FORGALMI SZERINT MAGYARORSZÁGBAN HELYEZTÉK ÜZEMBE, ELSÕ TULAJ, GYÁRTÁSI ÉVBEN VETTE...csak öregebb egy kicsivel mint a mostani -kic rendszámú, ennek meg kye a rendszáma.
valami halvány emlékem van, hogy a kis forgalmú okmány irodákban fogy olyan gyorsan a rendszám ... De nem tudom .
Soban mennek (gondolom), de ha forgalomba helyeznek egy autot, akkor az abban a pillanatban talalhato rendszamok kozul valogatnak, nincs tartalekban a korabbi 5-10 evbol, hogy az auto evjaratahoz igazitsak a rendszamot;)
Ha kulfoldrol hoztak, ideiglenesen kivontak a forgalombol, vagy 10 evet allt a szalonban rendszam nelkul (:DDD), akkor elofordulhat (eleg sok ilyen van).
Ilyenkor azert erdemes jobban utana jarni, miert az a rendszam ami (ha kulfoldrol van, tuti rendbe legyenek a papirok).
off kérdés: autót vennék, létezik az, hogy egy öregebb autó rendszáma betürend szerint késõbbi, mint a mostani fiatalabb autómé ? Forgalmi szerint 2006 januárban gyártották, és áprilisban helyezték forgalomba magyarországon .. vagy ezek a rendszámok nem egészen sorban mennek, hanem épp amit találnak okmányirodában ? :))
Mindenkinek jo lenne, ha osszedolgoznanak valamilyen szinten (amire azert nem sok eselyt latok:P). Kunos-nal a "natur" fizikai megvalositasok jok, SimBin pedig a csicsakban, animaciokban, AI-ban, online-szolgaltatasban mar eleg tapasztalt;)
hát ez egy jó részletes fordítás volt de azért köszi
A SimBin meglatogatta Kunos-ekat, jokat beszelgettek a szim-fejlesztesrol, mutogattak egymasnak dolgokat, es most mindenki orul, es koszoni szepen a lehetoseget;)
What a great surprise! The Simbin team on tour at the 24 hours of nurburgring paid us a visit and had a go on Assetto Corsa. They also showed us some of their impressive future work, very high quality.
The most important thing? Being able to talk face to face with fellow developers that share the same passion for simracing. Happy faces everywhere and totally relaxed atmosphere.
Thank you for visiting us guys and looking forward for the next "duel" either virtual or real, cheers!
SimBim:
Visiting Kunos.
We heard that we were not the only ones present at the Nurburgring, showing our new games to people, while we were showing behind very closed doors, Kunos was showing to everyone that wanted to have a go (and had access to the VIP Lounges). Luckily we had access and with knowing Aris from the good old days we reckoned we try our luck and pay their lounge a visit.
And we got double lucky, Glickenhaus was celebrating their awesome race result and Marco and Aris were very happy we came to visit them.
After some long talks and discussions about our philosophy, approaches and many other subjects of live we of course had a go in the simulator. We also used their simulator to give them a taste of sounds engine, Marco started waving his hands and speaking like a true italian, so I guess we have his approval!
Kudos to Kunos, we thoroughly enjoyed our test drive! They are making good progress with their project and we cant wait to give it a go once it has been released!
Kunos, thanks for your hospitality and thanks for the healthy, interesting and friendly discussion! As discussed next time we shall have a battle to find out who is fastest, either in real life or on a simulator...We shall meet again!
Most látom az ABS is villog, úgy meg azért egyszerûbb a dolog :))
Jo lenne az AC-be egy hivatalos, korrekt Nord, meg ha nem is tudnak sajat koltsegen, szervezesben vegig scannelni, promoval, szerzodessel megvehetnek a palyatol a hivatalosat (allitolag/elvileg sok palyanak meg van a sajat scannelt/gps verzioja, jobb/rosszabb minosegben).
Olyan szim ugy sem lesz/lehet, amiben lekorlatozzak kotelezoen, mindenkinek mas az igenye, nincs meg a megfelelo eszkoze (pedal/valto).
A lenyeg, hogy az AC videon azert tunik egyszerubbnek az auto vezetese, mert konnyitettek a VIP miatt es egyszerubben kezeli, mint ahogy az eredetit lehetne.
Na de gondolom meg is van úgy csinálva, csak az ember tolja úgy ahogy .
Neha ranezek a Nord 24 oras kozvetitesre, lehet lani ezt-azt;)
Kozben rakerestem a P4/5 valtojara is, es itt az AC videoban "csalnak" (:P), egyszerusites van (gondolom a leirt okok miatt), mert az eredetiben normal szekvencialis valto van (nem duplakuplungos es tarsai), igy botvaltos, 3 pedalos, jobb lab fekezos, visszavaltasnal kuplungolos:)
Igy itt a videoban ez a pillangozos, ket pedalozos megoldas eleg light-os;)
Vagyis rendesen nem lehet annyira egyszeru megtartani fektavon, es meg a kigyorsitas sem biztos, hogy ennyire konnyed;)
Megneztem a labat, de teljes padlogazt csak a lazabb kanyarokban ad az apexnel, a tobbinel fel/haromnegyed, es csak a kijaratnal full gaz.
Azert ez eleg komoly auto (kasztni, gumik, leszorito ero), hiheto a dolog. De irtak, hogy alulkormanyzott a setup (szandekosan), igy az is segitseg lehet. Azt meg ugy sem lehet latni, hallani, erezni a videoban, mennyi a tulkormanyzas pl. a diffibeallitas miatt.
De legalabb blippelget (hogy szukseges vagy megszokas, az mas kerdes;P) es vannak ellenkormanyzasok;) Es ez a 2011-es auto, fejlesztik a 2012-et is;)
Nem is terveztem az elozot tesztelni, boven jo lesz a most penteki, addig millio egyeb teendo van meg a gepen (driverek, beallitasok, munka-szoftverek). Az egyetlen jatek amit eddig feltettem, az iRacing, az is ~7GByte letoltes/update volt;)
Az CARS-hoz mar regota ugy allok hozza, hogy eleve szar az FFB, de ha meg sem vagy eppen hasznalhato (volt mar 1-2 normalisabb build:P), akkor kellemes meglepetes;)
Meg van az alaplap, muszeresen bemerettem az egesz gepet (biztos ami biztos;), 15E-bol ki jott az egesz (bevizsgalas, alaplap, beepites, teszt). Ennyit megert;) Asrock alaplap, ilyet amugy nem vennek, de teljesen jo!
Sose tunningoltam semmit, most se allitgattam, de alapbeallitasban 3.4GHz-en tolja stabilan a procimat (ami eredetileg egy Q9550 2.8GHz). Tartsa meg a jo szokasat!:)
Mar vegre intthon is friss, ropogos Win7 x64 Eng. Enterprise van, most toltogeti, installja a felmillio update-et, ezzel meg el leszek egy joideig;)
Az akkor szokott lenni ha a gép nem bírja megfelelõ sebességgel futtatni a progit. Ebbõl két dologra lehet következtetni: -Alfa ver. majd optimalizálja kunos -Alfa ver. kezdjünk gyûjteni új hardwerre.
Nagyobb formula autók NKP-ban is kezesek voltak, egészen addig míg meg nem hajtotta az ember :))))Vagy FVA, elsõ körben csak pislogtam hogy ez árkád, de ha tizedekért mentem, már teljesen jó volt.
Formula Abarth, elég kezesnek tûnik, nem szeretem.
A fizika sosincs kesz, azon mindig lehet csiszolgatni;) Az autok es palyak CSAK berakasa kicsit azert bonyolultabb dolog;) Foleg, hogy mindenbol liszenszelt, korrekt minoseget szeretnenek, mivel/valszeg ez valtana az nKP-t trening software, "pilota kepzo" szinten is.
Viszont ha a fizika kész, akkor már gyakorlatilag csak a pályákat és az autókat kell belerakni nem? Tehát nem lehet olyan messze a megjelenés.
Amig volt itthon munkam es visszahozta az arat, mindig 2-3 evente komplett csereltem az egesz gepet (hazastol, floppy-stol, mindenestol):) Ma mar nem igy megy:) De hat, jobban elunk mint 50 eve!!! Vegtelenszer..., mert akkor meg nem is eltem:)
Én mennyit kínlódtam a P4-el emiatt! Semmi nem volt hozzá, ami volt az drága, és semmi értelme nem volt :) Ti kétszer újítottatok mire én le tudtam cserélni :))))
Szetpiszkaltam, "szerencsere" az alaplap ment tonkre. Mivel "regi" a cucc (775-os tokozas), ilyet mar nem nagyon lehet kapni, ami meg van, az meg szerencsere "olcso". Ugy nez ki 12E-bol meguszom:P
De sokkal jobb, mintha a proci doglott volna be, mert ebbe venni egyett, ugy hogy elobb-utobb csere, semmi ertelme (nagyobb, ujabb proci nem megy bele a tokozas miatt). Meg persze draga is:) Sajnos csak egyben tudom majd cserelni az alaplap/proci/memoriat.
De a tapegyseg doglesnel is jobb, mert az marhadraga, bar kesobb hasznalhato. A videokartyanal is, mert az meg egyertelmuen draga;)
Talan hetvegere mar lesz gep (talaltam egy - amugy sose vennem meg fajta/tipusu - Asrock alaplapot;P
off Értem. :) Mondjuk jah, sokan vannak akik képesek kütyükre kiadni annyi pénzt mint az állat. De valaki képes gumit füstöltetni a kocsiján és arra rábaszni minden pénzt, egyik sem értelmesebb, mint a másik. :)
"nem hogy veled, aki egy teljesen mas vilagban el es a tobbszoroset keresi:)" mármint én? :D nem, keveset keresek. Az, hogy olyan hardverem van ami, meg olyan telefon meg etc, az annak tudható be, hogy jobb híján itthon lakom szüleimmel (ennyi pénzbõl albérletezni luxus, és felesleges is, mert pár év múlva sem tudsz semmi felmutatni, csak azt, hogy még élsz...), aztán no cigi, sokkal kevesebb buli és természetesen semmi barátnõ. két éve melózom egy cégnél, aztán az elején nagyjából megvettem amit szerettem volna (apránként), aztán most már inkább gyûjtögetésre megyek. persze ezzel sem megyek sokra, házat építeni, etc. luxus. itthon az a járható út talán ha veszel egy faluban, pest alatt, közelében ("jó helyen") valami kecót 3-4 milláért, aztán szépen kipofozgatod. nulláról elindítani valami ilyesmit önerõbõl nem lehet. (ilyen fizetésbõl.) (mondjuk ki, kábé 115 körül kapok, meg 12 kajajegy, meg év végi bónusz...) filózom valami sulin még így 25 évesen csak a mûszakbeosztás miatt az sem lesz/lenne egyszerû.
az a baj, hogy ez a kimenés meg egyszerûnek hangzik, csak sok buktatója is lehet...
Felre ertetted, nekem azzal volt gondom, hogy a telefonnak az X%-a a fizetesem, vagyis 1,5x annyiba kerul egy olyan telefon amivel sokan divatbol rohangalnak mint amennyit keresek;) Ez nehogy mar normalis legyen;) OK, szarul keresek (igazabol orulok ha megkapom a fizetesem:P), a masik 8 millioval egyetemben, de ebbe mar ne menjunk bele;))))
Amit irtal peldanak telefont, az mar normalisabb arazasu, bar en annyit sem adnek erte;) OK, ha leszokom a cigirol, mar 4 honap alatt azt is megvehetneml:) Ha iPhone-t szeretnek (szeretnek:P), akkor azt "mar" 13-15 honap alatt megvehetnem:)))
A lenyeg, ha en is fel milliot keresnek, akkor lenne nekem is iPhone-om meg iPad-em. Es nem vagizasbol es divatbol, hanem azert mert tetszik. Mivel a PC-m bedoglott egy ideje, most is MAC-rol tolom, bar neha poenkodom vele, de leszamitva hogy ez sem mai darab, kicsit lassu, teljesn jo hasznalhato, szeretem.
Vagyis nekem nem nagyon kell elmagyarzani mi a jo, hasznos, hasznalhato stb., mindigis probaltam kovetni a technikai fejlodest - bozonyos fokig ebbol elnek. De ami jelenleg annak is orulok, hogy ban munkam, neha meg penzt is kapok erte, az a legkisebb gondom, hogy divatos legyek, halagyak a korral, egyelore megoldom mashogy.
De szerintem ON-oljunk, ugy sem jutunk dulore;D Meg egy magamhoz hasonlo lehetosegu valakivel sem egyeznenk meg, mert nem vagyunk egyformak (szerencsere), nem hogy veled, aki egy teljesen mas vilagban el es a tobbszoroset keresi:) Igen, ki kellene menni Angliaba takaritani, mar azzal is jobban keresnek;) Van tapasztalat, tobb ismerosom, baratom is nehany evi Angliai munkakkal - takaritas, fuvarozas, soforkodes stb. - keresett annyit, hogy utana itthon lazan vett lakast, autot;) Sot van olyan, aki annyira megremult az itthoni gagyizastol, hogy itt hagta a megvasarolt hazat, es inkabb visszament VEGLEG! :)
a videó végén drifttel...mást nem is tehet, mert széria hátsókerekesnél (azaz ahol nem ugat a fordulat gázreakcióra) megcsúszásnál gázelvétre becsóvál, csak tartani lehet, illetve 'túlerõ'. Sokféle drift létezik, de erõcsúsztatás, powerslide mind. A sima megcsúszás az nem drift az ziher, de ahol erõbõl, a hajtott kerekekkel túlpörgetve játszva a tapadásvesztéssel kormányzod az autót, az drift. erõtõl függ a többi, kézifék, csóválás, kuplungrarúgás, vagy simán erõbõl..stb. Itt a srác van ahol csak elúsztatja az autó hátulját, van ahol driftel tolja el a kanyarkimenetelt, de van ahol felülkormányozva érkezik kontrollált tapadásvesztéssel, és erõbõl rajzolta az ívet.
Én nem értek a drifthez, nem is szeretem, sõt hülyeségnek tartom, de ott nem lehet egyenesen menni ??? Egyenesben is keresztben kell ? :)( Nem tudom ...)
Én eleve nem azt mondom hogy mekkorát drifteltem, hanem de jól megfogtam amit elb--sztam ! ?)
Ebben is megy egyenesen az autó pedig ez a Big Drift múvi.
Azért nem drift, mert egyenesen is megy az autó, csak a kanyarokban túlkormányzott kicsit, a második felét pedig úgy értettem, hogy egy ilyen videóból nem lehet eldönteni, hogy mennyire jó a fizika, legalábbis én nem tudom, bár a netkar pro után a fizikával nem lehet baj, engem a netkar pro-ban is csak az zavart, hogy kevés autó van benne, és a modderek is összesen 1 autót csináltak hozzá. Egyébként a megjelenésrõl van már valami info? Elvileg 2012ben jön, de mikor?
A mondat elejéhez nem tudok, hozzá szólni, mert rájöttem nem tudom mi az a drift. Eddig ahányszor leírtam a drift szót szimes topicban, mindig ezt kaptam: Ez nem is drift meee hülye vagy. Most akkor megkérdem, mi a drift?
A mondatod második felével nem értek egyet, nem is nagyon akarok bele menni, csak annyit, hogy hasonló tapadás szimulációt (van ilyen?) eddig csak LFS-ben és nKP-ben láttam, hogy ez az élethû-e azt viszont nem tudom, de sejtésem ez élethûbb mint az iR, rF, GTR, (mivanmég?).
Dehogynem mutat, kicsit sok ,akkor szépen vissza lehet hozni , videón érezni mikor hogy tapad.... Király !Gumik szép lassan veszítenek tapadást,és ikor csúszik is tapad, nem az a szokásos scriptelt érzés .STB.Bár ennek nem kell cégér ;) Pár százezer kilométerem van NKP-ban, tudom mit kell nézni ...
Ez messze van a drifttõl, egy kis túlkormányzottság, még powerslidenak sem nevezhetõ, semmit nem mutatott a fizikából.
OFF ez is hülyeség azért mi az, hogy menõ? aztán meg mi az hogy sok, még a végén meglepetésként éled meg, hogy fizetned kell valamiért. naná, hogy a fizetésed X százaléka, mindenkinek X százaléka.
Egy sony Ray okosteló, ami teljesen jó, tavalyi, minõségi, 69 ezer pénz. drága? nem kell cigizni. drága? Miért lenne az, ha ezzel a telóval két-három év után is baszott gyorsan tudsz netezni a google playen minden app menni fog még vele mivel ez a teló is ICS tuningot kap majd a sony jóvoltából, három évre meg mondjuk szerintem nem sok hatvanezer.
arról nem beszélve, hogy csomó területen megkönnyíti az életed, tényleg van egy csomó hasznos funkciója, de itt ez már szubjektív terület, attól függ ki milyen életet él, mi a hobbyja, milyenek a családi körülmények.
és akkor most még csak nem is valami kínai olcsó márka készülékérõl beszélek, mert ennél még mindig van olcsóbb, de tök jól használható okostelefon.
egyébként ez az egész mizéria le fog pangani, pl. a galaxy 5 majd pár év múlva nem nagyon fogja érdekelni az átlagos felhasználókat (engem pl tuti nem), mert kurvára nem érdekel, hogy lesz benne 100 ezer mag, meg memória, meg etc, ha nincs kihasználva a teljesítménye.
egy egymagos mondjuk 1 Ghz+-on üzemelõ telefon bõven elég gyors netezésre, meg a játékok 99%-át is tökéletesen elviszi, a gond a sávszélességgel és lefedettséggel van.
egyébként még az is lehet, ha a nép sokáig veszi ezeket a kütyüket, hogy az okostelefon lesz az új PC. én örülnék neki. veszel egy brutál telefont HDMI kimeneten összekötöd a tévéddel, aztán csókolom. egeret, meg külsõs eszközöket meg vezeték nélkül csatlakoztatod.
persze most mondhatjátok, hogy mi van ha csöng a telefon én meg játékban vagyok etc, de nemtudom, majd úgyis lesz rá megoldás. és ez csak mellékes, ez a jövõ.
a telefonok sokkal jobban fogynak mint a PC-k. emiatt drágák a dedikált alkatrészek (GPU), drága a fejlesztésük, kevesebb a kereslet, blabla. és ez egyre rosszabb lesz. a konzol viszont már más téma. megveszed, aztán majd 10 évig jó vagy vele. (csak azok a játékok általában...khm..) ON
Ha a #218-ban vázolt móka szerinted drága a fizetéshez képest akkor felesleges tovább érvelni.
Sajnos nem a magyar viszonyokra fogják tervezni az árakat. A használati értékük ezeknek a telefonoknak pedig megkérdõjelezhetetlen. A magyarság nagy hibája, hogy olyat szeretne amit saját erõbõl nem tud legyártani, vagy megfizetni, majd szid mindent és mindenkit. Ha magyar tervezõkkel, magyar gyárakban tudnánk merci szintû autókat, buszokat gyártani akkor járhatnánk velük gond nélkül, sajnos azonban nem tudjuk ezt megtenni, így kénytelenek vagyunk megvásárolni. Amit viszont kevesen tudnak elõállítani az mindig drágább lesz mint az anyag és elõállítási költség a kereslet kínálat faktor miatt. Ha te tudnál olyat gyártani homokból amit senki más viszont sok embernek kellene az a valami, akkor kurva nagy nyereséggel tudnád adni a homokból készült portékádat. Tudunk gyártani ikarus buszt. USA nagyvárosaiba elég sokat rendeltek is belõlük, nekünk azonban nem felelnek meg, mert csak a merci a man a vovlvo jó a magyar seggének. Ennek azonban ára van. Pl munkahelyek szûnnek meg, plusz jóval drágábban vesszük a buszokat mint amennyiért USA veszi tõlünk. Ezek után meg csodálkozunk, hogy a bkv csõdbe megy, meg hogy nincsen munkahely. Na ezt le lehet vetíteni mindenre az egész országban.
Magyarorszagon is van Audi/Merci gyar (nem tudom mennyire uzemelnek), ott is kellemes erzes lehet a jomunkas embernek naponta tucatjaval kitolni az autokat az udvarra, ugy hogy tudja, darabja 2-4x annyiba is kerulhet, mint a lakasa, amit sikerult megvennie hitelre, es amit egesz eleteben fizetni fog;) Ha megeri...
Hát szerencsétlen nép van elég sajnos, van mibõl válogatniuk :(
Nekem egy egyszerû kollégám szavai jutnak mindig eszembe: valaki mutatott neki egy menõ telefont, már nem tudom pontosan mit, idõs bácsika volt amúgy, meghallotta az árát, elcsodálkozott, majd hitetlenül nézegetve a telefont azt mondta: nehogy már ebbõl tíz darabot annyiba kerül összerakni mint egy autót ! :)))
Igen, ez valahogy igy szokott mukodni, es valahol normalis is, ha valaki beteszi az ulogumoit egy ilyen autoba, igazabol mar leszarja ki mit gondol rola;)
Hát igen...én is ezért utálok a régi escortunkkal járni, mert egy réteghez köthetõ, a csorókéhoz:D:D Na lényeg, hogy itt már nem a kocsikrol van szo hanem a felfogasokrol:)Az biztos, ha egyszer en vasarlasi szandekkal egy bmw/audi/merci szalon közelébe kerülök nem azon fogok morfondirozni, hogy itthon kihez kotheto kihez nem, hanem h nekem tetszike-e/kell-e vagy sem...
Arany az biztos kell bele, es az is draga. Legalabbis a boltban... De ha mammut ceg vagy, nevesincs leanyvallalatokkal, akkor afrikabol k*rv* olcson lehet tonnaszam szerezni, mert ott heti 7 napot dolgoznak, napi 16 oraban, havi 100$-ert...
Jah, és azért kerül egy év után feleannyiba egy telefon, mert akkor már olcsóbban gyártják, meg a szorgos kis kínai kezek hatékonyabban rakják össze a kicsi mütyûröket, meg azokhoz olcsóbban adják a ritkafémeket ? :)
Mint korabban irtam, NEM az autoval van a bajom, nem a kinezetevel vagy a technikaval, hanem nalunk (Magyarorszag) ezek a markak, elsosorban egy bizonyos reteghez, embercsoporthoz kothetok. Ennyi.
Nem értek egyet ,de ez már off, és úgysem hisszük el egymás igazát. Szóval jobb ha hagyjuk. Csak annyi, hogy nem csak magyarországban gondolkodj. Kicsi piac az, hogy meghatározza az árakat. Tudod mennyibe kerül egy uncia platina, vagy hasonló anyagok amik az ilyen kisméretû gyors cuccokba kellenek? (most konkrétan nem tudom hogy platina kell-e a telóba de biztos, hogy vannak bennük olyan anyagok amik drágák)
Most ezt azert mondod, mert ez egy BMW speciel? Már nem azért de ha valami jol nez ki akkor lehet felolem skoda is vagy akármi...Szerinted csunya ez a verda? szegyellni valo? Eleg furcsa felfogásotok van...legalább is más mint az enyem. Ennyire beskatuláyzni egy márkát...nem is értem. Forditsd mar le nekem autok nyelvere...miben nem néznének le a normalis ismeroseid?
Ez nem mindig igy van, altalaban a fejlesztes es az anyagkoltseg a legdragabb (a nyers termeken). Dolgoztam korabban az Ericssonnak, Nokianak, es mar akkoriban is tized, huszad annyi volt az eredeti ar, mint a forgalmazott;)