Én megnéztem előtte(Mielőtt írtam) meg most is, de nekem választható a magyar a nyelv
Az elgondolás jó, de sajna nincs választható magyar nyelv! Annó én is megvettem a steamen, pont ez miatt, de már nem is jelzik, hogy elérhető az anyanyelvemen...
A kérdésre válaszolva, meg lehet csinálni. Steam könyvtárjában kiválasztod az airland battle-t majd (jobb klikk) tulajdonságok és lesz egy nyelv fül ahol ott kell lennie a magyarnak is. Letölt néhány mb-ot és kész is.
Mi szükség van magyarításra ehhez a játékhoz...? Teljesen felesleges. Azt sem tudtam, hogy van magyar változat (?) vagy magyarosítás (?) ehhez...
Sehogy se lehet megoldani, hogy a steamen vásárolt Airland Battle magyar legyen? Már a cdgalaxisban sem lehet kapni, és amúgy se kellene a doboza.
Vazz, tényleg. Mondjuk egyszerűen a BKAN C mellett nem érzem szükségét. A BKAN alap meg olyan tűzgyorsaságot produkál, mint egy MLRS csak 7 HE-s. Viszont sokszor gyakrabban tüzelhet...
Na, tegnap megint skandiztam kettőt. Összességében én úgy látom, hogy kicsit Eurocoprs jellegű a koalíció, de a hangsúly azért másol van.
Az Euro gyalogság sem gyenge, de amit ezek kaptak az kb. az emberiség elleni bűntettel ér fel. Félelmetesen erős. Az RPG típusú AT fegyverek brutálisan jók még nem A kat. gyalogságnál is. A SACLOS MANPAD nagyobb indítási távú, mint a Mistral, de nem F&F és a 4HE miatt szerintem nem jobb, mert kettő sem nyír ki egy Mi-24-et... Az Eryx a 15 fős shock gyalogságnál valami űberbrtál. A Bkan és új aknavető mellett igen stabilan elő lehet jönni fedezékből és használni. A felderítő Jager gyalogos sima változazta is jó volt, a '90-es meg aztán hajajj... Kurstjager '90-ra szavak alig vannak. Még a regular gyalogosnak is olyan AT kapacitása van, ami a jenki elit gyalogosnak nincs...
Tüzérség? Minden van, ami kell. Sima és az új spéci aknavető, a régi 155-ös bakan olyan a tüzérségi előkészítést tud, mint 4-5 alap 155-ös löveg, de igény esetén ilyen is van, meg 100 CP-s pontosabb M109, de alacsony tűzgyorsasággal és 30 sec célzással. Nincs cluster arty és HE sem, de emellett pofátlanság lenne. A svéd tüzérség hülyére veri a jenkit és az Eurocorps-ot is. A BKAN C reális ára valahol 150-180 között van, 130-ért pofátlanul olcsó. Eszméletlen gyors és erős elnyomásra képesek és erre szükség is van. Lásd lent.
A légvédelem terén félelmetes, de ütik a jenkiket. Ugyanúgy van Stiner C és olcsó és kétéltű (!) M113-mal. Van SEAD immúnis long range SAM, teljesen egyedi. Csak lerakok 2-4 ilyen optikás Hawk-ot és várni kell. Ennyi. Az OTOmatic szerintem egyáltalán nem táp, alig sikerül vele valamit lelőni. Az új 2800 m-es 3 AP-s AAA már inkább király, pofátlanul olcsó a Flakpanzer Gepardhoz képest. (Asszem ráadásul kétéltű...) és jó sok van belőle. Az Euro légvédelemél sokkal jobb az Hawk miatt. Van long range és még SEAD immúnis is, a AAA is jobb, MANPAD terén picit gyengébb, de inkább másabb.
A tankok terén kicsit közeledett az Eurocoprshoz, de alapvetően gyengébb nála. A Leo2-ön kívül nincs semmi komoly cuccuk, az új Strv103 is csak annyit tud, hogy az első ATGM felhű nem fújja el a 15-ös páncél miatt, de 17 AP-vel ez sem nagyon pattog még egy gyakorlatilag ugyanannyiba kerülő T-72B ellen sem., mert az ATGM 22 AP-ja elég durva.... A jobb Leo 1-nek a tűzerő és pontossága jó, de papír páncél mellett supression nélkül semmit nem tudnak és még ez is kevés. Elnyomás és füst is kell, hogy közelről gyorsan lehenteljék viszonylag elfogadható áron a brutálerős szovjet harkocsikat, de azokat is csak akkor, ha már van morál elnyomás. Képtelen vagyok az jenkik vagy Eurobanda féle mozgó páncélos hadviselésre velük egyelőre és talán nem is lehet. Túl kevés az erős harkocsi.
A helikkel már kétszer is csináltam kombinált tank + helirusht és nem a helik véreztek el... A TOW2 ennyire olcsó platformon valami burtális, a HOT2-es francia helit hülyére veri. Nagyobb tűzerő és sokkal pontosabb. Jenki heli a közelében nincs, mert azok nem spammelhetőek.
Recon téren nem nagy szám sajnos, semm exceptional cucc, de legalább 6 HP-s a recon heli és sok van belőle. A felderítő gyorstüzelő ágyús egység nem rossz, párban helit is leszed közelről és VG optikás, de azért ettől sem kell hasraesni. Semmi egyedi vagy különleges a Jager gyalogost leszámítva.
A VHC szekciót nem nagyon próbáltam, a tankok mellé próbáltam TOW2 spam-et. Egyszer jött be eddig. Soha nem voltam jó ATGM használnó, csak a szovjet harckocsikkal megy... 10 v 10 Asgardon nem kell kétéltű jármű, az új IKV cucc az jó lehet, mivel bárhonnan jöhet oldaltalálat esetén a 17 AP - asszem - több, mint elég.
Légierő? Hülyére veri az Eurobandát. Sok top tier vadász - igen, "csak" 40% ECM van - de micsoda választák, a C cat Viggen is erős. Csapásmérés terén meg aztán ihaj... A Draken sok 500 kilóssan az összes Tornadot lealázza, ahogy a Szu-24 és F-111E-t is. A legjobb HE bombázó talán a játékban. Mjölnires viggen Instant tank eltávolító cucc, az F-5 SEAD spammelhető és 2-3 darab azért már elég szépen irt.
Logisztika terén egyedül a nagy szállító heli hiánya fáj, baromi sokat kell pöcsölni a kis helikkel. Jó tank CV-jük sajnos nincs.
Azért a kedvencem még mindig az Eurocoprs kék oldalon és vörösknél meg a szovjet deck.
A Smerch nerf gyak. semmit sem jelent... Egyszerűen a trükk az, hogy párban kell járatni őket és csak a felét indítod aztán pucolsz vagy akár azonos helyet új célt adsz meg, csak rövid célzás van és megy a másik fele. Olyan szórásképet ad kettő, hogy ez az eredmény. Az ATCAM-sból meg van 1/card. Röhej...
A BKAN 1C valami eszméletlen durva... (Oszt mégis mindenki az OTOmatic miatt sír...)
Az ATGM ereje a szovjet harkocsikon...
Na, tegnap megint volt egy skandinával 10 v 10 is meg szovjetként ellenük is. Tényleg sokat javít a patch az életképességen, de érdekes módon nem az OTOmatic a nagy erősségük, ami miatt annyian nyavajognak vagy az 55 pontos tank 70-es ACC-al bíró tank. A légierő és a gyalogság az, ami brutális.
A játék kezdeti fázisában eszméletlen dolgokra képeseke és a kombinált Draken és Viggen Mjölnir bombaeső elég durva. SEAD képesség már van és mviel spammelhető olcsó SEAD gép ezért hosszú időbeli lefedettséget ad. Más légierővel párban igen durva. Ekkor még nincs annyire erős és összefüggő légvédelem sokszor.
Az OTOmatic egyáltalán nem táp. 40%-os ECM-es gép sokszor még kettő elől is meglóg. Ehhez képest a Tunguska képes egyedül is ölni, ha talál a rakéta és egyből beakcsolod az ágyút... A másik új légvédelmi cucc is inkább csak helik ellen jó.
A TOW2 jeep jó, olcsó és spammelhető. A közepes tankok nélkülük esélytelenek, egyszerűen hiába van 17 AP és 70% ACC az új tankok, a 10-es páncálzat miatt az szovjet ATGM-ek olyan aratást csinálnak köztük, hogy azt nézni is rossz... A Leo2 is jó, hogy van és a 23AP-val no1. tűzerőben van a legjobb harkocsikkal, de a 19-es fontpáncél miatt még a közepes harkocsikon levő 22AP-es ATGM felhő is veszélyes, a T-80U 24AP-s Invar ATGM-je meg egyenesen őrítő. Az ágyútüzet sem bírja túl jól. Support nélkül elvérzik, erre kell a BKAN C és az új aknavető
Hát igen... A BKAN C meg kb. az emberiség elleni bűntett fogalmát meríti ki, pofátalnul olcsó 130-ért és olyan kill listát hoz össze, hogy kb. 3-szorosan visszahozza az árát csak ölésben és akkor erre jön még a support ereje. 155 milis ágyú, egy 120 mm-es aknevető pontosságával és tűzgyorsaságával. Eszméletlen. Egyetlen hátránya az, hogy folyamatos használat esetén felfalja a supply-t, de ez inkább feature, mint hátrány, hiszen a tűzgyorsaság miatt fogy a supply...
A TOW2-es helikkel és 6HP-s recon helivel egész jó kombinált spam mehet, ahogy az Eurocorps deckkel is csináltam, csak az annyival durvább, hogy ott van a francia ágyús heli is.
Szóval összességében játszhatóvá tette a skanikat a patch, de korántsem OP-vé.
Na, ma volt egy skandi 10 v 10. Szándékosan feszítettem túl a húrt sokszor. Még így is brutál erős. Nem vicc, a svéd légierő erősebb, mint a jenki...
Ezért kellene egymás ellen tolnunk, kb. egy szinten vagyunk. Simán vagyunk legtöbbször 2 v 2-höz, de néha még 4 v 4-hez is.
Én tegnap csak egy 10 v 10-et tudtam tolni vörös oldalon. Egy ideig még mi vezettünk, mert irtottuk két emberrel az ellent. Aztán az 30-35-os tehetségek elkezdtek marhaságokat csinálni és jutott erőforrás a mi oldalunkra úgy, hogy a bal szárny összeomlott. Olyan artysmamat vágtak el, hogy az valami hihetetlen volt. Még talán csaltak is, mert olyan helyen lötték ki a mortart és más egységet, amire LOS sem volt... Magaslaton, erdő mögött... Utoljára szerkesztette: Molnibalage, 2014.12.16. 14:44:26
Mi pont belefutottunk egy 4 fől premade csapatba 80+ winrattel, akik only szovjettel mentek. Nem esett jól.
Hát gyerekek, amit a DLC3 beta művel a játékosállománnyal az valami katasztrófa. A kék oldalon 70-80%-os W/L arányú játékosok a másik oldalon meg ami marad... Baromi sokáig tart mire elindul egy játék és annak is gyakorlatilag semmi értelme, mert totál noob vöröskkel semmit sem lehet csinálni...
Tegnap kipróbáltam csak saját egységek ellen az OTOMAT és a 3 AP-es svéd AAA-t, ugye ilyenkor csak mellé lehet lőni Eszméletlen morál zúzás volt és még mellélövésnél is volt sebzés. Az OMOTAM ennyiért túl olcsó. Vagy nerf kell az AP-re vagy HE-re váltani vagy emelni akár 100-ra az árát.
Ma este barátságos tesztelés belefér? Főleg azt nézném meg, hogy az új tankok mire jók szovjet ATGM horda ellen. Hétfőn lesz hotfix, addig komoly játékra nincs esély. Önmegsemmisítő Hawk, 40HE-s gyalogság, így nem lehet tesztelni élesben... Utoljára szerkesztette: Molnibalage, 2014.12.13. 11:48:00
USA dekk sohasem volt túl erős ebben a játékban, mi is alig játszunk vele, sokkal szívesebben megyünk NSZK-t, franciát, de még skandit is még a peccs előtt.
Az mondjuk jól látszik hogy az új egységek eléggé béta fázisban vannak, sok a bug, elírás, rossz ikon(NASAMS), elírt sebzés. Biztos vagyok benne hogy az új skandi egységek hamarosan egy nerfel lesznek a helyükre téve.
Az is valahogy vicces, hogy ugyanaz az AIM-120 gépen 5HE az NASAMS egységnél meg 7 HE...
A Draken bombázó is agyonveri a Tornado-t. Nincs feleslegesen 2xAIM-9, helyette van 6xMk-83, de ezzel még az F-111E-nél is fényévekkel jobb tűzerőben és 30% ECM van 20% helyett.
Nem vicc, összességében a Skandi A deck talán már erősebb, mint a jenki. Hiába gyengébbek egyenként a legjobb egységeik, az összkép jobbnak látszik.
Temérdek kurva jó gyalogság. A CG base ACC nem csökkent miközben nőtt a Range. Ezzel a jenki gyalogság még szarabb, a Rifleman '90 kapott -2AP-t. Kedves...
SEAD immúnis long range SAM... Az egyetlen...!
OTOMATIC gyakorlatilag instant földi egység killer a tankokat kivéve, a tűzgyorsaság és 12 AP miatt, arra kíváncsi leszek, hogy légi egységek ellen mit tud.
Van már top tier vadász - OK, csak 40%-os ECM és csak AIM-9L M változat helyen - van már SEAD gép - igen, csak AGM-45. de négy (!) darab is jöhet - egyedül a F-15E-hez képes van csak 2xMk-84-es F-16-de abból kettő van. A Lansen 20% ECM-je elég meredek az F-16A-hoz mérve...
A Leo2 frontpáncélazata tényleg csak 19, de 23-as AP-je van és négy hívható belőle. Egyszerűen akkora tűzerő, hogy beszarsz.
Spammelhető TOW2 heli...
Van TOW2 földi egységen is...
A fejlettebb Bkan valami eszméletlen lehet, ha 10 sec-es aim time van. (csekkolom) Egy komment szerint gyakorlatilag, ha valami megáll, akkor instant rain of death jön...
IKV 105 a játék legerősebb kétéltű páncélosa talán. Pontos, gyors és eszméletlen tűzereje van
LVKV 90, 3 AP-s (!) AAA, emiatt elvileg kétszeres sebzése van 0 páncélzatos egységek ellen, pl repcsik. Ajvé...
Igaz, hogy RBS-90 SACLOS, de van már dzsipen, a játék legnagyobb indítási távolságú ilyen kategóriájú egysége lett.
EPVB90, zárójelbe tesz minden más APC/IFV felderítőt...
Egyedüli számomra gyengéjük az, hogy nincs exceptional optikás felderítő cuccuk, semmilyen. Ez szinte szerelem első látásra...
Ja, a tank CV-k árát megvágták, egységesen kb. +90 CP a normál tankhoz képest az áruk kivéve kinél...? Bingo, a szovjeteknél... A T-80UK a legerősebb CV tank és ahhoz képest a legolcsóbb, csak +40 CP-be kerül a sima változathoz képest. Igen, kevesebb van belőle, de mennyivel jobb már az ár/érték aránya...? Bírom az Eugen éleslátását...
Összefoglalva, most már szinte semmi értelme az USA-val játszani. Öcsém az Eurocorps és a sanszoan a skanki deck is hülyére veri... Egyszerűen azért a pár "szuperfegyverért" nem éri meg választani, amikor a többi része egy rakás szar, és pont a "szuperfegyvereket" nerfelték még le.
Kit érdekel, hogy a skandi mit kapott a US nerf mellet...? Mixed deck gyakorlatilag nem létezik olyan kevés AP-je van. Ezen felül az összes táp skandi egység proto, tehát mixed deckben nem érhető el, ahogy az összes nerfelt USA egység sem... Semmiféle együttes buff hatásuk nincs egy játékost nézve...
A Smerch nerf meg -1AP. Hogy oda ne rohanjak tőle... Kaptak cserébe egy táp Mi-28-at, mikor a jenki meg elvesztette egy Longbow-ot... Az összes amúgy is jó szovjet hk meg kapott még +1 AP-t. Kedves.
Az is elég "átgondolt" DB változatatás, hogy a jenki F-16-osok katpak 4xAIM-9-et, de NOR/DAN F-16A már nem... Az is röhejes, hogy mindkét F-16A C kategóriás, de a export F-16A jobb AAM-mel bír, mint a jenki... Utoljára szerkesztette: Molnibalage, 2014.12.12. 23:38:40
A Smerch is kapott nerfet, az ATACAMS-ból pedig elég ha 1 van egy embernél. A Longbow-ból is bőven elég a 2db. Meg am nem tudom hol a röhejes túltáp, amikor a skandik pont most kaptak egy rakás OP egységet.
Jaja... Vannak jó változtatások, pl. végre az F/A-18A és a jenki F-16 gépeken van 4xAIM-9, de a Skandi gépeknél ez valahogy kimarad, legalábbis a listában nincs. Ezen felül az F-16A-n AIM-9J van, mikor a '70-es évek végén az USAF elsővonalas rakétája az AIM-9L volt.
A jenki oldalt szarrá nerfelik a vörösöket meg most már röhejes módon túltápolják... Szinte minden '80-es évek végi és közei hk +1 AP-t kapott kivéve szegény M1IP-t... Longow-ból -1, ATCAMS már csak 1/card, de bezzeg a Smerch 2 carcd és 2/card is lehet. Takarodjanak a kurva jó édesanyjukba oda...
Van egy ótvaros nagy bug a DLC-ben: a Motorschützen (keletnémet) és Morskaya Pehota (szovjet) egységeknek elírták a sebzését. A legtöbb gyalogság gépkarabélyának sebzése 1 HE. Ennek a kettőnek viszont 40 (!!!) illetve 28. Atomjaikra tépnek minden más gyalogságot (minden lövéssel kb 10 embert ölnek). Ha ki akarjátok próbálni a Skandináv oldalt, akkor érdemes várni, amíg ezt kijavítják.
Azért a Gripen-t csak sikerült két P-vel leírniuk. Azon hogy a magyar köznép tizenöt éve képtelen megtanulni hogy az csak egy 'P', nem csodálkozom, nade hogy egy military program fejlesztői sem, akik ebből élnek, az durva.
Nyilván sokmindenkit aki Wargamezik nem érdekel az ilyen bázisépítős RTS, köztük engem se. Viszont az ilyen RTS-eknek több rajongója van, mint a Wargame-nek, így inkább azt fejlesztik, mert arra számítanak, hogy ebből több példányt lehet eladni.
Érdekes vita bontakozott ki a kinti fórumon, hogy a legrégebbi alap 155 mm-es arty jó - vagy egyáltalán mire jó - vagy nem jó összevetve a top tier arty vagy mortar spammel összemérve. Többen azon a véleményen voltak, hogy semmire sem jók a régi 155 milis ágyúk, bevallom én is. Nos, én szkeptikus voltam az eddigi tapasztalataim szerintm, de azért 10 v 10-ben - itt van a legtöbb esély a sikerre - kirpóbáltam jenki, szovjet és Eurocorps-szal ezeket megint, mindegy minden, hátha alapon. Bevallom, meglepődtem. Nem kicsit, nagyon.
Nagyon sok mindenre nem alkalmasak ezek, de amire jók, arra nagyonis megfelelnek. Spammelve ezeket támadás előtt tüzérségi előkészítésként néha egészen durva a végeredmény még teljesen vakon alkalmazva is. A nagy szórás előnyösebb, mitha kisebb lenne. Még top tier tankok morálját is le lehetett zúzni, de a legfurcsább az volt, hogy 3-ból kétszer még az árukat is visszahozták pusztán a killek által. Sokszor tényleg csak annyi kell, hogy a corrected shot-hot a LOS meglegyen, még akkor is szépen belóg a tűzfüggöny az erdőbe, ha csak a fák vonalát célzod meg.
10 v 10-ben, ha két játékos összefog és 10-12 arty-val nekiáll lefogni egy zónát ott maradása nemigen van senkinek. Túlélni túlélhetnek a tankok, de egy bepánikolt páncéloserő nem fogja megállítani az ellenfél erőit... Gyalogságot meg képes erdőben is teljesen kiiertani.
A kisebb méretű zónákat teljesen be lehet teríteni, de ehhez már két slot arty kell vagy két játékos, adott esetben minor national deck, mert azoknak egy cardban jöhet 8-10 darab is, ennél több meg nem kell, úgyis csak megeszik a supplyt.
A baj az, hogy gyakorlatilag csak erre alkalmasak, csak offenzív módon lehet használni őket egy masszív tüzérségi előkészítésre. Nem képesek úgy segíteni, mint egy mortar, ami azonnal képes visszaosztani pofont egy támadó harkocsinak is, ha csak kb. 2 lövésre áll meg és counterarty is teljesen reménytelen velük. Ekkora is lehet előny a nagy szórás, mert de csak baromi véletlenül képesek bármit megölni és csak akkor, ha top tier arty szórással számolva mozog odébb az ellen 400-500 métert. Ha efelett mozog, akkor semmire sem jó. A másik baj velük, hogy még 4 v 4 játékban is csak akkor hasznosak talán ezek, ha van olyan terület, ahol két játékosnyi erő csap össze, de igazából 10 v 10 a terepük szerintem.
Viszont, ha csak egy card ilyet is teszel be, akkor mit áldozol fel érte? Nálam alapből két slot légvédelem van, ha van 155 mm és aknavető is akkor választanod kell, hogy cluster vagy top tier arty... Ha ez utóbbi kettő és 155, akkor meg mortar nincs. Egy slot légvédelmi egységgel nem lehet elllenni A cat deckben, az ziher... Kicsit vicces, de a top tier artyt én most mortarként használom elősorban, mert kicsi a RoF, de pontosság + 155-nél két gránát is elég jó hatással bír és majdnem 120 mm-es mortarral azonos aim time van. Persze a 80 milis aknavetők reakcióidejével nem tud semmi sem versenyezni...
A másik érdekes kérdés ezután, hogy a köztes 80CP-s kategóriának van -e értelme. Azért az 50CP-hez képest sokkal sokkal drágább, de nem tüzel pontosabban és a jobb pontosságuk néha hátrány nemhogy előny és kb. 1/3-dal kevesebb jön, ezzel meg területet lefogni nemigen lehet...
Még valami, ami másnak is feltűnt. Nekem úgy tűnik, hogy sajnos a virtuális tank tornyok használata miatt a szovjet ATGM-es harckocsik még tápabbak, mint sokan képzelik. Ha manuálisan ki/be kapcsolgatod ágyú lőtávban a fegyvereket, amíg az egyik tölt, a másikkal is lehet tüzelni. Ezáltal sajnos irrálisan magas tűzgyorsasága és tűzere van a szovjet ATGM-es harkocsinak, mert egyszerre lehet betöltve az ATGM és a gránát is két különböző virt. toronyba. Szóval lősz egyet ATGM-mel amit ágyú lőtávba ér, azonnal ágyúval, miközben az ATGM már tölt újra. Ha meg már gun range van, akkor váltogatni kell manuálisan úgy, hogy kikapcsolod. Eszméletlen, hogy armored deckben két T-80UM és T-72BU mit tud megállítani így vagy a spammelt T-62M a 21 AP poweres ATGM-mel hogyan lő szarrá mindent...
Na, még egy fotelpszihológus, csak erre volt szükségem...
Pár napja volt közös játék. Egyébként legtöbbször azért nem jön össze, mert amikor felmennek, akkor egyből négyen vannak és az ő gépük olyan gyenge, hogy nem tudunk low costban sem 10 v 10 vagy akár 8 v 8 vagy más játékot tolni. Akkor szokott még összejönni multi, ha a 4-ből valakik lelépnek és az utolsó maradóval megy még egy játék, de ez is ritka, mert a többiek időbeosztása eltér. Én 8-9 felé megyek fel játszani, ők meg 9-10 fele már jönnek le hétköznap...
Ha meg nem olvasod a kinti fórumot, akkor inkább maradhatnál csendben. Nem igaz, hogy hogy egyes emberek több játék kapcsán is csak az sg-ről tájékozódnak és aztán még nekiállnak pampogni, ha valaki felvilágosítja őket, hogy mi a helyzet...
A benned lévő elfojtott frusztráció és agresszió lassan megérett az orvosi kezelésre. Nem túlzottan csodálkozom, hogy "nem vonnak be" a közös játékba a srácok, ha annyira tudsz csak viselkedni, amennyire ez itt a fórumon és a lobbychat-ben látszik.
Még egy reakció az első gondolatra: nem hiszem, hogy a DLC3 új egységeit tartalmazó koncepció napról napra fejlődik vagy bővül. A lista még a fejlesztés kezdetekor biztosan megvolt, maximum a kivitelezés lehet "napról napra" folyamat. Az infó közzététele alatt nem azt értettem, hogy az egység textúrájában a sötétbarna vagy a világosbarna dominál-e, hanem a jellege és a paraméterei. Erről lehetne vitatkozni, nem arról hogy a békaember fején a háló barna-e vagy fekete.
Látom egyszerűen képtelen vagy felfogni, hogy ez a thread egy kedvesség a közösség felé. Melyik részét nem érted, hogy azért nem tolják be egyszerre az összes egységet, mert a DLC3 kiadási állapotbeli állapotban nincs kész az összes...? Mint mondtam a kinti fórumban azt írták, hogy egy szál ember van rajta állandó jelleggel a DLC3-on. Egy.
Csak kb. 100-szor volt leírva a kintó fórumon, hogy portolni nem lehet a pályákat, 0-ról kell sajnos újraépíteni azokat. Olvasod a kinti fórumpot vagy ide is csak fikázni jársz...?
Ezen felül az ALB-s pályák nagy része engem rohadtul nem érdekel, mert a teraszos szintezést inkább hagyjuk, olyan neveségesen szar és taktikai helyzet romboló sajnos. A 10 v 10 pályáknál is az egyik legbutább örökség sajnos ez, de legalább a pálya egyes részein van az újafajta dimbesdombos terep is. A közösségnek kb. 3 ALB-s pálya az, ami kellene. A Highway to Oslo - az egyik legjobb pálya, nagyon változatos - TMI és a hegyesvölgyes pálya, aminek nem ugrik be a neve, mert ott már az ALB-ben sem csak teraszok voltak. Kb. ennyi. Az összes többi pálya nagyjából felejthető. Szóval, ha már új térkép kell, akkor az ne valami régi szakadt pálya remakeje legyen... Viszont 1 ember nem fog új mapot csinálni, ahhoz kurva sok idő kellene... Utoljára szerkesztette: Molnibalage, 2014.12.10. 08:39:03
Szerintem akinek megvan a játék, az úgyis letölti, ha másért nem, a kompatibilitás miatt. Azt még megérteném, ha fizetős DLC lenne, persze ,annak kell a marketing meg a reklám meg a hype, de így? Engem inkább az zavar, hogy sokkal értelmesebb lenne, ha már ingyenes és úgyis mindenki letölti majd, akkor egyszerre betolnák az infót róla, lehetne értelmesen vitázni a paramétereken, és kisebb lenne az esélye annak, hogy benne marad egy balanszot befolyásoló op szuperfegyver. Az pedig a másik probléma, hogy a sok új egység helyett inkább 2-3-4-5 új pályát dizájnolnának vagy a régebbiekből (ALB, EE) portolnának át pár népszerűt. A játszhatóságon az sokkal többet segítene, mint pár újratextúrázott egység, aminek kicsit belenyúltak a statjaiba is.
Az új RTS-üket meg - ha olyan lesz, ami a beharangozó videó szól - akkor kb. pont annyira szarom le, mint a jelenlegi közösség 80 %-a. Ilyen bázisépítgetős scifi marhaságokkal kb. Dunát lehet rekeszteni...
Nem találgatós, csak éppen azt mondták, hogy összevissza 1-2 ember dolgozik már csak az WG:RD-n, az Eugen már a követhező új RTS-re fókuszál. Ahelyett, hogy örülnél, hogy látod, hogy mi lesz előre és inegyenes lesz, mert semmi sem kötelező a preview-ra őket...
Engem ez a találgatós topic halálra idegesít. Tolnák be egyszerre, hogy mik lesznek az új egységek, arról lehetne vitatkozni, és nem utólag kéne balanszolni hotfixekkel....
Anno ez volt a legelső pálya, amit mutattak a Red dragonból 2013 augusztusában. Azt hittem, hogy végül nem került bele a játékba. Kár, hogy nem lehet multizni rajta.
Sehol, engem nem vonnak be. Ha látom. hogy Steamen fent vannak és belépnek, akkor megyek. Az elmúlt 1 hónapban csak egy közös meccs jött össze a cimbikkel sajnos. Vegyél fent minket Steam-en ismerősnek. az én nickem ugyanaz, a többieket megtalálod ott a listámban.
Egymás elleni játékban mekkora poén lenne kirpróbálni C cat Észak vs Dél-Korea meccset? Micsoda spam játék lenne. :)
Észak a Dél ellen úgy, hogy mindkét oldalon lehet mondjuk egy USA meg szovjet/Kína. (Ez persze a vörösket tápolná a szovjet miatt, de egye ragya.)
Ja, mostanában olvastam, hogy a jenkikkel játsza az MBT70 szegény ember BMPT-jeként elmegy. Még nem próbáltam ki.
Én láttam olyan tagot, akinek 900+ meccse volt és 10 db meccset nyert. Nem 10%, 10 db (!!). Mikor a mi csapatunkba volt akkor győzőtt. Micsoda fejlődés. :)
Az a meccs simán meglett volna ha a random tagunk nem egy idióta, 170 meccs 20 százalék winrate, bahh. Ha Szikra nem szakad le akkor agyonvertük volna őket. Kb semmi se csinált, 800 pontot szedett ki és 3000et vesztett és szinte senkinek se segített érdemben. Ráadásul elment 3-nak baloldalra teljesen feleslegesen amikor a centrum 2 emberes feladat. Ja és még ki is lépett amikor látta hogy nem lesz meg a win, a csata végén.
Ja, egy dolgot hagytam még ki régről. Az új hadjáratban van olyan térkép, ami nem érhető el máshol, csak ott.
Na, tegnap végre sikereses toltuk csapat és csapat ellen, nem idióta pubstomping volt bénák ellen. Bgabor, Szpecnyaz és egy harmadik random tag egy négyfős csapat ellen. Az elején elhúzott az ellen conq-ban kb. 250 ponttal, aztán lassan de biztosan mi húztunk el 1+ pontos zónafölényel. Az utolsó másodpercekben mentette csak az ellen döntetlenre, kb 10 ponton (!) múlt a meccs. Az ilyen játékokért éri meg játszai vele még akkor is, ha végén éppencsak nem győztünk részen az én hülyeségem miatt. (Bár kb. 10 percig vadászott egy szem BMP CV-re, számolatlanul küldte be a csapásmérő gépeket, sikertelenül.
Nem győztünk és bénáztam - az összes légvédelem szinte úgy esett el, hogy semmit nem nyírtak ki, az ellen tankjai lőtték szét őket, sokkal több egységet vesztettem, mint öltem - de legalább küzdelmes volt. Mondjuk középen vicces volt, mikor kb. 1+1 T-72BU és T-80UM és esetleg egy kisebb tannkkal zavartam el Leclerc ás M1 hullámokat. ATGM rulez...
Az elején toltuk el de nagyon, a Floods pályán a saját oldalunkon levő 2 pontos zóna marha sokáig üres volt... A végén meg T-62 spam helyett, ha csak 1 BMPT-t hívtam volna be meg T-72 CV-t... No mindegy...
Az mindenestre látszott, hogy még a T-62MV az ATGM-mel megfutamodásra bírta sokszor még a top tier tankokat is főleg más saját top tier tankkal komvbinálva. A Floods pályán bőven van elég hely klasszik tankcsatára és kihasználni az ATGM távolsági fölényét. Armored deckben eliteszinten egyszerűen félelmetesek nyílt terepen. 70% + CTH mellett kezdik el zúdiani az áldást 21-es AP-vel. A 20-as frontpáncélú tankba is 1,5 HP-t ver és a M1IP és K1-et leszámítva minden más közepes tankba 3,5-4HPt legalább úgy, hogy csak 65-be kerülnek. Egyetlen hátrányuk az, hogy lassúak egy picit.
A T-72BU meg szerintem picit túlértékelt tank a T-80UM-mel szemben. Szerintem a T-80UM a 2-vel kisebb frontpáncél ellenére is talán összességében jobb a Floods páylán. (Ott, ahol nincs ekkora nyílt terület, ott a BU +2 front AV-je nagyon sokat számít. A T-80UM 24 AP-s 2800 m-es indítású távú ATGM-je amit mozgás közben is tud használni valami iszonyatos. Azonnal (!) céloz 2800 méternél és bármikor megállhat és azonnal ugruik fel a CTH. A Chally 2 és M1A2 kivételével mindenbe alapból 3 HP-t vág bele a közepes harkocsikba meg 4-10 HP-t is kritkus nélkül. Atomdurva. Még hátrálva mozgás képes is képes használni és csak egy pillanatra kell megállni becsapódás előtt. T-72BU-val kombinálva nagyon jó, mert ami túl közel jön, azt a BU osztja ki. A T-80BU indít és a T-72BU csak áll mellette. Az első UM indítás és becsapódás után az hátrál és a BU is képes ekkor egy ATGM-et indítani és mikor az becsapódott szinte azonnal lő egyet ágyúval. Ekkor, ha az ellen megállt, akkor a UM megint indíthat egy ATGM-et zavartalnul. Ezzel tengap sokkal nagyobb értékű tankhordákat állítottam meg. Persze mikor már 3-4-szeres túlerő jött, akkor nem tudtam mit csinálni...
Kipróbáltam tegnap a svéd és skandináv decket 10 v 10 Asgardon. Hát, elég nagy csalódás volt mindkettő...
A légierő gyakorlatialg semmire sem volt jó. Hiába a jó sok csapásmérő SEAD támogatás nélkül elvéreznek. Hiába zavartam be 8 gépet is egyszerre és terítette be légvédelmet valahogy alig halt meg valaki, pedig spot alapján küldtem ki őket. Volt, hogy egyszerre ment 3 Mjölnires Viggen és 3 vagy 4 db F-16. Talán, ha egy élte túl és összesen, ha 200 pontot szedtek szét... Pedig a launch spot helyekre mentek rá... Az SK60 meg valamiért szitne semmit sem nyírt ki sőt, az MI most is balfasz. Az esetek kb. felében a attack position parancsra is szarnak ezek. Kedves...
A gyalogság tényleg fantasztikus és a városi csatában agyonvertem mindenkit - csak ehhez nem kell skandináv gyalogság, RoK és Eurocorps is képes erre - de városon kívül megáll a tudomány, semmit sem lehet csinálni, képtelenség előrenyomulni. Ha felmész egy dombra vagy város közelébe egyszerűen azonnal szétszednek a helik és tankok.
A BKAN szinte semmire sem jó, ahogy megjósoltam a 30 sec aim idő miatt. Ha nagyon sok van, akkor vakon támadás előtt jól előkészíthetik a terepet a statikus védelem ellen, de kb. ennyi.
A jó IFV sem ér semmit, ha szembe jön két mísz és tökátlag T-72B vagy T-64BM és szétszed mindent, mint a szar... És ezek még csak közepes harckocsik... (Még a sima 55 pontos T-72-vel sem bírtak el a C-s Strv-103 mikor laza 25 ponttal drágább azoknál. Röhej...)
A TOW2-es M113-as nem használható ki szinte sehol egyből gun range-en belül van és egy lövés egy halál, tehát még két ilyen sem biztos, hogy szétszed egy közepes tankot mikor 140-be kerül két darab... ATGM párbajba is bármikor belemegy egy szovjet az ATGM miatt képes bármikor visszalőni + szovjet tanknek van 2800 méteres ATGM-je, tehát adott esetben még ezek lőnek először...
Kérlek oszd meg sok sok replayedet, hogy lássam már, hogy hogyan kell nem városban használni a gyalogságot, mert nekem ez még mindig rejtély..
Nálam a gyalogság szerepe kb az városon kívül, hogy kirakom és azok mennek elől, hogy az ellen felfedje magát és aztán a tankok cafatokra lőnek mindent... A medium optika erre jó és mivel 10-15-ös méretük van nem halnak meg azonnal, mint a felderítők. A már felefedett célokat a tankok mögött levő VG csak exceptional optikás jeep meg szépen fenntartja.
Az SK-60 bugot akkor javították már? Volt olyan, hogy a 3 km indítási távval bíró rakéta 1 km-es hibátval ment mellé... Az SK-60 spam az ALB-ben is erős volt, a HE hatás meg itt nagyobb. Régóta ki akartam próbálni. Mivel HE töltetes és AoE ezért az egyetlen AGM amit vakon lehet lőni. Gyakorlatilag olyan, mint egy villámgyors távolsági bomba.
A Viggen vadász a legjobb C és talán B kategóriás vadász is, mert elite jön belőle. Mondjuk ehhez az Eugen köcsögsége is kell, mert az F-15A-t leszámítva minden B/C kat vadász 3/2 2/5 XP-vel jön még az A kategóriás Mirage-2000 is. Szokás szerint balfaszok ezt javítani és szokás szerint francia bias, ahogy a fórumon mondanák..
Aknavető ok, hogy van, de mi a tuti tüzérség...? Minden nehéztüzérség 30 sec célzással bír. Semmiféle tűztámogatásra nem jók. Sajnos az egész játék tüzérsége el van baszva, a top tier A kat tüzérség és az aknavető spamet leszámítva a többi szinte semmire sem jó. A 10 v 10 strait pályán szokat 1x4 M109A2-őt használni a marine deckbe, mert ott akkor tumultus van, hogy ott még van értelme, de normál játékban semmi. Egyszerűen nevetséges, hogy van 10 sec-es A kat tüzérség és minden más 30 sec. A 105,122 és 155 mm-es nem top tier lövegek gyakorlatilag kihaltak. Füstképzésre meg kicsit drágák... A BKAN hiába lő gyorsan, a 30 sec aim time miatt a nagy semmit találja el...
Airborne deckbe raktam anno svéd gyalogoskat és tényleg vitték a prímet. A MANPAD tényleg nem tűnik rossznak a range miatt, csak az a fene 4 HE. Kritikus sebzés nélkül 3 rakéta kell egy Mi-24-hez... A pct. az viszont tényleg durva, igaz, hogy gun range van, de 5 fős és a 26 AP power az odabasz...
A problémám az, hogy hogyan lehet gyalogos deckkel támadni? A legtöbb pályán több km nagyságú üres zóna van, tankok nélkül semmit sem tudsz csinálni. A gyalogság másik baja az, hogy a sima HE bombák nagyon irtják őket és mióta a vörös oldalon van 30xFAB-250-es Szu-24 gyakorlatilag mindent meg lehet vele állítani, max. odaveszik, de egy gyalogos támadóerő sokkal többe kerül, mint 120-130 CP...
Én egyszerűen fel nem fogom, hogy tankok nélkül hogyan lehet játaszani. Még a 10 v 10 pályán is volt olyan, hogy kivételesen város harcot vállaltam be és szépen letoltam, de a város elfoglalása utáni kitöréshez ér rushot tank kellett és pont. Mi a frászkarikát csináltam volna tankok nélkül...?
Az armored deck 20-25-be kerülő elite tankjai meg olcsóbbak, mint a elite gyalogosok viszont, ha megvan a spot és LOS, akkor irgalmatlanul leirják a gyalogos, gyakorlatilag lőni nem tudnak, folyamatos stun van...
A svéd tank RPM-ja az aim-re is hatással van? Mert, ha nincs, akkor az első lövés egyszerre érkezik és utána senkit nem érdekel, hogy 2. és 3. gyors, ha a szovjet tank egy lövéssel kinyírja...
Szóval pont azért várom a DLC-t mert a jó gyalogság és most sem vészesen szar légierő mellé végre jön minimálisan Leo2A4, amivel azért már lehet valamit kezdeni...
Ja és kihagytam még egy nagyon jóféle helis gyalogost a Falskjarmjäger (???) , elit gyalog jó fegyverzettel és Eryx vetővel aminek 25-ös Ap-ja van. Hátrányokhoz még annyit, hogy nincs az a tipikus harci helije, csak könnyű heli néhány I-Tow-al.
Igazából mindegy milyen játékos. A skandi deck jelen állapotában ügyesen használva (értsd.: Nem megyek ki a mező közepére kipróbálni ki a keményebb), hanem kihasználva a terep adottságait például oldalba támadom őket tankkal(Ezzel a taktikával 3 strv 103C kivágott 1 T-80U-t meg 2 2 T64 BV-t. De ezt ritkán használom. Én a gyalogságra építem a deckjeimet a tankok csak támogatók. Kustjäger a játék egyik legdurvább egysége, az alap svéd gyalog is nagyon kemény. A sakndi deckben meg még ott van a stormer is. Mindenkinél Carl Gustav van, de az igazán tuti az-az, hogy a svédeknél az atgm meg a manpad is 5 fős 2 helyett tehát kibírnak 1-2 lövést még a tankoktól is a házakban. Az RBS-56 26-os AP-vel és jóféle pontossággal a legdurvább orosz tank ellen is halálos. Az RBS- 90 pedig a lő távjával tűnik ki(2800 heli ellen:D) . Ehhez hozzájön az is, hogy egy skandi mecha deckben minden gyaloos (sima, elit,manpad,atgm minden) kivéve ha heliben jön minimum 20mm-es gépágyús cuccal jön a svéd panzarskitty pedig 40mm-s boforsos járművel. Mondanom sem kell az orosz APC-knek és IFV-knek esélyük sincs a gyalogságnak meg kegyetlen jó supportot tolnak. (Erre még nagyon jó a WEAK 40 is ami 40mm-s légvédelem) Visszatérve az Strv 103C-re. 15 AP-val lő 2275m-re (tehát max AP ágyú táv) 15-ös rpm-el(!!!!), tehát ideális esetben simán lő kettőt míg az oroszok cuccai 1-et.(6-9 közötti az rpm-ük)
A nagyon jó extra egységek miatt a skandi deckbe berakható 3 (elit) vadász viggen amik párosával használva mindent letakarítanak az égből, 3 mjölnires viggen ami amit ledob az meghal, minden megöl a 10ap-s clusterrel volt olyan dobás amibe belhalt egy tunguska meg 2 t-72BU. És ez csak egy gép volt. 30%-os ECM miatt még a túlélési esélye is tuti. Ezen kívül én a norvég F-16-ost használom még 2x 1 tonna bombával várospucolónak és két slot SK-60-at ami 8(!!!)db gépet jelent. Ezek az aranyosak pedig ami spottolva van mindent megölnek, legyen gyalogos, légvédelem, vagy tank(Ezekre 2-őt kell küldeni). És mivel rengeteg van és hordába járnak ezért alacsonyak a veszteségeik. (60 pont egy ilyen gép). Kedvenc támadó gépem.
Van tuti aknavető és tüzérség is. Ha nem mecha decket csinál az ember( talán 3 járművet veszítesz vele ha mecha, 150-nel menő csapatszállítókat) akkor van Bkan-is ami az egyik legdurvább tűzerejű tüzérség a játékban csak kicsit lomha szegény. Van Noah(nagyon tuningolt Hawk), rbs70 platform és VEAK40.
Egy szó mint 100 nálam volt egy olyan hónap amikor csak svéd mecha deckkel mentem, aztán jött egy frissétés amivel kivették a bkant a svéd mechából ekkor áttértem skandi mechára ami még durvább csak Bkan helyett M109A3-unk van ami gyengébb de legalább van. (Meg jóféle aknavető is. Mindenkinek csak ajánlani tudom nagyon jó és erős deck. Egyedül nehéz tank nincs, de nekem az nem is hiányzik. Simán ki lehet bírni nélkülük.
Milyen játékosokat vertél el egyébként a lenti deckekkel?
B/C kat játékot tolnék, de nincs kivel, pedig a Steam csapat nagysága már 80 fős...
A Blue Dragon vagy RoK-kal is elig tér el a játék, annyi, hogy a K1A1 páncél gyengesége miatt kell Tow2 platfrom is a gyorsabb öléshez, de gyak. ugyanúgy kell játszani vele, mint az Eurocorps-szal.
A teljesen radnom decknek nincs értelme, mert egy rakás elve életképtelen. Milyen pl a dán marine vagy airborne deck...?
Ha a DLC 3 után is no tüzérséges a skandináv deck, az állatság lenne, mert tudtommal minden más mech deckben van láncalptas aknavető, de talán még sima tüzérség is.
Amúgy még megjegyezném, hogy szerintem az egyik legjobb kék deck a svéd. Azóta nem svéd hanem skandi mióta a svéd mechaba nem lehet bberakni semmi tüzérséget.
Hi! Szerintem próbálj ki mást is! Régen mindig csak amerika-eurocorp-szovjet hármasba mentél. Pedig szerintem nagyon élveztes a többi is. Nincs überbrutál svájci bicska su27m-em 200-ért. De van 80-150 között kb 8 vadászgépem és minden más cucc is ebben az árban mozog. Nagyon vicces, hogy noname (de nem rossz!) cuccokkal kenterbe verem Észak- Koreával bármelyik nyugati izét. Vagy B-catal menni és felfedezni a játék más aspektusait. Lassan 600 vagy 700 meccs van mögöttem, de mindig tud újat mutatni. Folyton más taktikát próbálgatok. Bár én leginkább a gyalogságra építek.(Abból meg ugyan irgalmatlan sokféle van)
Am mostanában azt csináljuk, hogy randommal kisorsoljuk ki melyik országgal és annak melyik specializációjával megy. Így például volt már Észak- Korea airborne versus német armored de már rengeteg minden kijött.
Skacok, ti még toljátok? Nem tapasztaljátok azt, hogy irgalmatlan pubstomping megy már mindenhol? A sima lobbyk alsó hangon 50%-a olyan, hogy az egyik oldal tele van 70-80%-os winrate-s játékosokkal a másik oldalra meg aki esik, úgy puffan... Ennek így semmi értelme... Még a tactical és 10 v 10-ben is néha 5-6 fős csapatok nyomakodnak be... Ha csak totál idiótád van 10 v 10-ben, ez már el is döntötte a játékot...
Én a DLC3-ig asszem befejzetem a játékot ezzel, egyszerűen kiégtem. Nekem semmi újat nem tud már adni - gyakorlatilag megvan az, hogy milyen deckkel és hol vagyok életképes, minden más deckkel max X-elek vagy inkább csak szívok - emellet a játékosok iszonyatos szórása miatt már finoman szólva nem élvezet vele játszani.
Most hétvégén 3 játékot és 2 órát szoptam a nagy semmire... Az D-Day tacticalon sok idióta ragequttelő miatt úgy vesztettünk, hogy folyamatos visszavonulás és 3-szoros income mellett az ellen alig nyomott le ötünketm, mikor tíz ellen jött. Hiába volt szép teljesítmény végül bedaráltak minket és csak azért, mert az 5 kilépő nettó idióta volt. Következő meccs? Öngyilkos airspam és tankroham egy város ellen a csapattárstól... Következőmeccs, koordinált cluster arty spam, egész zónákat terített be 10 v 10-ben*... Ez nem fun anymore...
Inkább végigjátszom a NWN2 kiegjeit, amik 5 éve vannak a polcon és végre kezd érdekes lenni a cucc...
*Mai napig nem értem, hogy mi a fasznak kellett cluster arty-t beletenni a játékba és úgy vágnám ki a picsába az összeset, mint a macskát szarni és a clusteres repcsiket buffolnám. Félelmetes, hogy az Eugen 9 hónap (!) alatt nem csinált a clusteres repcsikkel semmit. Gyakorlatilag semmire sem jók egy esetet leszámítva, a C cat deckbe elfér az F-111F - "szupergyakori eset" - és a DLC3 után a svéd 10AP-s mjölnires Viggen lesz népszerű, mert a skandinávok is játszható koalíció lesz. (Most nem az, egyszerűen semmiféle páncélelhárításuk nincs, a tankjaikat a C cat szovjet deck szarrá alázza, de talán még az NSWP is...) Ennyi. Minden más fostaliga, szaros páncélozatlan vagy 1 tetőpáncélos egységek nem hanak meg sokszor cluster bombázótól mikor sokat kockáztat, bezzeg a 8 AP-s Smerch 0 kockázattal ara.
Steamen még 2 órán keresztül 10euro-ért van a játék. Én megvettem :)
Fincsi. Ha ez is 10 sec-es top tier arty lesz, akkor megvan az új counter csoda cucc. :)
Régen volt bejegyzés a "blog" folytatódik. :)
Hát gyerekek, csak most vettem észre, hogy a RoK-nak a '90-es évjáratú shock gyalogsága milyen brutális. 15 fős osztag, a német '90 -es ejés burtál pct fegyvere van, ha jól emkékszem és van hozzá 5-be kerülő kétéltű jármű. Atyagya...! Spammelhető, képességéhez képest röhejesen olcsó. A US Marine vele összevetve egy rakás szar még a gránátvetős járműve ellenére is... Ekkor kezdtem kicsit átnézni, hogy mit is tud a RoK. Igazából az egész RoK valami űberbrutál. A RoK annyi jó cuccal bír, hogy szinte alig van értelme a Blue Dragon decknek. A Blue Dragon deckemben van aszem 3 db japán egység.
Kyū-maru (170 CP-s, a legjobb tank) F-4 bombázó változat Sparrow rakétával. Tan-SAM
Ennyi. Mi van ezek helyett, ha csak RoK-kal tolom?
A K1A1 egyetlen gyenge pontja a 18-os frontpáncél, ami azért 150 CP-ért elég kicsi, vigyázni kell, hogy közelről ne találkozzon össze erős tankkal, de ezt a spammelhető shock gyalogság bőven megoldja vagy akár az 10-be kerülő militia vagy a 10-be kerülp spam hk. Ha az ellen tank először lőtt, akkor előjöhet a K1A1, a 22 AP power elég meggyőző erejű... (Az persze más kérdés, hogy a T-72B 95 CP-ért bír ilyen ATGM-mel...)
A bombázó F-4 nélkül is lehet élni, mert vehet 2x3 F-4D 18xMk-82-vel. (Az AIM-7F A cat deckben semmit sem ér.) Ok, nincs akkora HE-je, mint egy 1000 fontos bombának, na de micsoda mennyiség és tűzerő...! Beküldesz 4-6-ot két SEAD vadásszal. Gyakorlatilag semmilyen SAM nem éli túl, ahogy gyalogság sem. Teljesen vakon szinte teljes bizonyossággal képesek kinyírni minden CV-t a kis és kevés fedezékkel bíró zónákban kivéve tankokat. 4 v 4 vagy alatti conq-ban, ha sikerül kigazdálkodni akkor gyakorlatialg 2 CV míusz az ellenek élből... A hk túlélhetik, de ők sem ugrálnak egy darabig utána....
A Tan-SAM 40-es BASE ACC-ha amúgy sem túl jó hiába a legnagyobb anti helo range és ráadásul nem kétéltű, mint a legjobb Chappy. A Guntank szerintem a K-30 BIHO-hoz képest gyenge. A K-30 a játék legerősebb SPAAG-ja szerintem. Páncélozott a HE rakéták ellen (3 front AV), 2800 m range és kétéltű. Megismétlem, kétéltű...! Egy álom az a cucc. Átvág erdőn, mezőn vízen, szétszedi a helit és aztán szépen hazamegy ugyanarra és legtöbbször nem képesek követni. Amikor meg igen, akkor volt, hogy a mögötte várakozó hk szétlőtte az utánküldött egységet low costban. A gyalogságnak is olyan fire supportot tud adni, hogy beszarok. A legviccesebb, amikor meg akarják bombázni és a vízbe menekülön és ezt számításba sem veszik. (A legtöbb játékos teljesen elhanygolja a kétéltű képességet, ami ordas hiba.)
És, ha ez nem lenne elég, akkor van asszem TOW2-es Cobra, olcsó i-TOW jeep (30CP) és asszem TOW2-es is van 40 CP-ért. A K1 igen jó ATGM killer hála a 2275-ös lőtávnak és van belőle bőven. A legtáposabb olcsó spam harkocsi is az övék. 45 CP-ért 2275-ös lőtáv és 15 AP. Nyami...
Van Mistral, ami a játék legnagyobb indítású távolságú MANPAD-ja és 5 emberes, csak az RBS 90 múlja felül, de az nem F&F-es, hanem SACLOS-os. Még nyammi...
A Hawk-juk nem a legerősebb, de el lehet vele lenni, legalább olcsó és, ha betalál akkor kritkussal 1 gép 1 kill. 1 HP-t meg csak leszed a K-30 BIHO...
Összegezve, az Eurocorps után ez most a nagy szerelmem és új kedvencem, azt EU decket már nagyon unom.
A légiereje csak ott gyengébb, hogy helik ellen tehetetlen rakétával, mert a vadász F-16-on és a vadász + SEAD F-16-on nincs AIM-9, de helikre vadászt igen ritkán küldök amúgy is. Egyrészt mert életveszélyes - szovjet heli Iglával visszalőhet + légvéelem - és nagyrészt a magasabb repmagasság miatt alig ér valamit a gyors gépeknél... Az EU csapásmérők nem igazán erősek. A Tornadoból legalább két card kell annak ellenére, hogy 1000 fontosokat dobál, de kisebb területlefogása van, mint a 18 db Mk-82-nek és RoK-nak egy cardban 3 db jön, nem csak 2 db. A kombinált SEAD és vadász KF-16 olyan brutál, hogy arrra szavak nincsenek és kettő, KETTŐ (!!) van belőle 3 XP-vel. A németnél is jöhet két SEAD gép, de az csak SEAD gép. Ha veszel mellé két vadászt, akkor marad egy slot.. A RoK deckben meg van 2xKF-16C, 2xF-4D és AGM-es F-4.
A kat. top tier 155 milis tüzérségből 3 db jön. Talán a francia deckben van három Ceasar, de ebben nem vagyok biztos. Német legjobb M109-nek is asszem 30 sec célzási ideje van...
Azt kell hogy monjdam a RoK az USA után talán legerősebb national deck.* Igen, a németnek sokkal több és erősebb harkocsija van, de a RoK légiereje sokkal erősebb. A légvédelem kb. azonos. A Roland 3 pontosabb, de csak 5 HE-s és rövidebb a karja, mint a HAWK-nak. (Mondjuk nem egy kategória.) A csöves légvédelemél a K-30 BIHO szerintem jobb, a Mistral meg a legjobb IR MANPAD. A tüzérségnél a németnek tudtommal nincs top tier tüzérsége, tudtommal a legjobb M109-nek is 30 sec célzási ideje van. Van MARS, de nem túl erős az sajnos, a Masta spam ellen semmit sem ér, mert 5 AP elég kevés... A Smerch egy "picivel" erőteljesebb és alig drágább...
*Az Eurocoprs viszont koalícióként már erősebb. Legalábbis szerintem. Azt persze hozzá kell tenni, hogy én páncélos mozgó hadviselében vagyok jó amit időnként helirushhal kompbinálok, ami alapvetően behatárolja azt, hogy mit választok. A britek és a Commonwealth számomra játszhatatlan.
Egyre nehezebb értelmes játékot találni. A nem 10 v 10 szobák nagy része lassan pubstomping. 10 v 10-ben is kisebb és nagyobb csapatok előfordulnak vagy csak simán nagy a játékosok tudása közti szórás és sok a kilépő idióta... :(
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy a DLC3 hatása milyen lesz a játékosállományra.
Végülis belefér. Így már lesz értelmes hk-juk nekik is. Jelenleg a skaninávok A cat harkocsijait letarolja a C cat NSWP és szovjet cuccok...
Nyílt titok a fórumon már hónapok óta, hogy ha skandi DLC akkor Strv 122 és Gripen. Am simán belefér a mostani keretbe mert 97-ben állt szolgálatba ha jól csalatkozom.
A Leo2A5-ös infó honnan van? Ha a németeknek is csak protó az A5 akkor a skandinávoknál jó, ja protó lesz az A4...
Más. Kiderült egy orosz kommentjéből, hogy a BMPT, ami benne van az nem az a BMPT, amit a '70-es években terveztek, A cat-nak kéne lennie. Jó lenne, ha ez lenne, mert a C cat szovjet deck így is elég űberbrutál...
Jah Strv 121 (Leo 2A4). De lesz elméletileg Strv 122 is ami a Leo 2A5 de csak L/44 ágyúval (mint az Abrams), de fejlesztett optikával meg szenzorokkal meg extra páncéllal (+3 tonna).
Svédeknek lesz Leo 2 a DLC-ben.
Nem takarításra használtam én sem, attack előtt pánikoltatni/gyengíteni a célterületen az ellenséget. Arra kiváló volt, 2-3 egység 100-150 pontért 5-6 sorozatot viszonylag gyorsan ki tud szórni, ezért tartom kifejezetten költséghatékonynak. Ja, én is partról etettem, egész ki tud menni a víz szélére, tgk. supply hatósugarát simán eléri. Utoljára szerkesztette: ToMy_, 2014.11.05. 13:05:00
Van aki nem vesz Munát, hanem FOB-to víz közelébe teszi meg egy teherutót, amivel kellő távolságban mehet a resupply.
A Buratino szinte teljesen kihalt, pedig elvileg a termobaric miatt nagyon komoly sebzése is van és után napalm. Csak éppen tetű lassú, iszonyat ritkán lő és olyan kicsi a range értéke, hogy nagyon körülményesség teszi az alkalmazást. Mostanában mortar spam a menő.
A szovjetek Vasilekje 82 mm-es kalibere ellenére valami iszonyat durva. Olyan gyorsan és pontosan köpköd, hogy még terepen sem nagyon lehet counterelni, nehogy úton. A 120 mm-es német vagy más kategória meg azért durva, met 7700 méteres range és 6-es HE (asszem) félelmetesen erőssé teszi őket. A baj az igazából, hogy a régi 155 mm-es tüzérség egy város lezúzására, ha van LOS, akkor bőven jó, senkit sem érdekel a 30 sec aim time. A top tier 155 milis tüzérség mindenre jó. 10-15 sec aim és pontosak mint állat. A 120 milis tűzerőben eszméletlen, sok lőszer és jó mozgékonyság, kétéltű is van.
Ellenben a 105 mm-es lövegek szarra sem jók. Aim time 30 sec, tűzerő és pontosság aknavető alatt. Ki használja őket? Még B/C deckbe sem jók...
Annak ellenére hogy személy szerint szeretem a Shmelt, nagyon nem alkalmas arra hogy kiváltsa a Smerchet v a Buratinot. Az utóbbi 2nek teljesen más a feladatköre, mivel az egyik clusteres a másik meg termobarikus rakétát lő. Igazából a Shmel a Grad úszó változata aminél egy kicsit erősebb (7vs8 HE power). A Shmel arra jó hogy sokat tudsz hozni olcsón, nagy terület fedhető le velük és a Munából eszik.
A hajós térkép nálam = vegyes. Only naval mapen nem játszik a kutya sem. Amikor azt írtam, hogy zizis, akkor erre értettem. Marine decket csinálni a kékekkel egy kalap szar, mert semmilyen ASF-jük nincs még a jenkiknek sem, ami röhejes csak a NAV részben levő Super Hornet és Tomcat, a ruszkiknak meg Yak-141 és Szu-27PU. Anyád... Marine deck nélkül meg nincs elég slot partaszálló műveletekhez csak akkor, ha pubstomnig van vagy csapat vs csapat egymás ellen és egymáshoz passzoló decket csinálsz. Éppenséggel még marine deckben is annyira kell másra, hogy nincsparaszállóegység kapacitás. Csak úgy megy, hogy valami olcsó szar egységből veszel partaszálló hajósat, kivágod belőle és aztán a hagyományos slotból vett egységet rakod bele. Naval térképen még azt csinálják páran, hogy a top tier tüzérségből tesz be NAV részbe is így már lehet pl. 2x2 Paladinja.
Nem kifejezetten hajós térképen gondoltam, ahogy írtam is, vegyes térképen, a Smerch vagy Buratino kiváltására kifejezetten alkalmas. Sokkal költséghatékonyabb, olcsóbb, több darab és több lőszerrel jön, az utántöltése is kevesebb supply-ba kerül.
Full tengeri csata szerintem is kalapszar, kékekkel nagy szerencse és összjáték kell a nyeréshez.
A legtöbb játékos nem játszik hajós térképen mert teljesen kiegyensúlyozatlan véleményük szerint ez a rész és ezzel részben egyet is tudok érteni.
A kék oldal hajói gyakorlatialg semmiféle vörös hajót nem képesek elsüllyeszteni a komolyabbak közül, mert egyesével vagy kettesével vagy 4-es egymásutáni gyors salvoban indítanak Harpoon-t, 40%-os base ACC-cal, ami rossz vicc. A Pegasus hajókkal lehet komolyabb Harpoon spamet nyomatni, csak önvédelmük = 0... Minden szar azonnal megöli őket... Képtelenség áttörni a veres hajók légvédelmét a többi hajóval. Hiába van 16 AGM-84 A O.H.Perry-n, ha egyesével indítja. A Kongo 4-es egymásutániban, amit simán lekap a CIWS és SAM...
...ellenben a vörös hajók Moskit rakétával még egy 6-os salvo is igen pusztító a legerősebb Kongo számára, ami egy rossz vicc az árához képest. Majdnem minden kettesével indítja, ezért igen könnyű összhangolni és kurva gyorsak. A szóló CIWS hajóknál úgy, hogy van SAM még 1x2-es indítás is gyakran betalál...
Kék oldalon tehát megy a ASM repcsi spam, ami mellé vadászfedezet kell, de mindent lesöpör, mert a A-6 és F-111G gépek 4 rakétás salvója még a legdurvább hajóspamat is szépen lassan, de képes leépíteni, A baj az, hogy ez alapból 3 slotot elvisz, mert A-6E TRAM, F-111G és Shuper Hornet, de a többség F-14-et is beteszi. Hajónak nem marad hely, vagy akkor annak supply nem lesz...
Veres oldalon hasonló a helyzet. Kell a 40% ECM-es nagy hajó, mellé jó kis kínai CV ship és a Tarantul, ami nem annyira erős légévdelmű, de közel a nagytesóhot már jó. Emellé kell supply és marad egy slot...
Ha nem előre összeálló csapat, akkor standard deckbe kis hajó nem fér be, ha nem osztják le előre, hogy ki mit csinál...
SHMEL-t használjátok? Vegyes térképen istentelenül op, 96db 140mm-es rakéta, 76mm-es HEAT, 20mm-es AA, potom pénzért.
Kék oldalon is lehet igen pofátlan Rusht csinálni... ;)
A francia 30 CP-s ágyús Cassiopee valami brutális, ha képes közel kerülni. 60%-os base ACC és stabilizerrel is 50%. Gyors és 6 HP-s tehát az IR SHORAd csak kritikussal szedik le egy lövéssel, mert legjobb ilyen eszköz is csak 5HE-sa Tunguska egyedül 7HE-s ami nem radaros. A radarost meg a SEAD elnyomja, hogy a AAA-t is. A SEAD Jaguar pofátlanul olcsó, nem baj, ha nem is élik túl, két ilyen egy top tier tank ára.
Tegnap 8-9 helinél elvesztettem a felét, de három Strela-10-et mészároltak le és két Afghanski VHC Shilkát úgy, hogy recon helit pont nem tudtam mellé adni. 10 v 10-ben csináltam hk. előrenyomulással olyan helirusht, hogy ihaj... .A HOT2-es heli pofátlanul olcsó 55-be kerül A Cassiopeiából meg jön 10 / card. Ez SEAD támogatás nélkül volt. Közelről pillanatok alatt cafatokra lő egy T-72BU-t is.