Honnan tudom előkukázni a replayt? Mert akkor szívesen feltöltöm.
Az ATGM gyalogság spot nélkülésge nem zavar. Egyszerűen ha van corr shot, akkor odaviszed a célzást az objektum széléra. Méga 50 CP-s 155 mm-es tüzérség kb. két sortűzzel kinyírja őket vagy morált lezúzza, de a 80 CP-s M109A2 kategória az meg aztán tényleg. Top tier arty? Instant halál. Az ATGM gyalogság túlélőképessége gyakorlatilag nulla még fedezékben is köszönhetően az agyonbuffolt tankoknak. Ez igaz az ATGM VHC kategóriára is.
Ha rosszul sejteném, hogy hol van az első ATGM idítás után már tudom, hogy hol vannak... A top tier arty vagy 120 mm mortar is taccsra teszi őket, mert a legtöbb 2 fős osztag. Ezalól a Gronost '90 kivétel 10 fővel, de az regular, a morál tartó képessége 0 és 1575 méteres lőtávja vicc a 25 AP mellett. A másik a 5 fős csapat a svéd 26 AP-vel (asszem), de az is regular és csak 2275 m lőtáv van, tehát még range előny sincs... A füsstel szemben meg tehetetlen mind. A legtöbb játékos szimplán buta használni a füstöt...
A falikban campelő gyalogság túlélse az RD-ben nulla hála az HE buffnak amit az összes bomba és tüzérségi löveg kapott. A legolcsóbb 155 mm-es ágyú is kitakarítja corr shottal őket. A 10 v 10 strit térképen nem éri meg a sok noob, akik folyamatosan gyalogsággal tömik az épületeket. Szépen megszórja a 4xM109A2 a marine deckben és utána a tankok átgázolnak rajtuk.
Ha egy top tier tank jön szembe és nincs TOW2 platform spam vagy top tier tank, akkor marad az AGM gép. Ha az sincs, akkor kéz széttár és visszavonulok, mert semmit sem lehet velük csinálni. Low cost tactigal game-ben a side hit megy, de kialakult nagy frontvonal esetén mission impossible... Tactical gameban csak akkor veszem el őket, amikor a csapattársak teljesen idióták...
Nekem sokszor fordul elő, hogy az agyon mikrózás meleltt felgyűlik 300-400 pont is vagy több a nem tactical játékan. Mivel enélkül is működik a földi háború ilyenkor repcsiket veszek, mert azok azonnal felérnek. Az ellen meg nem érti, hogy honnan van CP erre. Hát úgy, hogy a tankok veszteség nélkül gyalulnak és egy 65 CP-s LOG helo újrafegyverzi és kijavítja őket, mikor több száz pontot lőnek ki.
Próbáltam már azt amit írsz, hogy spammelni az olcsó ATGM-et mondván, hogy mind sebez egyet. Nem ment. Szépen apránként ki lehet lőni őket. Az armored deckkemel ATGM-nél sokkal gyorsabb HEAT lőszeres elite AMX-30 tankkal sem ment, pedig fényévekkel pontosabb, gyorsabb és azért legalább két lövés kell ahhoz, hogy megölje egy közepes hk. 35 CP-ért lehet spammelni, de szart sem ért...
A heliket nem tudom használni. Akármerről közelítek mindig lévédelem van. Még, ha 25 AP-s TOW2 heli platfrom sem tud kétszer indítani anélkül, hogy egy előviharzó AAA vagy SHOARD ne szedje le.
Az armored deckem is használ gyalogságot, azok biztosítják oldalról a hk-t és azok mennek elől, utána a tank. Ölni viszont nagyon nem tudnak.
Mondom, toljátok a replyaeket, hogy lássam már, hogy kik és hogyan ellen használjátok. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.04.30. 12:03:46
Szerintem is erősen túlbecsülöd a top tankok jelentőségét. Tény hogy ha az ember nyílt terepen támad, akkor kell egy top tank az élre, ami benyeli a többiek helyett a lövéseket, de ennyiben aztán ki is merül a hasznuk. És igen, bizony a legtöbb térkép tele van kis falukkal, épületekkel, és egy top tank árából viszek oda annyi gyalogost, ami egy koncentrált, jól előkészített támadáson kívül bármit visszatart.
ATGM gyalogság: nyilván észrevetted hogy a házban lévő ellenséges gyalogságot a játék nem jeleníti meg, amíg saját egységgel nem mész nagyon közel hozzájuk. A top tank páncéljához képest kicsi a gyalogos ATGM-ek sebzése? A konkurs-M-et leszámítva ez így igaz, csakhogy nem is kell hogy nagyot sebezzenek. Mivel minden betalált ATGM rakéta levisz egy HP-t az ellenséges tankból, ezért még észak koreai Fagottal is kilövöd a rohamozó ellenséges top tankot, mire felderíti a gyalogságot, és rájuk tud lőni. 160 pontból, egy top tank árából éppen nyolc Fagot teamet lehet behozni, azok bármilyen tankot kicsontoznak, ha adsz melléjük néhány lőszeres ZIL-t. De ha még nem is lőnék ki időben, levinnék a HP-ját harmadára és a morálját nagyon durván, hogy aztán a többiek végezzenek vele. Ne feledjük, ha megközelíti a várost a tank, a sima gyalogos alakulatok (amiből ugye mindig adunk az ATGM csapat mellé, ahogy egy MANPAD csávót is) is befejezik a munkát az RPG kategóriájú fegyvereikkel, van belőlük sok jó fajta. (pl:vampyr) Amúgy sokan elfelejtik, hogy az ATGM nem csak a top tankot lövi ám. Ha a top tank körül kilövi egy-egy lövéssel a csapatlégvédelmi eszközöket és a recon járművet, magát a top tankot szinte bármivel ki lehet csapni. Vörös oldal tele van olcsó ATGM repülőgépekkel (Su-22), amik egy pillanat alatt a helyszínen vannak, de egy top tankot még egy Hind önmagában is elintéz a koncentrált FFAR és ATGM tüzével, nem beszélve a szakosított ATGM helikopterekről. (És akkor még az olcsó, vehicle kategóriás ATGM-ekről nem is beszétünk) ATGM gyaloggal egy kis falu három km-es körzetét le lehet fedni, és bármilyen jármű áthaladását meggátolni, szerintem simán a leghasznosabb egységfajta a játékban.
Úgy általában azt mondanám, hogy alig használok top tankot, mert egyrészt többnyire semmi szükség rá, másrészt pedig a játékkezdést és a győzelem előtti perceket leszámítva többnyire pont sincs rá. Én azt vallom amit annó a Company of Heroes sorozatnál is vallottam, tudnillik hogy akinek meccs közben összejön 170-200 pontja elköltetlenül, az bizony rossz játékos. A jó játékos mindig talál helyet, ahol erősíteni lehetne a seregét, és ahová elköltheti a pontokat. Ezért is nem favorizálom a drága egyégeket, falra mászom a 200 pontos, tbbnyire egyfeladatú repülőgépektől és hasonlóktól.
Egyszóval a top tank az szinte mindig nélkülözhető. Gyalogság nélkül viszont nem lehet meglenni, akár várost vesz be az ember, akár erdőt, hegyet stb, akár feltűnésmentes felderítésről legyen szó. Utoljára szerkesztette: bgabor911, 2015.04.30. 11:34:31
Az elmúlt kb 20 játékból 12-13 olyan volt, hogy már azelőtt vesztett a csapatom, hogy mier először összakaszkodtam az ellennel már 50% eltérés volt pontojban és legalább egy ragequit volt a csapatból. Így mégis hogyan játsszon az ember...?
Olyan noobok jönnek öcsém, hogy heli spamet csinál recon heli nélkül vagy egy rakás gyalogost visz helikopteren recon helo és AAM helo kíséret nélkül. A radaros SAM és AAA-t folyamatosan ON állapotban hagyja, stb.
Én folyamatosan próbálok chat és flare-ral kommunkiálni a többség meg a defense és attack marker spamig jut el vagy csak mindenre ezeket haszálja és találd ki, hogy mi a faszt akar.
Én folyamatosan jelölöm azt, hogy hova és mikor megy arty, kérdem, hogy kell füst, légitámadás ETA, stb. Ezek meg tolják fullba az SEAD kíséret nélküli egygépes légicsapásokat.
Legttöbbször semmi a válasz. Fullba nyomják a kretént. Próbálj ezek mellett sikeres lenni... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.04.30. 11:21:12
Nem megyek városba tankkal. Ennyi. Gyalogsággal hogyan támadsz és gyűrsz le tankokat? Az ATGM gyalogságot most már a közepes tankok is szétcincálják, olyan base ACC-juk van. Még ott sem lehet gyalogsággal támadni, ahol csak 1-1,2 km térköz van a fa csoportok között. Hogy a túróba támadsz gyalogsággal olyan helyen, ahol ez 2-3 km vagy több? Még, ha sikerül is olyan lassúak, hogy a nagyobb gyalogsági csoportot a legszarabb HE bomber is legyalulja. A tankokra csak a legjobb AGM gépek jelentenek veszélyt.
Motorized decket soha nem raktam még össze, tankok nélkül nem lehet élni. Persze, ha előre le van osztva, hogy csak városban harcolsz, akkor naná... Megosztanál replayeket, hogy gyalogsággal hogyan támádsz? Nagyon érdekelne.
Én amúgy nem értek veled egyet ebben a nagy tank a tuti taktikával. Én mindig is a gyalogságot tekintettem a deckjeim alapjának a többi csak támogatja azt. Hiába jön überbrutál Challanger 2-ő vagy hasonló ha 2 LSTR-40 szétszedi városi közegben. Persze itt lehet mondani az arty supprest, de én sem ülök csak a babérjaimon. Ezen kívül mindkét oldalnak van elég olcsó tankvadásza amit már megéri beküldeni ha egy szupertankot leszed. Ezért van alkalmazom a SU-22, mig-27(szigorúan alap), Su-25, JH-7, Thunderbolt 2, Peace of Rhine stb stb gépeket.
Ami amúgy kéne ennek a játéknak, hogy legyen egy automatizált matchmaking rendszere, mint pl a CoH2-nek. Meg engem még mindig zavar, hogy nem látszanak a deckek nevei, de ez már egyéni szoc problem.
Én szinte mindig "minorral" tolok nem kell hozzá csoport. Se az amerikai se a szovjet decket nem szeretem túlságosan. (Az amcsit sose szerettem, csak most a buff után játszottam néhány kört, a szovjet deckkel meg valahogy sosem vagyok megelégedve, mindig bennem van a "ez lehetne sokkal jobb is" érzés)
Jelen pillanatban a legjobb deckek amiket használok az mixedben: svéd, kelet-német, észak-korea, időnként 1-1 francia vagy angol Meg nagyon rákattantam a motorizált deckekere, lassan mindenből csináltam és nagyon ütősek. Bár meg kell jegyeznem, hogy az amerikait leszámítva szerintem minden nemzettel van már legalább 30-40 meccsem.
Skacok, a minor nation-os csaportba nem jöttök? Ott viszonylag gyakran van játék és úgy hallottam, hogy ti amúgy is toltok ilyet poénból. Így lenne értelme is az egésznek...
Mert sajnos a magyar közösség is úgy tűnik, hogy csapatban szeret random noobok ellen tolni...
Nem a katasztrofális játékosok száma a baj, hanem hogy a közösség baszik kiegyenelíteni a viszont. Kát egy-két magas winrate-t és mindeki oda megy. Ennél még ténylag az is jobb lenne, ha a stat rejtve lenne, akkor legalább félrandom lenne... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.04.27. 22:24:18
Áh, kár volt visszatenni ezt fost. 5 lobbiban próbálkoztam, 5 pubstoming, a maradék kettőben, ahol toltam szintúgy. Komolyan mondom fájdalmasan köcsög és hülye ez a közösség mai tolja a játékot. Csak győzni akarnakm, mindig a győztes mellé csapódnak. Tiszta ovi.
Az már low cost. Az Another D-day talán a legjobb térkép és a legnépszerűbb is talán. A gunboat diplomacy szerintem atomszar, utálom. A nuclear winter sem rossz, de a sok noob nem tud rajta játszani többnyire. A Jungle 2v2 pálya sem rossz, de a noobok azt sem értik... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.04.27. 20:24:38
Gyalogságot, recont, AA-t, hoztam magammal. (Lehet nem is Low Cost volt? A kezdő tőke kb. 500CP volt) Repülők nem is nagyon voltak, ATGM volt sok, de azokat sikerült kiirtani, úgy hogy valami olcsó járművet előreküldtem neki, majd küldtem rá az artyt. Visszanéztem és lehet hogy kikaptam pár 6-os szintűt. Amúgy a Nuclear Winter-en játszottam.
Supportált gyalogsággal és reconnal a többiek szálltak be? Ha nem, akkor a két leo teljesen vak és azért volt benne mák, hogy AGM gépek nem tették taccsra őket vagy oldalról bármi csúfsággal.
Két ilyen tank egyébkén jó kezekben tényleg nagyon durva. Volt egy 10 v 10, ahol mindig túléltek valahogy. Megfogták az egész csapatot. Amint végre sikerült kinyírni őket átléptünk az ellenen, de nagyon gyorsan.
Még a végén visszateszem a RD-t. Én soha nem voltam annyira merész, hogy két tankot vegyek, mert soha nem bíztam a többiek supportjában... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.04.27. 20:01:01
Az előbb végeztem egy low cost party-val és azt kell hogy mondjam, tényleg nem árt egy nehéz tank, vagyis nálam kettő mert találkoztam egy T-72BU-val. Össz-vissz vettem az egész meccs alatt 2 Leo2A5-öt tanknak, és simán bevált, a Caesarral együtt (persze volt gyalogság, meg minden szokásos). Konkrétan hasítani lehetett a csatamezőt:D 10v10-ben én öltem a legtöbbet, ilyen se volt még. Köszi a tanácsot/oktatást!:D Eurocorps deckkel játszottam.
Igen. Nehéz tank nélkül nem lehet meglenni, ha csak egy is jön szembe. Semelyik szárazföldi egység nem tud ellene semmit tenni szine, még nagy tömegben is alig. Ez alól csak akkor van kivétel, ha nagyon elnyomja a tüzérség vagy a másik játékos kőhülye és nem ismeri a fésűs mozgást és a reverse parancsot...
22 és 23 font AV ellen a vörösök gyak. semmivel sem bírnak. A legerősebb szovjet ATGM 23 AP-vel bír. A legerősebb kínai asszem 24-gyel, de Red Dragon vagy kínai deck nem túl gyakori, a redfor játékosok kb. 50-60%-a szovjet deckkel játszik. Ez 0-1 AP vs AV difi a legjobb kék tankok ellen. Nem sok sőt, szinte semmi...
Ezzel szemben a 40CP-s pre '85 (B cat!) kanadai dzsippen is elérhető és 25 AP-s TOW2, 70-es alap ACC-kal, iszonyatos mennyiségben per/card és két card jöhet belőle. Ezért van az, hogy a B cat NATO mech deck néha még A kat játékban is kompetitív. Asszem erről írtam. 0 A cat hk-t kap, viszont a legjobb B kat hk-k közül kettő is elérhető, a Chally 1 és a M1A1. Egyik erős páncélzatú a másik nagy tűzerejű. Ezekkel együtt egy 4 XP-s TOW2 platfrom emberiség elleni bűntett. 85% ACC van 2600 méter táján normál méretű célpont ellen. Még A categóriában is durva, nemhogy B-ben.
T-72 BU-nak van 22 front AV, minden más szovjet hk legfeljebb 20-as frontpáncéllal bír. HEAT lőszer esetén 3 AP difinél 2,5 pont a sebzés 5AP difinél meg 3,5. Ha kicsit is sérült volt T-80U vagy UM vagy min. krit sebzés van, akkor 3 találattól kampec 20-as páncélnál, de négytől mindenképpen meghal bármi. BÁRMI. Ha a hk el van nyomva és nem mozog, akkor 4 dzsip talán össze is hozza némi vesztességgel, de egyedü soha. A közeledő tank szétkapja pillanatok alatt őket. Viszont pont ezért jó a Chally 2. Viszonylag jól bírja a találatot, az ellen vérszemet kapva ráront. Aztán hirtelen jön a 4 db TOW2. Gyakorlatilag szinte 0 esély van, hogy ne okozannak nagyon komoly kárt.
Ez a baj. Ezekkel A cat jtáékban nem lehet támadni tankok ellen...
Az M1IP az ALB egyik legerősebb tankja volt, ennek megfelelően ott nem volt olcsó. Ott csak T-80U-nak és Leo2A4-nek volt jobb AV-je és a 15-ös AP a tömeges szovjet hk-k ellen elég volt és ALB-s szinten a base ACC (8/40%) a többi hk felett volt. Itt az egyik legszutyokabb A cat játékban. A 15 AP és 2100 méter szarra sem jó mikor minden szaros harkocsi vörös oldalon 2275 méter lőváttval és 18 AP-val bír a kategóriában...Hiába kicsit pontosabb, ez kevés. Ezen felül nem autoloaderes, míg a T-72 széria igen. Az Konkurs-M kivasalja a 17 AV-t is 23 AP-val és szinte minden szovjet harkocsin ott a 21-22 AP-s ATGM... Az T-72B1 is csak ágyúval +5CP-ért hülyére pofozza. Lásd a lenti tesztet nem rég. Ha nincs mázli és meghibásodás, akkor az M1IP csak akkor győzhet, ha az M1IP felhasználó síkhülye és nem tud tolatva hátrálni...
A Leo2A1 alatt A cat játékban minden felejtős részemről. Próbáltam és AMX-től kezdve mindent, nem megy. (Svéd deckbe elfér Leo2 mellé más is, de ott azért, mert nincs más..) Annak van legalább tűzereje, de páncélvédettsége nem túl komoly A cat szinten. (Még per 85 játékban sem, mert T-72B is ilyen és 22 AP ATGM van...) Chally 1 teljesen alkalmatlan támadásra TOW2 platfrom kísérete nélkül 17AP semmire sem elég hiába a 19 front AV. Jó ATGM killer és közepes hk ellen jó, mert azoknak legfeljebb 15 AV-je van. A T-72B ellen még elmegy (nálam itt ér véget a közepes kategória), de a hasonló árkategóriás, de csak picit drágább szovjet tankok hülyére pofozzák ezt is az ágyú + ATGM váltással. Azoknak is kb. ilyen ágyúja és 17-es páncéljuk van. (T-80BV, T-72 Obr. stb)
Cat A játékban 90-95 CP alatt nyugati harkocsi felejtős kivéve a K1 az az első, ami képes szembeszállni a T-72B/B1 és társai ellen, de csak eze ellen és páncélozatlan ATGM ellen. A jó harckocsi kb. az Leo2A4, M1A1(HA) táján kezdődik nálam. Az M1A1 gyenge erős tüzérségi support nélkül, mert a 17AV miatt még a tömegesen bevetett T-72B veszélyes rá a 22 AP ATGM miatt. Hiába van 19 AP vs 15 AV az első hullámban betaláló ATGM végzetes lehet. Max. lőtvánál meg 18 AP vs 17 AV van, ahol az ATGM előnyével már a T-72B nyeregben lehet.
A legtöbb játékos ahogy írtam alábecsüli az ATGM + ágyú modellezési hiba miatti totál OP szovjet tankokat. T-62MV-1 tankok azonos számban lényegében minimális kárral nyomtak le veszteség nélkül 3 v 3-ban 10 CP-vel drágább Leo Mexas-t. Jött a Mexas csoport. Nyomtam egy stop-ot, ment az első hullám ATGM. Mind talált. Váltás ágyúra, megint szép aratás. Megint ATGM és kb. vége is volt a dalnak. Vicc... És úgy, hogy a Mexas asszem protó a T-62MV-1 meg igaz, hogy cat A, de nem proto...
Soha nem értettem a sok vinnyogót, hogy mennyire táp a Leo1-ből a legjobb. Hiába van viszonylag jó AP és pontos löveg olyan papír "páncélja" van, hogy a 22AP-s ATGM a T-72B-n darabokra szedi. Drágább? Igen? Sokkal költséghatékonyabb? Rohatul. Ha van elég hely, még a 65 CP-es T-62MV-1 is jobb, mint a szutyok Leo1 vonal. A sok noobnak nem esik le, hogy csak váltogatni kell az ágyú és ATGM között. Olyan tűzgyorsaság érhető el, hogy beszarsz... Armored deckben a T-62MV-1 spam top tier harkocsikat elkerget nyílt terepen. 2800 m ATGM elég ütős. Még a top tier hk sem tudja ellég gyorsan ölni. Ha betalán akár csak 2x3 sorozatból a 2/3-a (erre minden esély megvan), az 4 pont sebzés kritkus nélkül és akkor csak 3 db volt, ami 195 CP. Ha 4 db? Akkor mázlis esetben még visszavonulni sem tud, ha erőlteti támadást. Igen, 4 db ilyen = 260 CP vs Leo2A5 = 170 CP csak éppen, ha egy elvész, akkor hívsz be még egy tucatot... A Leo2A5 meg hamar elfogy és csak egy ágyúcső. Ez meg négy cső, tehát más ellen sokkal nagyobb tűzerő.
Nálam no.1. A tank legyen erősen páncélozott és gyors kék oldalon. Miért? Mert, ha rosszul mérem fel a helyzetet, akkor legalább élje túl, vonunjon vissza és lehessen kijavítani. Destr. és total dest-ben így lehet győzni. LOG elfogy, de CP téren nyersz. Megéri időlegesen akár zónát is feladni, ha túl sokba kerülne megtartani. Inkább gyűjtök erőt és legágozolm 5 perccel később a gyenge szektort. Vörös oldalon meg ATGM nélküli hk-t venni értelmetlen. Minimális többletpontért hk ellen duple RoF és akkora HEAT AP értéke van, hogy 85 CP alatt minden kék harkocsit zárójelbe tesznek tömegesen max. lőtvánál, de sokszor még kisebbnél is.
Nos, általában, ha támadok, akkor kb. 80-ért veszek 4, max 8 tankot. Pl.: M1IP Abrams, Leo2, Challenger 1 Mk.1. Gyalogságnál mindig Panzergrenadier, vagy '90-es gyalogság, min 2x20. Illetve AA-nak mindig gépágyús fajtát (Gepard A2). Hátul marad a rakétás AA. Tehát amolyan sok kicsi sokra megy alapon. De ez nálam mindig a tereptől függ. Ezt a csapatot az Asgard szélén szoktam alkalmazni. Mennyire érdemes amúgy mindenből a legjobbat használni?
Ja, tegnap esete uninstalláltam az RD-t, biztos ami biztos alapon. Hogy még a kísértés se legyen meg...
Mivel támadsz pontosan? Egy 500-600 pontos keződ csapatot miből raksz össze? Nálam kb ez van attól függően, hogy armored / sima és Euro/ jenki. (Mást is kipróbáltam low cost-ban, de messze ezekkel toltam a legtöbbet.)
FOB nem kell. Kérd el mástól vagy a saját egységek is elegek lesznek. Egy normális nem balfasz csapatnak elég 3-4 FOB egy hosszabb low cost játékra is. Soha nem rakok le low cost-ban FOB-ot. (A 10 v 10 Strait csak félig low cost, viszonylag lassú CP generálás van, de sok ponttal kezdesz.)
1x Leo2A5 / M1A2 Ez a kemény mag, ezt kell supportálni. Nem éri meg olcsóbb M1 vagy Leclerc tankkal jönni, az a +2 front AV nagyon sokat számít, hiába a Leclerc nagyon magas RoF-ja.
2x francia shock recon gyalogos / ranger. Ezek az APC/IFV és kisebb tankokkal is boldogulnak és nem halnak meg azonnal egy legyintéstől, mert shock + 10 fő. Kellő arty supporttal még Specznazt is túlélnek vagy akár le is tolnak. Persze nem ez funkció. A lényeg az ő túlélésük lehetőleg.
(1x sniper recon opciósan euro decckel)
2x shock vagy elite gyalogos. Jenki armored deck itt vérzik el, mert nincs US marines és Delta sem... (Sima US deckkel már nem játszok, erőtlen szar.) Eurocoprs armoredben a '90-es shock gyalogos, elég jó gyalogos ellen és 24 AP-s RPG fegyver elég sok minden ellen jó és nem drága, van olcsó és kétéltű járműve is. Nem armored deckben van Commando marine (15 fős elite, atomdurva) vagy német Fallschirmjager. '90. A játék egyik legdurvább gyalogos egysége.
Emellé még elfér légvédelem és tüzérség. Ez Eurocoprs armored esetén Mistral és/vagy Roland 2, sima Euro deckben meg Crotale. 1-2 attól függően, hogy más mennyi légvédelmet hoz. Jenki deck esetén Patriot érdemes lehet, mert stunolja az AGM gépeket, más esetben PIP Hawk III és Stinger C.
Tüzérség sima euro deckben szinte csakis Cesar. Összespórolom rá, kerül amibe kerül. Mortar reakció idő és pontosság 155 mm tűzerővel. Verhetetlen. A drágább francia mortarból kettő jöhetne, de összességében 1 db Cesar erősebb. Armored deckben meg német 120 mm mortar.
Ha jól megy a játék és sok pénz marad akkor Leo2A5 mellé lehet venni olcsóbb hk-t. A lényeg a "plusz ágyúcső" és jó páncélvédelem. Francia harkocsik kiesnek... Marad Leo2A4 Euro deckben - a toper tier hk-kat leszámítva minden ellen jó és kellően erős a páncélja ennek is, még a Konkurs-M 23 AP-ja sem hatja meg - jenkiknél már több opció is van. M1IP kellően védett és T-72B/B1-ig jó bármi ellen. A durva ATGM sem csapja le gyorsan. Jenki armored decben az MBT-70 szegény ember BMPT-je. Picit menjen előtte gyalogos, ha elsőre lőtt, akkor után stunlock van az ágyú és gépágyú miatt. A top tier hk mellett, ha nem ezt célozzák meg, akkor ez lehet a mérleg nyelve, mert HEAT lőszer és AGM kiszot távolságtól függetlenül +1 sebzést. Itt is lehet váltogatni a kettő között. Eszméletlen tűzgyorsasága van. A top tier tank és gyors +2 sebzés döntő lehet egy szembejövő top tier tank ellen.
Low cost /tactical játékban szeritnem semmi értelme a sok és olcsó egységnek. Azonnal meghalnak minden szartól és semmi eredményt nem érnek el. Csak tudni kell hátrálva irtani őket. Az erős tankokat kell supportálni. Lehet, hogy megal a gyalogos, de a tank közben arat. Támadáskor a 2x recon shock inf megy elöl Ha arra tüzelnek, akkor a mögötte levő tank egyből visszalő. Low costban nagyon ritkán van olyan tűzerő, hogy 20 shock gyalogos azonnal megfeküdjön... Ha igen, akkor az egész támadás elve kudarc...
Ha az ellen nem túl jó mikrózó, akkor a top tier tank az elöl levő gyalogosra lő, tehát a te top tier tankod lő először az ellenfélre. Ezt a taktikát bárhol érdemes eljátszani. Küldj előre valami szart. Elvesztesz 5-15 pontot, de az első lövés a tied eztán. Armored deck esetén 90+ százalék találati arány van a Leo2A5/M1A2-nek. A nem specializált tankot ezzel már le is nyomtad, mert morál esik és mindig többet lősz. Még üldözni is lehet. Amint látod a top tier tankot, mortat és Ceasar eső rá. Sok sebzést nem okoz, de a stun miatt nem mozdul meg egy ideig. Ezalatt a tankod szépen ki is nyírja... Ha ez megvolt, akkor ne kockáztass, visszavonulás. A begőzől ellen meg sokszor küldi az AGM gépet vagy így céltalan cluster vagy arty esőt.
Persze ez nem szent grál, de nem balfaszokkal együtt játszva volt, hogy egyes frontvonalakat egyedül számoltam fel így... A legszebb az volt, amkor két top tier tank és csoport dolgozott együtt. Úthenger jellege volt. Az öngyilkos MiG-27 és Szu-27M ellen a legolcsóbb hátul körőző vadász is jó védelem, mert látod, hogy jön. A legtöbb pályán van idő fedezékbe bújni ezek elől.
Ez kb. két hete volt. Mindkét T-72BU meghalt - az egyik a balfasz unit MI miatt, ami elforgatta akaratom ellenére a hk. testet és mákos AGM találat nyírta ki - de tették a dolgukat. Tor kill list mutatja, hogy mivel próbálták megölni őket. A Tor folyamatosan mozogtt a rá vadászó arty miatt, de túlélte a játékot. Nem párban, szólóban érte el ezt.
Igazából low cost játék az, ahol a minor nemzetek vagy a többi koalíció viszonylag életképes lehet kék oldalon.
Skandinávok. A svéd Leo2 páncélzata gyenge 20-as, de a tűzereje azért kb. megvan. BKAN C support és gyalogsága meg légvédelem aztán van hozzá. Gyalogságuk nem semmi. 15 fős elite és shock gyalogos jó pct. fegyverrel. Még a regular inf. is Carl Gustavval rohangál... Légvédelem? SEAD immúnis Hawk, brutál erős AAA (OTOMATIC / svéd 40 mm-se cucc)
Angol/COMMWH. Chally 2 szinte halhatatlan, szemből csak a legdrágább MiG-27 öli meg két találattal 30 AP-s Kh-29-cel. A 28 AP HEAT kritikus nélkül csak 3,5 HP-t vág. Van olcsó és jó CAP vadász (elite Tornado F2 magas TOT és csak 3000L fuel.), AS.90 tüzérség és SAS egyben harcol és MANPAD. Talán csak felderítő gyalogosa nincs shock/elite. Ha bátor vagy, akkor lehet kanadai ADATS. Sajnos a base ACC-ja vicc, de repcsi és heli ellen is fenyegetés és top tier tank mögött a 25AP elég, ha csak egyszer talál. Még a T-72BU-nak is 2,5HP-t vág oda. 20 AV ellen 3,5 és a közepes hk-k ellen meg 5-6HP-t. Csak tartsd a távolságot (ez low costban a legtöbb térképen nehéz...)
Blue Dragon. K1A1 gyenge páncél, de van tűzerő, de hát ott van a japó tank. Ennek is csak 20-as AV-je van, de tűzerőben nincs hiány. Mondjuk a T-2BU ellen az 23 és 24 AP között hatalmas eltérés van, ezért favorizálom a Leo2A5-öt. K9 Thunder top tier arty és atombrutált 15 fős shock koreai gyalogos. K30 AAA és a japó 2450 méteres 70% base ACC MANPAD sem rossz. Normális vadászuk sajnos nincs. A cska AIM-120-szal repülő vadászok szerintem szarok. Közel kerülva minden más gép kétszer több rakétát indít és IR rakéták sokkal jobban fordulnak. Elsőre vonzó a sok AIM-120 platfrom, de nekem hatalmas csalódás volt néhány játék után. Két vadászra meg nincs pénzed és a 6xAIM-9M-es gép ECM-je szánalmas 20%.
Jenki Vicc, hogy itt is jenki deck a legszarabb. CAP-elni a legroszabb, nincs normális vadász, még az F-16C fuel értéke is 4000L, az F-15C-nél meg 6000L mikor minden más ASF-é 3000L Rafale, Szu-27PU,. Hiába az M1A2 a legjobb tanki, nincs mivel supportálni. Retek gyalogság van és a Paladin jó, de nem Cesar szint, pontatlanabb asszem és lassabban lő. Sima US deckben az ATCAMs esetleg jó lehet, de én alig láttam használt. Egy low cost volt Floods pályán, ahol nagyon rámentem a recon-ra és tank volt másodlagos. Csak a felvillanó recon spot alapján megmondta, hogy a tank hova megy. 1-esével lőttam ATCAM-szal. Asszem 4 vagy 5 top tier tankot nyírtam ki vele.
24%-os victory ratiom van eddig (142 játék). Amúgy érdekes, low cost-ban nekem is jobban megy a játék, szóval kb. úgy állok ahogy írtad. Én pl. mostanában úgy játszok, hogy a deck-jeimet pályához igazítom. Hogy ez jó-e, majd kiderül. A tengeri hadviselést hagyjuk...
Támadni meg úgy próbálgatok, hogy mortarral szórom az ellent, amíg össze nem jön egy támadásra alkalmas csapat (a fórumon írtak alapján), majd ha kész: smoke, és gyors rush, ami általában nem sikerül... :D Igen...ide kell türelem. Jelenleg a Brit és Amerikai natúr deckkel tolom. Valahogy a specializált deck-ekkel nem vagyok jóban, mert mindig elvesz valahonnan egy egységet, ami nekem fontos.
Az első 100 játékból 30-at buktam ALB-ben. A 200 játék táján kattantam rá a low cost játékba. Volt, hogy zsinórban 10-szer voltam győztes csapatban és 22 játékból 19-et nyertem. 100+ óra után az alapoknak mennie kellene szárazföldi harc terén szerintem. A helik és légierő használata húzósabb. A helik még most sem mennek. A légierő technikailag annyira nem nehéz, cska nem szabad kísértésbe esni és miden szarra rámozdulni. Türelem kell hozzá, megfontolság és józan ész.
A legkönnyebb játszani az armored deckkel vagy nem specializált, de arra épülővel. Az durva hk-t az öngyilkos AGM gépeket leszámítva semmi nem nyírja ki könnyen, csak ne hagyd, hogy oldalról támadható legyen. Azt támogatva kell dolgozni.
Teméredek olyan embert láttam, akik 300-500 játék után 20% vagy akörüli győzelmi aránnyal bírnak. Eléképesztő... Hogy ezek miért nem hagyták abba a játékot, azt nem értem...
Nem tudom, hogy a deck összerakás és lobby várakozás mennyi, de nekem ALB és RD együtt 1000 óra felett van. Szerintem soha nem játszottam egy játékkal ennyit, még a Civ egyetlen részével sem. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.04.27. 00:39:29
Nektek kb. mennyi időbe telt mire kitapasztaltatok egy nemzetet/pályát? Meg úgy általában az egész játékot? Vicces, hogy lassan meglesz a 100 órám (ami nálam sok), és még max arra vagyok jó, hogy betömjem az üres lyukat a fronton.
Jó, kész. Én bejeztem nagyon hosszú időre a RD-t. 12 játékból 9 idiótákkal volt. Ennek kb. annyi élvezeti értéke van, mint sajtreszelővel rejszolni. Akkor jó, ha befejezed.
ALB-zni hajlandó vagyok, de ezzel a fostenger userbázissal bíró valamit én már félig eltemettem. Annak lenne még értelme, ha egymás ellen tolnák a hansoló képességű magyar játékosok.
Kérhetem és a többieket, hogy balanszoljuk ki a lobby-t basznak rá. Próbálom oktítani a noobokat, basznak rá...
Lényegében az egész az Eugen hiába. 3+ év nem volt elég egy machmaking rendszerre basszák meg. A következő szar játékukat meg dugják fel maguknak... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.04.26. 23:45:00
Asszem megint hagyon egy ideig ezt a szart. Ma is 3 játék, 3-szor idióták.... Ennek így semmi értelme. Basznak balanszolt csapatokba menni a játékosok... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.04.25. 13:16:50
Tegnap mentünk egy nagyon jót 4 vs 4 túloldalon 300-1000 meccses 70% körüli team. Nagyon jó volt és szoros is. Annyira szoros, hogy döntetlen is lett.
Mostanában motorizált decket használok és nagyon meg vagyok elégedve velük. Nagyon gyorsak jóféle heli supporttal és néhány kis olcsó tankkal. A lényeg számomra úgyis a gyalogságon van és az nagyon tuti. A szovjet motorized annyira nem jött be de a Varsói szövetséges atombrutál, a kelet-német csak egy fokkal gyengébb.
Hát ez ma nem az én napom. 5 játékból, 4 csapat idióta volt... Ilyenkor megy el a kedvem az egésztől....
Combat Air Patrol. Ezt a terminológiát használjuk, amikor a vadász a frontvonal mögött köröz. Az öngyilkos kíséret nélküli csapásmérőket tartják távol. Erre a célra még nem feltétlen kell a legjobb vadász, a Tornado, Viggen vagy Mirage-2000 is jó, ráadásul elite mennyiségben is kettő jön ezekből. National deck esetén talán még több.
Sajnos a jenki gépek balfasz 6000 L fuel értéke miatt ebben pocsékak. Köszi Eugen... Minden más gép kb. fele annyi üzemannyaggal bír, tehát fegyverhasználat nélkül kb. kétszeres, de legalább 30-60%-kal jobb CAP képességük van...
Itt van néhány saját, van közte szerintem nyílt terepes is. A legfontosabb a légvédelem és a CAP és legyen recon egység a csapatban vagy heli mögöttük. Ha valami lő, akkor azonnal látják és visszalőnek. Ha a nyílt terep előtt fedezék van, akkor legyen készenlétben mortar vagy top tier arty, ami azonnan stunnolhat és kiegyenlíti a viszonyokat. Ha a fedezék nyilvánvaló, akkor előtte öreg 155 mm-es arty előkészítheti a terepet.
Na, a WG fejlesztők most mutatták meg igazán foguk fehérjét. Csak megemlítem, hogy az ALB óta nem volt idejük a jenki gépek kettős mérce szerinti fuel értékeiket javítani és bannoltak egy hétre. Pedig feketén fehéren van fajlagos statisztika is róla. Pont tegnap jegyezte me valaki, hogy az Eugen milyen távol került a közösségtől... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.04.14. 11:22:57
Tegnap játszottam megint egyet a szovjet és egyet a COMW deckkel. Az szovjettel kikaptunk, de nagyon nem az én hibám volt, csak a többi játékos volt quitter és kretén. 40k-s destructionban úgy lett majdnem döntetlen 40k pont táján, hogy már csak egy zónánk volt és meghalt az utolsó CV. Ha kihúztuk volna cask 5 perccel vagy egy zónával tovább, akkor döntetlen.
A T-62MV-1 hordák olyan pusztítást csináltak, hogy az ellen csak pislogott. A többség egyszerűen nem tudja felmérni, hogy a 2800 m ATGM mit jelent. 2300 m táján a 3XP-vel 70% vagy felette van a számolt találati arány. 65 CP-ért 21AP HEAT. A 14-es páncélú Mexas vagy Chieftanok ellen 4.5 sebzés. Minimális kritikussal két találattal halál, de max 3. Még nagyobb csoportoknál is az van, hogy mire lőtávba érnek már egy hallott és mikor ez megtörténtik, a T-62MV-1 is lő egyszer ágyval még az ATGM-en felül. Aztán az ágyú után megint szinte rögtön ATGM. A közepes harkocsik királya, csak a nagyon gyorsan mozgó és jól páncélozott M1IP és K1 veszélyes rá, mert jól állják a találatot és 15AP a 12AV ellen elég a jó tűzgyorsasággal. Még az ATGM platfromjaikat is szanaszéjjel szedték. Nem véletlenül szoktm armored deckbe max. XP-vel betenni. Top tie hk mögött bőven jók. Egyedüli hátrányuk, hogy picit lassúak és ATGM után az ágyú RoF-ja alacsony. Mondjuk a minimális páncéllal rendelkező 55-be kerülő iTOW platfromokhoz képest vicc az ára...
A COMW decknél meg az ellennél volt sok láma. Egy recon heli az egyik behozó zóna felett volt percekig és senki nem lőtte le. Az A-4 Kahu és AS-90 megtette hatását, vagy 3-4 Smerch és 2 Uragant öltek meg veszteség nélkül. A Chieftanok szépen teljesítettek, a Chimera viszont alig jutott szóhoz, csak a lövéseket állta. Iszonyatosan nagy hátrány az, hogy nincs tornya... Ebből látszi, hogy a stat önmagában nem minden... A gyalogságot nem tudtam kipróbálni és a TOW2 platfromokra sem volt szükség. Ettől függetlenül ígéretsnek tűnik.
A Eurot megnéztem. Screenshotot elfelejtettem csinálni. Háááááááááááááát.... A support része tényleg jó. Roland, Mistral, M270, MARS, Caesar, jó aknavetők, ezzel nincs hiba. A repcsik terén sincs megszorítás mehet a szokásos 1xRafi, 1xECR, és ezek után a három slot a Tornado IDS, SARH/F-4KWS vadász és még egy csapásmérő tetszőleges kombója. Az egyik legrugalmasabb AIR tab.
Az armored deckben 2xF-4KWS (alacsony XP), 2xMirage-2000C (elit) és 2xTornado IDS vagy vagy Mirage-2000C helyett néha a 8 bombás Mirage vagy Tornado IDS. A gyalogság esetleges gyors eltakarítása végett, a tankokra a szárazföldön szite semmi sem jelent veszélyt, viszont kell a CAP a tankok védelmére. A support decknél viszont tettem be Etendardod. Nyilvánvaló, hogy ilyen harkocsi nélküli decknél kell a páncélelhárítás. A két ECR is indokolt lehet, mert nagyon fontos ezek védelme, no meg a HOT II heliket is védeni kel. Sok vadásznak értelme nincs szerintem. Az arty-t nem bombázzák szét hátul, elöl meg olyan olcsó egységek vannak, amit nem érdemes komolyan védeni. Ez alapján 2xECR,1xRafi,3x Super Etendard és egy tetszőlges repcsinek látom értelmét.
A bibi a harkocsi rész. A legkomolyabb cucc a Kpz 70. 15AP és 12 frontpáncél 70-ért. Vicc. Ez a tank 60-at sem ér, nemhogy 70-et. Hiába van asszem autoloader és gépágyú, akkor sem. Talán még C kategóriában sem jó semmire. Gyakorlatilag nincs más ötletem, mint spammelni a 35 CP-s AMX-et. Miért? Mert HEAT és nem KE lőszerrel tüzel. Mindig okoz legalább egy sebzést és 40% base ACC 35-ért azért nem rossz. Ha az ellen jól el van nyomva, akkor nagy tömegben talál ledarálnak közepes hk-at, de 6-os páncéllal...? A legátlagosabb közepes hk-nak is legfeljebb két lövés szétszedni... Kicsit közelebbről meg egy... TOW2 patfrom asszem nincs, sajnos a Wiesel emlékeim szerint itt nem választható. Anélkül meg top tier tank ellen csak Etendard van, de abból is oldal találat vagy két találat kell. Hála istennek a 30AP és 70% base ACC nem rossz. Ha csak kettőt vennék belőle, akkor 100% közeli a találati arány, csak éppen tartalék nincs belőle, ha egy elveszik...
Mondjuk én teszek majd be MANPAD meg SHORAD egységeket.
Tegnap kipróbáltam életem első support deckjét. Hát, nem nyűgözött le, bár azért bénáztam is. Szovjet support deck volt. Normális páncélos egység úgy tűni, hogy én nem tudok játszani. A legjobb T-62-őn hiába van 21 AP-es 2800 m-es ATGM az top tier tank ellen kevés. A közepes tankokat viszont simán lealázza, (kétszer is 2 v 2-ben erőlködés nélkül vágták haza a drágább Mexas tankokat, csak váltogatni kell az ágyú és ATGM között), de ATGM ellen a 12-es "páncél" szinte semmi A kat játékban. És ezen a support sem sokat segített. Konkurs-M nincs járművön csak gyalogos van. Ezekkel még nem próbálkoztam, de lényegében marad majd a szuicid mód. Maradnak a járműben és amint van cél, odarobognak és unload és remélhetőleg A tankok és a BMPT-kel lövik majd. Ha túlélték, akkor visszaszálhatnak... Azért még próbálkozom. A Szu-27M + MiG-25BM azért tud segíteni, ha kell, de ezeket csak ritkán lehet behívni és bármikor jöhet SARH fighter spam...
A kék oldalon eddig egyetlen olyan nemzetet vagy koalíciót ahol a support decknek van értelme, meglepő módon a Commonwealth*. Majdnem teljesen vállalható tankjaik és páncélosaik vannak (kicsit lassúak és a RoF baromi alacsony), de viva Chimera! 20-es páncél és 19 AP-es löveg 0/6/4/0/0 mennyiséggel? Ej..! Persze nincs tornya, ezért könnyebben kaphatják oldalba, de ez is valami... Viszont a Chieftain Mk.11 19-es AP-ja egyáltalán nem rossz (a 120 CP-es M1A1-nek van ilyen...) és az olcsó változata meg 4HE-val elég jó gyalogos support. Ami viszont szépséges, hogy TOW2 platfrom is van, igaz páncélozatlan dzsipen, de két card és van más ATGM is. Viszont sajnos nincs cluster arty és a légvédelem is elég szar... Az Ery-x es gyalogság spammelhető, csak valahogy közel kell vinni...
*Nagyon talán az Eurocorpsnak van még értelme, a Caesar, a francia aknavető és a MARS + M270 miatt, de még össze sem raktam, elsőre annyire siralmasnak tűnt az egész. Sajnos normális tankjuk nincs, a Kpz 70 drága és igazából annyira átlagos, hogy pont semmire se legyen jó. Se tűzerő, se páncélzat. ATGM platfrom sincs nagyon...
Ezekkel próbálkozom, németet még nem raktam össze.
MI-vel csináltam tesztet. Én úgy látom, hogy 5 pontért cserébe a T-72B1 hülyére pofozza az M1IP-t... Armored deckben még súlyosabb a probléma, mert ott az első találat esélye még nagyobb, tehát az M1IP-k morálja rögtön megzuhan. Az utolsó csatánál igaz, hogy kevés hp-vel, de 4 v 4-ben egy veszteséggel leradírozták a 4 db M1IP-t... Azok is csak azért lőttek annyi HP-t le, mert ponból közelebb küldtem a tankokat, mikor igazából a range előnyt és AP előnyt nagy távon lehet kihasználni.
Nekem pont az egyik ok, amiért jobban szeretem az RD-t, hogy a spam deck-ek (B/C kategória) nem 'versenyképesek'. Egyszerűen nem érzem autentikusnak, hogy mondjuk egyik oldalon modern harckocsik harcolnak, a másik oldalon meg kismillió 2. vh-s tank mint a t-34.
Vasárnap ráérne valaki egy rövid tesztre? A M1IP és T-72B1 tankokat kellene egymásnak ereszteni 2x2 és 4x4 mennyiségben alacsonyabb XP-vel és armored deckben 5XP-vel. Olyanhelyzeben, ahol max lőtáv kihasználható és akkor is, amikor közelebbről kezdik egymást lőni. Egy kinti topik kapcsán lenne érdekes. A valaki a statja miatt aggódik, akkor ne tegye, majd én leszek a vesztes.
Én azt mondom, hogy igen. Én most is az ALB-t tolnám inkább, csak azért alapvetően kisebb ott a játékos állomány. Az RD rendelkezik az ALB-s egységekkel, csak teljesen más az azonos egységek statisztikája, mert a totálisan elbaszott új egységek miatt "balansz" (röhög a vakbelem) változtatások kellettek.
Hiába a sok új jó feature az RD-ben (logisztikai lánc, kétéltű hadviselés, mozgás közbeni heli ATGM használat) vagy kevésbé jók (hajók, cluster arty), és a teljesen más HE és aim rendszer a tüzérségnek, alapvetően elbaszták azzal, hogy túl táp egységeket hoztak be és egy olyan fostaliga deck rendszer van az ALB-hez képest, hogy az ember sírvafakad. Emiatt van az, hogy az ALB-ben az tank, ami 45-50% base ACC-cal bír (9-10 ott) az atomtáp. Az RD-ben ami meg ezalatt van az szinte a fostaliga kategóira... A T-72B1 és B az ALB-ben 120 CP tája volt az RD-ben 85 és 95-be kerülnek úgy, hogy kaptak AP és base ACC buffot. Ennyire megborították az egyensúly az új feleslegesen túl tápos szupernehéz harckocsik. A repcsiknél és légvédelmi egységeknél dettó ugyanez van.
Szóval jó, ha mindkettő megvan. Az ALB rendszere annyiva jobb és gördülékenyebb és a deck rendszer is annyival jobb, hogy a B és C deckek is versenyképesek. RD-ben még B deckkel is művészet érdemlegeset felmutatni a legtöbb pályán... B és C kategóriás (pre 85 és pre 80) játékot szinte senki nem tol csak egy szűk kör, akiknek teli van faszuk az A kategóriás játék állatságaival. A másik új játékforma, hogy csak national és minor nemzetekkel játszanak, se jenki, se szovjetek. Ez sem tökéletes, de egy fokkal jobb.
Én melegen ajánlom az ALB beszerzését. A más balansz miatt kicsivel más stílust igényel, mint az RD, de szerintem fényévekkel jobb. A CBU-s gépek és a 105/122 arty használható, nincs kibaszott cluster arty és hiába rövidebb az összes arty aim ideje, itt artyspammel nem győzől, mert sokkal kisebb a HE sebzés hatása a HP-re, a morálra már annál inkább. Tehát a manőverező harcászaton van a hangsúly. A recon egységek is kicsit jobbak, az exceptionalos egységek tényleg irgalmatlan messzira látnak, stb.
Alig néhány balfasz OP egység van a játékban. A Speztnaz, nagyon kicsit a BMPT, nagyon kicsit a Roland Marder 2, és totálisan idióta az R-27R-rel repkedő C kategóriás MiG-21, mikor a szovjeteknek is csak A cat Szu-27-en van. (MiG-21-en soha nem volt ilyen.) Az idióták MiG-23 helyett ezt adták a cseheknek... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.04.09. 21:59:06
Köszi! Az ALB-t érdemes lenne beszerezni? Csak azért kérdezem mert a Red Dragont vettem meg, abból a szempontból, hogy ebben elvileg benne vannak az ALB-ben lévő unitok is. Azt olvastam, hogy még mindig ez a legjobb a szériából. Játékmenetben jelentősen másabb?
A heliknél számolja a LOS-t, a repcsiknél a fák soha nem takarnak, csak a domborzat számít. Mehet a banner. Csak betenni nem tudom ki fogja, mert a régi halott nickem a HG...
Ok, köszi. Jelenleg Német decket használok, de már az Eurocorpot is próbálgatom. Ha erdőben van az AA, akkor az mennyire látja az ellent? Mert eddig azt vettem észre, hogy nem igazán működik. Onnan max a repülőket tudja irtani? Illetve szó volt valamiféle AA zónákról, vagy valami hasonlóról, hogy olyanokat kell kiépíteni. Ezek alatt mit kell érteni?
Amúgy olvastam (már több mint egy éves, de akkor is :D) hogy lehet bannert készíteni. Jelentem: szívest, örömest.
Üdv emberek, kérdés: AA-t hogyan érdemes elhelyezni? Az egységek mögött, vagy amennyire lehet mellettük? Új vagyok a játékban (kb. 70 órám van benne) , és már párnapja szívom a sok infót innen, a topicból. Valószínű hogy lesz idővel kismillió kérdésem, mert effektíven, egy kisebb támadást nem tudok kivédeni.
Melyik hadjárattal nem bírsz? A kulcs egyébként azt, hogy az MI ellen teljesen más harcmodor kell. Tüzérségnek semmi értelme, mert az MI úgyis mindig mozog, még ha szarul is. Ellenben a légierőt szarul használja és a lévédelmet is. Az airspam és helispam ellen lényegében tehetetlen...
Vagy van az az érzésem, hogy nem igazán látod át, hogy hogyan kell a hadjárat térképen az egységeket mozgatni, hogy a morale és az induló CP magas legyen. A zónák elfoglalását sem kell erőltetni, 1-2-őt magadévá teszel és hagyod, hogy az ellen szétcsapja rajtad a fejét. Nem vicc, volt olyan csata, hogy 1+ CP generálással az MI 8-10CP generálással szemben két Leclerccel szépen lassan, de egy egész hadsereget fekszámoltam mikor a szűk keresztmetszet az volt, hogy össze tudom -e spórolni a teherautóra a pénz, mert a legnagyob baj az volt, hogy állandóan kifogytak a lőszerből. A sima jétékkal szemben nagy előny, hogy ha kinyírod a légvédelmet és több csapsmérő géped van, akkor szabada vásár. Az egyik javítás alatt van, a másik meg az alakulat felett. Szépen lassan, de ledarálod az MI-t. Persze a gond ott van, ha nincs erre időd.
Teljesen máshogy kell az MI ellen tolni, mint MP-ben. Mikor végig toltam a hadjáratokat eltartott egy darabik míg visszaszoktam a MP játékhoz, ahol nincs időlassítás és más...
Becsületből végigtoltam. A brit elsőre nehéz volt, másodjára gyerekjáték. A Kína + DK vs SZU messz a a legnehezebb. A szutyok egységekkel a végjátékban a A cat proto egységekkel jövő szovjetek ellen eszementen nehéz tud lenné még kőhülye MI-vel is. A többi gyerekjáték.
Kőhülye az MI miatt van csak esélyed a Kína + DPRK vs Szu-nál az ahol egy emberi játékos ellen esélyed sem lenne. A balfasz MI meg légvédelem nélkül rohamozik a legjobb harkocsikkal, amiket csak a HOT-os helikkel lehet kinyírni, mással nem...
A Japán hadjárat nagy és hosszú, de a csúcskat szovjet fegyverekkel séta a parkban megcsinálni
Az alap USA+RoK vs DPRK dettó. Semmi kihívás nincs benne.
A brit hadjáratban meg vadászgép spamat kell tolni, a rakétás Harrierek mindent kinyírnak vagy stunnolnak.
Az extra hadjáratot is letoltam asszem, az sem volt kihívás.
Mivel az idő korlátlanul lassítaható szétmikrózhatod az egységeket. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.04.07. 22:46:49
Van valaki aki single kampányt játszott RD-al? Számomra teljesen játszhatatlan. A gép mindig mindenhogy legyűr. Lehet meg kéne próbáljak ALB-vel zúzni kicsit.
Nem tudom, hogy ki tolja még az ALB-t, de ez a deck félelmetesen hatékony az én kezemben.
A nevetséges RD adatbázissal szemben a B cat. NATO légierő brutálisan erős még az A cat szovjettel szemben is. A Prowler volt, hogy egy rárepülésből három célt kapott ki és a Buk-M és Tunguska-M kivételével nem nagyon jelent rá semmi komoly veszélyt csak nagy tömegben. A Mirage helyett kirpóbáltam a F-16A-t 2xMk-84-gyel, de a Mirage jobb. A 8 bomba nagyobb területet fog és az átlapolás miatt a kisebb HE ellenére is használhatóbb. Ja és 4 db jön belőle 3XP-vel és 3 db kisebb XP-vel.
A Leo2 a legerősebb szovjet harkocsik ellen kevés tűzerőben, de a 15-ös frontpáncél elég durva ALB-ben, jól bírja a találatokat. A difi az az ALB-ben, hogy az iTOW is baromi pontos (60%) és itt még 22 AP-s volt. A kettő kombója eszméletlen. A 105 milis Abbot és a BKAN is félelmetesen gyorsan céloz, brutáljó elnyomás. A többit meg elvégzik ezek. Egyedül a T-80U az, ami még ezeknek is nagyon jól ellenáll, de a 3xA-10 megoldja a problémát aminek a Prowlerek elég jó SEAD fedezetet ad.
A svéd elitgyalogsának meg a Spetsnaz kivételével nemigen van ellenfele és a shock inf. sem gyenge.
Imádom ezt a decket. :)
Viszont a Red Dragon deck nem tűntik rossznak, csak kell mellé egy kis szovjet segítség is.
Leírtam. Csapatban random noobok ellen persze, hogy menne, ha ad más vadász és SEAD fedezetet. Az ellen meg jól tolta a csapatmunkát és simán lelőtt mindent, erőlködés nélkül. Hiába szedtem szét a páncéloserejét szinte veszteségek nélkül T-90 + C IV tankkal semmit sem tudtam tenni a brutális légifölény ellen...
Kipróbáltam a decket. Pontosan az történt, amit vártam. A B-5-ket mind lelőtték és a Szu-7 gépek is mind odavesztek úgy, hogy kinyírták mindig a célpont légvédelmi egységeket. A vadászok tették taccsra mindent és nem a légédelem egy kivétellel...
Hiába jó a gyalogság és a T-90 nincs normális tüzérség, csak aknavető és a légvédelem egy nagy 0. 4-es csoportban használva 3XP-s SA-3 semmit sem képes leszedni, csak nagyon véletlenül. Nem a top tier gépeket, a C kat Tornadokat sem.
Ez mind szép és jó, pubstompingban random noobok ellen... Probáld meg random csapattársakkal. Ott nincs olyan, hogy 6 db gép támad egyszerre csak a szokásos hülye játékos küld 1 gépet a semmi ellen...
Egy koordinált ellen meg behív 4 vadászt és volt nincs légierőd...
Igen, ilyen helyzetben nekem is működna az ÉK deck. És próbáld meg 70%+ winrates csapat ellen. Ott helyben szétcincálnak.
1-2 óra és megyek WG-zni. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.04.05. 14:20:28
Rosszul látod. Ma reggel három észak koreai dekkel hülyére vertük a kedves angol/német/amcsi ellenséget. Top tanknak a 3x3 T-90 bőven elég volt, azt meg látnod kellett volna, amikor egy ellenséges zónára egyszerre hat darab B-5ös old bombát.
Amúgy is, itt is érvényes a szabály ami az összes többi játéknál: a jó játékos bármivel jól tud játszani, mindegy mit adsz a kezébe, meg fogja találni és ki fogja tudni használni az előnyeit.
A baj az, hogy nekem nem számít a mennyiség. Ha fel kell használni az összes behívható egységedet, az nálam már régen rossz. Még a 40k-ig menő 10 v 10 játékban is igen ritka ez nálam. Namármost, ha a legerősebb Euro deckemnél ez van, akkor a DPRK-nál... :(
A DPRK deck jó lehet, ha van egy olyan játékos, aki mellette szovjet decket hoz. Akkor van SEAD támogatás és normális hk, de te meg spammelheted a gyalogságot és mellé az olcsó tankont. Önállóan semmire sem jó sajnos akárhogy nézem. 10 v 10-ben egy kooperáló játékossal NÉGY spammelőt vertünk le szinte veszteség nélkül..
Nos, akkor vágjunk is bele a lecsóba. Kezdjük, mondjuk az észak-koreaiakkal (a kelet- németekről írtam már lejjebb). Sajnos elég sokáig húzódott ez az iromány, nem volt elég időm írni és le is kellett tesztelni, amit leírtam játékban, de most itt van. Észak-Korea első és legnagyobb előnye az ugyan az, mint a hátránya. Az elmaradottsága ugyanis a játék a technikai hátteret bónusz százalékokkal jutalmazza. Ez Észak-Koreánál egészen pontosan 40% extra cuccot jelent, ami igen hasznos. Most röviden bemutatnám a deckemet, de létezik természetesen sok-sok más összeállítás is, elvégre ez ennek a játéknak a szépsége, ezekre időnként lehet fel is hívom a figyelmet. Később lehet, leírok néhány taktikát is, amit mostanában tesztelgettem.
Magát a decket ezzel a kóddal lehet importálni, ha valaki saját szemével szemrevételezné inkább:
Cho’nma-Ho CV(4db) (120pt) Ez egy egyszerű olcsó tank, amit maga a Nagy Vezír hegesztett össze a sufniban. Sokat ne várjon tőle senki, de a pofonokat (tüzérség, kósza Carl Gustavok stb.), mint az alternatívák. ÉS csak 120 pont tehát kifejezetten olcsó. És ezért kapunk egy könnyű páncélzatú tankot egy elmegy ágyúval, ami jó esetben maximum túl közel ólálkodó felderítő gyalogosra lő rá. Na jó ez az ágyú egy sz@!, de legalább van KP VT-nk a tankon. Itt megjegyezném, hogy talán 1-2 tankot leszámítva a koreai barátainknak mindenen van KPVT ami nagyon hasznos tud lenni. Nem egyszer daráltam már le vele túl közel ólálkodó helikoptert illetve gyalogság és könnyebb járművek, nagy tömegben tankok ellen is hatásos.
FOB: (1db) (75pt) Természetesen ez nem sima FOB. Ezt maga a Nagy Vezér látomásának megtestesülése…
Ellátmány:
Mi-4 (11db)(30pt) Ne is firtassuk a témát az egyetlen jó dolog benne, hogy van nekünk ilyenünk méghozzá olcsón és nagy számban a bónuszoknak hála. Ezért a kis teljesítményt párokban való használattal próbálhatjuk kompenzálni.
ZIL-130 (14db)(15pt) Ugyan az igaz erre, mint a helikopter társára.
Gyalogság
Na, itt aztán tökéletesen érvényesül a bőség zavara. Egyetlen hiányosság a konkurs hiánya, de azt ellensúlyozhatjuk 22db (!!) frissen 16AP-ra buffolt 20-ba kerülő fagottal. Most csak az általam használt egységeket mutatnám be azoknak is csak a 90’-es változatát. A bemutatottakon kívül van még lángszórós gyalog és valami hátrasiklás nélküli löveget használó izé, de azt nagyon nem ajánlanám. Ezen kívül van igla is, ami nálam hol bekerül, hol kikerül némi plusz gyalogos élőerőért, most éppen kikerült. Az érdemes még tudni az északi gyalogságról, hogy kifejezetten erős. A 90’-es cuccaik már bőven megütik a mércét páncéltörő kapacitásban is ezen kívül hiába sokkos vagy elit a megkapott bónusz miatt még így is egész sok van belőlük.
Yuckjeondae 90’(11db)(30+10pt) Elit nagy ütőerejű gyalogság. Én a magam részéről az ilyen gyalogságot magáért szeretem ezért BTR-60-ban szállítom, hogy a lehető legolcsóbb legyen, de a lehető legmobilisebb is. Egyenrangú ellenfele nyugati társainak, csak míg azokból 6-8 db addig belőlük 11db van.
Jeogockdae 90’ (17+11db) (31+25 illetve 30+20pt) Két slotot használok belőlük. Az egyiket Mi-8-ban, hogy legyen valami gyors mobilis desszant némi tűztámogatással a másikat BTR-80A-ba. A gyalogos sokkos tehát kifejezetten hatékony a felszerelése is jó egyaránt tankok és gyalogság ellen. Ezt is igen nagy számban lehet bevetni még így erősebb szállítójárművekkel is 11-11 tehát összesen 22db-unk van belőlük. Bochongsu (17db)(10+20pt) Egyszerű sima és nagyon olcsó tömeggyalog regulár képzettséggel és az ennek megfelelő fegyverzettel, igazából maximum néhány ház őrzésére lehet felhasználni illetve élő pajzsnak a rendes gyalogság előtt. Nem is használnám, ha nem lenne egy olyan egyedi szállító járműve, mint a VTT-323 Hwasung-Chong.
Fagot (22db) (15+5/10pt) Olcsó nagy tömegben rendelkezésre álló ATGM szerűség. Leginkább megfélemlítésre lehet használni. Ha az ember nem tudja, milyen rakéta jön felé, csak azt látja, hogy 8db rakéta akkor hajlamos a visszavonulásra. Amúgy erre a dologra bgabor911 hívta fel a figyelmet. Nálam különösebben nem működik, mert már egy rakéta mozgásából megállapítom meg abból milyen csíkot húz, hogy melyik rakéta is az.
Szállító járművek
Most a mi-8-asra nem térnék ki, mert mindenkinél van. A BTR-80A kicsit ritkább, de igazából egy gyors jármű, aminek van egy kifejezetten jó 30mm-es gépágyúja. A BTR-60 is gyors csak azon talán NSVT van csak. Az igazi gyöngyszem A Hwasung-Chong vagy mi. A KPVT miatt nem védtelen a közel jövő helik és szállítójárművek ellen, gyalogságot is egész jól viszi, de a lényeg rajta a föld-levegő rakéta. Maga típus amúgy az egyik legtöbbet macerált típus. Eredetileg strela 2 és sosung-po is volt rajta aztán kettéválasztották a két fegyverrel lett 2 db ilyen szállítójárművünk. Ezután a strela 2-őt 3 cserélték akkor igazán hatékony volt, most pedig a legutóbbi patchel ezt kicserélték valami 9M fene tudja mire, tulajdonképpen a sima BRDM-2 Strela rakétája 10%-al kevesebb ACC-al. Nem túl pontos, vagy nagy erejű, de ott van mindig a gyalogság közelében és elég sok is van, menet közben is lő. Maga a platform amúgy egész jó úszóképességekkel is rendelkezik.
Support:
Ez a rész nekem mindig is problémás volt. Én 3 slot légvédelmet és 2 slot tüzérséget használok. Nehéz-közepes rakétás és gépágyús légvédelmet valamint rakétás és hagyományos tüzérséget. A fő problámám pedig a BM-24 VTT-323 mortar és KOKSAN hármas okozza. Folyamatosan variálom épp mire van szükség, de mostanra nagyjából mindig BM-24 + mortar párost használom. Ez É-Koreánál a következő jelenti:
BM24(6db) (50pt)
Napalm rakétás tüzérség, 2db 3-as csoportban szoktam használni vagy egyesével egy nagyobb terület befedéséhez. Nem olyan erős, mint a Buratino, de annál jóval nagyobb range van. VTT-323 120mm(8db) (40pt)
Nincs sok minden egy sima 120mm-es mortar. Kb ugyan azokkal a statokkal mint az összes többi, csak itt sokkal több van belőlük.
PON’GAE2 (8db) (55pt)
Régen nagy előnye, volt a nagy robbanóereje, de mostanra a többit felhúzták mint 9-re ezt pedig levették 10-ről 9-re. Így maradt egy eléggé közepes nehézlégvédelmünk, csak 2db rakétával, ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy mindenhova 1-2 Zil kíséri.
PON’GAE 3 (8db) (50pt)
Egy sima Strela-10M. Infrás és egész sok van belőle egész olcsón.
M1992 SPAAG (8db)(55pt)
Radaros SPAAG kifejezetten jó 2800-as rangel heli ellen. A pontossága pedig a tűzgyorsaság miatt kifejezetten jó. Van egy kisebb hatótávú, olcsóbb és radarnélküli változata is.
Tankok Ez a rész kicsit necces. A fejlesztők igen nagy jóindulattal adtak T-90S harckocsit, amiről szerintem legfeljebb csak álmodhatnak a mai napig. De ezen túllendülve a többi cuccok csak támogatni tudja a T-90-ent illetve golyófogónak jók az áruk miatt.
T-90S (3db) (175pt) Ugyan az a tank, mint az orosz T-72BU csak a SVIR rakéta maradt ki ezért 5 ponttal olcsóbb. Illetve az É-kor bónusz, miatt 3db is behozható belőle, ami azért nem rossz.
CH’ONMA-HO IV (2*14db)(65pt) Először egy kis érdekesség. Amennyiben információim pontosak a tank neve pegazust jelent. Miért neveztek el egy ilyen mesebeli lényről egy tankot? Az ok nagyon egyszerű, hitük szerint Kim Ir Szen ilyenen lovagolta védte meg a kapitalista-imperialista gonosz amerikai katonáktól az országot. Maga a tank az, ami egy másolt T-62-es. Nem túl pontos és nem is túl erős a páncélja sem túl jó, de legalább a mienk. A t-90 tűzfedezetére használható, önálló akcióra csak korlátozott mértékben lassúsága és a fenn említett hiányosságai miatt.
SINHUNG (22db) (25pt) Nos, ez egy tankszerű izé. Különleges képessége a mozgás illetve úszás. Speciális esetekben akár még találat elérésére is képes lehet az ellenség 100m-es körében. Legalább sok van belőle nagyon olcsón. Van rajta Sosung-Po nevezető csodarakéta is. Ez annyiban jobb, mint a Malyutka(most hirtelen nem tudom, hogy kell írni), hogy nagyobb eséllyel megy az ellenséges célpont irányába, cserébe néha még a könnyű járművek leküzdésére sem elég 1 találat… Miért van akkor bent? Mert olcsó, sok van belőle és úszik. Tehát ha kombináljuk ezt a gyalogsággal és egyéb úszó alkalmatosságainkkal remek kis tűztámogatást tud adni az épületekben megbúvó imperialisták ellen. Illetve nagyon jók előretolt egységként. Elvégre, ha beléjük áll egy milan, HOT vagy TOW nem igazán ejtünk értük könnyeket, ha cserébe a t-90-esünk komótosan agyonlövi a kellemetlenkedőket.
Recon
MD500 recon heli (6db) (65pt) Sima egyszerű felderítő helikopter semmi különleges.
M1992 felderíti páncélkocsi (???) (8db) (45pt) Very Good optika, konkors, gránátvető és tud úszni is. Mi kelhet még? Jah és csak neki van eme remek rakétából szóval megbecsülendő tákolmány.
Jeonchaldae (2*6db)( 25-15 és 25+10pt) 2 fős recon team. Remek rejtőzködő képességgel. Mi-4 és BTR60-as szállítójárművekkel használom. Ha ezek bebújnak valami bokorba, hát ember legyen a talpán, aki kiszúrja őket. Nem biztos, de talán ők az egyedüli női egységek.
Járművek TO-55 és ZSU-57 a többit el is lehet felejteni. Nálam most ZSU-57-ből van két slot .
ZSu-57-2 (2*17)(20pt) Nagyon megszerettem ezt a kis járgányt. Legalább 2-es csoportokban csatárláncot alkotva sikerrel lehet kipucolni egész erdőket. Ugyan ezzel a módszerrel elég kis ráfordítással párokba némi közöket hagyva igen nehezen „átsunyulható” az ellenséges gyalogság számára, nem egyszer 2 db ZSU-57-es sikerrel ölt meg egyszerre 2-3 elit gyalogot is, sérülés elszenvedése nélkül.
Helikopterek Ez a legnagyobb gyengesége szerintem É-Koreai hadseregnek. Nincs semmilyen helikopterük, amik bevethetők erősebb tankok vagy más helikopterek ellen. Így tehát csak suppressre illetve pofonfogónak alkalmazhatók. No meg gyalogos hentelésre. Erre a célra viszont kifejezetten jófélék. Én csak a Mi-25-öst alkalmazom, de azon kívül vannak még más típusok is.
Mi-25 (8db) (60pt) Régen viccesebb volt akkor csak 40-be került, emlékszem az első meccsemet É-Koreával menetem 4 vs 4 –be 6 random emberrel molnival egy csapatban és a végén ezeknek a cuccoknak a gyors beküldésével meglepetésszerűen kiütöttem 3 kommandot és így épphogy feltikkelt győzelemig a pont. Páncélozott járművek ellen csak korlátozottan alkalmazható egyedül a puha célpontok megsemmisítésére illetve páncélzata miatt nagyobb koalíciós helikoptersereg élén, mint indikátor illetve rakétafogó.
Repülők Nos, némileg –hmmm- elaggott a légierő. De használható, ha ügyesen használjuk.
Míg-23ML(3db elit)(95pt) Olcsó, elit, és van. Párban van esélye 50%-os veszteséggel kalkulálva a modernebb típusok ellen is. Helikopterek ellen gyenge az R-60M így azok ellen nem javaslom, hogy beküldjétek. ÉS mindig legalább 2 de inkább mint a 3 menjen különben lepuffantják őket.
Míg-29 9-12b (3db rookie)(130pt) Régen nagyon nem szerettem mivel nincs semmilyen radaros rakétája. De mostanra kifejlesztettem a taktikát. a Míg-23-assal vegyese bevetve igen hatékony. Míg a 23-as egész távolról lő addig a 29-es a közelharc mestere. Jól fordul és nagy robbanóerejű az infrafejes rakétája talán a míg-25 után a legnagyobb. Elég keményen le tudja robbantani a heliket mivel egyszerre lő rá a két fajta infrás raksival meg a gépágyúval is.
Su-25k (3db)(110pt) Egy sima Su-25, egyetlen különbség e között és a többi piros ország gépe között, hogy erről lespórolták a 240mm raksikat. Tankvadászatra kifejezetten jó.
F-5 (5db) (60pt) Ez egy régi míg-15-ös, de legalább van napalmja és nem különösebben drága. Más gépekkel keverve szoktam bevetni így csökkentve a veszteségeket.
B-5 (3db) (160pt) A játék leg kegyetlenebb bombázója. Régen sokkal durvábbat ütött azóta nerfelték a bomba erejét és a gép árát is növelték, de még mindig nagyon kemény. Meccs elején 1-2 ilyen el tudja dönteni egy városért folytatott harc kimenetelét. Maga a gép amúgy tökéletesen leírja mi is az Észak-Koreai hadsereg. Adott egy szovjet cucc (Il-28) annak a butított változatát licencbe gyártotta kína H-5 néven és ennek az exportváltozata jutott el 20-30 évvel később Észak-Koreába.
Kicsit hosszabb lett az egységbemutatást, mint terveztem, de remélem azért fogyasztható méretű maradt.
A szovjet mecha deck egész érdekes a support sem gyenge. A kékhez képest mindkettőben van használható harkocsi.
Amin meglepődtem, hogy a B cat mecha kék mix deck több, mint egyszer működött A kat játékban is. A mecha specializáció miatt nincs jó A kat harckocsi, csak a legjobb B kategóriásak. Chally I és Leo 2A1. Akkor gondoltam legyen B kat, hogy sok másra is teljen. TOW2 platfromok vannak ekkor, tehát jó vastag páncél kell elöl és a ATGM teszi dolgát. A baj akkor van, ha szovjet armored deck jön, mert azok elite szinten szétlövik az öszes ATGM patfromodat és akkor is baj van, ha a térkép nem teszi lehetővé kihasználni a nagyobb indítási távolságot vagy az ellen ismeri az erdőbe betolatós trükköt. Mikro kikaptam vele, akkor ilyen esetben történét....
A kat más mecha deck szerintem életképtelem, mert semmi sincs. Ha hazaérek, akkor megmutatom azt a decket. Megnézném, hogy a ti általtok említett deckek hogyan néznek ki.
Hogyan lehet ezekkel a gyenge nemzetekkel játszani? Egyszerűen a legdurvább top tier tankok ellen nincs semmilyük és normális játékos ellen az életben nem lesz oldalról találat ezeken. ÉK-val ötletem sincs, hogy hogyan lehet játszani, ahogy Kínával sem. Egyszerűen szarok. Sokan próbálkoznak spammel, de az sem nyerő csak a marhák ellen, akik csak top tier tankot használnak és semmi mást, mert hiába van nagy tűzerő, ha ritkán lő, azért kell a "cső mennyiség is". Ha van 2-3 normális med tank - armored deckben főleg - akkor simán lenyomnak minden spam-et végszükség esetén meg a légierő aztán gyalul. A nerf óta a 40%-ot base ACC SA-3 semmit nem ér.
A WPACT minoroknál kicsit jobb a helyzet, de ott sem sokkal, az AGM gépekkel lehet megoldani a problémát és legalább SEAD is van legalább az egyiknél. Vadászgép meg viszont nemigen van. A keletnémet MiG-29 9.13 elmegy, de a másik kettőnek nincs normális A kat gépe emlékeim szerint. A 3-ból egynek van valódi top tier tankja.
A svéd nagyon erős national deck lenne, de egy bibi van vele. Az AIR tab. Nincs SEAD. Anélkül meg A cat környezetben operálni öngyilkosság.
Nemigen tolok national deckkel sima lobbyban, de régen a RoK egészen durva volt. Két A cat SEAD gépe csak neki van, ami egyben vadászfedezet is, és egész jó csapásmérőik vannak. Van jó ATGM platfrom és heli is, ezen felül 3x top tier arty és egész jó légvédelem. A gyalogság első osztályú. Egyedüli baj a K1A1-nél a nagy tűzerő ellenére csak 18-as frontpáncél. 150 CP-ért félelmetesen törékeny eszköz, de ez megoldható úgy, hogy a K1 megy elől és fogja az első lövéseket.
A német deck is jó lenne, de ott meg a vadászgépekből van túl kevés és helyette nincs long range SAM és nincs top tier arty sem. Ezt leszámítva mindenben királykategóriás kivéve harci heli, mert csak törékeny ATGM platfrom van.
Francia decknél a Leclerc 20-as front AV-je éppenhogy elmegy az árárét, de a többi tank papírpáncélos. A Rafale és Mirage-2000C állat, de a SEAD és csapásmérő légierő katasztrofálisan szar. A support része viszont maga a mámor. A Crotale és Roland 3 nagyon odabasz, Ceasar és aknavetőj zsír és még van egy free slot. Gyalogság szuper, 15 fős elite és jó shock gyalogság is. Nagyon kevés durvább nyugati helirush van, mint a francia. Van HOT II igazi harci heli is (nekik van a HOT II-es Tiger asszem és nem a németeknek) és a 3 AP-s ágyús heli valami űberbrutál.
Ezért a kedvencem az Eurocorps, mert a két legjobb national decket kombinálja össze. Olyan AIR és páncélos tabja van, hogy a jenki segget csókol neki és a gyalogsága meg reggelire megeszi a jenkit. Még TOW2 szárazföldi platform is van, egyedül a harci helikben jobb a jenki deck és az egyedi ATCAMS.
Én csak nemzetekkel tolom, koalíciós decket nem csinálok. Kék oldalon svéd természetesen, és az angol és francia deck is nagyon jó. Piros oldalon az észak koreai és a keletnémet ami nagyon jó, de a lengyelt is szeretem. Szovjetet szinte sosem játszom, az az easy mód a játékban, és kell a kihívás.
Ja és vegyes dekk temészetesen, nekem nem ér meg plusz két xp szintet valaminél az hogy cserébe az eszközeim feléről le kell mondanom. Utoljára szerkesztette: bgabor, 2015.04.01. 20:13:45
Én a magam részéről bármivel eljátszok amit a kezem ügyébe kapok. Bár a specializációkat nem szeretem, időnként hozok marinet amikor a pálya azt kívánja amúgy meg sima alappal tolok. Most nincs rá időm, hogy részletesebben belemenjek, de majd holnap kifejtem.
Ui.: Az, hogy mi a kedvenc deckem az változó mivel olyan 10 meccs után ráunok és váltok. De nagyon szeretem pl a k-németeket, észak-koreát és kínát, a többivel is szívesen játszok de ezeket szeretem a legjobban. (Itt megjegyezném, hogy orosszal ritkán játszok mert egyszerűen túl sokat játszottam velük és nincs abban semmi kihívás, hogy mindenből a legjobbal tolom, bár ez nem minden tekintetben igaz). Kék oldalon egyértelműen a svédek a kedvenceim bár a franciák is tetszenek.
Kis közösségi közvéleménykutatás. Kinek mi a kedvenc és leggyakrabban használt deckje vagy specializáció, amit használ és mi az amit még kipróbálásra sem tartott értelmesnek?
Mi azt amit soha? Support és motorized deck. Harkocsi nélkül nem tudok játszani... Kína és Észak-koreával soha nem játszom, annyira gyengék az én szememben. Még az új "csak minor nation" játékban sem választanám egyiket sem csak akkor, ha nagyon erős kooperáció van TS-en.
Airborne deck nagyon ritkán, ha más hoz nagy erős tankos decket. Akkor azt tudom sok repcsivel támogatni meg akkor a gyalogság is szerephez jut. Hiába van ég TOW2 platfrom is, csak gyalogsággal támadni én nem tudok...
Számorma a királynő az armored specializáció, azon belül is az Eurocorps armored. A legerősebb és legválasztékosabb harckocsikkal bír. A németek harkocsijai úgy általánosan erősek a maguk árkaegóriájában. Erős páncél, nagy tűzerő, pontosak és gyorsak. A francia hk-k már csak a 60 CP felett használhatóak. Nagy pontosság, de sokáig stab nélküliek, viszonylag jó AP power, gyorsak, de papír pánéllal. Erősen páncélozottakkal kell vegyíteni őket. Amiért az Eurocorps armored a kedvencem az, hogy itt jár a legkevesebb hátránnyal a specializáció, sokkal több előnyt ad, mint amit cserébe feláldoz az ember. Ugyanúgy megmaradt a legjobb MANPAD (Mistral) és SUP légvédelem (Roland 3, SACLOS-os AMX és Gepard AAA), a legerősebb mortar, de ami a legfontosabb, hogy van jó shock gyalogás és 10 fős shock recon inf. Az egyik legjobb tank CV-vel bír, conquestben atombrutál. Ami még armored és szóba jöhet az a jenki, de a légierő gyengesége miatt nem szeretem. Vicc, de az Eurocorps AIR tab erősebb. (Mondjuk a jenkinél mi nem jobb...?) A Tornado ECR maga az emberiség elleni bűntett... Rafale 3000L fuel miatt jól CAP-el és van még F-4 KWS és Mirage-2000C is igény esetén. Ha csak két card vadászt viszek, akkor 2x2 Tornado IDS elég szép csapásmérő erő, vagy egyik Tornado helyett lehett a 8 bombás Mirage. A tűztámogatásnál igaz, hogy nincs top tier arty, de asszem van MLRS, ha igény lenne erre. Helikopternél is megmarad a HOT II platfrom, VHC-nél meg van TOW2. Elit gyalogságon és top tier arty-t leszámítva szinte semmi lényegeset nem veszít az Eurocoprs. Az 25 CP-s Elite ősrégi tankkal meg elég szép tűztámogatást lehet adni még a shock gyalogságnak is és számolatlanül van belőle. A 35-40 CP-s AMX-30 is jó támogató az autocannon miatt főleg elite szinten.
A jenki armored decket azért szeretem, mer ennyi nehéz tankkal csak az szovjetek bírnak. A gyalogság most már nem katasztrfoálisan szar, de a légvédelem az már elég pocsék. PIVAD-snak a lőtvája túl kicsi, Mi-24 spam simán ledarálja, hát még Ka-52-vel... A Chapparal félelmetes lőtvája meg szitne semmit sem ér, mert 0 páncél és 5 HP. Az első véletlen mellé eső bármi is meglöli. Armored deckben nincs Patriot sem, marad a tetűlassú Hawk... ---> Csak utakon mozoghat = könnyű célpont.
Nagy nehezen tegnap sikerült egy kb. kiegyenlített - sajnos csak stat alapján - RD tactical game-et tolni a navy nélküli D-Day térképen. Kicsit sok volt a nem kooperáló amatőr, de a 3 legértelmesebb játákos velem azért lehozta a meccsett.*
Az ellenfél 6 ezer pont táján már cirka 2k ponttal vezetett, de egyre több zónát vontuk irányítás alá, és egyre több CP-t kaptunk. Egyik játékos dupla Leo2A5 ellen spammelte a régi szar T-72-őt... Sokszor majdnem meghaltak ezek dögök, de valahogy mindig megúszták 1-2HP-val. Végül oldalról kapták el Moto '90-jeim őket. Onnantól fogva dara volt.
*Olyan gyökerek voltak, hogy a Leo2A5 előretöréskor flare jelzés ellenére basztak visszavonulni és egy rakás légvédelm egységet daráltak be.
A játékk közepén úgy tűnt, hogy nem lesz győzelem, de szerencsére sok idő volt a több zóna általi plusz bevételt értelmesen felhasználni, mert legalább volt néhány kopperatiív játékos...
Értem ezt ezalatt, hogy a legtöbb légvédelmi egység nem rendelkezik űberbrtál stattal, de a SEAD gépek sem. Ez igaz a tankoktól kezdve mindenre. Ezzel szemben az egész WG A cat játék szinte a "fej vagy írás" kimenetet mutatja, és ettől csak ritkán tér el, ha peched van...
Inkább ma ALB-ztem egyett. Istenem itt is 3 v 3-ban egy teljesen és egy félgyökér volt - az egyik még ki is zuhant - de egydül lehoztam a meccset TD-be. majdnem 8k killből egyém volt 5,5k tája... Uppsalán egy ideig két fronton harcoltam.
Összességében jobban szeretem még mindig az ALB-t. A légierő fényévekkel jobban használható az én játékstílusommal. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.03.29. 22:09:05
Nálam most érte el azt az WG, hogy pihentessem megint. 1 óra alatt nem tudtam olyan szobát találni, ahol nem pubstomping megy. Vicc... Az Eugen meg dugja fel magának, hogy nem volt képes 2+ év alatt egy matchmaking kódot heggeszteni....