Ha jönnek a zombik akkor meg tudják õket tizedelni, amúgy sehogyan. Próbálj meg alacsony értékû telkeket kijelölni, meg alacsony tecnikájú gyárakat, akkor lehet esély rá, hogy a homeless talál magának melót meg lakást.
én ezt használtam és nem volt semmi gond a városban, pedig nem is volt rendõrkapitányságom csak az alap kis rendõrõrs:)
áh, jött egy földrendés, és utánna rahedli bünõzõ lett a városba. de annyi hogy hiába van egy maxra fejlesztett nagy rendõrállomásom, mégis tele van a város. pedig iskola is van, meg minden más. elõbb letettem egy kisebb rendõrörs is, ugy nagyjából jó lett, de akor egybõl elkezdte a pénzt vinni és egybõl miinuszba mentem.... valahol el van rontba ez ajáték... vagy csak az ofline miatt ennyi megy :S :D
Kell mindkettõ, egy átlag háztartás (ha megnézed a grafikont) normál ÉS újrahasznosítható hulladékot is termel - a mûveltségtõl és a gazdagságtól függõ arányban.
Ha több újrahasznosítható hulladékot szeretnél, akkor legyen minél több "kimûvelt" lakhelyed (napelem van a ház tetején).
ha ujrahasznositó telepbõl akarok muanyagot meg fémet csinálni amivel majd ksõbb lesz processzorgyáram stb...
na a lényeg, hogy ha van ujrahasznosítóm, akkor a szeméttelepet törölhetem, vagy az is kell mellé? csak mert viszi a pénzt, de ha nincs, akkor nyavajog, ha van, akkor meg nem gyülik a múanyag :S
megvan a kiegészítõ, de nekem nem tetszik ez a jövö irány, szóval kerülöm ahol csak lehet.
Már válaszoltak,csak nem fogtad fel,a park korona csak bónuszt ad a parkokra,de ha nincs park azon az átok megatornyon akkor nincs mire bónuszt sem adni.Bevásárlóközpont és park az általában kell a tornyokra,mert azért rinyálnak,és akkor boldogabbak és több pénzt is termelnek.
Lényegében nem kellene sok változtatást tenniük. Az hogy megnövelik a méretet nem egy egetverõ feladat. Lényegében széltében és hosszában megduplázzák a hosszt és ennyi. Máris 4X es területet kapnak. És még csak nem is kellene úgymond ingyen adniuk. Kis részeket pl fel lehetne oldani pénzzel, technológiával, feladattal stb. Ebbõl is látszik csak a lehúzásra mentek a fejlesztõk egy rakás olyan dolog hiányzik belõle ami 10-20 éve már benne volt. Pl tereprendezés. A megítélésem szerint ez egy félkész játék amibe hatalmas lehetõség volna ha pl pár modder rávetné magát, mint pl a Skyrim esetében. Talán eljön majd ez az idõ is.
"Nem kellene hatalmas változtatásokat hozniuk a fejlesztõknek max fél napos munkájukba telne vagy annyiba se" - erre a részre reagáltam, nem arra, hogy kicsi-e vagy sem.
Egyébként ha tényleg annyi az egész, mint ahogy gondolod (és õk tudják rosszul), akkor a modderek 5 perc alatt megoldják, és mindenki örülhet majd :)
Az lényegtelen mért döntöttek így. Katasztrófálisan kicsi ez vitathatatlan.
Érdemes ám visszaolvasni a cikkeket. Leírták, hogy miért lett ekkora a térkép, és hogy miért döntöttek úgy hosszas nyûglõdés után, hogy nem lesz hivatalosan nagyobb méret (és ez független attól, hogy offline vagy online).
Az, hogy modderek majd mit csinálnak, és az mennyire lesz stabil (és kinek a gépén), az majd kiderül.
Hát srácok még így offline módban is komolytalanul kicsi a térkép mérete. Nem kellene hatalmas változtatásokat hozniuk a fejlesztõknek max fél napos munkájukba telne vagy annyiba se ha megnégyszereznék a térképet. Kb az lenne a megfelelõ méret kiindulásképp.
Pl a 16 városos verziókban 4x akkora terület 4-4 régiónként de betehetnének 6-8 városos formációkat is az eredeti méret 6-8 X os méretében. A meg külön vicc, hogy nem lehet domborzatot és vizet/tengert készíteni módosítani.
Nincs tõzsde konkrétan - de nem vagy köteles felhasználni azt, amit importálsz, és ha olcsón felhalmozol belõle, majd amikor drága lesz, akkor exportálod, akkor azzal lehet profitot termelni.
A fejlesztett raktárak (teherkikötõ) azért már egész korrekt kapacitással rendelkeznek, vasúti kapcsolattal elég gyorsan lehet hozni-vinni az anyagot... persze, ilyen célra kell a várost építeni, de szerintem mûködhetne :) Egyszer majd megpróbálkozom vele, mert érdekes lehet.
A tõzsdézéssel az lenne a baj sztem hogy túl sok kellene belõle hogy haszon legyenm rajta, viszonylag nem túl nagy a tároló kapacitás, és még korlátozott is a száma amennyit hozzá lehet adni a telephez. Nem is beszélve róla hogy mennyire kell takaréákoskodni a hellyel a térképen.
Hogy a többi SC játékos az adott szerveren (pl. Kelet-Európa 2) mennyit termel exportra (ez csökkenti az árat) és mennyit importál felhasználásra (ez növeli).
Ha ügyes vagy, még tõzsdézhetsz is, elvileg a kereskedelmi specializáció errõl is szólhat (óriási raktárak, felvásárolsz, majd ha felment az ár haszonnal eladsz).
miért van az hogy azt írja ki éhány házra, hogy nincs hely az épületsürüsségre, mikor direkt úgy építettem az egész várost, utcákat, hogy ilyen simcity 4 szerü rácsos legyen, hogy legyen majd hely fejlõdésre :D
Sziasztok!
Az meg tudná nekem mondani vki hogy mi határozza meg a nyersanyagok árát!?
a globális piacok kezelésénél változni szokott az ár, de a tvk, processzorok stb ára sem mindig ugyan az.
Tudna valaki segíteni? (Offline módban játszok még mielõtt leszólnátok)
Hogyan tudok a 16 városos régión belül ami 4x4 városcsoportra van szeparálva egy másik városcsoportban elõállított pl olajat eljuttatni a másikba ahol egyátalán nincs a 4 város egyikébe se olaj de kellene?
Nekem azt írta ki a rendszer, hogy nem vagyok kapcsolatba azzal a várossal. (És tény oda nem megy közvetlen út csak a városcsoport 3 fennmaradó városát köti össze hálózat) Mi a megoldás? köszi
Hi Csak a simtropolison találhatóak modok?
Nem eredeti, egyelõre csak kipróbáltam.
Egyébként mûanyag és alloy kell a processzorhoz, mindkét raktár megvan, import van beállítva és tök üres. De mondom, megérkezik a kis teherautó, tehát nem a forgalommal van van probléma, beáll a depóba és nem rakodja ki a szállítmányt, hanem pár másodperc múlva elhajt.
Depoban van mûanyag raktár?És beállítottad a kereskedést? Ha mûanyag kell miért nem építesz egy hulladék újrahasznosítót,vagy mi a szösz a neve,az gyárt neked a szemétbõl mûanyagot vasat meg a fene tudja mit.
Érdekes, nekem már nem egy és nem két régióm volt tele városokkal, de ezzel a buggal még nem találkoztam. Amit importáltam azt mindig behozták, legyen az teherautó, vonat vagy hajó.
Utoljára az 1985-ös Sim Cityvel játszottam így nagyon élveztem a "néhány" újítást a mostani játékba, mígnem elértem oda hogy processzort gyártanék, amihez mûanyagot kellene importálnom. Próbáltam utánaolvasni és látom hogy már egy éve többen írtak arról a bugról hogy Trade Depoba megjönnek a kis teherautók, tele a szállítmánnyal, szépen beállnak a helyükre, de nem veszik át a szállítmányt, hanem ahogy jöttek (tele), távoznak is.
Ez ebben a formában egy elég nagy gamebreaking bug, van esetleg rá valami megoldás azóta?
köszi szépen.
Ha van maximumra fejlesztett Akadémiád (jövõ városai kiegészítõben), akkor onnan a talajtisztító. Ha 400K-d van, akkor gondolom nincs - akkor parlagon hagyod, és betelepíted fákkal. Azok elpusztulnak, visznek magukkal egy kis szennyezést, és újratelepíted. És újra, és újra, amíg rendbe nem jön. Vagy alacsonyabb szintû ipart telepítesz rá, azt annyira nem zavarja a talajszennyezés.
köszi. bocs akkor még egy rövidet. talajtisztításra mi a leghatékonyabb?
Ha elég pénzt össze tudtál harácsolni akkor át lehet váltani pl processzor vagy tv gyártására. Importálod mindent amit kell és eladod jó nagy haszonnal. Viszont ehhez nem árt 3-4 millió kredit, hogy beinduljon az üzlet.
Olaj import - remélhetõleg az olajból addigra több terméket is elõállítasz, és akkor az az üzletág életben marad. A profit csökkenni fog egy kicsit (hiszen nem saját magad állítod elõ az olajat), viszont talajtisztítás után a kutak helyére be lehet települni.
hello. van egy városom amit a kõolaj bányászatra specializáltam. csak az a baj hogy lassan kifogyok az olajból. ilyenkor mi a teendõ? esetleg hulladékfeldolgozás és proci vagy tévé ipar? köszi.
Ha van máshonnan (pl. mûanyageladás, ilyesmik) bevételed, akkor az adóból származó jövedelem nyugodtan lehet mínuszban - egy komolyabb ipari, feldolgozós város simán ellensúlyoz komoly adóbeli mínuszokat.
na ott vagyok hogy ha gyárak eltüntek mert rámentem az oktatásra, csináltam atomot, meg a szemetet si feldolgozom igy nincs szennyezés, nincs betegség se annyira...
a gondom az, hogy az adó miatt panaszkodnak mert hát ezt véghez kellet vinni, de most már csökkenteném, de átmegy minuszba a számláló. oké, van most lóvé mert a stadion termeli néha néha, meg van valami kereskedés is a mûanyagra, de attól a számláló piros minuszt jelez, és nem is látnám hogy fogy-na vagy növekede a pénz. persze ha nekiállok építkezni, látványosan fogy :D adó miatt meg megálltam 100ezer embernél.
Igen, régi volt is valami olyan fícsör, hogy egy város akár duplán is kaphat szmogszennyezõdést: egyet a saját ipartelepétõl, egyet meg a régióból.
További móka, hogy a régión belül is mozog a légszennyezés, tehát ha az egyik városból a másik város felé fújja, akkor bizony oda beáramlik... tehát a régiót is így érdemes megtervezni.
Az sajnos semmit nem jelent mert néha bizony megfordul a szél. Én minden városomat szándékosan úgy tervezem meg, hogy az ipari negyed a térkép szélén legyen úgy, hogy a szél pont kifújja onnan a szmogot, de többször volt már, hogy a játék közben irányt váltott és szépen rátermeltem a lakóövezetemre.
A sok hulladék és a szennyezés is okozhat betegséget - szemétszállítás és újrahasznosítás jól mûködik a városban? A gyárakból a füst nem száll a városra?
(amúgy olyan sose lesz, hogy nem panaszkodnak valami miatt, nekem volt 95% feletti értékelésem, és akkor is vonultak táblákkal a házam elõtt :) )
és azzal mit lehet kezdeni, hogy túl sok baktérium?:D tele van a város kis kórázzal is, meg egy naggyal, mind tele mentõvel, és mindig panaszkodnak a baktériumokra...
Csak rombolással sajnos, ha elõre nem sugárutat tettél, akkor az már nem fér el az elõzõ helyén. De nyugodtan bonthatod a városházát is átmenetileg, ha újra lerakod a már megnyitott modulokat rádobálhatod.
csináltam egy szép városkát, de egyes utakon elég nagy a forgalom. néha lehet fejleszteni, de sugárutra már nem akarja. lerombolni meg nem tudom, mert ott van a városháza. hogyan tudnám mégis megnagyobbítani azt az utat?
Tutoriallal :) A kis küldetések, amiket kapsz játék közben tulajdonképpen megmutatják, hogy sorban mire van vagy lehet szükséged.
Ahogy építkezel folyamatosan mondja, hogy mit érdemes, hogy érdemes, a specializációknál is. Azt látod, hogy mik az igények, és ha van rá bõven forrásod, akkor azokat az igényeket ki tudod szolgálni. Plusz kitalálod, hogy milyen jellegû várost szeretnél, és arra orientálod a fejlõdést.
A talaj sugárszennyezett, nem az épület (meg tudod nézni, van rá egy információs képernyõ).
Sugárzást eltüntetni csak a Jövõ városai kiegészítõvel lehet. Az Akadémián lehet kifejleszteni egy olyan eszközt, ami a sugárszennyezésbõl légszennyezést csinál, és azt már lassan elfújja a szél. Gyakorlatilag a régión belül kell legalább 1 másik város, amit a maximumig felfejlesztesz, és az ott megnyitott technológiával rendbe tudod rakni a szennyezett várost.
Voltam olyan hülye :D és az atomerõmûre ráküldtem egy meteort - kiváncsi voltam vajon mi fog történni- . És a szél beterítette sugárszennyezéssel az egész várost. És a városom jelentõs részének házaira azt írja ki, hogy lakatlak sugárfertõzés miatt, ha lebontom és újjá építem akkor is. El lehet valahogy tüntetni a sugárszennyezõdést?
Van tutorial a játékban, az nagyon korrektül végigvezet az alapokon.
A legfontosabb: türelem. Róma se egy nap alatt épült fel, itt se kell 4 nap alatt kitölteni a térképet.
hi most kezdtem el jatszani a jatekkal, egy olyan keresem lenne hogy valaki linkeljen pls valami magyar leirast hogy hogyan is erdemes nekikezdeni egy varos epitesenek mert nagyon hamar penz nelkul maradok :/ vagy esetleg egy regi komment is jo ha van ezzel kapcsolatban. elore is koszi.
Elég szégyen hogy csak offline-ban tudják megoldani.