Üdv!Elindítanám a launchert és bejelez az avast.win 32 hoblig (Heur) virust jelez. :( Valaki tud errõl valamit?
Nagy valószínûséggel fals-pozitív, azaz nincs semmi vírus, próbáld ki, hogy virustotal-ra pl feltöltöd a filet és ott mit mond, ha többség szerint tiszta, akkor csak rakd be kivételek közé.
ui.: Azért csak nagy valószínûséggel, mert elméletben lehetséges, hogy a sony szervert törték fel és így már eleve vírusos filet tölt le a frissítéskor.
Köszönöm a gyors segítséget!Csak az avast jelzett be a többi nem.
Engem újabban azzal szopat, hogy random nem tudok loginolni, mert a launcher login errorral elszáll.
Sziasztok! Magyar játékostársakat keresek, mert nem rég kezdtem a játékot és még nem igazán ismerem ki magam benne. Sichrol a nevem a Miller(EU) szerveren. Köszi elõre is!
Keresd meg a Crimson Crows-t, vagy a Jammerst, bar ugy latom, utobbiak nem aktivak mostanaban.
miller terran oldalon vagyunk a legtöbben tudtommal :)
Tényleg, csak én vakoskodtam be, vagy aktív hazai steam group nincs a játékhoz? A kettõ, amit találtam mindkettõ pici zéró aktivitással, vagy eleve az a hazai aktivitás, mint pl itt a topicban az utóbbi pár hónapban? :P
Én õszintén szólva nem tudom, mert csak most akartam belefolyni a játékba. De akiket ajánlottak azok inaktívnak tûnnek.
Tegnap elmaradt, hogy este fellépjek, de most online vagyok. Dome14HUN már fel is vett barátnak.
Ismerõsök mind abbahagyták, még a legfanatikusabb Alpha Squad vevõ elõfizetõk is már csak havi pár órát játszanak. Server status este csak 2-3 szerverre mutatott medium telítettséget.
Mi a szösz történt a játékkal? Smedley felrakott magáról egy meztelen képet a launcherbe, és a játékosok a kórházi kezelés után már nem mernek fellépni?
Én játszanék de már jópár hónapja azzal fogadott a kliens, hogy le akar szedni 7gb-ot...mondom ez patch vagy maga a játék? Én nem töröltem le... Egyszer már megszívtam mert le kellett töltenem újra...megint nem fogom. Elegem van mi ez a 7GB? F*ck ha meg kihalt akkor mégúgysem játszom. Fejlesztések jöttek az utóbbi idõben? Sem itt sem sehol máshol nincs hír nagyobb patchekrõl...
Egyáltalán nincs kihalva a játék, csak a magyar közösség nem igazán aktív. A játék nekem 12 gigát foglal szóval nem tudom mi lehet az a 7 giga. Pont ma volt egy patch....
Maga a játék szereintem sincs, hazaiakkal találkozok keveset, közösségi mozgolódás meg zéró.
7GB patch meg nem tudom volt-e konkrétan, de simán lehetséges, fõleg hogyha egy jódarabig nem volt frissítve a játék. Egyébként a frissítésekrõl lehet olvasgatni, egyrészt a hivatalos fórumon, másrészrõl ha összeszedve vissza akarsz olvasgatni a fõbb javításokkal kapcsolatban akkor planetside-universe.com wikije jut eszembe.
Talán most az OMFG patchel megnõ az aktivitás mert én is azért nem játszottam mert egyszerûen horribilis ahogyan futott meg amilyen vas állt rendelkezésére. Akármit csináltam 27 és 50 fps közötti intervallumban mozog a játék. Harcban meg általában 27 körül az meg k****ra nem élvezhetõ.
"Jeee kijött az új optimalizációs peccs. Nézzük meg mennyit bír. Spawnoljunk be egy valagnyi Galaxyit."
Én is most szedem a patchet. Ha végre rendesen megy akkor szerintem megint fogok játszani. Azt viszont sajnálom, hogy egyre kevesebben vannak, de a bf4 miatt ez várható volt.
Én majd csak akkor tudom kipróbálni ha hazaértem. aztán majd megírom mennyit javult
Nagyon adja. Fõleg, hogy egy FPS játékban nagyon fontos. Sokszor volt hogy töredezve fordultam meg és vaktában lõttem az ellenre mert idõm nem volt rendesen becélozni a nagy figtban. De mára a múlté. ^^
Csak én szeretek sniperrel bezuhanni instant actionnel egy ammo toronyra vagy bármi ilyesmire és ott óvatosan szedni ki sorban az óvatlan playereket?
a kempelés egy "különleges" megközelítése egy FPS játéknak. nem talalkoztam még olyan jatékossal aki pozitív véleménnyel lett volna az eféle harcmodort illetõen...
Sziasztok, Boldog Új Évet és pozitív k/d-t kívánok mindenkinek!
Ha ezt az üzenetet még 2014. január 7. elõtt olvasod, kérlek hogy tegyél meg nekem egy szívességet! Anno én írtam a blog.hu-n a planetside blogot, ami infókat próbált közvetíteni magyarul az akkor még készülõ játékról, ami lényegében teljesen ismeretlen volt akkor hazánkban. Tegyük hozzá, a hivatalos sajtó támogatása nélkül most sem ez ugrik be a játékosoknak, ha FPS-rõl van szó...
Na, amit viszont kérnék: az itteniek 95%-nak a pro7sat1 gamesnél van az accountja. Õk belépve itt tudnak szavazni a Warstories novellapályázatra küldött írásomra (hunPhilodoxE - When the warpgates rotate). http://en.planetside2.eu/forum/community-voting-f3518/round-3-terran-republic-t566519.html
A szavazat azért kell, hogy a zsûri elé kerüljön a novella, de ott már szerintem komolyan esélyes lehet. Csak addig el is kéne jutni!
Aki veszi a fáradságot, annak köszönöm, nekik elsõsorban, de azért úgy mindenkinek is, próbálom bemásolni a novella fordítását, hogy lássátok, jó helyre megy a szavazat! :)
Epilógus
Daggers hadnagy végigjáratta tekintetét a pusztaságon. Sívó homok és kopár sziklák mindenfelé, csak a standard kutatómodulok napszítta maradványai törték meg az egyhangúságot. Hogy egyáltalán mi okból szerepelt a térképen ez a hely - relytély volt a hadnagy számara. Még a Nanites (megjegyzés: az újjászületést, a bázisok kijavítását és a gépek "semmibõl" történõ teremtését lehetõvé tevõ játéktechnikai technobizbaszok) is az enyészetnek hagyta a helyet, leszámítva persze az "Szülõszobát". (megj.: Ahol újraéledsz, ha a játékban lelõnek.)
A Lopakodó hangja kissé torzítva szólalt meg Daggers hadnagy sisakrádiójában. Nem csoda, a felderítõ egy félig a homokba temetett plasztacél raktármodulból forgalmazott.
"Vettem Ghosty, bemegyek." Elkezdett lemászni az épület megroggyant külsõ lépcsõjén, és elindult a deformált konténer felé.
"Doki, fedezz minket! Nem akarok több meglepetést. Hárman maradtunk, valakinek vissza kéne jutnia a bázisra, ha végeztünk itt..." Megérintette sisakják, és látómezejében megjelent a környék térképe. "Próbáld meg jelenteni a helyzetünket... Elhagyott NS Irodák, az L-6-8 koordinátán. Rashnu Raktárkomplex közel van, talán meghallják az adást."
"Értettem! Elfoglalom a megfigyelési pozíciót!" - bólintott Doki. Az egyik romos irodabarrak sarka mögött hasra feküdt, és észak felé kezdett pásztázni.
Daggers a félig elsüllyedt konténerhez támasztotta karabályát, és elõvette oldalfegyverét. Még egyszer körbenézett, mielõtt felhajotta az arcvédõt és bemászott a nyíláson. Valami halvány szagot érzett, ami bár ismerõs volt, nem tudta azonosítani. Édeskés volt, mégis zavaró, sõt bántó. A szag hirtelen felerõsödött, és a korábban fogyasztott fejadag ellentmondást nem tûrõen tört ki a gyomrából. Bal kezét a szájára tapasztotta, de nem tudta az egészet bent tartani.
"Az istenit! Mi a fa..." - nyögte gyomrának két vad rohama közt.
"Minden OK, Fõnök? Bûzlik, mi?" - Daggers nem volt biztos benne, hogy beosztottja épp megadja-e a kellõ tiszteletet.
A sivatag fénye után a sötétséget vágni lehetett odabent.
Miközben ebédje maradékát törölgette a kezérõl, Daggers elõvette a pisztolyát, és felkapcsolta a csõ alá szerelt zseblámpát. Az erõs fény átvágta a sötétséget. Körbenézett, és a helység végében meglátta a Felderítõt. Nála nem volt zseblámpa, fegyverének éjjellátóját használta. A Lopakodó leeresztette a fegyvert és valamit vizsgált maga elõtt.
"Gyere ide, Fõnök, több fényre van szükség!"
A hadnagy vett néhány nagy levegõ, megpróbálta lenyugtatni kavargó gyomrát és a modul végéhez ment. A fegyverlámpa fényét az elõtt lévõ tömegre irányította. Bár a plasztacél konténer tûzforró volt, de homlokán jéghideg verejtékcseppek jelentek meg.
Daggers parancsot vakkantott a rádióba: "Orvos! Hozzám!"
"Értettem uram! A kapcsolat Rashnu felé negatív."
Egy perc múlva az orvos is bemászott, és elöljárójához sietett.
"'Genisuram! Engedje meg, uram.." - kezével legyezve próbálta meg elhessegetni a nehéz levegõt - "...itt kurva büdös van. Elõvigyázatosságból el kellene hagynunk... pillanat, ez itt micsoda?" Közelebb hajolt, hogy jobban lásson. "Nem, ez lehetetlen! Ez egy... ez egy oszló holttest... egy Köztársasági nehézgyalogos holtteste, uram. Hihetetlen!" Elõvette orvosi számítógépét és végigpásztázta a bomló hullát. "Napok óta rohad, uram. A test elhelyezkedése valamint a fél fej hiánya alapján, elsõdleges diagnózisom egy 9 milliméteres fejlövés. Nézze, ott van a pisztolya is. Ez a Köztársasági katona szándékosan elbújt itt és véget vetett életének - ezúttal örökre...
"Örökre. Egyetlen kérdésem van, Doki: Hogyan?" - suttogta Daggers.
"Fogalmam sincs, uram. Nem... nem lehetséges kitörni az Újjászületés Körforgásából. Amint az életjelek megszûnnek, a legközelebbi "Szülõszoba" megkezdi az adatok letöltését a Térkapunál elhelyezkedõ adatbázisból, ezzel egy idõben megkezdõdik a test és az emlékek újraszintetizálása. Mondjuk az utolsó emlékek elvesznek, de mindegy... elkalandozam, elnézést. Hol is tartottam? Ja igen, újraszintetizálódnak. Az adatkapcsolat biztonságos, és a kódolás egyedi mindhárom frakció esetében. Ez a... katona egyértelmûen nincs abban a helyzetben, hogy életjeleket küldjön." Gyors pillantást vetett az orvosi számítógépre. " Az adatkapcsolat is rendben van, ami azt jelenti..."
"... hogy már napokkal ezelõtt újra kellett volna élednie... a genetikai adata hiányzik az adatbázisból. És õ ezt tudta." - fejezte be a gondolatot Ghosty.
Sokkolta õket a felismerés súlya. A hadnagy találta meg a hangját elõször.
"Uraim! Ugyebár mind tudjuk, ez mit jelent..." - állítás volt, nem kérdés.
Daggers tett egy nagy lépést hátra, és pisztolyát a Felderítõre fogta. Ghosty kontúrja egy szempillantás alatt kezdett elmosódni, és a fegyverlámpa éles fénye meghajlott a Lopakodó üvegszerûen átlátszóvá váló alakja körül. Daggers kétszer meghúzta a ravaszt.
*para-pamm, para-pamm (megj.: a fegyver hármas rövid sorozatot lõ, annak van ilyen hangja)
Hat lövedék hagyta el a pisztoly csövét gyors egymásutánban, és a Felderítõ feje szétrobbant. Az orvos még mindig sokkoltan nézte a bomló holttestet, de a kiképzés megtette a hatását, a lövés hangjára leejtette a számítógépét, és fegyveréért nyúlt.
"Dobja el, katona! Tudod, hogy nincs választásom! AZT MONDTAM ELDOBNI, BAZDMEG! Most meghalunk, mind! Ez az információ nem szivároghat ki! Nézd... - mutatott a rothadó holttestre! "Halandók lehetünk! Kiléphetünk a háborúból! Van kiút! BÉKÉBEN NYUGSZIK, látod?" Könnyek kezdtek csorogni a szemébõl, arcát kavargó érzelmek torzították, hangja elcsuklott...
"Tudod mit jelent ez? A Köztársaság bukását. Mindenkinek elege van ebbõl a kibaszott háborúból, és a katonák mindent megtesznek majd, hogy megleljék a kiutat, ha tudják, hogy létezik! Eközben meg vagy a Vanu, akár a New Conglomerate gyõzedelmeskedik, és eltörli az értékeinket! Ezt nem hagyom! HÛSÉGGEL HALÁLIG! (megj. ez a Loyalty Until Death a játékban a hivatalos jelmondata a Terran Republicnak, akinek a katonáit látjuk a jelenetben)
Daggers lenyúlt az övén lógó detonátorért. Ujjai még mindig sikamlósak voltak a hányástól, így az eszköz tompa puffanással a homokba hullott.
Doki kihasználta a pillanatnyi zavart és a hadnagyra vetette magát, hozzácsapva a konténer falához. De Daggers túl erõs volt hozzá képest. Eltaszította az orvost, és visszakézbõl olyan erõvel vágta arcon a pisztoly markolatával, hogy pörögve hullott az eszméletlenségbe.
A hadnagy térdre hullott és felvette a detonátort a padlóról. Látta rajta a Köztársaság piros-fekete, kardot formázó címerét. Messzirõl hallotta a saját hangját, a Háború jelmondatát. "A Földért. A Szabadságért. Mindörökké... A Földért. A Szabadságért. Mindörökké... A Földért. A Szabadságért. Mindörökké...Mindörökké...Mindörökké...Mindörökké...Bocsássatok meg, fiúk!"
A robbanás hangos volt, mégis észrevétlen maradt. Elveszett a sívó pusztaság felett szálló szél süvítésében.
Van már rendes kontinens foglalgatás esetleg partraszállással fûszerezve, vagy továbbra is végtelenített Battlefield az egész?
Sziasztok! Érdeklõdni szeretnék,hogy melyik szerverre érdemes menni? Hol van nagyobb magyar csapat,ahová esetleg csatlakozni is lehetne?
meg kora reggel is, de régen is ez volt szóval nem lepődök meg, talán ha egy kontinens lenne unlockolva egy fokkal jobb lenne a helyzet. MIller vanus vagyok, te hol tolod?
Májusban jön egy új tutorial terület, ahol a kezdők lvl 10ig tudnak fejlődni és ismerkedni a játékkal. Emellett kis küldetések is bekerülnek, mint például ha bent vagy egy bázison engineerként és szétlőtték a generátort feldobja, hogy javítsd meg és útbaigazít. Ez is főleg az újaknak fog segíteni. Emlékszem én is úgy kezdtem a játékot, hogy álltam a bázis közepén mint egy szűzkislány megszeppenve
Lassan halad a game, de én még mindig élvezem. Kezdetben csak Indar volt, utána szépen jöttek ki az új kontinensek. Most van 4 már egy jó ideje, rengeteg balance változás volt , "achi" se volt, ezt is szépen lehet gyűjtögetni. Erőforrásokat is meg váltotatták, ami nekem határozottan tetszik, mert így a járműveket többször lehet használni. Ez a fejlesztő csere remélem idővel kifizetődik.
Hello PS2 players both current and hopefully the ones that have played and moved on. I want to lay out our direction moving forward for PS2.
The development team continues to work on many things at once. We have the PS4 version launching very soon here. We've had to spend time getting the codebase to merge, and yes.. that's led to some problems like we all saw with the flight controls. I realize there are people who think that means it's all about the console versions going forward. It isn't. We won't let it be that way because we like the PC way too much for that.
In the near term, we're adding more people to the Planetside 2 team (hopefully bringing some people back that were former team members) to help us get our development bandwidth to where we want it to be. However, we have plenty of horsepower to deliver on some amazing things this summer already.
The plan is simple - We are going to be taking Planetside 2 to where it needs to be and finally address the stuff should have already. The metagame. We will once and for all be getting the Meta to where it just has to be. That means a comprehensive change that will involve completely revamping resources, changing what territory control means and spending a lot of time giving you reasons to fight. All of this will be done in a fully transparent manner in which we actually put our internal design docs out there for your comment and feedback.
We will be moving towards a system where resources are actually going to be a fun part of the game, and you'll be able to harvest resources directly (in fact, that's how you're going to get them). and you'll be able to use them to finally get to some of the end-game things we've been wanting to do - Outfit bases on new continents (and potentially on existing ones). We're also going to be spending a lot of time to make sure capturing a facility actually matters, as well as looking at the overly-complicated capture system which can be pretty obtuse at times.
The simple problem with Planetside 2 has always been "Why are we fighting?". We intend to make the focus of the time between now and our 2.0 release in September working very hard on this core issue. We have put it off way too long, and honestly the stuff we've done up until now hasn't been enough and we know it.
The team is also committed to a much more regular update schedule on the PC. We want to be honest about only having a finite amount of resources, but a significant portion of them will be dedicated to the PC and advancing the game itself. We will absolutely be adding more resources to this team to assist in this.
We'll be making announcements about the 2.0 release in the near-term future with a lot more specifics. In addition, we have a nice surprise for you... we're also going to be adding another game mode to Planetside 2 for the first time. You can expect to be seeing that in the upcoming week on Live servers (it will be a beta of the game mode).
This will actually be a game mode with a win condition! Hopefully you like it. It's meant to be the kind of thing you pop into for an hour match and then go back into the main game. Hopefully in the short term we can make it so outfits can directly compete against other outfit in this game mode. Also, we aren't charging to get into this mode. The entire reason for it is to try something new and see how we all like it as a community.
Why do this instead of just doing the Meta stuff? Simple - we are experimenting and trying something new. Before you judge, try it. It only took a small subset of the team a few weeks to put together and we hope you like it.
In the months between now and September we're going to be putting all kinds of new things into the game on a regular schedule. We're also going to be committing to doing a better job on the Roadmap. The criticism that we do a poor job updating it is something that I think is both fair and accurate and it's simply going to be done right.
So for those of you that thought Planetside 2's best days are behind it... you are going to be pleasantly surprised, but the proof has to be in what we do not in what we say. Planetside 2 is one of our core franchises. It will be here in ten years and assuming we can make the right choices it can be 10x as big as it is right now (on the PC, not even talking about adding console users).
To those who think all we care about is the console - no, no, no. PC is our lead sku and is always going to be. We are very excited to bring PS2 to the Playstation 4. It's really fun. Our console players are every bit as important to us as our PC players, but in terms of how we develop stuff, expect the PC to be the lead sku.
Thanks for reading this, and thanks for playing Planetside 2. We're in this for the long haul and we're going to work our asses off to make sure you are too. The only way we do that is to take this game to the next level, so that's just what we're going to do. Smed
Hali! Mától én is látogatója leszek a topikban, végre rászántam magam, hogy kipróbáljam, elvégre sok jót hallottam már róla :) Most checkolta a fájlokat, majd letölt 700MB-ot... ezt mégis minek? :/
passz, mostanában nem toltam, de kéne :) MIller vanu oldalon vagyok :)
épp azt nézem, ezek szerint ez nem olyan hogy felmegyek egy public szeróra és kész :D mondjátok hova menjek :D Ahogy elnézem legtöbben Miller en vagytok(?).
Szerintem nagyon szét van szórva a magyar közösség. Sokan már nem is tolhatjuk. Amit fent látsz az még a játék indulásakörül volt naprakész azóta már le is vehetjük szerintem. dobok egy privit ts címmel ha érdekel
Akiket "ismerek": Terran - Miller // este 8-9 után vannak fenn "többen" // [CCHU] Crimson Crows NC, VS - Cobalt // ők korábban kezdenek de nem tudom mikor, őket kell kérdezni :) NC - [PSHU] New Magyarok, VS - [BIKA] The Black Bulls Utoljára szerkesztette: Amok71, 2015.08.02. 20:22:33
Sajna én pont olyan frakcióban vagyok hogy úgy néz ki ott nem nagyon akad klán. Miller VS. Elég nagy már a karakterem, rengeteg minden megvan és nem szeretném otthagyni.
MIndenesetre meg tudom mutogatni a játék lényegét és onnan tök mindegy, hogy melyik frakcióval tolod.
igen, valami alap kéne, mert jelenleg ott tartok, hogy van egy kva nagy map, és ha megnyomom az i-t akkor akció közepén találom magam, és el kell foglalni/megvédeni pontokat. Ez a tudás még elég hiányos, ebben szinte biztos vagyok :)
Szerencsére bizonyos épületek copy pastelve vannak, de mindezt úgy dobták fel, hogy nem mindegy merre néz, milyen ablakok vannak nyitva, félig nyitva meg ilyenek. Jetpack-el imádok trollkodni, hogy olyan helyről lövöm őket ahonnan nem gondolnák.
Kelleni fog egy kis idő amíg ráérzel, de nagyon élvezni fogod ha szereted a látványos harcokat, még ha egymagad nem is érsz annyit mint mondjuk egy codban [nyílvánvalóan]
ha nem zavar az hogy többnyire már csak profik játszanak és azok is csak max délután(éjszaka te már nem találsz embereket a szerveren) akkor hajrá, készülj fel rá hogy keményen meg kell küzdened már a legelső fegyverek kifejlesztéséért is.
Megéri, elég "egyedi" a játék. Az új oktatórészt nem ismerem de, elég sok minden van, ami elsőre nem világos. A 15. szintig 100 certet kapsz szintlépésenként (össz vissz 1500?). A kezdő elsődleges fegyvereket fejleszd inkább, ahelyett, hogy újat vennél.
Hali. Korábban játszottam, de elkeserített, hogy Vanu oldalon alig voltak az utolsó hónapokban, és folyton kikaptunk. Ismét kedvet kaptam a játékhoz. Érdemes visszatérni, másik accal másik szerverre? Klánban egyelőre nem gondolkodom, csupán magányos farkasként szeretnék tengődni :)
Vanu oldalon tolom és még mindig vannak nehezebb esték de vedd úgy hogy sok XP rohangál :D
Ezzel még komolyan játszik valaki? Már 2 évvel ezelőtt is volt ,hogy 1 órán keresztül kergettem az ellent egyedül 3 bázison keresztül, és egy lélekkel nem találkoztam :)
Valószínűleg rossz helyen kerested, EU szervereken még hajnalok hajnalán is legalább egy 24+24 fight megy.
Na, végül Millerr-re mentem, egész jó csaták voltak. Érezhető a kevesebb létszám, bár csak egy kontinensen voltam. 5-ös vagyok jelenleg, light assault, de fogok egy infiltratort is fejleszteni. Jetpack-el fára mástni, ès onnan lőni az ellent, vagy közelharcban nézni ahogy össze vissza forog, hogy hol vagyok, hatalmas :D Volt, hogy ketten nem tudtak megölni. Vanu oldalon vagyok amúgy.
Amikor alert van, akkor azon a kontinensen rengetegen vannak.
Szerk.: egy karakterrel is mindent lehet unlockolni, de ajánlom hogy először infantryt rázd gatyába és NE vegyél fegyvert. Az alap fegyverek nagyon jók úgy general. Infiltratornél a bolt action riflet érdemes megvenni, de azon kívül mindenhol jó az alap. Skilleket fejleszd, mert az fontosabb. Utoljára szerkesztette: Terawatt, 2016.05.29. 18:37:11
Ha elégedetlen vagy vele vegyél, csak arra gondolt, hogy a drága fegyver nem feltétlenül erősebb is - csak "más". Gyors fejlődéshez / cert farmoláshoz általában érdemesebb a többi cuccot fejleszteni, de pl. ha úgy érzed egy shotgunos mediccel még jobban teljesítesz (én így vagyok vele), akkor simán vegyed azt.
Általában az alap fegyverek balanceoltak, pl közelre és távolra is jók egy bizonyos pontig. Aztán a többi carbine vagy gyorsan lő pontatlanul =közelharcra jó, vagy lassan nagyobbakat.
Értem. De régebben ki lehetett őket próbálni. Ha most is van ilyen lehetőség, majd igyekszem kihasználni. Egyébként miért csak Koltyr kontinensen tudok játszani? Hol a többi?
15ös szintig ott vagy :) Azért rakták be, hogy ott megtanulják az új játékosok az alapokat. Lvl 15nél resetteli majd a cert pontjaid is elvileg és újra tudod osztani. (Utána már nem is kapsz szintenként 100at)