"minden háznál találsz rejtett kapcsolót, hátsó bejáratot, nyitva felejtett ajtót, vagy egy pinyót ahonnan fel lehet menni."
ez a patikamérleges komplexitás amiről beszéltem, ezzel nincs mit tenni mert így van kimaxolva, max máshogy is ki lehetett volna maxolni az is patikamérleges lett volna
Mert ha most kimész a blahára te is minden háznál találsz rejtett kapcsolót, hátsó bejáratot, nyitva felejtett ajtót, vagy egy pinyót ahonnan fel lehet menni. Vagy kimész szecsőre ahol a papóka reggel kimegy kaszálni, mamóka hozza a szalonkát vekni kenyeret majd hazamegy este papóka betér az ivóba egy kupicára majd nyugovóra tér.
Lehet választani melyik az élőbb.
Amúgy bazira unom már ezt a témát. : Utoljára szerkesztette: Carlos, 2021.02.12. 11:19:56
Benne van, de ha olvastad kancslaborz vagy a többiek hozzászólását ugyanaz amiért a régi rpket szeretjük, élő a világ ha az npc-k társaknak vannak titkai, küldetései tesz megjegyzéseket időnként tetszik nem tetszik neki amit mondasz, stb. Élő ha érzed a karaktered az a játékban amit el akarsz játszani, a fejlesztő foglalkozott azzal legyen rejtett ajtó rejtett útvonal, stb. stb. Lehet mondani fősztori meg karakterek nélkül is van rpg. Ezt réggen már mondtad open worldben nem lehet megvalósítani amit a izometrikusok tudnak. Én meg azt mondtam de meglehet. Itt a példa. Még nem tökéletes mert a 24/7 még nincs meg hozzá De a lényegi rész már megvan, ahogy beérsz a városba csörög a telefonod jönnek az üzenetek minél "híresebb" leszel annál többen keresnek. Feladatok vannak amik jól ki vannak dolgozva. Ettől él a világ nem csak bolyongók benne és gyűjtőm a lootot, meg gyilkolom aki az útba kerül. Mert minek menjek a céhekbe, hogy a random generátor által generált nulla befeketetett energiájú random questeket csináljam? Igen vannak jó dolgok is benne. De ehhez képest élettelen.
Szerintem ízlésekről vitatkoztok. Valakinek az az elő, ha van schedule az npc-nek, nappal meló, este megy kocsmába pl. Valakinek meg az, hogy ha végigsétál az utcán, akkor nemcsak állnak egy helyben, hanem beszélgetnek, rendőr helyszínel stb. Persze ez heteking ugyanígy marad, de ha háttérképnek vesszük, akkor életszerűbb, mint a ház előtt ácsorgó npc, aki lehet, hogy este elmegy azért aludni.
Az a sanda gyanúm, hogy "élő világ" kifejezés alatt teljesen mást értünk. Kifejtenéd, hogy nálad mit jelent az élő világ?
Oké legyen valami összefoglaló szerintem az open world rpg-k amik megjelentek. 2010-től. FNV után. Skyrim: Ugye ami az előnye a 24/7 a mozgó dolgozó npck, kalandozni lehet benne, akit csak a szabadság érdekel. A világ látszatra él. Ez kb 20 óra amíg így gondolod. Utána rájössz, van a sárkányos rész csak úgy lehet utána ahol a katonák jaj dragonborn, majd jön a hegyecske ahol szuperhős leszel. Meg vannak a jópofa npc-k nord-imperial-high elf. Olyan sablonosak amilyen sablonosak csak lehetnek. Igazi hollywoodi giccsparádé. Persze van egy két kivétel elvétve. Nyoma nincs még az Oblivion színvonalának sem. Nincs olyan, hogy egy rpg közepes sztorival legjobb legyen. Az nem rpg hanem év játéka. Ami erre rátett egy lapáttal még ha lehetett. Az Harkon, ha beállsz közénk fasza csávó leszel leharapod mindenkinek a fejét. Kb. Közben viccet csináltak az egyik legjobb loréval rendelkező világból, amit ők alkottak. Szigorúan modok nélkül. DA3: Próbálták utánozni a skyrim sikerét ez az évtized a skyrim sikerének megismétléséről szólt volna. Nem jött össze. De kaptunk egy jó történetet, nagyon jó karakterekkel. Talán utoljára. Fallout 4: Ha lehet mondani van a Bethenk morrowind utáni legjobb rpgje akkor ez az. Vannak benne társak akik nem csak bambulnak melletted. Sőt élő npck is mint Danse, brotherhoodd vezér, stb. Jó kis kiegekkel többségében. Jó lett. W3: nehéz lenne open worldnek nevezni, inkább nagy területes sztori vezérelt rpg, faék egyszerű harc, a hordát leszámítva kihívások nélkül, csodálatos karakterek, történet. Tényleg 5*. CP 2077: Ahogy kancsalborz mondta. Kaptunk egy régi rpg-t modern köntösben valóban félkész sok szempontból. De a fenti lista alapján eddig ez a legjobb. 2010 óta. Ha számít az, hogy nem csak te vagy karakter a játékban és ez alapvető kritérium a megítélésben. Szigorúan very hardon ahol a loot szürke olyan amilyennek lennie kell pl. Bemelegítés hard szinten, játék csak és kizárólag very hardon. Tényleg gondoltak mindenkire, akit csak a történet érdekel és arra is aki komolyabb kihívásra vágyik.
Leszámítva, hogy azért minden szarra ott sem kell skillcheck-et dobni, párbeszédnél pl. én még soha nem dobtam, egy mesélő mellett sem. De amúgy jaja, valóban ilyen.
Ha valamiert nem ertened(bar szerintem igen) akkor abban a tragyarakasban a skillchecket kockadobassal valtjak ki(0tol 20ig ertekek kozott), minden harci helyzet vagy parbeszed opcional kockadobassal donti el hogy mikent fogsz kikerulni az adott szituaciobol es bar alapbol ugye 50 % eselyed van hogy foledobjal es megnyerd a "skillcheck"et nekem sikerult 90%ban ala dobni, az volt a teteje amikor feldobta hogy a skillcheckhez 5os erteket ad es mondom na akkor ez most meglesz, francokat, 3ast dobtam... egyetlen szituacio amikor nem dobtam kisebbet ha a skillckeckre 1est adott meg. Menjenek a faszomba... meghogy rpg.... Utoljára szerkesztette: Sunrider924, 2021.02.11. 22:34:18
De persze a kiskard a lényeg meg persze pistike ahogy szalad a fakardal meg a lobogó kötény. Lényeg a feeling kurva jó vagyok, Ja igen nem a PoE-ben nyomod.
DA3 az a rendszer sajnos már mmo gagyi. És nem olyan jó mint a TESO. Abba időt öltek mert minden idő. Amiért 120 óra lehetett a felejthetetlen karakterek, ott még ott volt pár író mint Gaider. Próbáltam magyarázni ezeknek. De minek. Morrowindnek még voltak karakterei nem is akármilyenek az istenek háborúja a tribunnallal, miközben a légiók is ott voltak a Cyrodill birodalommal. Egész ötletes volt. Ésre se veszik de a nívótlanságot éltetik. Ahogy az igényszint egyre lejjebb és lejjebb van és a Larian még nem is rossz az EA mellett. Ők legalább viccessek.
Velem ugyanez volt. En sem untam meg, najo 3ik vegigjatszastol a braindenceket utaltam meg. De szerettem es nem bantam meg. Csak elfogyott. Es latom hogy mi lehetett volna meg. Es remelem lesz is akar dlc-kkel akar modokkal. Csak ki kell varni.
Nagyon kezd lefárasztani ez a topic. Mindkét oldal. Unfav és majd visszatérek, ha elkezdenek jönni a DLC-k és lesz vmi értelmes kommunikáció is. (remélhetőleg) :D
Aki szerint a BG3 jo lesz az nem tudja mit beszel, mennyire jo is lesz istenem quicksave+quickload farmolni a TELIBEBASZOTT TETVES KOCKADOBASAT!! Egyebkent se tartom sokra a Larian mesterkelt nehezsegi szintjeit de legalabb a Divinity2-ot 80 ora korul kezdtem megunni, a BG3 early acces-t meg eletem legnagyobb tevedesekent tartom szamon mind a tizenakarhany orajaval amibe kerult azt a szart "vegigcsinalni", mondjuk inseges idokben rafanyalodok mert nincs mas de hogy az jo jatek?? Nalam egeszen megdobbento elmeny hogy egy DragonAge Inquisitiont 120 oraval rettento hosszunak talaltam/teljesen meguntam a vegere, Divinity2 az elobb emlitettem, de megneztem lovolde fronton pl a Rage2-ot na az 30 ora utan mar rosz vicc, ehez kepest 300 ora koruli Cyberpunk-ot jatszanam meg, csak mar nincs benne semmi, mindent vegigprobaltam/jatszottam es vege, de unni nem untam sehol/semmikor. Nalam ettol jo jatek a Cyberpunk nem attol hogy milyen tehnikai hibai vagy hianyossagai vannak. Egyebkent ennyire fontos szamodra hogy a 2-3 ugyeletes troll minden ugratasara reagalj? Ha neked a Cyberpunkot elmeny jatszani akkor tedd azt es szard le magasrol a huhogokat....
Tegnap realizáltam mennyire szar hiszen a BG3 kis epizódokban de majd kurva jó lesz. Sőt kingmaker 2, örök kedvenc az első, is jön valamikor. De már várom a következő Dragon Age-t mert az kurva jó lesz... Sőt TES VI, is fasza lesz hiszen, mit számít már a tényleg jó ESO-t is kinyírják. Pedig mennyit nevettem rajta egy "nyomorult" mmo is jobb mint a skyrim. Vicc ugye? De most gondoskodnak róla. Hiszen az a lényeg mind egy nívón legyen nem? A lényeg a CD projekt most elszarta. Nem nőt fel a nagyokhoz meg rohadt bugos és szar, mert szar.
Minden rendben? Utoljára szerkesztette: MrAndree, 2021.02.11. 20:35:42
Annyira viccesek vagytok. Most komolyan azt hiszitek érdekel a kórus? Tudom szar el se tudom mondani mennyire? Valid? Mi a valid a karakterek nélküli skyrim? Carlos ahogy sokan mondják mit beszélsz itt 300 óra után? Nekem egy jobb rpben van 150-200 órám mert utána minek? Azt hiszitek izgat a hülyeségetek? ugyan rajta írjatok egyet ami jobb mint ez, "dokumentáljátok" Igen a Witcher 3-ba a mellékquestben. Jobb volt. Ja nem. Igen a skyrim, hagyjuk. Igen a gta V,VI, VII, jobb rp mint ez... Igen hiszen duskálunk jobbnál jobbakba. Ja A kurva CD Projekt megint gyártott karaktereket, amire emlékezni fogunk, Rouge, Johnnie, Peralez, Judy. Hiszen tele vagyunk ilyenekkel. Ja tegnap is a Gtaban is unalmas kis gig questet csináltam. Pont ilyen volt. Sőt a Bioware hisze a DAO óta ilyeneket gyárt. Sőt mindenki ez az alap. Obsidian elmehet a picsába a kis szaros űroperájával mert annyira gáz. Tele vagyunk téleg. Nem is tudom hova nézzek.
Az a hir jarja hogy valaki megvette a csomagot amit a hekkerek arultak.
Most nem azé', de sokan itt olyan dolgok miatt panaszkodnak, ami a Witcher 3-ban is már így volt. Kirakat NPC-k, megölhetetlen fontos karakterek, meg hasonlók.
Épp tegnap kezdtem újra, mert valamit meg akartam nézni és az elsők között kapom meg a rendőrnős küldit. Megdumálom, majd mondja, hogy menjek és rátámaszkodik az íróasztalra. Ekkor előkapom a fegyvert és lövöm, csak lövöm és lövöm, 5-6 tár mire meghal, de végig tűri, hogy lövöm, felém sem fordul. Next level AI. :)
Persze, ertem en, hogy mit akar mondani, de nagyon rossz peldakat hoz fel folyamatosan, olyanokat, amely megoldasok nem hogy ujdonsagok, hanem megszokott dolgok.
Az meg, hogy lopakodva megyek valahova kihagyva a trasht, vagy tankkent atgazolok mindenkin, ezt a legocskabb mmo is kepes nyujtani, ne szorakozzunk mar, ez lofasz.
Vagy egy epuletnek van neadj'sten ket bejarata? Azt a nemjojat, ez am a scifi :D
Elo vilagrol beszel, es kijelenti, hogy a vilagban talalhato npck le vannak szarva, az AI nem szamit, ezek kvazi nem is kellenek, csak a sztorihoz kapcsolodo 20 darab szereplo legyen hus ver (esetleg baszhato, az fontos), csak ezek legyenek kidolgozva. Es ez az elo vilag receptje. Hat hja...
Egyedul abban van igaza, hogy aki nem jarta be Night City minden utcajat, minden zeget es zugat, az rengeteg mindenrol lemarad, mert hatalmas elmeny a varos felfedezese. De ez sem ujdonsag, a legtobb open world jatekokban kifejezetten eros a felfedezes elmenye, szerencsere orakat lehet turistaskodni es a vilag szepsegeben gyonyorkodni.
Es ami az egesz ipar kritikaja, az az, hogy meg ez a felkesz es kozepszeru akcio-kalandjatek is elvezhetobb, mint a piacon levo sok-sok hasonlo stilusu. Nem ujitja meg az ipart, se a genret, pedig elvarhato lett volna. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.02.11. 17:33:55
És sajnos ez a logika teljesen valid!!! Csak én már elengedtem Although_ meggyőzését. Folyamatosan ugyanazon a rendőrös küldin meg mailstrom raid-en rugózik. Dehát ez van. Van akinek az többféle megoldás, hogy most meghekkelem az ajtó előtt és pestitst küldök rá. Vagy meghekkelem a szembeházról és kiberpszichót csinálok az egyikből és nézem őket. Vagy meghekkelem az kocsiból a géppuskát és azzal kaszálom le őket. Vagy bemegyek sotival és szétlövök mindenkit. Vagy célpuskával lelővök mindenkit. De az már epic dolog, hogy van egy kiberpszichó akit lelőhetsz vagy beszélhetsz vele hogy lépjen le. Az eredmény ugyanaz lesz. Eltűnik sose látod többé, nem utalnak rá, nincs kihatása semmire. Vagy a másik rendőr aki valami felvételekkel bukik le? Megölheted, megzsarolod, kiröhögöd hogy lúzer. Mennyi lehetőség... kihatása a világra? 0. Soha nem látod többé...
Király, akkor a Fallout 76 is egy szinten van a Cyberpunkkal, ami a szerepjátszást illeti. Hiszen ott is eldönthetem rengeteg Wastelanders vagy BoS küldetésnél, hogy mit csinálják. Pl amikor felkérnek, hogy szerezzek vissza egy eszközt a Telepeseknek, akkor - levadászom a tolvajt, megölöm és visszaviszem cuccot a telepeseknek - levadászom a tolvajt majd lefizetem, hogy adja át, majd visszaviszem a telepeseknek ("pénz" check) - levadászom a tolvajt majd megfenyegetem, hogy adja át, majd visszaviszem a telepeseknek (Strength check) - levadászom a tolvajt, majd átverem a telepeseket a tolvajt meg útbaigazítom a Raider tábor felé (Charisma check + reputáció) - levadászom a tolvajt, majd rabeszélem, hogy térjen "jó útra" és álljon be a telepesek közé (Intelligencia check + reputáció)
Sőt, dönthetek arról is, hogy gyalog megyek a helyszínre, esetleg távutazással. Arról nem is beszélve, hogy szintén én döntöm el, hogy közben milyen fegyvert lóbálok az arcába az npcnek, fenyegetés vagy meggyőzés gyanánt, távolról vadászom e le távcsövessel vagy egy raketáskalapáccsal verem agyon közelharcban.
Mindig is sejtettem, hogy a bugtenger alatt egy valódi szerepjátékos élmény húzódik meg Appalachiában.
Kit érdekelnek az npck akik az utcán vannak igazán? Egy rpgben a háttér persze csinálják meg jól majd, de az érdekel, ha van egy questem és éppen nettruner a karakterem ne csak tanként lehessen berontani. Ha nekiállok keresni igenis találják, tetőn, összekötő vezetékeken, szomszéd épületeken megoldásokat. Igenis ne a fejembe létezzen csak hanem legyen "műszakilag" megoldva. Ahogy KancsalBorz írta már, ebben a játékban minden kis gig is élmény mert szerepjátékos élményt ad egy tűrhető és nem szar harcrendszerrel mint a W3-ba van, a harcrendszerre mondhatod szubjektív vélemény mert igenis jó. De a lényeg az egzakt dolgok amit nem lehet véleményként lesöpörni. Azt, hogy hasonlóan megcsinált szerepjátékos élményt adó amit páran 100x elmondtunk itt már mit ad ez a játék, na olyat hasonlót sem tudtok mondani. A+ piacon. Egyszerűen nem ölnek bele ennyi időt. Utoljára a DAO volt. Csak az más jelleg.
Így van van a vélemény meg vannak egzakt dolgok. Az egzakt, hogy itt foglalkoztak azzal egy feladatot többféleképpen meg tudj oldani, nem csak a gigeknél némelyik side questnél is. Erre rajtuk kívül senki nem veszi a fáradságot.
Kb. 30-40 vagy többféle, felmászol a tetőre keresel egy szomszéd épületet onnan is be tudsz jutni mikor a rendőrt kell megtalálni annak is van 3 különböző módja, stb. stb. stb. Mindezt leprogramozták, időt öltek bele, apróságokba
Ha hozzászólásaidon látszott te sem tettél bele időt mert nem érdekelnek ezek a dolgok. Vagy az egész cyber nem ér annyit neked nem tudom. Ettől ez még ritkaságszám az A+ piacon. Te is pont azok közé tartozol akin nagyon látszik hatott rá az elmúlt évek "fejlődése" Nem kíváncsi nem "jelzett" dolgokra. Nem érdekli a felfedezés élménye. Így mondunk egymásnak véleményt ahogy páran már mondták, többségetek a "felét se látta a játéknak" csak leszarozza. ÉS ennek semmi köze a fanboyhoz. Ez tényszerű, nemigazán tudsz olyan játékot mondani az elmúlt évekből ahol a részletekkel így foglalkoztak volna. Amellett jó a sztori és a karakterek. A W3-ban sincsenek ilyenek nemigazán emlékszem a feladatokat nagyon sokféleképpen meglehetett volna oldani.
CohhCarnage. Egy eléggé langyos let's player, semmi extra. Twitteren népszerű, mert ügyesen játszik, szorgalmasan tölt fel és nem túl megosztó a személyisége. Ideális let's play videók nézéséhez, ha valakinek ez jön be.
Ennek örülni kell hogy ez ennyi meg "kipukkadt" ,és nem akarnak rajta felkapaszkodni streamerek (épp ellenkezőleg ), így megmarad a dolog undergroundnak megmarad a rejtélyesség, nem lesz benne korhűsített "lore" stb.
Még az is hasznos hogy látszólag Elon Musk "levált" róla .
Igen, nagyon tetszik. Igy is ahogy van. Ennek ellenére SOKKAL többet vártam annál amit kaptunk.
Mindhárom nagy platformon többszáz órám van a játékban. Egyébként vissza is keresheted a topicot itt az sg-n, launch day kommentjeimmel van tele. A CP-n volt CTD-m, láttam T-pózt stb. A W3-ban semmi. Crookback bog belassult, de ezen patchek sem változtattak sokat, picit javítottak az alapgépeken, de az igazi előrelépés a pro- és one x gépek megjelenése miatt lett.
A W3 egyáltalán nem volt tizedannyira se bugos, mint a CP. Sőt, kifejezetten stabil launch volt. Ment akkor is a sírás, hogy E3 video jobban nézett ki, de ennyi. A játék így is szebb volt mindennél, ami a kategóriában előtte (és lényegében utána is, 5 éve már) megjelent.
Semmi személyeskedés, csak amit látok itt hónapok óta. Közölnöm kell veled, hogy a játék megjelenése nemhogy elvakultan fanboykodsz, de néha úgy érzem hogy az egyik kezed a gatyádban van miközben elájulós kritikákkal illeted a játékot. Én élvezem, szerintem vicces :)
Komolyra fordítva a szót, csak el kellene fogadnod, hogy vannak más vélemények a tieden kívül. Hatalmas rajongótábora van a Goat Simulator-nak is, de attól még a játék szar. Itt is ez a helyzet. CP lehetett volna jó játék, talán lesz is (kétlem), de jelen pillanatban egy átlagos, bosszúságokkal teli fél-játék, amit csak a hájp meg a dráma tart életben.
Ez van, nem vagyok fanboy. Akkor az is szép, hogy nem a szuper youtuberek mellett gyalázod :) A sztori a karakterek a lényeg egy rpgben ennél feljebb csak a kalandjáték van mint a Dreamfall and a Logest Journey. Az élő világ mikor évtizedek után is emléksze la morrowinsre a Kotorra, a Kottor II meg amikor az Obsidian bemutatja lehet jobban mint a Bioware. Vagy mikor állsz a conanban szerepjátékosok gyűrűjében és megérted miről szól ez :) Gta online? GTA grat meg se vettem minek? Van egy jó sztori? És mi az ahhoz képest Baldurs Gate 30 év után is ikon? ki fog bármi emlékezetesre emlékzeni a mai játékokból? Ezek a pillanatnak szólnak értem én élvezhető :)
Ertem hogy fanboy vagy de nem lehetseges hogy az en 300 orammal tobbet lattam mint te? Es ezert gondolom igy? 3 es felszer toltam vegig , kiprobaltam minden jatekmodot ahogy ezt a jatekot lehet jatszani. Letoltam minden giget, minden kuldit, minden befejezest, toltam normalon hardon very hardon, voltam jokislany, pszichopata pasi, voltam hetero, buzi, bi, minden. Ezert gobdolom azt amit. Gta 5 es foleg gta onlibeba pedig zillio orat tettem.
P.s.: es a kedvenc kulditeket amivel szerettek peldalozni azt is megcsinaltam 4 felekeppen es csak a korites valtozott a lenyeg nem. Sajnos. Utoljára szerkesztette: Carlos, 2021.02.10. 20:58:41
És mindenben olyanok lettek volna mint a többiek. Pedig van pár jó csapat. Ott a Batman fejlesztő, mit csinált leszarta a pct nyomot egy gagyi szar portot jó lesz nektek. Volt belőle ügy? Játszol egy játékkal 300 órát és nem esik le a tantusz ennyit nem játszol egy GTAval sem. Félkész. Nem emlékszel rá valamikor régen a Bethesda is egy kis stúdió volt a kor legjobbja ellen versenyzett. Akkor a Bioware volt. Az a szomorú a Morrowindben ezerszer jobb karakterek történet volt. Mint az ív a skyimig :) Tod sajnos nem az lett aki lehetett volna. Ezt anno még a megjelenés előtt egy ausztrál kis csajjal beszéltük is. Amikor még a Bethesda is tudott mesélni. Mert az rpg erről szól. Morrowind versenyben volt a Bio fénykorával. Mégha sokan azt mondták nem. De tényleg!!! Mert a mese az élmény igazából ezt jelenti nem a látványt. Az másodlagos.
De ők azt is látták a kulisszák mögül hogy ez teljes pompájában nem fog futni jelenlegi vasakon ,amin igen az meg nem hogy nincs elterjedve , komoly bökkenőkbe ütközik.
Szerintem meg lehetett volna csinálni, csak nem fért volna rá disc-re :D . Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.02.10. 19:10:49
Ezt kellett volna itt is. Early access. Teszteljen a paraszt ingyen nekünk. :) Senki se szólt volna be a hülye rendőrök, a béna skillek, nem működő modok miatt... Ment volna bugreportba és annyi, hát early access, persze hogy nem működik. De nem, adjuk el gyorsan félkészen. Úgyis kifizették már a preorderesek. Meg is lett a bukta. Utoljára szerkesztette: Carlos, 2021.02.10. 19:06:45
BG3 egy érdekes (siker)történet eddig. Teljes áron jött ki október körül Early Accessre, és egy hét alatt elment belőle 1 millió csak steamen úgy, hogy kvázi a chapter 1 eleje volt elérhető csak, a játék több alrendszere még kész sincs. Ha nem cseszik el - márpedig úgy fest, hogy nem fogják, de várjuk meg persze... - akkor abból még egy korrekt eladási szám is lehet, ami megint jót tehet a klasszikus szerepjátékok kedvelőinek.
Pathfinder igéretesnek tűnik, de én már nem hiszek semmiben. Se szivhezszóló kickstarter-ben sem szexi promó anyagban sem devekben akik beszélnek a cuccról. A grafika szép, az animációk szépek. Várom. Aztán majd megvárjuk a review-kat és ha olyan és az aminek én szeretném (RPG) akkor megveszem. Utoljára szerkesztette: Carlos, 2021.02.10. 18:58:33
"Lehet csűrni csavarni, 8 millióan előrendelték." Nem hinném, hogy azért rendelték elő/vették meg sokan, mert Cyberpunk rpg élményre vágytak (szerintem sokan azt se tudták, mi az a Cyberpunk), hanem a trailer alapján egy látványos, B*szó akciójáték benyomását keltette a játék. Sajnos nincs annyi rpg fan, mint szeretnénk. Majd meglátjuk, hogy a BG3 milyen eladásokat produkál, vagy a Pathfinder Wrath of the Righteous.
Férfiasan bevallom itt tévedtem. Tévesen azt gondoltam, hogy esetleg azért törték meg, hogy nyomást gyakoroljanak a CP fejlesztésére. Hát nem. Kivi leszek lesz-e aki megveszi. Éshát kiderült, hogy oroszok voltak. Nem lepődöm meg. :D Utoljára szerkesztette: Carlos, 2021.02.10. 18:45:06
Ok, akkor átfogalmazom. 8 milliió előrendelő = 8 millió RPG és/vagy cyberpunk és/vagy CDPR és/vagy fantasy és/vagy keanu reeves és/vagy baszóskardozós és/vagy cyberfegyver és/vagy találjkiidebármitamia48percesvideóbanvolt fan. Lehet csűrni csavarni, 8 millióan előrendelték. Tökmindegy miért. Kereslet lett volna arra a játékra amit igértek. És az hogy a 13 millióból talán 1-2 maradt elég sokat mond a portékáról.
Végignéztem a Conanban majd az SWTORban ahogy a szerepjátékos világ elolvad. Mikor kezdtem, olyanokkal játszottam akik írtak olyan sztorit mint a Bio és az egyik ápolónő volt egy svéd kórházban. Mára van 1-2 millió fan aki megvesz egy PoE-t meg egy PoE2-t. És az is csodálatos. A világ változik és az igények is most a GTA és a Skyrim ideje van. És a hasonló játékoké. A piac meg ugye pénzből él. Néha kapunk ilyet mint a CP 2077. És boldogok vagyunk nekem ez remélve lesz tartalom sokáig elég lesz időről időre.
Neked valami nagyon hiányozhat IRL, ha egy szaros játék miatt ilyen szinten tudsz gyűlölködni. Bizonyára hasonló mentalitású emberek törték fel a cég szervereit is. Ugye vannak az alkotó típusú emberek, akik viszit a hátukon a világot, meg van a többi. A CP-t készítők az elsőbe tartoznak akkor is, ha hibáztak itt-ott. A fotelmegmondók és feltörők meg azok közé, akik életükben nem tettek le semmit az asztalra. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2021.02.10. 18:28:55
Nem ugyanazt a mozit nézzük. 8 millió ugye viccelsz? Ha lenne 8 millió rp fan akkor az obsidiannak nem kellett volna a Microfos előtt letérdelni. És az még csak nem is annyira gáz mint az EA. Mert ugye te sem gondolod 8 millió cyberpunk fan. Ez viccnek is rossz mikor ez bőven hardocore ugye "core" téma a fantasyhoz képest annak sincs ennyi akit a világ érdekel. Utoljára a Dragon Age origins 5 millió kegyelmi pillanat volt :) Azok az emberek jó része már családdal játszik nem rpgvel :) MA az 1-2 millió nincs semmiféle 8 millió. Legtöbb azért csalódott mert nem gtat kapott kap.
láttam a gwent az puszira ment :D Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.02.10. 18:11:57
Erre nem tudok mondani semmit. Neked nem jött elő. Másoknak igen. A többségnek igen. Itt is van aki sose látott CP crash-t van aki óránként van akinek 6 óránként (nekem). Van aki nem látott még T pózt sem (gondolom ezis performancia miatt van, ugyanis 4 óra környékén amikor elkezd akadni a játék de még nem crash-el akkor jön gyakrabban (nekem)). Szóval az, hogy neked nem volt nem jelenti azt, hogy a probléma nem létezett már akkor is. Utoljára szerkesztette: Carlos, 2021.02.10. 15:57:26
Mondom, első nap játszottam vele és egy t-póz nem volt, egy crashem nem volt a játékban (ps4), de megvan mindhárom verzió és mindet legalább kétszer végig is vittem (pc, xbone, ps4) és azokban sem. Szar frame rate ugye a mocsárban, de egy rakás játék van még, ahol leesik az fps, ez nekem nem érv. Semmi mással nem találkoztam, első napos vásárlóként. És kb 4-5 nap alatt végig is vittem, nem tudom első patch mikor jött, de gyanítom ezután.
TLDR: Let’s recount some of the main issues that plagued The Witcher 3 at launch: it had a dodgy frame rate, all kinds of objects arbitrarily clipped through each other, it crashed constantly, and the control system was so unintuitive that movement functionality received a complete overhaul. A quick look on Reddit will show you that people remember characters randomly T-posing while bandits - for some weird reason - often became totally invincible. It took a few months and several post-launch patches for The Witcher 3 to become the world-renowned game we know today. I expect Cyberpunk 2077 to benefit from a similar phenomenon - although that is not a good thing. Utoljára szerkesztette: Carlos, 2021.02.10. 15:45:21
Imádom a cyberpunk témát. Toltam board game-et toltam szerepjátékot, imádom a filmeket, olvastam sok könyvet. És a világ amit összehozott a CDPR az remek. Abba nem lehet belekötni Minden rendben van. A világ megtöltése élettel, realizmussal az nem stimmel. De tudod ezt is elnézné mindenki ha nem hype-olták volna agyon még a megjelenés előtt is. Ha nem basztak volna el fél évet egy scriptelt demóra. Ha kiálltak volna hogy gyerekek, ez early access vagy csúszunk egy évet! GTA: teljesen más. És igen a tömegeknek szól. És a tömegekhez szólás miatt lett pénzgyár belőle. DE! 8 millió embert átbasztak a NEXT LEVEL OF RPG EXPERIENCE bullshittel. Tehát igény lenne a HC RPG játékra. kb 8 millió! De ezt baszták el. CDPR már nem lesz az ami eddig volt. Jófej játékosok szem előtt tartása, when its done, stb. Nem. Mindenki tudja már, hogy ugyanolyan gyár mint az összes többi.
Szerintem a GTA és a CP2077 teljesen más játékok, egész más célközönséggel és egészen más játékmenettel. Az üzleti modellt akarják lemásolni, nem a játékot.
Meglep ennyire megfogott ez a játék mert az látható téged nem a műfaj érdekel :) GTA6 egy akciójáték full lineáris nem fognak időt ölni bele mint a CD Projekt te egy gig mellékquestet karekterednek classodnak megfelelően "szerepet" játszva tudj megcsinálni. Ami sokunknak fontos abból a GTA6-ba lesz. Mert annak semmi köze ehhez a műfajhoz. Az,hogy az a legnépszerűbb játék az a tömegigények tökéletes kielégítése miatt van. Mert a szerepjátszás lényege pont ez. A készítők úgy készítsék el a produktumot te ténylegesen megtehesd. És az amia CD a gigekbe tett egyáltalán nem kis munka. Úgy is mondhatnám nem megtérülő befektetés. Lfejbb néhányan blgok vagyunk tőle.
Én másként látom. Először is törvénytelen és remélem elkapják őket. Pont. Értem és megértem, hogy CP is nagy blama lett sokak szemében a pofátlan hazugságokat követően, de ha valaki megérdemelne egy második esélyt, akkor az pont a CDPR. Egy rossz megjelenés miatt nem szolgáltak rá mindarra a szarra, amit most kapnak. Nem kell megveregetni se a vállukat, de ez már sok(k). Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.02.10. 15:05:03
A CP a RDR2 és a GTA nyomán inkább egy online felületet akar. Én jobban örülnék a single modolásnak, de a nagypénz a GTAO-ban és társaiban van. Szerintem ezért nem adnak ki mod toolsokat pl.
> "Egyébként nyilván más ez a játék, mint a Skyrim. Ott a temérdek mod tartja életben a játékot már ezer éve."
És innen indult az egész gondolatmenet, ez kell(ene tennie) a CP-nek is, egy normális mod kit és ezernyi mod, ami a mostani kihagyott ziccereket berakja a játékba. Ennyi a Skyrim közel évtizedes sikerének is a titka. (főleg úgy, hogy kvázi egyedüliként konzolon is elérhetővé tett modokat - nyilván a zárt rendszer miatt megfelelő megkötésekkel)
Persze hogy nem lesz hős. Sose lesznek hősök. Snowden se lett az. Anonymus-se lett az. Mitnick se lett az. Egy bizonyos szubkultúra hőse lesz nem a közembereké nem a tucatembereké. Bezzeg ha az EA-t törték volna meg most mindenki visitozna, hogy mekkoraistencsászár.
Oké, hogy teljesen tiszta legyen el tudod képzelni azt a skyrimet? Amibe negyed ennyi időt öl ezekbe a dolgokba a Beth vagy fele ennyit mint a CD? Például tényleg tudsz tolvajt alakítani vagy orgyilkost hasonlóan mint itt a GIGbe mehetsz tanként is meg használhatsz hátsó bejáratokat is, Csinálhatod észrevétlenül meg átgázolva mindenen? El tudod képzelni milyen guild sztori lenne a skyrmibe ha fele ennyi időt beleölnek és vannak valódi társaid? Nem csak npc-k akik bambulnak melletted? Olyanok mint Jackie? Segítsek még?
Két eset van: - hekker józsiék vérpofik és akkor a büdös életbe nem buknak le, tehát pitlák beég. - átlag hekker józsi törte meg a CDPR-t elkapják, ekkor megint pitlák beég, mert egy átlag józsi lehúzza a 3 játék forrását és a doksikat az nem kis amatőrizmusra vall
Szóval CDPR ezt már elbukta. Tüzet oltani lehet, de a forrásokat már bukták. És valszeg hekker józsi már el is adta ide - oda stikában.
10 év múlva biztos játszik majd vele valaki, mert kb addigra lesz olyan hardver, amivel 4k 60 fps mellett kimaxolható. :D
Egyébként nyilván más ez a játék, mint a Skyrim. Ott a temérdek mod tartja életben a játékot már ezer éve. Meg a tény, hogy a Beth képtelen volt 10 év alatt új TES játékot csinálni.
Hagyjuk a vitát. Nézzük meg lesz-e bárki aki játszik 10 év múlva a CP-vel. Már most sem játszik vele a játékosok 70-80% aki megvettem. Várjuk hogy rendberakják. Igen, lehet hogy a skyrim is ilyen volt (nemtom, mert én valami sárkánykergetős menekülős fasztuggyaminél eldobtam azt a játékot mert szar volt) de majd az idő megmondja. Szerintem te is tudod a választ...
Erre mondom: nem hekker józsi fog ítéletet hozni. Hekker józsi nem bíróság.
Egyébként ez a téma már a Watch Dogs 1 videójánál, a NMS-nál és kismillió másik játéknál előkerült, mindig előkerül és meg lett cáfolva. A soron kívüli refund mellett nagyon nehéz lesz bárki fogyasztónak kárt igazolni majd. Kipróbálhatta, ha úgy érzi nem azt kapta, amit ígértek, visszaválthatta.
Ki beszélt időről? Az már tisztázott a 7-ből 4 évig. Minőségről beszéltem, Egy GIG is ki van dolgozva. A skyrimba alig van említésre méltón megírt sztori. Vagy élő karakter nem olyan mint amiket a CD ír mert ők tényleg jók. Ők abba ölik az időt csináljanak egy hátteret amiben mászkálsz legyenek npck akik teszik a dolgukat 24/7 mint írták, arra már nem marad idő questeket írjanak meg minek jók azok a guild mellékquestek, betörsz ellopsz valamit random majd újra sok esetben ugyanazt? Jó kis változatosságnak legyen egy dungeon legyilkolás is. Minek ebbe idő ölni nem? Meg karakterekbe úgyse olvassa el senki nem? Vagy csak néhány idiótát érdekel a többséget a lootolás az meg lesz. Minek foglalkozni a főszállal jó lesz ez a középszer is. Úgyis mindenki csak a saját karakterét bámulja agyon módolva meg adjunk egy sims kiegészítőt is azt is imádni fogják. Tod ebben kurva jó már a megjelenés előtt páran realizáltuk mi lesz. ÉS még lehet igaza is van. Mert tényleg kit érdekel ma egy szó értelmében szerepjáték? Azt a pár 100e vagy max 1-2 milliót? Csak ettől még hiába adod oda neki az év rpg címet nem lesz az. A CP 2077 ahogy Kancsiborz és jópáran már elmondtuk a véleményünket ízig vérig az jobban mint a W3.
Ok, akkor máshogy mondom: "False advertising is described as the crime or misconduct of publishing, transmitting, or otherwise publicly circulating an advertisement containing a false, misleading, or deceptive statement, made intentionally or recklessly to promote the sale of property, goods, or services to the public" - forrás