...és még annyi kérdésem van, hogy született már azóta olyan mód, amivel lehet a beépíthetõ területet növelni?
Sziasztok!
Lenne egy-két alapvetõ kérdésem. Egy hónapja játszom a játékkal, s egyszerûen nem tudtam ezekre a dolgokra rájönni. A Cities Of Tomorrow kiegészítõ is megvan.
A népességet egyszerûen nem tudtam felvinni 350 ezer fölé. Egyszerûen nem megy. Egy idõ után pedig elfogy a hely, s nem tudok terjeszkedni semerre. Offline verzió van meg, több területet sikerült magamévá tennem, de nem sikerült összekötnöm õket, hogy pl. az arkológia feloldása után meg is tudjam õket építeni. Valakinek, valami ötlet?
Töröljem az egész épületet és építsem ujjá? (habár az egy kicsit költséges.. akkor nem annyira ha az alapot nem törlöm...
Hogyan tudom rávenni a gazdagokat hogy visszaköltözzenek a Megatorony-ba? Panaszkodni tudnak hogy nem volt víz.. Most azt írja hogy minden ismerõsüknek szólnak hogy költözzenek be, de már vagy 3nap telt el és csak 6an vannak még mindig. A boldogság szintjüket mivel lehet felvinni?
Nem játszanék vele több, mint egy éve rendszeresen, ha nem szórakoznék jól :)
Ami kritikusabb amúgy, és sajnos nem látszik, hogy javítanák, az a lakosságkijelzés-felpumpáló algoritmus miatti anomália, ami a nagyobb, vastagon beépített városoknál nagyon kritikus munkaerõhiányt okozhat (errõl párszor beszéltünk itt a topicban, de lehet róla olvasni sokfelé). A megoldás az, hogy nem kell zseb-manhattant építeni, hanem csak néhány helyen engedni, hogy ekkora toronyházak épüljenek. Nem is néz ki ilyen furcsán, és nagyjából egyenesben marad a munkaerõ-lakos arány.
egyébként az RCI meg szar. Rögtön az egekben van, ahogy valahol valami hiányzik, de a hiány az területfüggõ, az RCI meg generál belõle egy általános igényt.. Vagyis ha van egy gyárad, amitõl messze van a munkás, akkor az RCI-n munkáshiány lesz az régióban, és az RCI kijátszásával orrba-szájba gyárthatod a negyedeket, amik két perc alatt be is épülnek.
Közbe rájöttem "nem megy, nem kell erõltetni" - itt a "megy" azt jelenti, hogy tetszik a játék, élvezed, jól szórakozol vele. Nem azt, hogy életképes várost húzol fel.
Szó sem volt róla, hogy nem megy :) hanem hogy ha jól értem amit írsz nem tetszik, és szerencsédre nem adtál ki érte pénzt.
Nekem amúgy sikerült már tönkremennem - bár fõleg eleinte a bugok miatt, mikor a kaszinók még nagyon nem mûködtek, és lehetetlen volt belõlük eltartani egy várost :) Másoknak azzal szokott gondja lenni, hogy rohannak, és amint van egy pici pozitív jel az RCI-n, akkor zónáznak ezerrel. De ebbe egy rutinosabb SimCity-s nem megy bele :)
Ilyen szempontból amúgy hasznos az, hogy megjelent az offline változat - és vele együtt a tört. Ki lehet próbálni a kétkedõknek is kockázat nélkül, és ha nem tetszik, akkor nem "dobsz ki" tizenpár eurot se egy olyan játékra, ami láthatóan nem neked készült.
De azért vagyunk itt sokan, akik több, mint egy éve játszanak vele, és még kiegészítõket is vettünk hozzá (nekem speciel tetszik a grafikai design úgy általában, persze vannak rosszabb pillanatai :) ).
Napi két nagy igazságunk: nem minden játék készül mindenkinek, és ami nem megy, azt nem kell erõltetni :) (én sem játszom pl. a Tropicokkal, valahogy soha nem sikerült összehangolódnunk, pedig sokan szeretik, FPS-ekkel pedig egyáltalán nem játszom)
na jól van Akkor ez megint az, hogy nem lehet kitalálni, hogy mekkora egy épület, mert csak a sárgát lehet látni, a fehéret csak a készítõk tudják. Elméletileg az ominózus telkek nem kanyarodnak, vagy legalábbis van olyan oldaluk, ami nem kanyarodik, és ha ahhzo igazodna a ház, akkor beleférne.
rohadt ronda az az ûrvonat. Szerintem alapvetõen ezt a játékot az is jellemzi, hogy tök rondák benne az objektumok. A villamos is rohadt ronda, meg az összes épület.
egyébként az is felkúrta az agyamat, hogy amikor végre optimalizáltam a tömbök méretét, akkor meg mindent benõtt az r$$$ és c$$$ toronyház (ami nem ám a jó oktatástól, jó közlekedéstõl, jó közbiztonságtól lesz, hanem attól, hogy leteszed az R$$$ parkot) amik pontosan ugyanakkora alpterületû kör alakú tornyok (azt vajon honnan vették, hogy ennek ilyennek kell lenni?), és ezek szép katonásan kinõttek egymás mögött, és ettõl meg kersztül lehetett látni az egész városon. Magyarul a városérzet vígy így, vagy úgy, de mindenképpen nulla. Vagy szétbomlik a városkép ilyen oszlopokba, vagy a toronyházak aljában bodegák állnak.
Valóban egy casual városépítgetõs, valamennyire közösségi játék lett - annak pedig szerintem jó. Sokakat - gondolom téged is - igazából az zavar, hogy ezt SimCity-nek nevezik, amikor ott van egy SC4, ami sokkal komplexebb tudott lenni, és állítólag ez az utódja - pedig nem, csak nevében (és sajnálom én is, hogy nincs egy olyan játék is a piacon). Itt nincs olyan sok lehetõség a végtelen optimalizálásra (lásd Magnasanti és hasonlók az elõzõ részekben), hanem építgetsz néhány várost, felhúzol egy arkológiát, aztán következõre kipróbálod, hogy sikerül-e egy jól mûködõ, mondjuk kaszinózásból élõ várost építeni, aztán egy egyetemit, aztán egy olajmágnást (aminek át kell állnia majd valami másra amikor kifogy az olaj), aztán egy ilyet, aztán egy olyat... nem foglalkozol hetekig, hónapokig egy várossal, és igen, elõfordul, hogy a fél területet ledózerolod, hogy valamit át lehessen szabni. Fõleg amikor befutnak az Akadémiás dolgok, és az óriástornyokat húzod fel, azzal az egész város a feje tetejére szokott állni :) Egy nagyra épített vidámpark simán megeszi az alapterület egyharmadát, viszont olyan bevételt és turistamennyiséget hoz, hogy a maradék terület ennek kiszolgálására jól felhasználható. Nem a "hatékony" és "optimális", hanem a "nekem épp így tetszik", könnyed építkezésre összpontosít, nem maradandó óriásvárosokról szól.
(most gyorsan elindítottam egy üres, új régiót, és nekem is ûrvonat jött a sínen, tehát úgy néz ki nem teljesen javították ki még azt, hogy csak akkor járjanak, ha már futurizálódik a város - nekem megvan az összes kiegészítõ)
Monjuk a vasúttal elég jól megoldottam a dugókat, mert alagútal bevezettem a városok különbözõ pontjaira. Meg az utak egyrészét is ledugtam a föld alá, hogy rá lehessen építeni.
azt hiszem csak alap van benne. De majd keresek egy bûvítettet.
Amúgy gyors kritikával összegezve a dolgokat ez a játék nagyon gagyi. A grafikája kb olyan mint a rising cities nevû böngészõs játéknak
Városépítõnek kb annyira lehet tekinteni, mint az Age of Empires-t, mert ebben is kb 15 épület van, amik felváltva épülenk, ráadásul ugyanolyanok. A most kijött Tropico gazdasági szimulációja sokkal jobb (eleve nagyon gagyinak érzem, hogy be van hozva a nyersanyagozás, de az sem következeteen, hanem csak annyiban, hogy lehet építeni párféle gyárat, amik sokat termelnek, és kb a fél beépíthetõ terepet alá kell rendelni neki, mert olajkút kell neki, meg hülye depó 5 darab, meg újrahasznosító üzem, meg minden lószar, miközben komplet gyártelepek vannak, amiknek a nyersanyagával meg nem kell foglalkozni. Egyébként meg az egész egy CXL-kopintás. Pontosan ugyanazt lehet benne csinálni, min a CXL-ben, csak a CXL jobb, mert szebb és nagyobb városokat lehet építeni benne. Az egyetlen specialitása a városok közötti üzletelés lenne, de az meg nem mûködik, mert rögtön azon a ponton elbaszódik az egész, hogy van összesen egy darab bejárat egy városba, és ha rögtön a bejárati pontnál háromfelé választom az utat (ennél több leágazást nem enged), illetve még a vasút is oda van vezetve meg van egy P+R parkoló (ami eegy buszmegálló), akkor is totálisan bedugul az egész. Ezen kívül a másik városból áthívni a szemetest a rendõrt meg a többit semmi értelme, mert egyrészt beragadnak a dugóba, másrészt a város úgyis addig nyekereg, amik nem kapja meg a saját rendõrségét, kórházást stb. Végül pedig még meg kell említeni a 2 legigénytelenebb mozzanatot. Az egyik a parképítés. A park még nagyjából sem tudja kitölteni az üres helyeket, és ráadásul kék(!) a füve, ami nemcsak önmagában undorító, hanem még az sincs, hogy beleolvad a talajba, ha már a közöket nem lehet vele kitölteni. A másik pedig az, hogy az egyetemen földút van. A bõvíthetõ épületek pedig viszonylag jó ötlet lenne, csak nem jól van megcsinálva, mert nem lehet felmérni, hogy milyen irányba mekkora lenne az épület a bõvítések után, csak amikor már leraktuk rohadt sok pénzért. Nekem az eddigi egész játékom abból állt, hogy leraktam sok pénzért a dolgokat, aztán bonthattam vissza az egészet, hogy fél centivel arrébb rakjam. Ugyanez volt az úthálózattal. Eddig két várost csináltam, és mindegyiket hatszor végig kellett bontani, mert a hülye segédvpnalak véletlenül sem úgy vannak méretezve, hogy ha azok alapján csinálok egy tömböt, akkor abba beférnek az épületek, hanem olyan parcellákat csinál, amiknek a közepére nõ egy toronyház, három oldalról meg kunyhók veszik körül, és ettõl az egész rohadtul alulhasznált. Ilyenkor végig kell bontani, és kicentizgetni, hogy hogy fér el egymás mellé két nagyobb ház.
Ez ismert bug - volt, elvileg javították, és csak akkor vált át ûrvonatra, ha megvan a jövõ városai és el is kezded a város konvertálását.
(ha van a virágboltos változatban nemzeti városrészes lehetõség, akkor húzd fel a német szuperexpressz-állomást, és akkor ICE-k lesznek)
Nekem akkor fordult elõ, amikor pl. kanyarodós útnál valamelyik szélsõ mezõbe belecsúszott valami, és bár úgy nézett ki, hogy elfér, mégsem volt neki helye (szólt is, hogy ha lenne helye terjeszkedne)... más esetben elõbb-utóbb (boldogság, stb.) felépítették a nagyobbik épületet. itt egy blogbejegyzés a témáról, hogy a zónázás hogy is mûködik.
amúgy wirágbolti verzióval ökörködöm, de ettõl függetlenül elég furcsa, hogy a játékban egy sárga-fekete ronda holdjáró ûrvonat közlekedik, és nem az a fehét-piros aceal-utánzat, amit mindenhol mutogattak.
de mondom, hogy kiszárad. Pedig közvetlenül mellette volt a tisztító. Egyébként arról lehet valamit tudni, hogy bizonyos helyek miért épülnek alul a környezetükhöz képest. Magyarul miért épül a legnagyobb sûrûségû területre kisebb ház, amikor lenne hely a nagyobbnak, és a telek el is érte már azt a sûrûséget. A telek értéke meg kb maxon van.
Viszont sikerült összesen 1 darab jó képet csinálnom a játékból, mert a többin az egér éppen rajta volt valamin, és nagy információs buborékok takarják ki az egészet. (érdekes, hogy a simsben még tudták, hogy a screenshot-okon ez ne legyen rajta)
Pedig a lenti módszer mûködik - nem azonnal (tehát kell várni egy kicsit, mire megjelenik a víz a talajban a tisztító körül), de minden városomban kényelmes, állandó vízellátást biztosít.
ezt építettem fel én is, és mégis kiszáradt a talaj. Most már azon gondolkozom, hogy a pöceizét rakom le mindenhova, és a szûrõs pumpával veszem ki belõle a vizet, mert úgy tûnik hogy a szar végtelen.
Ha elkezdesz processzort gyártani, akkor egy idõ után felhúzhatod az elektronikai központot (megindítva a specializációt). Annak egy bõvítménye lesz a fogyyasztói elektronikai modul, ami kinyitja a TV/számítógép gyárat - mûanyag(TV), fémötvözet(számítógép) és processzor kell hozzá. Persze a megfelelõ importot, exportot, stb. biztosítani kell hozzá, elég költséges vállalkozás, de rettentõ profitot hozhat.
A vízpótláshoz az alap Simcitynél a fejlesztett, nagyobbik víztisztító kell (ami 64 ezerbe kerül), az a szennyvízet megtisztítva bepumpálja a talajba (plusz néha esik az esõ meg ilyesmi, de az nem túl sok, fõleg egy komolyabb vízfogyasztású városnál). Ha szennyezett talajvized van, azt pedig a szûrõs pumpák tudják kinyerni. Így szokott kinézni a vízkörforgás egy idõ után minden városban.
(ha megvan / használod a jövõ városai bõvítményt, ott van rá fejlettebb technológia is)
sziasztok, ma elõször kipróbáltam a játékot. Inkább nem szeretnék róla semmit mondani, viszont lenne két kérdésem. Az egyik, hogy hogyan lehet tévét és számítógépet gyártani, a másik, hogy a víztisztitók miért nem tisztítanak, illetve, hogy hogyan lehet visszapótolni a kiszívott vizet
Szívesen, egyébként lehet magyarosítani is, én még amikor kipróbáltam vásárlás elõtt, akkor szereztem be magyarosítás fájlokat hozzá, tökéletesen mûködött vele. Ha netán a megvett verziód mégsem lenne magyar, írj privit és elküldöm.
Köszi a választ. Eredetileg én is úgy gondoltam. Pár hónapja figyelem, hát ha lesz akcióban valahol. De 1-2 hete megjelent a g2a.com-on egy HU/PL/RU változat, ez kicsit megkeverte az elméletet.:-)
Csak az alap? Mert itt 19.99 a SimCity: Cities of Tomorrow Plus Edition. De ez U.S only,proxyzni kell,és nem biztos,hogy magyar is van benne. Ergo,csak saját felelõsségre.:)
szerk.:a redditen azt írják,hogy nem régiózáras,-mondjuk én még olyan origin kulccsal nem is találkoztam.:)
A G2A.com -on most akciós 12.49 EUR. De csak ' only in English language'. Lehet erre tenni valahogy magyarítást? Vagy Originrõl lejön automatikusan a magyar verzió is?
Originen beírod a vásárolt számot, és bekerül a játékaid közé. Ha fel akarod telepíteni, akkor letölti, és felrakja a kliens magának.
Én a sima SimCity-t dobozosan vettem, de a lemezt soha nem vettem ki a tokból, a sorszámot beírtam és kész. A kiegészítõket már az Originen vettem leárazáskor (deluxe kiegészítõ, stb.), a jövõ városait pedig a g2a-n. Ott vásárlás után kaptam egy kódot, azt beírtam Originbe, és közölte, hogy ez egy jövõ városai kód, és mostantól használhatom a játékban. Elindítottam, és megjelentek a vásárolt dolgok a játékban.
És hogy megy ez a serial vásárlás? Irtó szép és jól hangzik, de bármely netrõl szerzett példány regelhetõ vele? Vagy az origin kéri a sorszámot a játék regisztrációjához? A jövõs kieghez pl. csak exe fájlt találtam, ahhoz hogy alkalmazom a neten vásárolt sorszámot a plus editionnel? Nem látom át ne haragudjatok. Valamelyitek ilyen olcsón serialt netrõl boltból vette és használja? Már most megvenném, de így nem merem.
Én is tegnap elõtt vettem meg a játékot a kieggel!Két év alatt ez az elsõ játék ami igazán leköt!Pedig nagyon válogatós vagyok és nem szeretem ezt a stilúst!Remélem lesz következõ része és dobnak bele több dolgot mert 2 nap alatt már nincs semmi ami újdonság lenne benne!Viszont szivesen multiznék egy rendes korrekt csoportba mert ahogy nézegettem valaki addig jutott hogy Vaginának nevezze a városát:)Kérlek irjatok ha vagy értelmes Magyar régió
Üdv mindenkinek! Már ismerem a játékot és nagyon bejött, most jutottam el oda, hogy kiadnám rá a közel 20 ezer ft-ot a jövõ kieggel együtt. Érdekelne, hogy fogadna-e valaki a privát régiójához? Valamint azt szeretném tudni, hogy az üzengetés akkor is mûködik-e játékon belül, ha a felek nem egy idõben vannak online? Kiforrotta már a játék magát annyira, hogy nincsenek idegesítõ bugok? Rég multiztam, de ilyen építkezõs stratégiával még soha. Ezért érdekelnének tanácsok, pozitív-negatív gondolatok, miért igen vagy ne vágjak bele, akár priviben is, nagyon megköszönném.
lol. eltelt 100 év a megjelentés óta, és kb kijön az elsõ mod. Tekergetett utaknál egyébként tényleg ennyire ronda a játék?
"I am writing up a small secondary post as people may not click UDON simply because it doesn't say ONE WAY ROADS OMG What has been called UDON has been released. /u/xoxide101 post is here You MUST have SimCity updated to 10.1 for this mod to work. This has been a mod in testing for quite some time. Included are the following: 2 Lane Roundabout 4 Lane Roundabout 2 Lane, Low Density One Way Street 4 Lane, Medium Density One Way Street 4 Lane, High Density One Way Road 1 Lane Freeway Ramp 1 Lane Ground To Elevated Freeway Ramp 1 Lane Elevated Freeway Ramp 2 Lane Freeway Ramp 2 Lane Ground To Elevated Freeway Ramp 2 Lane Elevated Freeway Ramp 2 Lane Freeway 2 Lane Ground To Elevated Freeway 2 Lane Elevated Freeway 4 Lane Freeway 4 Lane Ground To Elevated Freeway 4 Lane Elevated Freeway This mod also uses a new intersection type, "yield" where cars only stop if there is traffic coming on the intersecting road. You cannot switch the direction of the road one it is placed, you'll have to manually bulldoze it and redraw it the opposite way."
Én sc3000-el voltam így, hogy addig volt izgi, amíg necces volt, hogy nyereséges lesz e az elképzelés... ha elkezdett dõlni a pénz, onnantól már csak beépítettem a térképet, aztán annyi. Bár most legutóbb amikor feltettem, valami újabb verziót szedtem le, és abban voltak ilyen challenge-ek, hogy tisztítsd meg a várost a bûnözéstõl, meg öt éved van, hogy kiépíts egy fasza tömegközlekedést az olimpiáig, meg ilyenek... azokkal még lehetne szórakozni, de nem foglalkoztam velük sokat.
Én is így voltam vele, péntek este leültem, és azt vettem észre, h. hétfõ van és hajnalodik. :D De csak addig kattantam így rá, amég nem sikerült nyereséges várost csinálni megatornyokkal. Utána valahogy nem érzem, h. hova lehetne fejlõdni, csak jön a pénz...
Most próbáltam ki a játékot... hát mit ne mondjak, nem gondoltam hogy ennyire leköt, délben leültem vele játszani és most léptem ki, de van egy érzésem hogy meg is veszem fõleg ha multiban érdekesebb játszani.
Sziasztok, még midnig olyan bugos a játék, mint volt?
Összesen csak 8 megatornyot lehet építeni? Többet sehogy semmilyen módon? :)
Azt a mindenit, mennyire jó játék lett ebbõl mostanra. *.*
Szennyvíztisztító mellé építesz nagy vízszivattyú állomást. A szennyvíztisztító a koszos vízbõl tiszta vizet csinál és a saját környékén engedi bele a talajba, ezt tudja felszívni a vízszivattyú.
Ki lehet fejleszteni az akadémián olyat épületet ami megoldja ezt egyben, viszont kisebb a vízkimenete, cserébe maga az épület pici és sokat le lehet tenni belõle. A megatornyokhoz vannak olyan szintek amik a szennyvizet is gyûjtik, érdemes olyanokat is felhúzni, hogy csökkenjen a tisztítóállomások terhelése.
De önálló szeretnék lenni és van már szenyvízfertõtlenítõm (most látom kicsit rosszul fogalmazatm) azért írtam annak kivételével mit lehetne még tenni, hogy legyen víz? :)