A kétéltû hadmûveletek néha egész jók, néha nem. Én azt látom, hogy minél kevesebben vagytok a pályán annál hatékonyabb. Eszméletlen taktikai lehetõség, hogy bárhol megjelenhetnek.
Egyesek a kinti fóruon panaszkodtak, hogy az OSA-AKM túl drága a rakéták számához és általános stat számaihoz képest. Csak azt felejtették el, hogy kétéltû. Így meg elég durva. Roland 2/3 szerû SAM ami kétéltû és minden NATO ATGM helit leszed? Upsz..
A Szu egyedül több és jobb kétéltû egységekkel bír talán, mint az az egész Bluefor egyött. Norov és Sturm úszóképesek, van csövese és ATGM (2800 méteres!) tûzerõ is. A gyalogsági szállító jármûvek közüül gyakorlatilag alig van, ami nem úszóképes. A spam értékû géppuskás vacaktól a Konkurs-M és Bushmaster szerû löveggel bíró cuccig van mindent, ATGM és AAA-s is van. Félelemetes széles skála van, ha úszó aknavetõ is van, akkor aztán az mát tényeg hab a tortán lenne. Érdemes kirpbóláni szerintem.
Lenne értelme a szigeteknek is!Oké a hagyományos tüzérség könnyen kilõhetné õket de ez szinte barmelyik 1 feladatú elharitó jarmûre is igaz!(AA,ATGM Vechile....stb)Okosan használva,megfelelõ árazással jó alapot biztositanának a tenger felöl érkezõ támadás megállitására!
Én azt nem értem a hogy miért nem tettek bele a fejlesztök minden nemzetnek talan 1-2 tipusu szárazföldröl behivható hajó elleni rakéta egységet!ez egy picit ha nem is teljesen de balanszorozná a hajók tüzerejet a partközelben!
Rafael nincs, csak Rafale és másrészt meg prototípus. Az Eugan régen azt mondta, hogy 1995 tájáig lesz kitolva a timeframe, ehhez képest bõven 2000 utáni egységek is vannak repcsiknél.
Csak hajós és vizes pályának semmi értelme, mert akkor csak szerencsejáték az egész.
Tegnap én is csatlakoztam a RD-hoz. Az elsõ benyomások: Van néhány új egység, én többet vártam volna. Engem fõleg az európai fegyverek érdekeltek, szerintem az 1986 magasságában nem ilyen fegyverek voltak. (pl: a Rafael 86-ban repült elõször.) Mindegy, én ezeknek is örülök. A repülõgépek olyan alacsonyan manõvereznek, hogy azzal ki lehetett volna fúrni a 4-es metro nyomvonalát, de ezzel már elkéstek a fejlesztõk :) Szóval, több helyen a domboknak csapódva, pattogva repülnek. Gondolom ezen még javítanak. Én várom a hajós egységeket, bár kicsit keveslem a típusokat. Jó lenne, ha lenne olyan pálya (nagy pálya), ahol csak víz lenne és csak hajók és repülõk harcolnának. Val.szín egyenlõre nem lesz. Nem találom túl életszerûnek, hogy ezekkel a nagy hajókkal ennyire partközelbe jönnének, mint ahogy azt tervezik. Kíváncsi leszek a partraszállós pályákra. Egyenlõre van mit fejleszteni :) Igazad lehet, kell még jó pár hónap mire kikristályosodik minden.
És mégis a többség RD-t tol már és nem ALB-t. Mondjuk a játékosok tudásza eszméletlen. Vannak igen pro-k, de olyan amatõrök is, hogy csak úgy nézek néha.
Én nem temetem, ezért írtam azt hogy jelen állapotában ilyen. Mondjuk azt hogy bõven van mit variálniuk és átalakítaniuk.
A tüzérség ereje tényleg vicces. Nem esik le az Eugennek, hogy szaros 155 mm-es gránátokban, amiben van kb. 10-15 kg robbanóanyag azok akkorát durranak, ami egy 2000 fontos Mk-84-nek is becsületére válna... Egyszerûen ordító az aránytalanság a bombák és tüzérségi gránátok tûzereje között.
Én azért nem érzem ennyire súlyosnak helyzetet és ugyebár még beta és ez az balansz gondokhoz vezet. A kétéltû hadmûveletekkel egész érdekes dolgokat lehet csinálni, ez már önmagában megéri. A térképek akkorák, hogy az 1 v 1 térképeken valóban simán el lehet veszi.
200 pontos egység? Csak a repcsik és hajók kerülnek ennyibe, a legdrágább hk is "csak" 180-ba kerül. A 20-as frontpáncélú hk-k már annyira sem táposak, mint az ALB-ben, mert 20 feletti ATGM elég szépen odacsap nekik is. A 22 és egy 23-as forontpáncélû tankok mind protók és irgalmatlan kevés van belõle. Oldalról meg egy még egy régi ATGM is kibelezi õket... Valahol vicces, hogy te azért panaszkodsz, mert ûbertápak a kinti fórumon meg egy rakás ember azért sír, mert az új ATGM-ek szerintük még ezeket is könnyen megeszik. Én meg azt látom, hogy egyszerûen hangsúlyosabb lett, hogy mit mivel támadsz. Közepes hk-nak is megvan a maguk szerepe és vannak olyan közepes hk-k, amik papír páncélúak, nincs komoly AP power sem, csak éppen 40-50 pénzért (!) a legnagyobb 2275 méteres lõtávval bírnak és gyorsak is. Ezek a felderített ATGM platfromokat bizony úgy szétcincálják, mint a szart... A tüzérség tápossága miatt meg az álló ATGM elég vicces egység, mert azért a mortarok még elég gyorsak...
A régi egységek közül egyébként bõven vannak használhatóak. Szimplán azok lettek még szarabbak, amik eddig sem voltak jók semmire. Az ALB NATO hk-k közül a 65-ös Chieftain Mk 10 és MIIP Abrams alatt semmi értelmes nem volt. Ha nagyon erõlködök, akkor talán a 60-es M60 vagy a 75-ös protó és talán a francia proto hk. Az összes többi hífos. Se lõtáv, se tûzgyorsaság, se pánél se tûzerõ, oszt mégis annyiba kerülnek, mint az ATGM-es T-55 vagy T-62. Az ALB-ben az 55-80 árkategóriában a PACT oldal hülyére gyalázta a NATO-t. MIIP Abrams volt az egyetlen jó cucc, az viszont nagyon. Tûzereje a közepes hk ellen bõven jó, pontos is, iszonyat gyors - leszarja a tüzérséget és pikk-pakk ATGM gyilkos távon belül van, de 90-ért a 17-es frontpáncél az kb. az emberiség elleni bûntett volt. Egy rocket arty supporttal még ATGM-eket is legyalulnak és ha ATGM nem talál akkor a közepes PACT hk-kal is a padlót mossa fel. Még RD-ben is jó.
A bibi az, hogy az RD-ben tényleg már ez a minimum az új ATGM-ek miatt. A 23-as AP powerrel tudtommal a 14 páncél alatt minden egy találattól meghal...
A tûzérség az, ami nekem nagyon nem tetszik nekem sem. Én nem tudom használni, de mások igen, meg a mázlifaktor még nagyobb. Ha mellémegy, akkor ok, ha meg éppen jó a szórás, akkor minden szart szétszednek. Amíg a beacon nem ment, addig még megjelölni sem lehetett õket a térképen. Az ALB-ben mondjuk meg annyira haszonatalan a csöves tüzérség, hogy csak füstölségre használom és ha nagyon nincs más dolguk, akkor néha odapörkölnek, de szökõvéenként.
A rakétás tüzérség tûzereje még nagyobb, de egyszerûen annyira csigalassú, hogy csak campelõk ellen jó bármire is. ALB-ben, ha tároltam a tûzerõt, akkor olyan gyorsan reagált majdnem, mint egy mortar, csak az újratöltés után kellett jó sokat várni a köv. sortûzre. Itt nem. Képtelenség vele még manuális elõretartással is tüzelni. Mire a tárolt tûzerõ lemegy addigra az offenzívát talán már le is fújhatom, mert az ellen totálisan átmozgat mident...
Az RD tempója lassabb, ami eleve jó dolog szerintem, ezért DLC-ként megvalósíthatatlan, hiszen az egész játékot újraírja. Az ALB tempója szerintem vicc, sok v sok játékban majdnemhogy követhetetlen még egy fronton is. Az RD-ben nem ez a helyzet. Nem véletlen az, hogy a low cost annnyira népszerû az ALB-ben...
A folyamatos elevation a teraszok helyett is tuti, hogy ALB-vel nem mehetne.
Sokan említették, hogy anno az ALB is egy kalap szar volt a beta és a megjelenés után is. És augusztusban keztem el, és a decemberi MoAP után kapta csak meg a mai arculatát. Május-december.. Adjatok ennek is 7-9 hónapot és aztán lássuk, hogy mire jó, nem temessük elõre...
Akinek meg a hajó nem teszik, az szimplán nem játszik majd olyan pályán. Ennyi. Más is emlíette már ezt a kinti fórumon...
Az RD-ben nagyon sok elõremutató dolog van, csak a sok újdonság miatt még nem sikerült gatyába rázni. Viszont meglepõ, hogy néha hallgat az Eugen arra, akire kell. Pl. az ûberbrutál MiG-21S-t lenerfelték áremeléssel, a DAN/NOR F-16 20%-os ECM-je teljesen jó, a Szu-27 család légiharcfegyverzet is normális lett, a NATO szupernehéz hk-ja már nem annyira OP-k a REDFOR tankokkal szemben, stb.
Hát nem tudom mi lesz ezzel a Red Dragonnal. Jelen állapotában szerintem közelében sincs az Airland Battlenek.
A gépigény az ígéretekkel ellentétben sokkal magasabb az Airland battleénél, pedig azt ígérték hogy ugyanakkora lesz. Hát nem. Béta még persze, de nem hiszem hogy így néhány héttel a megjelenés elõtt sokat foglalkoznának már a grafika optimalizálásával. (csak akkor ne tegyenek már betarthatatlan ígéreteket)
A tüzérség újfajta mûködése egyszerûen nevetséges, folyamatosan tüzelnek szünet nélkül azonnal stunolva az ellenséges egységeket, még tankokat is, akik azonnal ledermednek és megállnak tõle. Ma volt egy 3v3 játékunk ahol conquestben hárman támadtunk egy ellenséges szektort kombinált erõvel, tankokkal, IFV-kel, gyalogsággal, csapatlégvédelemmel és helikopterekkel, és az ellenség KIZÁRÓLAG tüzérséggel megsemmisítette az egész támadó erõnket. A tüzérség újfajta, Red Dragonos koncepciója teljesen mûködésképtelen.
Vagy említhetném a hajókat, amik akkora melléfogásnak bizonyultak hogy rögtön "kivették" õket a játékból és azóta is "újragondolják". (mondjuk már az alapötlet is hatalmas baromság volt, hogy vonjunk be a taktikai szárazföldi harcba többszáz kilométeres hatótávolságú fegyverekkel küzdõ mélyvízi egységeket, mindezt ilyen kis térképeken)
A másik gáz dolog az új, 200 pontos, több szerepet kombináló über egységek jelenléte, amik teljesen használhatatlanná tették a régi egységek komoly részét.
Egyelõre ez a játék erõs visszalépés minden területen az Airland Battlehez képest. Egyébként szerintem messze nem ér meg tízezer forintot, ezt (öt új nemzet, húsz új térkép, 400 új egység) simán fizetõs DLC-ként kellett volna kiadni az Airland Battlehoz, nem pedig teljesárú játékként.
Szóval számomra egyelõre marad a kiforrott, jól bevált Airland Battle.
Köszi az infot. Reményeim szerint pár nap és csatlakozom. :)
RD sebzések. Már nincs 4-szeres sebzés 0 armor és AP fegyvernél csak kétszeres.
Az a baj a Steamtrades.com lappal, hogy csak úgy tudod használni, ha van 100$ értékû steam játékod a profilodban. Ellenkezõ esetben nem enged belépni a steam account-oddal, mert nem meg át az ellenõrzésen. Amúgy valóban van region free gift státuszú Red Dragon 12$-ért.
Ha valaki tudna ebben segíteni, hálám üldözné egy darabig... :)
Paypalt lerendezem én, csak az eladóval kellene lekommunikálni a dolgot.
Ha kicsit utánajársz, Steamtrades.com oldalon keresztül kb 2400 forint befektetéssel hozzájuthatsz teljesen legálisan.(vannak ruszkik akik Paypalt is simán fogadnak, még TF2 kulcs sem kell) Vagy kevesebb járkálással, és egy plusz közvetítõ hasznával, 4000 forint a Porta által ajánlott oldalról, az is megbízható.
Kicsit meglepett hogy egybõl 40 eurós ár lett dobálva, sajnos még nem mindenki keresi nyugatnémet kemény valutában a kenyerét, amihez a Steam árak vannak igazítva.
Dobozos változatot egyébként nem is várok, utoljára a RUSE és a European Escalation dobozát láttam élõben itthoni kiskerben, AirLand Battle szerintem már csak webshopok rendelési listájáig jutott.
Ha van valakinek olyan replay-e amin látszik a cluser arty hatásos használata azt megnézném. Próbáltam használni, de semmire sem jó. A páncélosok olyan gyorsak, hogy megcélozni sincs esély õket...
cdkulcsok.info
én 4000ért vettem
Ez lényegében egy új játék, mert újradefiniálja az egészet, annyi térkép és tartalom lesz benne. Egy ilyen játékért ez nevetséges összeg, mert végtelen újrajátszhatósági faktora van ma multis játék miatt. A játék árak az infláció és a pocsék EUR árfolyam ellenére lényegében nem drágábbak, mint 5-6 éve.
A másik az, hogy ez jelenleg open beta. Az ALB-t is szidták, mint a bokrot, aztán egészen csodás lett. A hajók azért nincsenek az open betában most, mert az 1 hetes zárt beta alapján az egészet újra kell gondolni. Ellenben már most van vagy 6 térkép és lesz a véglegesben vagy 12.
Az RD eddig nekem bejön minden stiklije és balanszgondja ellenére. A legnagyobb baja, hogy a jelenlegi deck system mellett szinte semmi értelme a specializációnak és B/C decknek.
Mondjuk nem mintha találkoztam volna ALB-ben olyan C deckkel amit nem vertem volna hülyére a NATO mechanized A deckkel. A jól mikrózott A deck egyszerûen leveri a B/C egységeket, mert lõtávba sem érnek a harckocsik, az ATGM pocsék. A totálisan nevetséges R-27R-es MiG-21bisz kivételével nem sok gondot jelent. Egy C cat spam decket úgy toltam le egyszer, hogy semmilyen komoly egységset nem lõtt ki. A jól supportált Leo2 mindent szétlõtt, amit hozott és tökmindegy volt a mennyisége. Az RD ugyanez súlyosbítva.
Amíg mozog egy hk. addig esély sincs szinte elnyomni, mert tetû lassú a tüzérség. A top tier ATGM kivételével mindent szétcincálnak. 22 front páncél eszméletlen durva.
30 ojró? Nem sok ez egy kiegért? A fene... Torrenten esetleg fent van valahol? Mert itt olvasom a negatív kommenteket meg hajók sincsenek...hát nem tudom kiadok e ennyit érte. Igazából tesztet sem láttam pedig az is mérvadó lenne. Vagy demo. Ne értsetek félre szeretem a játékot, az ALB-el sokat játszottam az utóbbi idõben, multizni meg nem akarok de ez a kieg nekem így elsõre elég közepesnek tûnik. Na meg ez, hogy 30 ojró az akciós ár? Ehh... éveket várni nem akarok rá, mert kezdem picit unni az ALB-t. Bár el tudom képzelni, hogy megveszem a Japán fanatizmusom miatt :) JSDF powa! :)
Ezt felhozták a kinti fórumon. Lehet, hogy hiba volt ennyire általánosítna, de volt rá példa a történelem során.
Már meg lehet venni 30€ ha van ALB-d, ha nincs akkor 40€. Legalábbis a Steamen. Az akció április 27-ig tart, amúgy már lehet vele játszani, mégha béta fázisban is van. Tengeri pályák még nem érhetõek el, egy-két egységnek nincs miniképe, de már lehet látni mire lehet számítani. Mondjuk arra, hogy a navy seal AK-47-et használ gépkarabélynak :)
Hali. A Red Dragon mikor jelenik meg? És mennyibe fog fájni?
Folyamatosan mozgattam a SAM-et. Akkor is elkapta, amikor egy facsoporottal odébb volt. Fura módon egybõl leálltak vele amikor közöltem, hogy "csak nem csalók vagyatok"? Lehet hogy berezeltek, hogy bemószerolom õket a replay alapján. Utána már hogyhogynem csak egy CV-t kaptak ki, mikor elõtte vagy 2-õt...
A bal oldalon is teljes magabiztosggal hozták elõre 0 fedezettel helin a felderítõket.
Miér is nem tettek le se légvédelmet se semmit az ágyúk mellé? Mert a kémük sanszosan jelentette volna, ha bármire készülünk.
Túlságosan sok a gyanús jel, pedig nem vagyok paraoinás, csak kétszer is botlottam már csalókba. Lejátszottam igen sok ALB játékot és soha nem láttam ilyan pontos F-117 "vak" (?) támadásokat...
Azért az F117es bombája területre hat, azzal el lehet trafálni dolgokat véletlenül is. Megaztán recon nélkül is látja honnan repülnek fel a a légvédelmi rakéták. Már csak ha azokat, és a tipikus helyeket szétbombázza, már elég sikeres lehet. Bár valóban hajmeresztõen pontosak voltak a csapásaik végig.
Nem tudom, hogy miért nem láttunk õket most. A legtöbb játékban röhejesen könnyen lõttük le õket. A tenger felõl hozták be, hiába volt ott recon heli és inf. azok sem látták.
Recon nem volt, ehhez képest kétszer is eltrafálták a lévédelmet F-117-tel. Ennyire mázlija senkinek nem lehet, serintem csaltak. Az egyik kilépõ játékos surrender után bennmaradt és figyelt. Ilyen arty spament csak koordináló emberek hoznak össze TS-sel, mert másodperce egyezetetve volt a tûzcsapás.
A megoldás az lett volna, hogy hamarabb váltok a T-80U-val oldalt és letoljuk õket. A tüzérségükeg meg egy szem CBU/Mk bombás is eltörölte volna a föld színérõl, ha lett volna ilyen szükség esetére a deckben.
Megnéztem skacok a mai low cost játék replayet. Ezek totál amatõrök voltak és lehúztak minket az õ szintjükre... Mikor látszott az artyspam meg kellett volna kockáztatni egy megkerülõs légitámadást vagy legalább desztantot. Semmivel nem õrizték a tüzérséget. Két gyalogos vagy egy bombás repcsi az összes ágyút kinyírta volna.
Reconjuk semmi nem volt, vakon lövöldözgettek. Az az egy recon volt, ami elfoglalta a FOB-ot és leszedte a CV-t.
Azzal nincs gondom, csak kijöttem már a gyakorlatból és ha nem tartod magad szinten akkor hamar visszaesel.
Az ember meglepõen gyenge játékosnak érezheti magát, ha noobokkal kell szenvedni. Mitó magyar srácokkal tolom együtt kb. egyszer kaptunk ki és akkor is csak éppenhogy és már igen fáradt voltam. Az elmúlt kb. 60 játékomban 4 vereség volt az ALB-ben, abból egyszer az, amikor 3 v 3 vagy 4 v 4-ben mentnük együtt egy pocsék ALB pályán, ami annyira nem balanszolt, hogy semmi esélyünk nem volt és folyamatos rocket arty spammel szemben képtelenség volt támadni.
Mikor elkezdtem velük játaszi, akkor 35% táján volt a gyõzelmi arány. Most majdnem már 50% és csak nõ és nõ.
Nem biztos, hogy "rossz" játékos vagy, csak ha idióták/bénák/noobok és/vagy ezek tetszõleges kombinációja vesz körül, akkor tehetsz bármit fõleg ha a csapat fele kilép...
Mondanám, hogy 1000+1 dolgom volt és nem volt idõm de az csak részben lenne igaz :). Olvasom itt a "blogodat" :) és kb. ennyiben ki is merül a játék, 1x voltam fent de elment a kedvem, ahhoz meg, hogy jól játszak, napi szinten jó pár meccset le kellene nyomni, ahhoz meg már tényleg nincs idõm/kedvem.
Gondolom te megvetted már az új részt de én lehet inkább a WT:GF mellett döntök és inkább tankozom. Igaz ott is elég táposak az oroszok, dehát így van ez mindenütt :)
JN mostanában nem nagyon látlak wargameezni. Mi a szitu?
Én sem. Más. Nézte már valaki a naval speces decket...? Röhej.
Nemhogy a NATO, de a jenki (!) naval deck (ex. marine) nem rendelkezik BVR képességû vadásszal a kõkorszaki F-4-et leszámítva, ami kb. seggtörlésre jó még a középkat gépek ellen nemhogy a csúcs szovjet gépek ellen. Igen, sok csapásmérõ van, de minden jenki gépen csak AIM-9 van és AIM-9M is csak a F/A-18C-n, amibõl egy jön be... SEAD gép az egy card Prowler...
Mi van a szovjet deckben...?
2xYak-141. 40% ECM, és 2xR-77 meg 2xR-73. 2xSzu-27PU, 50 ECM%, 4xR-77 és még csapásmérõ is. Ezen felül van Szu-24 SEAD, nem túl jó, de legalább van. Sok hívható be, olcsó. Szu-24 FAB-bombával. Két fajta Yak, van napalm és FAB-500.
Röhej, de a korlátozott géptípus ellenére a szovjet naval deck sokkal erõsebb, mint a jenki. Van BVR gépe és a többibõl hívható be komoly mennyiség.
Vágjátok? A szovjet erõsebb... Akiknek olyan "sok" rephordozójuk volt...
Eszemfaszom megáll ezeket a barmokon, de tényleg. Semmi értelme nincs kék oldalon a naval decknek, mert semmi értelmes nem hívható be, mert a jenkiknek mindenbõl egy cardja van és, még ha több is lenne használató BVR képessége 0. A vörös naval deck is két perc alatt lelõ mindent nemhogy a USSR national deck Szu-27M és PU-val...
Ha meg nem akkor idõt és kreditet vesztettek. Én soha sem szerettem az ilyen taktikákat.
4 v 4 taktika. Két játékos vesz 2-2 ilyet és a másik kettõ ad mellé SEAD és vadászfedzetet és rámennek a kezdõ zónára. Vagy bejön vagy nem. Ha bejön, akkor aúú....
Egy baj van velük, hogy egyesek arra fogják használni, hogy cv-t vadásszanak vele. Így rákényszerítenek téged arra, hogy egyrészt nagyobb védelem legyen a cv körül vagy fegyveres cv-t vegyél. Persze neked is ugyanezt a taktikát kell követned, ami kicsit sablonossá teszi a használatukat.
A radaros légvédelemrõl meg le fogok szokni. 2 legjobb jenki Hawk nem volt képes két kör alatt eltalálni egyszer sem a MiG-25BM-et, az meg a második kör leírása közben mindkét SAM-et kilõtte... És MiG-25BM-bõl is lehet kettõt hozni, míg EF-111-bõl nem...
Cluster bombák nem nagyon sebzik a gyalogságot. Napalmot kell dobni vagy pedig olyan bombázóval kell bemenni, amelyiknek a bombájának magas 'HE' értéke van.
Városban csücsültek. Végig lõttem õket artyval, plusz megszórtam õket SU-25SK (vagy csak simán a K variáció, mindegy, amelyiken a cluster van). Rájuk küldtem egy kisebb észak-koreai hadsereget külön a transportokkal, plusz elit gyalogság meg t55-ök és az eredmény az lett, hogy egy ember veszteség nélkül, túlélték a városban...
Ma is megérte játszani. Egy csapat Kustjägre és egy csapat Rifleman'90 megölt karcolás nélkül bombázás alatt, 4 teljes osztag koreai gyalogságot apc-stõl, támogató tankokkal mindennel együtt. Csak egy picit op ...
... na jó inkább nevetséges.
A Bushranger helivel legyetek óvatosak, mert a nemirányítatlan rakéta AP poweres...! Néhány rakétával és másodperc alatt nekem szétkapták a legjobb T-72-õmet. Kicsit OP a cucc, mert 45-be kerül...
Észrevette valaki, hogy az szovjetek milyen tápos szállítójármûvet kaptak? BTR-7. 7-es fronpáncél és gránátvetõ, mindez 30 zséért... Egy "mini BMPT".
Az ATGM gyalogság nagy baja, hogy foglalja a helyet más elõl a városban. Ha az van a város szélén, akkor a közelben levõ támadó gyalogság õket darálja le. Ha meg lecseréli õket az ember másra, akkor meg a város felé masírozó gyalogságot a sok ágyús platfrom tudja támogatni.
Azért az ATGM gyalogságnál azt ne felejtsük el hogy sokkal nehezebb felderíteni õket mint a jármûveket. Természetesen nem azt mondom hogy egy ATGM gyalogság megfogja a jobb szárnyat pld de szerintem megvan a maguk helye, csal ésszel kell használni.
Az ATGM-mal szemben az ágyú lövése gyorsabb. Tehát, 1500-1900 méter táján az ágyús palatfromoknak elég nagy elõnyük van, mert bepánikolt ATGM mire lõ õk már vagy kétszer lõnek. Ha négy olcsó IKV 91 szerû cuccod van, azok úgy szétcinálják õket, hogy ehaj. A Konkurs meg a Leo 2A4-be kemény 1 sebzést visz be. Volt, hogy négyes ATGM csoportot éületeben mészárolt le egyedül, mert a pánikolt ATGM inf. egyszersem találta el
Nem. Ahol ATGM gyalogság van, ott más is van. A fél város morálják beadárom.
Ha meg csak két ATGM van, akkor azoknak semmi esélyük. Én pl. egyáltalán nem használok ATGM gyalogost, annyira gyengének tartom õket. A legtöbb noob player beáll ATGM-mal és azt hiszi, hogy fú, akkor gond megolva. Recon mellett megy a rockte arty aztán smoke és top tier és olcsóbb nagy löveges platfromok meg halomra mészárolják õket...
Az EEben ha egy inf bement egy házba és te elkezdted lõni mondjuk artival vagy akár force tank fireel akkor nem az általában megmurdert hamar. de legalább pánikolt.
itt meg mondjuk van egy zona ami 6 épületbõl áll. Tegyük fel a legalsóban van két inf. Elkezded lõni artival az ellen kiadja a parancsot hogy zóna elhagyása északra és csodák csodájára a két inf teleportál egybõl a a zóna északi részére a legalsó házból. ami kb 20 méter. Máris nem talál az arti vagy a napalm... no comment.
ALB-s gépigényhez képest nálam nincs változás. A város blokkos rendszere most is megvan.
Az ATGM meg a totál olcsó füsstel lazán kinullázható vagy rocket artyvan terítsd be a város szélét. A pánikolt ATGM gyalogság a kertkaput sem találtja el. Még, ha valami csoda folytán az elsõ lövés talál, akkor is 400%-kal hosszabb újratöltés alatt kb. minden megöli õket.
Az EE-val nem játszottam, de ott ha nem volt ilyen rendszer, akkor mégis hogyan kaptak fedezékbónuszt a gyalogosok..? Tudtommal sehogy. Volt errõl is fórumvita, a játékosok kb. 90%-a soha a bödüs életben nem kívánta volna vissza az EE-s városi harcot. Túl sok mikro, ahhoz meg az AI túl hülye. Ugyanis sokszor nem pontosan ott áll meg az egység, ahol neked kell, ezen felül tüzérség ellen a block rendstzer nélkül fedezék és rejtõzködési bónusz sem lenne.
A 15 pontos ATGM meg a közpes hk ellen sem rúg labdába nemhogy a top tier hk-k ellen. Fedezébónsz nélkól a hk a 2 embers orszagokat egy lövéssel szedi szét. A rocket arty még fedezékban is bepánikoltatja õket...
gépigény mennyivel nõtt? városok mennyire rombolhatók? esetleg a környezet? Totál nem figyeltem a hireket bocs!
Ami miatt én abbahagytam a játékot az a hülye új inf combat zone system volt. Egy 15 pontos ATGM inf a városban iszonyat pusztitást tudott végezni. Arti, napalm elõl meg arréb lehetett õket teleportálni. Sokkal jobb volt a EE rendszere.
Nem baj, ha sok a noob, de legalább kommunikálnának vagy figyelnének rád...
Mikor én azzal az állítólagos profival meg még õ közölte, hogy maradjak inkább csendben. Hát majdnem elküldtem a jó kurvaanyjába. Azt persze mikor az elszúrt gyalgos offenzívájából én húztam ki a szarból meg végén közöltem öcsi, nézze a stat, hogy kinek köszönhetõ fõleg a gyõzelmet, akkore valahogy kussolt a drágám...
Egyetértek molnival abban, hogy nagyon sok a noob. Amikor együtt toltuk nem is vesztettünk el egy meccset sem. Én is játszottam kicsit 1 vs 1-ben meg több vs többen. Ez utóbbinak nem látom már értelmét a rengeteg béna/kezdõ csapattárs mellett. A pályák sokkal nagyobbak mint az ALB-ben. Rengeteg hely van a manõverezéshez és a légierõ is sokkal jobban használható mivel a nagy térkép miatt jobban szét van szórva a légvédelem.
Míg molni az usákokat és oroszokat próbálta ki én a személyes kedvenc Eurocorp és keleti blokk felé mozdultam el.
Eurocorp:
Rengeteg kiváló gyalogos egység (ALB-ben is durva volt a francia gyalogság) , a mistral az egyik legjobb manpad és a német deszantos is nagyon ütõs. Logisztika rész is nagyon erõs a mankatival meg a CH-53-al. A légvédelem és tüzérség is nagyon jóféle. (MLRS, CAESAR, Aufi )A crotale egyedül ami csalódás nekem. 4db rakétával semmit sem ér. Pontatlan és erõs 20-30mp alatt ellövi a készletét még mozgás közben is. Tankoknál a többi nagyhatalomhoz képest inkább csak a középkategória teteje. A Lecrelc és a Leo2A5 nagyon ütõs azon kívül azonban csak a Leo2A4-van. Bár ez már így önmagában általában elég. A felderítõ szekciójuk is nagyon jó. A mistralos felderítõ simán elmegy légvédelemnek is. A felderítõ Tigris meg kegyetlen. Lelõ helit és tankot egyaránt. Jármûveiket annyira nem használom talán csak a wiesel tow2 van bent. A helikopter szekciót szintén erõsíti a Tigris. Az egyikhelik ellen a másik tankok ellen specializálva és elég olcsók is. Repülõknél a játék legjobb vadászgépe (Rafale) és elég jó csapásmérõk vannak. Egyedül a páncélvadász repülõgépeket tartom gyengének.