A kampány még elég bugos, hiszen nem volt open beta. Az AI meg úgy lett nem annyira impotens hülye, hogy a PR masszlaggal szakítva az MI ismét mindent lát, neki ninc szüksge reconra. A PR anno azt ígérte, hogy ez megszûnik.
Szerintem feleslegs azzal áltatni megunkat, hogy lesz valaha értelmes MI bárhol a jelenlegi számítástechnikai architektúrákkal. Ezért szoktam le a single player offline stratégiáról is, mert semmiféle élvezet nincs abban, hogy egy kõhülye, de csaló MI ellen kell játszani.
Wargame series-re át lehetne nevezni a topikot zárójejlben címekkel, már a EE-re már a kutya sem emlékszik szerintem. Az ALB is igen gyorsan a múlté lesz. Én úgy látom, hogy szinte minden volt ALB-s RD-t tol. Nekem már nincs is a gépemen az ALB csak backup installban, mert a kedves RD minden helyet felzabált a system vinyón...
Nos, sikerült kicsit belenézni a játékba, egyelõre sajnos csak offline AI ellen, kampányokat próbálgattam és 1-2 skirmish-t. Egész jó lett a kampány része, most már nem deck-eket kell kreálni, hanem külön csapattestek vannak feladatokra, AA, arty, tank, stb... Ez még hozzátesz a stratégiai élményhez. Taktikai oldalon is van elõrelépés, helyenként az AI ügyes és meglepõ lépésekre képes, rendszeresen vadászik a recon egységekre, illetve a tüzérségre. A hajós része egyelõre szerintem kalapszar, kimerül abban, hogy kinek van erõsebb és több hajója. Légi egységekkel semmire nem lehet menni a hajók ellen. Szóval jó lesz ez, ha még hegesztik. Egy fura dolgot tapasztaltam, kampányban kb. minden 4. csata után CTD volt, de elõtte korrektül mentette a játékállást, szóval nagy gond nem volt belõle. Lehet, hogy ez a spéci verzió miatt van, esetleg aki még szintén próbálta, nyilatkozhatna, hogy van-e ilyen nála is.
Mivel a napokban is indult itt az sgn új Red Dragon topik, miközben úgy is itt beszéljük meg mindhárom Wargame játékot, ezért javaslom hogy ezt a topikot nevezzük/alakítsuk át egy közös Wargame topikká. Egy moderátort is érdemes lenne megválasztani.
Skacok, hétvégén egy barátságos recon tesztelésre ki hajlandó? Meg kellene már végre nézni, hogy mi mit vesz észre és mekkora távolságból.
Három pályatípus van : -földi -vegyes -tengeri (nem kukorica)
Vegyes pályákon találhatóak olyan területek, amelyek elfoglalásával kapsz vízi útvonalat, ahonnan bejönnek a hajók. Pályaválasztónál a pálya neve melletti téglalap fele barna másik fele pedig kék hullámokkal van jelölve.
Tengeri pályákon pedig lényegében csak hajókkal játszol.
Tettem a deckembe pár hajót. Van víz is sok. Hogy a francba kell hajókat lerakni? A menüben sem szerepelnek ahonnan behívom az egységeket, pedig a deckben van.
Na felpatchelt full verzióra, ma jött ki ugye a teljes játék.
Aha oké, és hol a kampány?
Még mindig nem világosak a kifejezéseid. A premade az, hogy a kék oldal csapata egy összedolgozó csapat? Mert kék és vörös oldalon is láttunk ilyet sõt, vörös spammelõ profikból volt több...
Mi egyformán toljuk kb. a vörös és kék oldalt is. Idõvel sokaknak meg leeshet, hogy a vörös oldalon törömrülve meg lehet lepni az ellent, de csúnyán.
Az a rossz, hogy megint NATO stack pubstomp az egész. Nem lehet egy normálisat játszani és szerintem ez fogja megölni megint a fele communityt, mert 75-80% pubstompol NATO stackben.
Mármint mi a rossz? Az ALB lowcostnál is lehet olyan dolgokat csinálni, ami eszméletlen imbalaszos. Pl. F-5 és A-4 spam elég durva, de ha valaki bevállaja, hogy kivár a vásárlással és megnézni az ellent, akkor F-14 MiG-31 spam is lehet és van még pár troll taktika ami beválhat. Ehhez képest mostani állapotában is balanszoltabb egy-két új spéci egységet leszámíva a low cost RD. Ezen felül azért az 50. low cost a Higway to Oslón már picit uncsi lenne... Nincs változatosság. Az RD meg teli van új pályával. Én vagy 3-4 hete nem játszottam ALB-vel és nem is tervezek tolni vele többet.
Az 1 v 1 pályákon simán lehet játszani. Az Apocalypse pálya gyakorlatilag akkora mint a Highway to Oslo.
Még 10 v 10 low costra sem mennék nagyon vissza, az RD annyival jobban skálázható. Szeretem a ALB low costot, de pont az a low cost tûnt el, ami a legjobb volt anno, mert voltak 5 v 5 pályák kb. 500 kezdõtõkével is. A 250 és 300 pont túlságosan low cost már. Ha CV-t kell venni, akkor már nehéz tankra sem telik. Az RD-ben is állíthatsz be ennyira alacsony tõkét, csak nincs értelme. A CP generation rate kicsit magasabb, de egyáltalán nem vészes mert a gyalogság már nem 1 CP-s teherautókon rohangál.
A low cost pályán pl. egészen új értelmet nyer a kétéltû képesség. Szóval szép és jó volt az ALB, de nekem az már bizony halott. Az már a múlt. Az ALB térképeinek fele egyenesen hulladék...
Kezdõ ja, skirmisht nyomtam eddig csak botok ellen AB-ben is. Próbálgatom magam bár volt egy pár hónap kihagyásom, most viszont muszáj volt leülnöm a Red Dragon elé. Amúgy az beta hibája, hogy néha nem mutat az armoryban 3D képet az egységrõl? Meg, hogy a Japán egységek pl meg sem szólalnak. 1x meg nem reagált a surrender-re csak az alf-f4 segített. Visszatérve: Ugye angol a játék ami nem az erõsségem, más nyelvet tanulok/tam bár sok szót sikerült tanulni a játékok által így azért többé kevésbé eligazodom. Tény, hogy az abszolút eszemben sem volt, hogy megnézzem melyik gép bombázó melyik vadász úgy voltam vele ha van rakétája lõje a tankba... :D Ugye a 85-86-os deckben csak 4 gép van, vettem mind a 4-bõl, teszteltem melyik szedi ki a tankot, hát egyik se :D De mostmár megvan, csak furcsa, hogy aki ilyen deckel játszik (meg 80-assal) az repcsivel nem fog tankot kiszedni? Ellenben príma lessz a légelhárítása mert kiküld 4-5 occó repülõt azt helikopter, repcsi zuhan lefele. Ja a gyalogság ellen meg ott a napalmos F-86F. Why? Sír egy pár normális bombáért. :D Eddig nem játszottam olyan játékkal ami a hidegháború idõszakában játszódott volna, folyton a középkort feldolgozó alkotások vettek körül illetve pár 2. Vh-s darab. Bár azok nagyrésze arcade... Na m1 nem vagyok ebben otthon, ezért is olyan érdekes Nekem. Ts: 8 szerintem megfelel csak lebeszélem a kiccsaláddal.
Az RD-ben is lehet low costot nyomni és sokkal jobban skálzásható, mint az ALB. Ha nem akarsz hajókkal tolni, akkor már most jobb szerintem az RD, mint az ALB.
Nem voltál ma fent TS-en? Ha nem, akkor holnap estefelé (~8) gyere. A kommentjeid alapján teljesen kezdõ vagy ezért mintha az lenne, hogy nem értenéd, hogy mit látsz. Az, hogy tankok ellen gépágyúval ment az F-104 az már régen rossz, olyan nem is fordulhatna elõ csapásmérõvel, hacsak nem tiltod le az evacot. Ha meg vadászt használsz erre, az már tényleg OMG kategória.
Oké játszottam még két meccset, és a következõ a helxzet. A max felbontás beállításának ötlete mûködött köszönöm. Viszont rájöttem, hogy az armoryban ha ráviszem a kurzort arra a kis lófingnyi szövegre kiírja nagy piros betûkkel, hogy pl accuracy. Na b+ :) A másik fatális dolog: Én abban a tudatban voltam, hogy a legkésõbbi dátumot állítottam be a decknél. Hát nem. A 85-86-osat. Most kreáltam egy 86 +-osat, és megvan melyik tank veszi fel a versenyt az oroszokkal is akár. Na de a történet: Amerika, és Japán háborúban áll. Két Abrams lövi géppuskával az egyik házat amiben katonák húzódtak meg. Egy F104-es meglövöldözi géppuskával a tankokat. Semmi. Aztán egy F15EJ illetve egy F15EJ Kai bombázza Õket. Az egyik talál a másik mellétrafál. Egy Abrams felrobban. A katonáknak már nincs sok hátra. Aztán az Abrams mögül egy ismeretlen tank bukkan fel a domb aljáról. Mielõtt az Abrams ráfordulhatna tüzel, talál, és az ellenségnek annyi. A tank egy Type 90 Kyu Maru volt (cirka 160 pénz) 120mm-es löveggel. Ide nekem a medvét :D Kérdések: Miért csak 5-6 slot van egy egy helyen? Változni fog? H-h be tudok állítani szövetségest, és egy plusz enemyt ha 1v1 a pálya? Lesznek új pályák? Mert amik vannak azok...enyhén szólva nem nyerték el a tetszésemet. Ázsiában hol van ennyi sivatag? Kérem vissza a zöld füveket, réteket, erdõket!
Az egységek árai változni fognak? Olyan bõség van japánoknál piszok olcsók az egységek. 2v2 van elköltöttem kb 4000 pontot ha nem többet, és 2000-rel kezdtünk. De még mindig van 792. És folyamatosan nõ :D Be lehet állítani, hogy kevesebb jöjjön de így elég szokatlan az AB-hez képest. Habzsi dõzsi van :)
Elvileg igen, csak ez még nem került bele, ahogy a hadjáratok sem.
A moderátoroknak javasoltama topik átnevezését és házigazdának is jelentkeztem, de jó sg-s szokás szerint szarnak a user fejére... Nincs értelme az RD-nek új topikot nyitni, ez kellene átnevezni Wargame series-re.
Este 10? Addig vagyok otthon :D Utazom el holnap du leszek csak. Szóval vagy holnap du vagy csütörtökön vmikor vagy írsz ilyeneket h pl: Egyik Japán tanknak sincs esélye mert papír mind :D Keveslem a 3 tankot amúgy. Mondjuk legalább jól néznek ki x) Ja pénteken is utazom vasárnap este jövök x)
Este 10 felé gyere fel a Puma szerverre, mert kb. 10 oldalt kellene gépelnem, ha mindenre válaszolni akarnék.
Hali. Kipróbáltam Én is a játékot bár csak egy meccset játszottam skirmish-ben 2v2 medium+easy Japán vs Orosz. Gyõztünk. Kérdések észrevételek: Melyik Japán tanknak van esélye melyik szovjet tank ellen? A Japán tankelhárító jármûveknél ugyanez. Nem írja a játék, hogy egy tank light vagy med vagy heavy? Nekem szemcsés a kép, a beállításoknál nem találtam opciót a kikapcsolására. Mitõl lehet? Talán a felbontás (1024x768) mert ehhez még hozzájön az is, hogy alig látok valamit az írásokból. Konkrétan az egységek adatait az armoryban plusz a neveiket a játékban a lehívó képernyõn. Nem tudom melyik csík a hatótávolság sebesség stb ezért netrõl nézem... Egyszerûen brutálisan kicsik a betûk, és homályosak is. AB-nél ugyanez van. A japán repülõk nem lövik a tankokat csak géppuskával. Úgy vettem észre, hogy mindnek levegõ levegõ rakétája van kivéve az F-86F-et. Ez valami vicc? Ja de annak is napalmja van há nehogymá háth. Mé' nincs Japán különleges egység? Mondjuk az tetszik, hogy a gyalogság UH1-el jön mégis ugyanúgy 10-be kerül mint pl egy brit egység ami teherautóval :D Nem lehet beállítani ki ellen menjek és ki legyrn szövetséges? Ruszki van meg random Red valami. Szövetségesnél meg amcsi pfujj. Tele van velük a hócipõm. Az AH1 Cobra miért olyan tetû pontos, hogy 50m-rõl nem talál el két T72-est csak az összes rakétája feláldozásával? :D Odaküldök egy hangyaf*sz rover milant azt röhögve kiszedi. Még olcsóbb is :D Legutóbb pl az volt: Cobrákkal csaltam õket a fákhoz onnan meg hullott rájuk a rakéta. Mondjuk ez már amcsi (érdekes a japán Cobrával nincs bajom gyönyörûen kiszedték a BTR-tõl kezsve a spetcznaz-on át a T-72-esekig mindent. Öröm volt nézni.)
Aki a cdkulcsokról vette a játékot: mennyire megbízható ez? Milyen nyelvû a játék ?
Egy érdekes változás.
Right now ATACMS has short Aim and long Cooldown. Perfect against Arty, still not OP because of long wait afterwards
Ma este elvileg késõn érek haza, de kipróbálhatjuk. A baj az, hogy 40-50 CP-s hajókat bontasz le több százba kerülõ gépekkel. Az elsõ vadászgép szétzavarja õket. A hajók még mindig túl olcsók...
Wargame Red Dragon múlt hét közepe óta régiókorlátos lett, így lõttek az olcsó változatnak. Akinek volt orosz Steam ajándéka az már nem tudja aktiválni(cserélni viszont lehet, így átverhetik aki nem figyel oda!), vélhetõen a Steam kódok is hasonlóan jártak. A már aktivált játékok nincsenek veszélyben.
Szakicék kipróbálták azt, hogy 6 csúcs ASM géppel nekimentek egy nagyon kis flottának. Meg sem érezte, egy ment át az összesen kb. 18-20 ASM-bõl...
A sok PACT fans összevissza sírt, amikor a nehéz hk-k picivel gyengébbek voltak az õ oldalukon, mikor med categoryban még mindig õk a királyok, pedig %-ban 10-15%-osnál gyengébb statjuk nem volt összeveteve a BULEFOR-ral. Akkor nézd meg ehhez képest, hogy a hajóknál mi van. Õrület.
70% vs. 40%-os ship based ASM és úgy, hogy csak a vörös oldalnak van exceptional CIWS és két 500 CP kategóriás hajó / player van. Az egyiknek csak 20% az ECM, de azon van exceptional CIWS... A másikom meg 40%-os ECM. A La Fayette 60%-os ECM seggtörlõs, mert úgysem tudod semmivel átlõni a vörös hajók CIWS felhõjét, mert a 40%-os Harpoon base acc egybõl zuhan a találatok miatt és az ECM miatt. Ha az orosz hajónkon semmiféle CIWS nem lenne a rakéták nagy része akkor sem találna el semmit. Röhej...
Szóval 70% vs 40%. Ez olyan, mintha a top tier hk-n a NATO 55-60%-os pontossággal szemben a vörös hk-nak 35-40% lenne. AP power terén az eltérés nagyobb, mint most a top tier hk-nál, mint az ASM-nél. A Moskit messzebbre is lõ el, tehát a Harpoonnal vagy Exocettel azonos távon még nagyobb az ACC elõny, miközben a hk-nál semmiféle ilyen difi nincs.
Bónusz, a Moskit sanszosan gyorsabb is, mint a valóságban, tehát a CIWS esélye kisebb. A hajók HP-jra nem emlékszem, de sanszosan az is nagyobb.
Na, ekkora difi után ha valaki szerint a Kongo 420-as árához képest a Sovremenny és a Udaloy ára 500 CP az be van rúgva, de iszonyatosan. Ezek a hajók önmagukgban bármikor kiállnak 1000 CP-nyi kék fenyegetéssel, erõlködés nélkül, egyedül. Na, amikor meg körberakják még a kisebb CIWS hajóval ezeket...
Egyébként igen, vérszemet kaptak. Aztán szárazföldön meg letoljuk õket, mint a szart a D-Day pályán conquestben. A játékosok nagy része akkora marha, hogy fel sem fogja, hogy "hurrá gyõztünk a tengeren" eredménnyel semmire sem mennek, ha nem követni egybõl partaszállás...
A pálya azon részén, ahol város a belépõpont, még az sem segít, mert a város mögött és belsõ részén + erdõben nagyon durván lehet védekezni és oda a hajók tûzereje nem ér le... A pálya másik részén a belépõponton viszont nincs város, ami picit viccesé teszi a térképet, mert kurvára imbalanszolt. Az egyik oldal belépõ zónája totál jól védhetõ a másiké meg azért egészen más.
Szóval túl sokszor érzem azt, hogy lobotomizált idióták készítik a játékot. Csoda, hogy ennyire jó... :)
Mondjuk ha nem random arcokkal mész, hanem olyanokkal akikkel TS-en tudsz kommunikálni, akkor az összehangolt air spam (repcsikkel) nagyon hatásos. Vicces amikor hozza a nagy cap shipeket, aztán egy pár rohammal kidurrantjuk a mapról a méregdrága egységeit. Bár ha nagy flottákba állnak össze akkor nyilván necces a dolog. De én úgy látom hogy sokan kaptak vérszemet. Mondván hogy "OP vörös flotta, lepwnolununk mindenkit pár hajóval".
Én azért szívesen látnék ilyet is :) Most kipróbáltam vörös oldalon hajókkal és tényleg nagyobb az esély a gyõzelemre (rögtön nyertünk is). Aztán játszottam egy újabb fordulót, ezúttal viszont a kékek nagyon jó taktikát alkalmaztak. Kezdéskor kis pontszámmal indultunk, így az orosz nagy hajókat megvenni esélytelen volt. Mi elkezdtünk területeket foglalni, míg a kékek egy csomó gyors kishajóval megkerülve az egész pályát a hátunkba támadtak, és az egyik játékost likvidálták. Innentõl kezdve meg volt pecsételve a játék sorsa.
Sok értelme nem lenne, mert talán egyszer csinálnák ezt. Ezen felül játéktechnikailag lehetetlen, mert külön hívod be õket. Semmiféle pluszt nem adna hozzá, ezért nem is fáradtak vele még olyan szinten sem, hogy a parton kell hajó/FOB mellett letteni újrafegyverzésért.
Tegnap ismét játszottam a hajós pályán és felötlött bennem egy dolog, mégpedig, hogy mindkét oldalon be lehet vetni helikoptereket, azonban ezek nem hajókról szállnak fel, még ha vannak is nagyméretû behívható hajók a tarsolyban. Tudom, hogy a játék nem követi ezt a metódust, de sokkal látványosabb lenne, ha már van nagyobb hadihajó a pályán, akkor arról szállnának fel a helikopterek. Szerintem ez látványosabbá és érdekesebbé tenné a játékot.
Offtéma: megszületett ma 13:58-kor Zolika. Tömege 4110g és 51,5cm a testmagassága. Anya, gyerek rendben van. Igyatok az egészségükre is, ha véletlen kortyolnátok ma este valamit játék közben, elõtt, után helyett :))
Emiatt majd ritkábban leszek.
TS Team Speak letöltöd feltelepíted és ezt a szervert adod hozzá mint ip-címet csatlakozol a szobák közt nem fogsz tudni mozogni de jobb klikk poke klient és írsz egy üzenetet pld Molni nak és onnanantól majd alakul tovább
Temspeak server. Hogyan lehetne Steamen keresztül...?
Ezt a Puma TS. a steam-en is el lehet érni? Hol? Ma játszottam egy kicsit hajós pályán. Az a baj, hogy egyfajta állóháború alakul ki nagyon gyorsan és így unalmassá válik. Helikopterekkel szinte esélytelen bármit is elsüllyeszteni, repülõkkel nagy véráldozatok árán és jó manõverezéssel lehet találatot bevinni. Azért nincs így értelme a pályáknak, mivel mindenki ráül egy bázisra és ott dekkol, nincs mozgás, ha összegyûlik valamire a pont, akkor behív valamit és azt is ott dekkoltatja. Ez szárazföldi pályán még elmegy, reális, lehet, de vízen ilyen az életben sincs.
Olyan szinten megnövelték és javították a MANPAD és SHORAD egységek számát, hogy olcsó kis HP-s helivel spammelés már nem igazán opció. 1 rakéta 1 halál. A MANPAD inf-nél 6 rakéta simán van, de régebbibõl talán 8 db is van. A Chapparlnál igaz, hogy van 4-esével van újratöltés, de 12 rakéta van hozzá. A francia AMX-30 Rolandból meg kettõvel több jön, mint ALB-ben.
A Mi-8 viszont páncélozott és sok HPs és mégis olcsó...
UH1-et, Mi4et szoktam használni. Szart se ér, de lehet vele spammelni, késõbb meg a légvédelem ellövetésére is külshetem, golyófogónak. De ahány játékos, annyi stílus van.
A kétéltû részt, mint elõnyt elemtek ki. Gyakorlatilag semmivel sem kerülnek többe a szovjet/PACT úszó jármûvek úgy, hogy nagy átlagban hülyére verik a kék oldalét. Gyakorlatialg úszóképes Bradelyjük van úgy, hogy nem kerül még annyiba sem. 25-30 CP egy jó BMP-2/3 úgy, hogy 1:1-ben majdnem Bradley vagy jobb harcértéke van ÉS úszóképes.
A Black Hawk 25 CP és leszedik, mint a szart, még gyalogság is, a legszuyokabb 10 CP-s regular gyalogság is, ha erõdõbl kirongyol. A Mi-28MTV is 25CP emlékeim szernt és egy géppár legyalulja a fél világot, ha nincs légvédelem, de ha van, akkor talán még a légvédelmet is, ha nem nem páncélos Marder a lelkem... APC, IFV a finom reggeli kategória neki, ahogy a ropogós husi gyalogos is.
Két Black Hawk még gyalogosokat sem tarolja le a jármûvek közül meg kb. a dzsipek ellen ér talán valamit, minden más körberöhögi. Gyorsabb, mint a Mi-8 család? Igen. Cserébe tûzereje és túlélõképessége meg gyakorlatialg semmi, majdnemhogy negatív szám...
1 v 1 ALB rankedben volt néha haszna, mikor szétszakadt a csatatér és kergetni kellett az ellenséges gyalogságot és mikor felszámoltam egy gócot, akkor tényleg az volt, hogy belepattant a gyalogos és húzott át a térkép másik részére. Ilyen esetben lehet szerepe a a BH-nak, de máskülönben semmi...
Én heliknél az olcsó rushokat preferálom. A MI8 azért elég drága, kevés kezdõpont esetében meg végképp. Arról meg nem a fejlesztõk tehetnek hogy a ruszkik odáig voltak a kétéltû cuccokért. Viszont a hajós részben teljesen igazad van.
A szovjeteknél szinte bármit vihet a Mi-8MTV és TV, amik eszméletlen durvák, mert a kézifegyverk tüzét gyakorlatilag leszarják az 1-es páncél miatt, mikor a NATO helik meg potyognak, mint egy darab szar. Még a radaros AAA-tõl sem egykönnyen szarnak be, képesek visszavonulni. A ûberdrága NATO szállító helik lerakják a gyalogságot és, ha nem kell új helyre menni velük, akkor seggtörlésre jók, mert minden megöli õket egy pillantással is, a Cobra helinél dettó ugyanez.
A páncélos Mi-8 helik a rajtuk levõ nem irányított rakétákkal - fõleg a 122 (?) milissel - meg kb. olyan erõsek, hogy emberiség elleni bûntettnek beillenek. Ha az alapzóna nincs védve a Mi-8MTV/TV rush simán leradíroz mindent... Megismétlem, mindent. Na jó, az MBT-ket nem... Néhány száz méterrõl CV-t is lát, azt is kikapják aztán lehet próbálkozni, hogy nincs entering zone sem repcsi...
MANPAD-ot szinte meg sem érzik szembõl a páncél és magas HP miatt. MTV-bõl kettõt a TV-bõl is asszem kettõ jöhet. A TV is páncélos, csak nem a 122 milis rakéta vagy rajta. A Gornostelski (vagy mi a neve) gyalogossal eszméletlen durva, mert a heli lestunnol mindent a gyalogos meg lehet, hogy kurta ATGM-es, de a 25 AP az 25AP...
Lehet, hogy a NATO helirush a gyorsabb, de hogy a vörös az erõsteljesebb, az ziher. Páncélozott harci helik, sok nemir. rakétával és durva tûzerõvel, ami mellé páncélos Mi-24 és Ka-50 adható meg Ka-52 felderítõ. (Vagy mittomén hogy 50 vagy 52). Semmi hasonló nincs a a NATO oldalon. Egyedüli NATO counter az Stingeres OH-58 spam, a francia Celtic Spammeléshez már túl drága. A durva az, hogy megfelelõ mennyiségben ezekkel még repcsiket is lövögettem le a kék oldalon. Akár 2x6 is behívható.
Szovjet oldalon gyakorlatialg minden szutyok jármû kétéltû, ami azt jelenti, hogy a nagy mapon iszonyat messzekre tudnak kommandózni, ha nem 4 ember játszik 2 v 2 pályákon, ahogy sokan teszik. Az erõdökben elrejtõznek, a folyókon meg átmennek és a semmibõl kinyírják a CV-et. Mindenféle gyalogos vehetõ mindeféle kétéltûn, olyanon is, ami Bushmaster szerû löveggel bír és Konkurs vagy Konkurs M ATGM-mel. A Strum ATGM is kétéltû és még komoly radaros SAM (OSA-AKM) is az. A Norov is kétéltû, és a ZSU-23-2-õs szállítójármû sem rossz.
Kék oldalról már kétszer csináltam sikeres kétéltû átkarolást, kezdem érezni, hogy mivel kell menni és hogyan. Ha a folyón átértél és nem buktál le, akkor után már nagyon jól el lehet bújni. A CV kinyírása után meg közeli várost vagy erdõben kell elrejtõzni és, még ha fel is számolják õket iszonyatosan sor erõforrást von el. A legtöbbször helirush conuter jön. Na, erre jó a helis SAS, meg a Chapparal is úszóképes. Erdõbõl elõtörve meg a LAV-25 elég jól irtja a helit és egy slotban jön 12 db 3XP-vel és már gyalogság nélkül VHC kategóriában. Vannak VG optikás úszkódépes felderítõk is, de snipert átkommendózva a folyú túloldalára olyan recont kapsz, hogy beszarsz. Az egyik nagy öblös 4 v 4 pályán az egyik kis szigeten végig túlélt nyílt terpen a specnaz, mert még ott sem látták meg soha. Õk meg végig adták a recont.
Kínát és ÉK-t nem próbáltam és szeritnem soha nem is fogom. Egyszerûen nem fognak meg. Nekem a vörös oldal = Szovjetúnió. :)
A tengeri csaták látványosak, de élvezeti értékük kb. 0. Jönnek a legtápabb 500 CP-s szovjet hajók megtámogatva az olcsóbb Moskitos 150 CP körüli egységekkel és minden NATO hajót bedarálnak erõlködés nélkül. Nekik van a legjobb CIWS (exceptional) és az ECM sem rosszabb 20%-nál. Nem is kell több, mert a szaros 40%-os hajós Harpoon kb. seggtörlése jó, de másra nem. Ha nem lenne CIWS, akkor sem találná el még a hegyoldalt sem, nemhogy egy hajót. És erre jön még az superior szovjet CIWS. Röhej.
Jön két ilyen szörny és te akár 1500 CP-t is elkötlhetsz hajóra és repcsira, ezek 1000 CP-bõl letolnak, mint a szart, veszteség nélkül.
Azt kellene egymás elleni békés hajós csatában kipróbálni, hogy a sima repcsik mit tudnak a hajók ellen. Tegnap egy alkalommal valamiért már nem lõtt lévgédelem vissza és két A-8B elsüllyesztett egy rácsapással egy 160-as hajót és a A-4-en még durvább rakéta van.. Ha együtt mennek a sok ASM-mel, akkor a légvédelem nem õket fogja lõni elvileg. Apró hiba, hogy lassúak, jól kell koordinálni a támadást.
Repcsibõl én úgy látom, hogy csak annak van értelme, amin négy rakéta van. Az Exocetes 3XP-s Etendardból hármat behíva mással kombinálva sem értünk el sok sikert. Inkább több és kis sebzésû rakéta kell, hogy egyáltalán legyen találat. Sok-sok heli, mindenktõl legalább egy Hornet vagy SH és emellé még megnézni az AV-8B-t és A-4-et. Nagyon szélsõséges esetben meg lehet nézni, hogy at ATGM-ek mit tudnak. A F/A-18C-n vagy négy darab 30-as AP-vel és igen gyorsan indítja õket.
A Puma TS szerveren gyûlik a magyar keménymag, néha 6-8 ember is összeverõdik. A címét sajnos fejbõl nem tudom, de este megadom, ha otthon leszek. Vagy kérdezd meg bgabor-t.
Nos, megvettem én is a RD-t a héten. Az eddigi véleményem:
Balansz: A földön egészen jó, már a ruszkik se OP-k, fõleg légierõ terén. A drága air mobile inf meg nagyon drága náluk. Ami kifejezetten hátrány a nagy mapok miatt.
Új népek: Kína és é. korea nagyon tetszik, légierõ és AA terén gyengék, de a gyalogságuk nagyon ütõs a nagy létszám miatt.
Mapok: Tetszenek, mivel nagyok, sokat lehet manõverezni rajtuk. Különösen a légi szállítású gyalogság használatára kényszerít rá.
Tengeri csaták: Maguk a csaták élvezetesek. Viszont a vörösök túl tápok. Náluk eleve 2db rombolót lehet behívni, amíg a NATO csak egyet tud. A rakétáik pedig sokkal jobbak. Minimális veszteséggel tudom bedarálni az ellent, amíg tudom tartani tõlük a távot. A supply hajóik is sokkal jobbak. Eddig 4et mentek tengeren, de ott ilyen 2k pont ellenében szereztem 6k-t a csapatnak. Az a 2k is a földön veszett el.
Mindent összegezve, megérte azt a 3500ft-ot amit kiadtam érte
Btw, egy TS címet tudnátok adni? Beszállnék másokhoz ha lehet.
A mindenhol alatt úgy értem, ami olyan pálya, ahol van hajózásra alkalmas pálya. Ilyenbõl van 3 v 3 és 4 v 4 és "troll pálya", ahol csak olyan deck meghet, amiben csak a NAVAL slotok élnek és ilyen speckó deck van.
Mindehol. Egyébként totál inbalanszolt, a vörös oldal hajói sokkal tápabbak. Mondjuka kék oldalon irgalmatlan sok repcsi van, de olyan burtál a CIWS, hogy 6-8 gépes támadó kötelékek kb. 0 találatot érnek el 2-3 hajós csoportok ellen.
Hellosztok! Láttam az imént a steam, hogy felrakták a hajókat is. Multiban, vagy egyedi játékban lehet vele játszani? Milyen pályákon? Elõre is köszönöm a választ!