A Wargaming ma jelentette be, hogy a World of Tanks és a World of Warplanes mintájára egy hadihajós MMO-t készítenek. A játék ingyenesen elérhetõ lesz. (free to play)
A World of Tanks-hoz hasonló könnyû irányítás, felhasználóbarát kezelõfelület és közös gazdasági rendszer lesznek a játék fõ jellemzõi. (a három Wargaming játék, World of Tanks, Word of Warplanes és World of Battleships kap közös gazdasági rendszert, a free xp, credit, stb. átküldhetõ lesz egyik játékból a másikba, ezzel segítve a fejlõdést)
mert voltak szupcsi szovjet tervrajzok, amik nem objekt hanem projekt néven futottak, és remek alkalom, hogy megtudja a világ, hogy milyen szép hajókat tudott rajzolni sztálin pajtás ;)
A legalsó kép egy brit hajó és egy japán kamikáze csatáját jeleníti meg A 2. 2 db japán hadihajót ábrázol, a 3. képet nem tudom az talán orosz lehet!
Ám elég ígéretesnek tûnik, fõleg ha valahogy egybe tudják gyúrni a 3 játékot (1 nagy hadszintéren melyen a csaták kimenetele befolyással lehet a többi játékra)!
Davidbog:
Naaaa, ahogy én látom
Az amcsik szép csendben elhúztak a mezõnytõl, bár a tengereken az igazi megalománok a japók voltak a végefelé.
Azt nem tudom, ogy a japókon kívül volt-e más nemzet akit elkapott a gépszíj, de BB-be a Yamatot egyik nemzet sem verte. Aztán ott a Sinano, meg a hasonlóan méretes repülõgép hordozó SS aminek nem jut eszembe a neve. Persze mindegyik nyugodtan pályázhat a legpechesebb vizijármû díjára, de játéktechnikailag borzasztó potensek lesznek, lásd Maus.
Német oldalról a Bismarck osztály, ami ugye oneshotolta a Hoodot (höhö amorack) és megelõzte a korát, Persze megint máskérdés, hogy screenerek nélkül lett kiküldve, szóval a doktrina röhej volt, bár ezekben a játékokban ugye nincsen doktrina, tehát a nyers erõ számít majd.
Gondolom radar vezérlésben a szövik szép csendben elhúztak az Axistól, ami remélhetõleg le lesz modellezve.
Összefoglalva, ahogy én látom: nyers erõben jók lesznek az axis gépek.
És ugye a nagy kérdés: na de hol vannak a szovjetek? Mert lehet, hogy volt pár elavult SS, BB vasuk, meg néhány rombolújuk, na de könyörgöm, ebben a játékban meg csak projekt xy lesz az összes valamit és érõ hajójuk? Az olaszokat meg végkép hadjuk, bár fényéveket vertek a szovjetekre.
hajók típusai? Amúgy ott van az amcsi zászló az elsõ képen.
A Yamatot simán verte volna az Iowa-osztály, de szerintem még a South Dakota-osztály is. Yamato csak nagy volt, ebbõl következtek az elõnyei. A hasonló méretû Montana, Sovietsky Soyuz, H39 mind jobbak lettek volna nála. A 18"-es ágyúitól nem sokkal maradt el a az Iowa 16"/50 Mark 7 típúsú lövege. A páncélzata jóval gyengébb minõségû volt mint más nemzeteké, ráadásul csavarozták és szegecselték ami még gyengébbé tette, a torpedóvédelem szintén emiatt volt gyenge. A 15,5 cm/60 3rd Year Type tripa lövegeinek a páncélzata kritikán aluli (ott kapta a legsúlyosabb találatot is). A radarjai se érték el az USN/RN színvonalat.
A Bismarck-osztálytól azért nem kell elájulni mert a Bismarck kilõtte a Hoodot (mellesleg nem one shotolta, többször is eltalálta, nekem 5 rémlik, de lehet nem ennyiszer). Volt köztük 15 év. A kedvenc csatahajóm (mert iszonyatosan jól néz ki) és szerintem a legjobb európai csatahajó 1943-ig, de ennek is volt hibája, semmiben nem elõzte meg a korát. Orrnehéz, a 10,5 cm-es AA ágyúk nyitottak tehát rombolók is kilõhetik õket. A fõ lövegtornyok kialakítása ballisztikailag pont hogy nem ideális, "20 fok feletti szögben becsapódó lövedékekkel szemben ..., hogy sebezhetõbbé tette."
A Shinanot nem repülõgép-hordozóvnak szánták, hanem ellátó hajónak. Több száz gépek szállított volna és errõl pótolták volna a repülõgép-hordozók veszteségeit.
A szovjetek megépült hajói összességében nem voltak valami sikeres konstrukciók. A tervként létezõ csatahajóik, csatacirkálóik jók voltak. Felvették volna a versenyt más nemzetekével.
Az olaszoknak nem volt sok modern hajója, de azok nem voltak rosszak. Azokat nem óceánokra tervezték mint a többi nemzet hajóit ezért kicsit mások voltak.
Párszor már linkelted Oli oldalát és most írod hogy olvasod is. Vagy nem értél végig a cikkein vagy alaposabban kéne olvasni.
Az attól függ, hogy milyen lesz a játék. Olyan FPS/TPS nézetû mint a WoT vagy olyan RTS szerû mint a Navy Field. A Navy Fieldben a felhõk alatt lehet elbujni, de sokszor nem éri meg. Ott többet számít ha manõverezel.
Itt is az lesz a probléma, hogy balancolja ki a dolgokat. És itt is fog elvérezni, ahogy a WoT. Összemossa az 1930-as években készült hajókat majd az 1946-ra elkészült-volna-ha-akarták-volna típusú hajókkal, és a fejlesztõk majd megmagyarázzák, hogy miért nem számít a tûzvezetõ asztal vagy a lokátor úgy, ahogy.
Külön öröm lesz itt is a láthatóságot megoldani, illetve a másodlagos fegyverzetet nagyon kiváncsi leszek, hogy szándékoznak integrálni a játékba. Egy csatahajón uge alapból vannak a nagy hajólövegek, van a másodlagos tüzérség (esetleg DP feladatkörrel) és van a kis kaliberû légvédelem. Namost ha CV van, akkor repülõgép is lesz. Ez lesz a harmadik probléma. Ezt így hogy akarják összehozni? Úgy, mint a Navy Fields-ben, hogy vagy ezzel lõsz, vagy azzal, a kis kaliberû légvédelem meg önmûködõ?
Mondjuk az az igazán szomorú, hogy a Navy Fields 3D sehol sincs ennyi év után se...
battlestationsben a távolság alapján oldották meg. a nagy hajóágyúk messzire hordanak,így bizonyos távolságig csak azzal lehetett lõni,ahogy közelebb értél úgy csatlakoztak be a kisebb lövegek.
Én még két hónapig játszottam a WoT-al miután a topicot kivettem a kedvencek közül. A flémet meg úgy kell érteni, hogy a WoT topic kb. negyedét kitiltottam volna egy hónapra, mert megérdemelték volna. :)
Sajnos a játék népszerûség átka az, hogy a tömeg vonzás törvénye szerint sok kellemetlen alak is feltûnt, akik képtelenek a fórumozás alapvetõ szabályainak tiszteletben tartására.
Ez persze nem a WoT hibája. Sokszor érez az ember késztetést a büntetõpontesõ kiszórására, ha beleolvas egy BF3 vagy MW3 topicba is, hogy a Való Világ és hasonszõrû csodákról már ne is beszéljek. Viszont nem az a cél, hogy elnéptelenítsük az SG-t. :)
Azért a CoD és a BF3 topikban állandóan csak a flém megy, meg hülye CoDosok stb stb. Szinte minden CoD topikban el van az játszva, hogy ez a játék szar meg ilyenek, az nem ugyan az, mint a WoT topikban szerintem. :D
Nos, asszem a halálbokrok és halálfelhõk után jönnek majd a halálködök is :)
Érdekes lesz, ez jobban mozgatja a fantáziámat mint a repülõs ...
Kiváncsi vagyok benne, hogy sikerül-e ezt is annyira elb@szni majd mint a WoT-ot ...
Én az anyahjókra leszek kíváncsi. Mármint az, hogy fog mûködni? Mondjuk a world of warplanesben lévõ gépemmel fel tudok majd szállni és bombázhatom a hajókat? Vagy mondjuk az anyahajók lesznek a "vizi artyk" és a gépeket majd az ai iranyítja?
Na itt semmi komoly dologról nem esett eddig szó, ez az egymásra licitálás meg kezd nevetségessé válni ( World of planes vs. World of warplanes ugye), pl World of planes-be be van ígérve szimulátor "jelleg" (röppályák stb) és hajók is a szárazföldi jármûvek mellett!
Persze 65*65km-re kell összezsúfoljanak mindent ,de gondolom majd bõvíthetõvé is válhat ? 130? 200 ? 1000 ? :DD
Leginkább Úgy képzelem, hogy a Gaijin entertainment megcsinálja a World of Planes-t jól, akkor az rettenetesen sok pénzt érhet, ez a warplane cucc meg a farvizen akar sokat érni.
Nem szimulátor jelleg lesz, hanem valamilyen alsóhangon is alapszintû fizikaszerûség, ahogy a Wargamingot ismerjük ...
ÉS MI KÖZE VAN a GAIJIN Ent. -nek a Wargaminghez ? SEMMI!!!
Talán idõnként külföldi fórumokat is át kéne olvasgatni, mert nem hülyeségbõl hasonlítgatják szimulátorokhoz a WoP-t ?
Gyors kérdés - bár ez itt off:
Neked megvan a WoP? Mármint a Wings of Prey?
Mert az egy nagyon szuper kis repülõsjáték, már - már szimulációs elemekkel ... Én is nagyon szerettem, a megjelenése óta megvan, de nem egy Il-2 vagy CoD ...
És bár értem mire gondolsz, HIÁBA hasonlítgatják szimulátorhoz ... NEM AZ!
Abban igazad van, hogy a Lego Star Warsos rész inkább a Warplanesre és a az ilyenekre vonatkozott, de ha bemész a World of Planes topikba, és megkeresed az errõl szóló hsz-emet, ott leírtam miért nem életképes egy szimulátor - MMO ...
Nem, mégis miért lennének azok? A WoT-ban a TD-k hátulról operálnak, a tengeralattjáró alapvetõen közelharci egység. Hülyeség a WoT-os egységek szerepköréhez hasonlítgatni hajókat, a CV se felel meg az SPG-nek.
Már látom elõre...csata elõtt kiválasztod hogy egy szigeten pontosan hova akarod lerakni, és onnan lövöldözhetsz a hajókra :)
Valamilyen játékszer ebben is kell hogy legyen azoknak, akik nem tudnak szemtõl szemben harcolni...Overlord majd személyesen állítja össze a parti üteges tech-fát :D
A CV pont ezeknek a játékosoknak való. A pálya sarkából indítanak x mennyiségû torpedóvetõt vagy zuhanóbombázót. De legelább ezekre lehet majd lõni AA fegyverekkel.
De remélem itt nem lesz fele akkora látótávolsága a BB-knek, mint lõtávolsága. Akkor nem szorulnak majd a lapostetejûek repülõire. Sok anyázás elkerülhetõ lesz, amiatt hogy nincs fény és kinek a dolga is lenne fényt adni.
Pedig a valóság ez. Eméletben a csatahajók tüzérsége 35-40 km-re is el tudna lõni - csõemelkedés max. értéke a kulcs - csak éppen akkora távolságra tûzvezetés megvalósítani soha nem tudtak...
A gyakorlatban is eltudtak lõni 35-40 km-re. Csak értelme nem volt. Mint ahogy névleges tûzgyorsaságnak se. Az egy dolog hogy ez a valóság, a játékban nem kell így lennie.
troll on: gondolom itt is az lesz hogy beáll középre a hevi csatahajó ami természetesen csak szovjet lehet és ide lõjjetek alapon ledarálja a fantörpikus mecsméking által bedobott papír hajókat, természetesen megkapja a hero címet és elismerõen beírják a nyertes csapat tagjai hogy GG :-D
Annyira király lenne egy NavyField WoT grafikával és egyszerû kezeléssel meg elhagyni azt az agyonkomplikált barom matrózképzési rendszert. Ami a WoT-ban van az pont elég összetett.
Nemtudom a WOTban mi "elég" összetett és a NF-ben mi komplikált neked... :)
Na igen. Ha pl a jütlandi csatát nézem ott kb 15-16 kme-es távolságból lõtték egymást a hajók, persze távolabbról is tudták volna, de ahogy te is mondod nem lett volna értelme. Asszem már csak azért sem mert olyan távolságból nem is látták egymást.
Akkor te láthatón nem ismered a jelenlegi tengeri harcászatot.
Nincsenek csatahajók, vannak viszont a hangsebesség négyszeresével (kb 4800 km/h), sorozatban útnak indított hajó elleni rakéták, amiket csak automatizált, a másodperc törtésze alatt reagálni tudó légvédelmi rendszerek tudnak leszedni, százmérföldekrõl indított cirkálórakéták, szuperkavitációs torpedók(sebsség:370 km/h), helikopterek, az ellenséges hajókat százkilóméterekrõl típusra pontosan beazonosító érzékelõk, passzív szonárok satöbbi.