Én benne vagyok egy ilyen mókában, anno énis gondolkoztam rajta, hogy jó lenne kipróbálni egy 3v3, 4v4-et ahol mindenkinek lenne feladatköre, és erre specializált deckje.
A 2000-es kezõ zsébõl olyan légierõt és légvédelmet lehet összerakni, hogy ha nagyon sokáig 0 bevételem lenne, akkor is elég sok bummom lenne benne. A logisztikai egységek sem drágák. Azt kell kiderítenem, hogy utólag is lehet -e FOB-ot letenni. (Szeritnem igen.)
Akár még mûködhet is de ahhoz map szintû stratégiát kell kidolgozni (ki,mit,mivel,hogyan,hova) különben csak zûrzavar lesz. A játékban meg lehet jelölni jól láthatóan, hogy hova kéred a csapást de szerintem a jobb kommunikáció miatt TS is kell. Lehetne specialista deck-et összehozni jó kis bónuszokkal.
Az ötlet tetszik akár 2-4 fõs csapatot is össze lehetne rakni, minél nagyobb a csapat annál jobban lehetne specializálódni. Igazából csak egy bökkenõt látok, hogy aki a fronton harcol annak mekkora szakasz jut mert mondjuk egy 4 fõs csapatnál ha 1 csak supply-al foglalkozik meg a háttérzónák igazgatásával (CV behívó zónákba) akkor már lehet nem marad elég pénze egy komoly légierõre. Tehát 3 embernek kell tartani ugyanazt a frontot amit eddig 4.
Igazából ki kell ezt találni, átrágni de tetszik az ötlet. Én benne vagyok. Aki akar jelentkezzen TS-t tudok intézni.
Ha magyarokkal együtt toljuk coopban más ellen, akkor én nagyon szívesen vállalnám azt, hogy a földi harc helyett mozgatom a supply-t és kezelem a légicsapásokat és a légierõt. (Ez már talán megy...)
Coop módban gyakori az ilyen munkamegosztás? Mert szerintem logikusabbnak tûnik az, hogy ne ugráljon az ember figyelme, én legalábbis képtelen vagyok már csak arra is, hogy két helyen nyomonkövessem a csatát...
Amíg az igazi harctéri zsenik a frontot menedzselik, addig és a FOB-ból küldöm a supplyt, gondoskodom arról, hogy ne hulljanak el és figyelek a légtérre a fejetek felett. Ha kell légi fedezet vagy supply, csak benyögitek, hogy hova kell - kapitális hiba, hogy nincs grid a térképen - és a többit én intézem is vagy közlöm, hogy most nincs erõforrás.
A supply egységeket több helyen, szétszórva lehet állomásoztatni, és a FOB + ingázással olyan olcsó supply van, hogy a fronton nem kell spórolni semmivel.
Mivel ilyen erõsen specializált lehetek, ezért az adott egységekbõl irgalmatlan mennyiséget tárazhatok be. Sok repcsi, sok légvédelem és supply. Tehát nektek több jut arra, hogy harci egységekt tárazzatok be.
Képzeld el, hogy több tízezer supplyt adhatok tüzérségre és a harci helik is kapján a lõszert, stb. A rakétás tüzérséggel nagyon komoly dolgokra lehettek képesek, de a M109 jellegû tüzérség nem vicc, de gyakorlatilag folyamatosan döröghet.
A légicsapásoknál sokkal jobb manuálisan behívni õket és nem csak klikkelni és várni, hogy jöjjenek. A légicsapás után ugyanis szinte biztos, hogy az ellenfél fölé repül a gép. Ha a fontra nem merõlegesen jön a gép, akkor egybõl tud evacolni az én frontom felé fordulva, jóval biztonságosabban. A vadászgépeket is lehetne használni és nem mészárolná le néhány mísz AAA... (Shift + waypointokkal õrjáratoztani is lehet a gépeket.)
Mindkettõ teljesen változó. Egyébként te "keresel" szervert. Látod, hogy kik csináltak és milyen pályát aztán csatlakozol és vársz, hogy jöjjenek a többiek. Változó, hogy mennyire jók az ellenfelek. Csapattársaknál már a legelején látni ki milyen típusú user :) abból amit lerak vagy abból ahogy ossza az észt. Néha nehéz de azért akadnak jó csapattársak de általában nem sok kooperáció van mindenki foglalkozik a saját területével. Én mondjuk szoktam átkolbászolni segíteni bár már ezért is voltam lebaszva, hogy mit keresnek az õ területén a tankjaim...
Az sok gépes deck nem volt rossz ötlet, csak nem így. Csak CBUs és modernebb gépek nem jók, kell Mk és napalm is. A gyalogság az, amit nem tudok rendesen használni. Lényegében a játék elején leteszem õket és próbálom védeni õket. Ha sokan meghaltak, akkor küldöm az erõsítést. Kb. ennyi. A harckocsikkal, AAA és SAM-mel mozgó hadviselést szoktam folytatni. Ha kicsit is gáz van, akkor hátramenetben visszavonulnak a hk-k, harkocsit nálam szinte csak heli és légierõ szed szét. Az MI meg baromi szarul használja a gyalogságot (medium szinten), eddig városi harcom nem is volt.
Szerintem tegyél még majd néhány próbát a dekkeddel, mert ahogy elnéztem, skirmishnél a gép elég véletlenszerûen választ paklit magának, csak a kategóriát tartja be.
A gyalogságot hogyan szoktátok városba tenni? Egy nagy csoportot egy épületbe vagy szétszórva õket?
A deck sajnos nem jött be, bár ez a MI csalása miatt is lehet. Gondolom érzékeli, hogy milyen a deckem és annak megfelelõen alakít. Mivel a gépeken csak gépágyú és CBU volt, ezért hozta az olcsó és sok gyalogságot, ami ellen CBU 0 hatékonyságú. (Hogy ki találta ki ezt az állatságot, azt nem tudom...) A deckbe a beállítások miatt nem kerülhetett Mk és napalmost gép, így nem volt életképes. A kevés gyalogságot felmorozsolták, puhatestû jármûvek nem éltek sokáig. A gépek nagy részét azonban nem a légvédelem lõtte le, hanem MiG-31, ami ellen sok esélye nem volt a AA rakéta nélküli gépeknek. Az F-16-ok szokszor nem érték el õket, a többi gépágyús gép tömegesen küldve néha leszedett egyet-egyet. A három F-15A-m kicsit furcsán hullott el már a legelején. Az MI döbbenetesen jól irtotta a légvédelmet úgy, hogy mennyiségileg több is volt, mint a tiszta USA deckben.
Decket lehet valahogy exportálni. Összeraktam egy elég érdekes B cat NATO decket, motorized speckóval. 0 hk. és heli van benne, gyalogos is alig. Teli van tömve olcsó csapásmérõvel, egy rakás Jaguar és F-5 van CBU-val, de van F-15, A-10 és F-16A is, hogy legyen légiharc. Még B cat egységek mellett is meglepõen jó légvédelem van a franciáknál és németeknél, legalábbis a stat alapján. A német utánpótlás szállító egység meg verhetetlen és 40%-kal több is van így belõle.
A jenki oldalon a szállító heliken csak géppuska vagy mingun van. Külön csak ezért helit nem veszek. Túl sokat kell babrálni velük. 1-2 hali elég, defenzív módban eszméletlen mészárlásra képesek még a legfejlettebb TOW-val is.
Arra kell figyelni hogy a heliket viszonylag távol kell tartani egymástól, mert két egymás mellet repkedõ UH60 at egy "nagyobb kaliberû" rakéta simán leszed pld. Illetve amit láttam nem egyszer (bár nekem nem tetszik mert itt is sok a veszteség) irányítatlan rakétablokkos helik, az FFAR olyan szinten tudja stunolni a csapatokat hogy nagyon, pont annyira hogy a földet érõ gyalogság még egyet tudjon rúgni rajtuk mielõtt összeszedik magukat. (itt mondjuk kérdés hogy a légvédelem hány helit szed le mielõtt odaérnek)
Teljesen legális. A Valve felfejlesztette az online boltján olyan módon, hogy játékokat lehet cserélni egymás között többek között online játékokban felhasználható tárgyakra a Steam rendszerének keretei között. Ennek "gazdaságosságát" a leárazások utáni tartalékolás, és a regionális árazás átugrása teremtik meg, nem a simlisség.
Egyébként sokat mondtam, mert ugyan nem Steamtrades-en(ott most nem nagyon akad), de TF2 Outpost-on(Steamen keresztül lehet bejelentkezni, beírsz a hirdetésébe, veszel TF2 kulcsot, felveszed barátnak, cseréltek, örülsz) van egy rakás ALB "eladó" 8 darab Mann Co. Supply Crate Key körül, ami 3900 forintra jön ki.
Elkezdtem töprengeni valamin. A jenki régi csapásmérõk is jól használhatóak, csúcsvadászra meg nemigen van szükség. Lehet, hogy B és C category deck is életképes úgy, hogy nincs M1 és M2? Arra leszek kiváncsi, hogy milyen pct. képesség marad így. A 80% availability az olcsó csapásmérõknél viszont burtális lehet.
Még a medium AI-t is alig tudom megverni destruction módban, ha nem figyelek.
Igazából csak emberek ellen éri meg. Tuti hogy sokszor elvernek, de mindig tanul valami hasznosat az ember. Meg a deck kialakításához is fontos, mert az AI ellen teljesen más egységek jók, mint egy ember ellen.
Idenek ellen gyakran szoktaktok multizni? MI helyett inkább emberek ellen gyakorolnék.
Az elõbb említett módszerrel engem már szívattak meg. Hiába nyomtam ki azonnal a rakétás AA egységeket. A mindenfelé lehulló gyalogságágával nem tudtam mit kezdeni, mert beestek a vonalaim mögé és ott elég komoly károkat okoztak. + Megindított egy nagyszabású támadást is a fõ védelmi vonalaim ellen.
Ez a másik alkalmazás, amire gondoltam. A bibi az, hogy a helikre mindenki más is lõhet, tehát egy nagyobb banda esetén más leszedheti a AAA / SAM elõtt õket. Mondjuk annyira olcsók egyes helik, hogy ez simán belefér. A strat pozíciót elfoglalta már a katona, akkor nagyon sokmindenre úgy sem jók...
Olyat láttam már, hogy olcsó szállító helikkel spammelt valaki. Az kb minden rakétát kilövet a rakétás AA egységekbõl, így jöhetett utánuk az igazi támadó erõ, ami megcsinálta a mészárlást.
Gyalogság ellen, CV-k,AA-k kiszedésére esetleg morál csökkentésre egy nagyobb támadás elõtt de sohasem max lõtávrol hanem amennyire biztonságosan tudod vidd közel aztán változtass pozíciót egybõl.
Pl: Ha városban/erdõben tudod kb. hol vannak az ellen gyalogjai megszórod õket aztán egybõl beviszed a saját egységeket. Ha nincs az ellennek komoly páncélos vagy légi támogatása akkor megpróbálhatod mondjuk páncélozott szállítójármûvekkel a gyors rusht és az "arcukba" kiszállítani a gyalogokat.
Rakétás tüzérségrõl van valakinek valami jó tapasztalata, vagy tanács a használatához, mert nekem még jó tapasztalatom nem volt vele. Talán a Burratinó és a hasonló "rövid hatótávolságúak" az egyetlen kivételek amik használhatóak szerintem.
Én vegyest szoktam alkalmazni. Nálam legtöbbször el sem fogynak az egységek, néha még a repcsik sem. Eddig csak USA decket toltam, de egyszer lehet, hogy NATO-t is rakok össze.
Harckocsiból szerintem nem kell sok, csak okosan kell használni õket fõleg, ha erõsek. Persze, ha nagyon eltolsz valamit, akkor pikk-pakk leszedi õket pár durva harci heli vagy ellenséges csúcs hk, de ellenséges átlag hk. a csúcs M1-et és az utána következõt nem egykönnyen szedi le. Mindig úgy mozgatom õket, hogy fedezék mögött legyen, ezért tûzerõ fölényt kiépíteni nem lehet és helik sem nagyon látják õket. AAA nélkül egy métert nem mennek sehova. 14-16 hk-nál ritkán van többem. Volt olyan, hogy az ellen füstjét én használtam ki. Megkerültem egy facsoportot és a füstbõl kibukkanva kis távolságról a 2 M1 szarrá mészárolt 4 T-72-õt és ami körülötte volt.
Felderítõ egységbõl 2 db kis heli van meg egy Hellfirés, ha nagyon kellene pc. elhárítás is.
Helibõl a legmodernebb AH-1 nagyon durva, mert van rajta Sidewinder, az ellenséges heliket lehet vele irtani. Nagyon drága a reaload, de egy hk-val és AAA-vel fedezve - no meg vadásszal - eszméletlen támadóerõt képesek megállítani.
Tüzérség terén nem tudok elszakadni a középsõ M109 + FOB kombótól. Egy tapasztaltabb játékos persze sanszosan lehet, hogy szétszedné õket, de a FOB-ot is igyekszem úgy tenni, hogy takarja legalább egy irányból facsopor. A tüzérséget idõnként azért odébb mozgatom a fák között is. Légvédelmet szoktam hagyni, de még soha nem támadta meg õket senki. A tüzérséget lényegében csak gyalogság és SAM/AAA elnyomásra használom. Ha egy nagyobb csoportnál két AAA/SAM van már az egyik elnyomása is sokat segít. Tömeges légitámadással elsõ körben az összes légvédelmet szétszedem, ha nincs ellenséges vadász, akkor még a leggyengébb A-4-ek is szétszednek mindent. Volt, hogy egy csapás alatt két Shilkát és egy Bukot kaptam szét és egy A-4-es veszett csak oda. A második körben visszajött az összes A-4 és két F-111. Egy komplett támadóerõt leradíroztak.
(Az A-10-zel tudtam már hosszabb ideig csatatéren lenni, de valahogy nem túl erõs.)
Légierõnél két F-15A és egy F-14 van, elég szépen kordában tudtam tartani velük az MI-t. Támadó gépeknél a legrégebbi A-4, mert a dupla Zuni mennyiséges gépbõl a 3 darab az kevés. A fennmarado slot meg ízlés és egyéni hangulat szerint, most perpill A-7. Nem sok napalmja van, de rohad olcsó. A többi repcsit is kell prószálni majd. Az F-4 nem olcsó, de a 8 napalmos változata nyálcsorgatásra késztet. Az A-6 és F-15E kapcsán egyelõre tanácsatalan vagyok. Az F-15E túl drágának tûnik. SEAD gépekkel érdemi eredményt elérni nem tudtam. Szinte mindig berepülnek a SAM fölé, a Shirke találati aránya borzalmas, a Raven-t egyszer használtam, akkor is leszedte egy mísz MiG-21... Persze ok, hogy felderítés nélkül is leszedhet radaros SAM-et, de akkor már inkább a horda A-4 és esetleg F-4.
Gyalogságot sem viszem túlzásba, jellemzõen három fajta van. Dragon pctörõ a legjobb M2-vel, Stingeres M2-vel és mezei Infantry M2-vel. A heliket nem szeretem, mert bár jónak tûnik pozíció foglaláshoz túl sokat kell pepecselni velük és az kezdeti "rush"-ban heli és vadász is leszedhetõ õket.
Légvédelem terén két M163 slot a legjobból az alap. Ezek fogynak a legjobban, pedig igyekszem nagyon vigyázni rájuk. Hawk-ot nem használok, mert baromi gyenge a rakéta manõverezõ képessége, tetûlassan mozog, és közben védtelen. Az MI nem kapta szét még soha SEAD géppel, de hogy multiban meddig élne, azt nem tudom. Avengert most fogom majd kipróbálni. Ennek is meg kell állni rakéta indítás közben? A TOW terepjáró vagy mi ami felkeltette figyelmemet. Olcsó pc. elhárító, kurva gyors. Nagyon csúnya pofonba futhat bele az ellen. A kérdés az, hogy ha ellõtték a készletet, akkor mire jók, hogy mennyire drága az újratöltés. (Meg az, hogy a közeli találatokat mennyire jól viselik.)
Logisztikában vagy egy FOB, egy slot teherautó és két slot parancsnoki jármû, bár ez MI ellen még soha nem fogyott el. Eddig mindig dzsipet használtam, de megfontolandó lehet páncélos is. Igen, tudom multiban a fõ célpont lenne, de ha el lehet dugni, akkor megszünteti az ellen cella tulajdonát, akkor már jó. Amennyire látom erdõben a hk is elég jól el tud bújni, tehát nem sokkal rosszabb rejtõzésben a dzsipnél, viszont nem hullik el egy legyintéstõl. Az egyetlen húzós az áruk és az, hogy egy slotban 1-2 egység van csak. Viszont, ha az ellen vadászik erre, akkor remekül csapdát lehet állítani.
A vehicle részbõl eddig a zippo tankon kívül semmi értelmeset nem találtam, mind elavult vacak. A B és C kategóriás deckek számára lehet itt értelmes eszköz.
Hát ennyi. A játék meg eszméletlen függõséget okoz egyelõre nálam annak ellenére, hogy béna vagyok. Ez a játék perpillanat az RTS-ek királya.
Nekem az az elvem hogy amit lehet, azt olcsó egységekkel kell megoldani. A deckjeimet úgy teszem össze, hogy elenyészõ mennyiségû high tech egységet teszek bele. Azok is inkább repülõgépek. Érdemes próbálkozni 1975 elõtti deckek összeállításával. Igaz hogy így kimaradnak a high tech egységek, de szerintem nem is kellenek. A +40% egység amit így kapunk, nagyon jó a hosszú csatáknál.
Tüzérségnél jók a 7000m+ aknavetõk. Esetleg némi könnyû tüzérség a gyalogságom támogatására, meg mellé némi nehéztüzérség, amivel ki tudom snipeolni a statikus egységeket (AA, supply, esetleg gyalogság).
Repülõknél jók az olcsó bombázók. Fõleg a cluster és napalmos gépek. Amit nagyon szeretek még, az Super Etendard. Elég olcsó (80 pont) 1db rakétája van, de az halálpontos, ráadásul minden target 1hit neki (még a T80U is). Õt csak nagy értékû célok ellen használom. Volt olyan hogy 1 meccs alatt 4db T80U-t, +1 Buratinot szedtem le velük 2 gép árán.
Általában a gyalogsággal szoktam kezdeni a csatákat, befoglalom velük valamelyik kulcs pozíciót. A gyenge tartalékos egységeket szoktam használni, mivel olcsóak, így sokat tudok küldeni belõlük. Ha elég beér egy városba, akkor onnan nagyon nehéz kifüstölni õket + mivel 5 pont egy, nagyon költség hatékony, fõleg ha harckocsikat küldenek ellenük. Annyi hogy kell mögéjük némi AA és arty support. Esetleg napalm bombázók.
Most ezt a kedvenc deckem. B kategóriájú, össz. nemzeti WP deck.
Két helyen is téved. A turn rate és turn radius szavakat teljesen keveri. Ahogy nézem egyébként, az összes gépnek azonos turn ratje vagy, emiatt a turn radius tér el, mert a sebesség az, ami eltérõ.
Steamtrades: 12 TF2 kulcs a Wargame Franchise(ALB+EE) az 1,65 eurós kulcs árral számolva(Steam Marketen legálisan lehet venni) az 5900 forint körül van.
A repülõgépes résznél szerintem több legalább egy helyen téved, a bombák fire rate értékei és a bombák száma mindig azonos hányadost ad, ahogy látom, tehát minden bomba azonos idõ alatt oldódik le, csak a sûrûsége más a cél felett.
(Az furcsa, hogy egyes gépeken reális helyen vannak a fegyverek, egyes gépeken nem.)
Szóló játékban saját egységek ellen próbálgattam a nyugati vasakat. Az F-15E-nek szinte semmi értelmét nem láttam. Harckocsik szinte fel sem vették még a négy Mk-84-et sem, az IFV-eknél mozgás közben 1-et sikerült kinyírni. A napalm viszont eszméletlen. Nagyon sebez és mire kiérnek a tûzbõl az egységek a másik fele is meghalhat. Az AGM-65 meglepõen pontatlan. A CBU a hk ellen is kevés lehet, de IFV és más puhatestû rettegjen tõlük. Ha oldás megvolt, akkor a légvédelemnek meszeltek.
Próbálkoztam még azzal, hogy a FOB mennyire lõhetõ szét, hogy érdemes -e próbálkozni vele. Egy naplm és F-15E 1 HP-t hagy neki, tehát egy masszívabb légitámadással meg lehet fektetni. Ha scouttal megvan a helyzetet, tüzérséggel szinte lehetetlen eltalálni, annyi lõszer kell ellõni rá kb. amennyi leszívja a fél-teljes FOB-odat.
Én ezért viszek vadásznak két darab olcsó flakont, az jó légi és földi cél ellen is, a nagyon drága high tech egyfeladatú vadászok szerintem feleslegesek. Többre megyek néhány jó kis bombavetõ Intruderrel meg F-111essel.
Legalábbis AI ellen, én sajnos emberek ellen nem tudok játszani, nincs meg eredetiben.
Az unload opcióval kellene még valamit csinálni, mert jelen formájában kvázi használatatlan. Néha 10 másodpercet kell várni, mire kirakja az emberkerket. Ha megvárod, akkor máshol lõhetnek szét, ha meg itt nem várod meg, akkor õket. Kellene egy olyan parancs, hogy "unload there".
Csak hát, akkor mire - már elnézést - mi a frászkarikráért fizessek ki egy rakást pénzt egy olyan gépért, amit úgy szednek le, mint egy filléres MiG-21-est? Egyik alkalommal két ilyen gép két csúcs M1-est bombázott szét. Na ott anyáztam egy kicsit. Szóval az F-15-öt jó lenne, ha a radaros SHORAD és MANPAD légvédelem se agyaggalambgént szedné le. A jenki csapásmérõk nagy része túl drága, egyszerûen bevethetetlenek. Csak úgy lehet, hogy bezavarsz egy rakás olcsó gépet - volt olyan hogy hat (!) Skyhawkot zavartam rá egy rakétás valamire és egy Shilkára. Ha nem szednék szét, akkor az utánuk jövõ F-111 megtette volna. Ha szétszedték, akkor a bejövõ többi csapásmérõ hentel. Kivéve, ha pont akkor jön be ellenséges vadász is. Na, akkor van baj. Szinte mindegy, hogy MiG-21, 23 vagy 29 jön. Mind egyformán leszed olcsó és drága gépet is, ami azért kicsit irritáló.
Szerintem játéktechnikai megfontolásból nincs ilyen, egyszerûen nem akarják hogy betolj két õrjáratozó Eagle-t és akkor az ellenfél ne vethessen be légi egységeket. Nem véletlenül fogynak ki elég gyorsan az üzemanyagból, nem cél hogy huzamossabb ideig legyenek a harctér felett.
Amit még hiányolok az az õrjáratozás a vadászoknál és a recon cuccoknál. Nagyon sokat segítene abban, hogy ne szedjék le õket és folyamatos helyzetképet kapjak.
Ok, akkor csak nem jelölte az utat, de akkor így csinálja. Fast move opcióval kombinálva is megy?
Ja, még valami. A nem radaros SAM-nél, ha füstöt lövök, akkor az a légvédelmet is blokkolja? Mert area effectes géppel támadva elég frankó kombót lehet így összehozni.
A gyalogság szállító jármûveivel mit csináltok? Én bármit csinálok, egy idõ után meghalnak. Tehát egy gyalogságnak addig van jármûve, amíg célhoz ér. Emiatt és mindig TOW-os Bradley-t használok, mert jól jön az ATG képesség a város szárnyainak védelmében.
Azt jól látom, hogy erdõben állva sem a TOW sem a hk nem tud lõni? Tehát rejtõzni tudnak, de a tüzeléshez elõ kell jönni?
Még valami, útvonalat nem lehet kijelölni, ami mentén végigmegy az egység? Nagyon zavaró, hogy vagy nyílegyenesen megy, vagy arra, amerre gondolja, vagy move fast esteén meg leszerva, hogy ha az ellenfél tûzvonala elõtt van a leggyrosabb út.
azt irtam, hogy jön a DLC. pontos idõpont még nincs. 1-2 hét.
Hol érhetõ el a DLC? A Steamen azt írja, hogy nincs ilyen. Vagy a Steam szokás szerint hülye, mint a seggem...?
Abramsot lõttek már ki, saját Abrams. Attól, hogy valamit nem lõttek ki a valóságban, attól még nem sérthetetlen. Csak nem került olyan helyzetben, hogy ezt bizonyítsa.
Egyébként egy mozgásképtelen Arbamset meg kellett egyszer semmisíteni és egy AGM-114 telitalálat után egy AGM-65 is kellett.
Nyilván a balance miatt vannak nem valós dolgok. Jól is nézne ki ha pl az abrams tank (amit való életben soha nem lõtt még ki másik tank) kilõhetetlen lenne. Jó ez így ahogy van.
Amúgy jön az elsõ DLC. ingyenes. új mappok pár új egység , koop single mód, conquest mód stb
Tüzérségbõl ti mit használtok? A rakétás iszonyat drága és supply pazarló, az aknavetõsekkel én eddig semmit sem értem el. Állandóan szétszedték õket. Az M109 sem olyan supply barát, lényegében folyamatos használat mellett egyedül megeszik a FOB-ot.
Légierõ jó, hogy van, de nagyon komolyan alakítani kéne a gépek fegyverzetén. A Szu-27-nél is vicces a jó ECM érték úgy, hogy annyi légiharc rakétát adtak neki, ami ECM pod nélkül lenne. Mondjuk nem mintha valaha ellõhetné az összes rakétát egy vadász. Vagy õt szedik le, vagy a nafta fogy el.
Nagyon sok olyan egység van, ami kicsit is specializált decknél nem használható. Egy idõ után furcsálltam, hogy hova tûntek a Navy repcsik.
A zippo tankot kipróbáltam, eszméletlen jó eddig. Páncélos célokat leszámítva nagyon fasza, még ha nem is irtja ki a célt, alig lõ vissza. Lévédelem ellen ideális, mert szembõl jó vastag bõre van, a légvédelem közelében levõ egységek nem egykönnyen lövik ki.
A repcsiknél az idegesítõ, hogy egyesek túl könnyen halnak meg és mivel nincs MANPAD vagy más figyelmeztetés, ezért beavatkozni sem tudsz...
A SEAD gépeket eddig semmire sem tudtam használni...
Az orosz repcsik fegyverzetében és típusjelzéseinél néha irgalmatlan hülyeségek vannak. Pl. négy R-27 MiG-29-en...? MiG-23P-n R-73? Honnan szedtek ilyen blõdségeket...?
A nyugati oldalon meg legalább a Tornado ADV-n kívül lehetne más Sparrowos gép, bármelyik Hornet. Az is zavaró, hogy nincs AGM-65-os F-16-os sem.
A légierõ számomra nagyon kettõs. Néha eszméletlenül aratok vele, de amikor egy MiG-21 leszedi az F-111 Raven-t, akkor sírna az ember legszívesebben... (Egyszer az F-15-ömet szedte le egy 21-es. No comment...)
Az miért van, hogy a játékban szerepel az Avenger, de berakni custom pakliba nem tudom, mert ott nem jelenik meg? (nyilván nem éra-korlátos pakliról van szó)
A supply jármûvet igen, odamegy a FOB-hoz és abból leszívja. A FOB nem töltõdik újra, egy nagyon költséghatékony ár/supply aránya van, csak nem mozog és szétlõhetik.
Én is azt használom az M1097 Avenger-rel együtt aminek ugyan kicsi a lõtávolság de jó a tûzgyorsaság. Arra érdemes odafigyelni, hogy minél tapasztaltabbat rakj bele a pakliba mert alapból nem biztos, hogy azt dobja be. Persze ennek az a hátránya, hogy kevesebbet hívhatsz be.
Fejlesztõknek max. a fórumon tudsz írni ott keresgélj.
Szerintem sebzi a páncélost is vagy ha más nem akkor pánikot vagy egyéb morálvesztést okoz kisebb sebzés mellett. Ki kell próbálni.
Szerintem a csíkokkal annyi van, hogy a legjobbhoz képest nézi. Pl F-18c Aim-9m vs F-14 Aim-54 Phoenix szigorúan "lõtávot" nézve az Aim-9m-nek a csíkja azért piros mert csak 3500m. Szerintem inkább az értékeket nézd a csíkkal ne foglalkozz nagyon.
Én nekem az nem tiszta, hogy újra lehet e tölteni valahogy a kiürült supply jármáveket, FOB-ot.
Vadászgéppel meg nem kell semmi különösebbet csinálni, amikor a szükség úgy hozza, kijelölöd és jobb gombal beklikkelsz a hadszíntér közepébe, és õ leradírozza a légi célokat. Hasznos tud ám lenni.
A fejlesztõk számára hol lehet javaslatot tenni? Jó lenne, ha az F-15E vagy az F-111F LGB-s lenne, mert így nem nagyon üt el az F-111E-tõl, pedig ezek a gépek azért a csapásmérõk királyai voltak.
A másik hülye kérdésem az, hogy ha piros színû egy stat, az mit jelent? Mert egyes vadászoknál a légiharcrakéta heli ellen két, repcsi ellen meg piros színû.
Az Mk-82/84-nél nincs AP érték. Akkor ez soha nem nyírhat ki páncélozott célt?
Vélemények a légvédelmi rakétákról? Én a jenkikkel tolom és a Hawk véleményem szerint borzalmasan drága. Nagyon lassú, áttelepülni nehéz, és néha 3-ból semmit sem talál, cserébe egy fél HEMMT-et simán leszív.
Az én stílusom ahhoz van közel, hogy "használj tûzerõt és anyagot". Két FOB-ot teszek le és rohangálnak a supply-k.
Képes vagyok jó aránnyal irtani az ellent, de economic módban emiatt eddig tök esélytelen vagyok. A gép befoglal az elején mindent és képtelen vagyok elég gyorsan visszafoglalni. Fejjal a falnak menni meg nincs értelme.
A légierõ használatára lassan, de kezdek rájönni. A hegyekben küldött Skyhawkokkal a gyengébb MANPAD halomra mészárolható olcsón. Még, ha azokból el is veszik valami, az utánuk jövõ F-111F arat. Volt, hogy egy komplett hk. oszlopot radíroztam le velük. Helikkel is sikerült már jól tolni. Egy gond van velük. Valami kibaszott drága a resupply. Szerintem az AH-64 nem éri meg. Sokkal jobb két darab legdurvább AH-1.
Vadászgépeket nem használok, egyszerûen túl gyors a játék hozzá...
Azt mondanám, hogy így is könnyen bajba kerülhet de próbáld ki. Ha nagyon hamar kiszedik (elvileg nem kellene a nagy fontpáncél miatt) akkor rakj be elé/mellé még egy gyalog osztagot is vagy több kisebb olcsóbb jármûvet amik alkalmasak a gyalogok ellen.
Igazából abban a játékmódban játssz amit a legjobban élvezel. Minél többet. Figyeld a jobbakat és próbálj tanulni tõlük.
Sohasem használtam de így a statjait nézve hmmmm a lövege csak 2-es pontosságú ami elég gyenge a tûgyorsaság meg lassú. Amiben jó az a 13as frontpáncél meg a sebesség (110km/h). Ha veteránként rakod be õket akkor akár még mûködhet is. Próbáld ki de ne úgy, hogy nekivezeted a fák között lévõ gyalogoknak.
A M728 Combat Engineer Vehicle az alkalmas gyalogság kifüstölésére?
Gyalog kiszedése erdõbõl:
1.Saját gyalogságot megindítod felé aztán betolsz mögé néhány tankot mikor már megvan a kontakt.
2. Tüzérséggel/repcsikkel lövöd rommá.
3. Füstöt elé és lángszórós gyalogsággal/tankkal megperzseled
Én szoktam még légvédelmi egységeket is gyalogosok ellen használni. Kicsit drága mulatság de pl a Tunguskával múltkor erdõben egész osztagokat lõttem szét persze vannak olcsó légvédelmi egységek amikkel meg lehet ugyanezt tenni.
Légierõvel csak úgy lehet eredményt elérni ha a játék elejétõl kezdve folyamatos nyomás alatt tudod tartani az ellent anélkül, hogy komoly veszteséged lenne.
Sokan abba a hibába esnek, hogy 1 fegyvernemre koncentrálnak holott mind ugyanolyan fontos.
Volt lehetõségem ma multiban kipróbálni. Vannak hibái és hiányosságai, de egyedülálló játék, annyi szent.
Számomra rejtély, hogy egy erõdben elbújt gyalogság mivel kergethetõ szét, ha van AT fegyverzete. A légvédelem meg piszok erõs, így sajnos a repcsik szinte használhatatlanok.
Nem lenne rossz játék, de mi ez a baromság, hogy az Easy nehézségû hadjáratban is minden egyes rohadt pálya idõlimitre megy, mégpedig egységesen 20 percre? Ezt a butaságot hogy sikerült kitalálniuk?
Annyiból van modellezve hogy nem tud lõni menetbõl, ennyire nincs részletezve a dolog.
Azért lássuk be hogy nem átlag játékosoknak készült, arra ott a C&C, ez egy kicsit réteg játék szvsz.
Szerintem ennyira azért nem bonyolították túl. Az átlag játékosnak a mostani rendszer is sokkal grognardabb a kívánatosnál. Persze egy jó tutorial azért segítene.
Porondmester vagyok a játékban.Kitartóbb játékosok felvehetnének barát listába.
9K37 BUK-M1 a nagyobbik BUK a játékban és nézve a jármûvet ez max 4 rakétát tud kilõni de ahogy észrevettem egymás után indítják a rakétákat attól függõen, hogy milyen a tûzgyorsaságuk.
Nekem a hétvégén már abból lett elegem,hogy a kis köcsögök játék közben magamra hagynak.Egyszerûen 3 frontra nem lehet egyszerre koncentrálni. A tapasztalati pontokat is alig bírtam elkölteni,olyan gyorsan.Pár perc után már lépkednek is ki.Nem is emlékszek már mikor volt utoljára a 150+ meccs közöl,a végére ne csak én maradtam volna. :(
Deck gombbal tudod elérni az egységeket azon belül vagy csinálsz új deck-et vagy az armory-ban meg tudod nézni.