Vasárnap délelőtt vagy 12 felé neked jó? Ha van rá idő, akkor nem armored deckkel is meg lehetne nézni pár protó cucc ellen, mint pl. Mexas. Én hozom majd a szovjet decket, neked első körben egy blueefor A kat armored deck kellene a lent felsorolt hk-kal. A 60-85CP-s kék harckocsikkal kellene összemérni a T-62MV-1-et.
Kint arról megy a vita, hogy a T-62MV-1-et mennyire túlhypolom és a T-80 mennyire jó. Ezeket kellene összereszteni armored deckben másik armored deckkel, ahol jön szembe Leo1A5, Brennus, Leo2, K1, Chieftain Mk10/11-gyel.
Vasárnap újabb harkocsi tesztelésre ráérne valaki?
Mármint? Nekem vagy egy rakás replay elmentve arra az esetre, ha egyszer lenne időm videót összerakni belőle. Mivel nem lehet tekerni a replay-t ezért baromi macerás művelet...
Ezt még a DLC-k előtt csináltam, ekkor még csak 1280x1024-es monitorom volt... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.05.26. 22:22:41
Hmmm...ebből később ki lehetne hozni valami jobbat is.
Naná, mert az LAW RPG egy rakat szar. Emiatt a játék egyik leghasználhatatlanabb elite gyalogosa a Delta Force. Az a shock inf. aminek nincs legalább 18 körüli AP-s RPG-je az szart sem ér. Próbálnád meg ezt shock inf ellen, aminek 24 AP körülije van. Magá azok felkockázzák már a BMPT-t, akkor a BMPT előtt gyalogosnak kell menni.
Nem is olyan rossz a BMPT...:D http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=447053039 http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=447052963 http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=447052852
A Gripen FAQ-t időről időre frissítem, ha eza mostani odapalacsintázós eset elül és lesz vizsgálati eredmény és géppótlás és a AG képesség fejlesztésről több kiderül, akkor belekerül. A HT összefoglaló bővítés alatt van, a légvédelmi rendszerek, rávezetések és EW rész bővülni fog. A meglevő részt is kicsit logikusabban átstukturálom és pontosítom. Ez előreláthatólag alsó hangon 10-20% terjedelem bővülést jelent. Otton már nem foglalkozom ezzel, egy percet sem áldozok a szabadidőmből erre, a cégnél levő üres óráimban foglalkozom ezzel. A gigamega szimulátor történelem írás is így készült. El is tartott 9 hónapig, júliús végén kezdtem írni... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.05.20. 16:22:39
Jóvanna, én csak most szereztem tudomást róla. Egyébként szerintem érdemes lenne folytatnod a cikkírást HTKA-ra is, elvégre a kommentszekcióból vagy bannolva, ettől még szerintem örömmel publikálnák az újabb cikkeidet.
Tarkólövés a Gripen cikk 26-os lábjegyzetében volt. :D
Új? 2014 február óta nem írtam semmit a HTKA-ra. Az is egy rövid, alig 10+ oldalas szaúdi F-15-öt éríntő írás volt. Miben volt ez a tarkónlövés és hol? :)
Mondtam én már, túl sokat mérgelődsz marhaságokon, teljesen feleslegesen. :D Ezen a szakmai szinten már nem a te feladatod a mezei idióták meggyőzése, szerintem ne is foglalkozz velük.
Sokat elmond a magyar népről, hogy többségüknek azt nem sikerült megtanulnia a vadászgéptender óta eltelt 16 évben, hogy a Gripent azt egy 'P' vel írják. Erre a rétegre aztán teljesen felesleges energiát fecsérelni.
Olvasom az új cikkedet, szokás szerint nagyon profi, remek olvasmány. Csak legközelebb a tarkólövéses lábjegyzeteket hagyd ki. :D
Molni, HTK kommentszekciójában sokan utaltak rá hogy van egy új cikked, (gripen beszerzésről talán?) de sehol se találom, hiába kerestem. Mi az és hol érhető el?
Nem bája, hanem egyenesen kiegyensúlyozottá teszi a játékot, mert nincs olyan, hogy fú, csak két vagy egy top tank van és szinte megállíthatatlan. Az öngyiklos AGM géphasználhatnak sincs itt értelme. Az egész játékot nagyságrendileg jobban van balanszolva B/C-ben, még a kikúrt szar minőségű AIR tab-bal is. Az A kat játékban túl sok a fej/írás helyzet. Akinek előbb van szerencséje az győz az adott helyzetben túl sokszor.
A legutóbbi conquestben tök azonos erőkkel mentünk. Én azt hittem, hogy én voltam béna. Lófaszt. Csak az ADATS 6 indításból volt képes egy találatra. Az ellen tankja meg 3-ból hárommal és mivel az T-72BU-volt az M1A1 semmit sem tehetett. A B/C játékban ilyen nincs. Az A ket egységei teljesen kiegyensúlyozatlanná teték a játékot, ezen nincs mit szépíteni... A top tier arty ankavető pontosság és reakcióidővel 155 milies tűzerővel? Mi a faszom ez hülyeség? Olyat csinálnak ezek, amit a valóságban soha, mert az Eugen baszott lemodellezni azt, amire valóban képesek az új lövegek, hogy eltérő hajtótöltettel ugyanarra a területre 2-3 lövést leadni eltérő csőemelkedéssel úgy, hogy egyszerre csapódjanak be. Helyette adták ezt a nevetségesen OP képességet. Az is kibaszott nagy állatság, hogy csak azért, mert kis lőtávra tüzel az aknavető, akkor pillanatok alatt céloz? Mi a faszom? Arra talán nem érvényes a ballisztika és nem kell számolni.
Ilyen félelmetes ökörségek ellenére is jó a WG, de ordítóan látszi, hogy néha fogalma nem volt szegény Eugennek, hogy mit és hogyan kellene modellezni...
A B/C játék másik bája az, hogy van mennyiség. Nem az a harc, hogy kolbászol 2 tank, meg három gyalogos. Megy 8-10 tank, ATGM, légvédelem, stb. Tényéleg azt érzed, hogy itt komoly háború zajlik, van léptéke a dolgonak. Az ALB-ben is ezt érdezted. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.05.18. 22:26:58
Nekem is sokszor hasznos volt a D. Ma délután is hozott egy halom pontot. És valoban gyors, a cél hogy ő érjen oda először. Most hogy újra rákaptam a játékra, 4v4 szobát csinálok egy 2v2 vagy 3v3 térképen, very low income-val és kicsi kezdővel. Így nem olyan gyors a játék az elején, tudok figyelni. A high income kimerít teljesen, hentelés az egész. Kis csapattal mikrózni a legélvezetesebb. Kár hogy a B és C kat nem népszerű, van valami bája a régebbi nem hightech cuccoknak.
Hát, a 60-70%-ot olyan 1500 méterről tudhatja max morállal. 40*1.32 = 52.8 max távolságot.
Kicsit visszolvastam és kénytelen vagyok védelmembe venni a Mi-24-esek becsületét. No nem mindet mert a Mi-24A tényleg egy hulladék, de a Mi-24D egy decens harci szerkezet. Általában elit vagy veterán szinten hozom gyalogossal együtt ugye. Talán az egyik leggyorsabban szállító helikopter a maga 330km/h-ás sebességével és mivel csak "big" ezért simán kenterbe veri a Ch-53-at és társait ugyanis azoknál sokkal gyorsabban száll le. Rajta van az egyik kedvenc fegyverem a JakB gépágyú(puska?) amely nagy tűzgyorsasága miatt bármely ellenséges helit levág ha "véletlenül" "összefutnak". Amelynek van egy olyan vicces dolga is, hogy nincs AP-ja így a legnagyobb tankot is nyugodtan lehet vele húzatni. A tűzgyorsaság miatt a sok hit gyakran hazavágja a létfontosságú rendszereket. Gyalogság ellen is tuti. Az 57mm-es rakéták azok meg 57mm-es rakéták. Nem szükséges ecsetelnem a hatékonyságukat. És ott van a Fleyta. Nos elég lutri rakéta. Menet közben is lő. A magas tapasztalat és a távolságok miatt simán tud 60-70%-os pontosságot.
De a lényeg. Remek beszivárgó helikopter. Miután lerakja a gyalogosokat elsőként a kiszemelt helyen utána tudja fedezni őket és ha ügyesen használjuk később egy remek gunship. Több meccsnél is az i-re ezekkel az aranyosakkal tettem fel a pontot amikor 2-4 ilyen váratlanul oldalról kisöpri az ellenséges behozási zónát vagy korábban egy gyors rajtaütéssel kinyírni a tüzérséget.
Egy szó mint száz talán a kedvenc helikopterem a Mi-24D. Egyszerűen remek egy gép.
Itt megjegyezném, hogy a Su-25-nek van két jelentős előnye az A-10-el szemben.
1.) Rengeteg rakéta egy egész harckocsi oszlopot meg lehet semmisíteni vele. 2.) Infra rakéta. átrepülés közben időnként lelő 1-1 helit sőt még légi-harcba is tud bocsátkozni.
A legnagyobb hátránya az ára. Az, hogy így valakinek megéri az helyzetfüggő. Én magam továbbra is mig-27 párti vagyok csak airborne deckbe rakok Su-25tT vagy esetleg Su-27M-et. Mindenesetre ha jól van kezelve állítom, hogy borzalmas pusztítást tud véghezvinni. (Egyszer egy gonosz pillanatomban ruszki airborne deckkel 2 Su-25T-vel és 2 Su-24-el kinyírtam egy egész zónányi egységet, nagyon funny volt)
Csak az A-10 hármasával lövöldöz F&F AGM-et. Olyan lassú és olyan jól fordul, hogy a legtöbb légévédelmi rendszer indítási zónáján kívül marad, ha ésszel használod. A Szu-25 meg belemászik minden szarba. Az A-10 km táján már indítja a rakétákat és, ha már ez első indításnál kilkkelsz, hogy forduljon, akkor 2,6 km-nél közelebb nem meg a legközelebbi egyéghez sem, nemhogy a légvédelemhez. Tor, Buk és Osa AKM még elére, de semelyik IR MANAPDA sem még talán a Tunguska sem. A többi viszont mind radaros és kevés kivétellel a AAA is. Párban használva kis térközzel meg a pop up SAM-ra még lőhet is a második A-10. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.05.18. 18:32:15
Közben értem már mire gondoltál nehéz légvédelem alatt. Lehet hogy a Mstát lecserélem Torra, de le merem fogadni pont akkor lesz szükség rá... Vagy a strelát a Torra esetleg...
A jenki decket azóta megváltoztattam, bekerült a patriot az avenger helyére. Valóban sok helit használok, ez részben megszokás, mert amikor elkezdtem játszani a játékkal, szinte csak ezeket toltam, ebben szereztem tapasztalatot valamennyire. Másrészt pedig úgy szoktam taktikázni, hogy előre küldök gyorsan top gyalogosokat és manpadot a felderítéssel együtt hogy védjék a pozíciót ha tudják, amíg a főerők be nem érkeznek. Ez néha összejön, néha nem... De tuti hogy ha váltanék ifv-n szállított gyalogosra, akkor az ellenfél pont helikkel jönne és előbb elfoglalná a kulcspozíciót. Bad karma.. :) Unload után a heliket hátra vonom és ha netán puha célba futnék akkor eléggé sokkoló az a sok rakétablokk. ATGM-el valóban nem ér sokat. A Szu-25T-t még egyszer sem használtam, nemrég tettem be, abból kiindulva hogy a kék oldalon az A-10-et szoktam használni sikerrel. És hát azonos feladatuk van a valóságban. Szóval a vörös tankkillerrel nincs semmi tapasztalatom, lehet kiveszem akkor valami mással helyettesítem. A harci heliket szeretem, egy jó felderítéssel mikrózva lehet aratni a tankok között. A MiG-29M a cluster bomb miatt van bent, sokszor jó szolgálatot tett már, mikor más nem volt kemény cél ellen. Illetve köztes megoldásnak CAPelni is elmegy. A SEAD pedig... Ha csak egyet teszek be tutira kilövik és mehetek a levesbe... :) A vörös deckben van nehéz légvédelem, ott a tunguska, elfogni pedig a Szu-27 meg a MiG-29esek. Igazából annyira jó nem vagyok hogy gyakori legyen az hogy szinte mindenem van. Szárazföldön mindig van annyi pótolni való hogy nem jön össze az hogy van erős légvédelem, erős szárazföldi szárazföldi légvédelem, erős ATGM, nehéztüzérség, etc. Valóban csak drága tankom van, néha kiszedték és hoppon maradtam, de néha egymagában is szép aratást végzett kellő légvédelem mellett.
Hú, mindkét deck elég furcsa.
A jenkiben miért nincs nagy hatótávolságú légvédelem? Én tennék be M1A2-őt. +20 CP-t megér az, hogy megkapd a játék legerősebb harkocsiját és amellé kell még tömegebb vagy kicsit másodvonalasabb hk. Ez ízlés szerint lehet M1A1HA/HC vagy sima M1A1. Én A kat játékban erőtlennek érzem az M1A1-et, 120 CP-ért a 17-es frontpáncél az kevés. Ha csak véletlen közel kerül egy szem mákos '90-es gyalogos, akkor 24 HEAT RPG azonnal szétcincálja. Én M1A2 M1A1HA és M1IP kombóval tolnám és mellé mehet az M60ERA, ha tényleg spam harkocsira van igény, ami pontos, de nem igazán páncélvédett, de elég tűzerővel bír az T-72A és társai ellen.
Nagyon sok gyalogost viszel helin és sok harci helid van. Ha nem heli spamat és rush-t tolsz, akkor ennek sok értelme szerintem nincs. Ha elite SEAD gépet választasz, akkor inkább legyen az F-4G, még rookie XP-vel is rendszeresen kap ki egy rárepüléssel két célt. 4 rakétával dupla indításokkal nem jön gyakran, de akkor elég durván arat.
A szovjetnél a Spetznaznál soha nem érettem, hogy mire jó a oltári szar Mi-24. 55 CP egy olyan heliért, ami kb. meghalni jó? Az ATGM-mel soha nem talál el semmit...
A Szu-25T borzalmas, az SA rakétája kész katasztrófa. Nem véletlenül nem használja a kuya sem. Tegyél be Szu-27M-et. Százszor durvább. 4xKh-29. F&F 3325 méteres range AGM 30 AP-vel. Ha oldalról sikerül a frontra repenni, akkor két top tier tankot szed ki és R-77-tel képes magát megvédeni régebbi vadászok ellen sőt, ellenséges AGM gépek ellen CAP-elni vagy legalább SEAD gépet agyoncsapni. Pont annyiba kerül, mint a szarr sem jó Szu-25T, csak éppen F&F rakétával azonal kifordulhat indulás után és párban használja azokat. Ja, és nem 20% ECM-je van, hanem 50%...
A MiG-29M, ha anti tank képesség maitt van, akkor Szu-27M mellett nélkülözhető, inkább HE bombernek tegyél be 2xMiG-29S-t vagy 2xSzu-24-et. A két SEAD érdekes választás, de lelked rajta. :)
BMPT-ből inkább magasabb XP-t ajánlom.
A lévédelem furcsa, nincs nehéz légvédelem mikor csak drága tankod van és CAP vadász meg semmi? Mi védi akkor meg őket?
Itt is kicsit sok a heli, de úgy látszik, hogy te helisebb van, mint én.
A tankoknál T-72BU + T-72B/B1 + bármi kombót javaslok, de ez így nagyon furcsa, mert nincs olcsóbb hk-d. Értelmesen használva a T-72B ATGM + löveg váltással minden kék közepes harkocsit zárójelbe teszi 85CP árkategóriáig, ha nincs találat miatt meghibásodás. M1IP tűzereje kevés. 2100 méternél a 15 AP vs 15 AV, mikor a T-72B/B1 lövege ver 19 AP-t. És a B-n ott van a 22 AP HEAT ATGM. Eh... K1 kicsivel erősebb, ott +1AP van a magasabb range miatt. A Chieftain Mk.11 veszélyes lehet első találat esetén, mert 19 AP-ja van. Viszotn a 6 RoF nagyon alacsony. A francsia AMX-40-nél dettó ez van. 19 AP-s löveg, de ha elsőre nem talált, akkor baj van, mert a 12 AV semmitől sem véd a T-72B/B1 ellen.
Ha már itt nem tudom megjeleníteni akkor legyen link: http://i134.photobucket.com/albums/q85/tusaimilan/deck2_zpsu9gtsxc3.jpg http://i134.photobucket.com/albums/q85/tusaimilan/deck1_zps0pgtif3j.jpg
Nekem gépre lementi a Steam png-be oszt onnona töltem fel. A Steam accountról való linkeléssel nekem is gondjaim vannak.
Más. A lengyel deck mi a túróra jó? Komolyan mondom, hogy egy kalap szar a deck. Hiába van Twardy meg csúcs Nyeva, mikor a Dana nem top tier arty, csigalassú. Aknavető meg nincs. Gyakorlatilag nincs fire support a deckben. Vicc... A légierő egy kalap szar, semmire sem jó. A keletnémet deck hozzájuk képest űberbrutál.
Hogy a f***ba kell itt képet feltölteni, se közvetlenül, se photobucketről URL linkkel nem megy....
Ez az én általános deckem. Néha az Uragan helyett Smerch is szokott lenni. Jók ezek az orosz cuccok nagyon, de valahogy a gyengébbnek tűnő jenki deckkel valahogy jobban szoktak sikerülni a játékok.
Erdei harcban általában nem egyszerre érnek oda a cuccok. Az erdő és a rejtett domborzat eléggé lelassítja az egységeket méghozzá különböző sebességre így az erdő nagy büdös közepén álló 2-es csoportokban csatárláncban álló cuccoknak sorban érkeznek. Így szépen sorban megsemmisülnek mivel az első néhány lövedéktől már stunnolódna kis legyenek akármilyen elitek. Bár tény, hogy az elitgyalogoshoz kell némi szerencse (mondjuk sima move-al vannak küldve) , de a shockost 1:1 arányban veri.
Hogyan? A gyalogos reconnal és RPG-vel nálam mindig előbb tüzelt, mint ezek a szutykok és, ha még a gyalogság megy elől, még akkor is néha gyorsabb az RPG...
Én a VHC szekciót főleg gyalogság ellen használom illetve kisebb egységek megsemmisítésére esetleg close range meglepetésnek heliknek. Egyszerűen brutális amit a ZSU-57 tud művelni az ellenséges gyalogsággal az erdőben. 2db olyan és ott az elit gyalog sem jut át 2-3 slot alatt. A btr-152 csak kísérleti jelleggel van benn. Egyik meccsünkben piszokmód megszívatták azokkal a kis szarokkal az egyik csapattársamat. Nem akarok neveket mondani, de Nortzul volt az. Szóval rengeteg olyan kis izét bespammoltak és csúnyán átviharzottak rajta. Ezért gondoltam kipróbálom, de egyenlőre nem vagyok meggyőzve az értékét illetően. Bár tömeges használattal ez is jó. (De mi nem?) A Afgansky meg olyan egység volt amit mindig is akartam használni valamilyen rejtett indíttatásból és mostanában próbálgattam és kifejezetten megtetszettek. Gyalogság és kisebb egységek ellen remek helikre és repülőkre is zavaró. Meg ha egy promettel is le tudtam lőni egy tigris HAD-ot akkor ezekkel simán megy. A zhalo meg csak úgy van nem volt jobb ötletem amikor összeraktam a decket, de még egyszer sem használtam szóval lehet csere lesz.
Részemről a légvédelem ha lehet mindig a nehéz-közép- radar nélküli valami hármasban mozog. Időnként ezen változtatok például ha nincs nehézlégvédelem vagy elég sok infrás gyalogos van pl kelet-német.
Akkor sorban. :)
Az Sovkor VHC egységei. Egyik sem jó semmire, még a B IFV-k is halomra lövik őket A -kategóriában, nemhogy az legjobb IFV-k vagy a Combat és Marder 2. Nem értem, hogy miért nem 155 milis tüzérséget használsz. Jól tud füstölni és barrage előkészítésre is megfelel morált lezúzni. Még, ha nagyon ritkán hívom be, akkor is inkább azt tenném be.
Második deckben miért van Sztrela-10 és Osa-AKM együtt? Mindkettő kétéltű, mindkettőn sok rakéta van újratöltés előtt. Ok, hogy az egyik SEAD immúnis, csak az OSA AKM az dual role, mert 3500/2800 range értéke van. Az Osza egyébként alig használt egység a többi játékos által. Az Afganski mire jó? Egy ideig próbáltam használni, de a BMPT önmagában elég volt mindig.
A harmadik deck az B kat? Vagy miért ilyen harkocsik és egységek vannak benne?
A negyedik deck a C kat decknek tűnik, ha az, akkor semmi. :)
Az ötödik deck az mixed B cat BLUEFOR?
A 6. US deck érthető, kivéve az F-4S. Mire jó a napalm gép? Én már emberemlékezet óta nem használok olyat, inkább tennék be bármi mást, A-6A, F-117, bármit.
A keletnémet VHC tab is rejtély. Inkább hasznélnék legolcsóbb spam hk-t, mint azt. A légvédelmi egyésgekből a mennyiség helyett a minőségre gyúrnék.
A deckjeid egy részét nagyon nem értem. A név helyére hogyan kerültek zászlók?
Helikopter alatt mit értesz, harci helikoptert, amin van rakéta, ágyú és ATGM is? A szinte minden kék deckben van olcsó spammelhető ATGM heli, HOT II vagy a sokkal jobb TOW2 platfromal.
A motorized decket és a szállító helis gyalogságot nem értem. Egyszerűen a helikopter olyan plusz költség, ami számomra nevetségessé teszi az egészet. Veszek egy 20-30-ba kerülő gyalogot 15-25-be kerülő helin, aminek semmi harcértéke nincs sőt, destructionban még SAM feedelésre sem jók, mert csak pontot vesztesz mást nem...
A mecha deck pusztán tűzerővel képes top tier tankkal is boldogulni akár szemtől szemben is, csak több egység kell hozzá. Legalábbis kék oldalon, ahol van 25/26 AP-s ATGM. Ezt már nem veszik le mellell röhögve a legjobb tankok sem. Tegnap egy balanszolt 4v4 meccsben egész jól szerepelt a NORAD mecha deck. Én öltem a legtöbbet (majdnem 50%) és a veszteségem kisebb volt, mint a 2. legjobban ölő játékosé. Az ADATS-be kicsit beleszerettem a 45% base ACC ellenére. A sokoldalúsága félelmetes, két cardot tettem be.
Uhh itt aztán pörgött az élet. A mecha spec nekem nem igazán jött be egyetlen kivétel a svédek. Egyszerűen túl lassú nincs helikopter és a legtöbb értelmes gyalogot is kinyírja, motorsrekli spam meg nem az én taktikám. Én sokkal jobban szeretem a motorizáltat. Nagyon mobilis tele elit gyalogossal meg okés tankokkal. (pl múltkor sikerült kimikróznom 2 gyalogos+ 2 Merida kombinációval egy Leo 2A5-öt)
Itt van néhány kép. Nemrég töröltem az összes deckem szóval még csak sovkor motorizált van közte. Van B és C kat is. Mentünk afféle challange félét, hogy B és C kat deckkel az ellen ami szembe jön. A NATO-s draw lett a többi win.
Hm... Kicsit rákattantam a mecha specializációra, végigpróbálom. Olyan koalíció is vonzó lett hirtelen, amit eddig soha ki sem próbáltam. NORAD, LANDJUT.
Néhány deckem. A Mech B deckkel volt, hogy A kat játékban értem el sikert. B kategóriás játékban nagyon kíváncsi lennék, hogy mit tud, de nem volt rá lehetőségem kipróbálni.
Asganál a hegytetőn levő zónák gyakorlatilag védhetetlenek a város két oldalán. Beteríted rakétás tüzérséggel és minden morálja 0 lesz. Aztán bemegy a saját erő és hent...Csak akkor szabad elfoglalni őket, ha egyből átzúgsz rajta és támadást indítasz onnan. A a környéket nem tudod ellenőrizni, akkor értelmetlen szerintem érte küzedni. A legtöbb játékos ezt nem fogja fel, én meg aratom a pontokat 10 v 10-ben.
Akkor Szovjeteknél lesz egy kis vérfrissítés. Ha tankokkal támadok, akkor elég durva tömegben. Az T-80UM-et úgy használom ahogy mondtad. A T64B csak kiegészítőnek van. Ők mennek elől, közöttük egy top tier tank, és egy, vagy kettő nehezebb tank. A ZSU-23 meg pont mögéjük kell, hogy lehessen fedezni őket. És persze recon. Mondjuk, eddig csak az Asgard közepén, egy alagutas szektort sikerült elfoglalni ilyen módszerrel. Csak ott meg azt nem értem, hogy miért nem védik. Max. 1 top tier tankot odaraknak, azt kész, amit természetesen 7 db tank simán kinyír.
Nos, igen a tartalékosok, amikor beletettem, azt se tudtam hogy van ilyen fajta. Csak annyit láttam h olcsó. Ez is egy foltozgatott deck, de mióta van Eurocorps deck, nem igazán használom.
Akkor érdemes olyan VAB az AMX-30 helyett, amin vagy autocannon. Csak azért tankot venni nincs értelme szerintem alacsony XP-vel. A páncélzata olyan, hogy úgyis egy lövéssel megöli bármilyen félkomoly pct. cucc, de közelről még IFV is. Akkor miért kerüljön kétszarannyiba, mint egy VAB? Armored deck esetén már inkább ez kell, mert elite XP-vel jó és a HEAT löveggel magányos és rossz morálú erősebb hk-t gyorsan leépítenek két sortűzzel.
Ha már top tier tank, akkor miért T-80UM? Egyedül nem jó, mert a 20-as frontpáncél édeskevés a Leo2A5 és az M1A2 ellen. Akkor jó, ha egy ilyen és egy T-72BU párban dolgozik. A 2800 méteres 24AP ATGM elég durva főleg, ha váltogatva mikrózól. A T-72BU megy elöl, ez meg mögötte. Ha csak egy top tier tankot használsz, az mindig a BU legyen. A T-64BM-nek semmi értelme. A T-72B1 csak ágyúval 85CP és hülyére veri csak a lövegt nézve, mert nagyobb lőtávja van és azonos lőtávon +1AP.. A T-72B meg 5 ponttal drágább és az ATGM +5% base ACC és +2 AP-s. A 22 AP 20 helyett nagyon sokat számít. A 20-as frontpácélú top tier tanknak is odaverhet azért legalább egyszer és a kék közepes tankoknál az a +2AP a 10-14 front AV tartományban gamechanger... A másik két régi tanknak sincs semmi értelme. A szovjet harkocsik gerince a T-72BU és T-72B. Minden más emelett egyéni ízlés dolga.
A felderítő rész katasztrofális. Nincs olyan, hogy recon inf nélkül vagy. Semmilyen deckben. A Ka-52-re igaz az, ami a német Tigerrel. Helis deckbe jó, de a korábbi posztos recon heli funkcióra embertelenül drága és veszélyes. Alap Mi-8 vagy az exceptionalos jöhet. Sniper recon és a 10 emberes elite GRU az maga az emberiség elleni bűntett. A felderített enemy inf. recont agyonveri és városi harcban is jó. A közpees hk-kat egyedül leveri RPG-vel. Gyakorlatilag harcoló alakulatnak betehető az INF tab-ban levő egységek mellé.
A VHC-ben a Shilka értelmetlen, szétkapja bármi A katban. A BMPT az, ami neked kell.
A gyalogság elmegy, ez egyéni ízlés dolga. Én ne nem használok regular gyalogost, csak ha nincs más. Inkább legyen két VDV, egy olcsó szállító eszközön a másik meg top tier IFV-vel. Atomdurva. Top tier tankot képesek kinyírni, ha oldaltalálatot csinálsz.
A heli egyéni ízlés, de én a legjobb Mi-24-et tenném be, mert a +2AP sokat számít. Vagy akkor már Ka-50, irgalmatlan tűzgyorsaság, 25 AP még a top tier tank ellen is hízelgő és azonnal elzavarja, még ha nem is használod. Olyan, min ördögnek a szenteltvíz. 2975 m-es range értékével asszem páratlan ATGM indítási távval bír. Igaz, hogy nincs rajta rakétablokk, de a Igla miatt legalább nem szedi le semmilyen kósza ágyús helispam vagy egy AAM-mel bíró heli.
A légierőnél a Yak-38 fura és én MiG-25BM-et használnék. A játék legjob SEAD gépe szerintem, csak a Tornado ECR mérhető hozzá, abból két card van és van rajta AIM-9, amivel ölhet helit is.
A support rész zavaros. Nincs nagy hatótávolságú légvédelem, csak Tor. Ok, az 3850 méterrel nem rossz és heli ellen is ok. Akkor viszont minek van ZSU-23? Ugyanaz a baja, mint a jenki PIVAD-snak. Az AGM-114 platformok ellen kevés sokszor a 2625 méteres lőtáv. Helyette akkor legyen valamelyik Tunguska, de akkor már legyen a jobb. Sajnos mindkettőből azonos mennyiség jön, a +15 CP megéri a sokkal pontosabb és nagyobb hatótávolságú rakétáért. Az, hogy nincs semmiféle csöves löveg, az szerintem ordas hiba. Valami kell. Msta vagy aknavető, ami gyors és rugalmas reagálásra ad lehetőséget.
Hát, kb. ennyi. :)
Az AMX-30-ot kifejezetten gyalogság támogatására használom, mivel ott 20-30 mm-es (nem tudom pontosan) gépágyúja.
A Jager-t kifejezetten csak arra használom, hogy előbb odaérjen a helyszínre az elején, és tudja tartani a frontot, amíg a többiek megérkeznek. Commandót viszont én sem emlékszem miért nem tettem bele, talán asszem nem fért bele, és nem akartam mást kivenni.
A recon gyalogostól kicsit tartózkodtam, nem tudom miért, de most kipróbálom.
A recon heli lételeme az, hogy gyorsan tud helyet változtatni és hegytetőről rálát mindenre. SOHA nem megy elöl, mindig a tankjaid mögött meg, hogy a csapatlégvédelem ne érje el. A lényege az, hogy bármi ami lő, azt azonnal felfedi, főleg exceptional optikával. Nyílt terepen meg area denial, még a sniper recont is meglátja 1 km-ről. A jenki OH-58-at azért szeretem exceptional otpikával, mert ha megtalálat, akkor le is gyakja őket.
A német natúr számomra zavaros. A tartalékosok semmire sem jók. Semmit nem ölnek meg, csak slot pazarlás. Kb. ez véleményem róluk.
Jager semmire sem jó, helyette Panzergranedier vagy legalább 90-es változat, mert jó RPG fegyvere van.
Miér nincs Leo2A5? Sima Leo2 helyett legyen az. A Kpz 70 is megkérdőjelezhető, mert gyalogság ellen nincs olyan jó, mint az MBT-70. Inkább 2xLeo2A1 magasabb XP-vel.
A recon tank helyett 10 fős felderítő gyalog jobb a saját tapasztalatom szerint.
A support rész teljesen rossz. 2x2 MARS felesleges. A régi nehézlöveg semmire nem jó. Előkészítéshez, mint barrage fire túl kevés és túl kicsit tűzgyorsaság, counter artynak vicc, a 30 másodperc aim time miatt. A német 120 milis aknavető a játék legjobb aknavetője talán, azt ajánlom és ha lassú tüzérséget akarsz, akkor meg a legjobb M109. Correceted shot mellett már szétszedik 3-an a légvédelmet és CV-t és előkészítésre sem rossz.
A VHC részben csak a TOW2 platfromnak van értelme. Ha gyalogsági tűzerő support kell, akkr inkább a Marder VSI vagy mi túró.
A heli ízlés dolga.
A légierő így elég érdekes. Sok tank helyett inkább érdemes csapásmérő Tornado IDS
A Chieftain-ok igazából csak azért vannak, hogy ha nem lenne elég CP-m akkor tudjak valami olcsót behozni, de azt már tudom, hogy értelmetlen.
A lövegeket annyira nem tudtam effektíven használni, ellenben a mortarral.
Recon helinek van értelme? Csak mert szerintem max annyi hogy kiszedjék, azért nem merek használni.
AVRE-vel azért szerintem lehet aratni, gyalogság ellem bejött.
A repülőgépeim nagy része, a többi deck-jeimben is, bombázó, tehát nagyon nincsen air superiority, nem igazán tudom hasznát venni.
A német-francia deckben az AMX-30-at nem értem. Ok, hogy HEAT lőszer és minden találat -1HP, de akkor is... Nekem még armored deckben sem volt jó elite XP-vel, akkor ziher, hogy nem lesz jó 3PX-vel...A sima Leo2 nem jó, megéri a +15 az A1-ért, abból hozz kettőt és magas XP-vel.
A gyalogságnál a sima Jager semmire sem jó. Inkább mindkét Panzergrenadier legyen 4XP-s. Az extra slot kell a recon résznél...Elit gyalogos miért nincs? Commando marine 15 fős, a német ejés meg a legjob RPG fegyverrel és a legjobb géppuskával bír. A géppuska balanc előtt emberiség elleni bűntett voln, még Spetznazt is lenyomta.
A recon pocsék. Ha már van mesterlövész recon gyalgos, akkor tedd is be. Az egyik legjobb dolog. Emellett van francia shock felderítő 10 emberel. A Tiger helo egyéni ízlés dolga, de ilyen harci helinek csak helo rushnál van értelme. Ahhoz, hogy egyhelyben lebegjen és minden szar megölja röhejesen drága és értelmetlen. A VAB egész jó lehet, mert kétéltű, bárhol segíthet spotot adni.
A légierőnél a régi Etendard gép semmire sem jó. Egy szem Tungusjka halomra mészárolja őket. Akkor 2x2 Tornado IDS vagy a 8 bombás francia gép. Ha nem erős a légvédelem és jó a SEAD, akkor túlélhet 10% ECM-mel is, de a tűzereje az valami bődületes.
Tüzérségnél az erősebb LARS-ot választanám. A légvédelem fura. Ha van Crotale, akkor a Mistral felesleges szerintem főleg, ha van gyalogságban is... A Roland 3 a játék egyik legjobb SAM-je, kötelező darab. Gépek ellen a 3500 m nem rossz, viszont ha nincs Ka-52, akkor helik ellen is képesek megvédeni magukat, mert 2800 m az már okés. Ha indít is a heli ATGM-et, akkor igan valószínű, hogy úgyis betalál a SAM és lezzúza a morált. Kellően páncélozott is. A legjobb AAA helyett és az eggyel gyengébbet szoktam, de ez ízlés dolga. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.05.13. 22:07:18
A brit koncentrált gyalogságos deck nem annyira rossz, de én a második Chally helyett legalább eggyel jobbat tennék be. A legjobból ízlés dolga, hogy egy vagy kettő, de a játékosok 90%-a top tier tankból kettőt használ. Okkal. A harkocsiknál minek milyen szerepet szántál? Az olcsóbb Chieftain mixet nem értem.
A support rész okés, bár nem értem, hogy miért nincs AS.90. A játék egyik legdurvább lövege.
Gyalogság okés.
A felderítő részénl a Gazelle kötelező, exceptional opcis miatt. Legyen neki slot.
Az AVRE sajnos feleslges, lassú és a játékosok nagy része megtanulta még a spamet is kezelni. Néha meglepődhetnek rajta, de az én M728 CEV spamem sem működik már egy ideje.
A heli ízlés dolga, de szerintem a 20 mm-es heli nem jó. Az egyetlen jó spammelhető gun platfrom a francia Cassiopee.
A légierő totál káosz. Mi a célja a régi Harriernek? Akkor inkább a két legmodernebb. Az egyik LGB-s a másik ugyanaz csak buta bombával. A 40% ECM az acélossá teszi őket. A Tornado GR jó, mert AGM platfromja emlékeim szerint nincs a briteknek, legalábbis használható. A Jaguar base ACC-ja borzalmasan alacsony, a 40%-kal. Mondjuk UK deckben 4/0/0/2/0 mennyiséggel spammelve esetleg jó vagy magas veterancyval párban. A 30 AP elég még a top tier tank ellen is, csak az oldalát támadd vagy két géppel csak összejön két találat... A CBU-s Jaguar spam érdekes lehet. 5 db van belőle. Ha ezek jönnek hátul és van idő ráfodulni a felderítette SAM/AAA-ra és azok nem MANPADOK, akkor elég szépen irthatnak.
A Rifleman a legmezeibb tömeggyaloság, mint a szovjet motostrelki. Ha nincs más, akkor csak akkor szabad választani vagy akkor, ha sok TOW2-s IFV kell. Egyékébt soha ne hasznáj regular gyalogásot. Soha. Pont. Szarra sem jók a deck rendszer miatt. Egyszerűen képtelenek bármit is kinyírni. A morál azonnal zuhan és a legszarabb shock inf is begyalulja még akkor is, ha mortar support és kétszeres létszámgfölény van. Elite gyalogos? 3-4-szer fölényben is boldogulnak néha. Na melyik olcsóbb, egy Specznaz + 5-15CP-es szállítóeszköz vagy 4x10-45PC-es gyalogos? A light rifleman is regular, csak RPG típusú páncéltörő fegyver helyett ATGM-je van. Pocsék. A régi 10AP-s pontossága szinte semmi, a 90-es Dragonnak is 15AP-je van... Semmire sem jó.
Az USA-t nagyon régen használtam, és nem is jött be, de azért elküldtem. Nem véletlenül van benne a deck nevében hogy TESZT. :D Amúgy mi a különbség a Rifle és a Light gyalogos között? Utoljára szerkesztette: GreenDomestos, 2015.05.13. 21:34:03
Az első jenki deck úgy szar, ahogy van, még B kategóriában sem lenne jó. Naná, hogy nem megy az A cat játék, amikor semmiféle tűzerő nincs, se harkocsi, se ATGM terén. Az a minimum, hogy olyan gyalogságot teszel be, aminek a szállítóeszköze az M2A1, amin van TOW2. Még a drább Rifleman 90-nel is csak 50-be kerül. Ebből nem kell sok, ezért az is megoldás, hogy az Stingeres alá teszed, egyszer veszel légvédelmet és harkocsi és gyalogási support tűzerőt. Assze 3-as frontpáncélja van, tehát a legjobb közepes hk sem öli meg egy találattal. A light rifleman szerintem semmire sem jó. Lőtáv 0, és mindne találattal max. 1 sebéz, mert 10AP az lófing, nem tűzerő. Sima Rifleman alá helit adni a legnagyobb marhaság. Egy értéktelen egységet utaztatsz egy ilyen drága platfromon, ami semmire sem jó? Alapszabály, hogy helin csak shock, de inkább elit gyalogost viszel, semmi más. US Marine meg a gránátvetős kétéltűn a jenki deck kötelező eleme... A Delta Force hulladék, hagyd francba. Drága és lényegében egyfeladatos, a legszarabb APC/IFV-vel sem tud mit kezdeni, mert az RPG fegyvere egy rakás szar. Az egyetlen elit gyalogos talán az egész WG-ben, ami szarra sem jó emiatt, mivel "egyfeladatos". Akkor érné meg, ha 20-ba kerülne, így nem jó.
Harckocsiból, ha nem is teszel be M1A2-őt (szerintem A katban közelező, még ha csak ritkán is hívod be) akkor is minimum M1A1HC vagy HA. A 20-as front AV kell és minimum 19AP is. Top tier tank ellen ez is kevés. Az M1A2 szinte az egyetlen ok a Patirottal, amiért érdemes magát a jenki decket használni.... M1IP-t lehet, de szerintem A catban szinte semmire sem jó. A 15AP lófing, főleg 2100 m-es lőtávval. Picit drágább szovjet hk (T-72B1) lehet, hogy pontatlanabb, de 18AP és 2275 méteres lőtávval bír, tehát 2100 méter táján a pontosság szint azonos, csak a T-72B1 19 AP vs 17 AV, míg M1IP 15AP vs 15AV helyzet van. Kétszeres sebzést pofozgat a szovjet tanki, mikor a találati arány eltérés nem kétszeres... Ha meg gáz van, akkor képes visszavonulni tolatva, mert kb. egyforma gyorsak. A sima M1 szarra sem jó, a játák egyik legócskább egysége, még C katban is hulladék, nincs tűzereje. Az MBT-70 az egyetlen értelmes választás, mert jó support hk. A HEAT lőszer és az ATGM mindig sebez legalább egyet és 10 RoF + autoloader jó a gyenge egységek ellen. Vele is lehet csinálni a ATGM/löveg váltás mikrózást. Armored deckben gyalogás és erdőben elite szinten szegény ember BMPT-je, majdnem olyan durva. Tehát, ha hk-t akrasz, akkor szerintem két nehéz Abrams, egy M1IP és MBT-70. Több nem is kell.
A felderítő rész totál rossz. Használd ki, hogy 10 fős elit felderítőd és 10 fős shock gyalogságod van. Ezek nem halnak meg azonnal és gyorsan mozognak. 1-1 ezekből és exceptionalos OH-58. Ha van még slot, akkor mehet az TOW2-ős Bradley, de csak akkor. Tank mögött menve jó, mert a tüzelő egységeket már észreveszi. A TOW2 tűzerejét még a top tier tankok sem röhögik ki, a közepes hk-kat meg legfeljebb 2 találattal megfekteti. Mivel recon és van mellette más, ha egyszer talál már jó. Nem az ölés a dolga.
A support rész teljesen rossz. Semmi értelme két card régi lövegnek, előkészítésre és fütölésre egy is elég. A máik lehet Paladin. Az ATCAMS csak mikrózva jó, ha erre nem vagy hajlandó, akkor tényleg nem kell. A légvédelemnél, a PIVADS nekem soha nem működik. Túl kicsi a lőtáv, és Ka-52 kíséret esetén semmire sem jó. Az Avengers hiába 70% base ACC és gyors, Ka-52 kíséret esetén úgyis insta halál. Én javaslom a legjobb Chappyt vagy az allatte levőt, az spammelhető. A Patriot jó, csak ésszel használd.
A VHC és helo így értelmetlen, akkor inkább semmi sem legyen vagy legalább AH-64A az egyikben és a másikban esetleg COMVAT. Az helik ellen sok fedezékes terepen atomdurva és az egyik legjobb IFV. Ha tömegtámadásban gondolkodsz nem is értem, hogy az hogyan maradt ki. A LAV-25 mega játék egyik leggyorsabb és kétéltű egysége. Ha csak 1-2-nek sikerül az infiltration, akkor pillanatok alatt kiirtaj a lövegeket hátul.
A gépek nem rosszak, ha csak 1xelit A-10-et akarsz, akkor lelked rajta. Az F-4J-t felejsd el, a játék egyik leghasználhatatlanabb gépe, 1XP-vel meg főleg... F-16C és kettő, hogy tudjál CAP-elni. Két HE bomber szerintem nem kell, az egyik helyett megfontolandó F-15C.
Na, most fürdök aztán megnézem a többit is. Nem fikázásnak szántam, csak tényleg egyes egységek minőségét és használhatóságát írtam le. Tényleg sikerült egy atomgyenge decket összerakni. :) Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.05.13. 21:27:19
Itt vannak a deck-ek, csak így tudom elküldeni: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=442182166 http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=442182092 http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=442182013 http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=442179979 http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=421305176
A szovjeteknél is csak viszonylag drága A cat egységekkel lehet operálni, nekem többnyire az van. A legolcsóbb nem gyalosági egységem a T-62MV-1 és a BMPT meg, ha van, akkor aknavető.... A Spetznaz durva, de egyáltalán nem olcsó. A T-72B tényleg jó közepes hk, de 95-ért az sem olcsó. A Tunguska-M tényleg atombrutál, de csak egy drágább légvédelmi egyság van nála, a Patriot...
A kék oldallal is lehet mennyiségi hadviselést folytatni, meg vannak hozzá az eszközei.
A francia hackocsik baromi pontosak és nagy tűzerővel bírnak, cserébe papírpáncél van, tehát igen erős tüzérségi support kell nekik, hogy az ellen morálját lezúzzák. Viszont van M270 11HE-vel. Az angol hk-k lassúak, de jól védettek és van tűzerő és pontosak. Chieftain Mk.10/11 és egyik 65CP a másik meg 85 vagy 90. Ennyiért kapsz 19 AP-s löveget és elég durva base ACC-ot 14-es páncéllal. Egyedül a sebesség és a RoF a gáz, cserébe kék oldalon asszem csak az angol hk-nak van 4HE-es lövegjük.
A Leo1A5 a legjobb spam hk. Papír páncélja van, de 60 CP-ért 17AP és 60% base ACC az valami eszelős és cserébe igen mozgékony. A Pzgrenadiernek van olcsó járműve és az géppuskája a játák legjobb géppuskája tudtommal.
Mutasd már meg, hogy milyen deckekkel tolod, mert nagyon kíváncsi lettem, hogy mivel mentél kék oldalon és mit értesz mennyiségi harcászat alatt. A bibi az a mennyiségi harcászattal, hogy a mennyiséget egy top tir hk is szépen le tudja darálni, csak nagyon durva ATGM okoz érdemleges sebzést nekik. Ha AGM gépnek nem jön össze az öngyilkos roham, akkor pillanatok bedarál 200 pontnyi egységet. Gyalogsági spam ellen meg az aknavető bőven elég, csak eléjük kell célozni. A hk spaman a top tier hk meg röhög, 90 CP-s hk-kat kicsit közelebbről is 2 max. 3 találattal szétkapják miközben ők sérthetetlenek...
Köszi, akkor majd kipróbálom. Egyenlőre még próbálom kitapasztalni a Szovjeteket . De végre, nincs az mint a NATO-nál, hogy konkrétan "minőség harcot" tudnak csak vívni, ami addig nem is baj, amíg egy bombázó ki nem szedi őket. És akkor lőttek a marha drága egységeidnek, amiből persze alapból kevés van, így nem tudsz mivel harcolni. A Szovjet "mennyiség harc" nekem jobban bejön.
Némi gondolkodás után minden vörös decket együt nézve nekem egyetlen dolgok hiányzik csak, vagy legfeljebb kettő. Nincs igazán ütős top tier ATGM, a Konkurs-M is csak 23 AP-vel bír. Az egyetlen TOW2-höz mérhető cucc a Gronostrelki ATGM-je, csak éppen az regular gyalogság és borzalmasan drága szállítóeszközön jön és 1575 m range érték borzalmasan kevés. Kínának van legalább 24 AP-s cucca 2800 m távval. Nehéz tankkal kombinálva ez már azért tűzerő. Ami még nincs a a szovjeteknek MANPAD-os harcképes elite gyalogság, de viszont ott a Spetznaz...
Ezt leszámítva mindenből van a szojet decknek és teljesen egyedi cuccaik is vannak.
A szovjetek sok szempontból nagyon tutik. Van néhány apró hiányosság és gyengeség, de ezek tényleg minimálisak. Viszont ha tetszett a szovjet utána tudom ajánlani a kelet-németet. Ők az én kedvenceim. T-72S a legkeményebb tank, de az bőven elég. Elvégre egy jól balanszolt közép kategória tetejés tankról beszélünk. Az LSTR-40 atomkemény míg az FJB-ből nagyon sok van. Így nyugodtan ki lehet hagyni a manpados gyalogost a deckből. Vannak tuti helikopterjeik, repülőik a supportrész is nagyon tuti, csak ajánlani tudom
Vicces, hogy kb. 100 órát toltam a NATO-val, és nemrég rá szántam magam, h kipróbáljam a Szovjeteket. Kész. Vége. Az én kezemben olyan orbitális jól használható, hogy csak néztem. Végre volt valami sikerélményem: sikerült elfoglalnom egyedül egy szektort. WÁÓ!
Igen, de nem 40K. Az teljesen más kategória. Az egyik inkább 'modern' hadviselés, a másik inkább 'középkori'.
Én az Eugen helyében csinálnék egy Warhammer 40k világban játszódó taktikai (Wargame-szerű) stratégiai játékot. Tuti siker lenne.
Számomra is ez lenne a legélvezhetőbb RTS, de match motor miatt én sem játszom már vele mert lelomboz a sok sikertelenség ami kiküszöbölhető lenne könnyedén. A kevés idő miatt az sem nagyon járható út hogy legalább páran álljunk össze játszani, mert mindenki máskor ér rá. És nekem elsősorban kikapcsolódás ez, szóval akkor szeretek játszani amikor a kedvem megjön hozzá. Az már úgy nem jó hogy előre megbeszélt időpontban legyen fent mindenki... Szóval kár érte, ritka jó játék lenne ez...
Én meg az Age of Empires I (nem nagyon értetem hozzá, fiatal voltam, de lenyűgözött a grafikája) és az Emipre Earth I része óta gyak semmivel. Az EA I is azért tetszett, mert volt benn időlessítás. A II részét már csak kipróbáltam. A Supreme Commander demója volt és kb. ennyi. A torrentes korszakom legelején leszedtem valamelyik új C&C-t. Kb. 10 perc után szedtem le...
A WG számomra az egyetlen élvezhető RTS minden hibája ellenére. Egyszerűne sem akkor sem most nem volt erőm egyszerre építgetni és csatázni..
Annyira nem lehet népszerű a hagyományos RTS, mert a késő 90-es évek/korai 2000-es évek (az "aranykor") óta nagyon visszaszorult. Szerintem ennek pont az az oka, hogy az eredeti C&C/Starcraft bázisépítős formulán szinte semmit nem változtattak, hanem majdnem 20 éve ugyanaz. Legalább ha egyszerűbb játékot akarna az Eugen , csinálhattak valami új fajta RTS-t. Én a Red alert 1 óta szinte az összes RTS-el játszottam, nekem ez a bázisépítősdi unalmas már.
Egyébként ti végigtoltátok a hadjáratokat? Baromi hangulatosak, oltári fasza lenne, ha lehetne MP-ben egymás ellen tolni. Sajnos erre 0 esély van. Ha az MI nem lenne ennyire kőhülye akkor tényleg komoly kihívás lenne és agyalás lenne. Nagyon meg kellene gondolni, hogy ki hol ad air supportot és hol támaszkodik valaki csak a légierőre. Itt bizony szerephez jutnak a sima játékban teljesen mellőzött egységek is a környezet miatt.
Nagyon jó a WG ezt elismerem. De népszerűbb a hagyományos RTS, és abból most nem nagyon van kiemelkedő egy ideje. A grey Goo oké, meg a SC de azt már unja a nép. Kell sci-fi mellé valós RTS is.
Hogyan verné rommá azt, ami totálisan más műfaj? A WG a legrealisztikusabb és legmagasabb szintű absztakcióval bíró RTS, amit valaha láttam. Az AoA gyakorilatilag egy tucat RTS-nek tűnik valós környezetben a hagyományos bázisépítéssel, ami mára teljesen megutáltam. Ki a francnak vagy ereje építkezni és taktikázni? Még a WG alatt is sokszor úgy mikrózok, hogy a CP-t nincs idő elkölteni...
Mert 1. Azt remélik, hogy ez a fajta RTS több pénzt hoz a konyhára és 2. 3 Wargame után valami mást akarnak csinálni
Az nem játék, hogy a csapataod fele 5 perc alatt öngyilkos lesz és ragequit... Főleg akkor nem, mikor egy keves teamkill csapáttárs a győzelem előtt meg szépen kinyíra az összes CV-t.
Nem értem az Eugen-t, hogy miért fejleszti az AoA. Totál pocséknak tűnik az előzetes alapján, bázisépítgetést érdekli a görcs. Talán, ha az WG szériába pumáltak volna még életet, annak több értelme lenne. Pl. mai napig nem értem, hogy mi a faszért nincs multis hadjárat. Nem coop, egymás ellen. Csak egy scenario generátor kellene oszt csá. A hadjárat miatt a definiált egységek is megvannak. Mi a faszért lenne olyan nehéz kijavítani pár statot? Áh, minek fejlesztik ez a SW szintű egységekkel operáli AoA szart... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.05.03. 19:38:26
Hát molni. Őszinte leszek én megpróbáltam mindent, de nem sikerült jobb ellenfelet találni ami megüti a te elvárásaidat is. Ugyanis az ember vagy végigvárja a délutánt egy meccsért vagy elfogad minden betérőt, hogy játszani tudjon végre. Ha lenne egy normális matchmaking rendszer vagy legalább négyszer ennyi játékos akkor máris jobb lenne, de így sajnos marad az, hogy jöhet bárki csak játszunk végre.
Total noobok ellen simán a pubstomping győzelmét láttam a replyen-en, semmi mást. A jobb fronton elég komoly ideig semmi sem történt és a tankokkal volt előrenyomulás. Középen sokáig szinte semmi, baloldal meg a Leclerc eléggé fogta úgy, hogy totál hülyén használta. Egy fékomoly armored deck úgy sétált volna át a gyalogosokon, hogy ehaj. Egy szem Leclerccel az amatőrök is sokáig mozogtak. Egy páros szembejövő top tier és mellette elit 25 CP-s tank és hozzátok hasonló rockat arty smap érdekes lett volna. A hegy tetején levő csapatot meg nem láttam, mert túl hülyék voltak ahhoz, hogy egy recon helo legyen a hegy közelében. Egyetlen komolyabb HE bomba az egész csoportot leszedva volt és légvédelem mindössze két MANPAD inf volt... CAP vadász nem láttam sehol. Volt talonban vadászotok?
60%+ winrate-es csapat ellen is megy ez, akkor talán kipróbálom, de szerintem ez nem annak példája, hogy hogyna győz a gyalogság. BR konkrétan az a pálya, hogy a középső szektor a tankok terepe, de kőkeményen, mert ATGM távon belül vannak pillanatokon belül és az erdő olyan kicsi, hogy arty és rocket arty simán lefogja.
A latymatag offenzíváakat még én is megállítottam volna talán egyedül, ahogy már tettem korábban is. Paddy Fielden vagy a 38th paralellen, ha jól emlékszem 3 v 3-ban vagy 4 v 4-ben noobkkal vertem már meg magyar skacokat. 10 meg 20% winrates arcokkal.
Oké megtaláltam. Benéztem a mappát: http://data.hu/get/8713624/Vissza.wargamerpl2
Sajnos nincs ott a mappa csak a screenshotok. De sehol máshol sem találom. Utána néztem másnak is van ilyen problémája, de semmi megoldást nem találtam.
A su-25 az csak tesztelés jelleggel van benn, amúgy mig-27-est használok. A SU-27 M az egy darab gép ami még 200-ba is kerül. A Vehicle rész pedig gyalogság ellen van felépítve illetve könnyebb járművek ellen. Kifejezetten idegesítő gyalogságra vadászni a susnyában. Ezekből beküldesz néhányat és nincs átjárás gyalogossal. Legfeljebb nagy veszteségek árán. Zhalo szintén csak teszt jelleggel van benn, de nagy pozitívuma a gyorsasága.
ATGM-ből nem kell nekem 2 card. Mivel az túl sok helyet venne el a harcoló gyalogságtól. A gornosterlki meg amúgy is csak középhatótávú atgm-két van benn a konkurs és a vállról indíthatós cuccok közé. Szóval ideális esetben nem fog közelharcot vívni mivel regular ezért esélye sem lenne.
És ebből mit használsz? Az egész VHC tab úgy ahogy van használhatatlan az én szememben. A Gronostrelkit tutira a legmasabb XP-vel hoznám. regular infnél ez a minimum, hogy használható legyen. Konkurs-M gyalogosnál szintén és két card kell, hogy minimális esélyük legyen bármire.
A légierő is sajátos összeállítású. Miért Su-25? MiG-27 bármely változata jobb, a Szu-27M meg egyszerre tud CAP-elni és legjobb ATGM-es gép. 4db Kh-29 nagyon magas XP-vel. 10 v 10-ben volt, hogy egy rácsapásban oldalról két top tier hk-t kapott szét és túl is élte. Többet be se kellett hívni, már megérte a pénzét. :)