Úgy tûnik,hogy a legnagyobb probléma a hajócsata részével a játéknak, hogy semmi taktika nincs benne. Akinek több/nagyobb hajója van, az elõbb lemorzsolja a másik flottáját.
A hajók iszonyatosan olcsóak (200 pontos szuper csatahajó majdnem ugyanannyiba kerül, mint a 180 pontos nehéztank).
Nincs nemzetenként külön hajóflotta, hanem vörös/kék oldalon lévõ országokból van összehányva egy vegyes flotta. Azt reméltem, hogy legalább minden koalíciónak lesz rendes választéka hajóbol, de sajnos nem. Ráadásul úgy tûnik, hogy nem akarnak már több egységet hozzáadni a játékhoz a megjelenésig.
A korábban posztolt játék indító képhez kapcsolódóan tettem fel kérdéseket.
The initial starting points can be anywhere from 750 to 6,000.
The income rate can be set from None to 'Very High'. None being no income at all, Very High being 10 points per 5 seconds instead of the usual 7 points per 5.
There are four maps in the Beta. Two 1v1's, a 2v2, and a 4v4. All of these can be played with up to 4v4 action though, and I actually find that most of these smaller maps work best with more players. Two of these maps have naval components, and two do not so I hope this is an indication that Eugen is making things half and half for naval warfare.
There is no 10v10 map in the beta, but with how popular 10v10 was in ALB I can't imagine that they won't make new 10v10 maps for Red Dragon.
Az orosz deck 12 (!) db R-77-tel repkedõ gépet tud venni úgy, hogy ezek fele csapásmérõ is. Anyád...
A jenkinél ez a mennyiség 6 db AIM-120 platform úgy, hogy egyik sem multirole. Vicc. Komolyan mondom, hogy ezeket pofán kellene rúgni meg szólni, hogy a fejüket húzzák már ki a seggükbõl...
16:00 perc tájától. A veterancy bónuszok látszanak.
A hajócsata a többség szerint totál kidolgozatlan és csak csilivili lövölde.
A rakétás tüzérséget is feltápolták meg a simát is. A rakátás tüzérséggal gyak. érzésre lövöldözve lehet irtani CV-t. Tankot is lõttek már ki vele. A 155 milis tüzérségre azt mondják, hogy olyan, mintha egy F-117 vágna oda,
stb.
Az ANZAC F-111C-re ezek a marhák 8 db Mk-84-et tettek. Komolyan mondom, ennyire hülyének lenni...
Mielõtt rátérnék a jekikre. A categroy %-os card bónustz megszûnik, helyetet a category activation point bonusz ad.
Felkerültek a jenki gépek. Elég durva változások vannak.
Az A-10 0% ECM helyett már bír minimálissal (10%). 2/1 db 3/5 XP.
A Skyhawkok árán igen durván megemelték, gondolom a plane spam miatt nyafogók miatt. 30 helyett 50 CP (!) az A-4F és 40 helyett 60 az A-4M. A gépek mennyisége és XP-je már azonos, nincs az, hogy A-4M-bõl 3 jön egy cardban és nagyobb XP-vel.
Az A-7 sokkal dárgább, de cserébe bizony egész jó ECM-et kapott (30%), mint az F-15A. Hát, elég érdekes...
Az A-6E nincs a sima gépek között, attól tartok, hogy haditengerészeti csapásmérõ lett belõle. Az A-6A cserébe 20%-os ECM-mel és 12 db Mk-82SE-val bír. 60-ért. Elég jónak tûnik.
AV-8A-ból bombázót csináltak, ugrott a nemirányított rakéta és árat emeltek, 65-be fáj.
AV-8C rakétás maadt, de 70 helyett 80-ba került és ECM buff 20%-ra.
AV-8B H II változatlannak tûnik.
EA-6B picit drágább lett 105-be kerül. A rakéta range értéke 4200 m-rõl 4900r-a nõtt.
EF-111. A HARM hatótávolsága 4900-ról 5250-re nõtt.
F-111, F-14, F-15A, F-15C változatlannak tûnik statban, de F-15A-ból lehet végre elitet hívni 2/1 mennyiség 2/5 XP-vel. F-14-nél is van 2 és 4 XP, 2/1 mennyiség jön. F-15C-nél dettó. Mindkét F-111-bõl lehet egy cardban kettõt hívni.
F-15E olcsóbb lett, már csak 160, de 4 XP-vel jön, így nem szórja talán annyira a bombát, mint a fûmagot... Két card van már belõle.
F-16A/C változatlan stat, 2/1 db 2/5 XP-vel.
F-4G ha jól látom, akkor drágább lett, az AGM-45 indítási távolsága 3500-ról 4200-re nõtt. Még mindig van rajta gépágyú...
F-4J-bõl vadászt csináltak, de csak 2+2 igen szar rakétával a '70-es éveknek megfelelõen. Legalább mennyiséget kaphatott volt. Cserébe olcsó, csak 70 CP és van belõle 3/2/1 1/3/5 XP-vel. Egész jó ECM-je van, 20%.
F-4S napalm bombázó 8 db (!) bombával és AIM-9L-lel. Még drágább lett, de 30%-os ECM-je van.
F/A-18A változatlan minden térn, F/A-18C 170 helyett 160 CP-s.
F-15C Block 50-52 Új egység. 2xAIM-9M + 4xAIM-120. 40% ECM 150-es költség. Két card (!) 2/1 db 2/5 XP.
Félelmetes, hogy amilyen jól átgondoltnak tûnik az jenki rész mekkora fostenger Kína és ÉK...
Ami még látszik, hogy egyes repcsik a naval részbe kerülnek, aminek slot költsége nulla. Ezek - amennyire láttam - csak haditengerészeti csapásmérésre alkalmasak és csak közeli légharc fegyverzete van. A Super Hornetnek két Harpoonja van és két windere, ha jól láttam.
Kínát és ÉK-t is megnéztem. Szokás szerint irgalmatlan baromságokat sikerült beletenni. Öcsém Kínának lesz Q-5 LGB platfromja, de az F-15E még mindig buta bombás... 1 tonnás bomba J-7-en... ÉK MiG-29-en 2x73 és 4x27R.
Komolyna mondom, hogy ezeket most már pofán kellene rúgni...
Észak koreának van T90. :D:D Nyugatnémeteknél nincs Eurofighter :( és Eurocopter is csak felderítõként. :(
Itt a rendes link: http://www.twitch.tv/leifsa/b/506258363
Dél-Koreának eszméletlen erõs egységei vannak. A legmodernebb M48 változat papírvékony, de top kategóriás lövege van.
F-16 SEAD gép AGM-88-cal és AMRAAM-mal. Van 12 db Mk-82-es dumb bombere (F-4), van napalm bombázója, rocket repcsit. Az AH-1 helijén Tow 2 (!) van. Gyalogsága irgalmatlan erõs, harckocsiban ott a K1.
De, hogy a kérdésreválaszoljak a mostani pontok nincsenek 10%-okban mérve sõt szerintem nem is egyenlõ a távolság köztük bár ez csak sejtés. Szóval emlékeim szerint egy 7-es acc olyan 60% körül lehet, de talán inkább kevesebb mert magas tapasz szint biztos felküldi az értéket. Saccra azt mondanám, hogy olyan 12-es acc lehet 100%-hoz közel , a repülõknél ez talán azért nem érzõdik annyira mert retek gyorsan mennek egymáshoz képest nomeg ott van az ecm meg stealt is.
Szerintem meg egyszerûb lesz gondolom tudnak adni 65% - ot adni vagy hasonló. A töbi pedig egy fix % bónusz ad. Az értékek ismerete nélkül mondok egy példát:
Tankágyú: 100%*70%*50%*(távolság képlet)*125%*125%*100% ( bocs a szörnyû formáért) Sorban az értékek 100 alap 70 acc 50 stabilizátor ha van mozgás Aztán a távolság függvényében mondjuk kapunk 50-100 ig egy százalékot Az utolsó kettõ meg mondjuk egy hardened jól képzett egység. 100 meg mondjuk a nagy célpont
Ebõl kapnák gy szép számot amihez még hozzájön néhány érték mint a láthatóság a másik mozog-e, pánikszint, szintkülönbség satöbbi (esetleges meghibásodás)
Ez egy jól kiszámítható dolog. De az , hogy az egyik nek 7 a másiknak 11 de holnap jön egy 18-al azt azért nehéz belõni.
Amit én igazán hiányolok az-az, hogy nincs feltüntetve a lövedék sebessége. Gondoljunk itt a maljukára vagy mire ami tetû lassú meg a metysre ami azért egész gyors. Nato oldalon ugyan ez pl a blowpipe és a stinger.
Szerinem meg nem. Mert van 10 feletti ACC is. Ott akkor hogyan is lesz %...? Ezen velül a veterancy és a távolság módosítod hogyan értelmezed...? Egyáltalán milyen távolságra van értelmezve és mekkora méretû célra? Szóval én nem látom az elõnyt...
1 v 1? Csütörtök esete elvileg jó lehet. Én NATO-val mennék. Nem toltam PACT-tal hónapok óta.
Am molni valamikor a héten lesz meg a gépem, volna kedved majd egy kis 1 vs 1-re?
Most,hogy mondod eszembe se jutott. Kicsit kiesett ez az már lasan 3 hete nem tudtam gép elé ülni most is tabletrõl írok. Viszont eddig észre sem vettem a képen, de most már nem az a zavaró pontos rendszer van. Most már kerek perec rá van írva a találati esély. Sokkal jobb így mert most õszintén ki tudja megmondani ránézésra, hogy a 7-es acc hány százalékos találati esélyt jelent ha van 11 -es meg tizensokas is. Így sokkal egyértelmûbb a rendszer.
Ez most is van, csak nem tüntetik fel. Sok egységnek van azonos fegyvere, de egyes infantry fire rate bónuszt kap. Elvileg erre vonatkozik ez. Egy SF-es egység nagyobb tûzerõvel bír azonos fegyverrel, mint egy alap gyalogos.
Ami amúgy nagyon rdekes még szerintem a képen az a training rész az adatlapon. Mivel nem trained van odaírva (illetve az a sor a tapasztalati szintet jelzi) hanem regular. Ezek szerint lesz még egy extra tulajdonsága az egységeknek. Kíváncsi vagyok, hogy ez mit fog befolyásolni.
Molni steamen útmutatók között lesz egy olyan,hogy red dragoon units and news ha jól emlékszem. Ott megtalálod a hivatalosan bejelentett új egységeket képpel együtt. Ott van a többi kommand gyalogos is.
Érdekes screenshot. Commaned unit gyalogság? Nofene!
A masszív 10 v 10 multiban annyira nincs idõ semmit csinákni, hogy az már fájdalmas. A többség most is a Rangnarok alap 10 v 10 pályán játszik, pedig az új pályákoz képest totál hulladék, gyakorlaitlag alkalmatlan a játékra...
A 4 v 4 multiig bezárólag azért nem merek, mert eszméletlen noob-okba futhat bele az ember. A 10 v 10 játékba vagy csak mákom van, de mikor az ember 10-szer van zsinórban gyõztes csapatban és mindig 5:1 kill arány táján van meg néha 10:1, akkor tudhatja, hogy valamit nagyon jól csinál.
Az RD-t én azért várom, mert talán akkor a ranked rész feltámad. A jelenlegi állaotában nincs értelme. Kezdõk alig tolna, ha csak egyszer is olyan jön szembe, simán elverem. A sokkal tapasztaltabbak nem vernek meg azonnal sõt, éppenhogycsak. Csak éppen jó sok idõ megy el arra, hogy kikapjak. A low cost és más játékban is vertem már el nagyon csúnyán olyat, aminek 1600 pont, vagy feletti ranked eredménye volt. Low cost játékban többen már névrõl ismernek... ;)
Már nagyon várom azúj Wargamet. Rengeteg új egység teljesen új térképek és hadjárat no meg persze a hajók. A játékmechsnika is fejlõdik és amit láttunk abból az derül ki, hogy az egész sokkal felhasználóbarátabb lesz. De egy kicsit aggódok is mivel pl a cseheknek értelemszerûen nincs haditengerészetük a lengyel és NDK pedig bár pontos ismereteim nincsenek nem lehetnek nagy durranások. Ti mit gondoltok errõl? Nem fog nagyon Nato oldalra tolódni az erõ?
Látom molni mostanában csak magaddal beszélgetsz itt kicsit irogatok akkor én is. Nekem nem jönnek be sajnos a lowcowt játékok sokkal jobban szeretek nagyobb egységszámmal operálni és úgy mikrózni õket. Nekem valahogy unalmas és lassú ha csak néhány egységgel kell futkorásznom bár tahadhatatlanul annak is megvannak az elõnyei Én azt szeretem ha sok egység van mint egy rendes háborúban. Percenként meghozott döntések tucatjaival. Meleg helyzetekkel és nagy átfogó harcokkal. Csapatban pedig csak olyqn emberekkel szeretek dolgozni akik arra képesek valamint hajlandóak azt beszéd formájában megtenni. Nem vagyok híve chates csapatmunkának mert az körökkel lasabb minta elüvöltenéd magad ts3-on, hogy vigyázz nigthawk. Éppen ezért sokat 1 vs 1-ezek ha épp nincs megfelelõ csapattárs. Persze ez csak magán vélemény
Épp linkelni akartam.
Az utóbbi napokban több meccset toltam. Zsinórban 9 vagy 10 (!) low cost játékban gyõztünk. Az utolsóban sem rajtam múlt volt már sajnos totál idióta. A térkép egyik szárnyát egyedül (!) tisztára nyaltam, de a másik felé az összes többi csapattárs képtelen volt bármi értelmse. Úgy kaptunk ki, hogy kb. 600/100-as kill arányom volt.
Alapvetõen kétfajta decket próbltam ki. Az egyik a "egy nehéz tank" és köré épülõ support. Ez lehetõleg Leo 2A4 vagy ha ez nem fér bele, akkor MIIP Abrams. Az M1A1 nem éri meg, meg csak 17-es frontpnácélja van és csak 10-zel olcsóbb, mint a Leo 2A4 és a +1 ACC ahhoz képest nem számít.
A saját recon és társak gyalogásga mellett, ha megjelenik, akkor kõ kövön nem mard. Elsõ körben kilövi az ATGM gyalogságot, aztán épületben is halomra mészárol mindent. A beérkezõ erõsítést is.
A másik deck koncepcióm Mech deck. Ebben a legerõsebb tank legfeljebb a M1 MIIP - bár belettem a Leo 2A4-et is - de amit inkább használok az olcsó vehicle egységek. 5 XP-vel és supporttal eszméletlen, hogy mire kéepsek. A 20 CP árú Rarden irtja a gyalogost, mint egy 3XP-s Bradley. A 25 CP-s IKV 91 (svéd) a rocket artyval lestunnol 60-80 harckocsikat is széjjel szedi egyedül, ha nem mások az ellenfél. Ketten meg végképp, ha egy elvész, akkor is jó az arány. Az 5 XP-s légvédelem elég szép mészárlásra képes. 5 XP-s Marder 2. Arat. Mindig ki kell kapcsolni a radarját és, ha gép jön akkor visszalövöm. Mivel van idõ mikrózni egyszerûen hotkeyre teszem.
(10 v 10-ben négyes csaport Marder 2-vel játszottam ugyanezt. MiG-31 és Szu-27 alá mászva négy gépet lõttek le úgy, hogy a counter arry eget tudott elkapni.)
Egyre többen vesznek fel ismerõsnek a low cost játékok után. Többször összeállok ugyanazon arcokkal. Nem véletlen, hogy zsinórban 5 játékot nyertem low costban. A statom lassan, de elkezdett javulni. Az 50% win+draw arány már megvan.
Az ellen bepróbálkozott egy T-34 spammel. Mit ér egy Leo 2A4 ellen? Ennyit...
Amennyire láttam e még lõni sem tudtak egyszer sem, pedig a LARS2-õt-vel elfelejtettem bekínálni a közeledõ oszlopot és annyira elbambultam, hogy éppenhogycsak megenekült az. Ha belõne, akkor a Leo2 nem hátrálva, de talán állva és a végén elõretörve gyalulja le õket. A hátráló Leo 2 majdenhogy 1 lövés 1 kill módban mûködött. Ennyit számít a minõség és az, hogy lehet valóban egy játékban taktikát használni low cost esetén, mert egyáltalán látni, hogy mi zajlik a pályán. Ki merem jelenteni, hogy ma az RTS csúcsa a low cost game. Nem agyatlan klikkelés az egész. A terep ismerete, LOS figyelembe vétele, kooperáció a köbön.
Zsinórban 3 gyõzelmem volt, mert sikerül még a noobab arcokat is rávenni úgy ahogy, hogy halgassanak ránk. Az egyik gyõzelem necces volt, a másik kettõben nagyon levertük az ellent. Nagyon bejöt az egy druva hk-val akciózás és annak supportálása. Az utolsó játéban megnézem, hogy meddig lehet feszíteni a húrt és elvesztettem, de akkor már mindegy volt, 1000+ ponttal vezettünk. Még így is 4:1 körüli kill arányom volt.
A sok low cost után kipróbáltam az agyonhypolt C deckes mech decket a BKan lövegekkel. Nem volt rossz, de közel sem az a legyõzhetetlen super deck, mint aminek beállítják. Alig tudtam 1:1 feletti kill arányt elérni. Ok, hogy van fasza ágyúd, csak FOB mellõl elsétálva úgy eszi a supportot, hogy az isten sem cipeli utána. Meg van counter ary és nagy távolságon meg azért ezek sem tudnak semmit. Lassan ér oda, nagy szórás.
Saját erõt meg nem tud támogatni, mert semmiféle normális hk nem rakható mellé. A legerõsebb harckocsi is a C deckben a svéd strv 103 meg talán az egyik Centurion. 7-es ACC és 14 AP power. Csak csigalassú és a 10-es páncél szinte semmi. Mondjuk csak 45-be kerül. A béna játékosok légvédelmét és tüzérségét tudja gyalulni. Eszméletlen, de a legutóbbi játékban majdnem minden ellefél sperad nélkül használta a tüzérséget...
Tettem fel két új low cost játékot. Az elsõ a mintaszerû. Egy Leo 2-vel és normális társakkal a fél világot letarolom. Egy recon inf. attackot kockáztattam meg és vesztettem egy gyalogost. ~550/25 kill arányom volt ezzel.
A második dettó ugyanez, de félidiótákkal és egy-két jó játékossal, aki behúzta a végén a gyõzelmet. Fel-alá rohangáltam a Leo2-vel és oltottam a "tüzet". A tipikus példája annak a játéknak, amikor sok gyökér szaril hallgatni arra, aki tud játszani...
Én az 1 v 1 játékoknál egyébként a támadó harccsoport taktikával gyõztem. Egy vagyes támadóerõvel nyomultam elõre, amit F-15C és legjobb Chapparal és Stinger fedezett. A támadóerõt magját proto 45-be kerülõ könnyû hk - de irgalmatlan pontos és nagy tûzereje van - és MBT-70 vagy MIIP Abrams alkotja. Emellé kell Chapp és perszre alapból supply truck. Némi gyalogság és recon. Ez heli és szárazföldi jármû, mert lépést kell tartani a csoporttal. A hátulmaradt CV-t gyalogság és MANPAD fedezi. Volt, hogy menetbõl felszámoltam az ellenét és 8 pec alatt már a belépõ pontját támadtam. Helispamet próbáltam egyer low cost air spammel kombinálva. Csúfos kudarc volt. Pedig állítólag egy a jolly joker...
Az 1 v 1 játék teljsen eltér a sok v sok játéktól. Az egyetlen játékmód a low costot leszámítva, ahol érezni azt, hogy a drágább gépek érnek is valamit. Az én ranked 1 v 1 deckemben van egy EF-111 a bizti kedvéért. Csak kicsit volt zsír érzéés, amikor egy rácsapásból szedett le két BuK M-et veszteség nélkül. :) Több radaros légvédelmet be sem hozott.
A recon ebben a játékformában alapvetõ. Ha nagyon szétaprózzák az erõket, akkor a légierõ és heli érnek oda gyorsan bárhova, de ha a recon elveszik, akkor ezeknek annyi...
1 v 1-ben a tüzérségnek pl. semmi értelme, mert egyszerûen nincs álló cél és összefüggõ fromtszakasz. A low cost IR rakétás gépek nagyon faszák és használhatóak addig, amíg nem jön egy csúcsvadász.
A 55/70-es CAP-el Harrier bizony leszedni az ilyen kóbór A-7 szintû gépeket és heliket is és a csapásmérõ képességük bõven jó a hk kivételével bármi ellen.
2 v 2 rankedet nem próbáltam még. Ott társulhatok valakivel vagy a társat is úgy dobja mellém? Mert, ha igen, akkor sok értelme úgy nincs. Az 1 v 1 bizony a mikrózásról is szól. A másik amirõl, hogy összevissza kell ugráli, ami idegesítõ és fárasztó, mert a játék támogatása ehhez 0. A minimap egy rakás szar, patrol lehetõség nincs, az egységek MI-je 0. Ha egy recon helire lõnek, akkor áll egyhelyben és lelvik. Szárazföldi recon egység dettó.
Jó lenne, ha az Eugen beépítene valami auto retreat szerû opciót, ami úgy lehet ki/be kapcsolni, mint a fegyverket.
Ma játszottam egy 1v1-t egy Lieutenant ellen. Valahányszor gyalogsággal támadtam valamelyik zónáját, küldött egy napalm bombázót, és annak ellenére hogy legtöbbször sikeresen lelõtte a légvédelmem a bombázót, mindig pont le tudta dobni a bombát az embereimre, akik ettõl szépen el is párologtak. Ettõl függetlenül mégis sikerült felülkerekednem, de amikor érezte, hogy kezd veszíteni, kilépett. :(
Eléggé zavarónak tartom, hogy a napalm ennyire uralja a gyalogsági/városi harcokat. Egyszerûen sokkal könnyebb egy bombát ledobni egy beásott szakaszra, mint bezavarni a húsdarálóba a saját katonáimat. Viszont én meg igyekszem inkább katonákkal kitisztítani az épületeket, mert azt hangulatosabbnak tartom (igen, csak magamra vethetek).
Na, tegnap hosszú idõ után sikerült végre kétszer egymás után is normális emberekkel low costot tolni. Bebizonyosodott, hogy elég jól használható a LARS2, ha van hozzá olyan, aki hajlnadó egységeket is tolni alá. Nagyon durván meg tudtam támogatni vele a városi gyalogos harcászatot.
Ma játszottam egy jó kis low costot egy nagyon érdekes térképen. Annak ellenére, hogy néha eszméletlen noob baromságokat csináltak a bajtársak, azért egész szépem gyõztünk. Mondjuk a szerzett pontok felét kb. ketten termeltük be.
Itt is olyan ostoba emberek voltak, hogy legszívesebben fejberúgtam volna néha. 5 percig (!) körözött helin az egyik egy recon infantrival és valami hihetetlen módon nem lõtték le. Kb. az 5-dik üzenete után végre kitette volna, mikor jött egy T-55. Hála istennek arra egybõl reagált, hogy ne mostszálljál le a mezõnt...
Nyílt teremen 0 SAM és recon (!) mellett elindult két Leopard I-gyel. Mikor meg jött MiG-27 és heli, akkor tolta le a help ikonokat, mikor még az induláskor szóltam, hogy állj te szerencséten.
Aztán ugyanez, mikor aknavetõkkel (!) nyílt terepen elindul (hárommal!) és csodálkozik, hogy tank és rocketes repcsi is egy perc alatt leépíti, mert nincs mellett se tank, se SAM. Neki is szóltan, hogy vissza, erre miután szédszedték nyomogatta a help gombot...
A hab a tortán az volt, mikor ezután ugyanerre a user telfosta nyílt terepel blowpippal a térképen.
Mondom neki, hogy
1. recon 2. nyílt terepen szétkapja a légierõ és a szárazföldi erõ.
Egy perc sem telt el és le is radírozták õket.
Félelmetes, hogy mekkora idiótákba fut bele az ember a legutóbbi frissítés óta...
Na, rankedben majdnem megvertem egy lt colonelt. Egy kb. velem azonos szintût meg úgy mosok le, hogy ihaj, csak olyat ritkán ad...
Camera mod. Érdemes lehet kipróbálni, hátha jobb áttekinthetõséget ad.
AH-64D.
Szerintem ezzel a konfiggal picit értelmetlen lehet. Gyalogság ellen semmit sem tud, mert gépágyú távolsága menni szinte mindig öngyilkosság.
Hmmm...két napja kutakodom a neten, ha idõm engedi, de nem sok infót találtam a problémámra...:( Van itt egyáltalán olyan aki steamen vette a játékot és magyar nyelv van benne???
Értem, köszi a gyors választ! Mivel akciós a steamen, gyorsan meg is vettem ezt a nagyszerû játékot, már csak magyar nyelvre nem tudom átvarázsolni...:( Se játékon belül, se a steames felületen(properties) nincs magyar nyelv csak orosz, kínai, lengyel..stb...:( mi a trükk? :)
Már több mint fél éve benne van, minden verzióban (mivel steames mind).
Skacok! Ha jól emlékszem régebben a steames verzióban volt vagy ígértek magyar nyelvet ez igaz vagy benne van már?
Én is örülök neki ha többen lesznek a játékosok meg momentán a ranked rendszer nemigen mûködik(nemigen tud) mert csúcsidõben is tíznél kevesebb ember rankedezik. Na most ott nemigen van mibõl megfelelõ ellenfelet kiválasztania neked.
Igen, ezeknek az ELO-s rendszerû ranked játékokban a matchmaking csak akkor mûködik igazán jól ha van mibõl válogatnia. Elõbb-utóbb akkor is bedob valakit ha nincs hozzád szintbe közel. Nem tudom mi lenne erre a megoldás de szerintem a fejlesztõk nem is gondolkodnak igazi Esport-ban különben folyamatosan nyomatnák a pénzdíjas versenyeket.
Csak nevetni de majd kérdezd meg Pluskat-ot, hogy miért :)de ne flémeljünk nem ez volt a cél, csak "ismerjük" egymást már egy ideje és ezért volt vicces, amit írtál. Én sem ma kezdtem a játékot.
Az is megbeszélhetõ, hogy két FOB legyen. Nekem volt olyan low cost játék, ahol 3 FOB volt úgy, hogy szóltam, hogy ez talán sok lesz. Kettõ az átlagos. Ha sok arty van, akkor azonnal szólok, hogy skacok, két FOB...!
(Azt nem vágom, hogy mitõl függ, hogy a játékosnak kell -e CV-t letenni vagy sem. Nekem néha kell, néha nem. Értelemszerûen aki CV-t tesz le, az FOB-ot nem.)
Nem értem,hogy 4-5 rakéta sortûz miért is szívná le a FOB-ot...? Az ATGM nem szívja le, amikor 1 CP-s teherautókra pazarolják? A saját 20 CP-es teherautómból (1000 SP) egy LARS2 ellõ 4 teljes sorozatot és a saját indulójával még egyet.
A LARS2 csak 250 supplyt fogyaszt a LARS meg csak 125-öt sortüzenként. A LARS 60 CP, a LARS2 75 CP-ba fáj. Ha F-117-re futja, meg F-14-re, akkor fussa már egy szutyok LARS2-e és mellé egy teheruatóra...
200 CP-s játékban, ha nem kell CV-t letenni, akkor 200 zsébõl kijön a következõ erõ.
*Ha vársz egy picit, akkor a dán recon is M113-on jön, ami fontos, hiszen +1 géppuska support város támadáskor.
Ez egy játékos. Gyalogsági támogatáshoz megfelelõ részvétel és van mellé tüzérségi support, nem is akármiylen. Ha emellé hoz még valaki két US Marine-t, lángszórós és aknavetõ a megtámadott szektor melletti épületeket befüstöli, akkor még akkor is 100% a siker, ha két cellány védõerõ van az épületben. És a LARS2 legalább 5-ször lõhet úgy, hogy FOB sem kell. Ez bõven elég a játék elején. Mire elfogy az elsõ 5 sortûz, addigra már alakul valami, ha nem akkor már bukta az egész.
Az MLRS kategória (500 SP) nem tud gyorsan tüzelni, ezért az elsõ sortûz után kb. 1 perc mire újra lõhet. Akkro meg a "minek már" kategória, a támadás régen lement... Tehát ez meg azért nem szívja, mert az egész játékban, ha 5-ször lõ, akkor sokat mondtam. Ez 2500 SP, egy FOB kapacitásának 15%-a...
Hiba lõ sokat az kis aknavetõ gyorsan, ha a füstje olyan kicsi a nagy tüzérségi löveghez képes, hogy röhögnöm kell. A 105 és 155 milis ágyúkkal 2 löveg is úgy befüstöl egy kisváros szélét, egy sorozattal, hogy azt öröm nézni.
A rakétás tüzérség hasznát a nagy többség félreérti. Az, hogy egy panicked ellenfélnek mész neki a sokkal erõsebb és fedezében levõ egységet is halálra ítéli. Egy panicked M1A1-et nem pánikoló szutyok mezei T-72 is daraboka szed közelrõl. Egy nem pánikoló US Marine vagy Kurstager vagy lengyel Kommandosi-t az isten sem túr ki egy épületbõl csak úgy...
Már elnézést, de hajadra kenheted akár a 4 db 25-be kerülõ aknavetõed, mert egy pontcélnál tud talán annyi supresst, mint egy szem LARS2. Csak éppen a LARS2 egy rövid sorozatba pumpálja be a tûzerõt és egy városrészt pánikoltat be. A 4 db 25-be kerülõ aknavetõ egy sorztüze semmivel sem olcsóbb, mint a LARS sõt, szerintem többe kerül az általuk kiõtt 16 gránát, mint egy sorozat LARS2 és a megvételük is többe fáj.
A rakétás tüzérséget nem folyamatos zajlatásra kell használni. Támadáskor vagy egy nagy támadóhullámba belelõve szinte mindent bepánikoltat. Ezet leszámítva meg szinte végig kussol és rejtõzik. Low costban egy is elég, de kettõvel már tényleg eszmélelen dolgokat lehetne csinálni. Ha támadáskor füsttel kizárod a megtámdaott szektrorral szomszédos szektort és a maradékra bekoncentrálod az erõdet, akkor a panicked védõknek semmi esélye nincs arra, hogy még csak egy azonos támadóerõt megfogjanak, mert nem mészárolják halomra a kutyagoló gyalogost. Aztán a Vandoos vagy Kurstjager CQC fegyverrel halomra gyilkolja a bent levõket, vagy a 10-es méretû kanadai lángszórós, mert közel tud menni mielõtt lelõnék õket...
Szóval tessék már ésszel kipróbálni és aztán ellenkezni ellene. A legtöbb játékos béna, nem kooperál és akkor tényleg kijön az, hogy "semmire sem jó". Naná, mert kretén módon használja.
Az, hogy aknavetõkkel teliszórják a pályát szinte semmire sem jó. Láttam négy aknavetõt úgy leszívni a FOB-ot, hogy ehaj. Semmit sem öltek meg, a gyalogsági támadásnál hasznuk szinte 0 volt. Az meg tényleg mókás, hogy sok user a spread parancsot nem adja ki és négyesével mozgatját õket. Szó se róla egy LARS2 sortûz eltörölné ezeket a föld színérõl...
Egyébként az 1-es páncéllal rendelkezõ egységek nagy részét a min. távolságról indított LARS2 képes megölni. Namármost low cost játékan egy FOB ára 75 CP. Ebbõl egy LARS2 64 db (!!) sortüzet képes lenne ellõni elméletben. Elméletben. Miért? Mert eddig nem is tart a játék, hogy ennyiresz lõhessen...
Tehát elég nevetséges érv az, hogy a középkat rocket arty leszívja a supportot. Kooperáció kell meg ész és nem agyatlan low arty spam... Viszont okosan használva ez a LARS rcoket arty, ha csak minden 4. sortûzzel szed szét ey 30 CP-es egységet, meg egyszer segít elfoglalni egy várost, vagy megállítani egy támadó erõt, akkor hányszorosan térül meg? Még a 120 milis aknavetõvel sem nagyon sikerül semmit sem megölni, mert odébbmegy az egység. Min távolságról viszont olyan sûrû a rakétatûz, hogy az odébmenetl nem segít, ha szinte nem azonnal reagál rá az ellen. Mivel területfegyver ezért bármilyen mozgó támadóerõt komolyan belassít, míg az aknavetõk semmmit sem érnek ez ellen. Upsz...
Low cost játékan hála istennek még senki nem hozott Buratinot PACT oldalon. Na, az lenne csak nagy szívás. Kilõni nemigen tudod, és gyakorlatilag tisztára gyalul egy városrészt. (A sorozatot félbe lehet szakítani és két helyre is tüzelhet egy lõszerkészletbõl.) Semmit sem tehetsz ellene. Igen, drága, de tehetetlen vagy az elsõ sortûzig ellene. Aztán meg olaj. Ha nincs LOS, akkor nem látja a recon sem... Légicsapás elvielg jól jövedelmezõ lehet ellene, csak éppen ha nem látod, akkr ATGM gép nem tud vele mit kezdeni, a olcsó öngyilok támadó gépek meg vagy megölik vagy nem, miközben õk könnyen odaveszhetnek.
----- Sok vs sok játékan meg légicsapást indítani brutál recon és sok olcsó rocketes gép nélkül úgy, hogy nincs masszírtrocket arty supress az kb. az öngyilkosság kategória.
Megjegyzem, hogy a SAM snipingban is PACT oldalon az elõny, mert 1000 km/h-s olcsó rocketes gép csak nekik van, az egyik MiG-21 és kevésbé olcsó, de rakétás a MiG-23BN asszem. NATO oldalon a leggyorsabb rakétás gép az F-104. Fordulóköre sokszorosa a MiG-21-nek és koszos 750 km/h-ra képes. Röhej... A norvég F-5 nagyon olcsó, de tûzereje meg sem közelíti rakétás PACT 21-esét. A 40 kredites A-4-nél van XP, mennyiség ás tûzerú is, csak éppen A ketegóriás egy olyan gép, ami a valóságban C lenne és cserébe lassú is...
Elég csak összevetni az 55 CP-es AV-8-at, és a 60 kredites rakétás MiG-21-et. Igen, az AIM-9J tûzereje picit nagyobb, mint az R-60-né, de minden másban alulmarad. Fõleg, mert csigalassú...
Nem lehet, hogy epp ratalalt egy ujabb hullama a jatekosoknak? Ilyenkor szokot elofordulni, hogy nagy szamban teblabolnak teljesen fogalmatlan emberek jatekokban.
A rakétás artyt nem véletlenül hanyagolják low cost játékban. Ott leggtöbbször egy valaki tesz le FOB-ot, szóval nagyon limitált az utánpótlás, és 10 ember fogyasztja egyszerre. Egyszerûen nem lehet megengedni hogy az azt egy darab FOB-ot egy rakétaüteg leszívja pillanatok alatt. Látványos, jól szupresszál, az igaz(bár inkább az orosz nagy kaliberûek), de killt nemigen csinál, egy lövéssel ellövi a teljes lõszerkészletét és nagyon sokat kér(zabál) cserébe. Egyszerûen nem éri meg, többségünknek még normál, sokpontos játéknál sem, nemhogy low costban, ahol 200 pontból kell az elején gazdálkodni. Plusz ugye support eszköz, ami amõgy is a legzsúfoltabb kategória, ahol állandó helyhiánnyal küzd az ember, így a legtöbb deckbe be sem kerül.
Az aknavetõket azért szeretjük sokkal jobban mert rengeteg lõszer van hozzá így folyamatosan lehet lövöldözni velük, szépen lehet gyalogságot ölni vele ha nem éppen házban ülnek, és ugye tudnak füstöt csinálni, ami nélkül ugye nincs profi játék. És sokat is lõnek egy sorozatban, jóval többet mint a nagy kaliberû tüzérségi cuccok.
Az elmúlt 1,5 hónapban 20 meccset, ha játszottam összesen. A 42%-os gyõzelmi arányom most 35-36% táján van. Nem emlékszem, hogy mikor voltam gyõztes csapatban utoljára...
Rankedban major szintû embereket oszt le nekem, rankedban voltam már 330. helyen 1540 körüli pontszámmal, most 1525 táján, ha lehetek.
A low cost és normál sok vs sok játékan akkora kreténekkel futottam össze, hogy arra szavak nincsenek. PACT oldalon beszálltam egy low costba és kb. 5 perc (!) után 500 pontos hátrányban voltunk úgy, hogy kb. 600 vs 50 pont volt a kill arány és repcsiket nem használtak. Igen, ennyire balfaszokkal játszottam együtt. Hogyan lehet ennyi földi egységet ilyen gyorsan elveszteni...? Ilyenkor elmegy a kedvem az egésztõl. Az eddig megszotott replayeken látható, hogy nem én vagyok az istenkirály, de azért sikerült már olyan kooperációt összehozni mással, hogy gyakorilatilag letoltuk az ellen a pályáról, pedig ez ne TS-es komm volt...
Annyira béna nem lehetek, ha 1 v 1 rankeben egy major ellen életem elsõ helispamja után - amit elbénáztam és hülyén is raktam össze - még 20 perc szenvedés kellett, hogy letoljon úgy, hogy csak CV snipinggal gyõzõtt és a kill ratio így volt kb. 1:1. Voltak olyan pillanatok, amikor éppenhogy nem toltam le.
Egyszerûen csak olyan emberek kellenek mellém, akik nem teljesen full kretének. (1 v 1-ben olyan szintû koncentráció kell, hogy 2-3 hosszabb játék után inkább pihenni kell.) Akkor is ki lehet kapni, csak nem olyan megalázó módon...
Low cost gameben mindenki tiltakozik, ha felvetem, hogy legyen legalább legolcsóbb rakétás arty. Képtelen a legtöbb játékos felfogni azt, hogy micsoda morál zúzásra képesek. Low cost játékban enéklül sikeres inf. támadást vezetni nagyon nehéz. Ehelyett mit vesznek? 80 mm-es aknavetõket, amik szart sem érnek a fedezékben levõ gyalogság ellen. Gratulálok. A rakétás artynak is megvan a létjogosultsága. Igen, egy sorozattal akár 500 supply-t is eszik, csak éppen az ennek megfelelõ tûzerõt préseli bele néhány másodpercbe és fed le iszonyat területet. Ehelyett elfuggotatnak 40 lõszert aknavetõven 2 perc alatt, ami ugyanennyit fogyaszt, de nem területfegyver és hatása semmi... Min. lõtávnál kell használni õket és csodákra képesek. De nem, a sok hülyéne derogál kooperálni...
Én aknavetõbõl is már csak a 120 milis kategóriát használom, mert sok lõszert ad és sokkal nagyobb füstöt csinál. Gyenge vehicle snipingra is jobb.
Füstöt szinte még mindig csak én tolok. Röhej... Mikor néha elindul egy durvább löveges jármûsereg akkor mit csinál a sok marha? Neki áll a mozgó jármûvekre lõni 80 mm-es aknavetõvel. Eredmény? 0. Én mit csinálok. Vagy a jármûvüket füstölömbe vagy a saját erõ elé, hogy vissza tudjak vonulni és gyógyítani.
Amíg ilyen alap dolgokat meg nem értõ kreténekkel hoz össze a sors, addig inkább nem játszok egy ideig...
Ó, sokkal kevésbé mikrós mint a sztenderd RTS-ek, akár a Company of Heroes sorozat vagy a Starcraft2. Barátokkal kell együtt játszani, ahogy mi szoktuk, és akkor sokkal mókásabb, és nem lépnek ki csata közben a népek.
Mi itt szoktunk játszani, este nyolc után általában megtalálhatóak vagyunk: ts3.warthunder.hu:9989
Eredeti játék, telepített TS3 és mikrofon persze kell.
Nem olyan rég játszottam 2 kört random embrekkel és hát.... nem is tudom de nagyon nem adta a játék az még nem is zavart, hogy a csapatból én voltam az egyetlen aki tartani tudta a szektorát, persze a végén engem is kiszorítottak de próbáltam okosan visszavonulva lassítani õket, még az se zavart, hogy 5 perc múlva kilépett 1 csapattársam mert az alap játékban is játszottam sok ilyen csatát de, valahogy úgy éreztem, hogy sokkal többet kellett volna mikróznom ahhoz, hogy sikeresebb legyek. Valahogy ez a túl sok egység kicsit megfeküdte a gyomrom. Szerintem szórakoztatóbb lenne a játék ha lenne olyan mód, ahol be lehet állítani a max. egység számot.
Azon is csodálkozom, hogy Molni nem alázol le mindenkit mert, amennyit te játszol és elemzel simán pozitívba kellene kerülnöd. Ezzel nem téged akarlak becsmérelni, hanem szerintem ez a játék hibája túl sok mikró van benne és túl nagy a szerencse faktor a találatokat illetõen illetve túl sok egység nem úgy viselkedik, ahogy alapból "józan paraszti ésszel" elvárnám tõle.
A war thunderes TS szerver címét tudja valaki? Sikeresen töröltem véletlenül a TS szerver listámból...
Tuti? A rakéta kinematika tudtommal nincs modellezve.
Történés: 1 db F-14-es csak köröz nem figyelt oda rá a gazdája vagy megpróbálta elreptetni távolabb. 2 db mig-21bis-t bezavartam ellene (lengyel). Rövid szemtõl-szembeni harc, az egyik infrás rakéta eltalálja az f-14-est mire az elfordul jobbra a pálya széle és a hegy felé. Mig-21bis-ek követik és folyamatosan indítják a rakétákat.
Eredmény: Meghalt mindkét mig-21bis. F-14 túlélte.
Amikor ez megtörtént igen csúnyán elkáromkodtam magam. Szerintem még egy kocsis is elégedetten füttyentett volna ama rettenettõl amit az F-14-esre zúdítottam. De aztán visszanéztem a replayt és megvilágosodtam.
Ugyebár a játékmechanika miatt a gépek (érthetõ okokból) nem tudnak nekimenni a fáknak/hegyoldalnak stb-nek. Ilyenkor lekövetik azt a domborzatot néhány centivel fölötte. De ilyenkor is folytatják a harcot. Mármost a rakétáknál nem ez a helyzet simán belecsapódik a földbe és robban. Tehát mi is történt? A bis-ek követték az F-14-est a domborzat miatt a földhöz szegezve. Majd rakétát indítottak ami abban a pillanatban robbant is. Így a gépek beleestek a robbanás rádiuszába és sérültek tõle. Ezt nem vettem észre így robbant bele a hegyoldalba a teljes vadász légierõm.
Én ebbõl sokat tanultam. Remélem ti nem követitek el az én hibámat.