de nem érdemes pörgetni a sebességet, mert a játék maga nem gyorsul fel annyira mint az idõ, vagyis pl hosszabban épülnek meg a dolgok, ritkábban kön a hajó, miközben a kiadások ugyanannyik. Én mentem úgy tönkre, hogy túl sokat pörgettem az idõt.
Yep ha beállítható erdõ újratelepítésre gyümölcsök hatékonyabbá tételére és ha van academy of science akkor rá lehet rakni univerzális talaj javításra.
http://forum.kalypsomedia.com/showthread.php?tid=19859 Yep itt van akit esetleg érdekel, bár nem perfect, és ez meg a másik véglet szerintem. A problémám az, hogy ezen modnak nagy részét be kellet volna rakni alapból a játékba (természetesen jól kidolgozva). EZEN MOD NEM mentés kompatibilis!
Nagy része ennek igaz, de van jópár ami elnézést a kifejezésért, de f***ság. Az erõmûben vagy a lapkiadónál miért ne dolgozhatnának férfiak, vagy a kórházban nõk. A valóságban hivatásos katonaként nõ is lehetett katona, de OK azt elnézzük. A nightclubban is szivesebben látunk nõket a TV-ben szükség van rájuk (a rádióban már nem feltétlen), és mivel nincs kevert kötelezettség (adott helyen kell minimum x nemû de a többi lehet akármi) ezért ott még elfogadható.
igen, de ez nem egy demokratikus térsadalom. Itt a nõk cselédek meg cicababák. Szerintem tök szoci="50-es évekbeli, hogy ez így van a játékban, vagyis szerintem ez rendben van. Ennyi erõvel azt is reklmaálhatnád, hogy miért nem lehet eiffel tornyot építeni. Mivel nem tölthet be mindenki minden állást, ezért a munkahelyekkel is kell stratégiázni.
Jó lenne, ha nem kéne mod ahhoz, hogy a dolgok 90%-át mindkét nem eltudjon végezni. Miért dolgozhatnak csak nõk az erõmûben vagy csak férfiak orvosként vagy egyetemi professzorként....
minden, farm, ranch, fisherman's wharf. sõt, még istenesen szennyeznek is, asszem abban ranchok a legkevésbé pusztítóak.
...viszont cserébe ahogy nõ a munkásaid képzettsége, egyre jobban termelnek.
Mindegyik farm tönkrevágja idõvel a talajt? Mert az már feltûnt, hogy az egyidõben épített farmjaim közül a pineapple és a sugar már elkezdett besárgulni, amikor a többi még nem. Valamint a ranch -ekre is vonatkozik az, hogy idõvel gyengül a legelõ minõsége?
a farmokhoz azért nem érdemes hozzányúlni, mert kimerítik a földet, és ha átalakítod máymilyen farmmá, akkor már nem lesz akkor a termelékenysége. Azzal viszont nem értek egyet, hogy importálni éri meg, mert akkor nem kell ellátni a farmon dolgozókat. Mivel ez egy városépítõ játék, ezért az a lényege, hogy ellásd a lakosságot. Akkor meg mire jó kivédekezni a lakosokat?
röviden és tömören: import anyagilag jobban megéri, fõleg ha két dokkal dolgozol, és minden gyár pöröghet maximumon.
kicsit hosszabban: a dolgozókat etetni, templomba járatni, egészségügyileg ellátni mind mind pénz... egyszerûen arányaiban sokkal szebb jövedelmet tudsz "fejenként" összeszedni, ha importálod a nyersanyagokat, és azt gyárral "átkonvertálod" értékesebb cuccá.
hal pl konkrétan ~300$-ért kel el (100 db-ra számítva), miközben ki van téve minden természeti katasztrófának (New Titanic!), a kétlábúakat kifizetni többe kerül... no meg elbassza cannery-t, mondjuk azt import is. kukorica szintúgy picsafüstbe kerül. ha jól el akarod látni a népet kajával, ezt a kettõt importálod, felhúzol mellé 1-2 ranch-ot h legyen változatosság, és kész. ha meg végképp extrém profitokat akarsz, booze baron háttér kiválaszt, cukrot importált, átforgatod 7x annyit érõ cuccba.
Végigolvastam a fórumot az elejétõl és többször is láttam, hogy a farmok és a halászok nem túl jók. Miért?
h pontosabbak legyünk... érdemes importálni elõször is kukoricát és halat, hozzá felhúzni két különbözõ ranch-ot (eggyel is megvan btw a közepes a változatosság), és a legvégén ezekhez egy farmot, mert hát, nos... a farmok elég szarok, és csak végszükség esetén érdemes hozzájuk nyúlni.
Köszi, akkor érdemes megépíteni 1-1et ezekbõl is. Nem úgy értettem a kérdést, hogy nem akarok egyáltalán exportálni, hanem inkább úgy, hogy: Amikor már a pénz nem nagyon számít, akkor ezen farmokat nem építeném meg, ha nem adnak a lakosságnak +food qualityt, mert a belõlük jövõ anyagi haszon már nem szükséges.
van, mert a papaya meg az ananász meg a banán hozzájárul az élelmezés minõségéhez. Ha csak egyféle kaját esznek, akkor nem túl magas a minõsége. Egyébként nem tudom hogy akarsz túlélni export nélkül.
Üdv! Ha nem veszem figyelembe az exportot és csak az érdekel, hogy a nép minél elégedettebb legyen, akkor van értelme több típusú farmot fenntartani vagy elég a corn? Köszi
van benne pár jó dolog. nem sok, de akad. küldetések között nekem pl a Keep Calm and Carry On nagy favoritom, és azon kívül is lehet találni pár jót, bár elképesztõen fosokat is. épületek kicsit érdekesek tudnak lenni, de DLC-s cuccokkal már közel sem olyan gáz, az edict-ek között meg egyenesen zseniális cuccok vannak - china development aid-el baromi gyorsan fel tudod virágoztatni a szigetet (igaz, meccselni kell majd lázadókkal, mert 80+ munkanélküli szeret ilyeneket csinálni), special diplomas és lojalistákra változtató cuccok meg instant tudnak neked 20+ képzett dolgozót gyártani, csípem ezeket, #210-es szigetet is így dobtam össze.
meg egy kicsit szórakoztam sandbox-al meg modern times-al, mindent legnehezebbre állítva (köztük bevándorlók kitiltását), 10 év után:
no, utóbbi napokban beszereztem és végigjátszogattam a DLC-ket (The Academy kivételével), vélemények:
Plantador: nagyon, nagyon jó, mind az épület amit ad, mint a küldetés - olyasmi, mint Absolute Power-bõl a Back to the Past c. küldi, ami részemrõl egyik favoritom
Quick Dry Cement: ez ellenben messze a legfosabb és legértelmetlenebb küldetés az egész játékban, nyomkodd a quick buildet, nyerj. pah.
Megalopolis: kicsit elbaszcsizott (nyomkodd az official bribe-t és nyerj?), de megteszi, az új épület amit ad (Conventillo) pedig nekem bejön, könnyû vele és apartment-ekkel elérni, h mindenki 70+ minõségû házakban lakjon
Pirate Heaven: vicces, a smuggler amit ad szvsz messze túl kiszámíthatatlan ahhoz, h hasznos legyen, viszont a Sailor trait kurvajó tud lenni ha importcentrikus szigetet rak össze a kétlábú
Junta: vállalható, kicsit nyögvenyelõs a küldetése (a végén 90+ katonával rohamoztam, mert egyébként elpicsázták õket), a bunker amit ad kellemes tud lenni
Propaganda: jópofa küldetés, a Propaganda Tower szart sem ér
Vigilante: megint, jó küldetés, a Labor Camp szart sem
Voodoo: nagyon durci és nehéz küldetés, de nekem bejött. konkrétan: nem lehet ipari épületeket felpakolni, turizmussal meg én nem szórakozok (mert fos), ha nem lett volna Plantador DLC, asszem elvérzek a picsába... így viszont még anyagi nehézségeim sem voltak protip: ha 3*-t akar az ember, svájci bankszámla erõteljes kitömése kötelezõ (building permit, customs office 1 emberrel, megfelelõ üzemmódban)
Szerintem ezekre semmi szükség. Ami várossal most játszom, ott jelenleg 6 millió pénzem van, és 78% a jólét 770 lakossal és hajónként 2-300 000 az export. Gyakrolatilag kiadhatnám a free housing edictet, akkor sem jelentene semmit. Nagyjából öt év alatt meg lehet alapozni a tökéletes gazdaságot.
24 gyármunkások, 12 mindenki másnak, esetleg késõbb 18. pluszos azért nem leszel, de a bér jelentõs részét vissza lehet vakarni - lakások harmadát eszik meg, szórakozóhelyeket a teljes összegére lehet állítani simán.
Amúgy meg nem mindegy mennyi a bér, ha egyszer a lakásokból is plusz jön ki, mert akkorára állítom a lakbért, hogy a végén pluszos lesz illetve magas a belépõ a szórakozó-helyekre is?
nem sokkal szoktam túllépni a keretet, de nekem eléggé zavaró volt eleinte. aztán megszoktam nagy nehezen, de nem szerettem meg.
kinek 24, 12 és kinek 18?
24 a gyármunkások, dokkmunkások, szállítók, építõk, katonák?
én mindig cheapskate-el játszottam (ez limitálja 25-re a fizetést), semmi gond nincs vele. 24-es fizetés gyármunkásoknak, 12/18 a többieknek (azért ilyenek, h be tudd lõni jól lakásbérletet - a bérük harmadát hajlandóak ugyanis a lakosok erre áldozni), mindenki a gyárakban akar dolgozni, mindenki boldog, öröm a köbön.
Nekem a booze baron azért nem tetszik csak, mert a 25-ös fizetési limittel eléggé szenvedtem. Nem tudtam rájönni, hogy mi lenne jó, így zöldfülûként nem ajánlom. Késõbb már amikor jobban ismeri az ember a játékot és a gazdaság/emberek mûködését biztos könnyebben megy. mondjuk azt most nem tudom, hogy egyszerre van-e :) azt tudom, hogy az elsõ két pályát a fix karakterekkel játszottam és ott a baron-nál ez volt a másik tulajdonság.
cö-cö-cö rum olyan varázslatos, h Booze Baron háttérrel annyit termel *magában*, mint az összes többi gyár *együtt*.
nem egyszer annyival elintéztem a gazdaságot, h leraktam egy rum (+ alap 2 farm + import) és egy vegyszergyárat, és 3 évente megnyomtam a varázslatos industry ad campaign-t (amihez két gyár kell), aztán fürödtem a pénzben.
#197: az még ott viszonylag eleje, igaz? harmadik vagy ilyesmi? ott cannery tud nagyon hasznos lenni gazdaság gyors beindításához, mert fosul lehet második dockot lerakni, viszont az kapásból 3 cuccot importál (bár kettõ is elég, halat érdemes kinyomni), így minden hajóval jön 1500-nyi nyersanyag.
Most értem arra a szigetre, ahol nem lehet bányát/farmot építeni, itt már gyárazni kell.
bármilyen gyárral ugyanúgy meg lehet gazdagodni. Attól hogy te valamiért a rumot fedezte fel, attól még bármi jó. Mindenbõl pénzdömping van pár év után.
Nah, hát pár nap játék után azért már világosabb az egész. Már látom, hogy mûködik az ipar és mit érdemes elõször lerakni és aztán a második vagy harmadik körben mit nyomatni ezerrel - ez ugye a rumgyár :) -, hogy még jobban pörögjön az ipar, közben meg csinálgatni a küldetéseket. Hangulatos, csak így egy kicsit már egysíkú lett, de a küldik miatt azért változatos marad. s Hogy lehet a leggyorsabban environment-et növelni? leraktam a szeméttelepet, már kettõt is, vannak parkok vagy mik, meg szökõkút, de ezek elég lassan növelik az arányomat, még mindig ki kellene préselni 10 %-ot valahonnan. Vessek ki törvényt a szennyezésre? Mert azt láttam, hogy van ilyen edict, csak nem tudom mennyivel növelné a kiadásokat, bár talán már ezt is elbírnám viselni.
emigránsokra kell várni, de amúgy hozathatsz pénzért küldöldi munkásokat
így már megvagyunk létszámilag, már csak arra kell akkor várnom, hogy felnõjenek a gyerekek és/vagy jöjjön több emigráns? hát az szép lesz..
Szóval az látszik szerintem, hogy 10 gyerek van és 4 öreg, ha jól látom. 42-en dolgoznak, arról nincs fotó, de ha ezt összeadjuk is még csak 56 emberrõl beszélünk és most 74 lakosom van. Tehát olyan 18 fõvel nem tudok elszámolni, hogy azok mit csinálnak :)
a maradék 30 ember gyerek vagy öreg. A bányából annyit tudsz kibányászni, amennyit rákattintva kiír. A dombocskáknak semmi jelentõségük nincs, a piros zóna mérete számít.
Van egy csomó lakosom, mondjuk 70 és abból olyan 40 dolgozik, marad 30 aki potenciális munkaerõ lehetne, de ezek szerint nem. Miért nem? A farmokra képzetlen munkások kellenek nem? Ezt a részét még nem értem.
Most a második pályán járok és elég nehéz beindítani a gazdaságot, majdnem folyamatosan mínuszba vagyok, alig tudok építeni. Amint volt egy kis haladás és úgy nézett ki jó vagyok csináltam mentést, hogy legalább az a része megmaradjon. Most vagyok ott, hogy sikerült Rum-gyárat építenem, az tényleg jó cucc, az elsõ pályán is bevált, de eddig rémálom volt a fejlõdés, meg a pénz. Valószínûleg túl sokat építek egyszerre, még rá kell éreznem, hogy mikor mit kell és szabad, mit bír el a lakosság vagyis a büdzsé.
2.) ja, ez a lelõhelyes dolog félreérthetõ volt ezek szerint. Igen, a megfelelõ helyre raktam le a bányát, de volt a földön pár dombocska, azok a külszíni fejtéshez kellenek, oda szokott menni a kis bányászom, na Én a lerakásnál egy jó adagot eltüntettem. Ez lényeges vagy nem számít, mert úgyis a megadott mennyiséget tudja kibányászni? Vagy tök lényegtelen az egész, mert 500-at mindenképpen ki tudok belõle szedni és úgysem ez lesz a gazdaságom alapja :)
1) nem. azért marad betöltetlen, mert nincs munkaerõ. ha van embered aki tud melózni, mindig betölti a munkahelyeket, max az elégedettségük lesz a béka segge alatt.
2) lelõhelyeket akkor mutatja, h elõkapod a bányát és le akarod rakni, vagy ha nézegeted sziget erõforrásait (sry, nem jut eszembe pontosan hol tudod kiválasztani), és ott kiválasztod vasat
Elolvastam minden hsz-t, van amit többször is, köszi utólag is, sokat segítettek az indulásnál.
Van azért még pár dolog ami nem tiszta és nem tudok rá megoldást:
1.) Jó pár munkahely betöltetlen marad. Ezen csak a fizetés emelésével lehet változtatni? Így viszont elég nehéz mindig egy szinten tartani a fizetéseket, mert a garázsban meg a szállítóknál úgy tûnt beérik kevesebbel is. Minek fizessek nekik többet akkor?
2.) A vas-bányát rá lehet rakni a lelõhelyre? Mert nekem speciel eltûntek a kis vörös dombocskák. Vagy ez csak grafika és a termeléshez nincs köze?
..lesz még kérdés, de most nem jut eszembe már amit akartam..
Köszi. És pontosan mit jelent az emberek feje fölött a kis egészségügyi kereszt meg a kés, villa? A szolgáltatás minõségére utal?
el prez meglátogatta, és mindenféle pozitív effektet dobott rájuk - amikor bemész, írja lent h mit ad, de manualban pontosan is benne van, pl termelõ épületeknél +20% production, iskolák/szórakozóhelyek/templomok esetén +20 service quality, stb. mindezt asszem fél évre.
joggal is mondjuk, mert mindenki innen olvassa a három topicját és ír is oda
boldogságnál a lista alap, azon kívül... ilyen sorrendben érdemes szvsz csinálni a dolgokat: - szórakoztatással a legegyszerûbb feltolni, mivel az pénzt is termel. a legjobb alapból a gourmet restaurant és nightclub párosa, mindketten áramot igényelnek. ezen kívül zoo az ász, de ahhoz meg turisták is kellenek, vagy... athletic trait és sports complex. a teljes bérüket hajlandóak az idióták elkölteni szórakoztatásra, szóval annyira állítsd a díjat. - kaja: három különbözõ élelmiszer (1-1 ranch cattle és goat üzemmódon, hozzá egy kajatermelõ farm/fisherman's wharf) + food for the people edict: max boldogság. olyan 150-200-as lakosságig. aztán kelleni fog még pár dolog, vagy elkezdenek éhendögleni. - health care: clinic-et hanyagold, maradj csak kórháznál. amíg nincs kórház, humanitarian aid edict - ez a kaját is ellátja, és zseniális, mert hagyja, h elsõ 6-7 évben felhúzz egy rendes ipart. - liberty: egy tv-adó általában le tudja fedni a szigetet, nálam mindig egy emberrel dolgoztatva maxra pörgeti. (igaz nekem van +20% liberty-m elected as capitalist-ból) - bér: röviden és tömören, fizesd meg rendesen az idiótákat. - lakhatás: ajánlom hozzá same sex marriages edict benyomását, és h mindenkinek ugyanannyit fizess. az idióták a bérük 1/3-át hajlandóak lakhatásra költeni, ha ketten vannak egy családban, duplázhatod. tehát ha 18-at fizetsz mindenkinek, húzz fel egy rakás apartment block-ot családoknak 12-es lakbérrel, és pár tenement-et szingliknek 6-os lakbérrel. ollé, lakhatás az egekben. - vallás: legutolsó gondja a kétlábúnak, mert... nos, sorba kerül, nem termel pénzt, és amúgy is, ki nem szarja le? egy templom h ne sírjon a vallásos frakció, utána katedrálisok, nincs túl sok választási lehetõség. papal visittel pillanatok alatt fel lehet tolni az egekbe.
és még egy fontos apróság... viva tropico térképen lesz egy idõ után (tippem sincs mikor, nekem addigra 3x megvolt 65%) egy olyan lehetõség, h +10% boldogságot kapsz valami zseniális orosz drognak hála szóval ha 57-60% között van, az is elég... bár 65% simán elérhetõ még árammentes helyen is.
nézd meg a boldogságlistában, hogy melyik paraméter hány %-on van, és azt emeld. Nekem az a tapasztalatom, hogy a lakóházzal meg a munkakörülményekkel lehet a legtöbbet növelni (vagyis építs jobb házakat, illetve emeld a fizetéseket) és a vallás meg a szórakozás tudja a legjobban lehúzni, mivel templomból és szórakoztató intézménybõl viszonylag sokat kell építeni, ami meg sok pénz.
joggal mondhatjátok miért nem a 3. írom a kérdésemet..de úgy vélem aki játszott a 4. az 3, is ismeri!
Van 1 feladat..ami kis fejtörést okoz.. mégpedig el kell érjem hogy a boldogság 65% legyen..hát nekem nem lesz az..mi az ami a lakosságot úgy mond boldoggá tenné? mik azok az intézkedések vagy körülmények?
Ebben a régebbi hírben van róla szó, de a fejlesztõcsapattól még nem érkezett szerintem konkrét bejelentés.. fõleg ha tényleg új motort is kap a dolog, akkor van vele bõven dolguk.. remélhetõleg minél több lehetõséget kiaknáznak majd.
http://tropico4.ucoz.hu/index/0-2 1%^^ nem tudom más fordítaná-e.
Pontosítsunk úgy hogy ezen dolgoztak, mivel már megjelent. Így maximum foltozgatnak rajta, de nem hiszem hogy ez olyan sok erõforrást elvonna a Tropico 5 készítésétõl.. ami állítólag teljesen megújul (új motort és "áttervezett játékmenetet" kap?!) Sokan ötletelnek a fórumon hogy mit merre hogyan, minek is örülnének a vásárlók ténylegesen. Talán megfogadnak belõle valamit.. tény hogy sokkal több épület fajtára lenne szükség, rengeteg kihasználatlan területtel rendelkezik a sorozat (akárcsak a sziget).
mármint annyira, h tegnap jött ki v1.02 (igaz virágboltiba)
Lehetne variálni pl a helyszineken ne csak szigeten uralkodhassunk hanem egy afrika egy afrikai vagy ázsiai országot irányíthassnuk. Vagy lehetne több építészeti és stílus és más börszinû és vallású emberek pl a lakosok között. Vagy fejleszthetõ épületek de olyan módon hogy pl meg lehhessen nézni egy butorgyárat belülrõl.
nem tudni róla semmit. Egyébként ugyebár a Tropico 4 is egy Tropico 3 valójában, a Tropico 2 meg tök másmilyen volt, a gyarmati idõkben játszódott. Jelenleg úgy érzem, hogy ez a banán-köztársaságos téma egy kicsit kifulladt. Maximum a struktúrán tudnának változtatni, de nagyon új ötletet vinni nem nagyon lehetne. Hozzáadni is csak abba az irányba lehetne, ha ezt egy városépítõnek tekintjük.
nem tudom hanyadik próbálkozás után történt meg az hogy valóban jött 1 szöveg..hogy enyém a világ..bla..bla.. és tovább engedett..most van a vasérc küldés..
tehát vissza térve..nekem ez így nagyon talányos volt..ez az 1helyben való topogás..de valamiért megtört a jég és megyen tovább