 4 replikát kapunka a jövõben.. xD amúgy meg szerintem jó kis játék lesz :).. kifogom próbálni! :D
Talán még az UG2-t is lehet mondani bár ott még tényleg sok volt az egyforma motorhang. De tuti hogy MW óta van minden autónak egyedi motorhangja (1-2 egyformát leszámítva)
Mielõtt szaroztok azért nem ártana tájékozódni, informálódni, mirõl is szól a játék. Azt már meg sem említem, hogy saját kipróbálásig ne formáljatok véleményt róla, mert erre mindenki magasról tesz. :)
én az utóbbi x darab nfs-et leszaroztam és ez is arcade lesz, de szerintem ez nekem is tetszeni fog, így ezt nem szarozom le. A hp3 pl fos volt tényleg. A shift még tetszett, de gyorsan meguntam , 2t már ki se próbáltam.
Milyen játékot csinálnak fél évig ? lol Amúgy ezt már 4 éve csinálják, és nem 40 hanem több mint 50 autóról írnak és kevesebb mint 1000, szerintem az utóbbinak hatalmas jelentõsége van 100-200 autóra tippelek.
A TDU2 igen összecsapott játék lett, de sajnos játékmenetben egyeduralkodó, így nincs más. Maga a játék hatalmas lehetõségeket rejt, de egyik sincs kihasználva, a fejlesztésre kapott lóvé ellet herdálva, a vevõk hülyének vannak nézve, de hát ami jó lehetne az nem az ha a fejlesztésnél nem az ész, és esetleges ellen érdekek dominálnak.
hát az érdemi munka egy nagy hányada az lenne, ha nem fognák az elõzõ játék kódját :F Így csak a tényleges játékra koncentrálnak. Ami persze alapból bukta, ha olyan okádék a fizika, mint a hp3-ban volt.
Szerintem is nagyon rég kezdtek 0 ról egy játékot.
Hááát... Honnan számít 0-ról? Egy csomó engine-be a fizikáért pl. a havok felel ami engine az engine-be ugye, és amikor valamire már van egy jó megoldás(valamint a fejlesztõ megengedheti magának a lincencet) akkor minek szenvednének egy új, esetlegesen nem is olyan hatásos engine írásával? Jó az nfs most talán alapból bukó a szappandoboz-fizikával, mert árkád-ide vagy oda, nem luxus kerekekre számoltatni a fizikát, viszont nem az a jó játék titka, hogy 0-ról írják az egészet(persze sok esetben igen, ezt elismerem).
2 év alatt össze lehet hozni egy AAA játékot egy normális csapattal... több nem kell és kevesebb sem. NFSek is minimum ennyi ideig készültek.
Nyilván egy folytatásos sorozat alá nem írnak 2 évente új motort, hanem a már meglévõt vértezik fel új dolgokkal, ficsõrökkel hogy az adott évnek megfelelõ színvonalat hozza.
Természetesen nem új motorra gondoltam hiszen a Frostibe 2 is nagyon új. Arra akartam kilyukadni hogy pl az autókat nem átemelni egy korábbi játékból amin finomítanak hanem tényleg teljesen újat csinálni. El hiszem hogy több idõ lenne a játékfejlesztési ideje. De hátha megtérülne. Én akkor is amondó vagyok hogy a Most Wanted volt az utolsó játék amit nagyon élveztem az NFS ek közül. Vagy 20x kijátszottam. Érdekes a többit nagyon max 2x. Nem véletlenül. Mert jók lettek azok is de az MW fílinget nem hozták. És ahogy veszem észre nem is lesz MW2 sem. Amit nagyon bánok.
Hát nemtom, azt nem tartom kizártnak, hogy a verdákat újramodelleznék, mer az azért nem akkora vaszizdasz, ha meg már fizetnek embereket ebben a feladatkörben akkor meg csináljanak valamit... :D Egy modellt finomítgatni macerásabb mint egy újat készíteni, ráadásul az eredmény is merõben más...