A low cost meccsek nem a indított, hanem a fix szerverek szobájában vannak, a server list alatt. Ezek azok a szovbák, ahol 10-20 játkos számára van hely és mégis 2600-5000 közötti induló összeg van. A CPC klán szerverei nagyrészt ilyenek. Régen csak egy ilyen pálya volt, most legalább négy ilyen pálya van.
Battle for the Fjord (talán ez a legjobb)
Aarhus (ez sem rosssz)
Stormsound (ez volt ez elsõ ilyen, de a hidak és túl sok csomópont miatt annyira nem jó a többihez képest)
és asszem valami v betûs, ez annyira nem jó, mert túl sok a nagy és nyitott tér
Ezek többnyire jó játékot adnak, de néha olyan gyökerek is betévednek, amivel nincs mit kezdeni, a szép kérésére és tanácsokra sem hallgatnak. Preczíziós méregdrága tüzérséggel jönnek, meg drága vadászgépekkel, amit az elején totál értelmetlen bevetésen elvesztenek. Tegnap sajnos ilyen volt. Az egyik Speznaz inf. tud még teljesen hazavágni ilyen játékot, mert egy lövéssel (!) full inf csapatot vág haza. Eugen balanszírozás rulez...
Persze nagy kísértés venni drága vadászt, ha az ellen is ilyet hoz és leszedni, pedig azt kellene felfogni, hogy mekkora buli ezeket olcsó légvédelemmel leszedni. Vagy semmit sem csinálni velük, mert nincs is annál jobb, mikor két ellenfél is elkölt 100+ pénz vadászra, aminek 0 célpontja van és legfeljebb odaveszhet, etetve pontokkal minek. A másik oldal meg ennyibõl olyan inf. attackot tol le, hogy tisztára söpri a fél térképet...
-------------
Lássuk a légierõt.
A PACT gépeket úgy lehet hullámokban bezavarni, hogy régen a Su-27-bõl igaz, hogy 1-1 jött 4XP-vel, de két slotba került, ami drágává tett minden mást. Most viszont egy slotban jön kettõ 1 XP-vel, ahogy F-15C, de lehet egyet négy XP-vel hívni, ha valakinek erre van igénye. Csak éppen nem proto mint az F-15C, tehát minden (!) A kategóriás pact deck hozhat erõlködés nélkül kettõt. Márpedig a legtöbb PACT játékos A cat PACT vagy USSR deckkel tolja, mert ebben van csúcs heli, BMPT és sok minden más. A leggyakoribb fórumkommentek része, hogy nincs is értelme szinte a B/C kategóriás USSR decknek.
10 vs 10-ben ez 20 db 12 ACC rakétás, csúcs ECM-es gép, ami nincs a NATO oldalon, mert csak az F-15C ilyen, már ha van jenki deck, ami igen ritka. És ez csak Szu-27, erre jön még a röhejes MiG-25PD aminek azonos ECM értéke van, mint az F-15C-nek, mikor a valóságban jó, ha dispenser volt rajtuk. A NATO F-16A gépeknek ezek után van pofájuk N/A ECM értéket adni, mikor a valóságban a MiG-25PD-hez képest még az F-16A is egy mesterû volt RWR terén és azon is van dispenser, no meg fincsi manõverezõ képesség. Ez az Eugen féle "balansz"...
Ellenben jenki A deckkel elég kevesen tolnak és már abban is csak 1x2 F-15C van 2x2 F-15C helyett. Tehát a PACT-nak több slot van, ezen felül az röhejesen felbuffolt MiG-25PD olyan durva cél, hogy hiába pontatlan a rakétája, a Su-27 és MiG-25 még a NATO csúcsvadászokkal is alig nyomható le. És akkor emellé még a C deckekt fossák az R-27-es MiG-21bisz hullámokkal.
Még egy faktor. Az A kategóriás USSR deckben 2x2 (!!) R-77-es MiG-29 vehetõ. Igen, ECM-e eggyel rosszabb, mint az F-15C-nek, csak éppen ebbõl is mennyi vehetõ...? Szóval a USSR A decknek van 2 x Szu-27, meg 4 x MiG-29. Ezzel szemben jenki oldalon 2 x F-15C.
Mégis mi a faszt csináljon ezzel a NATO kedves jó Eugen a szájbaszexuált jó kurva édesanyátokat..? Még az F-14 ACC-ra is le lett butítva 6-ra és a legfontosabb szimultán céllekzüdési képessége nincs modellezve... Mondjuk a MiG-31-nek se, de hova is legyen, mikor ilyen táp a PACT...? Egy PACT C deck levegõben szarrá ver egy NATO C decket, de még A-t is képes mákkal megszivatin. Múlkor peches voltam és két MiG-21bisz lelõtte egy F-15C és egy F-15A-mat. Aha...
Egy C deckben valóságban 0 BVC képességû vadász A deckes 12-es ACC-os és 7000 méteres indítási távolságú rakétával bír 100 zséért. Ez a MiG-21bisz és még ehhez van R-60-ja is. Ehhez képes ugyanennyibe kerül a C kategóriás Mirage F.1, ami csak ECM-ben tud többet, de BVR-ban simán lemossa a MiG-21, mert 7k vs 4,9 km indítási táv "picit" eltérõ.
Az Eugen részemrõl egy kibaszott nagy segbberúgást érdemelne amit mûvel a légierõ terén, és akkor még olcsón megúsznák. Ezek nem hülyék, ezek egyenesen barmok.
Voltak jó húzásaik - A-6E TRAM beveztése A-6F helyett, használhatóbb EA-6B, buta bombás F-111E - csak a többi változtatás miatt értelmetlen az egész. Az F-111E-nek is Mk-82 SE én nem sima Mk-82 dukálna, mert hiába gyorsabb, mint az A-6 annyira pontatlan, hogy nem nagyon éri meg használni. Ezen felül az F-111 csak C deckben jó, de ha meg nem adsz mellé vadászt, akkor szart sem ér. Csak éppen nincs vadász mellé, lásd MiG-21bisz vs Mirage F.1 és lenerfelt F-14...
Inkább játszok A Cat NATO Mech deckkel, ahol plusz XP-t kap a légvédelem és teszek be 10 ACC-os SACLOS francia SAM-et, és 13 ACC-os német Rolandot.
Szó se róla a 13 ACC-os német Roland is akkor OP, hogy arra szavak alig vannak, mert B deckbe (!) is jöhet, ahogy a francia is. Mondjuk nem SACLOS, de szép távja van gépek ellen, és bitang mobil + páncélozott. Ha ez nem lenne, akkor én már nem játszanék az ALB-vel. Még ezen SAM-ekkel is alig fogható meg a vörös airspam... Régen egy-két légvédelmis egységem volt. Most van 1+1 az említettbõl, Stinger és néha még emellé rakok be SAS-t 8-as Blowpippepal, vagy még svéd RBS-t.
Elkezdtem csinálni egy táblázatot, hogy minek és hogy kellene kinézni. Eddig a jenkik vannak meg, de a többi nemzet is benne lesz. Egységes koncepcióval készül, nem az Eugen féle röhejes balanszírozással...
Ne a Steam fiókod add meg, hanem az ALB-s nevedet, mert azzal tudnak csak az ALB-n belül felvenni és invietolni.
A napkoban játszottam párat. Életem legjobb és legszarabb meccsei is közte voltak. Tegnap elõször belefutottam a csaló köcsög gazemberekbe is. A saját játékosok közül kettõ áruló volt és a saját CV-ket kapták szét.
Nem tudom, hogy bannolták -e már õket, Stalin és Sla1ker812 usereket tessék messzirõl elkerülni, csaló kis köcsögök. Az, hogy kik a haverjaik sajnos nem tudni, de Vietcpng Charlie-ra tippeltek többen.
Low cost játékban kipróbáltam a gépek mikrózásával ezt-azt. Ha nagyon kis szögben oldalról csapsz le, akkor a gépek a te belépési pontod felé fognak evacolni. Low cost játékban persze erre van idõ, egy masszív darálós multiban nemigen.
Ezen felül az SARH vádászokkal az a bibi, hogy elég nehéz úgy CAP-elni, hogy pont így fogd el a közeledõ gépeket. Már több játékos is felhívta a figyelmet, hogy a vadászok nagyrészt használhatatlanok, mert egyszerûen elfogás közben szétcincálják õket a SAM-ek...
Én eljutottam oda, hogy lassan már vadászokat sem veszek vagy egy slot F-15C/F-15A decktõl függõen. Egyszerûen nincs értelme. Olyan szinten lett lenerfelve és olyan szinten lett buffolva a PACT légierõ, hogy arra szavak nincsenek. A PACT légierõ lemossa a NATO/US A category gépeket, mert hullámokban lehet bezavarni õket. Röhej...
Én is megvenném, de a jelenlegi õskövület gépemre nem fogom. :(
Sziasztok!
Ma lett még végre a játék, hála a steames leárazásnak, ha esetleg valakinek lenne kedve kicsit multiban játszani, mijki néven felvehet steamen. :)
Fent van egy új visszajátszás, a 04-es. A kezdõbbek figyelmébe ajánlom. Kb., ilyen amikor legázolja az egyik fél a másikat úgy, hogy gyakorlatilag a kezdetektõl fogva nem volt esélye.
(Ez az egyik legjobb lowcost pálya, mert csak 5 v 5 és 500 pénzbõl azért drága egységekre is futja, a pálya is eszémletlen mikrózást tesz lehetõvé.)
A Leopardos srác a jobb oldalon nem várt meg, kis híja volt, hogy az ATGM nem végezte ki, de ezt leszámítva nem volt necces helyzet. A végén még el is hülyltem, így a Kurstjager meghalt, de totál nem számított már.
A gyalogsági harcászat terén levertük õket, mint vak a poharat, esélyük sem volt. A füstöt a legtöbb játékos hanyagolja, pedig az esetek túlnyomó többségében többet ér, mint az elnyomás. Városban egyszerûen összevonhatod a tûzerõt, visszavonulhatsz, azt csinálsz, amit akarsz, lekorlátozhatod vele a harcmezõt, és mindig a minõség így szépen leveri a mennyiséget. A Vandoos, de legfõkébb a 15-ös méretû és 16-os ACC-ú és CQC fegyveres banda úgy pucol, hogy arra szavak alig vannak.
A jármûvekkel szemben is jól elvannak, Carl Gustavo kb. a high-end harckocsik ellen nem jó csak, de azokból alig van és, ha füst van, akkor meg körbe tudják venni és hellobelló. Elõször füst, aztán ha van rá idõ, akkor egy sorozat elnyomás is mehet, hogy még kevesebbet lõjön vissza a páncélos.
A jenki napalm puskás gyalogos viszont sajnos a tapasztalataim szerint semmit sem ér Ammo szite semmi, de nemigen nyír ki semmit. Hiába lõ távolabbra, mint a lángszórós, nem éri meg. Kipróbáltam a lángószórsat is, hát valami atombrutál. Város szélén kirak, és úgy pucolja tisztára város szélét, hogy ihaj. Védekezni is elég jól tudnak gyalogság ellen. A városban hátul kell tartani õket és ha jön az ellen, akkor lehet besakkozni oda, ahova kell.
A vége az lett, hogy megint felvett egy idegen a játékból havernak.
Már lassan több nem magyar cimbim van, mint magyar. Mondjuk a magyar imerõsök egy részét idõtlen idõk óta nem láttam.
Firstfelix-szel is toltam egyet ma, idõtlen idõk óta nem voltunk együtt. Szokás szerint gyõztünk. :)
Ünnepeket. Ajándékom három jó kis replay. Ebbõl kettõ low cost (egy az új pályán) és egy multi Zozz-zal, elég szép irtást rendeztem ezen a pályán. Én öltam a legtöbbet és majdnem az én arányom is a legjobb volt. Egy olyan szép flank attack is volt benne, hogy ihaj. :)
Vannak új low cost pályák a Stormsoundhoz képest. A Battle for Fjord és Aarhus pályán. Melegen ajánlom õket, irgalmatlan jók. Teszek fel majd két replay-t ezekrõl, mindkétszer a gyõztes csapatban voltam. Az egyiken én vezettem a sikeres szárnytámadást.
Én szoktam használni de csak elõre megtervezett útvonalon és fix cél ellen amiért még úgy is megérné ha lelõnék a gépem.
Ezen kívül én vegyesen szoktam alkalmazni õket.
Keletnémet példa:
Látok 1 tankot mondjuk Leo2A4 amire ráküldöm a Su22-es páncélosvadászt mert ki tudja lõni. De mellé megy a SEAD változat is ha lenne valmi csúnyaság a közelben plusz be vannak hívva kicsit hátrábbra a Mg-17-esek. Erõteljesen figyelem az indítási helyeket és azokat ledobom a 17-esekkel.
Ha minden jól megy megölöm a tankot esetleg valami radaros légvédelmet is lövök plusz MANPAD-os gyalogost. Általában 1 vagy 2 gép veszteséggel.
Használunk nem tömegesen de azért használható szerintem.
Kell hozzá kis csapatmunka, pld légvédelem lövöldözése arty val a támadás elõtt.
Ilk. néha vannak olyan célpontok ahol "megéri" a leesõ repülõ ha kiszeded vele a célpontot.
A 12. percnél kezdõdik, hogy a delta force-osok mennek be az erdõbe és egy hog támogatja õket. Elõtt a házra elpazarolt két Zippo-t is, meg õ is bevallja, hogy az F-111F-et nem jól vetette be, mert nem gyalogságot várt az erdõbe.
Hanyadik percnél van az áttörés? Az új térképeken egyébként csináltam már én is szép áttöréseket. Mostanában visszaszoktam a rakétás tüzérségre. Az egyik elvesztett PACT játékomban a sok kilépõ miatt poénból megvettem 7 db rakétás tüzérséget, a 90-be fájú U betûset. Elengedten a sorozatot. Hát beszartam az eredményen.
Õ itt https://www.youtube.com/watch?v=e1aGqZW2XTY (németnyelvû) használ például (F-111F AARDVARK), de be is vallja, hogy nem térnek vissza általában a küldetésrõl, ezért jól meg kell fontolni a használatát, de amit elérnek azt szétzúzzák. Amúgy a videóban tök jól megmutatja hogyan kell áttörni az állóháborúban.
Ti használtok csapásmérõ légierõt? Én annyire értelmetlennek találom, hogy arra szavak nincsenek. Egy B/C cat PACT deck simán megfogja a NATO A gépeket. Akkor meg minek...? A jenki tank + IFV tüzérségi gõzhengerrel megátmogatva erdõben (!!) tartolt le nálam gyalogságot. Hova fárasszam magam ezután légierõvel? Ha nagyon nagy gáz van, akkor AH-64 jön és szétlõvi amit kell.
Nos ez lenne a kicsit sem rövid szösszenetem. Várom a véleményeket és szívesen válaszolok kérdésekre is. Valamint szívesen folytatnék beszélgetést kb akármirõl ami Wargame :D
Felderítés és jármûvek
Felderítés
Csehek/lengyelek:
A felderítõ helikopter a statikus felderítésünk legfontosabb alapköve. Ez Mi-2-õt jelent, mert nincs más. Vigyázzunk rájuk ha lehet légvédelemmel lefedett területen állomásoztassuk õket.
A felderítõ gyalogság pedig az aki ha kell akkor feláldozható. Ezeknél a nagy pontszámú nemzeteknél megtehetjük a két slot felderítõ gyalogost.
Vegyesen vagy csak helikopterben ajánlott a szállításuk. A felderítõ szárazföldi jármûveket nem ajánlom.
Beszivárgásra is bátran alkalmazzuk õket.
Jármûvek:
Csehek/lengyelek
BRDM-2 Konkurs és T-55.(cseh mech deckben nincs az elõbbi sajnos) Gyalogospucolásra erdõirtásra remek eszköz a T-55 ha nem akarunk lángszórós gyalogságot alkalmazni(vagy kicsit nagyobb tûzerõ kell). Valamint ha lelõtték vagy túl veszélyes lenne napalmos gépeket használni. Nagy területet képesek felgyújtani(emiatt fedezékképzésre is jók) Nagyon olcsók és egy tucatnyi behozható.
A BRDM-2 Konkurs pedig páncélosvadász. Nem ajánlom ezeknek sem az egyedüli bevetését mert a rakéta több idõ alatt ér a célba mint egy ágyúlövedék ráadásul gyakran 1 rakéta nem is elég. Ezért olcsóbb t-72-essel keverve ajánlom bevetni. Ebben a formában viszont nagyon hatékony. A komolyabb NATO tankokat is visszafordítja az érkezõ konkursok látványa miközben t-72-esek csiklandozzák az alfelüket.
Helikopterek
cseh/lengyel
Mi-24/35
Lényegében mindegy. A gyalogság támogatására remek a rakétablokkja szükség esetén a gépágyúja(bár annak kis hatótávolsága miatt ezt nem tanácsolom) Ezen kívül 8 db Kokon rakéta van rajtuk amihez még hozzájön a helikopter voltuk miatt a mobilitásuk és még némi páncélzat is van rajtuk. Tehát ha bebeasz a gebasz akkor ezek azok amik kellenek neked. Leginkább problémamegoldó szerepkörben(un.: tûzoltó) szoktam használni. A hatótávolsága peremérõl az ellenséges légierõ hatótávján kívülrõl remekül írtja/megfutamítja az ellenséges harckocsikat.
Szállító mi-8-assal kombinálva hosszútávon is a front közelében hagyható mobil csapásmérõ erõ.
Tipp: Ne hagyd a front felett ha elvégezte a dolgát menj hátrább látótávon kívül és vidd vissza ha megint kell. Ezzel elkerülhetõek a csúnya légvédelmi meglepetések.
Ezen kívül megemlíteném még a lengyel Sokolt amit helikopter vadász feladatkörben szoktam alkalmazni. Bár nagy nagy ritkán egy-egy repülõt is lelõ/eltalál de ne kockáztassuk ezeket az eléggé drága heliket az ellenséges repülõk ellen.
LÉGIERÕ
(A kedvencem a játékban.)
Mivel kb ugyan azuk van így most sem tárgyalnám külön õket.
Mindenképpen kell legalább 4-4 vadász per deck. A lengyel remekül alkalmazható drága helik lelövésében valamint mindenféle csúnya NATO rakéták elterelésében amíg a jobb cseh változat aminek van félaktív radar vezérelt rakétája messzirõl puffoktat.(Külsõ szemlélõnek ugyan úgy néznek ki és általában nincs idõd megnézegetni egyesével,hogy most melyik melyik)
Közelharcban a lengyel gép a jobb a sok infra vezérelt rakéta miatt távharcban a cseh. nagy mennyiségben (vagyis 2 vs 1 arány minimum) van esélyük lelõni az F-15C-ket vagy hasonlóan durva repülõket, de olyankor számolni kell saját veszteséggel is. CAP-elésre nem túl alkalmasak.
A lengyeleknél Su-7BKL a cseheknél a napalmos Delfin nagyon megérõs. A su-7-es igazi város/erdõ pucoló míg a cseh változat remek egy-egy háztömb ha lehet ezt mondani orosz módi precíziós felgyújtásában járulékos saját veszteség nélkül valamint olcsósága miatt kezdeti útzárak kialakítására.
A Su-22-esek remek SEAD és páncélvadász gépek a lengyel oldalon. Míg a Su25-ös a cseh oldalon támadó gépnek ütõs. A 240mm-es rakéta a parancsnoki egységek illetve felderített légvédelem rémálma. Nem is beszélve a gyalogosokról vagy könnyebb jármûvekrõl.
Bombázónak csak a cseh Su-22-est ajánlom a komoly bombaterhe és a viszonylag nagy túlélési esélye miatt. Egyébként a DANA-k lefedi ka bombázógépek feladatkörét.
Itt a következõ:
Támogatás( Support)
Csehek
DANA!
Viccet félretéve a DANA az egyik kedvenc tüzérségi egységem a játékban. Spkat lõ és elég pontosan nagy a hatótávolsága és erõsek a lövedékei ráadásul 50 lõszert visz magával így, ha jól számolom, 8 sorozatra elég lõszere van még utánpótlás nélkül is.
A cseh légvédelem szintén jóféle. Ott a STROP 2 ami egy pontos nagy erejû gépágyúval van felszerezve ami ellõ 2800m-ig valamint iglái is vannak. És ebbõl egyik sem radaros! Emellé ott van a jobbik fajta strela és a KUB. Ha mechanized deckben hozod akkor még ráadásul tapasztaltabbak is ezek de enélkül is elég jól szerepelnek.( a KUB mondjuk hagy maga után kívánnivalót)
Lengyelek
Náluk is kötelezõ darab a DANA. Igazából ezek miatt kel la 3 FOB. HA ügyesek vagyunk és ne mlövetjük le õket akkor 8 azaz 8 db ilyen aranyosunk lesz ami ha csak nem kerülünk valami supportosabb deck ellen akkor bõven meghozza a tüzérségi fölényt.
A ROMB tulajdonképpen egy csúcskategóriás OSA ezért nagyon szeretem frontlégvédelemnek használni. Kifejezetten hatékony csak SEAD gép ne jöjjön.( azok ellen vannak ott a cseh barátaink)
A Kub szintén elmaradhatatlan kellék mint az egyetlen nagy hatótávolságú légvédelem.
A Zsu-57-2 -es inkább kényszerbõl van benne. Ahogy a strela 2 is. Kell valami ami nem radaros. Ezen kívül helikopterek ellen is van esélyes 2800-as hatótávja miatt. Ezen kívül 57mm-es lövedékekrõl van szó így a helikopterek ellen nem kell túl sok lövés.( Jet-et még nem láttam,hogy eltalált volna.) Ezen kívül nagyon olcsó akinek több darabra lenne szüksége az behívhat 16db-ot rooki-ban.
Harckocsik
Csehek
T-72 M1M( Ugyan az mint a T-72B)
A legjobb nem orosz PACT tank. 120-ba kerül és csak 6-ot lehet behívni belõle így óvatosan használjuk. Én nem javaslom, hogy fix pozíció védelemre használjuk inkább mobil tartaléknak jó mivel terpeen is jól mozog.(No meg ott van az ATGM rakéta ami nagy távolságból a felderített harcoló ellenséges tanknak nem tesz jót)
T-72M1cz
Remek ár érték arányú harckocsi. Érdemes mindet hozni ami van és, hogy kicsit erõsebb legyen én a hardened képzettségi szintet javaslom. 16db pont elég belõlük nem túl kevés így sok felé szétszórhatjuk vagy egy helyen nagy mennyiséget felhalmozhatunk belõlük. Gyengeségük a 14-es front és a 7-es ACC-jú ágyú.(16-os a páncélátütés). Emiatt és mert általában az ellenfél csúcskategóriás tankokat használ nem ajánlom, hogy csak ilyen típussal vegyük fel a harcot. Sokkal jobban megy neki az ellenség fenntartása illetve az ATGM rakétával felszerelt egységek támogatása a harcban.
T-55AM2B
A legjobb T-55-ös a játékban. Szerintem még az oroszokénál is jobb. 5 ATGM rakétája van valamint egy pontos de gyenge ágyúja. (Megjegyzem,hogy egyszer közelharcban csak kelet-német színekben ugyanezzel a típussal l2 vs 2-ben a terep adottságait kihasználva kilõttem 2 challangert 1 t-55-ös elvesztés árán, de nem ez az általános)
A T-72-esek támogatására ajánlom valamint az ATGM miatt jól felderített elõtérrel rendelkezõ helyeken és jó rálátással remek védekezõ harckocsi)
Lengyelek:
Sajnos a lengyeleknek nincs csõbõl indítható ATGM rakétájuk(Pedig de jó is lenne.) ezért a T-55 tankokat hanyagoljuk. Ellenben a WILK és az
m1 Jaguar típusú t-72-esek jól szuperálnak. A két m1-es lényegében megegyezõ a WILK és az M1M között pedig az ATGM a fõ különbség és az ebbõl fakadó árkülönbség.Javaslom,hogy ezekbõl is vigyétek mindet szintén hardenedben.
Tank összefoglaló:
A NATO top tankok ellen 1 vs 1-ben különösen közelharban nincs sok sanszuk. Az olcsóbb t-72m1-eket párosával vessük be ha tehetjük lehetõleg T-55, BRDM Konkurs vagy esetleg fejlettebb T-72 támogatással.
Ne is gondoljunk fair play-re mindig törekedjünk helyi túlerõ kialakítására és a NATO tankok lehetõleg védekezés közbeni megsemmisítésére. Ajánlott mindig a közelben tartani egy Mi-35-öt vagy Mi-24-et. Illetve ha megoldható akkor a tankvadász S-22-esek is nagyon hatékonyak. Egy kis szerencsével egy rárepüléssel a fegyverzetük teljes kilövésével minden NATO tankot megsemmisítettnek. (Általába ncsak 1-et ezt kalkuláljuk bele)
Ne akarjuk önállóan bevetni õket mert jellemzõen felsülés a vége a közelben mindig legyen légvédelem. Elsõ világháborúsan hangzik de én szinte csak gyalogos támogató szerepkörben használom õket. Páncélzatuk gyengesége és ágyújuk pontatlansága miatt nem túlzottan alkalamasok önálló akciókra.
A köv részben: felderítés és jármûvek
Nos akkor vágjunk is bele:
A logisztika:
Csehek:
A csehek nem rendelkeznek szállító helikopterrel,de a KOLOS-oknak remek a szállítókapacitása így nagyon kedvelt szállítójármû. Én a drágábbikat használom. A darabszám miatt azonban mindenképpen javaslom 2 slot tehát a teljes mennyiség behozása. Valamint a DANA-k fogyasztása illetve a veszteségek pótlása miatt mindenképpen 2 FOB-t hozzunk be.
Parancsnoki egység az ellenséges tüzérségi tüzek túlélése érdekében a legolcsóbb páncélozott darab legyen. Szerintem egy parancsnoki egységre nem kell fegyverzet ha egyszer közelharcba keveredett onnantól fogva úgyis mindegy. Ellenben az ára már fontos és a behívható darabszám.
Lengyelek:
A parancsnoki jármûre ugyan ez igaz nekik elég 1 FOB és a teherautójuk kis teherbírása miatt bõven elég abból is egy adag.
Sokáig kettõt használtam , de ahogy egyre jobban összedolgoztunk illetve egyre nyilvánvalóbbá vált mire van szükség azóta az a második helyére ellátmány szállító helikopter kerül. Ennek oka az, hogy sok pályán túl sok idõ míg szállító-teherautóval megközelítünk egy helyet ezért szükség van valamire ami gyorsan képes ellátmányt vinni megfáradt/lõszerhiányos/megtizedelt mikor éppen melyik(ek) csapatainknak.
Nagyon hasznos a harcokban. Ha ügyesen irányítjuk kihasználjuk a supply range-t(sárga kör) akkor nem lövi le a légvédelem. Ezen kívül csalinak is vicces tud lenni. (ellenséges tüzérség pozíciójának felfedésére vagy ellenséges repülõ becsalogatására).
Ezen kívül gyorsaságuk miatt ha megtanultunk velük benni nem is kell 4db-nál több. Abba bele van kalkulálva 1-2 darab lelövése is. A gyors mozgása miatt pedig az FOB-hoz való ingázáshoz elég 1-2 darab egyszerre. Többre úgyse tudunk odafigyelni.
Gyalogság
Mind a cseheknél mind a lengyeleknél fontos a középkategóriás gyalogság amibõl nagyobb mennyiséget lehessen behozni.(Emiatt különösen hatékony ez a kombináció városok uralta pályákon, Oslo-n különösen durva)
Csehek:
Mivel ebben a kombinációban a csehekre hárul a nagy hatótávolságú páncélos elleni fegyverek illetve nem radaros légvédelmek területe ezért ha belefér ajánlott 2 slot strela 3-ast berakni. Így szinte az egész pályát lefedhetjük, vagy kisebb területeken koncentrálva légvédelmi "erõdöket" is kialakíthatunk velük. Nagyon hatékony kis cuccok.
A konkurs (a lengyel metyssel együtt) a páncélosok ellen való fõ védelmi vonal. Nehéz tankjaik egyik nemzetnek sincsenek emiatt fõleg ezekre támaszkodik a védelem a tankok inkább csak kiegészítõ szerepet játszanak.
Lángszórós mindenképpen ajánlott az ellenséges elit gyalogság ellen az egyetlen igazán hatásos fegyver valamint tömegtámadás megfogására is jók.
A motorizált gyalogság pedig a frontot tartó bakák akiket mindenhol bevetünk mivel olcsóak de városi harcba teljesen jók fõleg ha nagy tömegben vannak jelen.
Lengyelek:
Nagy vonalakban ugyan ez igaz rájuk is. De náluk én a közepes( én négy részre osztom a gyalogságot: golyófogó (5 pontos) tömeg gyalogság(10pont) közepes (15-20pont) elit pedig ennél drágább) gyalogságot választottam amit elég mobilis SKOt-2 vel szállíto ka gyors célba érés érdekében. igény szerint lecserélhetõ(én is idõnként megteszem) az egyik motorizált gyalogosra így van egy olcsóbb tömeg gyalogos is.
A lángszórós ugyan az maitt kell. A strela 2-est pedig ne erõltessük csak az olcsósága miatt van benn illetve kiegészítõ légvédelemnek(Meg mert más nincs) ajánlott 3-4-es csapatokban használni ha repülõgép vagy heli ellen el akarsz élni egy sortûzbõl legalább 1 találatot.
Aztán ott van a kimondahtatlan nevû bigyó ami ugyan az mint a Leichte shützen egyszerûség kedvéért általában így szoktam hívni õket is. Gyalogság ellen is jók de vétek arra elpazarolni õket. A konkursokkal vegysesen de önmagában is alkalmazható. Én 4-es csapatokat javaslok. Metyssekkel vannak felszerelve (remélem jól írtam). Kifejezetten hatékonyak könnyû egységek ellen illetve csapatszállítós támadásokat is szépen meg lehet fogni velük. De én már Leopard 2A4-et is megöltem vele.(tény,hogy egy tucat rakétával)
Ez a hozzászólás úgy érzem elég hosszú lett mára következõben folytatom a supporttal és a tankokkal.
Az elsõ kérdés gondolom az, hogy miért pont cseh és miért pont lengyel?
Nos az ok egyszerû. Ez a két deck rendkívül jól kiegészíti egymást. Próbáltuk (Dömével akivel leggyakrabban együtt játszok) kelet-némettel is, de ott problémát jelentett a tüzérség gyengesége bár cserébe egy sokkal ütõképesebb légierõt kaptunk. Igazából azzal is sûrûn használjuk tehát a cseh-kelet-német kombót, de legsûrûbben a lengyellel kombináljuk.
Mint a fentiekbõl leszûrhetõ a csehek mind a két kombinációban benne vannak. Ennek az oka a"fejlett" fegyverzetükben rejlik. Van nekik konkursuk, strela 3-uk , DANA-juk(ez nagyon hasznos és fontos) valamint ott van nekik a játék szerintem legjobb T-55-öse és a T72M1M is és a kihagyhatatlan STROP 2. Ez utóbbit nem láthatjátok a képen ugyanis egy kísérleti mechanized cseh decket raktam fel amit még 1 vs 1-ben tesztelnem kell.
A 2 vs 2-es deckben ahol Döme szokott lenni a csehekkel neki 2db FOB-van benn illetve az M1M. Ennek az oka az,hogy egyrészt kikísérleteztük,hogy egy átlag 2 vs 2-es menethez ezekkel a deckkel legalább 3 FOB kell valamint azt,hogy az övé nem mechanized. (sajnoss most pont nem elérhetõ ezért nem az õ deckje van berakva képbe ezért elnézésetek kérem)
És ,hogy miért pont lengyel? Nos ennek több oka is van. Nekik is egész jó a technikai felszereltségük komoly hiány a nem radaros jó légvédelem hiánya valamint a csõbõl indítható ATGM rakéta nemléte.(Ezen szempontok szerint a kelet-német sokkal jobb) Ellenben van DANA-juk és a WILK is egész jól muzsikál. A gyalogságuk szerintem jó és helikoptereik is szuperek.(A helikopterek nehézkes behívása, a sokol nemléte valamint a DANA okozta elõny miatt használjuk inkább a lengyeleket a csapatmunkához, de ezt ne mis magyarázom tovább mert csak a mennyiséget növelem vele a tartalmat nem.)
Az õ mig-21bis-üknek sajnos nincs félaktív vagy aktív radaros rakétája sajnos emiatt más vadászgépek ellen gyengén teljesít, de drága vagy akármilyen helikopterek lelövésében remekel a magas tapasztalati szintje és a jó infrás rakétája miatt. Valamint a cseh változattal keverve is ütõs.( Itt még egyszer utoljára megjegyezném csak,hogy másik részrõl is bemutassam a kelet-németek Mig-29-ese nagyon jó és a légierõjük is kiegyensúlyozottabb)
Node szerintem ennyi elég is az okok firtatásából a következõ hozzászólás(ok)ban tételesen végigveszem mi miért került bele egyik illetve másik deckbe.
Helló mindenki!
Akivel volt alkalmam néhány szót váltani az tudhatja,hogy nem vagyok híve a specializált deckeknek. De az egymást kiegészítõ deckeket 2 vs 2-ben például nagyon szeretem. (Hangsúlyoznám, hogy nincs specializáció mindegyik önállóan is bevethetõ)
Néhány ilyet szeretnék majd bemutatni, mivel a mai naptól számítva eljött a téli szünet így lesz idõm bõven.
Az elsõ páros amit bemutatnék az egy cseh-lengyel összeállítás.
Itt vannak a képek a következõ hozzászólásban pedig a miértek.
Kipróbáltam a két új 10 v 10-es pályát. Gondoltam mondok róluk egy-két szót.
Szóval elõször is nálam a játék hajlamos kidobni, ha ténylegesen olyan szerveren próbálok játszani, ahol 20 játékos van egyszerre. Meg amúgy is szerintem 20 játékos túl sok
ezekhez a pályákhoz. Egyszerûen annyira tele van a pálya egységekkel, hogy lehetetlen manõverezni. Az 5v5 játékoknál ez korántsem annyira gond. Úgy tûnik, hogy az 5v5 szervereknél a zónák által termelt pontok számát
a játékosok számához igazítják (legalábbis a hivatalos szervereken). Ja, és 5v5-ös játékoknál nem szokott kidobni a játék azzal a jelszóval, hogy túl gyenge a gépen, szóval ez nagy plusz. :)
Amúgy mindkét pálya tetszik. Gjoll-ben vannak nagy nyílt terepek, de nagy erdõk is, szóval a tankoknak és a gyalogságnak is jut szerep.
Asgard pedig tele van nagy erdõkkel, vagyis nagyon kedvez a gyalogságnak, illetve a kommandós egységeknek. Tiszta Vietnam feelingje van. Nagyon nehéz a kommandósok ellen védekezni ezen a pályán, mert kismillió helyen be tudnak szökni a zónáidba, sõt emiatt vesztettünk is egy játékot.
Nem írtam le,hogy a TS-n MarcellHUN néven vagyok fenn a nap elég nagy résézében. (A steames Wargames nevem is ez itt valahogy megmaradt a régi)
Nem halott a topic. Csak én speciel nem nagyon irogatom le a dolgokat pedig minden nap játszok 1-5 meccset.
Ezen a TS-n szoktam illetve szoktunk fenn lenni mert mások is játszák a wargame-t itt.
Cím: ts3.warthunder.hu:9989
Mindenkit szívesen várok/várunk.
Molni ha van kedved én benne vagyok egy 1 vs 1-be :D
Te úgy is a NATO-t én pedig a PACT-ot szeretem jobban.
Tegnap egyébként az egyik gamma után megint felvett egy vadidegen ismerõsnek. Lehet, hogy tetszett neki a 2:1 pontarányom. :)
Rankedet még egyet sem játszottam, mert azt neked kell csinálni. Poénból lehet, hogy kiróbálnám meg azt, hogy 1 v 1-ben mit tudok. Vagy esetleg itt valakivel 2 v 2-ben.
Fordítva is lehet. A legutóbbi játékok között volt olyan, hogy tüzérséggel és mással irtották a játékosok a légvédelmet és rejtve mardat az, hogy van csapásmérés. Mikor már alig volt légvédelem, akkor ment az airspam. Csak hát miféle airspam az, ahol néhány 30-ba kerülõ olcsó légvédelem ellen is F/A-18A meg méregdrága SEAD gép kell...?
Akkor nem sok minden változott :). No igen ha nem vagy elég agresszív a legelejétõl kezdve, akkor szart se ér a légierõ de ez is csak szerintem csak 2v2 játékban mûködhet. Rankedet még mindig kevesen játszanak? Mert azt szívesen kipróbálnám.
Nem mondanám, hogy pro lettem. Akkor nem nyomna le néha az ellen olyan csúnyán, hogy ehaj. Egy-két féle deckkel tudok játszani, meg low cost játékban, ha van értlemes csapattárs és nem nagyon kemény az ellen. Most van kb. 50-50% vereség arányom, ha nincs döntetlen és a meccsek kb. 30%-a meg döntetlen. Mondjuk ebben az is benne van, amikor teljes elvadult decket próbálok ki, pl. a lenti marine deck.
A légierõ terén én beszüntettem a csapásmérõ gépek használatát. Egyszerûen túl OP a légvédelem. Röhejesen OP. Olcsók és eszméletlen tápok mindkét oldalt. Egy 50-60-ba kerülõ légvédelem képes halomra mészárolni még fejlett gépeket is. Ha csak egyet szednek le és meghalnak, akkor is 2:1, 3:1 arányban hozzák a pontokat. Egy 13-as ACC-os Marder annyira durva, hogy arra szavak alig vannak. Ha az ellennek nincs SEAD gépe, akkor lényegében game over. Egy Hawk-hoz képest fénysebességgel halad és annyira rakétája van, hogy beszarsz.
A francia SACLOS SAM is eszméletlen jó helik ellen. B cat NATO mech deckben olyan XP és mennyiség jön, hogy az valami iszonyat. És akkor jöhet mellé még svéd 9 ACC-os MANPAD. Sok szerencsét ellenük...
Nála a csapásmérést a helik csinálják. Ha elveszted olcsóbb és jóval könnyebben védhetõek, mert pl. a AAA és SAM nagy részét füsstel is lehet blokkolni, míg a gépek ellen nem mûködik a füst...
Egyetértek, félelmetesen jó az a játék. Õszintén szólva jobban örültem volna egy RUSE 2-nek mondjuk modern hadviselést feldolgozva. Nagyon remélem hogy nem hagyják ki ezt a kedves fejlesztõk, de sajna nem kapott tól sok jót a kritikusoktól. Ettõl függetlenül szerintem a legjobb 2.VH stratégia. És úgy alapból a stílusa nagyon jó, kellene még ilyen más korszakokból is.
dehogynem ha lenne végre egy kis szabadidõm.... na de majd jövõ héttõl mindenképpen akarok vele játszani mert megjött hozzá a kedvem. Te meg látom életben tartod a topicot meg, közben pro is lettél a játékban úgyhogy mindenképpen lehet majd jövõ héttõl számítani rám egy kis játékra. Steam-en majd ha látlak megkereslek.
Kipróbáltam az új 10 v 10 pályák közül kettõt is. Az egyiknél az út picit bugos, de még így is jó. Nagyon, nagyon faszák lettek a térképek.
Pontosabban marad egy slot EA-6B és helyette meg jön Harrier. Lehet kevesebb redeye és le lehet építeni a TOW-ot, akkor jöhet még gép. A TOW egységekkel úgyis csak védekezni lehet, vagy még azt sem, mert dzsipen az elsõ legyintés is elviszi õket..
Valaki meg istenítette a C cat US marine decket. Hogy miért azt, nem tudom. Ez kb. a legértelmesebb, ami szóba jöhet. Lehet légierõzni, de semmi másra nem jó. Még tüzérsége sincs, heli nuku, tank kb. arra jó, hogy gyalogost ölj vele...*
Valamiféle support deck. Még volt, hogy MI ellen is kikaptam vele... Jó, egyszer 2:1 pontarányban lenyomtam az MI-t, de az elég bénán mozgatja a légvédelmet és alapból szar deckjei vannak...
Jó, MI ellen megcsináltam, hogy lestunnolt T-80-at a recon (!) jármûveim kaptak szét 2-as AP powerrel, de ez ritka.
Ami tetszik, az egyik új 1 vs 1 pálya irgalmatlan nagy. Hegyek, folyók, am kell. Lehet rajta bújócskázni, ha valakinek ez a mániája.
Végre, szabadság. Ma volt idõm picit játszani.
A jenki A deck néhol erõsebb, néhol gyengébb éett. A legjobb M109 Paladinból már kettõ jön egy slotban, így lehet értelmes mennyiség belõle. A MIIP Abramsból végre kettõ jön, így már van mennyiség is belõle. Az Super M60-nal egész kellemesek.
Az egy kártya F-15C viszont egy vicc. Ma végre leesett a pact oldalnak is, hogy mire képest a R-27-es MiG-21bisz spam. Úgy szedte le a A cat gépet egy C cat szar, hogy az röhej. Tényleg el kellne egy fejberúgás a fejlesztõknek már...
HA jól emlékszem mindig 2800-volt csak egymagába pontatlan.
Tutira nem kapott range buffot? Az egyik játékban azzal szórakoztam, hogy AH-64-gyel mészároltam halomra ezeket.
Nem változtattak rajta. Valamint nem 1 hanem 4 darab vett rész a harcban. Egyet elvesztettem amúgy Hellfire által, de a másik 3 stunnolva tartotta elég ideig ,hogy vegyek egy mig-21 bis-t
Akkor betápolhatták õket. Hellfire rakétás helivel gyerekjáték szétszedni õket. Vagy csak a játékos volt segghülye.
Szeretném felhívni mindenki figyelmét egy nagyon jó és nagyon olcsó fegyverre a játékban.
A lengyeleknek és a keletnémeteknek is van. Ez az egység nem más mint a ZSu-57. Helikopterek ellen gyilkos és 20-ba kerül. Egyszerûen öröm volt nézni amikor a helikopterek (11db) megpróbált bekerülni és a behívási pontunkat elkapni de idõben észrevettem és négy ilyen kis aranyos még idõben odaért...
Az eredmény roncsokban gazdag lett. Egy zsu-57-es-em halt meg õ vesztett 8 blackhawk-ot 1 Apache-ot és 2 Oh-58-at (ezt a kettõt ne ma légvédelem hanem a mig-21-es szedte le).
A túlélõ/ kirakodott gyalogságot pedig szépen lemészárolta 2 T-72 és 3 TO-55.
Én is jobban örülnék neki, ha jobban látszana a PACT vs NATO-nál a mennyiség vs minõség. Viszont szerintem nem merik úgy belõni az értékeket a fejlesztõk, mert
1. Az átlag játékos nem értené meg ennek az okát, és fel lenne háborodva, ha mondjuk PACT-al játszva azt venné észre, hogy bizony az ellenfél repülõi sokkal jobbak, és nem jönne rá arra, hogy esetleg nagyobb tömegben lehetne
alkalmazni õket vagy
2. A játék az olyan játékstílusnak kedvez ahol kevés elit egységet használsz, és nem sok gagyit.. mert egyszerûen könnyebb kevesebb egységet irányítani egyszerre mint sokat.
Az elsõ problémát szerintem egy tutoriallal meg lehetne oldani, a másikat meg az interfész javításával.
Nem értek egyet. A gép kapja meg a valóságos technológiai szintnek meglevõ fegyverzetet és aztán árazzák be és kapjon mennyiséget. Nem az a módi, hogy "gyenge lenne a MiG-21MF hát kapjon R-73-at és legyen drága" hanem az, hogy tényleg az a fos tömeggép legyen, ami volt. Kapja meg a valós fegyverzet és ahhoz balanszoják az árat és a mennyiséget. Eleve könnyebb a balanszolás, ha csak ez a kettõ paraméter.
Ha szárazföldi jármûveknél kihasználják az 1-12 pontosság tartományt akkor a légierõnél és a SAM-nél mi a faszért nem...? Itt hol van lemodellezve a fostaliga kategória, mint a T-34 és elsõ szériás M48-nál...?
Egyetértek veled,hogy a repülõkön van mit csiszolni. Kell a balansz azt megértem de legyen reális ha már így reklámozza magát a játék.
Szerintem nem a gépek képességein kéne balanszolgatni, hanem az árukon/képzettségükön/ behívható mennyiségen.
Túl jó. C deckes gépeken vannak olyan fegyverek olyan gépeken, amik:
ad.1 Soha nem is léteztek. R-27R (!!) MiG-21bisz gépen, meg R-73 olyan MiG-23 variánson, ami soha nem volt. Asszem van R-73-as MiG-21 is. Röhej.
ad.2 Ezek a fegyverek csak A deckes gépre lennének rakhatóak, még ha létezne bármin is.
Ehhez képest NATO oldalon az F-15A AIM-9L-et kap, mert B deckben is rakható és egy rakás gép olyan légiharc rakétával repül, ami degradálja a valóságot. A durva az, hogy még olyan A deckes gép is van, amin nincs AIM-9M.
F/A-18A-n AIM-9L van tudtommal, holott 1983-as IOC miatt kezdetektõl AIM-9M-el repült. Igen, az L-et is használhatja elvben, de bassszák meg a kurva anyukat egy A deckes gépre rakjanak már A deckes fegyvert, mert most már felkerekedek és pofáncsapom õket...
F-16A-n AIM-9J (!) van, amikor kezdetektõl AIM-9L-el repült.
A totálisan elbaszott ECM értékeket inkább nem is írom le újra, csak egyet emelek ki. Az agyon buffolt legjobb vadász MiG-25-nek good ECM-je van, mitn az F-15C-nek. Hát apám, az MiG-25PDSz gépeken is legfeljebb dipló/infracsapda volt és nuku ECM. Az F-15C-nek meg királykatgóriás ECM-je volt.
Komolyan mondom, hogy ezek az idióták kihozzák az ember a béketûrésbõl... Mondhatsz te ezeknek bármit. Az F-14 kapcsán láttuk azt, hogy mennyire értenek ehhez a saját játékukhoz. Naponva váltogatták, hogy akkor mi legyen az F-14-en, aztán visszahozták azt, ami volt. Szánalom a köbön.
Nincs egy egységes nézet, hogy minek mit kellene kapni felsorolva a fõ kivétellel, hogy a SEAD gép azért kapjon jobb ECM-et, mint illene. Csak így a vicces az, hogy a valóságban ALQ-119-cel repülõ F-4G exeptional ECM-mel bír, míg az ALQ-131/184-gyel replõ F-16C meg mediummal.
Egyes értékeket egyszerûen a saját elbaszott szájízük szerint lõnek be a nevetséges balansz dumával. Ezzel indokolják azt is, hogy miért lehet a MiG-eken az, ami... Az is csak kicsit röhejes, hogy a C kategóriás Mirage F.1.-nek van olyan 10 ACC-os légiharcrakéjája, mint az F-15A-nak. Ok, kisebb a hatótáv, de akkor is pont olyan jól talál célbe csapásmérõ ellen, mint a Sas. Csak éppen 2/3 áron és sokkal több jöhet belõle.
Összefoglala, totális koncepciótlanság az egész annak ellenére, hogy Xeno meg én is koncepcionálisan felépített ajánlásokat adtunk. Amikor egy F-16A-nak olyan ECM (túlélõ képessége) van, mint egy MiG-21-nek vagy rosszabb, mint egyes MiG-21/23 változatoknak, akkor valahogy elõször a röhögés, aztán a mérhetetlen düh fog el, hogy ezek a kurvapecérek basznak figyelni arra, aki ért hozzá...
Valaki amúgy tudja/sejti ,hogy miért kapnak ilyen sok jó cuccot a csehek? Mármint van nekik mindenük. Egyedül SEAD gépet nem kaptak még.
Vagy csak simán nem reális?
Túl jó vagy túl rossz?
A légierõ modellezése továbbra is egy kalap szar a PACT oldalon. Totálisan elbaszott MiG-21/23 modellezés...
Nos annyit megállapíthatok,hogy ennek a DLC-nek nem az új egységek az erõssége hanem sok jó pálya. Bár Aarhus nem jött be de a többi tetszik.
Egységekrõl meg annyit,hogy amit az oroszok/franciák/amerikaiak/norvégok/nyugat-németek kaptak kb sosem lesz használva mert gagyi vagy felesleges.
De a kelet-német csöves légvédelem határozottan jobb mint régebbi társa. A lengyeleknek nagyon jó a SEAD gépük és az RBS-90 is nagyon faja. Az új Challanger pedig TOP 1 NATO tank lett. A streala 3 pedig kifejezetten felüdülés a strela 2-õ után. (Itt megkérdezném,hogy miért pont a csehek kapják a legjobb cuccokat?)
De ami igazából a kanadaiknak is jó de keverék A kat decken nagyot dob az a CF-18. 155-be kerül és bár kipróbálni még nem próbáltam de egy remek kis gép. Két slotnyit lehet behozni egyetlen dologban gyengébb az F-15A-nál,hogy csak 2 Sparrow van rajta,de cserébe a közelharci rakétája jobb.
Az új dán tankról meg vegyesek az érzelmeim. továbbra sincsen még csak középkategóriás dán tank sem de ez legalább pontos.
Azt hiszem minden új cuccra kitértem a pályákról is lehet írok majd.
Kábé minden haditechnika fan rákapott az SGn. :D
Majd tolhatnánk, mert fura módon kiderült, hogy míg AI ellen szaggat a játék, emberi ellenfeleknél 4v4ben sem.
Én tutira nem. Röplabdázik este 8-ig és utána jellemzõen kis italozás van. Még, ha nem is lesz italozás jó, ha 9 fele érek haza. Ha lesz piálás, akkor 11 felé. Ha lesz még erõm, akkor felmegyek és megnézem.
:)) Rome 3-t ne is emlisd:))) mekkora bug halmaz de az még nem is lenne nagy gond de akkora unalom, vissza is nyergeltem Med 2 third age MOS -al mekkora feeling az.
Na szóval jó kis game ez tegnap mentem a tutorialokat, vegre egy game ami nem starcraft
Hullámozó. Mostanában ritkán tolok vele, kb. 1 hete nem is játszottam vele, mert átnyergetlem az XCOM Enemy Withinre. Hát nem egy nagy szám, de most már végigtolom. Aztán az RTW2 hadjáratot is be kellene fejezni, de asszem azt sem veszem elõ, nem egy nagy durranás.
Úgy érzem, hogy nagyon hosszú idõ után ez lesz az a játék, amit idõrõl idõre elõ fogfok venni, mert a multi miatt magas az újrajátszhatósága.
Na akcioba mind ketto plusz dlck megveve gamersgate-ról, hogy is maradtam le errõl eddig, hearts of iron -ok után egy felüdülés:)
Na de annyi a tanulni való hogy el leszek egy jó darabig:) Látom molnibalage te rákaptál:)
A NATO B decket azért még megnézem, de ahhoz sem fûzök sok reményt. Ha a C deck spamje nem megy, akkor az B sem lesz jobb, csak azért, mert több jobb vadász lesz benne. A légvédelet ettõl nem szedem le. Bár a végén még a gépágyús F-15A fog nekiállni SEAD-elni..
Kirpóbáltam az air spamat. Szarra sem jó. Átlag játékosos is simán megfogják, mert a vörösök be lettek tápolva. Szinte senki nem játszott B PAC deckket vagy szovjet deckkel, ezért nem veszteség, hogy a Szu-27 A deckes lett. Elleben igaz, hogy kis XP-vel, de egy cardban jön kettõ. Tehát plusz egy card más vadász befér. Pl. az agyontálpol MiG-25PD...
Olyan vörös CAP-ek rohangnálnak 10 v 10-ben, hogy csak les az ember. A jenkik meg kitörölheti a seggüket az egy card F-15C-vel....
Megint ott tartok, hogy semmi értelme a csapásmérõ repcsiknek, a helik sokkal olcsóbbak és sokkal többet tudnak, túlélõképességük fényévekkel jobb és kvázi korlátlan ideig képesek várakozni a célra...
Új patch.
- Fixed list of replays and saved games that were invisible.
- American F-14 Tomcat gets its 6 missiles back, instead of 3.
- Uppsala conquest map fixed, one side spawn had accidentally disappeared.
- Norvegian starter deck now uses the correct amount of activation points (43/43)
Sok szenvedés után visszakaptuk azt az F-14-et, ami eddig volt. Zsír mi...? Na, ennyire átgondolt húzásai vannak a fejlesztõknek...