Sokra nem nem is kell komolyan venni én se veszemm megégettem már a skyrmnál magam többet képzeltem mint ami lett. itt ha nézed fenti kis videot ahogy körötnek egymás körül a történet minden ebbe az irányba mutat. :) nem mondom hogy nem lesznek emotok meg social part de ez nem egy GW2 lesz már csak azért sem mert nehezebb a harcrendszerre legalábbis ez a véleményem. Igaz csak vidok alapján tudom a gw2-t elemezni de azt még rpgnek nevezném hagyományos értelembe ez nem az lesz. Nem érzem hogy a TEs veszélyeztetné a GW2-t Jól meg fognak férni egymás mellett. Aztán majd kiderül
Hatalmas nagy targyi, de legfokepp fogalmi tevedesben vagy, ami nem gond, de potolni kellene a hianyossagokat, mert igy bar te azt hiszed, korrekt kovetkezteteseket vonsz le, pedig nem. Kozel sem.
social Ezt egy volt guild társ küldte, példaként anno amit hiányolt nálunk. Vannak random guild eventek. Talán nem is a készítõktõl függ ez igazán, hanem akik játszanak vele. Mindegy ez az én véleményem. Persze az üzemeltetõ az igényeknek megfelelõen fejleszt. Miután mutatóba nekünk is van már guild hall eventekkel. De az igazi amikor erre egy készítõ hangsúlyt fektet. Persze csak akkor van értelme ha van érdeklõdõ. Nálunk sincs rá nagy érdeklõdés. Igaziból pont a role playerek azok akik nagyon igénylik ezt a fajta részt. Leírtam miért gondolom így aztán majd kiderül. Elég sok minden bejött a korábban elõre leírt véleményem amit tényleg elolvastam, pl Guild wars kapcsán anno. Elõtte Riftre is jól eltaláltam milyen lesz. Úgy gondolom a TES kapcsán se fogok tévedni. Benne van a lehetõség hogy esetleg A Zenimax megpróbálja kivenni a védekezõ rész fontosságát mondjuk nem lesz differencia a védet vagy nem védet ütés között, vagy nagyon leveszi a karakterek mozgási sebsebégét. És lehetne folytatni De ezt nem gondolnám hogy ténylegesen meg mernék tenni. Nagyon sok ember van aki pont emiatt várják a TES-t. És annak idején Frednek teljesen igaza volt amikor írta nekem ne várjam el hogy más legyen egy TES. Ennek errõl kell szólnia :)
Megint ott tartok hogy magyarázkodok.:) A GW2-nél elõre beszéltek róla hogy kiemelt lesz a social tartalom az egész a lore, a kis companionok a "bugyuta" petek meg minden része annak hogy sikeres lett mint egy social játék hiszen az mmo ezt is jelenti. És igen ha megvan az a rész akinek ez fontos akkor azt fent lehet tartani. Semmibõl nem keletkezik. Vannak csodálatos rp eventek a Progenitoron is az SWTOrba de attól még az SWTOr nem egy social mmo. Hogy vannak benne social részek minden mmo-ba vannak. de egyetlen egy rps ismerõsömtõl sem hallottam hogy az swtor után sírt volna a GW2-vel játszva. Csak fordítva. miért nincs ez miért nincs az etc. .
Nagyon jó a banner, bárki munkája is. Az animációban a fejek fantasztikusak, szinte emberiek. A Dead Space 3 launch trailer végén is szinte valódi a feje.
Wiki Ez szerintem egy nagyon nagyon jó rövid összefoglaló. Jó kis kép milyen lesz kb agama. egyetlen egy kis infot nem tudtam össze szedni, annyit hallottam lezs esetleg player guild de ebben se vagyok biztos semmit nem találni . Nem foglalkoznak ezzel a részel annyira de ha beírod a keresõbe a guild szót lehet egy oldalt se kapsz rá egy hete próbáltam semmi nincs. És a playerek kérdései közt se nagyon. Lehet Fred tud róla õ nagyon sok infoval rendelkezik. De 10 hónappal a megjelenés elõtt amikor már szinte csak a tesztelés elõtt azért ennél több kellene. A Gw2-rõl miszerint esetleg lesz dinamikus social event 1 évvel a megjelens elõtt olvastam. itt meg szinte semmit nem tudok összeszedni még a hivatalos oldalról se.
Könyörgöm...szerinted ez most azt jelenti hogy nem lesznek benne plyer guildek vagy azt hogy nem osztották még meg velünk ezt az információt így nem tudunk róla semmi ( mint sok minden másról )!?
En mar feladtam. Abban bizok, hogy barki, aki nem ismeri a jatekot, nem veszi komolyan egyetlen mondatat sem a sracnak. Turelmes ember vagyok, de egyszeruen keptelenseg ezeket lereagalni. Olyan, mint egy szovivo, akitol kerdezhetsz barmit, mondhatsz barmit, csak az elore megirt 3 mondatot hajtogatja, mikozben a studion kivul mar meg akarjak lincselni...
Lehet. saját meglátásom, és ez a Bethre igaz volt. Arról nem beszélnek amire nem helyeznek nagy hangsúlyt ez nem azt jelenti hogy ha lesz nem lesz jó. Azért tettem be a wikis linket. Nagyjából a váz már megvan. Van számomra pár hihetlen dolog még. amit pár helyne olvastam és ebbe is benne van miszerint az npc-k élni fognak mint a tes-be kb. Nekme úgy tûnik igyekeznek maximálisan vissza adni a TEs világát egy mmo-ba aztán majd kiderül ez mennyire sikerül. Ami esetleg érdekes az az hogy hasonló quest rendszer lesz mint a Gw2-be vagyis group invite nélkül is a területen lévõ minden résztvevõt beszámolja. Egyenlõre nekem úgy tûnik ez a játék guildok nélkül is mûködne.
Valojaban eleg sok infot lenyilatkoztak mar, millionyi dev interju, fejlesztesi naplok, szinte minden heten nyilatkozik valaki faszbukon vagy twitteren feltett kerdeseket megvalaszolva, stb. Amikor az elozo kollega azt irta, hogy kesz van a jatek, akkor pl hatalmasat teved, mert nagyon sok minden jelenleg is fejlesztes alatt all. Pl teljesen hianyzik a jatekbol a crafting, az egyes jatekstilusok is folyamatosan formalodnak (melee, ranged, caster), vagy a sneaking - amelyre minden karater kepes - szinten kialakitas alatt. A crime rendszer is (mivel lesz bounty a gyilkossag es tolvajlas miatt) is gyerekcipoben meg. Es meg lehetne sorolni.
Azt pedig nagyon de nagyon felve merem megjegyezni, hogy direkt beepitenek minden jelenleg elerheto social featuret a jatekba, hogy a leheto legkonnyebben lehessen majd baratokat es tarsakat talalni, es kialakuljon a kozosseg (lasd twitter, google+, faszbuk vagy tarsai ingame jelenlete). Persze, mint ma megtudtuk, egy game attol szocial, hogy van benne emote meg kis pet, de valoszinuleg lesznek ilyenek is... (lol)
Arrol nem tehetek, hogy a kollega osszekeveri az mmo-k szocialis ficsorjeit a szerepjatek ficsorokkel, es ez alapjan valoszinusiti, illetve attol teszi fuggove a szocialis ficsorokre valo igenyt, hogy kepes e vedekezni a jatekos a pajzzsal/vagy kiterni egy tamadas elol, vagy fakezu es nem...
Jó Fred szerintem így is leszóltok hogy sokat írok tételezzél fel rólam annyit hogy nem keverem össze. Õk az egyik alap réteg akiknek fontos a social. De a GW2 social része nem csak rájuk épül mindenkire aki csak jól akarja magát érezni és még a questek nélkül is elvan egy játékba. Nagyon sok ilyen ember van nem véletlen játszanak többen mmoval mint solo játékkal. De láttom élvezed hogy belém rúghatsz lehet nem nagyon bõ a szókincsem mindent kifejezni mint neked. De állj hozzá pozitivan én is azt teszem veled kapcsolatban.
De msot erre hogy reagaljak? Direkt mondtak, hogy lesznek guildek, es - kapaszkodj meg - egyszerre tobb guildnek is a tagja lehetsz. Lasd GW2. Amit maguk a fejlesztok sem tudnak, hogy az adott illeto lehet e tag egy masik frakciobol, leven az account(szemely) csatlakozik a guildhez, es nem egy karakter, vagyis egy-egy masik frakcios alt eseteben kerdeses a megvalositas.
Ellentetben veled, vagyok olyan barom es idiota, mint regi jatekos, aki szereti a TES vilagat, hogy az elmult honapokban vegigolvastam majdnem minden cikket, megneztem minden videot, vegighallgattam online streameket, stb. Ezert is korrigalok, ha hulysegeket irsz vagy gondolsz. Csak, te ezeket nem vagy kepes elfogadni, vagy megerteni, vagy nem tudom.
Ha az autopalyan napok ota szembe jon veled mindenki, dudalnak, integetnek, razzak az okluket feled, akkor lehet el kellene kezdeni gondolkodni azon, hogy nem udvozolnek, hanem a rossz savban megy...
Hihetetlen, beírásaim zömében magam védem. Magyarázom amit írtam most is a végén semmi köze ahhoz amit írtam. Foglalkozok vele te mit írsz vagy más mit ír? Egyetlenegyszer leszóltam valakit a véleményéért? Legfeljebb leírtam szerintem ez nem így lesz. Annyira nem vagytok képesek mint én hogy tiszteletben tartsátok a másik véleményét? ennek a kibaszott sok felesleges beírásomba magam védem, meg magyarázkodok. Láttatok tõlem egyetlen egyszer is hogy nem tartottam tiszteletben a beírásotokat? A világ amiben játszok meg akikkel játszok egyszerûen nem teszi lehetõvé hogy ne tartsam tiszteletben amit te írsz mert nincs ilyen. Legfeljebb ha felhúzzátok az agyam. Keresetek már olyat hogy egyszer is azt írtam volna hogy baromságokat írsz vagy miért írsz ilyet? Nincs jogom hozzá ? Zavar hogy jósolgatok? És? Igen néha sokat írok enélkül is ha magyarázkodnom kell kitörlitek és kész. Egyetlenegyszer nem fordult elõ fred hogy nem tartottam tiszteletbe amit írsz és lehülyéztelek. Meg lekicsinylõ megjegyzések. Megkéritek a rendszergazdát és törli. De ez a mostani is. Persze nem csak rád vonatkozik.
Mi volt baromasság? A tes rendszer? az hogy nem látni milyen player guild lesz ha lesz? Az hogy gw2-es quest rendszer lesz esetleg az npc-k élni fognak? Hogy határ lesz a frakciók között és járhatatlan lesz vagy mi?etc.,etc. Az meg a te véleményed hogy a real-time blokkolás az bagatell egy mmo pvp-ben és én hülye vagyok meg legfeljebb béna, a különbség az hogy én nem hülyéztelek le azért mert nem így gondolom és ehhez jogom van!
Mi lenne, ha kicsit lepihennél végre, keresnél valami más elfoglaltságot, mint hogy elméleteket gyártasz és telefosod a topikot oldalakkal teljesen fölöslegesen, mert kb senki el sem olvassa már amit írsz... Ha fel szeretnéd hívni magadra a figyelmet, ez nem az a hely erre, ha meg nem, akkor meg kapcsolj takarékra, a saját érdekedben.
Amit fred ír igaz pl a craft nincs kész és pár dolog szintén kivitelezés alatt.De a Zenimax/Beth nem ad ki félkész játékot egy ilyen méretû játék teszteléséhez minimum egy év kell tehát zömében meg kellenek legyenek, ha nem akkor csúszni fog jelentõsen. Ami nincs kész arról nem is írtam semmit. Szerintem ami jelentõs dolog, az a craft, mennyire nincs kész nem tudom, a guides oldal azt közölte, hamarosan a craftról is több info lesz. Ha nagy gond lenne akkor hamarosan csúszás bejelentés lesz elvileg, szerintem.
Na pickpocket pl nem lesz lehetseges baratsagos NPC-tol, csak elvileg ellensegtol, illetve sajat teruleten belul marad a "sima" stealing. Emiatt a Crime/bounty rendszer, amin gondolkodtak, az is lehet kimarad. Apro kis infok ezek, egy-egy interjuban elhangzo egy-egy mondat, de a betaig nem lesz maskent, ezzel kell beerni.
omg <3 toppp & so much reference like lotr - deveregetiazérzést^^:3
Ne válaszoljatok már neki. Tök felesleges. Csak telefossa a topikot szarságokkal.
esküszöm nem trollkodásból, de pl. én elsõ blikkre egy az egyben átugrottam az utóbbi ~50 hszt tudjukki miatt, viszont ezekben a hszekben érdemi infó van:
http://esorecruiting.webs.com/ na ezt elég nagy hülyeségnek tartom, még fb-n is lehozták - nemzetközi guild recruiter...elég lámaságnak hangzik, legalábbis azzal a szöveggel amivel reklámozták, most meg még oly fölösleges is.
Pedig nem az, sot... :)
Sokan lesznek, akik nem egy nagy tarsasaggal erkeznek majd jatszani, hanem egyedul vagnak neki a kalandoknak, vagy max 2-3 barattal. Nekik jol johet, ha elotte latjak, kb milyen guildek, milyen felfogasban lesznek a jatekban, melyik oldalon, milyen kriteriumokkal, esetleg milyen nemzetiseguek, stb.
Passz. A valasztott faj meghatarozza eleve a frakciot, lehet nem kell ezt kulon ket lepcsoben majd kivalasztani. A karakter generalasrol egyelore annyit tudni, hogy testsulytol a korig, arcelemeitol a kiegeszitokig bezarolag eleg reszletesen be lehet allitani amit akarunk, majd utana jon a class valasztas.
PVE contentben lvl1 es lvl50 kozott csak a sajat regiodban tudsz kvesztelni, nem talalkozol a masik ket frakcioval. (sajnos). Emiatt ugyan lehet egy guildben barki, de maximum csetre hasznalva a dolgokat, leven segiteni nem tud. Viszont, ahogy pvpre kerul a sor (50-esen vagy 50-esre skalazva Cyrodiilben), felmerulhet az "osszeferhetetlenseg" dolog is, hiszen igy olyan csapatmozgasokat is tudhatsz gchatrol, amelyeket nem lehetne, illetve tudjuk nagyon jol, hogy ellenseges frakciok kozotti kommunikacio sose volt egy irodalmi felolvaso est, kar lenne ezzel probalkozni, halott ugy.
Szerintem - mivel tobb guildhez is csatlakozhatsz -, frakcionkent lesz egy recruit hatar, vagyis barki belephet barmilyen guildbe, de csak az adott frakcio beli alttal(karakterrel) fogja latni a gchatot, vagy tudja elvezni a guild elonyeit (bonuszok, gbank, stb). Hasonlo elven, mint a GW2 "represent" elve.
vedd el kislány nyalókáját, ez a lore nem errõl szól
tényleg, Fred: van valami részletesebb leírás a játék alapkoncepciójáról, a story-ról? meg említettetek valami nekró fõmuftit is, róla sem tudok semmit
Az egyik deadra Herceg unalmaban gondolt egyet, es ugy dontott, most o probalja meg elpusztitani a vilagot. O volt Molag Bal, lelekrablo nekromata isten. Hogy e terve sikeruljon, lepaktalt a hatalmert barmikor barmire kepes Imperial nep par vezetojevel (tehetos csaladok a felso tizezerbol), akik segitsegevel lenyegeben atjarokat nyitott a helyi pokol (Oblivion) es Nirn (a vilag ahol jatszodik, ezen belul majd Tamrielen fogunk bolondozni) kozott, osszemosva a ket vilagot, ami miatt az osszes "pokolbeli" demon atruccant hozzank garazdalkodni.
Ha ez nem lett volna eleg, akkor Molag Bal - erejet bemutatando - konkretan megolt millio host, es/vagy beszipkazott millio es millio emberi es mer lelket (lelket elnyelni a TES sorozat egyik fontos resze), egyuttal szolgava teve a lelkek gazdait, akik jelenleg a Tamrielen pusztito Daedrak mellett a skeleton es zombi seregben szolgalnak, es pusztitjak a tuleloket.
Kb innen indulunk, a jatekos is elvileg egy ilyen "slave", aki valahogy magahoz ter, es elindul, hogy felszabaduljon, vagyis visszaszerezze a lelket, majd jol s*ggberugja Molag Balt, es az Imperial csatlosait a Cyrodiil tartomanyban zajlo nagy ossznepi tancmulatsag vegen.
Nekem sem tetszik, hogy nem lehet atmenni. Azert csinaltak igy, hogy mindket stilust kereso emberek megtalaljak a maguk szamitasait ugy, hogy barmikor bele tudjanak nezni/kostolni a tobbi stilusba.
Elvileg az alap koncepcioja az egesznek, hogy a szintezes haboritatlanul haverokkal, ismeretlenekkel, guilddel, stb - coop szinten -, az kiszolgalja azokat, akik szeretik a TES jatekstilust, es hianyoltak mar regota a multi lehetoseget. Ez ki fog tartani 50-es szintig (a 10-es szintet kb 15-20 ora jatekidovel eri el az ember, igy nagyjabol lehet majd saccolni, hogy mennyi ideig fog tartani 50-ig - 50-et elerve pedig kb a jatek harmadat teljesitettuk, a tobbi utana jon).
Akik viszont pvpzni akarnak, azok kapnak egy kb akkora Cyrodiili tartomanyt, amelyet ritkan latni mmo-ban, es ott lehet utni egymast, illetve harcolni szabadon. Megaserver leven, nagyon sok jatekos fog egyszerre egy nagyon nagy teruleten pvpzni, es ez lesz inkabb egy ujabb hadi jatek, mint egy gyors warzone/battleground, ahol nem figyelsz 10 masodpercig, es halott vagy (bar lesznek ezek is, akiknek ez kell). Nem hiaba lesz a csaszari titulus fontos es egyedi, nem valoszinu, hogy naponta osztjak ki. Kiderul, mindez csak tipp, ami biztos, hogy k*rva nagy lesz a pvp zona es mindent lehet ott csinalni, amit egy hadjaratban/haboruban el lehet kepzelni.
Vagyis, kulonszedtek a dolgokat es egyszer kapunk egy Morrowind/Oblivion/Skyrim szeru jatekmenetet egy openworld vilagban, Cehekkel, fovarosokkal, barlangokkal, favagassal, banyaszassal, millionyi felfedeznivalokkal, ahol nem csak egyedul mi kalandozunk, illetve kapunk egy massziv "taktikai" pvp zonat, ahol szinten varnak rank a kuldetesek, felfedeznivalo es tarsai, de immaron zajlik a harc, es arra is figyelni kell a videket jarva, vagy keresve a csapatainkat, hogy epp ki tart felenk, es mit akar.
De hogy miert kellett a karaktereket frakcionkent burokban nevelni, amikor pl a WoWban is at lehet menni fejvesztes es instant attack terhe mellett (valamit valamiert) az ellenseges fovarosokba? A sztori miatt valoszinuleg. A solo/coop, vagyis a PVE reszben a vilag ugy alakul, ahogy te es frakciodban a tarsaid dont(enek), emiatt lehet egyszerubb megvalositani, ha elszeparaljak egymastol a frakciokat.
hmm hát azért a durvább helyek remélem nem lesznek solozhatóak:d elvégre mmo meg minden. mármint oké mindenhova elmehetsz és bemehetsz, csak a kérdés, hogy egyedül életben maradsz e akár 5 fõsre tervezett instákban (bár nyilván maga a TES világa stb nagyon jól adja a singleplayer játékmenetet ahogy te is mondtad, azért az se lenne rossz ha a raid instanceokon kívül kisebb több fõsek is lennének. Igazából ez részletkérdés már...ha a nagyrésze simán egyedül is vihetõ nekem az se baj ugye...mert eddig is azt csináltuk.
Meg talán akkor instázásnál is lesz skálázás, ha többen mentek akkor erõsebbek lesznek vagy ilyesmi ? ^^ nem lenne újkeletû dolog, bár akkor valami értelme kell hogy legyen hogy ne 1edül menjek, hanem 4-5en - azon kívül, hogy többen ölni jó érzés, mert ha ergo:
1 ember kipucolja 15 percet alatt 5 ember meg 45 perc alatt ugyanazt és ha semmi különbsíg a kihíváson kivül, akkor lehet nem fogja megérni úgymond többen...
bár ez így hülyeség tudom, csak hirtelen felmerült bennem. részletkérdés, ígyis úgyis jó lesz ez valószínü, ugyhogy no para:D
A fo sztori lesz szolozhato, es az 100% solora lett kitalalva. Ez a tortent, miszerint a lelket vesztett "hos" visszaszerzi azt. Ez egy kuldetes, amely vegigkiser lvl1-tol 50-ig. De ez a kuldetes csak egy, a tobbi szazbol, amelyet tarsakkal fogsz lenyomni public dungeonokat jarva, vagy instance raideket tolva.
Skalazas csak a pvp teruletre vonatkozik. A PVE content themepark jellegu valahol, vagyis kalandozhatunk es csinalhatunk barmit, de az adott zonaknak fix szintjeik lesznek - legalabbis ilyesmit nyilatkoztak, mint a Morrowindben, ahol ketszer is meggondoltad, mikor kibe kotsz bele, mert seperc alatt agyonvertek, ha rosszul dontottel. (Ezert is utaltak Oblivionabn a karakterszinthez igazitott "szornyeket")
Ha peldat akarnek mondani, akkor nezzuk a Skyrimet.
Alduin elleni csatadat, a szabadulastol egeszen a finaleig egyedul fogod megcsinalni. Mint a "hos". Viszont, a Tolvaj/Magusok/Harcosok Cehet illetve Dark Brotherhood kuldeteseket, vagy a Stormcloak kontra Imperial konfliktust, esetleg a helyi fovarosok lakoi altal kapott kuldeteseket, egyszoval minden mast, ami nem a foszallhoz tartozik, na ezeket tarsakkal fogod.
kurvajólesz:) ja így világos már teljesen a fösztoris dolog...úgy mint Skyrimben is volt...derohadtjó lesz :D Morrowindes megoldás meg alap. (föleg mert mmo is) Nem hülyék ezek úgylátom:D
úgylátom vannak benne jók, de majd mindjart elolvasom rendesen.
Azert annyit tegyunk hozza, hogy mindez szep es jo lenyilatkozva a fejlesztok reszerol, de barmennyire is szeretem a TES vilagat, sajnos az elmult jopar evben ert mar meglepetes egy-egy hangzatos, es mar-mar korszakalkotonak titulalt projekt kapcsan. Varjuk meg a betat, es az elso benyomasokat, mert barmennyire is nepszeruve valt a The Elder Scrolls szeria, ez most egy mmo lesz, amely uj dolog a csapatnak - meg akkor is, ha regi veteranok csinaljak az egeszet.
Ha csak a fele bejon, amit leirtak es elmondtak, en mar elegedett leszek, de a majd hirtelen felbukkano mmos nomadoktol, akiknek fogalmuk sincs a TES-rol, es majd keresni fogjak a "sarkanyokat" meg a repulo mountokat, na azoktol kaphatnak kigyot es bekat is a forumokon, es sok jatek megsz*pta mar ilyesmi miatt. :) Bizok benne, hogy nem igy lesz, de egyuttal felek is.
olyan követeléseknek úgysem tesznek eleget szerintem... egyébként ezt az interjút olvasva, most megint aggályaim támadtak a 3 elszeparált zóna miatt. :/ különös érzés fogott el, nagyon nem is tudom mi a problémám még vele...de majd elõjön:)
ha nem fog tettszeni, akkor ideges leszek és habzó szájjal szidhatom õket, hogy de mert ránkakarják erõltetni ÍGY ezt a f*st, hogy de lezárták szinte a PVP miatt a területeket - mert hogy nagyon lényegébe véve, hogy ott legyen de ott legyen csak az egész és kész... mégha ott is lehet majd barangolni :DDD
meg lentebb írtad, hogy azért másutt (wow) is el lehetett menni az ellenséges frakciók helyeire, több kevesebb sikerrel... na már most mégha nem is akarok menni olyan full enemy területre...
azért hadd csatangoljak már:) és mennének a csoportok ide-oda...kurvanagy feeling lenne az egész.
és az a jó, hogy ha ez normál szintre van hozva, tehát oda-vissza játszik... és mivel ígyis mind3 terület rohadtnagy, nem lenne unbalanszolva a dolog alapból sem és jól eloszlana a játékosok száma.
meghát WoWba se volt gáz, de azért tökjó volt, mikor még kis szinten is belefutottam questelés közbe egy hordással stb. tehát ez az egész oda-vissza megy dolog, és nem lenne elcseszve - szerintem
na de majd meglátjuk, miként jön és mennyire valósul meg jól az Õ elképzelésük :) :D
A területek "lezárásával" nem lenne akkora problémám, de az, hogy a fajokat is megkötötték... Pl. egy 30-40 fõs klánban valaki ember akar lenni, valaki argonian... egyikük nem lehet az, ami akar, feltéve, ha a klánnal szeretne játszani. Klántag valószínûleg lehet így is majd, de akkor is durva korlátozás. Na mindegy, meglátjuk, milyen lesz a végén.
Jogos. De a TES vilagahoz hozzatartozik, hogy a masodik eraban meg annyira sem voltak vegyulve a nepek, mint kesobb a harmadik/negyedikben, amit ismer is a jatekos. Minden nep maradt a sajat tartomanyabana, es max akkor mentek szomszedolni, ha haboruztak :)
Ez mar az Akavari nep altal iranyitott Tamriel, a tartomanyok nem voltak onalloak, hanem Akaviri fennhatosag ala tartoztak. Az mas kerdes, hogy nem volt rossz sorsuk, az Akavirok nem azert jottek Tamrielre, hogy kifosszak a kontinenst, hanem hogy felkutassak a kor Dragonborn-jat, mert ugyebar az elozot meggyilkoltak (III. Reman Cyrodiil-t), ezzel meguresedett a tron, a Reman birodom, az un. "masodik Csaszarsag" letjogosultsaga megingott, leven megszakadt az uralkodoi vervonal (a vervonalas dolgot, meg a vedelmi rendszert stb Oblivionbol ismerheti mindenki). Hogy fenntartsak az iranyitast Tamrielen, uralmuk ala kellett hajtani a Cyrodiilt - mint tartomanyt -, hiszen aki birotokolja a Feher Arany Tornyot (lasd a csaszari fovaros kozepen a tornyot, az mindenkori uralkodo lakhelyet) az uralkodik a kontinensen. Ez magyarazza a TESO pvp csatajat is, tobbek kozott. Tamrielen nincs demokracia, nagyon egyszeru a hatalom kerdese. Ez egy fantasy vilag. Akie a torony, aze a kozponti tartomany feletti hatalom :)
Pech, hogy az akavirok sem huztak sokaig, az o vezetoiket is megoltek (elobb a Morag Tong (kedves nepseg :D) majd kesobb a Dark Brotherhood olte meg az aktualis vezetot) - ez mar egy ilyen korszak volt. Probalkoztak meg kesobb, ujra uralmuk ala hajtani Cyrodiilt es vele Tamrielt, de mar nem sikerult, elbuktak, majd szepen el is tuntek. A kontinensen maradt akavirok beolvadtak a nepek koze, es tovabbra is kerestek a Dragonbornt. Az akavirok alakitottak tobbek kozott a Blades nevu szervezetet is, akiknek celjait nem hiszem, hogy ecsetelni kell, minden TES jatekot vegigkisernek a karaktereik. Szoval a Reman dinasztia utan eltuntek az akavirok is, utodok nelkul maradt Cyrodiil tronja, ezert aztan letrejottek a szovetsegek, amiket latunk a TESO-ban. Ezek mindegyike erdekszovetseg, vagy kenyszerszovetseg, de a cel ugyanaz, megszerezni a tront es vele a hatalmat.
Ezert van az, hogy aki valaszt majd egy fajt, ebben a korszakban akkor a jatekos a fajnak megfelelo tortenelmi viszonyba kerul. A TES hattere, kidolgozottsaga, az egesz univerzuma olyan szinten reszletes, hogy batran lehet a SW vagy Kozepfoldehez hasonlitani. Nem tehette meg a fejleszto, hogy ezt felrugja, es a jatekosra bizza, kivel all ossze vagy kivel nem.
Az mas kerdes, hogy majd jon kesobb Talos, egy kivalo katona, aki az akkori Imperial uralkodo (Cuhlecain kiraly) seregeinek elen segit visszafoglalni Cyordiil tronjat, maga melle allitja az Eszakiakat, es kesobb a kiraly meggyilkolasa utan (o maga inteztette a gyilkossagot - a Szurkeszakalluak addig mondtak neki, hogy o a dragonborn, es neki kellene uralkodnia, mig Talos el nem elhitte es megolette a sajat kiralyat - mondom, ez egy ilyen korszak), atveszi a hatalmat, alibibol porig rombolja a Csaszari Palotat, direkt elvagja a sajat torkat (hogy elterelje magarol a gyanut - sikeresen) es kesobb Tiber Septim neven csaszarra koronaztatja magat. Majd leigazza a maradek Tamrieli tartomanyokat is, es egeszen Martin Septim halalaig (lasd Oblivion vege) fenntartja az uralmat.
Annyi meg a hatterhez, hogy az utolso dragonborn uralkodo megolesevel, nem csak a tron uresedett meg, hanem az Obliviont (mint pokol, a demonok es daedra hercegek otthona, letsikja) es a Nirnt (mint vilagot, ezen belul mint Tamrielt, kontinenst) egymastol elvalaszto vedelmi vonal is megszunt letezni, es ezert is tudott Molag Bal megint elomaszni es gonoszkodni. Ha nincs felszentelt Dragonborn uralkodo, akkor bizony gaz van, lasd TESO vagy a TESIV:Oblivion tortenete. Majd Talos (Septim) fogja helyrerakni a dolgokat, ahogy megkoronazza magat, es ujra a vervonal szulotte ul a tronon.
Ennek ellenere, tenyleg meg lehetett volna csinalni, hogy atmehessunk kussban lopakodva az ellenseges frakcio videkere... Maximum mindenki ugy nekunk esett volna, mint a TES jatekokban ha Bounty van a fejunkon. Valamit, valamiert...
...de igy kb 100-120 ora jatekido lesz 50-ig elmenni (a fejlesztok elmondasa szerint), na most ezt akkor harom frakcio eseteben triplazodik. :)
Annyit a vedelmukben, hogy a szovetsegeket, amik a TESO-ban szerepelnek, nem a keszitok talaltak ki. Ezeket a tortenelem reszei, Morrowind, Oblivion es a Skyrimban talalhato konyvekben 10-12 eve le voltak irva.
Aldmeri: A High Elfek (altmer) egy bekepzelt, magukat mindenkinel tobbre tarto nep, akik konkretan ruhellik az embereket, semmibe se nezik oket, gyengek, rovideletueknek gondoljak, es meg a labukat se torolnek egy-egy emberbe. De ugyebar a kozponti tartomanyt - mit ad isten - emberi faj kontrolalja, az Imperial, ezaltal a High Elfek az emberek alattvaloi. Nem nehez kitalalni, hogy reagalnak erre... Meg hogy ok, a nemes Mer faj legnemesebbike behodoljon egy koszos, alig 80 evig elo emberi fajnak?! Osszetrombitaljak a ket szomszedos tartomanyt (wood elfeket, akiket szinten leneznek, de mivel nem emberek, elviselik oket es a khajiitokat, mint kivalo bergyilkosok, akiket a High Elfek mentettek meg, es tettek a macskakat az adosukka - na most be is hajtjak), es megalakitjak az Aldmeri Dominiumot (termeszetesen a vezeto poziciokban High Elfekkel) amelynek az egyetlen celja, hogy az embereket (foleg az Imperialt) eltakartitsak Cyrodiilbol.
Daggerfall Covenant: Emeric kiraly, aki Breton szarmazasu es a szovetseg vezere, koranak egyik legnagyobb kereskedoje, orgazdaja volt, mielott kirallya koronaztak. Emiatt vilag eleteben jo viszonyt apolt a Redguardokkal, akik ugye Tamriel legnagyobb kufarjai, oket csak a penz es a javak erdeklik. A ket nep eleg jo viszonyban volt midnig is egymassal, persze neha pofozkodtak, de nem volt szamottevo ellentet. Ahogy a kozponti iranyitas megszunt, az addigi bekes Tamrieli kereskedelemnek lottek. Mint irtam, az akavirik uralkodasuk alatt nem akartak kifosztani Tamrielt, nagyon sok dolgot, fejlesztest es egyeb maradando vivmanyt nekik koszonhetunk. Vagyis, abban a pillanatban, ahogy Molag Bal baratunk tonkrevagta a kereskedelmet a kontinensen, a Breton es a Redguard nep osszeallt, es tudta, hogy vissza kell allitani a kozpontositott hatalmat - lehetoleg az o fennhatosaguk alatt. Ehhez kapora jottek az orkok, akik - szegenyek - nem egy bonyoult nepseg, tartomanyuk elegge lepusztult, oket is mint onallo nep alig, vagy meg annyira sem ismertek el - viszont kivalo es megbizhato harcosok. Kapora jott nekik az, hogy bizonyithatnak, illetve a Breton-Redguard parosnak is kapora jott, hogy kapnak egy rakas kivalo katonat. Ossze is fogtak, es elindult Cyrodiil tronjaert.
Ebonheart: Na mondjuk oket sose ertettem, hogy alakultak meg, de valoszinuleg a "ha nincs lo, jo a szamar is" elvet kovettek, vagy pedig az "ellensegem ellensege a baratom"-at. Az Eszakiak es a Dunmerek (Sotet Elfek), mondjuk ugy, nem voltak sosem puszipajtasok. Viszont a kenyszer nagy ur. Ahogy irtam korabbi kommentben, az akaviri vezetok meggyilkolasa utan, egy kis szunetet kovetoen az akavirok meg egyszer utoljara megprobaltak hatalmat szerezni, de nem volt a kotelekukben dragonborn uralkodo (meg mindig kerestek az aktualist), ezert harccal probalkoztak. Ismet partraszalltak Tamrielen (ok masik kontinensrol szarmaznak, a legendak szerint), es elindultak az Eszakiak fele, Skyrimba, hogy veluk kezdik a leigazast. Na az Eszakiak megijedtek, hiszen az akaviri nep a legjobb es legkivalobb harcos nep volt, aki letezett, es elkezdtek segitseget guberalni mindenhonnan, meg a Szurkekhez is elmentek. Ok megideztek (visszahoztak Sovngardbol, az eszakiak tulvilagarol) egy regi nagy kiralyt, Wulfhartht, akinek hathatos tamogatasaval az Eszakiak folenybe kerultek. Az akavirok ezt lattak, ezert egy huszarvagassal sz*rtak Skyrimba, es elindult Morrowind fele. Aminek a szomszedos Dunmerek cseppet sem orultek. Ekkor fogott ossze, kenyszerbol az Eszaki nep es a Dunmerek, hogy a kozos hadseregukkel leverjek az akaviri invazios eroket. Le is vertek, az akavirok vegleg eltuntek Tamrielrol, csak nyomokban maradtak meg, kesobbi titkos csaszari testorseg, a Blades kotelekeiben. De, hogy az Argoniai nep mit keres a kotelekben, fogalmam sincs. Black Marsh elegge delen van, a csata oket nem veszelyeztette. Valoszinuleg, mint az orkok, oket is azert vettek be, vagy inveltek a szovetsegbe, mert kivalo harcosok es felderitok lettek az elmult idoszakban, hiszen, miutan fellazadtak a rabszolgasagbol, eleg sikeresen vedtek meg a teruletuket. De ez csak tipp.
Vagyis evek ota ismertek a szovetsegek, ilyen-olyan okokbol kifolyolag, de kotott a fejlesztok keze.
Hogy ez most jatekban, azon belul is a coop gameplay, vagy guild eletben, milyen korlatokkal fog jarni, hat en is kivancsi leszek.
zseniálisan összevan ez szõve...tanulmányozni is bõven jólesz még ezeket, hogy a neveket is memorizaljam. (fõleg, hogy TES1-2 full kimaradt és Morrowindbe se (tudtam) szagoltam bele túlságosan)
#635 -d végén meg frankón ott jön be a Skyrim története ugye - remekül kivan ez találva:)
Egyébként vajon TES VI mit takarhat majd, mivel foglalkozhat, illetve területileg lehet valami elképzelés, hogy hol is?! (Valamit tán olvastam, de már nem rémlik...meghogy talán nem is kell oly sokat várni mint Obli és Skyrim között és az ESO annyira nemfogja befolyásolni majd...majd meglátjuk.)