Most látom az incoma rate szabályzót. Jihááááááááá! Még, ha az induló pontszám viszonylag magas is lehet low cost / köztes gémet csinálni. Végre nem csak végletes játék lehet az agyatlan hentelés meg a totál minimál.
Csak akkor meg azért lehet uncsi, mert sok vs sokben letolni úgy az ellenfeleket, hogy közülük egy kilép vagy mind láma, ti meg összeszokott csapat vagyok az meg eléggé uncsi/egyoldalú lehet.
Ezen felül 1 v 1-ben teljesn más stílusú a játék és a deckek is. A légierõ nekem pl. szinte veszteségek nélkül operált rankedban, egyszer lõtték le egy drága gépemet, mert én balfaszkodtam el és még mákja is volt az ellennek. Ilyen környezetben egy szóló EF-111 is eszméletlen durva lehet. Egy ellen hozott be bék Buk-ot, gondolván, hogy lezárja a légteret.Raven egy rárepülésben kikapta mind a kettõt. Persze az ellen volt a láma, mert mozgás közben talán kapcsolja ki a radart... :)
Én valamelyik nap játszottam egy nagyon "élvezeteset". 2v2 volt, a társam eleve úgy kezdte hogy semmilyen egységet nem pakolt le, hanem egyenként hívta be az egységeit. Innen nem nehéz kitalálni hogy milyen gyorsan kaptunk ki. Utána meg egy 3v3ban megint kifogtam egy olyan barmot aki azzal kezdte a játékot hogy lepakolt 2 T80U-t. Majd a csata elején elõre küldött 2 SU-25T-t, anélkül hogy azoknak lett volna bármi célpontja. 5 perc múlva már semmi nem volt neki és kilépett. Az ilyenektõl tudok agyvérzést kapni.
Tegnap megint játszottam kettõt. Bár inkább ne tettem volna... Az egyik egy 10 vs 10 conquest volt. Amikor az egyik játékos 4 db 203 milis ágyút tett le FOB mellé, akkor már tudtam, hogy ez bukta lesz... Olyan balfaszok voltak a csapattársak, hogy az egyik belépõ zónát is elfoglaltak, mert ilyen baromságra költötték a pénzt... kb. 10 perc sem telt el és vesztettünk. A hülye barom azt sem fogja fel, hogy elõször talán vegyen fel pozíciót és aztán vegye meg a CV sniper ágyút, ha már ennyire erõlteti. (Szó se róla a CV sniper ágyú szart sem ér, ha nincs hozzá töménytelen recon...) Naná, hogy mivel másra nemigen volt pénze, el is kenték a száját, mert egy enyémhez hasonoló támdó erõ pikk-pakk legyalulta a hátországot hiáby nyomultam elõre szépen a szárnyakon...
Aztán volt egy low cost game a Highway to Oslo pályán. Az nem volt annyira rossz, de pont a végén szerencsétlenkedték el páran és kaptunk ki kis difivel.
Én nagyon affelé tendálok, hogy 1 v 1 játékot vagyok hajlandó tolni, low costot vagy csak ismerõsökkel sok v sokat. Én sem vagyok profi, de egyszerûen egyfaszt kapok már a sok béna embertõl, akikkel megver a sors...
35% most a gyõzelmi arányom amikor volt már 42% is pár hete. Ennyire "szerencsés voltam". Amikor ismerõsökkel teli low cost vagy sok vs sok van, akkor érdekes módon majdnem mindig gyõzünk. Nem lehet véletlen...
A társak toltak az elején repcsiket tõlünk is, azok lefoglalták az ellenség légierejét, egyetlen rácsapás jutott csak el a helikhez, de az sem tett bennük kárt.
Nagyon figyelmetlen ellenfél lehetett. A komolysbb csapatmunkában dolgozóknál a front mindkét oldalára letesznek csúcs MANPAD-ot vagy Chapparal szintû légvédelmet, amik gyorsak is. Mázlid volt. Vagy lekaphatták volna õket olcsó spam repcsikkal is. Amikor én low cost gamet tolok helis szállítás csak akkor jellemzõ, amikor már az második hullám jön, hogy gyorsan odaérjenek.
A tegnap este nálam is a kísérletezésé volt: 10 fõs lowcost játékban, Stromsund pályán csak ami tgyalogosokat vettem Twin Huey-val, és melléjük 2 SAS-t Lynx-el (a korlátozott légvédelmi képességük és a felderítési bónuszuk miatt), és start után rögtön átdeszantoltam õket a folyón a túloldali zóna part menti erdõjébe, ahová 90%-ban az ellenfél CV-jét telepíteni szokták. Simán átértek, az erdõbe is veszteség nélkül jutottak be, majd az erdõ szélén elhelyezkedve az ellenség lövészpáncélosait, gyalogságát, és az utánuk érkezõ kerekes légvédelmét, majd a CV-t is szétcincálták. Ezután a maradék felszámolásában már a transzport helik is tudtak segíteni. Az erdõ elég nagy volt ahhoz, hogy a menetrendszerûen érkezõ tüzérségi csapást kikerüljék, és minimális veszteségekkel addig tudták tartani magukat, amít a csapattársak földi menetoszlopa is odaért. Onnét már sok esélye nem volt a másik társaságnak. Szóval a Marines+SAS helikopteres deszant kombó egész ütõképes, megfelelõ terepviszonyok mellett kimondottan jól tudják tartani a gyorsan elfoglalt stratégiailag fontos pontokat.
Mondjuk 1 v 1-ben új taktikát próbálok majd ki. Az alap helyet komlyabb CV-vel védem be. Eddig is tettem le légvédelmet és gyalogságot védeni a CV-t. Nyílt terepen infantry nem fogja kiszedni. Ha erdõszélen áll és van mellette recon inf, akkor talán nem tudják meglepi annyira.
Már így is volt olyan játék, ahol a snipingoló ellent elég csúnyán kisztotta a takarásból elõbújó MANPAD és SHORAD, meg a hirtelen felbukkanó két olcsó AV-8. Pikk-pakk lerendezték a támadó erõt.
Az elmúlt napokban nekem csak az agyamat baszta fel a játék, ezért tervezem, hogy egy idõre abbahagyom. Egyszerûen olyan debil társakkal vert meg az isten, hogy az fáj. Az 1 v 1 meg nagyon szerencsejáték sok esetben.
A meglevõ pályák nagy része meg sajnos egyenesen katasztrófa. Az új 10 v 10 pályákat leszámítva szinte mind hulladék. Vagy túl sok fedezés van és hegyes völgyes az egész, vagy akkor nyílt tér és sík terep, hogy reménytelen az egész...
No igen a CV sniping idegesítõ, éppen ezért nem is értem minek a játékba. Egyböl eltünének az ilyen "megkerülöm a pályát 3 helivel" taktikák, amiknek semmi köze a valósághoz.
Érdekes ez a ranked lista. 5 gyõzelem és 4 vereséggel már a 340-ik vagyok. Nagyon kevesen játszanak ilyet, vannak nagyon magas pontszámúak és nagyon alacsonyak. A kettõ közt szinte semmi.
Nem lenne rossz, ha nem eszeveszett CV sniping lenne az egész. Gyakorlatialg már mást sem csinálok, hogy létrehozok egy alap csapásmérõ erõt, ami elindul és felgöngyöli az ellent, hátul meg a CV be van védve MANPAD, SHORAD és gyalogsággal az helis betámadásokra.
Volt olyan user, aki az induló zóna erdõségéet kezdte el randomra bombázni F-117 és A-6-tal. (Az F-117 alkalmazása nálam is felmerült.) Persze mikor jó reconnal és F-15C-vel lekaptam mindkettõt és a csapásmérõ erõ két CV-t is kikapott, akkor egybõl kilépett. Az egész játék 10 percet sem tartott...
A rankedra visszatérve. Bosszantó volt kikapni, de itt legalább csak magamra foghattam. Bárki aki kipróbálja figyelmezetetem, hogy a conquest játékmód ellenére a legtöbb játékos destruction taktikával tolja. Legfeljebb 2 zónát foglal el az elején és inkább megpróbál letolni a pályáról. A recon olyan fontos, mint még soha, a recon helik túlélési ideje szinte 0, egybõl tolják rá a vadászokat.
A bibi még az, hogy a pálya is random meg az ellenfél is, a kezdõ pontszám 1000 alatt van, ezért komoly A cat deck nem nagyon rakható össze, egyszerûen nincs pénz komoly technikára.
Na, játszottam néhány 1 vs 1 rankedet. Pontosan az történt, amit felvetettem. Az egyik pályán annyira lezúzott a helispam, hogy nem tudtam visszahozni a meccset. Ha még van pár percem, akkor letoltem volna az ellent.
A CV sniping rohadtul nem tetszik. Oltári nagy marhaság volt 1 v 1 conquestet rankeddé tenni. Képtelenség mindenre odafigyelni. Az egyik meccsen a semmibõl jövõ heli nyírta ki az összes hátsó CV-t, mikor volt mellettük recon és egy helyen még MANPAD is...
A köv meccsben én is így nyírtam ki a belépõ zónáját az ellennek Highway pályán.
Összességében nem lenne rossz a ranked, csak érdekes módon colonel ellen tett be, mikor egy senki voltam. Ahhoz képest alig vert meg. Meg, hogy eszméletlenül szerencsejáték és baromi kevés a kezdõ összeg.
Vagy másképpen fogalmazva, egy nagyon WIP. Azonban, ha a két fõ nemzetnél ennyire nincs variációs lehetõség, akkor ezt élbõl el kell felejteni, egy így értelmetlen.
A srác mintha repcsi nélküli WEE korszakot sírná vissza.
Megnéztem. Szerinem egy vicc a MOD, vagy csak nem mûködik. Gyakorlatilag nincs variációs lehetõség, csak jenki és szovjet oldal van. Légvédelembõl egy fajta, vadászgép nincs, árak röhejesek.
Az hol van, hogy hogyan kell backupot csinálni? A leírás csak a deckek backupról szól...
Akkor ki kell próbálni. A gépeknél viszont akkor meg kérdéses, hogy mi értelme a légvédelemnak, ha úgyis halálosabbak és nehezebb õket megállítani és ritkán jönnek.
Nekem nagyon tetszenek azok az ötletek, amik itt le vannak írva. Fõleg ez a kettõ: - Játék lassabb, nem kellenek annyira jó reflexek - Repülõgépek halálosabbak, de nagyon hosszú idõ, amíg újra behívhatod õket (10-15 perc) - Ritkán kapsz pontokat, ezért jól meg kell gondolni, mit hívsz be, elõre kell tervezni.
Jah egy olyan kéne ami összegyúrja a legjobb ötleteket a modokból, nekem ilyesmire nincs idõm de fasza lenne fejleszteni egy sajátot, és akkor nem kéne kompromisszumot kötni.
Ha már felmerült a játékegyensúly, és a modok kérdése nem lenne kedvetek kipróbálni egy igen igéretesnek tûnõ modot? A wargame 1984 nevet vieseli, és többek között taktikusabb, lassabb összecsapásokat ígér. (lassítottak az egységek sebességén, és egy sor más dolgon is) Õsz óta nem játszottam a játékkal, de ezt kedvem lenne kipróbálni. Majd szóljatok ha van hozzá kedvetek és leszervezhetnénk egy meccset a moddal. Itt megtaláljátok a leírást, és a linket is hozzá.
ez nem igaz. WEE ben is simán ki lehetett bekkelni a helospamot.
Kell egy kis tartlékot hagyni nem mindent elkölteni. Kapásból 5 dolgot tudnék helo spam ellen felsorolni. De meg kell nézni a top10es emberek replayeit
Nagyon kíváncsi leszek, hogy játékmechanikailag hogyan illenek majd a rendszerbe és az, hogy milyen védelmük és tûzerejük lesz, no meg áruk és az, hogy hogyan javíthatóak. :)
Mintha azt írták volna, hogy nem lesz CIWS és más védelem, akkor viszont nincs ötletem, hogy a bejövõ fenyegetések ellen hogyan küzdenek majd...
A teaser videóban egy masszív hajóról indított rakétatámadás látszik szerintem.
A kisebb hajóknál érdekes lehet az, hogy felúszva a folyókon milyen fira supportot adnak és a földi egységek képesek lesnek e tüzelni rájuk.
Egyébként most néztem meg poénból az fórum 1. oldalát. A futó témák negyede kb. a légierõvel és egy specifikus géppel kapcsolatos. Pedig ugyebár ennél több kategória van a játékban és számszerûleg az egységek kis %-a repcsi.
Játékegyensúlyra...? Hát, ezen jót mosolyogtam... :)
A gigapatch elõtt a vörös légierõt A kategóriás NATO légierõvel is kordában lehetett tartani. Most USA A kategóriás erõkkel és sima NATO erõkkel szinte lehetetlen 10 v 10-ben...
Balansz az, hogy a valóságban 1987-es konfigos Szu-27 nem proto, de az 1985-ben már eléggé elterjedt F-117 az...?
Balansz az, hogy a USSR A deck vehet 4 (!!) db R-77-es rakétával rohangáló vadászt, ami még csapásmérése is jó, a jenki F-15E-bõl 1 card/1db van, AIM-9M-mel és nem BVR fegyverzettel. 1 XP miatt szarra sem jó Mk-84? Úgy szórja szét, mint vetõ a fûmagot. Nem véletlenül nem használja senki. A MiG-29M meg hullámokban jön, elég gyakori egység.
A többfunciós Horneten is csak AIM-9 van, ehhez képest mindkét MiG-29-en BVR fegyverzet van, és emlékeim szerint a MiG-29 alapváltozatán négy darab R-27R, mikor csapásmérõ fegyverzettel legfeljebb kettõ mehet, ha a középsõ szárnytartón visz 500 kg-ot és a belsõn van R-27R. Eleve baromság a multirole MiG-29...
A US A cat elõnye az volt régen, hogy vadászokkal jól uralta a légteret, most meg 1 card F-15C van. Anyád... Ezzel szemben igaz, hogy 1 XP-vel, de már 1 cardból megvan a két Szu-27, viszont emiatt az irgalmatlanul felbuffolt MiG-25-bõl lehet többet hozni vagy bármi másból.
Balansz az, hogy C kategóriás MiG-21bisz R-27R-rel halomra mészárolja a NATO csapásmérõ gépeket és képes felvenni a harcot A kategóriás gépekkel is...? Megáll az ész...
A valóságban legfeljebb dispenseres MiG-25PDSz (nem minden gépen volt) F-15C szintû ECM-mel bír, de a nem jenki F-16 gépeknek N/A ECM-je van.
Még a NATO oldaon belül is vannak érdekes húzások. Az F/A-18A és ATGM-es AV-8 között alig van árbeli eltérés, asszem 135/120 az áruk. Csak éppen azonos rakétából többet visz az Hornet, gyorsabb is és egy rácsapás alatt ugyanúgy kettõt indíthat. F/A-18A gyakori látvány, ATGM-es AV-8-at soha nem láttam, egyszer próbáltam ki. Na, annyi elég is volt.. Akkor inkább A-10...
A Szu-25-nek pontosabb ATGM-je van, mint a A-10-nek (ok, legyen) csak éppen van rajta légiharcrakéta is. A pusztán infrás NATO vadászoknak képes visszalõdi és az AAM helikkel is boldogul.
Röhög a vakbelem. Ez nem balansz, ez balfaszkodás. És ezek csak a légierõs és legsúlyosabb példák. Totál koncepciótlan ÉS nem valósághû. Ebbõl már önmagában is egy súlyos lenne, nemhogy a kettõ együtt...
-----
Játékegyensúly az, hogy a PACT oldalon az ATGM-es orosz tankok szinte mindent erõlködés nélkül hentelnek le a csúcskat tankok kivételével mindent...? Nem kell, hogy öljenek sok esetben, mert ATGM találattal is zúzzák le a morált olyan távról, hogy esély sincs tüzelni rájuk, még a királykategóriás NATO hk-kal sem.
Csak a MIIP Abramstól kezdve van ellenfelük, apró hiba, hogy asszem már 65-ért is van ATGM-es tank 12 körüli páncélzattal. NATO oldalon ennyiért van a csigalassú Chieftan Mk.10, ami csak védekezésre jó, és a M60, aminek páncélvédettsége elég gyenge az árához képest, AP powerje harmatos. Na, ezeket zavard neki az ATGM-eseknek. További elõny, hogy az ATGM-mel képesek a légvédelmi egységeket távolról elkapni, ami után jöhetnek a helik vagy repcsik...
A 60-be kerülõ T-72 Jaguarnak kb. olyan páncélzata van, mint az legjobb M60-nak, csak éppen kisebb és talán gyorsabb is. A legfontosabb difi meg asszem a 16-os AP power. Mégg csúcs hk-re is veszélyesek. Az M60-nal még a középkat PACT harckocsiknak is nekinemmi sokszor öngyilkosság. NATO oldalon én gyakorlatilag MIIP Abrams alatt nem használok semmit, legfeljebb Chieftain Mk10-et, mert 14-es páncél és a pontos és viszonylag erõs löveg miatt úgy, ahogy elmegy. Minden más hk. ezalatt a hulladék kategória, semmire sem jók, még gyalogsági támogatónak sem nagyon.
Az oroszk hk-k közül sok tehát brutálisan páncélozott ATGM platform, pontos (8 alatti ACC nincs is) s néha még sok rakétával is. NATO oldalon egy ilyen van, a jenki proto MBT-70, de ez sem túl potens. Legalább azt megcsinálták, hogy MIIP Abramsból kettõ elérhetõ. Addig normális jenki pc. erõs összes sem lehetett rakni, csak NATO-t de úgy, hogy "mindenkitõl egy kicsit" elven.
Harci heliben az a AH-64 kivételével mindent visznek a keletiek, ez tiszta sor, a Mi-24 tuti kis cucc volt. Csak valahol vicces, hogy egy szárazföldi játékban teszik be a Hellfire-es (!) Seahawkot, de a valóságos Hellfire-ös Super Cobra az nincs, iTOW a csúcs. Micsoda balansz... Ezzel szemben a sima Mi-24 lõtávja 2800 m. Köszi...
Egyedül az felderítõ gyalogsága az a PACT-nak, ami botrányosan szar, meg az infantry papíron gyengébb, de valahogy a 15-ös Kurstjagert (16 ACC és CQC fegyverrel!) is néha elég nímand PACT gyalogság öli halomra... Az egy lövéssel egy infantry csoportot kinyíró Speznaz sem gyenge, fõleg low cost játékban. Hiába van lángszóros és napalm vetõs is a NATO oldalon, ezek közelében nincsenek ennek.
A gyalogsági szállító jármûvek terén is ár/érték arányban az orosz vasak jobbak szerintem. Szép, hogy a jenkiknek van M2 meg proto M2, csak éppen a PACT ATGM miatt ezek szinte soha nem jók semmire, meg az arty igen hamar lezúzza a morált. ATGM-es hk ellen esélytelenek szinte mindig.
Összességében ezért, és a nagyon hullámzó színvonalú csapattársak miatt álltam le a játékkal. Inkább fejlesztem a Falcon MOD-ot és várom a RD-t :)
Néha néha talán felnézek majd a magyar srcáokkal tolni, vagy 1 v 1-et (esetleg rankedban) tolni egyet. Ott senki másra nem foghatom, hogy miért kapok ki.
Szerintem mindenki számára jól érzékelhetõ hogy a fejlesztõk elsõsorban a játékegyensúlyra törekszenek az egységek elkészítésénél, és a csak másodsorban a valósághûségre: Ezért van a játékban sok furcsaság a légierõnél és a gépek fegyverzeténél.
Persze ettõl még megcsinálhatnák úgy hogy egyenlõ hatóerejû legyen a kétz USA/szovjet légierõ, de én õszintén szólva nem érzek akkora minõségbeli különbségeket. Mindkét oldalon megvannak a csúcsvadászok(F-15C és Szu-27), a többfunkciós de vadászgépnek is alkalmas cuccok (MiG-29, F-18) és a gyenge harcértékû õsöreg cuccok (F-14,MiG-25) és a kemény tankvadsz csatarepülõk (A-10,Szu-25T).
Hát ezt nem mondanám... A kintó fórumon n+1 olyan topik nyílik, hogy XY gépen változtassák meg ezt meg azt. A difi annyi, hogy én globálisan, koncepcionálisan gondolokozom és nem egy gépben.
Egyébként az ilyen kérések nagy része elég nagy marhaság, mert sajnos az átlaguser még a játékmechanikát sem érti meg, a valóságról meg tényleg kevés fogalma van..
Rossz megközelítés. Attól, hogy valaki nem ismeri a gépet, attól a szar modellezés elbaszott taktikai modellezés takar és röhejes balanszot. Tehát az egész játék szar lesz tõle. Moddoláshoz toolok is vannak már, de szart sem ér, mert multizni nem tudsz vele, hiszen ahhoz azonos adatbázis kell...
Röhejes, hogy a USSR A deck légiereje erõsebb, mint a jenki A kategóriás deck. Több ARH rakétás vadásza van, és mellé még Szu-27, ami lenyomja az F-15A-t és emellé még a kedvesen felbuffolt MiG-25 és akkor még ott van a MiG-31 és a lenerfelt F-14. 10 v 10-ben a vörös légierõ szinte mindig ledózerolja már a kék oldalt, ami egész egyszerûen nevetséges.
Szavak nincsenek arra, hogy mekkora balfasz az Eugen. Komolyan, mintha nyeretlen kétévés hülyék dolgoznának a játékon.
Igen a játék nem 100% élethû, vannak benne oltári nagy baromságok. De õszintén az a játékosok 99%ának fingja nincs hogy az adott repülõn nem "igazi" fegyver vagy akármi van. 1%-nak meg senki nem fog játékot csinálni. Õk is ebbõl élnek. Nem lehetnek könnyû helyzetben õk sem. Belekúrtak a játékba millió egységet meg népet és azóta is balanceolhatják.
Azt mondjuk tényleg nem értem miért nem csinálják moddolhatóvá a ganét.
Örüljünk vaze, hogy ez a problémánk, hogy egy számitógépes játékban szar ez mag az és nem az, hogy hogy mit fogunk holnap enni.
Hát az az IL-102 rendkívül röhejes. Am remélem hogy mergelik a két játékot, mert furán néznek ki a rizs földeken száguldozó lengyel teherautók. Az is érdekel hogy hogyan fogják a hajókat beletenni a játékba.
Az RD mergelve lesz tudtommal az ALB-vel, máshogy értelme sem lenne a legtöbb újításnak. Gondolod, hogy az RD azon egységei, ami a mostani nemzetekhez vannak csak az új pályákon lesznek elérhetõek? Repcsik és a többi egység esetén is elég röhejes lenne.
Ami figyelemreméltó a tömges cruise missile attack. Az Il-102 beletenni irgalmatlan nagy baromság volt. Totális csõd volt a gép Szu-25-tel szemben... Egy szarkupacot minek beletenni, amibõl soha nem csináltak igazi gépet...?
Ok, a jenki a jenki MBT-70 (meg a szovjet BMPT) is benne van, csak az MBT-70 nem lett volna szarkupac, ha megvárják, amíg a technológia kiforr. Csak pusztán a megegyezés hiánya miatt lett Leo2, M1 és Leclerc... Az Il-102 koncepciója önmagában röhejes volt...
Nagyot kamilláztak. Eddig azt mondták, hogy 1995 tájáig tolják ki. Azt csupa olyan repcsivel van tele, ami bõven 2000 utáni a valóságban. EF, Rafale, Szu-27SK, Szu-30MK...
Ha megnézitek a video 0:14 és 0:57 részét, akkor látható, hogy az Eurofighter Typhoon és a Dassault Rafale is benne lesz. Vajon melyik lesz a jobb vadászgép ? :)
Igen nekem is ilyen gondom volt egyszer és Ati VGA-m van úgyhogy lehet hogy az a hiba oka.
Én nagyon szeretek 1 vs 1-ezni mindenkinek csak ajánlani tudom. Nagyon jó elmetorna. Én mondjuk inkább pack-al játszom valahogy jobban belyön az ottani felhozatal. Általában kelet-németet viszek 1 vs 1-re ,de most összeraktam egy vegyes pact B kategóriájú decket ami nagyon bejön. Eddigi statisztikája 5:1 (2 4 vs 4-es gyõzele ma többi 1 vs 1)
Bárkivel szívesen 1 vs 1 -ezek. A szokott TS-en megtalálhattok a nap igen nagy hányadában. ( TS cím: ts3.warthunder.hu:9989 )
Persze bárkit szívesen várok(unk) fel, hogy együtt játszhassunk. Jelen pillanatban 6 állandó játékosunk akikkel napi szinten wargame-zünk.
SzakicHUN-nak is volt már ilyen problémája, neki WinXP-je van, lehet ezzel van összefüggésben.
Én is ilyen játékokon gondolokozom, de olyan szintû koncentrációt igényel, hogy hamar kifáraszt, vagy eleve alkalmatlan állapotban vagyok rá. A másik bibi, hogy amennyire látom a NATO oldal népszerûbb. Nagyon sokáig kellhet várni egy ellenfélre.
Újabban rákaptam az 1v1-es játékokra. Amit szeretek benne, hogy itt csak a saját skilledre hagyatkozhatsz, nincsenek csapattársak akik kihúzzanak ha gond van. Másrészt mivel minimális számú játékos van a pályán, ezért több hely van a taktikai manõverekre (például arra, hogy egy támadó csapattal megkerüld az ellenséges védelmet és egy védtelenebb zónát támadj meg).
Velünk is történt egy érdekes dolog. Négyen játszottunk együtt és amikor épp megfordítottuk a meccs állását mind a 4-ünknek egyszerre betelt a RAM-ja. Érdekes nem?
Mert nem megy valahogy nekem velük. A tömegjátékot is kezdem megutálni, mert a skillek egyszerûen nem jönnek ki. A low cost játékok sokkal inkább szólnak arról, hogy ki tud játszani és milyen az összhang.
Am miért nem tolod PACT oldalon? Igaz hogy én már rohadt rég nem játszottam, de már az elõzõ részt is fõleg a vörösökkel toltam. Nem azért mert hogy OP, szimplán csak jobban tetszenek.
Érdekes probléma jött elõ mostanában: az Aarhus pályán elõfordul, hogy indulás után csak a nagy feketeség van a talaj helyett: az egységek látszanak, a zónák látszanak, a játék is megy, csak éppen mintha a mélyûrben játszódna a dolog, tiszta fekete minden. Néztem a hivatalon fórumon, másnak is van ilyen gondja, játékból ki- és visszalépéssel megoldódik a dolog, csak roppantul idegesítõ. Elõjött ez másnál is, vagy csak én vagyok ilyen szerencsés?
Ez a lowcost NATO deckem most.
Itt https://www.youtube.com/watch?v=enexKSH-WwM egy kis légicsapásos videó. 25:30-tól mutatja, hogyan használja a repülõket. Igen érdekes az, hogy phantomokat szépen oldalról hozza be és a bomba által okozott füstöt használja védõfüggönyként.
Egy apró megjegyzés. Az 5 v 5 Battle for the Fjord valamiért eltûnt. Kár érte... :(
Azért posztoltam a kinti fórumon, hogy hozzák már vissza, ha lehet...
Sajnos a replay olyan hülye, hogy a játék eleji hosszú várakozást is lementi...
Tanulságok miután az ellenfél lépéseit is láttam.
A Skyhawk spam végig cérnaszálon függött, csak ez a mi szemszögünkbõl nem látszott annyira. El is vesztett pár gépet a srác, de ez még a pont belefér kategória volt. A MiG-31-gyel bénázott az ellen rendesen, vagy csak a random number god a mi oldalunkon volt, de talán, ha 1-2 gépet lõtt le velük. Abban nagyon hasznos volt vagy lett volna, hogy a gyalogsági támadás legkritikusabb pillanataiban lestunnolja az ellen gyalogságát. Esetleg támadhatta volta a tömörülõ PSZH-kat, de valahogy nem pont ezeket a célokat nézte ki mindig.
A füstös beterítés jó volt, mert az ellen oldalra semmiféle recont nem tett, gõze nem volt, hogy a füstfal mögött mi van. (Ha az ellenfél egyik játékosát választod ki, akkor látszik, hogy õk mit láttak.)
A tömörülõs PSZH-kal mákunk volt, le is gázolhatták volna azzal a gyalogságot, vagy mindenesetre nagyobb kerülõt jelenthetett volna nekünk, ha közelebb jön velünk. Ehelyett lõtte velük az M113-at, aminek kb. 0 értelme volt és mivel a hülyéje még a spread paracsont sem használta, még a 80 milis aknavetõ is fasírtot csinált belõlük, nemhogy a 120-as.
Mázli, hogy nem jött az ellenfél oldaláról semi táposapp gyalogsági jármû (Bradley jelleggû BMP-3), vagy más pontos/nagy tûzgyorsaságú (ZsU-23 Afganski), esetleg olcsóbb tank, mert nem volt ATGM gyalogság a mi városunkban, hogy a bizosítsa a szárnyakat. Erre figyelni kell máskor. Csak lefüstölni tudtok volna, mást nem igen, vagy a Skyhawk esetleg lestunnolta volna és talán idõben odaügetett volna egy gyalogság.
Az jó döntés volt, hogy jármûvet nem vittünk, a Sturm szétcincálta volna õket. Az Roland AMX-re mintha még rá is lõtt volna. Hála istennek idõben visszaspurizott a városba.
Low cost játékban a 120 milis aknavetõ kötelezõ elem. A 80 milis kategória kevés sok célra, de jó sok gránátja van. A 120 milisnek low cost szinten eszméletlen tûzereje van és sokkal több lõszere van, mint akár a 105 milis NATO tüzérségnek. A 7/min tûzgyorsaság is nagyon fasza.
A gyalogsági támadást picit lehetett volna jobban koordinálni - kicsit késõn csatlakoztak a lángszóróshoz), és mögéjük illet volna a Roland AMX-hez még legalább 1-2 Stinger vagy svéd RBS. Más is hozhatna legalább egy-két "cella" lángszóróst a bevezetõ támadáshoz. A dán gyalogosok jók voltak, erõsek, jó CQC-sek. Megfontolandó lett volna két irányból hozni õket, 2x2-ben, hogy egy esetleges lég/tüzérségi csapás nem nyírja ki õket. Közvetlenül az épület közelében már összevonhatóak, és hiába a nagy táv, ha már összevannak vonva, akkor "beugranak" együtt a városba.
(Érdekes, hogy ha be/ki ugrál az ember, akkor nem mindigy ugyanazon pontokat foglalja el a gyalgoság. Ez város szélén MANPAD/ATGM/nél különsen fontos.)
Felderítõ gyalogságot nem hozott senki (dánt), pedig fontos lett volna, de hála istennek ezt megúsztuk.
A város elfoglalása után látható volt, hogy a gyalogsága által biztosított recon nélül és a mi reconunkkal a bejövõ légvédelmi egységek szépen masíroztak a halálba, a Skyhawk spam szétszedte õket.
Amit javaslok, hogy akér egydül, üres térképen harckocsikval vagy más jármûvel érdemes nézegetni a fire pos paranccsal, hogy hogyan látnak ki. Ugyanis a térképen minden kis objektum esetén számol a progam rálátással. Alacsonyan, de akár magasan csücsülõ recon heli elõl is elbújhat egy SAM, egy 4-5 emeletes blokkház mögött. Aztán elöjön onnan és durr... Ez igaz mindenre. A városba be ki tolatással elég vicces dolgokat lehet mûvelni. Arra kell vigyázni, hogy nagyobb távolságra adjon ki az ember parancsot és ne legyen "dugó", mert az MI rendkívül balfasz módon képes csak tolatni, és kis távolságon a jármûvek néha valamiért meg sem moccannak.
Jó volt látni, hogy 5-6 ember is összeverõdött játszani, így low cost játékban nagyon durván lehet már kooperálni. A sikersséget jól mutatja, hogy olyanok, akik szerint kezdõbbek nálam több killt és jobb arányt is értek el, mint én. Tehát jól támogattuk egymást.
Hozzá teszem, hogy az ellenfélnél szerintem elég bénák voltak, valaki még Smerch-et (!) is hozott be. Ez nem lenne baj, ha értelmesen haszálta volna. Azt nem láttam, hogy mikortól volt bent, de a gyalgosági támadás során simán befosathatta volna az összes gyalogost, és akkor nekünk kampec.
Esetleg megfontolandó lehet - ha elég FOB van - rakétás tüzérség behozása. Persze nagyon ritkán kell használn. Hogy a kis LARS vagy a LARS2 elég ütõs -e, azt nem tudom, ki kellene próbálni. Támadás elõtt, ha pl. mi szórjuk meg a város rakétás tüzérséggal, akkor még lehengerlõbb lett volna a támadás.
Hát, kb. ennyi.
Vettem.
Tegnap ezt teszteltem MI ellen. Jól mûködött.
Ma ezzel tervezek menni, vagy hasonlóval. Ha még az A-10 valahogy beleférne...
Ma este van kedve valakinek multihoz? Úgy kellene, hogy csak mi legyünk egy csapata. A légierõt kellene próbálgatni. MI ellen kipróbáltam már egyfajta decket, amivel úgy vertem le, mint soha. (B kat NATO deck.)
Ne 1 vs 1-be próbálgasd, mert a bibi az, hogy a MiG-21 és MiG-25 100-ba kerül. Tehát úgy lespammel téged az rakétára szinte immúnis géppel és a mesterlövész MiG-21-gyel, hogy ihaj...
A MiG-23 gépek tényleg szarok, de azért mert az Eugen képtelen balanszolni rendesen és azoknak is idióta fegyerzet ár, és mennyiség van belõle. A PACT gépek vagy nagyon táposak vagy nagyon szarok átmenet alig van.
A PACT decknek egy igazi achilles sarka van. Mech specializácólvak nincs értelmes gyalogosuk, legalábbis PACT oldalról nem ment velük. Ehhez képest mindig vicces, amikor a legerõsebb spec forceos NATO gyalogosokat néha lenyomják a röhejesen szar PACT gyalogosok valahogy...
A jenkiknél sincs szinte értelmes gyalogos. A brin RM, a svéd KJ, a kanadai Vandoos annyira táp minden jenkihez képest, hogy arra szavak alig vannak. Gyorsak, jó pct. fegyverük van és sokat lehet belõle venni. A svéd 5-be kerülõ heli meg maga az OP. Irgalmatlan pontos géppuskája van és 5-ért egy heli nevetséges. A 10-be kerülõ UH-1 ehhez képest a fostaliga kategória.
Én teszteltem a légierõ regységeit "laboratóriumi" körülmények között. Konkrétan én is egy játékostársam behoztunk egy nagy kalap légi egységet és tesztelgettük õket egymás ellen.
Eredmény 2-nõl 2-ször az F15C lenyomta a SU-27-t. A mig 25-öt oedig nagyon sokat próbálgattam amikor orosz B decket használta. Az eredmény valami katasztrofális volt. A radaros rakétából 1-et lõ el míg odaér az ellenhez. Valamint közvetlen közelrõl jó ha 1 infrás megy mellé. Általában 3-ból 1 talál. Vagyis a gyakorlatban gyakran 3 mig-25 -is kevés egy F-15 ellen. Ha lelövik az már csodaszámba megy, ha egy sem veszik oda akkor már az eufória nem is jó szó arra amit érzel. Összességében mig-25 egy gagyi(ide most valami csúnyább is jöhet) A mig-23 dettó. A 29-es és a szuhoj 27-es ami jó de az elõbbi drága és nincs közelharci fegyverzete utóbbi pedig csak simán drága. Ezen kívül ami említést érdemel az a cseh mig-21(ami elismerem ,hogy semmi keresnivalója olyan fegyverzettel abban az era-ban meg úgy általában)plusz a kelet-német mig-29 ami nagyon tápos.
-----
Vegyes pact deck
Szerintem nincs sok értelme A kategóriában vegyes pact deckket hozni. Az egység amit behozol 90%-ban orosz + elesel a protóktól és még kevesebb is a pont. teljesen felesleges.