A DLC1 elsőre jónak tűnt. Mára kiderült, hogy nem az. A pubstomperek olyan koordinált rocket arty spamet csinálnak a vörösökkel, hogy semmit sem lehet tenni ellene. A sok v sok játékban a koordinált spam olyan OP, hogy szavak nincsenek rá.
A vörös légierő most még táposabb, mint valaha.
A köpepes harckocsiknál is a vörös a nyerő.
A kék oldal nem tud rocket arty spamet csinálni, mert a 5 AP poweres MARS egy vicc a Smerches és tesójához képest stb.
Az 1 v 1 meg csak szerencsejáték. Nem tudod előre a térképet, se semmit... Nem tudsz olyan decket csinálni, ami mindenhol jó, de maga játékmechanikialg is csak szerencsejáték.
Múlt héten engem is idegesített. Mindenki vagy kilépett, vagy nem is mozdult. Össze-vissza mentünk mint a kisgyerekek. Felhúzott rendesen. Én sem játszottam egy ideig, de épp emiatt határoztam el, hogy akkor összerakom azt a játékos közösséget, akikkel lehet kommunikálni és szórakozni. Szerintem ne add fel. Kár, hogy késve érkezett az ötlet. Szerintem a játék maga nagyon jól összerakott, és sok lehetőséget rejt. Csak sajnos mint mindig, itt is a játékosok verik szét a játékélményt. Szeretem a MP játékokat, de random összedobott emberektől mindig elmegy az ember kedve az élettől is. Ha majd véletlenül adsz még egy esélyt a Wargame-nek, mindenképpen gyere fel a TS-re vagy írj rám steam-en (bubba).
Jó kezdeményezés, de számomra későn jött. Én most egy időre elhagytam a WG világát, mert csak felbassza az agyam. Pár napja toltam utoljára és már egyáltalán nem hiányzik.
A TS-t beállítottam, reget az adminoktól vagy tőlem kérjetek bátran. Ne ijedjetek meg ha nagyon kihaltnak tűnik a szerver. Egyedül indítottam a csoportot, de egy nap elteltével már négyen is vagyunk a steamen. 50 alatt meg sem állunk!
Nagyon brutál a BMPT erdőben. Tegnap este 10v10-ben jövetett a royal marines tömegével, de nem törtek át!
Sziasztok!
Tegnap elindítottam a Magyar Wargame Közösség-et (MaWaK), ahova minden Wargame játékost szeretettel várok. Játszunk együtt, közös teamspeak-en! Nincs kivel játszani? Ismeretlenekkel játszotok? Nem összeszokott a csapat? Folyton kilépnek a társaid? Vagy csak fejlődni szeretnél? Egy sikeres és vidám közösség alapítóiként csatlakozzatok a MaWaK-hoz! Kötelezettség, szabályzat, kritérium nincs! Teamspeak van. Honlap később lesz. Egy komoly építkezés elején vagyok. Bárki segítségét szívesen fogadom. :)
Steam csoport: Magyar Wargame Közösség (MaWaK) URL: http://steamcommunity.com/groups/MaWaK Teamspeak: gold.voic.in:7990 (a szobák végső kialakítása még a héten elkészül)
Bármi kérdésetek van, steam-en, ts-en is keressetek nyugodtan bubba néven. :) Utoljára szerkesztette: bubba021, 2014.08.14. 14:05:24
Én inkább ilyen Generals szerű bázisépítős RTS-nek nézem, amit láthatóan szélesebb közönségnek szánnak, mint a Wargame-eket. Azért remélem rólunk sem feledkeznek el.
Hát ez az. Én is szeretem a Crusader kings 2-t, de az teljesen más, mint egy 'klasszikus' RTS. A grand strategy műfaj realisztikusabb, és nem épít a játékos reflexeire, mikomenedzselési kézsgére. Ez az, amiből nagyon elegem lett. Ilyesmiből egyedül a Total annihilation/Supreme commander féle játékokat kedvelem, mert ott legalább epikus csatákat lehet rendezni a nagy egységszám miatt.
Skacok, mi az a másik TS amit használtok? Légyszíves adjátok már meg, mert eléggé idegesítő, hogy a chatre nem válaszoltok, várok néha akár fél órát is, aztán leléptek. Nem fogok belepofázni játék közben, csak nagyon megkönnyítené a szervezést, ha 2 perc után kiderülne, hogy ki mit tervez.
Köszi.
Igen, ezek nekem is örök kedvenceim. A Paradox Games garancia. De ezek mégsem olyan bázisépítősek mint a linkelt videóban van. Az inkább a Command&Conquer féle vonalra emlékezetet. Az ilyenek már engem sem hoznak lázba. Egy kaptafára épül mind, van egy épületstruktúra, egyikből következik a másik, és a végén "szül" valamilyen egységet. Aztán már csak gyorsan kell kattintgatni...
Ha jól megcsinálják szerintem a bázisépítő stratégia is legalább olyan jó mint a WG féle irányzat. A hátország kiépítése önmagában is izgalmas. Nemtom ismeritek-e a grandstrategy műfajt. Szerintem nagyon jók. Mai napig a kedvenceim közé tartoznak. Pl.: Hearts of Iron (2. vh), Victoria 2 (1836-1936), Eurapa Universalis 4 (1444-1820) és a crusader king II ami középkori.
Hát engem sem érdekel...
Ez a bázisépítős RTS műfaj már nem nagyon tud megfogni. Ez nyilvánvalóan más közönségnek készül, mint a WG.
Tegnap kipróbáltam szovjet és Eurocorps armored decket 10 v 10-ben. Annak ellenére, hogy retardált barmokkal játszottam együtt a kill ratiom 2:1 táján volt. Pont megvan a szükséges gyalogság és recon ahhoz, hogy életképes legyen, a szovjetnek még helije és változatos tüzérsége is van. Az Eurocorpsnak nincs aknavetője, de a 105 milis francia ágyú nem volt vészesen szar. A szovjetnél még a sima 25 CP-s 82 mm-es aknavető spam sem volt rossz, a Vasilek sajnos nem választható. Az viszont vicces, hogy van Smerch és Uragan is szovjet armoredben míg Eurocorpsban egyik sincs. A "balansz" megint az, hogy a szovjet armored deck sokkal, sokkal erősebbnek tűnik nekem... Sokkal jobb légvédelmi és support egységek vannak hozzá...
Tegnap nagyon felhúzott a WG, asszem egy ideig csak decket rakok össze és visszatérek a 10 v 10-hez. A mások koordinált csapatokból egy időre kurvára elegem van. Lehetek bármilyen skilled player, ha szaros MiG-23-asok szétszedik az EF-et, az Elite Tornado ADV meg 3-ból egyszer talán 70% + CTH mellett, az ellen meg két játékból készer talál 50% ECMű gép ellen kettőből kétszer. Kicsit pihenek és inkább összerakok pár kísérleti decket.
A hotkeyhez még annyit, hogy ha pl. van egy arty-d és ráteszed hotkeyre és később hozol be másikat de még egymástól távol lőnek és közelérve összevonot egy csoprotba, akkor öröklődik a hotkey, nem kell újra kijelölni. Ha pl. 3 és 4-es volt a két arty, akkor a csoportban levő 3-assal lesz elérhető az összevonás után.
A FOB-ot is érdemes 9-re rakni, mert azzal bármiko visszaugorhat a nyitó zónádra és kikapcsolhatod a behívott radaros egységeket, hogy ne lője szét őket a SEAD már felfejlődés közben. A AAA/SAM mindig legyen hotkeyen és a tüzérség is, mert ezzel lehet gyorsan mozgatni őket és felkapcsolni a radart.
Túl bonyás, túlontúl torzítana. A vereség biztos tudatában az szívná meg, aki utolsónak marad, pontosan a ragequitre buzdítana ez. A W/L arányt meg nem javítaná mert a draw is lefelé húzza. Nekem a W/L arány 60% a draw aránya meg 10%. Tehát nem 40%, hanem csak 30%-ban vesztek.
Én már nem gyúrok arra, hogy jobb legyen a statom, nem érdekel. Igazából örülök, hogy csak 60%, mert ez még az a határ, ami nem befosatós oszt mégis vertünk meg olyan csapatot, ahol csak 80-85% felettiek voltak úgy, hogy Kanesoban is jött, aki azért nem túl rutinos WG-ző.
Ezt a hotkey dolgot nem tudtam, köszi a felvilágosítást. Az optionsban is kutattam ott nem írt ilyesmi opciót. A kilépés esetében mondjuk nem könyvelnének el semmit a hoppon maradt becsületes félnek. Nem adna hozzá a stathoz semmit. Csak a kilépőnek a vereséget. Vagy lenne egy külön adat az ilyen kilépve átb*szott játékok. Nem tudom megoldható e, teljesen laikus vagyok ebben a témában csak ötletelek. Viszont azt érzem hogy ez így nem egészen jó. Mindenki arra törekszik hogy jobb legyen, és mindenki a győzelemnek örül a jobban (nyilván), de sokszor van hogy a vereség is nagyon szórakoztató tud lenni ha fair módon játsszuk a játékot. És nincs bennem hiányérzet mikor véget ér. De amikor kilép valaki akkor az nagyjából el is rontja az esetek 90%-ban a játék élvezeti értékét rögtön. Pedig ez lenne a lényeg.
Ööö.... Ez most is van, hotkeyekkel azt rendezel egy csoportba amit akarsz. Ctrl + szám és egy szám lenyomásra elérhető az egység. Privát beszélgetés sajnos csak egyesével megy, csoportot alakítani nem tudsz.
A stat rész meg nem megy. Ha van kilépő, de mégis veszt a csapat és nem vesztést könyvelnek el, akkor mit kéne...? Egyébként teljesen random emberekkel játsza 65-70% feletti win ratio elérhetetlen. Akik random emberekkel játszakan azok legalább w/l ratio alapján erősen szortíroznak.
Azért lehetne néhány apróságon finomítani a fejlesztőknek. Pl. mondjuk nem ártana ha csipogna amikor bejön valaki a szobába, vagy játék közben lehetne az egységek között groupokat kijelölni amit aztán egy gombnyomással lehetne kijelöltté tenni. A csetfelület is elég borzalmas, privát beszélgetést folytatni ugyanott ahol a fő beszélgetés megy, elég gáz. Ami meg legjobban idegesít hogy az is vereséget szenved aki mellől unfair módon kilép a társa. Ezzel romlik a win ratio, és sokszor azért bannolnak a szobából mert nem akarnak gyengével lenni (ami logikus, csak azt nem tudják hogy egy része a vereségeknek az idióta kilépegetők miatt van). Csak annak kellene elkönyvelni vereségnek aki kilépett.
Az a lista nagyon félrement. A 203 milies és más prec. arty célzása 30 sec. A hagyományos tüzérségé egyálalán nem változott. Nem csak az AS-90 és társai lőnek gyorsan, azok az extrém gyorsak.
Na megtaláltam a listát és tévedtem. Csak annak a 4-nek 10 sec a célzási ideje.
Hali mindenki!
Molni nem tudod, hol van a fórumon az a lista amiben benne vannak azok az artyk amiknek van IFCS-e? (Improved Fire Control System) Valahol láttam a listát, de most nem találom. Azért lenne fontos mert amelyiknek van ilyene az nem 30sec alatt céloz hanem csak 10. Néhányra emlékszem min: Caesar, AS-90, Mista-S, Paladin(?) de ezen kívül még van jónéhány.
Szpecnyaz, sanszosan a német 120 mm-es aknavetővel találkoztál. Eszméletlen táp az árához képest a 105 mm-es Abbot és AMX alvázon levő 105-ös ágyúhoz képest is jobb és olcsóbb. Kisebb a lőtávja, de ez senkit sem érdekel, mert 105 mm-es ágyúval úgysem megy a counterarty...
Ráadásul a DLC előtt a 30 és 40-be kerülő között komoly lőszermennyiség eltérés volt. Most annyi van, hogy a 40 CP-es 10 km/h-val gyorsabb és kétéltű. Egy top tier 155 milis ágyú árából 4 db aknavetőt tudsz venni. Elég durva. Még a sima Eurocorp deckben is 6 db jöhet be. Hátrányuk, hogy füstölésre még nagy tömegben sem igazán jók, de eszméletelnül mozgásra kényszerítik az ellent.
Tegnap 10 v 10-ben kipróbáltam, nem volt rossz.
Más. Az AMX-30 és társain a gyorstüzelő gépágyú sajnos nem olyan jó, mint aminek látszik, mert a nagy löveg kikapcsolása esetén lehet csak használni őket...
Tegnap egy érdekes taktikát tudtam végre kipróbálni. Ha az ellen olyan balga, hogy campel kicsit is hk-val eszméletlen könnyű kinyírni. T-72BU és Obj. harckocsikat Leo 2A4-gyel úgy hentelem le, hogy csak kb. lefedtem a campelési területet miközben holttérben a domb alján vártam aztán odapörkölt két MARS. Senki sem halt meg, alig 2-3 HP-t, ha vesztettek, de a morál panicked volt. Holttérből ki, 1500 méteres lőtáv. Úgy hentelt le két db Leo 3 db fejlettebb hk-t, hogy öröm volt nézni, mikor távolabb még két T-80 is visszalőtt.
Szintén hasonló trükk volt az, hogy domb aljáról előrement inf és arra lőtt rá a T-72BU, aztán a lövés után kijött a holttérből a Leo2 és egy lövéssel külde át a másvilágra a tankot. Asszem ezekről is csinálok majd videót. :)
Ezt én is tapasztaltam hogy nagyon ütősek lettek, rövid idő alatt romba döntik a gyalogosokat. Szórnak egy sort és már ott se vannak.
Btw, csak szerintem lettek túlbuffolva az aknavetők? Kb lehetetlen ki counterezni őket és bármilyen inf támadást tönkretesznek. Egyre több játékos spammeli őket.
Tegnapelőtt 2db kelet német anti heli Mi 24em 8 rakétából 3v4 M1P Abramset csapott ki. Szóval ha az rng kegyes hozzád akkor jó helis atgm.
A helis ATMG-eknek semmi baja, csak a szárazföldeik bugosak. A Mi-28 ATMG-je egyszerűen csan nem pontos és random generátor istenének gyakran van rossz napja.
Az ATGM-ek valóban nem túl pontosak. A Mi-28 egy halom Atakát ellövöldöz egy átlagos harckocsira.
Ez a BMPT undorító egy jószág: erdőben rendszeresen szétcsapja a gyalogságot is, örökké először lő, és stunnol, onnét kezdve meg aztán annyi...
Most biztosan hülyeséget kérdezek, előre elnézést ha kiveri a biztosítékot valakinél. De az egységeim a deckben az idő előrehaladtával szereznek tapasztalatot? Értem ezalatt hogy mondjuk egy US rifleman amelyikből alapból ugye csak regulart lehet berakni, az idő előrehaladtával ha tapasztalatot szerez elképzelhető hogy lesz belőle veteran (elméletileg akár elite) is? Azt értem hogy a csaták végén kiírja hogy mely egységek szereztek tapasztalatot, de eddig nem értettem hogy ezt hol lehet aprópénzre váltani.
Ezek az auto loaderes egységek. http://www.wargame-ee.com/forum/viewtopic.php?f=155&t=47156
Nem tudom, hogy a DLC borított meg ennyire, de tegnap egymás elleni játékban simán elvertek kétszer is. Vagy ennyivel jobbak vagytok, vagy fáradt votlam, vagy nem éreztem rá a DLC-re még. A keleti oldal közepes harkocsijai és az új középnehéz tankjai elég durván lemossák a NATO közepes tankokat. A jenkiknél a M1IP azért lett olcsóbb, mert a buff ellenére is ennyivel lett értéktelenebb. A Leo 2A1 iránti igény erősebb, mint valaha. Hiába a 17-es páncélja az M1IP-nek, a 15-ös AP powert sajnos már minden körberöhögi. Az autoloader miatt meg a alacsony morál nem csökkenti a tűzgyorsaságot sem...
Más. Egyes visszjelzések szerint a szárazföldi ATGM-kel valami baj van, szinte sosem találnak. Én tegnap használtam Longbow-ot és annál semi baj nem volt.
Jelenleg kb 40 játékból 28% az arányom. Volt már pár olyan nekem is hogy a vereség ellenére jó játék volt. Az viszont idegesítő volt nagyon, pont ma, hogy simán vezettünk és a legjobb spíler valamiért kilépett 10 perccel a vége előtt. Sikerült is kikapni. Meg sok olyan játék van ahol már összeszokott játékosok várják az ellenfeleket, 80% aránnyal és 400 letolt játékkal. Na onnan ki is lépek egyből. Marad az hogy próbálok saját játékot indítani ahol már a nevébe beleírom hogy max level 15 alatt jöjjenek. Ma volt is így egy jó játék a vereség ellenére is. Én liverp00l néven vagyok fenn ha egyszer meglátnátok és lenne kedvetek egy game-hez. Téged láttalak egyik nap Molnibalage de mire klikkeltem volna már elindult a játékod..
Kezdőként nincs sok esély a győzelemre. Ez ilyen sport. És ALB-ben az első 20-25 meccset elvesztettem és még a verség is élvezetes volt.
Sziasztok. Nekem még új a játék én nem játszottam a ALB-vel, de rögtön elnyerte a tetszésem. Mire azonban tudok egy normálisat játszani megunom az életem. Eleve nehéz kezdőknek olyan játékot találni ahol van is egy kis esély a győzelemre. A másik pedig hogy a sok gyökér ha kicsit is nem tetszik neki valami, rögtön kilép és szarban hagy... Ettől függetlenül volt már pár nagyon jó game.
Nagyon elmés :D.
Ez a heavy sam rebalance elég jó lett. A top WP egységek olyanok mint a nyeva :P.
Este tolhatnánk egy pár kört. Én am főleg az asm egységekre leszek kíváncsi. Eléggé kellettek a játékba. Meg ami tetszik még az a koreai nyeva, már csak 60 pénz és 4 helyett 6 jön belőle :P.
Eszméletlen buffot kaptak a közepes harkocsik, bőven 50% feletti ACC is van már. T-64BM, de M1IP Abrams 60% és 50% mozogva és állva és már csak 80 az M1IP. Eszméletlen durva kis tank lett így. Az egész M1 szériát átbalanszolták, hogy az M1A1 tényleg kitűnjön, a többi olcsóbb lett annak megfelelően, hogy közel sem tudnak annyit. Ez különösen igaz az M1A1-re. 120-ért az egyik legjobb átmeneti hk lett így.
A Centrurion spamnek vége, 25-be kerül egy db és le is nerfelték még az ACC-ot. A T-34 is 15-be kerül. M60 tankok olcsóbbak, de nem radikálisan, továbbra sem éri meg csak az M60 ERA és az is csak kényszerből.
Az arty spamnek is vége lesz. 30 seces átalános célzási idő van még az legjobb tüzérségnek is 10 sec kell a célzásra. Csak azt tudnám, hogy counter arty így hogyan lesz...
Az R-27-es MiG-21-es gép ha jól látom, akkor megszűnt végre és nincs R-73 sem 21-esen.
Ez érdekes lesz.
- Soviet Su-24M loadout changed from 12x FAB-250 into "carpet bomber mode" 30x FAB-250
Sok bomba, de 25 kilós. Mondjuk totál unreal config, de oda se neki...
Ez is érdekes. Soviet MiG-31 now fires its missiles two at a time. American F-14 now fires its missiles two at a time.
A csúcs ASF-ekből már van két card és elite szinten hívhatóak be.
Norvegian F-16 Fighting Falcon (aka "Nuke Bombers") number of cards available decreased from 2 to 1. Paccs... Skandináv deck egy rakás szar lesz így. Egyszerűen nincs elég vadászuk. A Block 15 és Viggen édeskevés.
A probléma az, hogy egyedül játszó emberek nem akarnak csapat ellen menni (érthetõ okokból). De talán másik csapat hajlandó lenne ellenetek játszani. Mi lenne, ha beleirnátok a lobby nevébe hogy "TEAM VS TEAM ONLY" vagy valami hasonló. Akkor talán bejönne egy másik csapat.
Komolyan elgondolkoztam azon, hogy kéne egy új accountot csinálni. Belépnek az emberek és egybõl kilépnek ahogy meglátják, hogy majdnem 300 meccset toltam 80+ százalékos gyõzelmi aránnyal. A többiek is hasonló statisztikával rendelkeznek. Egyszerûen nincsen ellenfél. Tegnap is beléptünk 4-en egy szobába és csak úgy tudtunk játszani, hogy keletnémet , lengyel, cseh deckeket hoztunk mert egyébként kilépett volna a host!(AM így is simán megnyertük:D) Szóval aki csinált már ilyet attól kérdezném, hogy csak simán kell csinálni egy új accot és ennyi?
Innen.
- Interceptors aim time increased from 0.4sec to 2sec. - Interceptors firing angle reduced from 30° to 10°.
Kérdés. Are those global / across the board changes regardless of what missile they use, even the ones with high off-angle ability?
Válasz. MiG-31, MiG-31M and F-14 Tomcat are the only interceptors in the game. Air superiority fighters are a different class, and in fact they get a heap of buffs.
There will be changes to all ADN units as a part of a larger rebalance across the board. There will be no more precise information until patch notes will be released by Eugen.
Skacok, amit tegnap csináltatok a replay-jel azt légyszi ne ismételjük meg. Én méltatlannak érzem mind a játékkal mind a többi játékossal szemben. A kinti fórumra szerintem meg fogom írni a problémát és javasolni fogom, hogy a replay fájl csak akkor generálódjon le, ha már az utolsó játékos is magadta magát vagy végetért a játék.
Troll taktika? Ezt elvileg nem látja szárazföldi egység és kijönni sem tud a CV.
Lehetek én bármilyen jó, ha a csapattársak nagy része idióta...
40-50% win rate-s játékosokhoz képest nagy átlagban ennyire lógok ki. A 60%-os win rate-m messze lefelé csal.
Veres oldalon ugyanez.
Némi referencia.
A ranked játékosok sem istenek. Ketten is jobbak voltunk nála, az egyik sokkal sokkal...
Helikopter... Nekem meg az tetszik azért, hogy ha buksz valamit, akkor követekezménye van annak, mire odaért valami. A tegnapi 38th parallel a legnagyobb pályák közé tartozik, pontosan akkora, mint a 4 v 4 pályák. A 2 v 2 pályák között is van akkora, ahol ekkora a távolság.
Azzal, hogy kevesebb második behívás pont van a légierõ szerepét értékelték fel, miközben az ALB-s airspamat kinyírták, ahol simán lehetett egy deckben 30 géped motorized speckó nélkül is.
Én meg az óriási méretû pályákat rühellem nagyon, ahová a behívás után 10 percel érkezik meg csak a helyszínre az erõsítés, amikor már teljesen más a taktikai helyzet mint a behívás pillanatában. Bizonyos jármûvek kifutnak az üzemanyagból mire odaérnek. Meg besegíteni is körülményes máshová, mert az egységek átküldése túl sokáig tart.
Szerintem az a legélvezetesebb amikor 2 vs 2 pályán játszunk többen, négyen-öten.
A Sivatagosabb pályák nagy részén nincs szinte semmi fedezék, ezért nekem nagyon nem jönnek be.
A füves pályák egy része hiányzik, de alig néhány értelmes ALB-s pálya volt, csak a legnagyobbak. A 10 v 10 Ragnarok meg isten csapása volt Asgard és Gjollhöz képest. Nem véletlenül ezeket mentették meg és szartak arra... A 4 v 4 pályák akkorák most, mint Ragnarok...
Ez egy fogós kérdés. Egyet nem tudnék megnevezni, de kategóriánként már igen.
1 vs 1 Wonsan Harbour 2 vs 2 Apocalips Imminent 3 vs 3 Bloody Ridge (itt még a 38th Paralelt is nagyon szeretem) 4 vs 4 Floods
Persze ezeken kívül is van sok más jó pálya is, de mostanában nehogy elkényelmesedjek valamennyire random próbálom játszogatni, hogy olyan pályára is kerüljek amit nem szeretek.
Amúgy nektek nem hiányoznak az AB-s pályák? Lehet ,hogy csak a közel félezer játékóra teszi, de nekem hiányoznak azok a szép füves pályák.
Szerintetek melyik az RD legjobb pályája? Szerinted az Another D-Day in Paradise. Minden játéktípusnak megfelelt. Van olyan pálya, mai sima játékra nem rossz, de low costra katasztrofális...
Tényleg volt bombázó változat, de élesben soha nem használta senki és mint mondtam, a hatékonysága kétséges lett volna. Még speciákis, hõálló bombát is fejlesztettek, hogy nagy magasságban M2.0 felett repkedhessen vele a gép. A bibi az, hogy olyan magasan és sebességnél oldva kb. egy kisváros az, amit reálisan eltalálhattak. Harcászati értéke 0. Ha csak meg behatoláskor használt volna nagy sebességet és lejebb jön, annak haszna a 0-hoz konvergál n+1 okból...
WG szinten elfogadható absztrakció, ha nem adnak neki magas ECM-et. A valóságban alacsonyan repülve és oldva pontossága talán még elmegy, csak éppen a valóságban kis magasságon egy szaros F-5 is lelõné ezt a vackot. Se gyorsulása, se kirívó sebessége se önvédelmi rendszerei nincsenek.
Reálisan nézve a WG elég kemény sci-fi, mert a vörös gépek a valós képességeiknél és a régi kék gépek is sokkal többet tudnak. A Falcon és RSzu-2Usz rakétával soha senki le nem lõne egy vadászgépet éles helyzetben, és a vörös gépek modellezõ értéke - több kékkel is - a vicckategóriába esnek, annyire nem felelnek meg az absztrakciónak...
Tudtommal a MiG-25 változatok a valóságban bombát életükben nem láttak soha, nemhogy 4 tonna bomba vagy cluster bombák amik a Wargameben vannak. A P/PD változat elfogóvadász volt, az R változatok meg fotófelderítõk. Az a néhány BM meg SEAD.
Jól lenne ha Eugenék visszavennének, mert kezdünk nagyon elmenni a sci fi irányába.
A képek alapján én nem tudom megmondani, hogy 250 kilós vagy 500 kilós bombát kapott. A valóságbam szériától függõen 4-8, késõbb elvi szinten 1000 bombát is vihetett volna, de az egész gép koncepciója finoman szólva hülyeség volt. Nagy magassgából olyan "pontos" volt kb. atomfegyver kellett volna rá. Kis/közepes magasságban meg a gép semmmiféle elõnnyel nem bírt, mint bombázó. WG szinten el tudom fogadni, de akkor is állatság...
Lesz mig-25RB-jük a keletnémeteknek!:D 8db 500kg-os FAB-al megpakolva! Végre lesz egy aranyos kis bombázógép a a keletnémeteknél.
A francia tankoknál tudom, hogy van ilyen, csak a 15% ACC és tûzgyorsaság miatt szinte semmire sem jó, pedig elsõre jónak látszik. Én olyanra gondoltam, amin legalább Bushmasther szintû gyt. löveg van. Na, az már lenne valami.
Az MBT-70-en is van nagyobb gyt. ágyú, de az sem pontos.
A Starsihpet kihagytam abból is volt 20mm-is másodlagos fegyverzetes változat.
HA arra gondolsz, hogy olyan tank aminek a fõfegyverzete mellett gépágyúja és nem géppuskája van akkor van. A képen látható T72M1 Moderna (asszem így kell írni) is ilyen, ezen kívül a francia AMX-30, AMX-32, AMX-40 a német/amcsi KPZ-70/MBT-70 más most nem jut eszembe , de gondolom más tankoknál is kísérleteztek gépágyúval mint másodlagos fegyverzettel.
Természetesen a T-72M1 nem IFV hanem MBT.
165-ért IFV elég vicces lenne. A BMPT kerül 75-be és nézd meg, hogy milyen fegyvere van. Ha AP poweres lövegé lennek, akkor érne monduk 125-130-at a tank, bár vicces lenne 2450-es lõtávval AP löveg.
Tankból létezik ilyen gyortüzelõs és nagy löveges a valóságban legalább protóként vagy koncepcióként...?