kezdek bele fáradni ebbe az idióta játékba.. hiába elkezdtem már legalább3x és hiába teljesítem a feladatot..amire kiírja hogy kész..és ugyan abba a nyomorult városba kínlódok tovább.. kb. 50 éven keresztül..
néztem hogy melyik az aktívabb ezért esett erre a választásom..
nem igazán világos az elsõ küldetés mit is kell pontosan csinálnom.. lényegében már 50 éve uralkodom..laknak a városban 715..a Svájci bankban van 33.000 dollárom..a sziget mátr tele van építve még sincs vége a küldetésnek!
Írd le a kérdésed + szerintem van a 3. résznek is topikja.
Sziasztok..
Kellene nekem 1 kis segítség..
mivel én még nem igen játszottam ilyen játékkal.. kissé megvagyok akadva.. kérdésem a 3. résszel lenne kapcsolatos..!
csak a Tropico 3-hoz van. De állítólag ha beteszed a 4-be, akkor a dolgok 70-át lefordítja, mivel a 3 és a 4 között csak pár épület különbség van. A 4 még egy DLC szintjét sem éri el a 3-hoz képest.
jól vetted észre, van. megszüntetni, ööö... elvileg igen, gyakorlatilag nem. másfél év, mire a farmerjeid elkezdenek újra normálisan termelni ha váltasz, és ahogy idõvel egyre képzettebbek lesznek, egyre kevésbé számít az, hogy mennyire fos a föld, ugyanúgy termelni fognak. valamint ajánlom termelést kiegészíteni importtal - a cukor olcsó, a rum ami belõle készül ellenben baromi sokat ér, nekem volt, h az *egész* gazdaságom egy 200 fõs szigetnél 2 cukor farmon + egy importáló dokkon és egy rum distillery-n alapult, ofc booze baron háttérrel. és gusztustalan mennyiségû pénzt hozott a konyhára.
Ha a cukorrépa föld kezd " citromsárga " lenni nem pedig " sötétzöld " akkor ott érdemes-e megszüntetni a cukorrépa termelést ? Ugyvettem észre mintha volna talajerozió ebben a játékban bizonyos növények után .
huh, eltartott egy darabig mire leesett mire gondolsz... áram. az a zöld az áram. ha nincs áram, nincs TV adás. amúgy rádió állomást leginkább sehova (ha nincs rá extra feladatod) mert egy szemét, TV-t pedig a lakott terület kellõs közepére.
Rádió és TV adót hova érdemes telepiteni a zöld sávba ? Mit jelent ez a zöld vagy piros sáv ? Hol fogható hol nem az adás ? Ujság esetén mi a jelentõsége ?
Két feladattal nem igazán boldogulok. Az egyikben 5 world rekord kell, 3 megvan csak nem tudom mire adta meg. A másik a "Have a Nuclear Program", le kéne bontanom az atomerõmüvem vagy mit kéne csinálni?
spec Humanitarian Aid volt, csak az volt a probléma, h meghagytam a lakóházakat a sziget egyik oldalán a palota meg egy farm mellett, és minden mást átdobtam a másik végébe - Tropican-ok meg nem mennek otthonuktól túl messze lévõ helyre, inkább éheznek és meghalnak egy megfázásban
ez amúgy egyik MT térkép, ahol úgy van alapból kialakítva, h van a palota meg minden egy picsafüstnyi partrész mellett, ahonnan egy hosszú út vezet fel, és az alapból ott lévõ dokk mellé semmi nem fér el... ellenben ott van szembe egy baromi nagy partrész, ahova az ember fel tudja építeni álomszigetét, szóval...
Én a farmjaimat tök messze szoktam tenni, és akkor is termelnek, csak legyen ott garázs meg teamster.
Azzal szoktam kezdeni a pályát hogy megnézem a cunami és a vulkánveszélyes területeket meg hogy hol van bánya.
4 évente vannak véletlenszerû események (meg amikor extrában van scriptelt), ha nagyon unod katasztrófákat, ments 3 év 11 hónap után, és próbálgasd h mi jön ki
mondjuk a legtöbb nem is olyan szörnyû - földrengés módszeresen lebontja a fos épületeket, vulkánt könnyû kivédeni mert látod elõre a morgását és csak tûzoltók kellenek, olajat ki nem szarja le, amúgy is importálnod kellene a halat, mert halászat egy szemét, cunami... na igen, az szopás. katasztrófákon kívül amúgy jöhetnek árváltozások is, amik sokszor pozitívak.
fel tudsz húzni viszont épületet ami elõrejelzi katasztrófákat, de az is csak emberéleteket ment - nekem nem szokásom, késõbbi szakaszokban katasztrófák kiválóak a népesség számának... kontrollálására
Én egyszer már abbahagytam a 4. pályánál mert tele lett a t@k@m a természettel. Most is bekostolt 1950 és 1962 közöt, ezeket kaptam: cunami, vulkán, földrengés 3x, és még egy vulkán.
konkrétan nekem volt olyan mutatványom, h áthelyeztem a sziget másik végébe a palotán kívül mindent, mert fos helyen volt... megtanulni h ha az ember nem bontja le a házakat és tõlük messze teszi le a kórházat, akkor nem mennek oda, hiába van garázs meg minden... na, az 20 emberéletembe került
a Tropican-ok nem valami túl intelligens állatfaj, na.
Nem hiszem hogy messzebb volna mint a többi. Én 2-2-öt szoktam csinálni a kajásfaromkbol és mindig párosával állnak le. Annyira nem érdekel, csak kiváncsi voltam, az elözö részekben ilyennel nem találkoztam.
nem lehet, h túl messze van mindentõl, és nem érnek oda a munkások? mert bizony nekik az épületben kell lenniük ahhoz h termeljen, és ahogy elnézem a térképen, te azt a farmot elrejtetted a sziget másik oldalán a lakóhelyekhez képest...
protip: rakd a farmokat a város szélére, úgy h 2-3 farm szellõsen egy sarok "külsejére" elhelyezve, melléjük garázs, meg egyéb épületek - kórház, étterem, templom/katedrális, mögéjük lakóházak. igazából import miatt 2-3 farmnál nem is hiszem h valaha többet kellene az embernek felhúznia.
farm? még nem termel, felállítás/váltás után kell neki durván másfél év mire rácuppan termelésre. áthúzott talicska pedig azt jelenti, h nincs elég teamster, nem tudják elszállítani elég gyorsan a cuccaidat.
Ha a "Modern Times"-t felrakom akkor ujra kell kezdenem?
Le van árazva Steamen :)
+20% termelés, iskola service q.-ja nõ, attól gyorsabban tanulnak a kölykök, szórakozóhelyeknél szintúgy, jobb szórakoztatást nyújt. stock exchange-nél táp el prez, gyakorlatilag simán mehet egy emberrel is ha látogatod.
btw ezek mind le vannak írva kézikönyvben, dvd-n fent van szerintem.
Szia! kapcsold ki a bevándorlás funkciótvagy bevándorlás hivatalat utasíds arra hogy ne jöjjön be senki, én is játszottam már így hogy csak helyiek legyenek, de akkor viszont rá kell gyúrni a kórházakra,és ott a szülészetet választani mindenképp, én 4-5 korházzal csináltam ,eltöröltem a fogamzág gátlást, de azért idõ mire megindul a néptermelõdés. viszont ha ezek megvannak akkor jön az után pótlás csak gyõzd okatatással :)
Milyen épületeket kell felhuznom hogy a " beltenyészetet " növeljem ? Magyarul nem akarok bevándorlást csak hazafiakat ! Korházaktól függ-e vagy élelmezéstõl vagy mitõl függ a helyi népszaporulat beállitások stb ? 30 fövel kezdtem Santa Clara szigetet .
Valaki meg tudná mondani,hogy hova teszi a mentéseket a játék?
amit ad, és nagyon jó, az a metro. többit #68-#72 között tárgyaltuk, biofarm és organic ranch jó, új lakóházak jók, de azon kívül sok dolgot el is vesz sajnos.
Ha " random " map-ot játszok érdemes-e bekapcsolni a " Modern Times " kiegészitést ? Tartalmaz-e olyan dolgokat amit az alapjáték nem infrastruktura stb ? Mert észrevettem hogy pl: 1960-tól a Market-et lecseréli Supermarket-ra de még a Market sincsen teljesen kihasználva ? Ugy vettem észre hogy nem pluszba adja hozzá az épitési opciókhoz a dolgokat hanem kicserél dolgokat épületeket stb más méretekkel és az zavar engem hogy némelyikre nincs is még olyan korán szükségem annak ellenére hogy lehet hogy késöbb jól jön .
Amúgy a pályák megnyerése után azért nyomtam Keep play-t, mert kifejezetten a saját szórakoztatásomra szeretnék a térképeken tovább játszani.Annyira jók az épületekhez tartozó kis animációk(beülnek a pub-ba inni, kitántorognak piálás után, esznek valamit az étteremben, stb), hogy pusztán a látvány miatt(rázoomolva a városra hihetetlen részletgazdag a grafika) is érdemes folytatni.Na meg az embert elkapja a gépszíj, hogy felhúzzon mindent maxra...
hja, ez 20k-s kezdésnél "kicsit" macerás, fõleg h importhoz pozitív egyenleg kell - nálam ilyenkor módszeresen jött egy atom, utána gyorsan megvigasztalva környezetvédõket
bányákkal nekem igazából nem az volt a bajom, h rossz pénzt hoznának, meg volt is térkép ahol én is így toltam (pl sima T4 11. küldetése, ahol nem tudsz felhúzni gyárakat), hanem inkább az tette macerássá az egészet, h a jó dolgok messze szoktak lenne, és h baromira felhúzza a faölelgetõket, akik... nos, problémásak tudnak lenni. nagyon, nagyon problémásak.
kocsma amúgy jó az elején, fõleg ha tudod h késõbb kelleni fog secret police, én csak azért voltam hajlamos kihagyni, mert elõbb mindig beindítottam az ipart, aztán mire már ömlött a pénz (és béka segge alatt volt volt a szórakoztatás), fel tudtam húzni mindig jobbakat.
Osztom a véleményed, én azért a bányák mellett döntöttem, mert képzetlen munkaerõ is jó hozzájuk, plusz a gyárak fejlesztéséhez áram is kell, ami plusz beruházás.Amikor az ember 20.000-el kezd, nagyon be kell osztani.De tény, hogy a rum jól hoz a konyhára!
Kocsmát azért javasoltam, mert olcsó, gyorsan épül, szinte bárhol elfér.Természetesen a drágább épületek jobbak.Amikor már nekem is ömlött a pénz, én is a magasabb kategóriájú épületek között szemezgettem. De csak azt tudom mondani, többnyire nem a szórakoztatáson múlt a térkép megnyerése.
bányáknál kezdõtõkére jobb ám Booze Baron háttér, az elején gyorsan felhúzni egy Rum Distillery-t és cukrot importálni. elsõ kör visszahozzá az árát, utána mindegyik hajó érkezése termel 20k+ pénzt 4-5 fõvel, és ha vannak farmjaid amit átállíthatsz cukorra, ebbõl másfél év múlva 60-80k lesz. igencsak derék, bár ahhoz h maxon futtasd rengeteg ember kell.
6. küldetés engem is szopatott (#66), írtam is ott h hogy lehet megoldani.
kocsmából már egy is sok (35-ös a service quality-je!), amire érdemesebb rágyúrni, az a Museum of Modern Art (magas sq, sok pénzt termel tropican art módra állítva, de kell hozzá képzett dolgozó), Mausoleum (magas sq, boldoggá teszi a lojalistákat, és katonákat alkalmaz!), ezek mellé esetleg Night Club, vagy ha baromi sok helyed van, Zoo.
btw legegyszerûbb kétlábúak liberty-jét növelni: jobb esetben egy tv állomás lefedi az egész szigetet, egy ember elég bele (legalábbis ha +liberty-s karaktered van), és baromi sokat ugrik tõle - 20-30%-ot simán. az, h kétszer olyan gyorsan nõ képzettségük már csak hab a tortán.
Igen, de az elsõdleges igények után érdemes csak azzal foglalkozni.Építs legalább két kocsmát(késõbb az egyiket a Secret Police rendelettel át lehet alakítani, hogy kevesebb rebel attack legyen), jó szórakozási lehetõség még a hajó étterem, a mozi és a legjobbak egyike, ami persze drága is és áram is kell hozzá, a Sport Complex!De megjegyzem, a szórakozási elégedettség nem nagyon befolyásolja, hogy megnyerhess egy kampányt.
- A job quality értéke az emberek általános elégedettségét javítja, a munkatempót nem. - A farmokhoz közel mindenképpen rakj valami könnyen elérhetõ helyre garázst, mert egyrészt ide fut be a farmokról a terményekkel egy talicskás szállító (láthatod is), másrészt innen indul aztán a terményekkel megrakott teherautó a rendeltetési helyére(kikötõ, feldolgozóüzem, stb.) - Mindenképpen a templom a fontosabb! - Az általános hangulatot elsõsorban a kaja, a lakáskörülmények, a vallásgyakorlás és az egészségügyi ellátás befolyásolják.Ha ezek 60 % körül vannak, finomíthatod a többit is.
Ha a job quality értéke magas az mit jelent gyorsabban dolgoznak ? Pl: az épitõk hamarabb huzzák fel az épületet , vagy az orvosok gyosabban gyogyitanak ?
A farmok mellé is érdemes garázst rakni vagy csak lakóépületet ? Meg akarom oldani a foglakoztatást és a közlekedést !
Kocsma vagy a templom fontosabb a kezdeteknél ? Mik a jelentõs hangulatfokozó tényezõk ?
Sajnos tegnap az utolsó Modern Times-os kampányt is kivégeztem.Összegezve: állatira élveztem!Jókat lehet röhögni a közben hallható interjúkon(a hangjukat adó színészek is zseniálisak!), pazar és remekül optimalizált grafikai motor(a sziget éli mindennapi világát), kellõen nehéz, de nem frusztráló kihívás, szóval jöhet a folytatás!Amúgy optimalizálás terén lenne mit tanulniuk a Toy Soldiers fejlesztõinek, utóbbi játék ui. lényegesen kopárabb grafika és töredéknyi ember mellett is úgy szaggatott a gépemen, mintha diákat nézegetnék. Amúgy a Tropico 4-ben mindössze egyszer kreáltam magamnak egy avatart, többé nem is változtattam rajta(mármint a tulajdonságain), nem láttam különösebb értelmét.A taktikám ui. szinte minden pályán ugyanaz volt az elején: - Palotaõrök, dokkmunkások, építõk és szállítók bérét olyan szintre emeltem, hogy ne hagyják el az eredeti munkahelyüket(25-8-7-7) - Megnéztem a lehetséges bányák helyét(ezekkel lehet a leggyorsabban kellõ kezdõtõkéhez jutni, másrészt nem akartam a lelõhelyekre véletlenül mást építeni.Fõleg a Salt mine jó,mert kimeríthetetlen.A bánya mellé MINDIG garázs vagy késõbb Metró, különben nagyon lassan jutnak el a dolgozók a munkahelyükre.) - Amint lehetett, megépítettem a Supermarket-et, majd Childhood Museum-ot, utána Church és Clinic bérelt dolgozókkal, a rendelkezésre álló összegtõl függõ létszámban - Rendeletek közül már az elején a National day, a Nyugdíjasok ellátása(neve most nem ugrik be), késõbb Duble Food. - Ja, és az El Presidente ahol csak lehet boostolja az építkezéseket, mert az az elején baromi lassan megy.Általában még két Építész Hivatal-t húztam fel a késõbbiekben. - Sajnos a 6-os kampány bugos(amikor 200 fölött kell tartani a Canned index-et), de szerencsére találtam rá megoldást a neten. - Minden kampány utolsó, gyõzelem utáni kimentését megõriztem, szeretnék még a városaimmal tovább játszani!
job quality-t nézd. szerintem a legnyerõbb megoldás: mindenkinek ugyanannyit fizetsz. így mindenki képzettsége szerinti legjobb állást fogja választani (mivel minél magasabb képzettséget igényel valami, annál jobb a job quality), mindenki elégedett lesz (nem csak a fõiskolások szavazhatnak ám, hanem a plebs is!) és baromi egyszerû beállítani a házalás/szolgáltatások árát. miért? mindenki a bére 1/3-át hajlandó elfizetni lakbérre, családoknál ez duplázódik ugyebár (ketten vannak) - ennek hála ha mindenki ugyanannyit kap, elég két fajta épület (apartment, condo mondjuk), 18-as béreknél elsõ 6-os lakbérrel egyedülállóknak, második 12-es lakbérre családoknak. mindenki boldog, neked meg sok-sok pénz visszapörög. szórakoztatóhelyeken pedig bérük egészét hajlandóak leperkálni a kétlábúak, szóval nyugodtan állítsd be ugyanannyira. így igen szép összegeket vissza tudsz dúrni a kifizetett bérekbõl.