Ma esete elvileg lesz idõm multira. Sokan sírnak az airspam miatt. Akkor ma visszatérek gyökereimhez és összerakok egy B vagy C Cat air/arty spam decket és megnézem, hogy mire lesz jó. Szeritnem a nagy büdös semmire annak ellenére, hogy az EA-6B mennyiségét iszonytosan betápolták és C deckben is elérhetõ. A jenki C deck fürdik a potens SEAD gépben, és most már van buta bombázó és CBU F-111 is. Arty spamrõl meg gondoskodik a LARS és Abbot.
Nato oldalon még ott van a norvég Marinejeger mint sniper, amúgy az amerikai gyalogos Mountainersnek és a cseh motostreclinek is 1050m a stat. távja. Amúgy én azt hittem a CQC az erdõben is jó.
. SMG deal less suppression, are less accurate at long range but have the fastest rate of fire and the best accuracy in CQC fights. They also retain more accuracy while moving than other weapons. . Assault rifles 5.56 and 5.45 have an average long range accuracy, CQC accuracy, suppression, rate of fire and moving accuracy. . Assault rifles 7.62 have worse accuracy than 5.56 and 5.45, but the same rate of fire and better suppression. . Battle rifles 7.62 have the best static accuracy but the worst moving and CQC accuracy and rate of fire. . Bolt action rifles are accurate but have very low rate of fire, accuracy on the move and CQC accuracy.
Tehát minden fegyvert lehet CQC-ra is használni, csak nagyon rossz hatékonysággal. Most már csak az kérdés melyik fegyver SMG az PACT-nál. Ha vkinek van kedve szívesen csinálnék egy ilyesmi összehasonlító videót:https://www.youtube.com/watch?v=UcHNaOIYtZE ,vagy legalábbis szeretném nem élesben leszûrni a következményeket.
Tehát pl. a Marines [stat] fegyverét nem használják épületbõl kilõve...? Mert a tapasztalat nálam nem ezt mutatja. Nincs olyan gyalogsági alapfegyver, ami 1050 méterre lõ el. Ehhez képest a várost óvatosan megközelítõ sniperemet az épületbõl 1000 méter táján már lõtték. Olyan CQC fegyvert sem imerek, aminek ekkora lõtávja lett volna a nagy patch elõtt.
A CQC milyen bónuszt ad azon kívül, hogy mozgás közben is lehet lõni? Máshogy mûködik épületben levõ ellenfél ellen? Máshogy mûködik, ha a CQC gyalogság épületben van...?
Én úgy vélem, hogy ehhez tapasztalat és jó csapattársak is kellenek. Én az elsõ 60 meccsbõl kb. 15-ben, ha a gyõztes csapatban voltam. Aztán olyan is volt, hogy 6 vereség után 6 gyõzelem jött.
Ott, ahol normális kooperáció van és nem totál idiótákkal vagyok, akkor kb. 5-10% difi szokott lenni. Múltkor volt olyan meccs, ahol 11 gyõzelem után 20k vs 8 k pontban maradtunk alul. Szinte az egész csapat idiótákból és bénákból állt. Nem hallgattak semmire és senkire.
Tapasztalt játékosokkal lehet jól tolni, mert nagyon felhúzzák a kezdõket, ha kapnak egy kis irányítást. Van pár külföldi, aki felvett ismerõsnek a közös játék után. Nem véleltenül. Ilyen pl. Firstfelix. Vedd fel és hivatkozz rám, talán még rémlek neki, mert kb. 1-2 hónapja nem játszottam vele. Hátha hajlando 1 v 1-ben oktatni, vagy 2 v 2 -ben maga mellé venni.
Nekem még nagyon sokat kell gyakolorni. 4v4-eket tolok, de mindig 800:1600-as arány jön ki, pedig próbálom nem tápolni az ellenfelet, meg már csak C-s paklival megyek, de vhogy nem az igazi. Addigis nézem tovább a tutorialokat, meg olvasok szorgalmasan.
A document and settings save game könyvtárába valahol. A kiterjesztése alapján keress rá, simán megtalálod.
Más. Tegnap toltam megint egy low cost játékot. 39%-a a killeknek az enyém volt 10 vs 10-ben. 839 vs 180 pont táján volt az arányom úgy, hogy felelõtlenül vesztettem el két gyalogost is. 10 vs 10-ben egyesek már felismernek és nagyon komoly partnerként tekintenek rám. :)
Persze ennyire szélsõséges eredményhez az ellenfél is kellett, meg mák. Egy Stingeres egységem vagy 5 repcsit és egy helit kapott le.
Srácok, a steamben megjelent három ilyen trading card a W:AB-el kapcsolatban. Ezek mire jók?
Úgy látszik valaki kitalálta, hogy hogyan lehet új nemzetet adni a játékhoz: Ukrajna ?
A DLC2-t elhalasztották. Úgy volt, hogy novemberben jön ki, de most újabban már nem adtak új dátumot, szóval kétlem, hogy 1-2 héten belül meglenne.
Eddig élt az F-14 radikális megváltozatatás, de egy változtatástól agyfaszt kapok.
- American F-15C number of packs reduced from 2 to 1.
Ezek után szitne értelmetlen a jenki A deck. A 2x2 F-15C miatt választottam, mert olya fasza CAP-ed adott, hogy a szar csapatlégvédelmet ellensúlyozta. Most már ez sincs. És pár balfasz meg azon sír, hogy a vörös oldalt állandóan lenyomják a kéket meg csak tápolják.
Mivel az F-15A SARH rakétás, ezért nem tud kifordulni csomószor a frontvonal közelében, sokkal valószínûbb, hogy leszedik.
Még csekkolnom kell, de a játék egyik legnagyobb ellentmondása az lett, hogy F-4G nincs C deckben, csak EA-6B. Ennek viszont megnövelték a mennyiségét elég durván, C deckben 2XP/4db vagy 5XP/2db vagy a régi 2db/3XP helyett, de most is 8-as pontossággal.
Ezek után mi a francért venne bárki F-4G-t a vacak 6 ACC-os és rövid karú AGM-45-tel...? Igen, gyorsabb, de nem annyivel, hogy megérje. Ok, van rajta légiharcrakéta, de egy SEAD gépnél ez szerintem nem szempont...
A másik az, hogy a MiG-25BM és a vadász változata is mennyire be lett tápolva.
Összeségében nekem tetszenek a változtatások, de képtelen vagyok megbékélni az idiotizmussal, amivel mûvelnek egyes változtatásokat. A gépek ECM értéknek belövése mindenféle józan észt és a tények figyelembevételét mellõzi.
Az is érdekes, hogy egy SF katonák nagyon táposak lettek és 16-os ACC-ot kaptak, de a jenki Delta Force valahogy kimaradt a szórásból... A jenki M1 MIIP sem olyan gyenge már.
Nem csak a gamebalance az, ami érdekes, de akkora állatságot, hogy egy késõbbi SEAD gép gyengébb legyen, mint az elõd...?
Van egy új ECM rendszer, ami semmit sem ad, stb...
Az orosz deckben is az olcsó SEAD gépeknek (talán MIG-25B) annyi, kár érte. Szívesen játszanék egyet magyarokkal TS-en, ha van kedvetek. A játékot még tanulom, nagyon sok videót és fórumot olvasgatok, meg persze multiban vagy AI ellen is játszom, változó eredménnyel. Az átütõ támadás hiányzik még, bebetonozni már, be tudom magam, de az nem annyira nem élvezet.
N/A=Bad BAD=Medium MEDIUM=good GOOD=very good Very Good = Exceptional Exceptional = Exceptional
Bár érteném, hogy ennek mi értelme van...
Everything dropped 1 rank in ECM, so N/A is the old "Bad". But the stats stayed the same.
Már csak azt nem vágom - megkérdeztem - hogy ha N/A = bad, akkor az elcsúszás miatt mit jelent az exceptional...?
A gépek ECM értékei kibaszott szarok lettek, szokás szerint...
Ezek a balfaszok átvariálták a Tomcetet. 3-as (!!) ACC-ja van és cserébe minimális fire rate bónuszt kapott. Vicc... Eddig is csak C deckben használtam, ezek után sehol nem fogom sanszosan...
Na játszottam én is 2öt 6 hónap után(1v1 ranked). Nekem nagyon bejön ez az új conquest mód! Sokkal taktikusabb az egész. Nagyon faca. A kapcsolat stabil volt. Jó minden csak kevesen játszanak sajnos
Bárki létrehozhat szervert saját beállításokkal - gõzöm sincs hogyan kell - a low cost pálya is így megy. Kell 4 vs 4 játék 10 vs 10 mapon. Ezen mondjuk már nagyon ritka lehet a helyzet és nagyon spam a játék, mert a pontszámokkal nem lehet korlátlanul játszani. 10 játékos CP esene négyre.
A low cost pálya úgy készül, hogy csaltak. Conquest pontértékek és a kevés tõke, ami sok játékosra esik, az megy 10 felé.
Van az új pályák közt direkt egy low cost játékra kihegyezett. Bárcsak lehetne normáls multiban tolni a 10v10-es pályákat. A régi European escalation-ben egy normális pálya volt akkora, mint ezek a 10v10-es pályák. És volt olyan pálya, ami még ezeknél is nagyobb volt.
10 vs 10 pályák nagyon durvák. Nagy erdõ, erdõn átmenõ út, ösvények, városok. És egybõl két új 10 vs 10. Jelenleg csak egy ilyen pálya van...
Más. Tegnap toltam low cost játékot. A drága hk-kat ne nagyon erõltesse senki. Egyszer sikerült tarolni, másodjára nem jött össze. MANPAD gyalogság alap, gyalogságból csak SF jön nálam szóba. Gyorsak, jól rejtõznek. Kurstjager istenkirály, a dán felderítõ sem rossz. A Kurstjager 5-be kerülõ helije ami elég vicces lehet. 8-as (!) pontsságú géppuska van rajta.
Low cost játékban az ágyús UH-1 lehet még egész jó. Csak végjátékban hívtam be, de ott egész jó lett volna, csak már késõ volt. Helis manpad lehet még vicces, mert a recon nem fedi le az egész térképet. Kirakod a folyó túlpartján és berakod az ellen légifolyosója alá. :)
Nekem meg pont fordítva. Nem tudom, hogy véletlen vagy költözés eredménye, de az új helyen a UPC net alatt eddig ami disconnect volt az sem olyan volt, hogy elveszett minden szerver, hanem amikor sok user pingje szar volt, akkor kvázi mindenki bontott és engem is. Olyan disco, mint Invitellel még nem volt. Ezen felül éjféltájban van talán rövid leállás, akkora nem idõzítek multit.
Azt még nem néztem, csak az utóbbi 2-3 napban amit mentem multit ott mindig volt valami gixer, elõtte semmi gondom nem volt vele, 10vs10 ben sem
Srácok bevallom õszintén nem figyeltem, az utóbbi 1 hétben jött valami patch?
Lehet MolniBalage átka szált át rám, de az utóbbi egy hétben folyamatosan fagyok kidob nem tudom mit csinál a játék. (1 hete persze nem volt ilyen) A lent említett low cost játékban is benne voltam, de szó szerint diavetítésbe csapott át a dolog, nem kicsit lagoltam (persze a végén ki is dobott)
Sajnos idõrõl idõre azért én is belefutok nagyon kezdõkbe, vagy egyenesen hülyékbe. A gyõzelmi sorozatom megszakadt 10 vs 10-ben, mert egy disconnetáló miatt ment másik három is vele. Köszi... Hiába van több erõforrásod, nem tudsz hárm másik ember helyett figyelni... A saját frontomat tartottam, de szétvertek, mint állat.
Hosszú idõ után toltam egy 4 vs 4-et is. Ott is jól tartottuk magunkat, amikor az egyik srác kilépett. Egybõl oda a bal szárny és beözönlött a rakás heli és game over... Pedig addig mi vezettünk, tehát az az egy játékos vesztett annyit, hogy lépett ki.
----
NATO oldalon a C kat mech deck eszméletlen jó support deck, a jenki A deck helyett poénból most ezt próbálgatom. A +80% miatt a logisztika csak úgy ömlik, tehát olyan tüzérséget lehet betteni, hogy befosol. A mech deck miatt +1XP a SUP és VEH kategórinak.
5 XP-s (!) tüzérségbõl egy cardban jön 4 db. 4 db M109, 2x4 darab Abbot (5-ös pontossága van) és 1x4 max XP-s LARS elég meggyõzõ erõ. A két LARS képes úgy beteríteni a környéket és olyan gyorsan, hogy minden lévédelem pánikol. Utána meg jöhet az F-111F. ;)
Léigerõnél 2x2 F-111F elég rendes aratásra képes és mellé simán elfér még gép. Én nem erõltettem meg az agyam ezért vadászt vettem. A régebbi Mirage F1-bõl 3 XP-sen jön egy kártyában 4 db, 5 XP-en kettõ. Én 4+2-õt vettem. A medium ECM nem túl acélos, de a csúcs orosz gépek kivételével megteszi védelemre. A BVR fegyver 4900 métere nem túl acélos, de a 10/9 pnotosság a BVR/IR rakétanál XP-vel megfejelve elég jó. Párban használva Szu-27-et is sikerül leszedni velük és gyakran túl is éli az egyik gép, bár baromi sokáig kell javítani.
Légvédelem? 5 XP-s Hawkból lehet 5-öt hozni. Ez veterán bónusszal 16-os ()! ACC-ot jelent. Az alapból semmire sem jó és kevés M48-ból a mennyiség és mech bónusz vérengzõ állatot csinál. 5 XP-vel jön asszem 7 db és 4 XP-vel 11 db. A 7-es ACC-hoz a 35/60% bónusz azért már elég sok. Jó móka leszedegetni velük a 135-be fájó Mi-28-at.
Ha van jó kooperáció és egy erõsebb légierõs deck, akkor ezzel olyan szinten lehet elnyomni a légvédelmet, hogy az valami döbbenet. Volt, hogy három F-111F csapott le. Egy odaveszett, de egy rácsapás alatt kb. 500 pontnyi ellenfelet daráltak le. Simán megérte 120 vs 500 pont.
Az a fajta felderítõ gyalogos, aminek mesterlövész fegyvere van. Nagyon lassan lõ (1/min), de 98%-os találati aránya van még fedezékben és épületben levõ ellen is 18 ACC és max. XP mellett. Ilyen a Specnaz és NATO oldalon az egyik német felderítõ. Csak 10 lõszer van a mesterlövész fegyverhez, de fillérekbe kerül utántölteni.
Mit tudnak? A sniper lõtávja 1050 méter, tehát, ha nincs ellen sniper vagy jenki szintû nehéz géppuskás, akkor semmit sem lehet tenni ellene gyalogossal, mert jellemzõen a max. lõtávjuk 875 méter. Mivel recon ezért 33 km/h sebességével minden gyalogos elõl elfut, csak más SF típusú tud vele lépést tartani.
Fegyver téren nagyon kevés vagy talán csak a jenki nehéz géppuska lõ el 1050 méterre, csak éppen csapnivaló pontossággal. Az elsõ lövést megy gyorsan leadja a sniper. Miért fontos ez?
Talán még a mezei gyalogos sem látja, ha erdõbõl vagy épületbõl lõ a lõtáv szélén. Nagyon sok idõ alatt épít le egy egységet, de mivel azonnal pánikoltat az elsõ kill után nem is ez a szerepe. Ha még van is olyan PACT gyalogos, ami ellõ 1050 méterre, pánikolva a találati arány és tûzgyorsaság = 0 a max lõtávnál. Már, ha látják egyáltalán. Mekkora tuti, hogy van akár egy 2-4 cellás infantry és egy lövéssel panic. Mind.
Bepánikoltat két ellen csoportot és a többit a maradék egység lerendezni, mert nyugodt vs pánikolt egyésgek közötti harc kb. azonos minõségû egységek között = egyoldalú küzdelem. A replaynél is láthatod majd, hogy mikor megérkezett a második sniper az elsõ elveszett helyett, amit kinyírt egy Shilka, akkor után hogyhogynem simán elfoglaltuk a várost füsttel támogatva. (Persze lehet, hogy csak véletlen volt, de kétlem.) Azért, mert a pánikolt gyalogságát simán levertük.
-----
Más. Viszont most vettem csak észre, hogy a dánok gyalogosa milyen durva, a Livgarden. A legjobb CQC fegyvere van, Gustav pct. és az alap fegyvere sem rossz. A kanadai Vandoos összes statja ugyanaz, csak a dán CQC fegyver tûzgyorsasága vagy 3-4-szer (!) nagyobb. Eszméletlen tûzerõ ez közelharcban. Az egyetlen amivel gyengébb, hogy 8 helyett "csak" 6 Carl Gustavjuk van. Na bumm.
A felderítõje dettó ugyanez. Villámgyors, 10-es méretû és a no1. minõségre. A jenki felderítõ is 10-es, de csak alap közelharc fegyvere van a Carl Gustav mellé. A dán felderítõ teljes értékû gyalogos és recon. Persze csak 1 card van belõle. Okkal. Ja, és 30-ért egy ilyen recon ára a vicckategóriát súrolja. C deckben 14 jön, tehát mezei gyalogosként is bevethetõ, csak éppen annál sokkal gyorsabb és mindent lát.
A játék legdurvább gyalogása meg a svéd Kurstjager talán. Special force, 15-ös ereje van egy egységnek, csúcskat fegyver, gyors mint állat és kettõ card van belõle és C deckben is elérhetõ. Mi a had a tortán? 5-be (!) kerülõ szállító helije van. Félelmetesen olcsó. Olyat lehet vele deszantolni az elején, hos beszarsz. Minden más nemzet helije 10-15 táján és csak mezei 12.7-es Brwning van rajta, ami semmire sem jó, tehát a drágaság ellenére nem kapsz semmit.
Helikopteren, ha nincs Minigun, akkor szerintem semmit sem ér, mert nulla tûzerõ a sima géppuska. A bibi az, hogy az ilyen heli meg 25-be kerül, ami nagyon nem olcsó és papírból van. Ha nem hülye az ellenfél, akkor MANPAD gyalogság leszedi õket vagy a légvédelem. Mondjuk annyival kevesebb jut a harci helire, de 25-ért áldozati bárányt játszani picit drága. Még kezdõ koromban használtam õket, akkor légvédelem nélkül maradt gyalogosokat mondjuk serperc alatt mészárolt le a Minigun.
A rákövetkezõ partiban volt 1-2 agyatlan: beacon ellenére abba a szektorba küldi a HQ-ját, ahol már az enyém van. Aztán azon vinnyog, hogy miért az õ reconja mellé parkolok le a HQ-val, amit a völgy felénk esõ végére rakott be egy erdõbe. (ugyanaz a map volt, amelyiken együtt játszottunk: a hídhoz vezetõ völgy felénk esõ végébe rakott egy recont - ott rohadtul semmi értelme nem volt - és a HQ-mat abba az erdõbe küldtem be fedezékbe áttelepülés közben, mert jött egy rakétás heli). Kb. 1 percig volt ott a HQ-m, aztán húzott tovább, miután elzavartuk a helit, de addig is nagyon szúrhatta a szemét, mert "nice move!"-olt egyfolytában. Aztán amikor felhomályosítottam, hogy azért volt a nájszmúv, mert õ balfasz módon ugyanabba a szektorba küldte a HQ-ját, akkor elhallgatott. Az a meccs, amit mondasz, tényleg jó volt, volt kooperáció. Mondjuk nagyon az offenzívába nem tudtam besegíteni, az aknavetõs támogatást leszámítva, viszont a védelmem stabil volt.
Amúgy melyik az a Sniper Recon? Még nem találkoztam ilyennel.
Este feltöltöm a replayeket.
Az idióták alatt kit értesz? Az én oldalaom akikkel együtt mentem, azokkal lehetett dolgozni. Az láttam, hogy az elején volt egy F-117 és F-14. Ezek elég hamar eltûntek. Ha ezek odavesztek, akkor kvázi -2 player volt.
Egyébként az egyik lowcost játékban jó recon mellett bámulatosan jól mûködtek az olcsó gépek. A jármûves légvédelmet, ha stabilnan látod, akkor lecsapó A-4, F-5 szintû gépek is szétszedik. Az F-5 kellõen gyors leht, hogy ne tudjon rá indítani a szoló légvédelem. A MANPAD gyalogság az, ami veszélyes, mert bitang jól rejtõzik. Hátrányuk a baromi lassú mozgás és, ha kiszúrják õket, akkor pikk-pakk lehentelik a helik.
A Sniper Recon a low cost játékban atomdurva. Ha lát egy gyalogságot, akkor szépen lassan lebontja. Az elsõ kill után meg bepánikoltatja az egész osztagot. Az ATGM gyalogságot gyak. hazavágja.
Ez a lowcost mód eléggé bejött, csak kár, hogy az idióták betévednek ide is.
Hali, az, amiben én is voltam (tomz), érdekelne. üdv, Tamás
Érdekel valakit két low cost játék replay-e? Mindkétesz gyõztes oldalon voltam, jó volt a kooperáció. Szerintem igen tanulságos replayek.
Van olyan, aki olcsó egységekkel nyomult és volt, aki T-80 és csúcs Leo 2-vel.
Mire gondolsz? A Strafighterre? Elõre látom, hogy semmit nem fog érni. Ha nem lesz gyors, akkor bad ECM és négy db Mk-82 a seggtörlés kategória, mert tûzerõnek kevés, védetssége meg semmi.
Az AGM-65-ös Tornado-t viszont nem tudom, hogy ki találta ki, elég nagy marhaság. Alig látni olyan képet, ahol vitték volna. A Tornado alacsonytámadó gép volt, repülési profilja miatt nemigen használtak volna ilyet. Raktak rá volna sima bombákat, oszt jónapot. A UK Tornado CBU-s, ez lehetett volna buta bombázó, mint a Su-24 a PACT oldalon.
A NATO oldalon nincs csúcskategóriás buta bombázó. Döbbenet. Az F-111F/F-16 CBU-s, az A-6E nem csúcskategóriás, bár legalább pontosabb, mint a több, az A-6F meg proto és szintén lassú de legalább már good ECM-je van. Az F-15E táp lenne, egy darabbal mit kezdjen az ember, az ára vicces és olyan lassan tölt vissza, hogy ha megsérül, akkor kb. kétszer, ha be tudod hívni egy játékban...
Végre a DLC2-ben lesz a nyugatnémeteknek egy (talán) normális bombázója.
Hozhatok rakétás tüzérséget.
Beírtam magam. 10 vs 10-re jó a géped? És sanszosan jenki deckkel jövök.
Rakétás tüzérséget tervezetl hozni? Ha igen, akkor én is váltok részben arra. Kooperáltan eszméletlen nagy zónát lehet bepánikoltatni, ami elég rendesen hazavágja az ellen harcértékét.
Mivel elég nehéz több emberrel egyeztetni, hogy ki mikor ér rá Wargame-re, ezért csináltam egy doodle poll-t, ahol mindenki bejelölheti, hogy mikor ér rá most hétvégén: http://doodle.com/f7e8s6cahfkdebvs Ami idõpontokat többen bejelölik, ott mindenki tudhatja hogy akkor érdemes fennt lenni steamen.
Nézd, onnantól kezdve hogy - ha már felmerült - a harckocsik gyakorlatilag képtelenek 2 km-en túl önállóan felderíteni a célpontjaikat, de ha ott van egy biszembaszom jeep akkor igen, nincs mirõl beszélnünk. A repülõknél még érteném. Ha van felderítés, irtás van, ha nincs, sudden death. Ez egy játék, nem szimulátor, próbáltak belevinni némi balancet meg egyéb gameplay elemeket, ami vmi összfegyvernemi zúzást céloz. Alacsonytámadó F 104G-k, csak supressre jó tüzérség, orbitális üzemanyag-fogyasztás és még sorolhatnám... a gyalogság pl. nagyon primitíven van modellezve, én spec. nem bírtam felfedezni értelmét azon túl hogy olcsó és jó a házakba. De nem kell annyira rajta kiakadni, én is máshogy csinálnék egy csomó dolgot de inkább hagytam az egészet a rákba.
Melyik részével nem értesz egyet? Mert én csak légierõben vagyok otthon és üvölteni tudok arra, amit csináltak. Nem vicc, ekkora hibákat én akkor sem tudnék véteni, ha akarnék. Ennél még repcsi noob kormban is többet tudtam ezekrõl a vasakról.
Van egy olyan sejtésem, hogy ha pár harckocsi/harcjármû buzit ráeresztenénk lehet, hogy õk is síkítanának. Mivel én nem vagyok az, csak éppenhogy ugatom a témát ott az én szememmel annyira ordító hibákat nem láttam, inkább csak furcsaságokat.
A francia proto hk-nál az 11-12-es pontosság és none stabilizer...? WTF? Ez azt jelentené, hogy van egy ultrabrutál pontos löveg, amihez nincs célzó berendezés ezért mozgás közben szart sem ér? Tényleg ezt tudták a franciák mikor világszínovalú volt az elektronika az akkori repcsikben, a szovjet/jenki vonalat alulról kóstolgatták.
Ugyanilyen furcsa az egyik Leo I 6 ACC és very good vagy good stabilizer értéke. Ultraszar löveg, de az a pontosságot meg nagyon jól tartja...?
A légierõnél egyébként az is elfogadható lenne, hogy én megmondom a gépek képességeit és az Eugen meg "beárazza", hogy szerinte ez mennyibe kerül. Jelenleg a totális imbalansz jellemzi az egészet. A gépek nagy részét soha senki nem használja, mert irgalmatlan szélõségek vannak ár és a képesség együttese terén.
A valóságban az A-10 a támadó gépek egyik királya, ehhez képest én eddig csak béna noobok által láttam használni és vesztik is el sorban azokat a bad ECM miatt. A MiG-27 a valóságban nem a világ legjobb gépe, az ALB-ben meg párosával szedi le a ~100 zsébe kerülõ hk-kat egy rácsapással és túl is éli a good ECM miatt. És mindez úgy, hogy a MiG-27M csak a drágább és alig, mint egy A-10. Ok, hogy az A-10 B deckes, de ha egy fegyver szar ár/értékben vagy képességek terén, akkor semmilyen deckbe nem rakod be...
A játékan van Jagurar, de med ECM-nél jobbja még a SEAD változatnak sincs, ha jól emlékszem a többinek meg bad. Vicces annak fényében, hogy ECM podokkal rohangáltak és volt alapbõl beépített dispenser...
A vörös vonalom az alapvetõ MiG-21 / MiG-23 vonal modellezés nincs meg, ami a megalol, kb. olyan, mintha úgy akarna a relativitás elméletrõl beszélni, hogy összeadni nem tud. A VSz erõk vadászlégierõnek gerincét ezek adták még a '80-as évek közepén isn. A MiG-21PF/MF/bisz, és a MiG-23MF/ML/MLD gépek helyes modellezése és megjelenítése alapkövetelmény kellene, hogy legyen, ahogy orosz oldalon a Szu-27 és a MiG-29 9.12-õé. A multirole MiG-29 gépek a megalol kategóriát képviselik.
Pedig az Eugen típusjelzés mániájával a MiG-21 minden nemzetnél modellezhetõ lenne. PF, PFSz, MF, bisz, bisz-AP, bisz-AP2, Sz, SzPsz és annyámkínja modellek lehetõvé teszik a nációkra való szétdobást azonos képeséggekkel. Vagy éppen azt sem étrem, hogy miért nem lehet ugyanazt a MiG-21bisz és MF-et bevágni akármelyik PACT-hez.
Komolyan mondom néha azt hiszem, hogy retardáltak dolgoznak az iparban. Félelmetes, hogy akik képesek egy ilyen játékot megalkotni és leprogramozni azok képes ennyire szar tartalommal feltölteni a hozzá való adabázist.
Az olyanokkal, akiket semmilyen ész érv vagy tény nem gyõz meg felesleges vitatkozni csak felidegesíted magad. Én hasonló csatát vívtam anno a Faces of War fejlesztõivel. Csak magamat idegesítettem feleslegesen.
"ha én kezembe adnák a légierõt" Molni for President
Soha nem lesz szerint ilyen szintû modellezés, mert az RTS lényege az, hogy ezeket elkeni. A bibi az, hogy a T-80U-nál nagyon felfelé, máshol meg nagyon lefelé megy.
Az Eugen balfaszsága, hogy játékoksok miatt nem meri felvállani, hogy az összes 4. gen gépnek minum medium, de inkább good ECM kellene, mert spítozna a sok orosz és keleti blokk játékos. Nem fogják fel, hogy akkor talán a gépek árát emeljék és akkor legalább kijönne a mennyiség vs. minõség csatája is.
Egyszerûen pusztán a "játékegyensúly oltárán" - itt röhögnöm kell - feláldozták a modellezést. Olyan gépeknek, aminek tök azonos önvédelmük van a valóságban minõségileg a játékegyensúly miatt eltérõ értékeket kaptak. Így lehet az, hogy ECM nélküli MiG-27-nek, csak dispenserrel good ECM értéke van, míg a hasonló NATO F-16-nak meg bad, mikor az F-16 gépek manõverezõ képessége és kabinból kilátása meg az RWR csak "picit" múlta felül az orosz vasakét. Kedves. Ja, és mindezt úgy, hogy a B cat MiG-27-nek olyan AGM rakétja van, ami az A deckes F/A-18A Hornetével egyenértékû és a 27-es jó XP-vel jön. A medium ECM-es MiG-27 pont annyiba fáj a szuperpontos AGM-mel, mint a buta bombás bad ECM-es F-16 (115/125 az Mk82/mk84-es változat). Majd meglátjuk a DLC2-õt, mert abba elvileg hozzányúlnak ehhez.
A heliknél tudtommal azonos ECM van, a HP és méret okoz eltérést, ami szintén vicc, mert az AH-64-en és a '80-as évek közepétõl orosz heliken is volt már infracsapda. Mondjuk legalább az megvan, hogy az indítási táv szélén még a legjobb magas XP-s 10-11 ACC-os MANPAD találati arány max morálon jó, ha 50%. Tehát igen könnyû befosatni úgy a MANPAD-ot, hogy ne érjen el semmit. Ezen felül egy osztag négy rakéta kevés, pillanatok alatt ellövöldzi, ezen felül a tûzgyorsaság alacsony szólóban.
Ikalugin az egyik fejlesztõn (?) tisztán látszik, hogy az agyát elhomályosítja a patriotiuzmus. Ugyanazokból a forrásokból, amibõl a BMS4 fórumon orosz fejlesztõk és modderek elismerték, hogy az AIM-7F/M kinematikai távolsága nagyobb õ mindenfél vicc érvvel most is azzal jön, hogy fordítva van. Az ilyen emberekkel én nem tudok mit kezdeni. Ezért (is) olyan az ALB, amilyen. Így sem rossz, de ha én kezembe adnák a légierõt akkor talán normálisabb dolgok jönnének ki...
Molni csak olyasmi ötletelésre gondoltam hogy a stratégiai térképen mit hova hívjunk le hova mozogjunk ilyesmi (Amióta Marcellel végig toltuk az utolsó kampányt simán viszonylag kis veszteségekkel nyertünk (bár lehet szerencsénk is volt) kicsit máshoz nézem az AI-t)
Mondjuk a chaff és flare terén tényleg jó lenne ha valahol számolná a progi a dolgokat, (bár lehet hogy számolja csak én lusta vagyok utána nézni) Az a baj hogy ez megint a micro management felé tolja el a dolgot de a flare pld heliknél lenne különösen érdekes amik nem csak 1-2 percet vannak bent a pályán mint a repülõk, gondolok itt arra hogy teszem azt a hind 4x tud flarelni ez ugye rontja az IR rakéták találatét viszont ha ez a 4 elfogyott akkor ez a mínusz megszûnik.
Ugyan ez a helyzet hackocsiknál az ERA blokokkal (mintha egyes orosz típusok képén ott lennének de, nem mindig érzem hogy ez játéktechnikailag is megvalósul)
Vagy másképpen fogalmazok. Az A-10 gépen a '70-es években is annyi infracsapda volt, hogy mai szemmel is tisztelet paracsol. Játék? Bad ECM, mikor a '80-sa években minimum ALQ-119-cel grasszáltak, de a Sivatagi Vihar alatt ALQ-131 is volt már talán egyes alakulatoknál valamennyi.
Még egy fura dolog, ami elsõre kicsit furcsának tûnhet. Ha nagyon jó a recon és biztosan nem vesztik el a célt, akkor a puhább légvédelmi egységek ellen a hagyományos vadászok is "SEAD-elhetnek".
Mivel nagyon jó ECM-jük van és gyorsak egy Vulcanos vadász elég jó eséllyel kap szét páncélozatlan légvédelmi egységet. A bibi ott van, hogy a Tunguzkának szembõl 2-es páncélja van, tehát ha peches vagy... Minden másnak 1-se páncélja van vagy semmilyen a vörös oldalon asszem. (NATO oldalon van 3-as páncéllal bíró légvédelem is.)
Még, ha nem is öli le annyira lenyomja a morált, hogy a lelövés esélye minimális. A Harrierek nem gyorsak, de a gépágyújuk elég durva.
Egyébként még, ha a recon elvesztése miatt is eltûnik, akkor az utolsó ismert helyre lecsap a vadász. Ha nem mozgott a légvédelem, akkor is szétkapja. MI-nél tegnap két légvédelmet kaptam le így.
Ötletelni? Mármint min?
A jenki deckem kezd nagyon kiforrottá válni. Gyakorlatilag csak azzal játszok már van 2 hete, a vegyes NATO decket feladtam ki is töröltem mindet. Olyan durván hentelnek a vad indiánok és olyan táp az F/A-18A, hogy beszarok. Egyszerûen nem látom értelmlét más decknek. 10 vs 10-ben mindig van annyi gép, hogy az én "krém vadászaim" tisztára söprik az eget CAP-elve.
Nagyon ritkán bénázok, csak pocsék társakak esetén van az, hogy egálba legyek. Az utolsó 10 meccs kb. 3/4-ét (!) úgy hoztam le, hogy 2:1, de inkább 3:1 kill arány pontban, egyszer 3,75:1 is volt. Mindezt úgy, hogy a legtöbb meccsen egy szál tankot nem vettem és alapvetõen support deck vagyok. Na nem mintha olyan sok tankom lett volna, eddig 1 slot M1A1-el toltam...
Ha nagyon fontos a heli, akkor a két Hornet lecsap. Olyan tûzgyorsaság és pontosság van, hogy mikor csak légvédelem gyakásra rántom be õket, akkor mellékesen néha leszednek még harkocsit is csak úgy önszorgalomból. Tüzérségi elnyomással nagyon durva túlélési arányuk van és ha nem CAP-el az ellen, akkor nem éri utol õket, mert gyorsak. A királykategóriás hk-kat is szinte mindig egy rárepülésbõl kikapják.
A solo hadjárat sikeres aknavetõs tömegelnyomása után döntöttem úgy, hogy feladom az AH-1S-t és inkább tettem be olcsóbb harkocsikat is. ATGM vehiclet továbbra sem használok, mert sok kell belõle, csak akkor ér valamit. A tüzérség viszont túl könnyen kicsinálja. Offline jártékban kicsit tanulgattam, hogy hogyan érdemes használni õket.
A logisztika része az ami furcsa lehet egyeseknek. A franciákkal használt helis utánpótlás annyira bejövõs, hogy ihaj. A tüzérség simán vádorolhat, mert a helik odareppenek és csók. Ha nagyon zizis és közel van a front, akkor mehet a teherautó. Szinte még sosem vesztettem szállítóhelit.
A 3 db AH-1 azért van, hogy ne mindenre Hellfire-t pazaroljak, olcsóbb légvédelmet az is kikapja, meg a könnyû jármûveket. A felderítés része az ami lehet, hogy kicsit sovány.
Az MLRS új, most fogom kipróbálni elõször, emiatt raktam be még logisztikát. Egy sortûz 500. Mondjuk ez nem olyan, mindenre lõsz. Ha nagy sûrûség van, akkor kell. Gyakorlatilag mindent pánikoltat és stunnol. Ekkor jöhet a Hornet és a heli. MI ellen már ment az összehangolás, olyan aratást csináltam, hogy ihaj.
Nem a csatákra gondoltam elsõsorban, hanem az ötletelésre
Gyakorlatilag minden csatát megnyerek, de a háborút mégsem vagyok képes major victoryra lezavarni. Nem lehet mit tenni, akkor az ellen már vagy az 5. air strikeot nyomja el és az 5. új egységet hozza be. Ezen a coop sem segít. Nekem nincs is ennyi, sem air cover. Azzal nyerek idõt, hogy a hülye gép 2-3 sereget tesz egy térképre, akkor nyomom a commando raidet, mert akkor nem mozognak és nem gyógyulnak.
Ha egyedül leverem az MI-t, mint vak a poharat, akkor gondolom coopban is megy. :)
Volt olyan, hogy 1750 pontot vertem le és kb. 100-at vesztettem. Ebbõl ami fájt az a Reaper volt, a többi megy gyalogos.
Pont ez a baj. Minden pénz el megy az air coverra, hogy ne fogyjon el már az elején az initative pont. Leirottam mindent a térképrõl és egy kör alatt 4 vagy 5 egységet dobott le az ellen. Na persze. Csal a gép, mint állat. Játszhatok bármilyen jól, ezt nem lehet leverni, mert gyõzelemnél is fogy a pont. Pihenni nem lehet, mert csak akkor kapnak pontot, ha nem támadják be a pihenõ egységet.
Azért annyit tennék hozzá hogy a hadjáratban érdemes használni a különbözõ.. cuccokat fentrõl (amiknek nem jut eszembe a neve) pld comando raid stb sokat segít ha az ellenfél mondjuk fele annyi ponttal indul mint te :)
Helló! Én és GuguGábor végigjátszottuk az összes hadjáratot coopban. Szerintem egyáltalán nem nehezek(így). Némi kínlódás után az elején az utolsó hadjáratot is lezavartuk 5 nap alatt. (azt hiszem 20 napos hadjárat) Kifejezetten megkedveltem ez alatt a svédeket. Tudom ajánlani is õket. Az strv103C nagyon durva tank.
Egyébként nálam kezd durván függõséget okozni a játék. Ez minden idõk egyik legjobb taktikai FPS-e minden hibája és hülyesége ellenére. Ha azokat kijavítanák, akkor élbõl rásütném, hogy a legjobb és pont.
Hadjáratot tol valaki offline? A közepes hosszúságú NATO hadjáratban eddig a legjobb eredményem egy minor victory very hardon.
Egyszerûen nem értem, hogy aviod battle-nél azt írja ki, hogy csak moral veszteség van és visszavonulást is kijelölhetek. Ehhez képest az egység nem csak, hogy nem vonul vissza, de initative pontot is veszít. Miért...?
A vörös oldal meg kicsit mintha csalna, mikor a leírás olyan nyög be, hogy NATO elõnyt kap. A legutolsó most futó hadjáratban már két teljes haderõt dózeroltam le szinte veszteség nélül. Egyszer nem teszek air covert és egybõl légicsapás mindenhova és a PACT-nak jött 5 (!!!) hadserege, mikor és összesen 3 csapatot, ha össze tudtam pénzbe grundolni. Hiába nyerek csatát egyszerûen elfogynak az initative potok és legázol az ellen még akkor is, ha csak nagyon kevés pont kill kell a sikerhez...
Szombat este ki ér rá egy kis multira 10 vs 10-ben?
AH-64 tüzérséggel és rakltás AH-1S-sel kombinálva 10 vs 10-ben. Hülye módon elvesztettem két vadászomat és így lett ez az arány, meg a végén az AH-1S-re is tojtam.
10 vs 10-ben ~20%-kal kill az enyém volt. Hent, no. :) Az ellenfél 9 ezer pontot sem szerzett.
Na, megvolt az elsõ online 3vs3 csatám. Döntetlen lett, ennek ellenére tök jól szórakoztam. :) Egy kb. 2 perc alatt összerakott deck-el szálltam be: a napalmos repülõim és a Super Cobrák kétszer mentettek nagyot a végén, a FOB-omra meg rájártak a másik két srác forgószárnyúi, és egy pálya szélén elõresunnyogó átkarolni próbáló gyalogoscsoportot zúztam szét. Kb. ennyi volt a lényegi ténykedésem.
Mostanában láttam fent skacokat, de mindig pont játékban voltak, amikor én nem. Nem feltétlen a steames nevet, hanem a ALB-s nicknevet érdemes megkersni, hogy lásd ki van bejelentkezve.
Más. A DLC2-ben elvileg lesz valamilyen szitnû légierõs rebalansz.
Halihó, invitálj meg légyszi a steam-es csoportba, alkalomadtán jönnék én is játszani. Most vettem meg a játékot, eddig offline AI ellen mentem a virágboltos verzióval. tomz71 a steam-es nickem.