én is, de elsõsorban mert lopakodós végigjátszás... nos, fos volt
#638: ugye? nevetségesen rossz ez az egész "jajj nem ölök" mechanika, és szánalom mennyire rád akarja tukmálni a játék... egyszerûen unalmas, pedig én is szeretek lopakodni játékokban - és a leggázabb, h mennyire könnyû lett volna JÓL csinálni. csak a példa kedvéért: - egy rakás új animáció, mivel a "non-lethal" nem azt jelenti, hogy karcolás nélkül megússza egydimenziós józsika - miért nem mutathatja be kedves fõhõsünk pl egy közeli falnak, vagy hallhatja a csontok roppanását? esetleg blink+torkon szúrás elvén lehetne egy kedves blink+torkon ütés is. - kard mellé egy ólmosbot, mert kreténség, hogy csak észrevétlenül ellenfél mögé lopozva lehet elaltatni õket - választható felszerelés, ha ölni akarsz marad alap, ha nem, arra is alternatíva, pl gránátok mellé valami altatógránát, springrazor mellé szintúgy valami csak kiütõ csapda - sokkal több altatónyíl, szerintem ha össz 30 van a játékban, akkor sokat mondok - varázslatok közé valami olyan cucc, ami a hozzád közel lévõ ellenfelekben mondjuk 10-15 mp-re dezorientációt okoz, hogy simán kiüthesd õket - meg egy másik passzív cucc, amivel egyszerre egy helyett két ellenfelet tudsz nem halálosan kiütni, à la DX:HR
és... ennyi. ennyit beledobtak volna, és simán élvezetes lehetett volna lopakodás. így viszont... bah.
"- sokkal több altatónyíl, szerintem ha össz 30 van a játékban, akkor sokat mondok" ??? Szerintem elsõ két küldetésben volt annyi, bár kérdés milyen fokozaton. Ellenben kereskedõknél vettem egy halommal ...
Viszont felvetésed tök jogos, egy Thiefben sokkal több lehetõség volt, leütés, kábító nyíl, altató gáz, stb.
ráadásul altató nyílpuskát nem lehet bõvíteni vagy igen?
ahogy lentebb olvastam jóval 1-2 napja..célirányzék kikapcsolva..ez valami iszonyat állat így osonkodva,zsebelve,altatónyilazva:) pénteken ráment vagy 3 órám,hogy alaposan szétnézve eljussak a tavernáig..ma már 2 órája nyüstölöm az elsõ küldetést és még közel sem vagyok a célig..iszonyat állat mindent magadtól felfedezni nyilak nélkül:)
Igen, jogos amit mondasz bár én még igy se unom egyenlöre a sunyizást. A megszállást / ami nagyon szórakoztat / és idömegállitást használom és 90%-ban full ghostban megyek tehát még csak le se ütök senkit csak kihallgatom öket, összeszedem a rúnákat, elolvasom a könyveket, stb.
még két okosság amit meg akartam osztani, elõzõtõl teljesen függetlenül:
- a bone charmok véletlenszerûek, és akkor dönti el a játék melyiket kapod, amikor belépsz egy területre - így a mentés-visszatöltés nevû, roppantul hatékony és alacsony manaköltségû varázslattal sokszor simán szerezhetsz egy-egy neked kellõt, tipikusan olyan területnél, ahol pillanatok alatt el tudod érni és fel tudod kapni, pl distillery mindkétszer, vagy north end Sokolov-os küldetésnél; nekem pl így lett whirlwind (gyorsabb fegyverforgatás), spiritual pool (gyorsabb mana regen) és swift shadow (SOKKAL gyorsabb lopakodás) charmom
- egyes szintû windblast varázslat megöli a patkányokat - eléggé hasznos tud lenni a hordák ellen
Azt nem lehet akkor már ovodás szintû lenne a game!
gondolom a pestissel szarráfertõzött zombiként támadó egyedek kiiktatását sem veszi gyilkolásnak a játék ugye? :D (csatorna) Mert ezekkel nagyon mást nem lehet csinálni :D
és még egy, amire csak most jöttem rá, és õszintén szólva baromira nem egyértelmû:
- a tallboyokat lehet ám blink-el levágni, csak föléjük kell célozni - ugyanúgy le lehet gyilkolni õket, mint ahogy a kétlábú ráugrik magasról egy õrre
#648: elvileg de, az beleszámít, valahol azt írták a fejlesztõk. értelme nem sok, de elvileg így van.
Hála az égnek, hogy ezzel nem játszottam 5 percnél tovább...
hát ez remek...és mit lehet ellenük tenni? Mert azokat nem támadod meg hátulról, az is tuti. Ha meg észrevesznek (márpedig észrevesznek) akkor meg futnak feléd.
Amúgy így a játék utolsó harmadába érve nem igazán látom értelmét a sok fejlesztésnek, sõt mondhatni semmi értelmét nem látom, ahogy a vásárlásnak sem igazán. Kicsit olyan, mintha a készítõk ültek volna és láttak ,hogy az elkészült mû még kicsit üres és hát akkor mihez kezdjünk, hát legyenek fejlesztések, meg lehessen vásárolni, mert akkor telerakhatjuk a játékot egy csomó szeméttel amit fel lehet szedegetni.
Na ja csak késõbb egyre rövidülnek a küldetések, az elsõ tényleg hosszú de utána már nem igazán. Pl. most csináltam meg a bálosat és kb 45 perc volt pedig csak lopakodtam és a B variációval iktattam ki a célszemélyt.
Semmi szar nincs benne max klisés de messze van a szartól. De ha ennyire story orientált vagy hogy-hogy öt percnél többet játszottál a Borderlands 2-vel vagy a DaS-al...
elkerülöd õket, én amikor lopakodva nyomultam, egy helyet leszámítva (distillery) mindig találtam alternatív útvonalat, nincs semmi hasznod belõle, ha kinyírod/kiütöd õket. (egy-két helyet leszámítva)
#657: ne aggódj, késõbb is az lesz. (vigyázat, tvtropes)
én konkrétan már röhögtem, amikor Lord Regent kiirtása után Corvo nagyot kortyolt a poharából, aztán húúú, meglepi, megmérgeztek, mekkora fordulat, végül is nem tudtam a második küldetéstõl, hogy ez lesz...
1 valamit nem értek most akkor tényleg Corvo Emily apja?mert csinált egy rajzot rólam,maszknélkül és a képre az van irva daddy.na most akkor mi az igazság?:)
Én várom hozzá mindenképpen kampány DLC-t, minden bizonnyal a császárné apját majd részletezik valamelyikben... vagy legalább találkozhatunk, miként halt meg, vagy miként tûnt el... mert gyakorlatilag Emily apjáról semmit sem tudunk. csak annyit, hogy van egy furcsa "britbarát" társadalom, amiben az uralkodói posztot a nõk töltik be... minden más egyebet pedig a férfiak.
Általában semmi hatása nincs ha rambozól, más játékokban legalább elözönlik ilyenkor a területet a mérges ellenek ala Commandos vagy buké van asap. Itt meg vicces, hogy pl. a szigorúan õrzött börtönben van összesen 8-10 õr akit megvonyíttatsz és nem történik szinte semmi. A robbanás után is vicces, hogy ott áll a 3 õr a hídon/gáton és cigerettázva nézik az egészet.
A másik amit a legjobban hiányoltam az a macgyver factor. Tök jó lett volna ezt azt építgetni - pl Fallout szemétvetõ - vagy átöltözni - Hitman - vagy felvenni egy konyhakést, ha már ott van, ehelyett végig abban a stílusban kell nyomulni.
A trailerbõl az hittem olyasmi lesz mint egy Bioshock/Thief/Hitman combó, dehát jóval egyszerûbb azoknál.
az átöltözést lazán beletehették volna a játékba,és akkor nem kell kötél idegrendszer ahhoz,hogy lopakodva játsszunk. Például már rögtön a legelején a börtönbe,átveszem az egyik elaltatott õrnek a ruháját,és megyek tovább mint "õr",így nem kell lehentelnem az egész börtönt...na majd az új Hitman
úgy valóban,csak az ezekhez szükséges rúnákat meg ha felakarom kutatni,akkor biztos "randizok" az út során 20 õrrel,5 weeperrel,5 feketeruhás teleportálós "szörnnyel",és akkor jön a kill :D
Vannak rá utalások, hogy Corvo az Empress szeretõje volt, és hogy Emily a lánya: 1. Már az introban rögtön elhangzik az Empresstõl: "When you are near, my heart is at peace. Emily and I will count the days until you return." 2. Utolsó pályán Havelock naplója talán a legegyértelmûbb bizonyíték: "We will not achieve our hold on the Empire with a little girl setting policy, and I believe Corvo's loyalty to the Kaldwin woman would have clouded his head. Is she truly his daughter?" Ez megmagyarázza miért akarták kiiktatni a méreggel. 3. A jó befejezés végén, mikor a sírt mutatják elhangzik, hogy több voltál Emilynek mint a védelmezõje. 4. A daddys rajz amit Emilytõl kapunk a játék közepén.
"Egyik beszélgetésben azt is mondta, hogy ha az anyumat nem veszed el feleségül, akkor majd engemet." Mivel ezt egy kislány mondja, ez csak annyit jelent, hogy nagyon szeret minket. Fogalma sincs arról, hogy mit jelent ez valójában.
"gyakorlatilag Emily apjáról semmit sem tudunk" Szintén megerõsíti a fentieket.
gondolom az Outsider sem véletlenül adja nekünk a "kissé" átalakított Jessamine szívet, nyilván õ mindent tud a dologról. Elég morbid humorérzéke van a tagnak. :D
Isteni így, respekt a beállításokért! Befejeztem a cuccot én is, ~12 órám volt benne lopakodva, lehetõleg mindenfelé szétnézve, nem gyilkolászva /weepert nem számítom embernek/, jó befejezést kapva. Tetszett hogy nagy hangsúlyt fektettek az egyes feladatok sokrétû megoldási lehetõségeire, sokszor egy hajszál választott el attól hogy egy-egy kigondolt húzás ne jöjjön be, úgy éreztem nagyon kiszámítottak, végiggondoltak szinte mindenféle lehetõséget amit megvalósíthatunk...ritka az ilyen közel végletekig balanszolt játék manapság. Apró negatívum talán hogyha lopakodik az ember, akkor az elérhetõ fegyver/egyéb fejlesztések nagyrészt értelmetlenek, mert szinte mindegyik a harcos esélyek javítását szolgálja, a lopakodós stílushoz viszont hamar megvan mindenféle kütyü - bár valami figyelemelterelõ gránát/bármi más alkalmatosság nem ártott volna, mert nem mindig van a közelben felvehetõ dobálnivaló amikor esetleg szükség lenne rá. A képességekbõl viszonylag hamar össze lehet hozni egy nyerõ gyûjteményt, talán az idõ megállítása kicsit túlértékelt rúnás követelményt kapott, de tény hogy valóban nagyon hasznos, amint megszereztem használtam is aktívan... :)
Na, elkezdtem a játékot ... és 20 perc után nézem, hogy most ez a játék megint tényleg végigmutogat mindent, merre kell menni, mit kell csinálni? Mi ebben a játék? A normál fokozat meg komolyan, mint a very easy ... az emberek szeme elõtt 'elosonok' ... mindenki rövidlátó? :D
Szerencsére mindkettõ állítható, de hihetetlen, hogy 2012-re idáig jutott a játékosdi. A Skyrimban ráadásul ki se lehetett kapcsolni menübõl ... agyam eldobta, mikor a bazi nagy sárkány fején ott volt a lebegõ marker, hogy engem tessék megölni .... még szerencse, hogy PC-n ki lehetett iktatni (az iránytûvel együtt).
Na, itt is minden marker kikapcs, min hard fokozat indít ... ez talán meg fog felelni a régi 'normal' fokozatnak :)
Szívesen látnék egy listát a "választékról". Ha ez nem jó marad a régi Thief sorozat újrázása vagy a deus ex-re, aztán hali. Jövõre várható pár jó kis játék, de azokhoz meg 10x ilyen vas kell mint ehhez, mert ez azért elég jól elmegy szutyok gépen is.
Ja, kérdés: Találtam egy halom térképet, na most mi a fenével lehet megnézni ezeket, mert videóban láttam játékos elõvette, de nem jöttem rá, gombkiosztásban nincs benne ...
térképekért pénzt kapsz amiket találsz, pár helyen vannak kifüggesztve ilyen "area map" elnevezésû cuccok, azokat tudod megnézni - dark vision zölddel jelzi õket.
Ha túl sokat ölök az mennyiben befolyásolja a játék végét? Olvastam hogy az változtattathat.
Nem vagyok mániákus gyilkos, nem ölöm a civileket, de aki mellet nem tudok elsunnyogni azt kinyírom. Meg persze amikor felfedeznek akkor is bõvül az áldozatok száma 2-3 hullával.
nézd meg amit #681-ban linkeltem. elvileg ha 20% alatt van áldozatok száma (sõt, lehet afelett is, csak hajts végre "jó cselekedeteket"), akkor alacsony marad a káosz amit okozol.
Én kontrollerrel játszom, jobb hátradõlni, a lopakodáshoz meg úgyse kell nagyon szuperpontosság.
Nagyon jó kontroller támogatása van, ha megnyomsz egy gombot rajta rögtön átír minden gombot a controllernek megfelelõre,
nekem sima bigben-es olcsó kontrollerrel annyi hogy le kellett futtatnom rajta egy progit ami helyrerakja az irányokat, de ez csak a kontrollerem gondja.
Én is használok X360-as kontrollert a PC-hez (pl Dark Souls, SF4, Kingdoms of Amalur, stb-stb) ... de FPS-hez borzalom :)