Az ALB-ben nincs vagy alig van olyan, hogy a magasság különbség nem teraszos. Az RD több pályáján egy rakás kis dimbes dombos rész van vagy magán a hegyen is. Nagyon nehéz megítélni, hogy merre mehet jármû vagy azt, hogy egy kis mélyedésben az honnan rejt el.
Az AB is az open béta alatt totálisan játszhatatlan volt, szóval nyugivér. Azért béta, hogy változzon.
De amúgy beszarok az embereken. Emlékszem, hogy sirt mindenki, hogy jaj legyenek hajók. Most hogy vannak, jaj miért vannak hajók :D
A noobok meg addig fognak campelni amíg kb 20szor le nem gyakják õket secc perc alatt. AZ EEben is így indult. Ez nem a játék hibája hanem az IQ huszár játékosoké. Majd be fog állni ez is szépen magától egy kis idõ után.
Mit takar ez a smooth elevation kifejezés?
Nekem nagyon bejött eddig az összes új térkép, ma egyébként jött frissítés kettõ újjal. Nagyon jót tesz a játéknak a lassabb tempó.
Egyetértek, de nem hinném hogy ez probléma lesz. Egyszerûen a szép vízmentes pályák lesznek majd a népszerûek, azt hostolnak majd az emberek, és a fejlesztõknek is le fog esni a dolog idõvel.
Néztem én is a RamJB féle videót youtubeon a hajókról, hát nem tudom... Sovremenny és Udaloj rombolók 10 kmes hatótávolságú Moksit hajó elleni rakétákkal. Hogy lesz ez vajon, a behozott hajók az elsõ fél percben szitává lövik egymást?
Tényleg kellett ez? Mondjuk a folyókon hajózó kis riverine csónakok érdekesek. Abban viszont nem hiszek hogy szükség volt óriási térképekre. Az ALB nagyon bevált koncepcióval bírt, jól mûködött. Ehhez képest a RD úgy tûnik úgy akar hozzá képest javítani hogy minden nagyobb/több/drágább. Nem hiszem hogy ez jó ötlet vagy hogy be fog válni. De majd kiderül.
A valóságban partközelben óvakodi kellene a szárazföldi ASM-tõl a hajóknak és sokminden mástól. Sok ember szerint totálisan hiba volt a hajók felé menni, mert a rescale miatt egyszerûen nem illenek bele játékmechanikailag a világba. A megoldás peszer egyszerû, aki nem akar, az nem játszik hajós pályán. A baj az, hogy ezzel a pályáj száma csökken... Ezen csak úgy lehet segíteni, hogy megállapodnak a felek, hogy nem használ ezeken senki hajót, így ezeken is lehet játszani. Vagy egyes hajókat nem használ. Így pl. lehet partaszállással flankingolni, csak nem kapatnak irrálisan erõs támogatást. Ez még a jövõ zenéje...
Köszi az információkat. Nem tudom, hogy valójában mennyire használhatók a rakétás rombolók/fregattok part menti akciónál? Minden esetre én ezt a részét vártam, majd nem soká én is beruházók a játékra.
Ugyan eddig passzív olvasója voltam a fórumnak de nem nagyon láttam még egy olyan embert aki ennyire bele ásta magát a játékba szóval +1
Mit szólnátok ahhoz, ha a topik házigazdája lennék?
A tengeri csatákat jelenleg letiltották, nem választható olyan pálya, de az eddigi videók alaján nagyon nagy bajok vannak. A nagy hajók árát már megemelték, a Sovremenny osztály 500 CP, de szerintem még ez is kevés lesz. Egyszerûen olyan tûzerõ van ezeket a ladikokon, hogy nem lehet balasznoszolni õket.
1 v 1 és 2 v 2 pályák vannak, ezen mennek a 3 v 3 és 4 v 4 meccsek is.
Tegnap este volt egy kis RD, párosban és három ismeretlennel is. Íme a tapasztalatok.
A játék alapetõen lassabb és kevésbé darálós lett szerintem. A pályák nagyon, manõverezõ harc lehetséges még 3 v 3 és 4 v 4-ben is. 2 v 2-õn meg aztán ihaj. Ez jó. 4 v 4-ben olyan szintû mikrózást tudtam csinálni, mint low cost-ban...! A bevételen normál beállítás esetén csigalassan jön, érzése talán fele/harmada az ALB-snek.
A pályák szerintem változatosak, a valódo smooth elevation modelezés miatt eszméletlen lehetõségek vannak mikrózás szintjén és még 4 v 4 -ban is van rá idõ.
Az artyk tûzereje nagyobb, de lassabbak és még jobban eszik a supportot.
A játékosok nagy része totál noob, eszméletlen campelés megy. Olyan könnyû gyõzni - fõleg a PACT oldalon - hogy arra szavak alig vannak...
A 4 v 4 játékomban véletlenül úgy léptem be USSR deckkel, hogy elfelejtettem befejezni. Egyetlen recon és inf sem volt benne, supportból is csak egy Msta és egy slot Urgagan, semmi lévédelmem nem volt. A csapattársak eszméletlenül campeltek és az egyikik állítása szerint a legjobb ranked játékos.
(Ezen jót röhögtem, mert õ is campelt és való igaz, hogy ért el jó sok killt, csak éppen én normális játékkal 5 perc alatt letoltam volta az ellent pályáról... Komolyan mondom, ha ezek a legjobb játékosok, akkor én simán köztük vagyok...)
Supportot nagyrészt szartak adni folyamatos kérés ellenére is, de még így is a végén azért majdnem letoltuk az ellent a pályáról, mikor sok baszogatás után végre hajlandóak voltak megmozdulni. Naná, hogy én értem el a legtöbb killt, csak a support miatt elvesztettem két drága tankot is. A kill ratio-m így is annyi volt, mint az állítólagos egyik legjobb játékosé csak éppen sokkal többet öltem. No comment...
A replay-t visszanézetm. Ha lett volna csak két slot inf meg egy kis recon - nem vicc - egyedül letotlam volna a francba az egész térképet. Igen, négy játékos ellen, annyira noobok és OP a vörös oldal. A szárnyakon volt, hogy négy közepes/könnyû hk és 1-2 inf volt összesen. Ezt 2-3 BMTP és 2 top tier hk. reggelire megette volna, csak mivel ezek zsenik nem jöttek elõre a légifedezettel elõre semmit sem tehettem. Úgy csináltam, hogy vársoba ment a Uragan sortûz meg buration és elindulta a BMPT és hk. még így is legyalultam mindent.
(Félelmetesen OP egység a BMPT. 80-ért nagyobb páncélja van, mint a legtöbb közepes hk-nak. Van rajta gránátvetõ és olyan Busmaster szerû löveg, hogy fedezékbõl elõmászva a helikopterek is lemészárolja... 2450-es lõtváll a gyengébb NATO ATGM-mel azonos lõtáva van, tehát azokat is képes magas XP-vel arty support után szétcincálni...)
Az Uragan és Buratino jelenleg gyakorlatialg "instant win" módon funkcionálnak és Burationból már kettõ is jöhetne egy slotban, de én inkább csak egy 4XP-es vettem. Az Uragan gyakorlatialg kipucol egy városrészt, párban meg aztán hajjaj. BLUEFOR oldalon semmi nincs, ami hozzá mérhetõ. Egy város közepér benyomod a B-t aztán meg Uragan stun. Odamész és a gyalogosok BMPT és Norov supporrttal szarrá cincálnak mindent. (Lestunnolt Leo 2A5-öt szedtem szét 4 darab Norovval veszteség nélkül...)
A vörös oldal olyan szinten OP szeritnem, hogy az valami eszméletlen. A Tor olyan lõtávval bír, hogy NATO helinek esélye sincs és van mellette még mindig Tunguska és már nem proto. A vörösknél rocket arty smpam mellett is kb. csak legjobb 25-ös AP poweres ATGM jelent veszélyt a top tier hk-ra, ha jól játszol, de az rocket arty spam mellett alacsony morálnál a kertkaput sem találják el...
A Szu-27S olyan szinten uralja a levegõt, hogy ihaj... Egyedül az alacsony CAP ideje a gyenge pontja.
Alapvetõen nagy jó lehetne az RD csak eszméletlen balansz problémák vannak vele, amit noobok ellen úgy ki lehet használni, hogy az valami félelmetes. Mivel nagyobb tûzereje lett a csöves artynak szinte mindenki campal meg cluster rocket arty vaklövésekkel próbálkoznak CV snipingra. Erre annyi pontot pazarolnak el, hogy így simán le lehet tolni mindent a pályáról, mert a manõverzõ mozgó harccsoport ellen tehetetlenek... Reménykedjünk, hogy tesznek ez ellen valamit.
Nagyon sok paraméterrel lehet szobát létrehozni, egyes korszakot, de talán deckfajtákat is ki lehet zárni. Az új ultrabrutál egyésgek miatt a viszont régi cuccokat szinte semmi értelme használn. A mikrózott minõség és fõlega vörös rocket arty elnyomással a fejlett egységek egyszerûen beadarálnak mindent. A régi fegyverek egyszerûen labdába nem rúgnak. C cat játénak pl. csak úgy van értelme, ha olyan szobát állítasz be, ahova csak olyanna lehet menni.
A játékban annyi egyés és deck kombó van, hogy az ALB-hez képest a lehetõségek száma már most a végtelnhez tarti. Mondjuk ALB-en már nem kísérletezgetek nagyob, mert megvan a nyerõ deck, amivel tudok játszani.
Ma este 10-11 felé ráér valaki egy kis RD-re?
Mert az Eugen mániája az, hogy csak 5 pontonként lehet ugrás, mert úgy szép... Azt azért nézd meg, hogy melyik jármû úszóképes, mert sok esetben a pontazonosságnál azonos stat ellenére ezt dönt. A kétéltû jármûveket egyáltalán nem próbáltam ki.
Több a szállító heli, mert a pályák nagyobbak mint ALB-ben. Ez most is látszódik elég durván, 1v1 mapon kifogy a KUB mire a helyére ér. Lehet csak elfelejtettek a pályák szélére utánpótlás vonalat rakni.
Szvsz bétában ami nagyon szokatlan, hogy nagy a pálya és messzirõl jön az utánpótlás. Az új terepviszonyok is odavágnak azért a harcoknak. Így már többször fog jönni árkon bokron hegyen át valami, nincs az mint ALB-ben, hogy ahol lapos onnan jöhetnek.
Mindenbõl lett egy raklappal, ami tök jó, viszont így sok egyen cucc van, fõleg REDFOR oldalon. 5 pontos eltérések a járgányokban, cserébe 5km/h-val lassabb az olcsóbb variáció.
Ami viszont vicces, hogy helikopterek alá simán odaér a lánctalpas légvédelmi kocsi. Egyik meccsen a kis helimet elküldtem a pálya közepe felé, mire deploymentrõl odaért, addigra az ellen deploymentjérõl odaért a BUK...
A jenkik minden repcsibõl egy carddal bír. Vicc...
Az A-4 gépek árát durván felnyomták (30-->50, 40-->60) és a card/darabszámot meg le 3 XP-vel is csak 2 db-jön. A gépek képességei egy jottányit sem változtak. Ehhez képest már a ALB legjobb rakétás gépe, a MiG-21 2xR-60-nal és 2450-es távolságú rakétával meg 1000 km/h sebességgel echte ugyanaz 55 CP-ért. A kínaiaknek meg valami 30-ért van rakétás gépe... Ez balansz...?
A fejlett gépek terén pontosan az van, amit megjósoltam. A vörös oldal A legfejlettebb Szu-27 változatok spamjei ellen a jenki deck esélytelen. Erre persze pár ember rákontrázott, hogy a teljes blue force mix. légereje jobb. Tényleg...? A teljes kék oldaln nem protói felveszik a versenyet (éppenhogy) egy national deckkel? Nahát... És ez nekik balansz...
A helik is igen érdekesek. A 85-ös költségû i-TOW AH-1-hez képest a japán 5-tel kerül többe úgy, hogy az atombrutál TOW2 van rajta...
A kék oldalnak 0 darab értelmes rakétás tüzérsége van. A jenki MLRS nem proto, csak éppen röhejes cluser feje van. Olyan lassan és akkora szóárssal tüzel, hogy szart sem találsz el vele. Az egész kék oldalon összesen a LARS és LARS2 maradt, mint HE-s rakétás tüzérség, amit tûzerõbn minden szaros PACT cucc elér vagy simán lenyom... A többi proto rakétás tüzérség is clusteres, cserébe még azok is jó gyengék...
Az egész tüzérség úgy szar, ahogy van. Olyan lassan tüzelnek, hogy semmi értelme a reconnak, mert képtelenség fenntartani a recont annyi ideig, hogy correction lövésre a leghalványabb esélyed legyen. Smokeolni kétpelenség, olyan kurva lassúak...
A helik használhatósága tart a 0-hoz. Egy csomó légvédelmnek van 3 km feleti lõtvája és irgalmatlan sok rakétáka. A jenki oldaon a kegújabb Chapparal a kb. gyere elõ vele fedezébõl és irts...
A legújabb nehéz tankok annyire erõsek, hogy a 90-100 CP körüli közepes tankoknak sincs már gyakorlatilag értelme, mert azokat is lazán szétcincálják akár support nélkül is, mert 20 feletti páncélzattal hátrálva gyakorlatialg sérthetetlen tank által. Csak az legújabb ATGM tud 1-nél nagyobb sebzést csinálni nagy távolságról.
Amennyire látom az összes szállító helibõl több jön, mint a nagy log teheautóból. Érdekes balansz...
A folyamatos elevation-os terep eszméletlen jó lenne, csak a röhejesen szar kamerakezelés és rossz terep szín miatt képtelenség csekkolni, hogy mikor ki lát rá kire... Baromi régen meg lett monda hogy RTW2 szerû karmekezelés segítene ezen, a a kamera magassága és forgatása nem lenne összeköve, hanem a Z tengely, a kamera forgatása egymástól független lene. Megcsinálták? Frászt...
Kb. 3 játék után is ilyen súlyos dolgok vannaj. Többen panaszkodnak arra, hogy a recon kód sem jó. Az VG és EX. reconnal sem látni szinte semmit sem és nem az új eleveation és a LOS a bibi...
Komlyan mondom, hogy eszemfaszom megáll ezeken... Mintha gõzük nem lenne arról a játékról, amit évek óta fejlesztenek...
Na, játszottam párat az RD-vel. Eddigi tapasztalataim vegyesek, részletek hamarosan. Elöljáróban annyit, hogy az Eugennél kb. egy csapat majom dolgozik, balanszolási készségük 0. Egyszerûk okádék amit a játékkal mûvelnek.
Senkit nem kell bejelölni. Importálod az accountodat és egybõl látsz mindenkit. Én legalábbis láttam tegnap este a felvett barátokat. A statod ettõl még külön van számolva az RD-ben.
Ma este 6 és fél 8 között elvbe ráérek egy kis RD-re meg este fél 11 után.
Sziasztok!ha valakinek fent van az RD jeloljetek be SmithHU a nevem ugyanugy mint a WALB-ban!elore is koszi!
Na, fent van az RD. Az elsõ benyomásom az, hogy ezeket agyon kell lõni. A jenki légierõt olyan szinten nerfelték le, hogy az röhjeses. Minden jenki gépbõl 1 card van. Ha ez nem bug, akkor kapják be...
Akkor ma én bizony megrendelem. Remélem, hogy ALB mellé fel lehet rakni.
Csekkoltam. Hát mákjuk volt. Egy hasonlóan koordinált ellenfél csapat röhögve lever egy ennyire birka airspamat, még recon sem volt. A csapat másik fele meg ült a seggén ahelyett, hogy legázolta volna a 0 reconos ellenfelet a tulsó oldalon.
Szegény Eugen azt nem érti meg, hogy az F-14/MiG-31 is totálisan kívül van azon, ami absztrakcióval és távolság rescallel modellezhetõ. Ha ezeket kitörölték volna akkor egyszerûen az egész játék számára jóval reálisabb modellezés lehetne. Mert ugyebár tényleg vicc, hogy pánikolt Hawk/Buk SAM-et lekap egy nem irányított rakétás MiG-21/F-5. A pact gépeken a nem irányított rakéta indjtási távolsága 2450 m, a NATO gépeken meg 2100. A nehéz SAM indítási zónája meg 4-4,5 km, de pánikolva csigalassúak.
Ha nem lenne ez a nehéz SAM és F-14/MiG-31, akkor majdnem valós HMZ lenne beállítható sok cuccnak és alacsonyabb mennyiséggel egészen más jönne ki.
Erre õk mit csinálnak? Még nyakon öntik nagyobb szarral az egészet olyan fegyverekkel, amiknek nem 2-3-szoros rescale van, hanem 10-szeres... Agyrém. Soha nem fogom megérteni ezeknek a "logikáját" és "észjárást"... Komolyan mondom, néha azt érzem, mintha egy csapat majom fejlesztené a szériát..
Ilyen modellezéssel messzire fogom elkerülni az összes vizes pályát. Ezzel a baj az, hogy így kevesebb új térkép lesz. Ezen csak úgy lehetne segíteni, hogy mindenki aki ilyen mapon jön az önszabályozó lesz és megegyeznek abban, hogy senki nem hív be hajót vagy önkényesen szintén nem használ egyes túl OP cuccokat.
Én eleve sohasem értettem hogy hogyan/miért akarják bevonni a sokszor ötven-száz kilométeres hatótávolságú fegyverekkel operáló hajókat a földi egységek csatájába. Támadol te tíz Abramsel? Sebaj, indítok rájuk húsz Tomahawk rakétát a térkép másik végében lévõ hajóról. Vagy: A partközelbe úszok a hajómmal és az irdatlan hatótávolságú hajós rakétás légvédelemmel a fél pályán lehetetlenné teszem az ellenséges repülõgépek mozgását. Satöbbi, könnyen el lehetne képzelni még ilyen helyzeteket. Már mint ötlet baromság az egész. Na meg ugye ezt értelmesen kibalanszolni.
Én is arra hajlok hogy a Red Dragonban a népek erõsen a tengeri herkentyûk nélküli pályákat fogják favorizálni.
Steamtrades.com-on továbbra is be lehet szerezni 6 TF2 kulcsért(kulcsot meg vagy itt vagy a Prohardver fórumon 400 forint körül), szerintem érdemesebb ott megvenni. Már csak azért is, mert Danih is ugyanolyan Steam gift formában szerzi ugyanonnan, pontosabban a ruszki haverjaitól és megosztoznak a hasznon.
Lehet még érdekes, csak rengeteg dolgot kell finomhangolni. Fel nem fogom, hogy ehhez a végeredményhez mit kellett olyan sokat dolgozni. Én csak légierõt mérem fel és egy pillantás után is az agyvérzés és a röhögés kerülgetett az adatbázis kapcsán...
Köszi az infot! Az elsõ két rész nekem nagyjából bejött. Olyan közelségbe hozza a gépeket, és annyira élethû, mint amilyent egy stratégiai játéktól elvárhatunk. Azt gondoltam, hogy esetleg ebben az új részben nagyobb (pozitív) hangsúlyt kapnak a hajók. Ebben a stílusban és kidolgozottságban érdekes lett volna tisztán tengeri csatákkal (is) játszani. De ezek szerint pusztán arról van szó, hogy a szárazföldi csatákat víz közelébe rakják, ahol óriási platformokról (hajók) is lehet támadni. Kár, pedig érdekes lett volna.
Még nem indult az open beta, de elvileg napokon belül fog.
A többség szerint a jelenlegi áron és képességekkel totálisan el van tolva az egész RD naval része. Csak spammelni kell a hajókat és aki jobban spammel és szerncsésebb, az gyõz. A hajók a partközelben meg kinyírnak mindent, még a legdurvább tankokat is.
Az anti-ship repcsik semmire sem jók, mert irgalmatlan drágák én nem tudnak a SAM HMZ-n kívül indítani. A legdrágább és eszméletlen durva hajó is kb. 250-be fáj és játszi könnyedséggel lövi le a csúcskategóriás naval strike gépeket is, amik 150 táján vannak árban.
A legdrágább hajó is csak 250-be kerül asszem és képességei alapján meg kb. 1000 CP kellene érnie. Teli van nyomva SAM-mel, tehát partközelben a nem naval gépek bevetését is totálisan blokkolja, a tüzérség semmit sem tud kezdeni velük, a CIWS asszem jelenleg ATGM-re is tüzel.
A kommentek 99%-a azt mondja, hogy aki elveszti a naval csatát az kb. elveszti az egészet, mert semmit sem lehet tenni utána a hajók ellen. Nagyon hosszú lesz, amíg ez a része élvezhetõ és balanszolt lesz.
A sima tüzérséget is totálisan átszabták. Kisebb RoF, de a becsapódó gránátok mini GBU szerû effektel robbannak és sokkal halálosabb mindenre, de fõleg fedezékben levõ gyalogságra.
Van CBU fejes rakéta, de szinte semmire sem jó. Irgalmatlan pontatlan és alacsony RoF-je van.
Ha lesz open beta természetesen kipróbálom õket, de erõs a gyanúm, hogy balansz hiányában a többség úgy fogja tolni, hogy ALB-s térképen vagy olyan RD-s térképen - ha van - ahol nincs naval rész víz hiánya miatt.
Én egyébként azt látom, hogy a légierõ része is egy vicc. Lásd 1439 és 1446 hsz-t. Röhejesen betápolták az amúgy is OP szovjet légierõt. A jenki szinte semmit sem kapott... A USSR MiG-31 nélkül kétszer annyi (!) ARH-s géppel bír, mint jenki és ebbõl a Yak-141 100%, hogy naval deckbe is mehet. A jenki oldalon tudommal naval deckbe 0 ARH-s gép mehet, csak F-14, ami vicc 40-50%-os ECM-es orosz gépek ellen.
Lehet már játszani a Red Dragonnal? Mi a tapasztalata? Engem az érdekel, hogy mennyire sikerült új elemként behozni a hajókat és azok mennyire vannak elõtérbe hozva, vagy csak úgy kiegészítõi a szárazföldi csatáknak.
Az M728 CEV, amivel low cost játékban érdemes kacérkodni egyes estekben. Tegnap kipróbáltam. A 2450-es lõtvája nem rossz és 45-ért nem az az iszonyat drága cucc. 13-as frontpáncél meg elég vastag bõr, hogy szembõl ne szedje szét középkategóriás ATGM egy találatból, de még a Konkurs sem.
Nekem a low cost deck az mechanized deck, mert így a support és vehicle egyésgek XP bónuszt kapnak. Igen, így nincs napalmos gép és pár egyéb dolog, de ezek közül kb. az A-7 az, ami hiányzik, meg a Zippo tank. (M113-os lángszóró az van.)
Mecha deckeb 5 XP-s M728 CEV nagyonis életképesnek tûnik. Akkora supression és HE értéke van, mint egy 155 ágyúnak. Igen, nincs indirect fire képessége, csak a tûzgyorsasása nem rossz és közelrõl pillanatok alatt odaér a gránát a célhoz. Tegnap egy egység max. lõtávról 1 lövéssel csak lezúzta a morálját az ellen ATGM-nek, a másodikkal ki is nyírta. Egyetlen találatot sem kapott be, bert 2450-es távról azért a középkat ATGM nem túl pontos.
Egy nagyon régi játéban már csak ilyen egységem volt. Még a közepes harckocsinak is elég szép sebzést képes leosztani, de morál zúzásra és stunolásra még azok ellen is jó volt. Namármost egy Leo 2A4 árából 3 ilye lehet venni. Ha csak nagyon rövid ideig is látnak célokat, egyet azért jellemzõen tud lõni. Mivel elég durva AoA-je van még, ha mozog is az ellen azért odacsap.
Érdemes lenen kipróbálni azt, hogy a Leo 2A4 elõrenyomulását 2 ilyen támogatja és emellé lángszórós tank is mehet. Az M113-as lángszórós valami gyorsabb de az, hogy csak 5-tel olcsóbb, mint a Zippo és páncélozatlan, az nem túl balanszolt valami.
Még textúra. A végén még ezzel is videókat fogok csinálni, mint a Falconnal. :)
Sajnos az elsõnél nem szóltam, hogy kevés a légvédelem. Az elején leszedték így sok cuccunkat - pl. a méregdrága 90-es recon helit - és a tankok nem tudtak dolgozni. Pech volt, hogy kevés volt a légvédelem ÉS az ellen aispamat tolt. Ha megvettem volta szoksásos 5 XP-s mardert meg más kb. két Stingert, akkor kb. az ellenfél az elsõ percben vesztett volna, mert kb. 250 ajándék pontot kaptunk volna. Meg ugyebár recon helivel soha nem megyünk elõre egyedül low cost játékba, ha nem mögötta CAP vagy alatta légvédlem. Az csak ingyen zsé az ellenek. A 90-es helire meg akár 2-3 olcsó gép is rámehet, simán megéri...
Low cost játékban 45-50 zsénél drágább helit behozni = öngyilkosság. Vadászgép mágnes, leszedik, mint a ****-t... Lowcost pályan az AH-1 rakétás változata még elmegy és igaz, hogy egy MANPAD-tól leesik, de a ûgyús 35-be fájó HOG nagyon jó. Annyit szinte mindig kinyír a légvédelem letakarítása után, hogy visszhozza az árát. Elvilega földrõl is tudja használni a löveget - CH-47-nél láttam ezt a taktikát - ami gyalogosok ellen elég komoly tûzerõ. Lebegésben egy város felett meg "õrtorony" szerepét is betölti, mert MANPAD nemigen tudna közel lopózni hozzá. Olyan is láttam, hogy induló zónában a CV-t nem erõdbe, hanem csak facsoport vagy domb mögé tették, ha volt rá lehetõség. A Highway pályán az út mélyebben van, az ezért recon unit szinte csak akkor lát be oda, ha közel meg. Na, tegény egy ilyet a CV közelébe és garantáltan nem lopakodik oda semmilyen recon-CV sniper.
A második játékban az MLRS supportolgatás helyett csinálhattam azt, amihez értek. Infantry supporttal az fél jobbszárnyat letakarítottam a Leo 2A4-gyel. Hoztak elõre helivel supportot, ami nagyban hozzájárult a gyõzelemhez.
Azt kellene valahogy megoldani, hogy a recont infantry-t ne gyalulják le adott esetben mindenféle jöttment gyalgosok. Sajnos a %-os találati arány modellezés miatt szerencsejáték az egész. Ha az ellen talál be elõször, akkor olyan szintû morál elnyomás és néhány gyalogos halál lesz, hogy még visszavonulni sem igen tud a recon.
Low costban meg sajnot ATGM inf. bárhol lehet ezért még a legolcsóbb 30-40-es recon jármûvet is igen veszélyes használni. Lopakodni nem tud és az ATGM-et csak akkor élik túl, ha az elsõ mellémegy és van valami mögé lehetõség elbújni. Az egyetlen megoldás, hogy a recon és mögötte a tank nagyon közel megy, hogy azonnal beavatkozhasson a tank. Persze ekkor "ék" felderítés kell, hogy oldalról még véletlenül se támadhassák meg a igen becses Leo 2-õt
A HwtO pálya jobb szárnyát az isten is gyalogos elõrenyomulásra találta ki, a fák közötti sávokon meg elõretörhet aminek elõre kell, ráadásul a lgévédelmet is elrejti. Bármikor "kinézhet a sarkon" a SAM, ahogy tette tegnap is részemrõl. :)
Low costban, ha nincs rakétás tüzérség, akkor az egymáshoz közel nyomulás nem veszélyes, mert mozgó egységeket a csöves arty a büdös életben nem talál el, tehát nem lesz sem pánik sem stun.
Jó volt tegnap a 2 lowcost parti a Highway pályán.
Az elsõben mi történt? Nagyon bukta volt a NATO oldalon a játék eleje/közepe.
Nos bajonettembe még nem dõlök, 6 TF2 kulcs Steamtrades.com-on olcsóbb ruszki kereskedõktõl, ez fórumon szerzett 400 forintos kulccsal 2400 forint, még olcsóbb mint amennyit kidobtam tavaly az European Escalation DLC.. izé, folytatására. Azt viszont mindenképp megemlíteném, hogy erre a kiskapura a kiadók is felfigyeltek, mostanában több játékot elláttak régiózárral(utólagosan a már megvett ajándékokat is!), hogy a nyugatra szivárgást megakadályozzák. Aki orosz Steam gift vételén töri a fejét, az minél elõbb vágjon bele, mert nem lehet tudni, hogy a Red Dragon mikor kap zárat.
A játékegyensúlyt meg sajnálom, eredetileg reménykedtem hogy egy komolyabb szimulátort bújtatnak a RUSE bõrébe, és legfeljebb az árakat és az elérhetõséget szúrják el, de nem változtatnak a jármûvek valós tulajdonságain. Aztán T80-asok lealázták a legdrágább Leopard 2-es tankoszlopomat, és elmentem sírdogálni kispárnába.
A Red Dragon mostantól elõrendelhetõ steamen Airland battle tulajdonosoknak 40 euro helyett 30 az ár. Elõrendelõknek pár napon belül elérhetõ lesz a béta (ki jön játszani ???).
Semmilyen olyan térképet nem fogadok el, ahol sok/kevés híd van, mert napalmmal blokkolható mind, ami sok esetben fej/írás játék, ami véleményem szerint irgalmatlanul szar játékmechanikát eredményez...
Az alábbi térképek elfogadhatóak multira, bár nem tudom, hogy ebbõl mennyui választható valójában.
Aarhus
Alesund
Bergen
Copenhagen
Gavle
Gol
Halmstad
Hamar (csak 2 v 2-ben esetleg 3 v 3 -ban.)
Kalmar
Lillehammer
Malung
Ornskoldsvik
Oslo
Ostersund
Battle for the Fjord (Stockholm a linken) - Csak 1 v 1 vagy 2 v 2 meg persze a lowcost.
Highway to Oslo (Sundsvall a linken)
Vimmerby
A Trondheim, Uppsala és Stavanger féle térképeket sok játékos esetén el kell felejteni. Játszhatatlanok. Az erdõkben a lágszórósok mindent letartolnak, más egyésg meg egy lépést sem tud tenni, mert a napalmos gépek mindent megakasztanak + a rakéta sorozatvetõk. A Buratino meg olyan OP ezeken a térképeken, hogy arra szavak nincsenek...
A repcsiknél a shift nyomvatartása mellett lehet õrjáratozást beállítani. Ha csak egyszer klikkelsz, akkor az aktuális pozíció és a klikklet pozíció között fog járõrõzni. Hogy melyik irányba fordul a gép a két végponton, azt még nem tudom megjósolni. Még fektetett 8-as formához hasonló CAP profilt is tudtam csinálni úgy, hogy több pontot jelöltem ki shift lenyomásával.
A másik a heliknél. A suplly helik valamiért folyamatosan alacsonyan repülnek, akár az erdõn kereszül is... A harci helik meg csak magasan tudnak haladni. (Ezt meg megint hogyan képzeli az Eugen...?) Azt viszont nézzétek meg, hogy mi történik, ha szágult egy harci heli és mozgás közben lenyomod a chg. alt gombot. Nem lassan fekez, hanem leborít a heli és a másik irányba még kicsit vissza is megy és megáll. Nagyon gyorsan megközelíthetõ a front és a lassú araszolás helyett közel vihetõ a heli.
Az tüzérséggel a füst is shift lenyomásával láncba tehetõ, tehát területtüzelés esetén sem kell egyeséven kijelölni a pontokat, egy fal nagy tûzgyorsaságú artyval kijelölhetõ és a többit lezavarja az egység magától.
Szarakszik az sg... Na, szóval a lenti képre mentek a sortüzek.
2xM109-tõl egy salvo hatása.
Íme néhány kép arról, hogy a csöves tüzérséggel mennyire értelmetlen a fedezékben levõ csapatokat lõni és mennyire pazarló... Saját csapatokon teszteltem így álltak be.
Tettem be APC-t és kétféle tankot és gyalogságot is.
És mi a hab a tortán? A 8 db M109 Paladin lövés supply költsége 600 pont, egy MLRS sorozaté megy csak 500 és nem 2x85-be kerül a cucc, hanem egyszer 90 CP-be.
Ennek figyelembevételével tessék elképzelni azt, hogy mire képes az, amikor több játékos egy teljes forntszakaszra elnyom egy rakéta sorozatot 6-7 km távolságból és nem táboroznak a FOB mellett mindeféle röhejes tüzéréssgel, ahogy sok noob játszik.
Kis távolságból a rakétás tüzérséggel még mozgó egységek elé lõve is haza lehet vágni õket. A sima tüzérség mozgó célpontok ellen még nyílt terepen is gyakorlatilag tehetetlen. Véleményem szerint álló célok ellen jó nyílt terepen és füstölésre. Fedezékben levõ gyalogság ellen csak legvégsõ esetben.
Látható, hogy low cost gameban az egyik legjobb egység a rocket arty, csak a sok idióta nem képes használni. Egy városi harcban el tudjátok képzelni, hogy a teljesen pánikolt ellenféle mit tud csinálni? Kb. semmit...
Még sima hk csatákat is eldönt. 1:1 Leo2A4 és T-8U0-nál ha bepánikoltadod a T-80U-t gyakorlatialg csak véletlenül talál el bármit is. -50% ACC -400% (!!) fire rate.
Aki volt a mai szeánszon, annak köszi. Jókat játszottunk egymás ellen, de fõleg low costban. Ha egysze végre nem én rakok le CV-t, akkor lesz MLRS support nehéz tankokhoz és mehet a fûnyíró üzemmód. ;)
Ez pontosan így van. Videó készítést leszámítva semmi értelme. Még low cost játékban is eszméletlen ritkán zoomolok be ennyire.
Molni mint már korábban is mondtam mindig szívesen látunk a PUMA101 TS-én. És persze más wargamest is.
Itt a cím: 5.159.232.113
Kód nincs viszont nem tudtok majd mozogni szóval keressetek engem (MarcellHUN,) vagy a következõ játékosok valamelyikét: Döme Nortzul bGabor mi wargamezünk lehet másokat is leszólítani, de õk csak odahúzhatnak hozzánk mert sztem kb ennyien vagyunk.(Plusz még 4-5 ember akinek nincs rangja a húzogatáshoz)
Van kedve multizni ma valakinek? Nem kell low costnak lennie. Hátha így megszabadulok a totál amatõröktõl...
Na, asszem sok v sok játékban is megtaláltam a stílusom. Eléggé alázok nagy átlagban mindenkit. 2:1 3:1 arányt hozok össze úgy, hogy ez sok ponttal jár. A legutóbbi 10 v 10-ben egymagam 5k killt hoztam össze és egyedül elrongyoltam az ellenfél belépõ zónáig. Erre mi van..? A balszárny kikap...
A végén megnézem a statot. Volt olyan, aki 500 pontot sem ölt és 4500-at vesztett. Így nehéz játszani....
Késõbb a sima rakétás arty is érdekes, a hatása olyan, mintha "mini" GBU bombákkal lövöldözne.
Néhány példa mit találtam:
Franciaország:
Chasseurs az alapnak a MAT 49-e pontosabb és stabilizáltabb mint a FAMAS.(35-30 ellenében és 30 a 10 ellenében) ezen kívül a MAT49 211-es a FAMAS pedig csak 141-es tûzgyorsasággal bír. Úgy,hogy a MAT49 egy elég régi cucc és ráadásul 9mm parabellummal tüzel. Egyetlen elõnye a Famasnak,hogy 30 helyett 40 a supressionja.
Idegenlégió
Az AA-52 pontosabb mint a Minimi a többi statt ugyan az.
Rima
Itt durva a különbség.60 helyett 30%-os pontosság a kézifegyvernél és a támogató-géppuska is rosszabb egyedül a páncéltörõ erõsebb.
UK:
Gurkáknál kicsit rosszabb az új géppuska.
A partroopernél kiegyenlített az egyik jobb a másik gyengébb lett. A royal marinnal minden gyengébb, de legalább nagyobb a tûzgyorsaság.
Más is van , de most nem volt idõm feltúrni az egészet.
Angoloknál pl. a Royal Marines és Royal Marines '90. L1A1-SLR (7.62) és L85 (5.56) Lõtávban, pontosságban, supressionban az L1A1 a jobb, tûzgyorsaságban az L85. Ez szerintem kb. reális, nagyobb kaliber vs modernebb szerkezet.
???
Mutasd meg ezeket én pont fordítva látom, bár nem néztem meg az összes gyalogost. Minden gyalogos legalább ugyanolyan jó kézifegyverrel bír és a legtöbb olyan durván jobb pct. fegyvert kap, hogy beszarok. A mezei jenki riflemannál '90-ben olyan fegyver van, hogy a top tier a középkategóriás harkocsikat egy 15-be kerülõ gyalogos legfeljebb két lövésbõl kikap szembõl, mert 18 körüli AP powere van.
Nekem az új egységekkel kapcsolatban kicsit fura,hogy az elméletileg fejlettebb egység(gyalogos aminél van évszám is) gyengébb mint a régebbi. Általában csak a páncéltörõ fegyvere jobb a többi gagyibb ezt láttam az angoloknál és a franciáknál is.(Asszem a royal marines-nál különös durva a kontraszt) Míg a németeknél pl a panzergranadier minden tekintetben jobb mint az elõdje. Remélem ezt valahogy helyrerakják mert fura, hogy egy FAMAS-nak rosszabb a statja egy mat-9-esnél.
Én kérdeztem ezt és a választ kicsivel lentebb itt találod. :)
Igazából ha jól sejtem akkor csak a Skandináv koalíció, és valószínûleg a NSWP (Csehszlovákia + Lengyelek + K. Német) ami nem tudna normál mennyiségû/típusó hajót összeállítani. Ezeknél el lehetne játszani, hogy a szövetségesektõl 'kapjanak' hajókat. Persze legközelebb már csak DLC-ben fognak új egységeket a játékhoz adni, így ebbõl (egy darabig) nem lesz semmi.
Amúgy jó hír: A fórumon olvastam, hogy be lehet állítani a bevételt akár 0%-ra, és a kezdõ pontszámot pedig 750-tól 6000-ig lehet állítani. Magyarul simán lehet olyan játékot csinálni,ahol csak a kezdõhadsereggel kell boldogulni, erõsítés nélkül. Nagyon kíváncsi leszek erre a játékmódra.
A koalíciók is olyan bónuszt kapó csoporot adnak, mint a national deck. Tehát asszem továbbra is van pl. svéd, dán, norvég national deck, de eggyüttesen az Eurocorpskét is kapnak.
A fenti országoknál egyszerûen komoly hajót nem lehetne adni, ezért értelmetlen.
Az rendben is van, hogy a nemzeteknek nincs külön teljes repertoárja hajókból, de legalább a koalícióknak lehetne. Én abban a hitben éltem, hogy azért találták ki a koalíciókat, hogy így a tagországok együtt kiadjanak egy teljes flottát.
A hajós résznél az, hogy nincs nemzet logikus. A játékben levõ országok többségének egyszerûen nincs olyan hadihajója ami a top tier-nek számt ladikkal versenyezhetne.
Ha nem teszik a hajós rész, akkor olyan pályán kell tolni, ahol nincs víz.
Ebben az állapotban biztos nem fog maradni, mert senki nem fogja használni. A hajók árát drasztikusan meg kell emelni és a HP-val is játszani valamit. Ugyanis a mai hajók egyáltalán nem olyan fúdejó túlélõképességûek. A több száz HP egyszerûen nevetséges. Nagy tûzerõ van rajtuk, de õk is a "glass cannon" kategóriába vannak, mint a repcsik. A valóságban ha egy romboló lenne olyna hülye, hogy parközelbe megy 4-6 harkocsi elég rövid úton szarrá lõné õket. Nem úgy, hogy elsüllyednek, de a hajó fontos részeit pikk-pakk...
Ami vérlázító az, hogy mennyire túl van táplva a szovjet légierõ. Valami eszméletlen. A jenkiknek egyeletlen F&F multirolge gépe sincs. A szovjeteknek meg van 6 db... Vicc bazdmeg...
Több egység nem is kell. Talán a meglevõknek adjnak normális értéket és mennyiséget. Ez így még inkább vicc.