Nem furi az, Johnny személyisége olyan, hogy az elnyomást utálja a legjobban. Soha nem lenne képes erőszakkal elvenni valakinek a saját akaratát, ideiglenes átveszi a kormányt, az oké, de ez kb teljesen a személyisége ellen lenne, ha ő pontosan azt csinálná kicsiben, amit az Arasaka és a többi társaság csinál nagyban a társadalommal. Johnny elég nagy seggfej, de legalább vannak elvei és valamennyire konzisztens velük.
A téma hasonló, cyberpunk, csak egy picit más RPG!
"ON"
Sokminden kusza, ahogy haladunk a vége felé, egyre inkább sajnos. A röpködő autók, emberek, T alakok, zombiként kerengő gyalogosok stb. mit sem érdekelt...engem a történeti banalitások zavarnak leginkább, a többi idővel toldozható-foldozható. Még egy észrevétel: PC-n kezdtem el ismét szórakázni, Nvidia Geforce Now-n keresztül, minden fullon stb., bár kicsit zavaró a 4k kijelzőn 1080-ban tolni a dolgokat, de ez van, mindig minden kompromisszummal jár... Viszont hibák azért így is akadnak még szép számmal PC-n is, engem ezek nem érdekelnek, aki olyan rég ül a gép előtt, mint én, az látott már sok csodát, szerintem együtt lehet élni az ilyen dolgokkal. Na de rátérve a lényegre, még csak most szálltam be Dex-hez, ahhoz a dagadt rohadékhoz, eddig csak mellékküldiket nyomtam városszerte - már amekkora rész bejárható ekkor még - és feltűnt, hogy eső eddig csak egyszer volt, amikor Jackie hazavisz az elején, főleg nappal és verőfényben történnek a dolgok. Holott épp napfénynek alig kéne lennie...legalábbis hangulatát tekintve a játéknak...
Jó lenne feltenni, megnézni a klímaváltozás modot, de ez Geforce Now-n keresztgül egyelőre esélytelen. :)
Na, végigtoltam az összes befejezést... Fura hogy igy utólag is mennyire nem akarja johnny hogy átadd a tested neki a végén... 3-4x megállít, hogy ne add fel, menj vissza, stb. Ez fel sem tűnt először. Viszont az Arasaka endingekben a telefonbeszélgetések full el vannak baszva (az mellékes, hogy a kettő (aláírod vagy visszatérsz) tök ugyanaz. Az öngyi ending továbbra is kiakasztó...
Nekem csak PC-n van benne 4 teljes és 2 fél végigjátszásom kb 450 óra (gog szerint) játékkal. Nem bántam meg. Bár jöhetne valami komolyabb kieg vagy ilyesmi, mert már nem sok maradt hátra nekem amit tudnék kipróbálni. Tán még egy shotgunos pszichopata pasi esetleg lehetne, bár nem hiszem hogy sokban különbözne a mostani géppisztolyostól...
Én most már megvárom boxon a nextgen peccset az újabb végigjátszással, 2-2 végigjátszásom van benne pc-n és boxon és egy ps5-ön. Ennyi egyelőre elég volt. A játék tele van hibával, ez nem vitás, de így is messze a legjobb játék volt 2020-ban, a legtöbb időt ezzel csesztem el. Van benne összesen a három platformon együtt vagy 500 órám és egy percét sem bántam meg. Ami ennyi időre képes lekötni és szórakoztatni, azt nem tudom utálni én sem.
tegnap este befejeztem az újabb végigjátszást (very hard, minden gig, mellékküldi, judy románc panam ending). 72 óra (nettó). Pár grafikai bug volt, meg lebegő autók, de semmi kiakasztó. Néha elment a futás hangja valamiért (jellemzően akkor amikor NPC által vezetett autóból kellett kiszállni). Amit utáltam, hogy nem lehetett elnyomni az NPC-s autókázást. Régen lehetett skippelni, most nem. Valamint az sem tetszett, hogy azokat a blueprinteket is felajánlották az árusok amiket már megvettem. (régen csak az újak voltak bent igy nem vettem duplán). Ennek ellenére ez a játék számomra még mindig kegyetlen király!
megjöttek Judy ajándékai is az apartmanba. Szivecske alakban kirakott kaják valamint a viz alatti templomos kép a falra. Szóval ez is javitva lett.
Tetszik, hogy mostmár nem random kapod a mod fejlesztéseket, hanem szinthez kötött. Eddig random dobálta a legendary armadillo-t mostmár fixen azt tudsz gyártani ha eléred a megfelelő tárgykészités szintet. Ez király igy.
Nálam egyszer sem ragadt be a gepárd gyerek. Pedig végigtoltam párszor. Közben meglett a házi cica is, találkozz takamurával a büfében után unlockolja. Jött újabb patch is a szokásos faszságokakkal, csak nem értem ez miért 800 mega. Mindegy.
Olyan nagyon sok mellékküldetést nem lehet megcsinálni, mert zárlat van, amíg nem haladsz előre a történetben. Johnny dumái egyrészt már a fülemen jönnek ki, még az évvégi játszadozásokból adódóan, másrészt annyira nem hiányzik a pofája sem. :) Regina kiberpszichói meg a szokásos rendőrségi besegítés játszik egyelőre, illetve a fehér felsős japó csóka meg a lökött másik, amelyik valamilyen nagymacska nevével fémjelzi magát. Ő volt az, aki a javítások előtt szeretettel ragadt be, és maradt velünk. :D Hozzáteszem az ő küldetése vagy 3x kisiklott, hogy miért, rejtély, beszállt velem a kocsiba, elindultunk a kistérképen jelölt úton, és egyszer csak bedobta, hogy a csókának annyi, és jött Regi lebaszása, miközben a csóka ott virított mellettem, és közel, s távol egy japó bandatag se volt... Ja volt még Garry a próféta, első felvonás, de az egy nagy lófütty... :) Koldult egyet, azt' jó'van... :D
Amúgy én nem érzékelem a gyorshekkeléses "baráti ügyintézés" nehezítését. Hullanak sorban ahogy kell, túlmelegítés, kiberver hiba, rövidzárlat váltva használva, ha pedig észrevesznek, és rám rontanak, kiütöm mindet a gorilla karjaimmal, egy-két kalimpálással. Néha eleve ezzel kezdek, ha túl sokan vannak, mert unalmas és fárasztó hosszútávon a gyorshekkelgetés...:D Az ikreket 120-as életerővel gorilla karok nélkül is kifektettem. :) Az összes fegyvert, legyen az szúró-, ütő-, vagy lőfegyver szerelem szét, vagy adom el. Utoljára szerkesztette: hykao, 2021.09.14. 21:52:22
Sad panda Utoljára szerkesztette: Sunrider924, 2021.09.14. 17:58:07
Küldetés nem vész el, de vannak olyan helyek, ahova nem tudsz már visszamenni, ha kész a küldetés, de pl. hagytál ott zárt ajtót, mert akkor még nem volt meg a nyitásához való készséged. Igazából a gépészet és az atlétika fejlesztések miatt lennének ezek fontosak a tárgyak és t.k.leírások mellett, mert ezekből nehéz pontot gyűjteni és minden egyes szilánkra szükség volna ezen képességek kimaxolásához - az elkölthető képességpontok számát is növelve ezzel (minél korábban használhatsz vmit, annál jobb).
Level 50 csak akkor kell, ha mindenáron a titkos befejezésre hajtasz - normalon igazából 44 is elég. De én nem emlékszem olyan küldetésre, ami elveszne, ha csak az Arasaka heist után csinálod meg. Milyen ilyen küldetés van, amit muszáj még előtte megcsinálj?
Nem... Amikor még én játszottam akkor V aparmanjánál volt egy tálka egy "feed the cat" táblával. Oda kellett rakni a macskakaját amit találtál majd megjelent a cica, felvetted és onnantól az apartmanodba került. Ez megváltozott? Utoljára szerkesztette: Carlos, 2021.09.14. 15:38:08
Viszont, akkor pár hely elzárva marad és a mögötte lévő, esetlegesen jobb cuccok, leírások is elvesznek, mivel a legtöbb helyre nem lehet visszamenni és egyes tulajdonságok növeléséhez szükséged van minden egyes morzsára, ami az utadba kerül, hogy egyáltalán a féltucatot elérje annak a szintje. Sajnos, a játék nagyon elqurt szintezős rendszere miatt kénytelen vagy azt az elátkozott 50. szintet minél előbb elérni ahhoz, hogy "nyugodtan" játszhass és ne az dolgozzon a fejedben, hogy má' megin' mit kellett otthagynod. ...és még szerencse, hogy nincsenek Blizz'&Ubi módra külön tier-paragon és egyéb elbaxások benne. Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2021.09.14. 14:55:10
Egy végigjátszásnál én is csináltam ezt, hogy minden elérhető mellékküldetést megcsináltam még a Dexes izé előtt. Egyébként nem feltétlen jó ötlet, elesel pár jópofa Johnny-kommenttől, ha úgy csinálsz meg mellékküldiket, hogy még "egyedül" vagy.
Elértem a 20-ast amúgy. Egyelőre csak az utcákon bóklászok, mellék küldetéseket csinálgatok, illetve rendőrségi eseteket oldok meg. :) A társam már nem vár lent az utcai kajáldánál, Dex-hez kéne beszállni, de még nem akarok. :)
Vicces, hogy az elmult 2 napban elovettem a steam, epic, gog konyvtaramat hogy jatszok valamivel. Frostpunk lekotott egy orara, no mans sky 2-3 ora, mafia 1-2 remastered (vagymi 20-25 perc, sufni indie jatekok 30-30 perc). Es akkor ott voltam hogy cp2077. Egy ulessel 6 ora. (Very hard, nomad, geppisztolyos build (sose jatszottam, bena is meg szegeny) ug eszem az inhalatorokat mint a cukorkat... De jo es tetszik. Fura. A stealth buildet azert sajnalom hogy hazavagtak az azonnali felderitessel.
Ilyenem mar van. Most geppisztolyos vagyok. Olyat meg sose jatszottam. Primitiv build de kiprobalom az milyen.
Csinálj egy solo-t sandevistan-nal meg precision rifle-vel és craftinggal. Ez kb a teljes ellentéte a netrunner stealth buildnek. Fókuszálj a craftingra, a jó armor modok miatt és mert van egy rakás tech fegyvert érintő perk is a tech alatt. Ha ügyesen min-maxolsz, kb a játék felétől isten leszel.
A Reflex és a Tech a fókusz, de fél szemet a Bodyn is rajta kell tartani, hogy az egészség regenerációt legalább meg tudd venni. Int meg Cool hagyható minimumon, szóval kb pont az ellentéte a netrunner stealth buildnek.
Na úgy gondolotam inditok egy új karit 1.3-al. Stealth netrunner kilőve mert az egy rakás szar lett. Mivel érdemes most kisérletezni 1.3-ban? (odabaszós ninja kislányra is gondoltam)
Johhny-ról nem ártott volna legalább egy kép - vagy méginkább egy körbeforgatható 3d-s modell a két kinézetről a menü ezen részén. :) Utoljára szerkesztette: hykao, 2021.09.03. 20:30:27
Nem egész azt írják, de tény hogy benne van a csúszás a pakliban. Ha tippelnem kéne: CP jövőre, W3 idén. Utóbbit külső cég csinálja amúgy is.
Aki várta őket rossz hír lehet, hogy idén se next gen Witcher 3 se next gen Cyberpunk nem lesz már
"The target is to release the next-gen version of Cyberpunk 2077 late this year. At the same time, keeping in mind the lessons we have learned during the past year and taking into account that this project still remains in development, we can't say with full certainty that the production schedule will not change. That uncertainty also extends to new-gen editions of The Witcher 3: Wild Hunt. Nowakowski says that "with The Witcher 3, the situation is slightly different in the way that this is being tackled by the external team mainly, which is Saber Interactive, the company that we have worked with before on Switch and also with updates in the past. As with Cyberpunk 2077, our goal is to release that game in late 2021. However, similarly, the development process is ongoing, and we cannot be absolutely dead certain that the release schedule will not change." Nowakowski clarified again that CD Projekt Red is "definitely aiming with both titles for late 2021," but said that he didn't want to be more specific right now."
Jelentem, 1.3 alatt ugyanúgy működik az Ozobos sebezhetetlenség exploit és a Sasquatchos xp-pénz exploit is. Az új crafting exploittal és a fegyvercserés repüléssel a legújabb verzió kb pont annyira exploitolható, mint kb a release volt. :)
Mintha csak direkt szopatná magát ez fostarisznya fejlesztőgárda. Van valami ami jó, erre nerfelik. Nesze két kabát milyenjó... De fasza tükröződés a földön, lófaszt. Nesze egy átskinezett Johnny, jajjdejó...
Azért még mindig lehet sunnyogni meg stöncörögni, csak már nem annyira OP, mint volt. Egyébként a kardokat is nerfelték. A játék még így is nagyon könnyű.
Többek közt ezért sem térek vissza a játékhoz. Nagyon jó volt az 1.0, 1.1-es sunnyogós netrunner build. Imádtam. Mostmeg lőjjé szarrá mindenkit vagy kardozzá mint valami faszom doom vagy ilyen vacak. Legejobb volt hogy szépen belenéztél a kamerába majd kamerán keresztül leszedegetted az embereket. Aki meg maradt azt szépen lelőtted vagy lekardoztad vagy drótvágóztad. Erre tessék... szétbasszák a (számomra) egyetlen egyedi játékélményt amit más játék (nekem) nem adott... Gratulálok. Kuka...
Sutyiba kinyirták az egyetlen érdekes játékelemet: stealth netrunner. Utoljára szerkesztette: Carlos, 2021.08.26. 21:51:53
Sok ember meg szereti ezt a szinteződést, mert folyamatosan kihívást keresnek. Szerintem is megvan annak a bája hogy visszamész a kezdőterületre és erősnek érezheted magad majd a saját szinteden lévő területen pedig szívsz, viszont egy első pillanattól kezdve bejárható pályák világában a kezdő terület elvesztette az értelmét és már rég nem úgy épülnek fel a pályák mint anno. Én sem szeretem a szintezést, az Elder Scrollban már immerzió romboló is volt, meghallgattad egyik NPC-től hogy milyen ritka a glass páncél és különlegesen erős, erre a szinted miatt már az utolsó banditák és full glass settben bunkósbottal jöttek rád :D
A terültekhez van kiosztva az adott szint-szint: ahogy nő a karakteredé, úgy veszi vissza a veszélyjelző az adott terület küldetéseinek a besorolását és ezért sem mehetsz oda a térképen keménykedni, ahova te szeretnél..., amíg nincs meg a megfelelő szinted és felszerelésed, mert a plafon elérésével már egy teljesen más világan mozogsz. Ez a valóságban azt jelenti, hogyha 6. szintű tagok (és ilyen szintű cuccok) vannak ott, akkor, ha ennél magasabb a karakteredé, akkor lehet ott egy-két 9.-12. szintű ellenfél is, akik több XP-t is érnek. "Természetesen" a külsejükről meg nem mondod, hogy ez most egy 3. szintű verőlegény, vagy egy 12. szintű pusztító a zsenge karakteredhez képest...
Nekem leginkább a tárgyszintekkel, az állandó gyűjtögetési és kraftolási kényszerrel volt leginkább gondom..., ami az 50. szinttel, egycsapásra elmúlik és onnantól lehet igazán/normálisan játszani a játékkal. Ha kihagyják ezt a szintesdit, akkor többet tudnak adni játékélményben - minden fix és csak pár %-ot adó elemek és tulajdonságnövelők vannak a játékban, amik még nem borítják föl a belső egyensúlyt (mindig ennyivel több, és/vagy kicsit keményebb ellenfelek), a hírnév, mint "mérőszám", akár meg is maradhatott volna.
Van, de csak bizonyos megadott limiten belul skalazodnak, vagyis lesznek ellenfelek, akik 1-10 szintig "kovetnek", majd 10-nel megall a max. szintjuk, lesznek akik mas regiokban 10-20-ig "kovetik" a karakter szintjet, stb. (a megadott szamokat csak peldanak irtam, csak hasrautes/szemleltetes) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.08.26. 10:36:25
Van egy-két kivétel, de 99%-ban igen, level scaling van a játékban. Én sem vagyok nagy rajongója a dolognak, a régi Gothicos megoldás volt jó, területenként fix ellenfél-szintekkel.
Nekem a CP azért különleges, mert ismerős terep. A Wasteland nem az, az saját IP, Fargoék találták ki, az eredeti Wasteland sem tetszett annak idején. A Fallout 1 igen, bár fanatikus rajongója nem voltam, de pont az a kis plusz volt benne, ami a Wastelandből hiányzott, nem tudom pontosan megmondani mi az.
A CP -t viszont a 90-es évek elejétől fogva ismerem. Olvasgattam a régi CP2020 szabálykönyvet, Chromebookot és egyéb kiegészítőket vettem meg annak idején. Nekem Morgan Blackhand vagy az Arasaka neve nem idén jött elő, hanem 30 évvel ezelőtt. Johnny Silverhandről nem Keanu Reeves ugrott be eddig. Olyan ez, mint annak idején a BG1 volt. Hogy az adta a pluszt, hogy végre a kornak megfelelően szép grafikával nézhettem meg Faerunt, amit eddig főleg csak a szabálykönyvek lapjain meg a saját fejemben láttam. Persze, láttuk azt a Pools... játékokban is, de ott két pixel kergetett egy harmadikat, azért nem ugyanaz volt. Ezért sokat meg tudok bocsátani neki. Azt elhiszem, hogy aki most találkozott a franchise-zal, annak ez nem így van.
Ne csesszetek fel hogy a CP-ben is velem együtt szinteződnek az ellenfelek????
(úgy voltam vele kivárok 1-2 évet amig rendberakják aztán hajrá, kb most kezdetm el játszani a gondolattal hogy akkor megnézem...de minden olyan játék ahol velem szinteződik a világ megy a kukába nálam.. legutobb az AC:Odussey volt igy, amikor a szemem előtt ugrott szintet az NPC mert én is léptem, ment az uninstall....)
Ezt a mechanikát abszolút nem értem - minek a szintlépés ha igazából mindig igazodnak hozzám az ellenfelek?
A Wasteland is hasonló a CP2077-hez: az elképzelés szinte hibátlan, de a megvalósításban, a játékmenetben már aggasztó hibák, hiányosságok tátonganak és emiatt sokkal egyvonalúbb, kiábrándítóbb a játékmenete, mint amit a világa és a játékmotorja elérhetővé tenne - azon kívül, hogy teljesen más kategória a kettő... Hiába, ma már csak a külcsín számít, maga a beltartalom másodlagos, vagy lényegtelen lett, köszönhetően a szakmai önérzetet és tudást egyre inkább felváltó haszonlesésnek és "számháborúnak": egyre rothadó világunkkal együtt züllik le a PC-s játékipar is és a játékosok tömegei vakon követ(el)ik ezt az irányt.
Nekem bejön ez is, az is. Ami nem: jrpg-k és blobberek (mint a BT4 vagy a régi might and magicek). De sokat számít a világ, hogy az mennyire érdekes. A wasteland ezért nem jött be pl. meg a pathfinder sem.
Igen és ezeket annyira akartam szeretni de nem tudtam, a Divinitynek adtam legtöbb esélyt talán de egyre jobban idegesített hogy guidok mellett kell játszani mert nem sokat segít rajtam a játék. A Pillarsról annyi jöt hallottam az első részt próbáltam de az irányítás katasztrófális volt meg szerintem túltolták a szöveget is. Szeretek olvasni is és gamelni is de inkább társalgásokban mondja el a játék amit szeretne és csak ritkán legyen az hogy itt van 5 oldal olvass paraszt, mert olvasni fekve kényelemben szeretek inkább. Azért a Pillarsnak tényleg kéne még egy esélyt adnom talán mert korán becsuktam úgy emlékszem. Wasteland egyszerűen nem az én világom nem szeretem az ilyen poszt apokaliptikus dolgokat nagyon. A Pathfinderről meg most hallottam először, ránéztem youtubeon jónak néz ki, de ahogy nézem ez is a 4-5 embert irányítsunk vonalra megy rá, az meg nem nekem való. Még a Dragon Age-ben valahogy eltűrtem, de a szerepjáték számomra inkább az lenne hogy 1 valaki szerepét játszom el és én alakítom a személyiségét a játékban, na ez elég nehéz úgy hogy skrizofrén módjára 4-5 embert irányítgatsz, tanuld meg a buildeket etc, én örülök ha valakit ez szórakoztat de tényleg nem nekem való. Persze azt is értem hogy az sem reális hogy Diablo módjára 1 személyes hadsereg az ember, de írjonak jó AI-t jó csapattársakkal jó személyiségekkel (mint mondjuk a Mass Effectbe, bár az AI részébe bele lehet kötni a személyiségek részébe viszont nem, meg ha a saját harcoddal voltál elfoglalva az AI sem volt olyan fájó :D) és akkor hajrá, nem is értem hogy miért nem szakadnak el ettől a csipet-csapattól mikor régen azért több cím is úgy jött ki hogy 1 embert irányítasz. Szóval nem nekem való a classic RPG irány de azt sem szeretem hogy divat lett RPG bélyeget tenni valamire ahol pl változtathatjuk a feleszerelésünk vagy van 2 döntési lehetőségünk a játékban. Valahol a nekem ideális játék a kettő között van.
Elhiszem, csak mondom, hogy nálam nincs ilyen. Eddig videokat bebuggolt fizikáról meg emiatt repülő autókról láttam, de nálam szerencsére egyik sem volt még 1.3-ban.
W3 óta kijött játékokról volt szó. W3 az 2015. DOS 1 az 2014, Neverwinter (???) az mmo 2013 a többi még korábbi, Tormentből melyik? a régi az vagy 20 éves, a Tides of Numenera meg beleállt a földbe eléggé. Shadowrun HK szintén 2015, W3 egy évben, ezért nem is említettem. A Kingdom Come nekem nem jött be, meg hát aligha classic rpg, a BT4 meg egy blobber. Nem is túl jó ráadásul. Én a blobbereket nem tartom classic rpg-nek, de itt elfogadom, ha másnak más a véleménye.
Egyébként nem a CP2077-ről beszéltünk itt, hanem a classic rpg-kről. Nyilván a CP2077 nem classic rpg.
Original Sin 1-2, Tyranny, Pathfinder, Neverwinter, Torment, Solasta, Shadowrun HK, Kindom Come, Bard's Tale 4 ami most hirtelen eszembe jutott, de ezek CRPG-k és ezer fényévre vannak a CP2077-től, ami egy egyszerű akció kalandjáték modern RPG (emeny scaling és skill/level placebo mechanika) elemekkel, tehát nem is értem :) Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2021.08.25. 15:12:09
Azért classic rpg-ből sem volt olyan sok. DOS 2, Pillars 2 (az 1 az olyan idős, mint a W3), Wasteland 3. Pathfinder Kingmaker. Kb ezek a nagy nevek. Solasta idén.
De ezek sem egyenrangúak. A DOS mechanikailag nagyon jó, de kurvára utálom a Larian világépítését, ezt a hehehe poénos vicces hangulatot. Nagyon nem jön be és a BG3 EA-ből is ugyanez érződik, ami elég nagy baj. Egyik DOS-t se tudtam végigvinni emiatt, a felénél felidegesítettek a karakterek, a "poénkodás" , a történet. A Pillars jó, de tökéletesen megértem azt, akinek elveszi a kedvét a temérdek fura lore, a kimondhatatlan nevek és kultúrák, amikkel az első perctől lebombázza az embert. El kell pár órát merülni benne, hogy egy kukkot is értsünk a sztoriból, ami nem is lett olyan jó igazából. Pathfinderbe sose tudtam beleélni magam, ötször futottam neki pedig.
"de basszus ha perspektívába helyezzük akkor 6 éve volt már a Witcher ami ennél sokkal jobban tetszett és azóta nem volt nagyon más RPG kategóriában". Ez most egy picit fájt.
Érdekes hogy amúgy én is közepes játéknak mondanám, de basszus ha perspektívába helyezzük akkor 6 éve volt már a Witcher ami ennél sokkal jobban tetszett és azóta nem volt nagyon más RPG kategóriában. Volt egy Horizon, de attól a Cyberpunk szerintem jobb és kb ennyi. Ha a többi játékot nézzük idén mi jelent meg minden kategóriában ami jobb lett volna? Kb semmi és a Far Cry nem hiszem hogy 26-jára úgy sikerül hogy ne csak egy felejthető élmény legyen. Tudom hogy ez nem menti fel nagyon hogy a többiek is bénák, de ettől még igaz hogy én örülök hogy ilyen ínséges időkben legalább egy Cyberpunk volt ami pár napra lekötött.
Most kipróbáltam az új peccsel, az első 5 percben olyan bugokba futottam, hogy ihaj. Végtag nélküli emberek a városban, vagy csaj, akinek csak a ruhája látszott. Egy villanyoszlop mellett a saját mása, sokkal szarabb poligonszámmal, ami nem volt része a tájnak, át lehetett menni rajta. Első 5 perc.
Ráadásul nálam ilyenek eddig nem voltak. Köszi CDPR bazmeg... :S
" BG-s és Pillar-os hasonlatodat nem is értem, hasonlíthattad volna Flight Simulator-hoz is ezzel az erővel."
Wtf? BG1 és PoE 1-2 mindegyik open world volt ... Lineáris rpg, de open world. A BG2 is, csak korlátozottabban. Szinte az egész térkép bejárható volt rögtön az elején mindegyik játékban. Pont, mint a W3. Játszottál egyáltalán ezekkel?
"CP-t 50 óra alatt ki lehet maxolni, ráadásul 20 óra után megszűnik a kihívás, isten leszel a balansz teljes hiánya miatt." 50 óra alatt azért elég nehéz kimaxolni, legfeljebb ha elnyomsz kb minden beszélgetést. Amúgy 70-80 óra legalább a kimaxolás. Az tény, hogy kisebb játék, mint a W3, de szerintem mondjuk 50 óra sem kevés főleg, hogy a Deus Ex, amiben szerinted "minden jó volt, élvezetes harcrendszer, jó sztori (????)" stb, az kb 15-20 óra volt max. Ugyanennyiért. A jó sztoriról tudnék beszélni, azért a szegííny elnyomott krómosok gettója, az azért elég messze van a jó sztoritól, de egynek elment.
"az azt jelenti hogy én vagyok a hülye?" Nem, csak olyasmit vársz, ami sose lesz.
"kicsalták belőlem a pénzt" Volt lehetőséged refundolni. Miért nem tetted?
"időt" Pont ezt mondom én is: uninstall és az időd megmarad.
Oké, ha félretesszük az ökörködést, W3-ban volt 200 órányi változatos mellékküldetés, érdekes karakterek, jó zene, változatos tájak, élvezetes volt vándorolni a világban. CP-t 50 óra alatt ki lehet maxolni, ráadásul 20 óra után megszűnik a kihívás, isten leszel a balansz teljes hiánya miatt. A nemhivatalos patch-ek / mod-ok tömkelege pont a játék minőségét mutatja.
Deus Ex nem open world volt és minden jó volt benne. Élvezetes harcrendszer, jó sztori és átgondolt balansz. A BG-s és Pillar-os hasonlatodat nem is értem, hasonlíthattad volna Flight Simulator-hoz is ezzel az erővel.
"Aki azt várja, hogy amit a CDPR vezetői hypelotak 100%-ig megvalósuljon, az is csalódni fog." - az azt jelenti hogy én vagyok a hülye? Hogy kicsalták belőlem a pénzt / időt? Ez a megoldás? "Get over it. Uninstall"?
A szomorú, hogy ami megvalósult is középszar. Hogy lehetsz ennyire elvakult? :)
Night City annyira élő és lélegző, mint Novigrad. Az emberek Los Santost vártak, talán mert a CDPR túlígérte, ezt elfogadom, de a lényegében egy Novigradot kaptál. A különbség az, hogy Los Santos úgy van megcsinálva, hogy az ökörködés van a középpontban, a történethez nem kell hozzányúlnod sem, ha nem akarsz, el leszel ott a többivel, amit a város kínál. Bowlingozhatsz, rabolhatsz, fogócskázhatsz a rendőrökkel stb.
Novigrad (és Night City) ehhez képest a háttérkép a történetedhez. A küldetésekhez. A fókusz a küldetéseken van, ne azon, hogy mit tudsz amúgy csinálni a városban. Nem sokat tudtál csinálni Athkatlában sem a BG2-ben vagy éppen Baldur's Gate-ben az BG1-ben. Nem sokat kínált igazából Defiance Bay sem a Pillars 1-ben és Neketaka is csak a küldetésekről szólt a 2-ben. De mondhatnám Prágát a Deus Ex Mankind Dividedból is akár. Mit tudsz ott csinálni? Elmész az aktuális városrészbe, ahol küldetésed van, amúgy az emberek sétálnak az utcán fel-alá és kb ennyi. Forgalom nincs is. Ettől nem lett rossz játék sem a Baldurs Gate, sem a Pillars of Eternity, de az új Deus Exek sem.
Mondom, aki GTA Night Cityt vár, az nem fogja megkapni. Aki azt várja, hogy amit a CDPR vezetői hypelotak 100%-ig megvalósuljon, az is csalódni fog. A fókusz a - meglehetősen lineáris - küldetéseken van a játékban, akárcsak a W3-ban. Vagy a W2-ben, vagy lényegében az összes CDPR játékban.
"Az sose fog eljönni" - na ebben egyetértünk sajnos. :) Élő, lélegző, nyílt világú várost ígértek - sok minden más mellett - tehát hagyjuk már azt, hogy ez egy RPG nem GTA stb. Aki GTA szerű dolgot várt és/vagy vár, az azért van, mert ez lett sugallva, súlykolva stb... Amúgy GTA szerű dolgok vannak benne, csak furán, vagy csak befejezetlenül? :O Ha tetszik, ha nem: SOK MINDEN BELE LETT HÁNYVA, DE NINCS ÖSSZEHANGOLVA, ÉS NINCS BEFEJEZVE!!!
Amúgy az alternatív Johhny - na azért persze távolról sem mondanám, hogy tetszik :D -, legalább valamivel hitelesebbnek tűnik, mint az origi, kissé Jim Morrison féle 60-as évek végi hangulatú. :) Utoljára szerkesztette: hykao, 2021.08.24. 06:43:24
Játszottam az 1.3-al egy órát, kevesebb a bug, de még így is kaptam 2 T pózt és egy repülő autót (a járdaperemek a játékost is felrepítik néha), pedig csak autóztam a városban. Továbbá az immerzió még mindig 0. Még mindig despawnol a fél város mikor körbenézek, kiürül a város, mikor rendőri aktivitás van (ami még mindig ugyanaz a siralom mint 9 hónapja), felüljárók alatt esik az eső, szinkronban ugranak ki az autóból az NPC-k (amik még mindig ugyanaz...), és még sorolhatnám.
A játék egy erős közepes ha a főszálon mozogsz, de mint nyílt világ, még mindig nevetségesen igénytelen hangulatú.
Még 2 évig pics-pacskodnak rajta, akkor talán lesz belőle valami.
Ezért irtam amit irtam. Régi szép időkben (90-es évek) még minőségi volt az újságírás... Nem az a szar amit most annak hivnak. Jópár gurust és gamestar-ost is van szerencsém ismerni... Szegények amit szoptak annó... Mind1. Szerencsére ők már túlléptek ezen és nem adják a nevüket ehhez a szeméthez.
En a napokban vettem elo ujra es jatszottam vele random par orat es kozben vegig arra gondoltam, hogy vajon hosszutavon melyik erte volna meg a kedves donteshozo faszkalap oltonyosoknek, a fel ev csuszas es mostani allapotu megjelenes vagy az, amit csinaltak es a vele jaro foscunami, amit okoztak.
Jelenleg is van meg benne bug, rengeteg. Van meg tovabbra is baromsag es kihagyott/hianyzo (al)rendszer, nagyon sok. Tovabbra is kell hegeszteni rengeteget a jatekon, de mostanra mar annak is jatszhato, szerintem, aki roppant erzekeny a bugokra.
offtopik: Nem akarom szegeny gurusokat bantani (megteszi azt a sors, a hitelezok es a maradvanyon marakodok kemenyen), de reddites/twitter posztbol egy oldalas cikket irni a gamer (es ujabban mar szorakoztatoipari) ujsagiras legalja. Kar, hogy itt tart a vilagon a "sajto", a megjeleno "cikkek" 95%-a twitteres hisztibol vagy reddites felszopott threadbol a kotaku vagy pcgamer altal megirt "cikk", amelyet aztan a vilag, kozte a magyar gs/pcg/ign meg a tobbi wannabe portalocska lefordit (szorol szora, meg a mondatok sorrendjet is tartva) es elegedetten hatradol. :)
Eskuszom neha az itteni SG-s vagy faszbukos hisztikben (jatek topikokban a pro es kontra vitakban) tobb a valid info, mint ezekben a cikkekben, mert lehet, hogy rendkivul primitiv tud lenni itt is (es mashol is) egy-egy vita szinvonala, de legalabb a jatekokkal jatszok anyazzak egymast, nem a "hat biztos igaz, mer' bemondtak a tevebe'" emberek...
Ez a szokásos gyülölet beszéd, feszkokeltésre. A cikk is baromság azért mert egyszer történik ilyen nem lesz játszhatattlan. Régen sokkal gázabb dolgok és sűrűn fordult elő.