"] Avalanche Studios was set to be collaborating with Square Enix on the development of the airship segment of Final Fantasy XV. However, it was later revealed that the company only provided information to them, instead of working directly with them.[74]"
Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.02.23. 19:12:32
Mármint él a szerett vezetőnk, mert mi abból sokat nem látunk... :(
A Docler az Gattyán, nem? Ott azért tolhatják a szci baromságot keményen. Mindegy, én 10-15 éve magamnak dolgozom, már nem is tudnék visszaülni egy szervezetbe, főnök alá. Amit az ember 25-30 évesen lenyelt, azt ennyi idő után már nem fogja.
A CDPR álláshirdetéstől jutottunk idáig: szerintem ennyiből nem lehet megmondani, hogy jó vagy szar lesz-e ott az ember helye. Én azt gondolom, hogy ha valaki keletről akar a AAA játékfejlesztésbe beleugrani, annak jó startkő lehet a CDPR. Nagyon más nincs itt a végeken. Ha szar is, jól mutat a cv-jében és onnan mehet tovább máshová.
Egyébként a tavalyi "legjobb munkahelyek" listát most a Cisco meg a DHL vezeti. Nyilván nem tudom, mennyi ebből a valódi, őszinte válasz és mennyi a corporate bullshit.
EU-ból élünk? :) Nem, nem abból. Tudod a történelem egy dolog ami létezik. A mese úgy szól Mátyás óta. A keleti birodalom kimegy a nyugati bejön. Csak ma nem fegyverrel játsszák a játékot. Ha a műszaki világban élsz érted a számok nyelvét. Úgy kb. két éve néztem az egyik gazdasági magazinban a német pénzügyér nyilatkozatát. Hogy működik. Minden pennyn kettőt keresünk itt. Ez az unio egy gazdasági érdekérvényesítő szervezet. És ez ma mindennél jobban látszik. Engem nem érdekel nagyon, mert csak idegesít. És egy életem van. Hülyére nagyon régóta nem vett senki. Főleg ez a szar unio nem fog. Csak sajnálom. Egy normális uniot nem Budapesten kellett volna építeni hanem Berlinben. De már mindegy. Össze fog dőlni ez az egész szépen. Ahogy az előzők is összedőltek. Csak most nézve a képeket, hallgatva a külföldön élő ismerőseimet. A legrosszabbkor fog történni. Tetszik nem tetszik egyre kevesebben vagyunk. Viszont akik bejöttek egyre többen. Érdekes lesz mit ne mondjak. Persze minden attól függ elhiszed ezt a sokszínűségről szóló mesét.?
Hagyjuk a hülyeséget aki nem 20 éves tudja milyen amikor 80e forintért dolgozol. És kizsebelnek. Majd várod az uniot mint a messiás és nem jön csak egy szar multi helyette. Pár hete beszéltünk a haverral a Conanból. El nem hitte volna 2010 után ez lehetséges. Amiben élünk. Ő aztán tényleg várta az uniot, én nem. Mitől lenne jobb? Ma egy dologban egyet értek vele, mert csak a kibaszott hülye nem veszi észre meg a fiatal. Az utóbbinak van mentsége. Lehetetlen nem elismerni a teljesítményt amit az elmúlt 10 év jelent. Ehhez agyhalottnak kell lenni. Elég öreg vagyok hozzá tudjam nincsenek csodák. Ez a 10 év nézve a haver szavait. Ez tényleg az volt. Mondok valami nem hiszem az uniot érdekli te élsz vagy meghalsz. Ezt sokkal ellentétben 2004-ben is sejtettem. Csak az van amiért megharcolsz. nincs más. Nagy szerencse már nem az van 15 éve vagy előtte. Van elég paraszt kizsebelni minket. Elfogytak. Mekorra kurva nagy élmény.
Mi az a WFH? White Female Hordes? Jól hangzik... :D
Vírus óta nekem néha ötvöznöm kell a home office-t és a terepmunkát. :D
Én meg 1 éve WFH. Nem is tudom mi lenne ha vissza kéne menni irodába dolgozni. Annyira elszoktam tőle...
Csocsózásra sajnos nincs lehetőségem, zabálásra viszont annál inkább...és sajnos nem a banánt meg a gyümölcsöket majszolom abban a rohadt cateringben...
"A 20 évesek persze letolnak egy-egy csocsómeccset, stb 1-2 óránként, de én inkább lezavarom a munkát és hazamegyek előbb." +1. Vénülünk...
"A nettó havi átlagkereset már 300e felett jár. A teljes állásban foglalkoztatottak tekintetében. Ha hinni lehet a KSH adatainak. :)" Nem lehet, ne aggódj, köze nincs a valósághoz. Eleve ott kezdődik a baj, hogy sima átlagot számolnak, még csak nem is mediánt, ami közröhely statisztikailag egy ilyen jellegű felmérésnél. Ezen kívül semmit sem tudni a merítésről. Egy nagy ordas hazugság a KSH legtöbb "adatához" hasonlóan. Még csak azt se mondanám, hogy a fővárosi átlagot eléri, mert nem.
Nehéz megtippelni a valós összeget, mert nincs rá normális statisztika, de ismerek munkavállalókat az ország minden tájáról, és sokféle területről, a valós nettó átlagbér inkább olyan 220-250 lehet, max.
Amilyen tré ma a vállalkozók helyzete itthon, néha azon gondolkodom, egyszerűbb lett volna hagyni a fenébe az egészet, és alkalmazottként ellvaírozni valahol, mint vinni a hátamon az egészet kockázatostól, stresszeléstől, idegbajtól mentesen. A 90-es években még jó ötletnek tűnt, messze jobban is kerestem, talán ez még ma is igaz, de a ráfordított idegrendszeri terhelés már egyértelműen nem éri meg.
Az átlagkereset itthon trükkös téma, mert hatalmas a szakadék a két réteg között. Egy informatikus, ügyvéd, xy vezető egyéb "intellekt szaki" hazavisz 500-800k-t, a kétkezi munkás (a lakosság 70%-a) meg talán 200-at.
Én is valahogy úgy csinálom, hogy 1-3 év egy melóhelyen, aztán 3-6 hónap szabadság :) A munkahelyi buli/banán/kávé/babzsák/playstation meg mindig hidegen hagyott. Ha home office van akkor ugye irreleváns, ha meg bent, akkor meg az asztalomnál dolgozom, aztán hazamegyek. A 20 évesek persze letolnak egy-egy csocsómeccset, stb 1-2 óránként, de én inkább lezavarom a munkát és hazamegyek előbb. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2021.02.22. 17:16:28
A nettó havi átlagkereset már 300e felett jár. A teljes állásban foglalkoztatottak tekintetében. Ha hinni lehet a KSH adatainak. :)
A céges bulikat és a hülyéket (nevezzük most így, gyűjtőnéven a problémás eseteket) úgy szoktam szinkronba hozni, hogy a hülyék nem jöhetnek. :) Ez amúgy is jó hatással van egy-egy céges buli szàmlájának végösszegére :) A hosszútávon hülyék pedig eleve röpülnek. Szerencsére gyorsan és fájdalommentesen meg tudom oldani. Olyan a munkaterület, hogy bárki azonnal pótolható. Persze a dilemma így is adott, hogy az újak esetleg ugyanolyan vagy még hülyébbek lesznek. :)
Amúgy az év olyan 10 hónapjában 4 helyen szoktam dolgozni, ebből 2 multikulti, igen széles variációs lehetőségekkel. Sosem állandó helyszínnel, létszámmal (20 főtől 2000-ig) és nemzetiségű összetétellel. :) Van, hogy három-négy különböző nyelven kell kommunikálnom a magyaron kívül egy-egy helyszínen. :) Előfordul, hogy azon kapom magam a második harmadik egybenapon, hogy három nyelvből áll össze egy-egy mondat. :) Kb. mint a Blade Runnerben. :) A 4 helyen összesen kb. 600 órát per hónap. :) A személyes rekordom 136 óra egyben, de egyszer volt olyan is, hogy 9 napot kellett lehúznom, úgy, hogy 2-3 naponként tudtam elmenni egy-két órára tisztálkodni meg ilyenek... :)
Az év maradék 2 hónapjában lecsökken 2-re a különböző munkahelyek száma, ilyenkor tudok kicsit játszani, mint most a játékkal év végén - év elején. :)
Egyrészt utána tudsz nézni a cég minden adatának, másrészt az interjú nem csak arra való, hogy tőled kérdezzenek, harmadrészt erre találták ki a próbaidőt. Nekem a jelenlegi a 10. munkahelyem. Az IT-ban egyébként is szakmai öngyilkosság egy helyen maradni 3-5 évnél tovább.
Nekem az 50 fős cégek a zsánereim, a Google-t meg megválasztják valakik akik csak a portát látják, egyébként meg luxus-koncentrációs tábor. Ha nincs életed akkor jó választás. Kb ugródeszkának használja mindenki. A 140k alkalmazottból meg merem kockáztatni, hogy 1000 dolgozik náluk 5-6 évnél régebben. Pont nemrég volt hír hogy százával léptek ki tőlük, mert amellett hogy "láncra verik" őket, rasszista, előítéletes banda.
TL;DR Ezeknek a "legjobb munkahely" hülyeségnek sose dőlj be. Itthon pl évekig a Docler volt a legjobb. Dolgoztam nekik, 1 hónapig sem bírtam a hülyeségeiket. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2021.02.22. 16:42:54
"multiculti: szagolhatod a curry-t a melletted ülő indiaitól, a japán gyerek szívja az orrát az orosz úgy beszél veled mintha épp kivégezni vinne."
Kihagytad, hogy a magyar meg mással sem foglalkozna mint a szomszédok tehenével, aztán belevigyorog a pofádba, miközben mögötted elhord mindennek és kést vág a hátadba, majd lemegy a templomba gyónni egyet, és minden meg van oldva, ő egy keresztyén jóember.
Ezzel nem vitatkozom, csak azt mondom, hogy erre - kristálygömb hiányában - nincs mód, hogy előre 100%-os biztonsággal kitaláld. Ha van ott ismerős, aki add tippeket, az más, de ha az utcáról esel be, akkor tényleg szerencsejáték az egész.
Egy létszám felett esélytelen legyen 20-50 fő de inkább a kisebb, ne legyen a cégnél seggfej akivel együtt kell dolgoznod aki jól tud helyezkedni, segget nyalni de a ő munkáját is te végzed. Valóban a kis cégek között is főleg kis hazánkban a sok kis bolsi teperőművész. Lényeg mire 45 leszek vagy 50 én jól éljek. Ahogy viszont nő a munkaerőhiány úgy javul a választék is. Okosabb helyeken a kis végek tulaja tudja milyen lehetőségei vannak, hogy piacon tudjon maradni. És így mindenki megtalálja a számítását.
Jó, de ezt előre honnan tudod? Létszámot nézed? Mi a jobb, kevés vagy sok? Mi a kevés és mi a sok? A világ legjobb munkahelyének sokadszorra pl a google amerikai monstrumát választják, ahol pedig sokan dolgoznak. Aztán vannak kis cégek, ahol 20-an se, de a halálba hajtják a munkavállalót.
Igen akinek nincs benne rutinja. Az a pénzt nézi. Aki kicsit tapasztaltabb már a létszámot nézi meg mekkora. Utána eldöntheti melyik a fontosabb a pénz vagy az egészsége. Meg ne úgy jöjjön el a nap végén. Még 1 óra és betöröm az óra plexijét, holnap már ne is mutasson semmit. ÉS ez a jobb variáció. Mert lehet az illető orrát törnéd be.
Az, hogy hogyan fogod érezni magad, az nem fog lejönni az ilyen lózungokból, hogy fiatalos környezet meg multikulti meg ingyen banán kétszer. Puding próbája az evés. Értem én, hogy van fontosabb dolog is, mint a fizetés, el is fogadom, de egy pársoros álláshirdetésnél ez nem fog átjönni, szóval mindenki elsőnek a pénzre fog figyelni, aztán a környezet meg majd kiderül.
Nem akarok okoskodni én nagyon régóta nem vagyok jelen a munkaerőpiacon. Utoljára szerkesztette: lwb, 2021.02.22. 13:14:30
Az IT nem úgy működik. Én sem a pénz alapján vállalok munkát, hanem a feladat és környezet alapján. Felőlem adhatnak 10 milliót is havonta, ha szarul érzem magam, nem szívesen csinálom, nem vállalom el. Jó a senior fejlesztők dolga, kevesen vagyunk (jók), mi diktálunk, nem a munkáltató :) Én pl most is az EU bér feléért dolgozom egy hazai cégnek, mert jól érzem magam velük, érdekes a munka, stb. Persze az EU-s bér fele is a triplája a hazai átlagfizetésnek, de ugye ez a szakma acsija. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2021.02.22. 13:07:48
Pontosan. Én a mostani cégem (10+ éve) egyik karácsonyi ünnepségén se vettem részt. Nem érdekel. A munkahely melóra van nem haverkodásra. Erre mondta az egyik kolléga egyszer: "mi nem haverok vagyunk hanem kollégák" és teljesen igaza van.
Ellenpélda: Stormregion minden karácsonyi buliján ott voltam. Amikor még kicsik voltunk (értsd max 50 fő) addig kurva jó volt. Sől egyszer1 hétre máltára mentünk nyaralni 8-10-en. EPIC volt. De amint nőtt a cég jöttek a gyökerek... voltak lopósak, nácik, más kajáját lenyúlósok.
Ezeket a multihoz keresik valszeg. Oda kellenek heist-ek, meg kituggyamik. Szóval ezek nem a mostani patch és kontent cucchoz kellenek. Szerintem a GTA6 mellett ez a játék multiban szart se fog elérni. Plussz ez lesz a cég első multis próbálkozása. És az eddigi tapasztalatok szerint kurva nagy bukta lesz. Utoljára szerkesztette: Carlos, 2021.02.22. 09:50:14
"Many social activities and parties. -" - ez mondjuk erősen társaság-függő, de alapvetően elmondható, hogy 30 felett már ez is inkább csak nyűg, és nem pozitívum. Tényleges felnőtt korára az ember már el akarja dönteni, hogy kikkel tölti a szabadidejét, ha ez néhány kiválasztott kolléga, akkor ám legyen, de az ilyen en-bloc céges összejövetelek inkább csak a púp a háton kategória, ráadásul ugye általában ajánlottan kötelező a részvétel, főleg, ha esetleg bizonyos szakmai ambícióid is vannak a cégen belül.
Úgyis mindenki a fizetés alapján dönt, hogy megy vagy nem megy, azt meg soha nem írják ki. Még nem láttam olyan embert, aki a gyümölcsért vagy a gym kedvezményért ment volna valahova dolgozni.
Ability to work within a team and under time pressure. -> ezt nem kell magyarázni A modern and relaxed studio atmosphere. -> open space hangzavarral A chance to work in a booming industry within an international team. -> multiculti: szagolhatod a curry-t a melletted ülő indiaitól, a japán gyerek szívja az orrát az orosz úgy beszél veled mintha épp kivégezni vinne. Fresh fruit twice a week for everyone in the office, a wide choice of tea, fancy coffee machines and fit vending machines. -> ez kb senkit se érdekel max azokat akik épp kijöttek az egyetemről vagy akárhonnan. A vending machine pedig fizetős! Many social activities and parties. -> amire nem lesz időd a deadline-ok miatt és amúgyis mind cancel lesz. Plussz a multiculti miatt minden PC-zve lesz! (Karácsony -> téli ünnep, stb) Private healthcare & card to many sports clubs -> 10% kedvezmény a havi bérlet árából a szomszédos gym-ben. From 20 to 26 days of paid vacation per year. -> pályakezdőknek jó... de akiknek van gyereke kevés. Ha csak pályakezdőket keresnek, akkor a req-ek nem fognak stimmelni (értsd 22 éves kor és 10 éves szakmai tapasztalat) An exciting chance to work with the developers of one of the most acclaimed role-playing games in recent history.-> bullshit. Utoljára szerkesztette: Carlos, 2021.02.22. 08:45:00
ESA Winteren most volt CP2077 Any% speedrun. 3ó 30p alatt végigvitte a srác, lényegében nagy gliccsek nélkül, egyszerűen csak gyorsan. Ha valakit érdekel, twitchen az ESA oldalán fent van, de nemsokára biztos felteszik YT-ra is.
Egy CTD nem volt a végigjátszásuk alatt, de T-pózt sem láttam egyet sem.
Elbeszélgetünk egymás mellett. Nem baj, van ez így. Akinek nem inge amúgy, nem veszi magára. :) Azért azt nem hinném, hogy fröcsögök, és az életveszéllyel fenyegetők táborába sem álltam be. :) Amúgy aki ezeket komolyan veszi, az meg is érdemli. :) Igazából annyira nem érdekel, hogy ezek mit össze hazudtak. Az sem érdekel, mi van a GTA-ban, nem tudom miért lovagolsz ezen. Objektívnek sem kell lennem. Miért is kéne, nem vagyok bíró a témában. A tapasztalataimat írtam le a játékkal kapcsolatban, és ennek része igen, hogy szerintem összecsapott, és félkész bizonyos részletek tekintetében, a sztori egyes elemei meg elnagyoltak, gyerekesek, vagy épp nevetségesek, mint ahogy a Star Wars-éi is. Nem is egy komoly műfaj az SW a szememben, de hát kit érdekel ez is. Én biztos nem írtam olyat, hogy zavar, hogy nem elég GTA-s. Csak általánosan zavarja az igazságérzetemet, amikor itt az a hülyeség kap lábra, hogy a vevők a hülyék, a fejlesztőkkel, pontosabban a vezetőséggel meg minden oké, meg a játékkal. De legyen így. Én kijátszottam magam vele egy időre. Várom a beígért ingyenes DLC-ket, amik azért remélem túl fognak mutatni egy egyszeri modder munkáján... :D És várom a folytatásokat, és azt, hogy a fejlesztők és ijedt szemű vezetőik tanuljanak végre a hibáikból... Utoljára szerkesztette: hykao, 2021.02.21. 00:33:17
"Nem tudom, hogy ez RPG-e, és a GTA mennyire nem az"
GTA-ban van karakterfejlődés? Vannak szintek? Fegyvereknek statjai, craft rendszer, az ellenségnél szintrendszer? Van képességfa? Van lehetőséged eltérő játékmódokra? Fejlesztheted a karaktered lopakodós, hekkelős, vagy éppen utcai bunyós, esetleg Rambo típusú agyament hentelőnek? Van lehetőséged a történet alakítására?
Most azt ne is vegyük ide, hogy a CP2077-ben önmagában az adatszilánkokon több írott tartalom van, mint a GTA-ban a teljes sztorit és minden egyebet együttvéve.
"vbagy csak úgfy érzem nincs eléggé elmagyarázva a miért eléggé a játékban, miközben hihetetlen módon úgy védik ezt a hazudós, kamuvideó készítős CDPR-t, hogy már azt hiszem szerelemesek tán az ijedt szemű, hülyehajú csókába, és kicsit sem érzik átvágva magukat, "
Ebből a kommentedből látszik, hogy egyrészt nem vagy objektív, másrészt érzelemből puffogsz értelem helyett. A neked írt válaszomban legalább 6 helyen leírom, hogy én is pontosan látom a hibákat, még konkrét részeket is említek, ennek ellenére ferdítesz itt ezzel a "védik/szerelmesek a CDPR-be" szöveggel. Már csak azt kéne megérteni, hogy amíg nem tudsz olyan játékot mutatni, ami ilyen összetettség mellett, a megjelenést követően 0day kiváló állapotban jelent meg, és a korábban beígért tartalmak mindegyikét 100%-ban hozta, addig gáz az érvelésed, és nyilvánvalóan csak valamilyen IRL mentális feszültség levezetése miatt kapja ezt a sz*rcunamit a cég. Nem csak tőled, hanem mindenkitől aki túltolja a fröcsögést! Ismét jelezném, nem a jogos, építő jellegű kritikával van a baj! A sztori kapcsán előadott kritikáddal sem az a baj, hogy ne lenne igazad itt-ott, hanem az, hogy ilyen szinten bármibe bele lehetne kötni, akár az Ember Tragédiájába is, elvégre lehetne sorolni bármilyen nagyívű irodalmi műnél, hogy mi nincs rendesen kibontva és megmagyarázva benne. Nem létezik olyan történet, aminek minden aspektusa ki van dolgozva! A sz*r óvodás Star Wars is hány könyvet és egyéb irományt kapott már, aztán mai napig tudok olyat kérdezni, amire nem lesz válasz, azt meg ne is firtassuk, hogy a történetéből mennyi fért bele 1-1 filmbe vagy PC játékba. De leírtam azt is, hogy az egyébként itt etalonként párhuzamba állított játékok esetén is hatezer ponton tudok belekötni azoknak a játékoknak a sztorijába, akkor az miért nem probléma, azzal miért elégedett mindenki? Vagyis maradjunk annyiban, hogy ez az egész semmi másról nem szól, mint a fröcsögésről. A CDPR-t maximum annyiból védem, hogy semmivel sem gázabbak mint bárki más, aki ekkora címeket fejleszt, mégis olyan szintű sz*rcunamit kaptak, ami indokolatlan volt. Ráadásul visszaadták a pénzt (szintén mutass egy céget, aki ezt meglépte, mert pl. Fallout 76-nál fel sem merült ennek lehetősége, vagy az NMS-nél sem)
Halálos fenyegetés a fejlesztőknek? Egy játék miatt? B*szki. Önmagában ennek a ténynek az ismeretében kijelenthető, hogy nem a CDPR-el van itt baj, hanem a sok elmebeteggel akik szabadon rohangálnak! Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2021.02.20. 23:32:47
"Mass Effect elment egy irányba semmi nem maradt csak a történet, megaz eszetlen lövölde, W3 szintén, csak kardal. " W3 - mint Wicher 3? Mert azzal azért vitatkoznék. Először is ez nem az a történet, ahol te magad alakítasz ki egy karaktert, aztán a többi rád van bízva. Itt egy konkrét karakter bőrébe bújsz bele. R.Geralt, aki egy witcher, foglakozása szerint "szörnyvadász", az embereket veszélyeztető teremtményeket öl pénzért, többnyire karddal. Itt a kardozás abszolút szerephelyes. De a történet során sok olyan helyzet van, ahol elkerülheted a konfliktust. Másodsorban crpg-kről beszélünk. Egy crpg-vel soha fogsz tudni olyan szinten szerepjátékot játszani mint a klasszikus "analóg" módon, mesélővel, dobókockával. Főleg egy jó játékmesterrel, mesélővel - egy crpg soha nem lesz annyira szabad és rugalmas. Számomra elsősorban a döntési lehetőségtől lesz szerepjáték a szerepjáték. Hogy a döntéseimmel alapvető mélységében tudom befolyásolni a narratíva kimenetelét, a karakterem és más karakterek sorsát, sőt kihat a környezetemre, ami jelentheti a közvetlen környezetem, vagy akár egy város, egy egész királyság, ország, vagy akár kontinens sorsának alakulását. Szerintem a Witcher3-at nyugodt szívvel hívhatjuk rpg-nek. Utoljára szerkesztette: cylonflatus, 2021.02.19. 20:53:57
jó ,abban rokonítható hogy a CP belvárosi környezet az pont úgy leviszi a látótávot meg takikai részt mint az iso nézet ahol 25méterről spawnolnak be dolgok mert NINCS látószög.
Ugyan meséljétek már el nekem ki csinál ilyen játékot. Elmondom baszod a CD Projekt ahogy kancsalborz mondta modern környezetben. Mert ugyan hányan kiváncsiak az eredetire?
Nem unjátok ezt. Elhiszem nem *5. Tényleg. De komolyan nem adja amit a W3 társakban? Nem adja a feelinget? Nem elfogadható a cyber rész? nem tudom a craft milyen mert nem voltak karijaim amik arra mentek. Volt 2 aki a csendes lopakodó módra ment? Működött? Igen. Mi a szarról beszélünk? Nem tökéletes érezhető félkész igen. Sok helyen bosszankodunk. De bassza meg még így is jobb mint bármi amit láttam az elmúlt 10 évben. Igen van az obsidian kis meséje. Nem ez a lépték? Nem. Ugyan mi a fasz lenne ez a lépték? Tomb Raider? meg amit Merlin mond neki igen. Ugyan hol van olyan. És komolyan én tudom lehetne jobb mert ennél 15 évvel ezelőtt jobban összerakták volna de nem ebben a környezetben. Nekem a Tyrrany az kb etalon. Odabasz, hogy nézel ki a fejedből de az régi mese 1 vagy 2 millió embernek. Ez meg miközben mindenki tömegjátékot vár? Kancsalborz, a többiek mint én. Várj ez nekünk is jó..És nem számítottunk rá! Tényleg nem.
Van az a nagyonfasza dolog mikor nekedesnek cyberpunkban sandevistan cyberware-el tudtommal ilyet egy játék sem csinált még (?)
na ott van egy ilyen érdekes effekt hogy szétmosódni hat a mozgás
na az tőröl metszett zseniális dolog, és láttam hogy majd lesz ilyen még , és el tudja vinni a pálmát RTX-es csili vili elől:
CP jobb rendszer mint az. Mindegy, már nem lesz szerintem több Rage, úgyhogy inkább CDP rakhatna ki pénzt CP címre svédektől. Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.02.19. 19:55:48
Mert hányan csinálták? 30-an? Aminek a fele diversity hire ? :D X-pénzből amit a Bethesda adott rá ? (igen van az avalanche-nak nem kevés) Svédek programozóZSENIK , art-ot vagy mást elvárni ott :D ...
Max proceduralt, meg küldis dolgokat amit itt sem bírtak.
Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.02.19. 19:52:08
Ugyanmar a Rage2bol a grafikajan kivul minden rosz, a karakter mozgasa, a gunplay, a jarmuvek iranyithatosaga... fo story 7-9 ora mert a fejlesztok vezetoje szerint ennel hoszabb story elvenne a jatekosok figyelmet az open worldrol, az open world statikus, soha nem fuj a szel, allatvilag mutatoban, vagy meg annyi se... elkepzelhetetlen hogy sikerult igy elbaszni.
és tegyük hozzá hogy aki 30fps-en, 30fps-re fejleszt az a 3.-at hogy lőné be (esélyük nem volt).
Az jutott eszembe hogy ha a Rage2-ben mutánsok helyett cyberwarek lennének az is elég fasza lenne, főleg mert abban van repülés is, de a fegyverek ehhez képest, hááát. Inkább ez. Szóval ha post apoc után most sexy dystopia jön mint fő irányvonal akkor a CDP megint éllovas :D. Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.02.19. 17:54:01
Probald ki a Valheimet is, nagyon megeri. CP-t meg hegesztik a sracok, en hiszem azt (max tevedek), hogy presztizs kerdest csinalnak belole es egy even belul rendbeszedik annyira, hogy... meglatjuk mennyire. Penzbol "fussa", tudasuk megvan, talan most mar idejuk is lesz ra azelott, hogy atvezenylik oket a Witcher 4-re.
Adj nekik azért időt, fejlesztőként te is tudod, hogy ez annál bonyolultabb folyamat, mint sem azt egy laikus gondolná (és akkor még a Sony és a MS ezután következő "jóváhagyási" QA rendszeréről nem is beszéltünk, ami szintén nem két perc)
Ezen akadok ki en is. Ha a modderek 0 domain knowledge-el ezt csinaljak akkor a devek mire lettek/lesznek/lennenek kepesek. Majd kiderul... De amit a cdpr eddig letett az asztalra patcheles cimen az nevettseges a modderekhez kepest.
Bazz némelyik NPC ahogy futni tud felénk behajolva, mint egy lassított felvétel - tiszta '90-es éveket idéző. :D
Amúgy ha ennyi idő alatt ilyen igéretes modok tudnak ilyen készültségi állapotban lenni, akkor azért nem tűnik elrugaszkodottnak az az elgondolásom, hogy kis idő ráfordítással, nagyobb odafigyeléssel sokkal összeszedettebb lehetett volna a kiadott állapot... Egy modder pár hét alatt egy sokkal életszerűbb rendőrséget fabrikál, akkor az egy 500 fős csapatnak dupla szégyen, amit a pofánkba dobtak rendőrség címen, és bele se merek gondolni, hogy mennyi időt szánhattak erre... :) ...és, hogy milyen lett volna a játék, ha még ebben a formában sem kerül bele a rendőrség...
Tudod mit, én még a végtelenségig hugyozó, össze vissza csalingázó, levegőben sétálgató NPC-kkel is együtt tudok élni, a béna jármű fizikával, vagy a szürreális gravitációval. :) Vagy a birkaként szétfutó alap NPC-kkel, akik ha egy konditeremben épp zsákot püfölgetnek, akkor is ugyanúgy birkaként szaladnak szét, ha egy 40 kilós női karakterrel hátba paskolom őket. :)
Ha az ember nem áll le ezeket nézegetni, nem annyira zavaró - ettől persze még nevetséges, és nyilván ma már ha valaki azt mondja "élő, lélegző reagáló nyílt világ" akkor nem ilyen nevetséges statikus diszletezésre számít senki sem, így természetesen van alapja, ha valaki emiatt is csalódott.
DE nem ezekkel van a fő probléma, hanem az a baj, hogy túl sokminden mással (is). :)
Igen, a fantasy-hez, D&D, Ultima, Wizardry de ezek a nyócvanas évek. 90-es évek közepétől kezdett nyilni a világ más témákra is (PC-n). Utoljára szerkesztette: Carlos, 2021.02.19. 15:13:57
Igen ez már ízlések és pofonok. Ebből kettő a hőskor és a hőskor vége. Az előtt mielőtt igazán üzleté vált. A többit nem ismerem rá néztem a Horizonra, az már igazán akció rpgnek tűnik lényegesen kevesebb lehetőséggel mint ami a CP-ben van karakterépítés szempontjából. Pedig a CP az a pont jó, lehetne jobb kategória. De az tényleg inkább AC vagy Tomb Raidernek tűnik. Nehéz összehasonlítani a CPvel.
Szerepjáték nem a fantasyhoz kötődik. - pedig nekem nagyon úgy rémlik, hogy kéz a kézben indultak hódító útjukra, már ami a PC-s konzolos videójáték vonalat illeti.
DE figyu úgy szórjátok itt nekem a különböző játék címeket, mintha valami Wish-ről rendelt jedi trükkök lennének. Mit érdekel engem a GTA, a Skyrim vagy mi, meg a Mass Effect. Utóbbi kettőben ha azt mondanád gumimacik vannak, azt is elhinném, annyira leszarom. GTA-val szerintem utoljára a San Andreasban híztam a karakteremmel, majd edzőteremben lefogytam. Elég szerepjáték elem szerűen hangzik így utólag visszagondolva... :D Azóta azt sem tudom eszik-e vagy isszák, de olyan nagyon szar nem lehet, ha sok évvel az utolsó megjelenése után még mindig megy a hemzsegés. Amúgy autólopás van a CP-ban, open world is (akarna lenni - és ezt igenis a fejlesztők mondták, hogy a cél egy open world játék) stb., úgyhogy az sem lehet nagyon elhibázott dolog, ha valaki a GTA-hoz hasonlítja akár - de én nem, leszarom, mert nem ez a lényeg. A lényeg ami van Cyberpunk 2077 néven. Engem az érdekel ami ebben van, és az ahogy van, és erről szoktam írni. És többszáz óra játék, majdnem ugyanennyi youtube videók nézése a játékról után írom, amit látok, tapasztalok ezzel kapcsolatban.
Ó, az kimaradt, hogy elmúlt 10 év. My bad... Az elmúlt 10 évben a kölykök születése miatt nem nagyon játszottam sok játékkal. Szóval nem tudnék. Amik a polcon vannak azok nem kifejezetten RPG-k (Fallout-ok, Diablo 3, Guild Wars). Szóval passzolom.
Dragon Age Origins, Neverwinter Nights, Borderlands, Bioshock, System Shock, Horizon Zero Dawn és még sorolhatnám. Ezek részemről mind magasan verik a CP-t még akkor is ha agyonpeccselik. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2021.02.19. 15:03:09
Elmúlt 10 évből kérlek. Direkt írtam az FNV-vel lezárult igazából. Van egy kettő utána de azt, hogy egy tömegnek szánt játékban megkapjam az élményt :) Na az volt a meglepetés.
Ezt a játékot lehet eszetlen lövöldeként játszani mint a youtuberek többsége. És lehet úgy játszani mint egy régi rpgt. Felméred ki hol van merre mozog, van hozzá ártalmatlanító el tudod vakítani, meg tudod süketíteni. Stb. A szerepjáték lényege te ténylegesen játszani tudj a szerepbe ha nem egy eszetlen tank vagy. Ebben lehetséges megvannak az ajtók a rejtett helyek stb. És ezt elképesztő mennyiségű helyszínen megvalósították. Mondom, azt, hogy ti az eszetlen lövöldét látjátok benne mint a GTA-ba az a ti gondotok :) Ez a játék jóval több annál.
Szerepjáték nem a fantasyhoz kötődik. Megoldásokat jelent történetben, harcrendszerben, stb. Független attól milyen műfaj legfeljebb különböző rendszerei vannak. Nem fogjuk meggyőzni egymást főleg arról nem tömegével vannak jó rpg-k. Mass Effect elment egy irányba semmi nem maradt csak a történet, megaz eszetlen lövölde W3 szintén, csak kardal. Skyrim még nem is annyira gáz a harc mint a fenti kettőben. De nem is jó. A CP 2077 biztosítja amit mi szeretünk a műfajba én készséggel elhiszem a Gta is :) Tényleg :) Azért nem veszem meg. A műfaj érdekel De már leírtam lehet sorolni azokat a játékokat ahol az élmény harc, sztori karakterek, mind együtt adják ezt. Várom.
Nem tudom, hogy ez RPG-e, és a GTA mennyire nem az. Szerintem ezek a dolgok lassan összemosódnak. Nekem az RPG még körökre osztott varázslós meg sárkányos izé, nem is kedveltem soha. A szerepjáték elemek viszont már régóta részei még egy Assassin's Creednek is. Megkockáztatom, hogy a legújabbakban még ennél több RPG elem is van, mint ebben a játékban. De nem ez a lényeg. Ne erőltessük a GTA-RPG párhuzamokat, én sose írtam, hogy ezek lényegesek. A baj az, hogy ami van, az kidolgozatlan sok elemét tekintve. ÉS ez azért ennyire zavaró, mert más dolgok meg kidolgozottak, és mivel szeretjük a játékot, és vártuk a játékot, és reményeket fűztünk hozzá (mert volt rá pénz, voltak rá tehetséges fejlesztők stb...) kurva idegesítő, hogy végül sok tekintetben összecsapott! És egy ilyen játéknál nagyobb igény van a komoylabban összállított elemekre, az összhangra stb. Nem kell ennyire túlbonyolítani, ha a végén nem sikerül befejezni, összehangolni stb.
Kiegyeztem volna egy full lineáris, nem open world (valójában ez sem az) nem hatféle befejezést tartogató, nem mindenfélével telezsúfolt, kevésbé gigantikus szörnnyel is, ami jobban át van gondolva, rendesen kidolgozott minden kevés elemében...
"Sehova nem vezető/egyszercsak megszakadó történeti szálak" - MICSODA??? Hát megmondta nekünk a fő küldetésmester úr, hogy ez direkt van!!! Hát nem látod??? Mi vagyunk a hülyék, hogy nem esett le egyből!
Basszus ezt a mást vártatok szöveget szajkózzátok páran...Tegyük már ezt félre. Én például nem azt szoktam megfogalmazni elsősorban, hogy mit vártam. Sehol nem írtam, hogy nekem nem elég GTA-s. Azzal is együtt tudok élni, hogy sokmindent ígértek, vagy tényszerűen közölték, hogy már benne van, és kurvára nincs benne, nem is volt, nem is lesz. Viszont akik az ígéretek alapján vártak dolgokat, megérthető ha csalódottak!!! Igenis ne legyen a játékfejlesztés esetében sem alap a hazudozás, a csúsztatás, a mismásolás, mellébeszélés. Hova jut ez a világ, de komolyan? Lassan a gonosz cégek nem az Arasaka meg ilyenek lesznek, hanem ezek a nagy etető, előzetesen pénzeket kicsaló játékfejlesztő cégek, amelyekhez most végérvényesen és félreérthetetlenül csatlakoztak ezek a lengyel irányítású srácok is. Elég jól van - mégha viccesen is - vázolva a folyamat a Mérgesjózsi féle videóban, amikor egy asztalnál EA, Bethesda meg még valamelyik ilyen céget jelképező emberke ül, és "békepipát" nyújtanak a még ácsorgó, hezitáló CDPR felé, és emez elfogadja, és leül közéjük. :)
Vicces, hogy itt azon kiakadnak egyesek, hogy nekem nem elég gonosz/vagy rossz vagy egy Arasaka vagy egy Hanakó, vbagy csak úgfy érzem nincs eléggé elmagyarázva a miért eléggé a játékban, miközben hihetetlen módon úgy védik ezt a hazudós, kamuvideó készítős CDPR-t, hogy már azt hiszem szerelemesek tán az ijedt szemű, hülyehajú csókába, és kicsit sem érzik átvágva magukat, miközben nyilvánvalóan nem az lett a végtermék (nincs is végtermék - hisz a közgazdaságtanban ezt a készültségi szintet közel sem végterméknek hívják!), ami ígérve lett. De ha elnézzük az ígéreteket, akkor is ott van sokminden, ami zavaró és félkész a játékban. Sehova nem vezető/egyszercsak megszakadó történeti szálak, logikátlan összevegyítések, csak utánaolvasással vagy összeképzeléssel összeálló dolgok. Nevetséges rendőrség, Kidolgozatlan modellezésű Johnny Silverhand, összecsapott animációkkal. Stb stb.
Ne nézzük, hogy mit ígértek, legyen az, hogy nem hazudtak, akkor is amit kézhez kaptunk FÉLKÉSZ! Jobban kellett volna tervezni! Időt, pénzt stb mindent. Nem az első játékuk, nem is a második. És a legtöbb pénz állt rendelkezésre. Ne legyünk ilyen elnézőek a saját kárunkra.
Nem kevésbé nagyobb faszság, mint egy puskával egy egész horda nácit megállítani. Vagy bombát hatástalanítani miközben lőnek rád. Vagy egy miata-val kezdeni és a végén megverni a helyi királyt. Ez csak egy játék. Lépjünk túl azon hogy ki hol robbant mit. Mert akkor már ekézhetjük azt is, hogy miért is vannak sárkányok mert nincsenek, hol vannak a légdeszkák amiket a Mattel gyárt (van még egyáltalán Mattel?), vagy miért nincs még a helyi közösségeknek földalatti legópinyója. Játékok. Bele kéne hoyg éld magad. Ami nehéz ha sokszor kizökkent a sok pici faszság, logikátlanság, logikai bukvenc, amatőr bug, vagy crash. Ettől függetlenül a játék jó. De én kb egy hónapja nem nyúltam hozzá és ez kb igy is marad amig meg nem jönnek hozzá a normális kiegek és vagy patch-ek. (számomra nem normális kieg és/vagy patch az amiben kijavitanak 3 küldetés bugot, egy security leak-et, egy technikai faszságot amivel aztán szarabb lesz az FPS mint volt, vagy ninja nerf-elnek dolgokat amit aztán ninja patch-elnek a köviben miután kurvaanyázik mindenki a youtube-on és vagy redditen).
Csak halkan súgom meg, hogy a GTA (single) sztorijaiban is van legalább annyi játékos által hozott döntés, mint a CP-ben, és ott is, itt is, az openworld adja a szabadságot, a sztori az egy lineáris "ACD? v. ABD? = A->D" féle kézivezérelt "illúzió", előre lefektetett nyomvonalon halad :)
...és mindez nem jelenti azt, hogy rossz, már annak is örülünk, hogy ennyi van. A gond azzal volt, hogy a hype alatt elhangzott igérek és kedvcsinálók alapján egy, a döntésekre reagáló élő és lélegző (nem úgy, ahogy te használod ezt a jelzőt - ezért kérdeztem rá a múltkor) világot vártál. Reagálni reagál, de nem olyan szinten, ahogy az esetleg be lett harangozva. Ennyi. Ettől még nem rossz, csak a kommunikáció ment félre és ez hagy rossz szájízt az emberekben. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.02.19. 14:33:25
Nem tudom értelmezni egy cég esetében a gonosz jelzőt. Semmiképp nem ezt a szót használnám. Nyilván értem, hogy mire gondolsz ez alatt, ám ne felejtsük el, hogy egy cégnél sok ember dolgozik. Pl. céges kezdés esetén mi magunk is az Arasakánál dolgozunk. (Hol máshol, hisz egyedül ennek a cégnek a belseje van a játékban kidolgozva...persze 54 év és egy atomrobbantás különbséggel is ugyanaz. Újrahasznosítás felsőfokon, vagy inkább a félkészség egyik diszkrét bája. :D) Szóval egy cégnél sok ember dolgozik, akik azért csak nem gonoszak-rosszak egytől-egyig. Ezért atomot robbantani egy cégnél - aminek egyébként nem nagyon ártott a dolog - nagyon irreálisnak hangzik. Főleg egy zsúfolt városban, ahol lehet, hogy a nagyanyád pár utcával arrébb lakik. :)
Így van :) Mást vártatok. Megmondom én is arra számítottam olyan lesz amit ti vártok abba van a pénz a gta szerű lineáris mese minimális harcrendszer, stb. Az élményfaktor ugye. Én aztán tényleg meglepődtem egy régi vágású rpg-t kaptam. Ahogy páran a fórumban nagyon örültünk neki :) Szar úgy. Ne sajnáld tőlünk, mint a fehér holló olyan ez a játék.
Még mindig nem érted, nekünk jópárunknak (...) hypot toltak (...) megnéztük (...). Jelenleg hiánycikk a nívósan megírt jó sztori. használható jó harcrendszer, stb. Ez a játék nekünk nem (...) volt jó. (...) mert NEM olyan amilyennek mi szeretjük. Hiába hypolja az EA a sok szart az se segít rajta.
Még mindig nem érted, nekünk jópárunknak teljesen mindegy milyen hypot toltak ha megnéztük ha nem. Jelenleg hiánycikk a nívósan megírt jó sztori. használható jó harcrendszer, stb. Ez a játék nekünk nem a hype miatt volt jó. Hanem mert olyan amilyennek mi szeretjük. Hiába hypolja az EA a sok szart az se segít rajta.
Ugye a cyberpunk világa arra épül, hogy vannak a "gonosz" nagy világcégek akik irányítják a várost/országot/világot. Szerintem ebből öröklődött a "gonosz Arasaka". Ami kb át se jön, ha nem corpo-ként kezdesz. Mert akkor csak megkapod az "arasaka gonosz" szöveget, de miért? Engem nem bántott, kinem szarik rá...
Ha valamit nem jól értelmezek, kérlek tisztázd, hogy megértsem. Hol vannak érvek, amiket én nem látok be? Amúgy van olyan, hogy "gonosz cég"? De most komolyan. :) Mellesleg azt sem forszíroztam, hogy az Arasaka jó vagy rossz. Általában az van félreértve, vagy felületesen értelmezve, amit írok... Valószínűleg általad is...
Azért érdekes volt ezt végigolvasni... :) Továbbra is PiszkosFred véleményét osztom (nohomo).
Kiegészíteném annyival, hogy MI (TI) is balfaszok vagyunk hogy mindig újra és újra belelépünk ugyanabba a szarba. Megvesszük a játékokat így vagy úgy. Jellemzően inkább azok akik követik is a fejlesztéseket és fossá hype-olták őket a PR-osok (én is ide tartozom). Utoljára szerkesztette: Carlos, 2021.02.19. 14:01:28
Vannak hezagok a tortenet talalasaban, pl nagy kar hogy ingame nincs rendesen elmagyarazva a corporate wars, a new usa, a dezertorok mint pl Johnny Silverhand mert ezek tokeletesen kontextusba helyezik azt, ami a jatekban tortenik, nem is ertem, valaki nagyon elnezte ezt, mert a shard-okbol nem fogsz minden ezzel kapcsolatos informaciot osszeszedni, en is jatekon kivul gugliztam ki a teljes hatteret es nagy kar mert ingame ez sokkal nagyobbat szolna. Masreszt nezd meg kinek ervelsz, mennyire felreert/magyaraz nyilvanvalo dolgokat,mennyire koti az ebet akarohoz hogy az Arasaka igazabol nem is rosz/gonosz, persze hogy nem vagja miert robbantotta fel Johnny a tornyot 50 evvel korabban. Szerintem hagyd ra, nem fogod tudni meggyozni semmirol, nekem legalabbis nem sikerult.
Én nem emlékszem ilyenre. Melyik halott beszél hozzád végül a credits alatt?Nálam ilyen egy végigjátszásnál sem volt.
"bomba" Az 50 évvel ezelőttiről beszélsz? Mit tudom én, gondolom valami sci-fi technoblabla Arasaka-kütyü megtisztította a környéket vagy olyan atombomba volt (valami technoblabla megint: fúziós izé nem maghasadásos akármi), ami nem sugároz. Nem tudom, ezen én nem akadtam fenn.