A néhai Ensemble Studios (Age of Empires sorozat) alapítóinak új cége, a Robot Entertainment fõ projektje, az Age of Empires Online mellett még egy játékba belevágott, melynek címe: Orcs Must Die!
Mûfajilag nehezen besorolható darabról van szó, egy kicsit TPS, egy kicsit Tower Defense, egy kicsit stratégiai játék, a lényege az, hogy a pályára özönlõ orkokat (és egyéb szörnyeket) el kell pusztítanod csapdák, varázslatok, fegyverek és zsoldosok segítségével. Ez így furán hangozhat, de ezen két videó alapján szerintem teljesen világos lesz mindenki számára, hogy mirõl is van szó:
A JÁTÉK HONLAPJA, akinek felkeltették a videók az érdeklõdését annak érdemes itt körülnézni, további információk, videók, képek, leírások találhatóak rajta.
2011 nyarán érkezik PC-re és konzolokra egyaránt, letölthetõ formában.
azthittem valami rasszista topik lesz :D:D:D
de amúgy nem néz ki rosszul, egy próbát abszolút megfog érni :)
+fav
Nekem nagyon bejön elsõre :)
Ez tök szimpi. Akár még jó is kisülhet ebbõl.
Hogy divatba jött ez a rajzfilmes grafika! Én nem bánom :)
Ha jól látom, ez tulajdonképpen az androidos Dungeon Defenders pc verziója lesz, tetszik.
nekem hibaüzivel kilép! valami direkt x para van! meg a képernyõ illesztõm is leáll. a legujabb nvidia van fenn és a játék direkt x-e valaki?
na, kijött steamen is.
a 10. pályától kezd érdekes lenni. nehéz észrevenni a tömegben a gnollokat, azok meg rendesen meg tudnak szívatni :(
Nálam csak szaggatott mikor max grafikára és AA-ra akartam tenni. A demó, de nekem júniusi driver van fent.
Ritka beteg játék, fõleg hogy nem bírom a fantasy, de ebben a stílusban szórakoztató. Fõleg, hogy a fõhõs egy igazi jerk[/!i], ahogy táncol a pálya végén. xD
Kell egy banner a topicnak, mert összeütök valamit.
Amúgy ti milyen taktikákat szoktatok használni? Én lezárom a folyosókat úgy, hogy minden ork egy útvonalon menjen, amit jórészt lassítókkal és íjászokkal (meg a helyzethez illõ egyéb csapdákkal) spékelek ki.
Már végigértem, a következõk válltak be.
Eleinte: Alap "szöges" csapdát használtam, majd azt késõbb felfejlesztettem és igen sokáig használtam.
Lezárni a folyosót nem nagyon tudod, mert elõbb utóbb mindenhol áttörnek. Lassító csapda szerintem totál haszontalan, mivel a szöges fejlesztése lassít is. Nyílakat kilövõ még hatásos, de érdemes egymás után pakolni õket(egymással szemben szerintem nem jó). Továbbá ennek van az egyik legnagyobb hatószöge.
Ha van magmakamra vagy valami szakadék a környéken, akkor az orkkilövõ csapda és a falból kicsapodós és ellökõs is csodákra képes.
Mobile Ballista repülõ és gyalogos ellent is lõ, késõbb must have. Íjásszokat mindig sokat használtam, eléjük raksz egy jó nagy csapdasávot (alapcsapda, késõbb lávás, majd a gombás is nagyon jó tud lenni).
Íjászokat lehetõleg valami magaslatra érdemes helyezni, ahol nem esik útba az orkoknak (gnollok amúgy is elõszeretettel mennek rájuk vadászni, de ezt egy kardos katona elhelyezésével elég jól lehet kompenzálni).
Levegõbõl logó buzogány, plafonról lecsapodó orkösszenyomó haszontalan, egyszerûen túl kevés helyen lehet õket használni.
Ha közel van az ork kapuhoz a Rift még egy decoy bábú is hasznos lehet, gnollok és az ogrék elõszeretettel nekiállnak csépelni.
Lassító csapdát, battlestaff-t, plafonra szerelhetõ csapdákat a mobile ballista kivételével, falból kicsapódó fejszés csapdát, barrikádot (ezt kb. 2 perc alatt szétcsapják, terelni lehet jó, de arra meg drága). nagyon ritkán használtam, nem válltak be.
Összességében: ork kapuba csapda (eleinte szöges, késõbb magma), az útvonalak telirakva lehetõség szerint szöges csapdákkal, taposóval és nyílkilövõkkel (jóval késõbb a daráló csapda is nagyon eredményes tud lenni, mivel beszívja az arra járókat még messzirõl is). Emelvényekre annyi íjjász amennyit csak a pénzembõl tudtam venni, rift elé annyi közelharcos amennyit tudtam venni.
És nem utolsó sorban, mikortól megszerzed a Weaver-eket varázskártyára mindig raktam annyi pontot, hogy 33%-al több mannám és 33%-al több sebzésem legyen a 3 varázslatra (tûzlabda, nem rossz nem rossz, de nem sokat használtam, fagyasztás, igazi jolly joker, mindent fagyaszt kivéve a fagy ogrékat, szálló ellenfelekre instant death, magma ogréra igen pusztító, gnollok legjobb ellenszere, ahogy a páncélos ogrékat is igen szereti. Villám, igen nagy instant kedvenc lett, instant öl alap orkokat, de nem 1-et, hanem 5-öt egyszerre, fejlesztve még talán többet is... Beállsz a rift elé, ahol töltõdik a mana és bármennyi jöhet. Amúgy a hit and run taktika bevállik, mana elpuffogtat átvált számszeríjra osztja a fejeseket, míg a mana feltöltõdik, ezután kezdeni az eljérõl.
Én a hagyományos Tower Defense-ekbõl megszokott dolgot csináltam, vagyis barricade-okból építettem egy cikkcakkos útvonalat, amit természetesen minden ellen követ is, mint a kisangyal, mert barricade-ot csak akkor vernek szét, ha nem tudják kikerülni. Így pedig a falra szerelt pengék iszonyatos pusztítást tudtak végbevinni, hisz pont az a hátrányuk, hogy csak 1 egységnyit támadnak nem jelentett semmit, mert mindig minden ork elment elõttük. Alájuk pedig lassítócsapdát és/vagy lassítóvá fejlesztett tüskét pakoltam, az egész rendszerrel szembe pedig leraktam pár íjászt. Szerintem ez a megoldás egy kicsit túl erõs is lett, még csak nem is fenyegetett soha annak a veszélye, hogy kitörjön az ellen.
Ezt nem is próbáltam! Jól hangzik, de akkor is drága a barrikád.
A plafon-buzogány lehet hogy kevés helyre rakható, de már 1 darabbal is õrületes pusztítást végez. Egyébként én azért is részesítem a lassítókat elõnyben a tüskés csapdákkal szemben, mert a lassítóknak nem kell újratölteniük, így minden egyes orkot belassítanak. Azt mondtam, sok íjászt használok, pontosítanák, maximális mennyiségû íjászt rakok le, amik tüzes nyilakkal szétalázzák az orkokat. A barikádhoz hozzá se nyúlnak, amíg van alternatív útvonal, és a drágaságára csak annyit, 1500-2800 pénzbõl általában le tudom zárni a nem kívánt útvonalakat, ez jóval olcsóbb, mint kicsapdázni azokat is. A varázskártyáknál én mindig a csapdákat fejlesztettem, így sokkal gyorsabban szereztem a pénzt, és az íjászaim is fenyegetõ tûzerõvé válnak. A lassítók közé néha lerakok tüskés, vagy lávacsapdákat is, de az íjászok miatt gyakran el sem érik ezeket :D Fali csapdaként kizárólag tüskefalat használok, azt is többnyire úgy, hogy szembõl, és ne oldalról csapjon le az orkokra. Egyébként a 2 oldalra lerakott tüskecsapda is hasznos tud lenni, ha nagyobb mennyiségû ork, vagy pl ogre kerül közé, de ez tényleg luxuskategória.
Hát ez jó cucc volt. Hardon már nem folytattam, eléggé bedurvult (nekem legalábbis)
gondoltam egyet és kiprobáltam a demot, azóta odáig jutottam, hogy a teljes játékkal játszom.
10/10-es játék lenne, ha legalább egy coopot belepakoltak volna, ami adná magát ebben a játékstílusban; de így "csak" 9/10 :)
alig lehet abbahagyni ezt a játékot, szinte magába szívja az embert. néhány pályát tervezek, hogy végigviszem, aztán 5-6+ lesz belõle. (a pályák újrajátszása is élvezetes az elsõre nem használható csapdák alkalmazásával és nem utolsósorban a teljes koponya-gyûjtemény miatt)
az a lengõ-buzogány, valamint a plafonra rakható prés durván tud pusztítani, ahogyan már írták elõttem, azok alá a "fejlesztett" kátrány és tömegsír lesz ott.
érdemes a demot kiprobálni, abbõl le lehet szûrni mit kap az ember.
kijött az elsõ dlc
Majd a coop/multi DLC fog erdekelni, ami lehet mar csak Orcs Must Die 2 neven fog valamikor megjelenni. Na akkor majd megveszem a gamet, ugyanugy ahogy a Dungeon Defenders-t, mert haverokkal az igazi fun az ilyen tipusu game igazan.
Direkt poenosra megrajzolt casual jatek, amivel nem kompetitiven nyomjuk haverokkal (mint pl valamelyik multi FPS-el warozva), hanem csak jot "okorkodunk" neha coopban. Sanctum nem annyira vicces/fun kategoria, mint peldaul egy Dungeon Defenders vagy egy Magicka.
nem tudom, engem a Magicka inkább idegesített :) Sanctum meg teljesen casual és abszolút nem kompetetitív, még csak nem is nézi hogy melyik tornyot melyik játékos építette, csak a fegyver killek látszanak külön
Sziasztok! Van valami megoldás arra, hogy ne legyen kripta sötét a játék? Bármit állítok az nvidia panelen, a játék le se szarja, és baromi sötét az egész, alig látok valamit. Mi a teendõ?
nem azt mondom, nekem is tetszik. Csak kicsit több változtatást vártam. :)
ennek kiegészítõnek kellett volna lennie, nem második résznek. kicsit fel is basztak, mert az elsõ részt elõrendeltem. ezt már csak leárazáskor veszem 2 euróért.