Igaznak bizonyultak a pletykák: a Remedy ma bejelentette az Alan Wake pc-s verzióját. A játék pc-re 2012 elején fog majd megjelenni - és a csomagban megtalálható lesz az alapjátékon felül a The Signal és a The Writer DLC is.
A bejelentéssel párhuzamosan persze már meg is indultak a találgatások: vajon ez azt jelenti, hogy a 360-on szintén jövõ tavasszal érkezõ Alan Wake's American Nightmare is pc-re vándorol majd a nem túl távoli jövõben? Remélhetõleg hamarosan ez is kiderül majd. "
kár hogy már 2008 óta ígérgetik,azóta is jön PC-re...kb, ugyanazt jósolom neki mint a Rig'N'Roll-nak...vagy pedig kapunk egy pocsék konzolos átíratást(Driv3r)
Már alig várom a pc-sek rinyáját, hogy mennyire szar egy játék meg le lett butítva az eredeti koncepció(ami amúgy nem igazán mûködött a sztorimesélés szempontjából) és ezért voltak oda a 360 tulajok...herp,derp Azért majd próbáljátok is ki, merüljetek el a világában, hátha megtetszik :D
hát,ha 2012 elejét írnak,akkor ez bizony egy igénytelen port lesz,pár kódot átírkálnak,és íme a "PC-s" Alan Wake...inkább adják ki jövõ õsszel,de egy teljesen PC-re optimalizált formában
Hát most nagyon kíváncsi leszek, hogy a pc-s piac megvédi-e önmagát és elmegy belõle annyi ,amit már a kiadó jónak titulál,és nem az fog beigazolódni, hogy na ugye ezért sírtatok hogy mindeki letöltse!
Mivel ez a gesztus nekem bejön hogy pcre is jön megfogom venni!
Bár itt meglátszik nagy a baj és kevés a zsé mert hirtelen a pc-s kis bevétel is jól jön nekik :D
Wiki már több nyelven is 2012 elejérõl beszél, szóval lehet benne valami. Egyébként amikor beütött a 2005-ös nagy nextgen hullám, és az összes játékportál/magazin a 360-ra és a PS3-ra készülõ játékokkal foglalkozott, engem csak ez az egy progi érdekelt igazán a felhozatalból. Az mondjuk röhej hogy 5 évre rá készült el boxra, pc-re meg még plusz 2 év.
Én ugy tudom konzolra se volt siker.
Amit youtube-on láttam belöle végigjátszást elég elvont rétegjátéknak tünik de majd meglátjuk.
Én toltam boxon és nem igazán tetszet finoman szólva. Az eredeti koncepcionál kelett volna maradni szerintem.
Régebben nyilatkozták, hogy a sztorimesélés nem igazán mûködött a sandbox stílusban úgy ahogy szerették volna,ezért döntöttek inkább a lineárisabb játékmenet mellett. Amúgy majd lesz 1-2 rész ahol kocsival kell megtenni nagyobb távolságokat, azok bár szépek és hangulatosak, inkább csak nyújtották a játékidõt.
Valójában mindegy hogy 800k vagy 1,5 millió. Pénzügyileg bukás volt. Az biztos hogy jócskán 1 millió felett van, és az 1,5 körüli érték valós lehet. A sírás fõként azért ment, mert az elsõ napokban nem produkált semmit... azt hogy 1 évre rá összejött 1 millió, attól nem lesz jobb senkinek már.
Körülbelül ezeket as számokat hozzák már csak maximum a konzolos cimek is, ami nem az AAA kategoria.
De már nem csak azok, hanem sok olyanis ,ami régen 6-8-10 milliós eladásokat produkáltak. Lásd Final Fantasy is ami nem produkált már 3 milliót sem (PS3) a majdnem 10 milliós (PS2)példányszámhoz képest. Jol lathato az adott platformokon a csökkenés. PS2 legmagasabb eladása közel 17.5M, mig PS3-nál nincs ez a szám 7 millió.
Van egy-két kimagasló cím, aztan jonnek a 3 millió alatti, meglepetés kategória és vannak a 800.000-1.5M körüli kisebb, ami már csak az éppen nyereséges kategória.
Valljuk be a többség egy adott platformon ez az érték a maximum 1.5 millió. PS3-n például a 20. játék már ezzel az értékkel szerepel. 1.5M De a 17. is már 2 millió alattival pedig õ lenne a COD4- Modern Warfare.
Az Alan Wake bevételei csalódást okoztak és valóban úgy van ahogy mondod, valószinuleg ezt a 800.000-1 milliós eladási értéket szeretnék PCn is a bevételi oldalon elérni, hogy kihúzza a kiadót a slamasztikából.
FF13 6.5 millió példányban fogyott. Hogy te miért emelted ki a PS3at nem tudom. Elõzõ FFek egy több mint 100 milliós PS2es platformra jöttek, most pedig a 100 millió konzol majdnem egyenlõ arányban megoszlik 360 és a PS3 közt, így nyilvánvaló hogy a játék eladások is felezõdnek egy multiplatoform címnél.
Call of Duty: Modern Warfare 2 PS3 =>>> 4.8 millió Call of Duty: Modern Warfare 2 Xbox =>> 7.4 millió
Az exluzív címekbõl 3-5 millió közt mennek a játékok stabilan, és vannak kiemelkedõek amik ennek a dupláját hozzák pl Halo.
360 listán a 13. játék 3 millióval áll. PS3 listán a 14. játék 2 millióval áll.
"valószinuleg ezt a 800.000-1 milliós eladási értéket szeretnék PCn is a bevételi oldalon elérni"
ha az 1/4ede meglesz már örülhetnek... PCs eladások harmatgyengék
A codot nem érdemes egy lapon említeni más játékkal eladások szempontjából, akkora a hype. Senki se ezt akarja reálisan befogni, nem is lehet (legfeljebb valami facebookos über-casual játékkal, de azok így is több casht termelnek :D).
Nincs itt semmiféle zavar az erõben, mindossze annyi, hogy erõsen elfogult vagy.
Ha nem lenne igazam, akkor nem azt látnánk a PS3 listán, hogy a 20. játék már nem rendelkezik 2 milliós eladással, miközben több száz játék van a piacon.
Még egy kérdés. A PS3 az Xbox360 ? Megválaszolom neked, hogy te is megértsd. Nem a Ps3 az nem Xbox360 és mivel hasonlitaná össze valaki, ha nem a PS2vel.
A PCs eladások annyira gyengék, hogy vezetik eladásban a piacot aka. WoW. Igy van az is játék, még ha te ellenkezni fogsz, hogy az MMO, de az ipar szempontjából a te szavad nem számit. Valamint, ha annyira nem éré meg a PCs piacra dobni, akkor vajon miért is teszik ? Elérhetõnek tartom, hogy ez a játék produkálja a Witcher eladásait. Ha minimális befektetéssel elérhetõ ez, akkor a kiadó csak jól járhat.
Nem mindenki gondolkozik szemellenzõsen mint te, hogy minek kiadni, hiszen úgy sem lesz bevétel, miközben számtalan ellenpélda van erre.
"nem azt látnánk a PS3 listán, hogy a 20. játék már nem rendelkezik 2 milliós eladással"
Most addig tologatod ki a határokat amíg úgy gondolod hogy az jó alap lehet az elméletednek? PS2õn is csak az elsõ 10 van 5 millió felett aztán ugyan úgy csökken az 1-2 milliósokra, de mint írtam a PS2 esetében DUPLA* akkora gépbázisról van szó mint a PS3 és 360 esetében. Ezek tények, ezek számok, ezzel nem lehet vitatkozni, mert ez így van.
* ferdítettem, mert valójában több mint dupla annyi, hiszen 150 MILLIÓRÓL van szó amit idén januárban ért el a Sony...
" miközben több száz játék van a piacon."
minél nagyobb a piac, annál jobban megoszlanak az eladások... ez teljesen nyilvánvaló
Witcher 2nél pont a napokban akadt ki a kiadó/fejlesztõ hogy a játékot tripla annyian töltötték le mint vették meg... az az eladott 1.3 millió pedig igen karcsú eredmény.
Nem a bevételekrõl volt szó, hanem az eladásokról. Egy portolás már olcsó dolog, pláne xbox => pc környezetben. 1 millió sosem fog elmenni PCre, én tippem olyan 100ezer körül lesz és akkor a konzolos eladáshoz mérten sikerrõl beszélhetünk PCn.
Hagyd ra teljesen felesleges vitattkozni vele, mert a Totti nem tudja elfogadni, hogy az Xboxon kivul is lehet elet es allandoan csak ossze-visszabeszel ebben a temaban szemellenzosen. Csak nezd meg az 1.3 millios eladas az szerinte szanalmas, mikozben a konzolos jatekok 95%-a ezekkel az eladasokkal rendelkezik es csak kis resze ami tulhaladja. Szive szerint amilyen rosszindulatu PCvel kapcsolatban o annak orulne, ha nem is jelenne meg PCs jatek.
Az xbox exkluzivok nem nagy sikerek mert gyak a halon kivül nincsenek is...
Ha meg két konzolra eladnak 4millát az felezve nem egy nagy durranás. Ehhez képest a witcher frencsájz nem is olyan rossz egy platformra.De persze azon nincs mit vitatkozni, hogy jelenleg a konzolpiacon van a nagyobb nyereség.
Én mondjuk sose értetem ezt a véresszájú utálatot, nekem van konzolom is meg pc-ém is aki igazi gamer igy tolja, mert pl egy fpst soha se játszanék konzolon.
Na megjött a hazug kamukirály, lépek.
Van egy olyan érzésem, h jobb lett volna csak a játék megjelenésekor megnyitni a fórumot, ugyanis addig ilyen "értelmes" vita fog zajlani.
Ezekután nincs is mit mondanom.
"Most addig tologatod ki a határokat amíg úgy gondolod hogy az jó alap lehet az elméletednek? PS2õn is csak az elsõ 10 van 5 millió felett aztán ugyan úgy csökken az 1-2 milliósokra..."
49. Madden NFL 2003 - PlayStation 2 Sales: 3.28 million 50. Grand Theft Auto: Liberty City Stories - PlayStation 2 Sales: 3.27 million 56. FIFA Football 2003 - PlayStation 2 Sales: 3.2 million 74. Pro Evolution Soccer 3 - PlayStation 2 Sales: 2.71 million Még a 86. helyezett is 2 millió feletti eladással büszkélkedhetik. Onimusha: Warlords Game 2.46M
Innentõl kezdve szerintem értelmetlen veled a vita, ha csak ferdítesz, hogy a nem létezõ igazadat másra próbáld erõszakolni.
Ez a letöltéses dolog nem teljesen reális: 1. Van aki letölti aztán meg is veszi. 2. Van aki letölti de egyébként sem vette volna meg(ez eladás szempontjából egyébként nem mérvadó). 3. Van aki csak késõbb veszi meg ha már olcsó lesz(ebben az esetben megint nem sokat nyom a latba ha letölti). 4. Van a megrögzött warezos aki sosem fizet egy játékért sem(én elhiszem, ha valaki azt mondja, hogy õk vannak többen, de az ökölrázás a warezra elég pontatlan adatokon alapszik).
Ami kimaradt, a megrögzött warezos sem vesz játékot, szóval eladás szempontjából õ sem mérvadó. Szóval az lehet, hogy gyenge a pc-s piac, de ezért nem feltétlenül a warez tehetõ felelõssé.
Hagyjátok már ezt a nyomorult vitát. A konzolokat meg fõleg. MO-n úgysincs senkinek konzolja, mindenki mindent PC-re vár, ez a pár elkényeztetett majom mint a halo logos arc jön csak vitát szítani mert különben 1 hozzászólás se lenne a konzolosok alfórumában. Ott is csak a pc ugató topicja pörög, játékokról van 20 hozzászólás. Kihalt pusztaság az egész, itt még nem sikerült a sonynak meg a microsoftnak behülyíteni elég embert, mondjuk ez köszönhetõ az ország szegénységének se, luxuscikk egy 200 dolláros gép is 6 évvel a megjelenése után...
"ez a pár elkényeztetett majom mint a halo logos arc jön csak vitát szítani "
pedig ez aláírás gyanús :D
Azért azzal lehetne vitatkozni, hogy nincs senkinek konzolja kicsi hazánkban. :) Ha megnézed a Xbox 360 Magyarország facebookos oldalát, láthatod, hogy közel 14.000 tagja van. A másik dolog, pedig, hogy azt írod, hogy luxus a 200 dolláros gép hazánkban, amikor az átlagos magyar PC játékos videokártyája alapból 300 dollár... gondolom te sem s3 savage4 kártyával akarod majd játszani majd a játékot.
Kurvára nem a warez miatt gyengül, a warez csak tünete a folyamatnak, de nem ez az ok. Mindig volt warez, és szebb napokat is élt a pc... Na ez, hogy? Ha csak úgy megszûnne a warez akkor is kábé csak azok vennének pc játékot akik most is. Aztán ezek közül az emberek közül is ott van aki megjelenés napján vesz és valaki csak akkor ha már lemegy az ára. A másik, hogy konzolon a használtjáték piac meg a cserebere van inkább elterjedve a warez helyett, viszont alapvetõen annyival nagyobb a kereslet konzolra, hogy arra megéri fejleszteni pc-re meg nem. Ilyen egyszerû.
Átlag magyar PC játékosnak sosem volt 300 dolláros videókártyája. A legolcsóbb 6850 is 40.000Ft, most a karácsonyi szezonban, ami 172 dollár és biztos vagyok benne, hogy a 6850-9850 kategória itthon a legkisebb réteget fedi le. A nagy többség 100 dollár környéki VGAval rendelkezik.
A 14K tag meg elenyészõ ráadásul többségük annyira sznob, hogy általában nem a leértékelt gépet vették meg, hanem mikor még lényegesen drágább volt. Azért nem szép dolog a végletekkel példálózni. Mert bár van butított változat is 230-250 dolláros áron, amiben nincs szinte semmi, viszont most is sokan a kinectes változatot veszik, vagy vették a 350-400 dolláros áron, kifizetve hozzá az extrahütést stb.
A PC piac meg nem a warez miatt gyengül, hanem az igénytelen multiplatform és konzolátiratok miatt, mert a kiadók csak feketén és fehéren gondolkoznak, hogy ahol több pénzt látnak oda somfordálnak, aztán amikor kideül még sem olyan jó az eladás, mert a konzolos átlag játékok eladása is csökken az igénytelenség miatt, akkor egybõl próbálják PCn kiadni, mint ebben az esetben, mert mégis csak jó pénz a PC piacról is beáramló pénz.
A globális szemlélet átgyûrûzött erre a piacra is, reklámmal próbálják eladni az átlagos vagy igénytelen szemetet is a tömegnek úgy beállítva, mintha valami extrát adnának el. Csak hogy a tömeg gyomra is egy idõ után felfordul és megmakacsolja magát a rossz termékre. Senki nem kiváncsi félkész játékokra, amit egy év után lehet játszani rendesen a 20. patch után, mert a konzolos kiadásra koncentrálnak, és ami már ugyanúgy lefagy, pedig ez régen nem volt jellemzõ a konzolokra sem.
Végül, de nem utolsó sorban. A lényegi kérdésre még mindig nem kaptam választ. Ha annyira nem éri meg a PCre írni játékot, akkor miért akarják portolni ezt a játékot ? Fõleg azok után, hogy kijlentették azért nem adják ki, mert nem lenne bevétel a warez miatt. Most már nem számít, hogy szinte alig produkált bevételt a konzolos oldalon sem ?
Minek ennek új topik?Van már topikja egy jó ideje....
Hy all!
Engem már az elsõ videóknál megvett kilóra a játék. Gyakorlatilag, ha végig dög unalom lenne (ami kizárt), akkor is végig játszanám, annyira régóta vártam már. Ha vettem volna boxot, az egyik legfõbb oka ez a játék lett volna.
A kényelmetlenség egy marhaság... Sokan azt mondták Devil May Cry 3-ra, h kontroller nélkül lehetetlen vele játszani. Én billentyûzettel jobban élveztem, mint kontrollerrel...
Én jópár játékot megvennék, ha nem 11ezernél kezdõdnének. Amikor meg már 3ezer ft kb, addigra meg már kívülrõl fújom, mert hát kíváncsi voltam és kipróbáltam. Pár játéknak még persze ezután is marad újrajátszási faktora, ekkor még érdemes megvenni, mert olcsó lett, és még érdekel a játék elõreláthatólag hosszú távra.
Nem hát. Van PS2-m, játszottam azon is DMC-vel, igaz nem a 3-al, de tök mindegy, gombokat ugyanolyan nyomkodni PC-n, csak h ott van egér is. Ami azért nem mindegy. A gombát tekergetni meg borzalmas egy fps-nél.
Én mindenfajta stílust kipróbálok, egyedül stratégiában nincs kedvencem :) De sok fps mellett izometrikus, rögzített kameraállásos játékokkal is játszottam, mint a DMC, Silent Hill franchise-ok pl.