A minap épp felötlött bennem, hogy egy kicsit ez az egész a kb. 20-25 évvel ezelőtti SiN c. játékra emlékeztet. Nekem nagyon tetszett, sok akkor még szokatlan játékelem (vagy játékelemek szokatlan ötvözése egy játékban) megcsillant benne, viszont iszonyatosan bugos állapotban jelent meg. Valamint a Half-Life megjelenésével kb. egy időben jött ki. Ezen szerencsétlen együttállások okán ment is a süllyesztőbe, amíg a nagy vetélytárs (Half-Life -> Valve -> Steam) segítségével (Steamen jött ki, a Valve Source nevű grafikus motorját használta) kissé feléledt majd' 10 év múlva a 2000-es években SIN Episodes néven, de ez már nem volt az igazi. (bár a menü zenéje még itt motoszkál a fejemben...)
Ki tudja, lehet amikor már a Mars fele tart a Vasemberék űrhajója, egyszer csak kapunk a pofánkba egy Cyberpunk episodest. :) ...vagy előbb... :)
"Ezt el kell fogadni, az amishok is köszönik szépen, nem kérnek a szánakozó tekintetekből, se a kommentekből, elvannak ők maguknak. :)"
De ők legalább aszerint is élnek (illetve csak részben, mert a modern orvoshoz ők is elmennek amikor eltörik a kezük, lábuk, szóval ott sem százas a dolog. Akkor lenne az, ha veseleállásra is a javasasszonyt hívná, de annyi eszük még nekik is van, hogy akkor meghalnak). A fotelhuszárokkal az a baj, hogy nem aszerint élnek, csak osztják az "észt" (bár észnek sem lehet nevezni, hiszen csupa marhaságot beszélnek mint a jelen ábra is mutatta)
Ezeket a dolgokat a fejlesztők maguk mesélik. Ha már nekik sem hiszünk, a szemünknek se, akkor nem tudom mi kéne még. Talán egy új séró Trumpnak... :) Utoljára szerkesztette: hykao, 2021.01.20. 22:17:11
Hja és sok információt is felszív amit nem tehet vissza se sharpening , se DLSS, és az a magasfrekvenciás (pixelnyi) kontent ami elvesz így az meg a sava borsa tudna lenni a játéknak , úgyhogy még lesz mit megjelentetni audiovizuál ügyben (ha már a kontentnél tartunk pl. a subway/underground részt amit még egyrészt nem is láttam hogy lenne meg szerintem nincs is). Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.01.20. 20:52:38
A legjobb perfomance tweak amit próbáltam eddig medium high közt egyensúlyozva, az AF anisotropic filtering = 1 .
Kikapcsolhatatlan TAA van a játékban és felszívja a zajt szóval nem igazán kell AF.
Nekem nem tetszik ennyire rájuk szálltak. Tudom aki olvasott cp könyveket tudja ez egy végeredmény lehet a világunknak. Ennyire osztani az észt és rászállni a CP-re...hmhm. Ez kb olyan mint Trumpot gyalázni aki évtizedek óta elöszőr nem indított háborút. Olyanok részéről akik a cipőjét nem pucolhatnák. És ez nem Trump agyondicsérése.
Bloomberg cikk alapján irodott ez is. semmi új nem volt benne... Én azt nem értem, hogy miért nem figyelnek soha a QA-ra a kedves ügyfelek / cégek... Ki vannak röhögve, hogy csak a gombot nyomják... Nesztek, ez lesz belőle ha beleszarnak. Még jó hogy nem mentem hozzájuk amikor hívtak.
Kivonatolva: A 12-16-ig fejlesztett - most már előzménynek nevezhető - projekt ment a kukába, 16-tól 0-ról kezdték. A rendőrség pl. az utolsó pillanatban került csak be, azért olyan, amilyen. A konzol verzióból nagy zsugát akartak, ezért szóba se jöhetett, hogy dobják ezt a vonalat. Csökkentették a város méretét, kimaradtak korábbi elképzelések, stb. stb. de még így is hamvában holt ötlet volt a PS4 és Xbox One elképzelés...(ez alapján valószínűleg ha halálra patchelik még éveken keresztül, akkor sem lesz tökéletes soha a konzolos verzió... - ezt már én teszem hozzá...) A 2018-as E3-ra készült ominózus elkápráztatás - nevezzük most így - FÉL ÉVET VETT EL A TÉNYLEGES FEJLESZTÉSTŐL!!! ...és hát a kelet-európai munkaerő elképzelések sajátosságai (univerzális munkatárs kommunista ideálképe :D) sem segítettek a nemzetközi fejlesztőgárda kilátásain. :) stb. stb.
Így már eléggé összeáll a sztori.,.. Utoljára szerkesztette: hykao, 2021.01.20. 14:35:51
Nekem csak egy samurai-os és egy trauma team-es pólóm van. Kapucnis pulcsi nem volt a méretemben...
Ez a LEDes, ennél van olcsóbb is. LED nélkül mondjuk.
Valóban sok embert könnyű befolyásolni és könnyen elhiszik a média életérzésre épülő reklámjait. De a szabad világban egyéni döntés megveszel valamit vagy nem, egyéni szabadság. Népművelés más kérdés. De mikor valakinek sikerül egy mexikói szappanopera főszereplőjének műtétjére pénzt gyűjteni. Ott nem kell sajnálni a embereket. Senkinek a fejéhez nem tartanak pisztolyt vedd meg. Milyen minőségű a kapitalista társadalmunk az lehet egy kérdés. Az egyéni felelősség viszont megkerülhetetlen.
Akkor biztos annak a replikája lesz. Nem tudom, én az ilyesmiért soha nem ugrottam. Mármint persze, normál áron, ha látok valahol egy W3 t-shirtöt, lehet hogy megveszem, mert miért ne, de prémium árat nem fogok egy feliratért fizetni, az biztos.
Remélem, hogy minden részletre jól emlékszem, de ezt a sárga bombert a CDPR osztogatta az újságíróknak, a vendégeiknek a 2019-es E3-on. Limitált példányban készült, és VIP ajándék volt. Persze, lehet, hogy ez már csak valami koppintás, mint ahogy az eBay-en ki is emelik, hogy az E3-as dzseki replikája. Egyébként az eredetieket valami 500 dolláért is adták, vették. Az ilyen relikviáknak nem tulajdonítok nagy jelentőséget, ellenben, ha lenne egy 6-8 millás gémer szobám, lehet, hogy valami dizájnos keretben kitenném a falra.
Ezt a kabátot nem találtam a hivatalos merch oldalon, szóval valami Wishes 10 ezer forintos izé utáneladása lesz ez. Magyarán még gagyinak is gagyi. A legközelebbi, amit ott láttam, az a Samurai bomber dzseki 88 euróért, ami kb 30 ezer forint és szebb is ennél.
Nyilván nem vennék ilyet. 50-70 ezer körül már V bőrdzsekiét lehet megvenni. Azt se venném fel, de ha valakinek cosplayre kell, akkor az legalább valami kézzelfoghatóbb.
Tegyük hozzá, hogy bár röhögőgörcs kerülgetett a kommentje második részét olvasva, joga van ezt hinni, ezt vallani, ez alapján élni. Ezt el kell fogadni, az amishok is köszönik szépen, nem kérnek a szánakozó tekintetekből, se a kommentekből, elvannak ők maguknak. :)
Az már megint egy más kérdés, hogy vajon miért fáj valakinek az, hogy valaki(k) a világban megvesz(nek) egy, az adott játékhoz kapcsolódó fröccsöntött űrhajómodellt, vagy rézérme másolatot, vagy akár egy CP logós vibrátort? Ha családja/férje/felesége/gyereke költené erre a pénzt, érintettsége révén megérteném a hisztikét. De így? Értelme semmi az egésznek, böszme nagy képmutatás és igehirdetés az egész - de mégegyszer, megteheti, lelke rajta. Csak ne társuljon hozzá elvárás a többi fórumozó irányába, mert akkor cumi van.
Az már más kérdés, hogy ha mindezt aközben teszi, ahogy valaki előtte a sorban épp fizet egy Samurai dzsekiért a boltban, akkor lehet orrba is vágják. Rosszabb napokon... Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.01.20. 09:24:15
És tuti minden reggel (kakasszóra!) kimegy megfejni a tehenet hogy legyen friss tej plussz az artézi kútbol veszik a vizet hogy a rántotta (szigorúan a kotlós alól kirántva) mellé legyen mit inni. Apuka kimegy a szántóra kaszálni hogy legyen liszt amit megőrölnek az évtizedek óta érlelt kovásszal pedig megsütik a kenyeret. Eközben a anyuka mosószappannal a teknőben kimossa a maga általl vart ruhákat. Ne bohóckodjunk már. De nem, ott figyel a tejecske az LG hűtőben a tojás és kenyér is spar/tesco/aldi/lidl/akrámi-s. És bizony nem a kakasszó hanem a samsung/xiaomi/hüvely/almásfos ébreszti a jómadarat. Samsung mosógépben mossa Ariel-lel a nike/adidas/decatlon gönceit. Nem kéne parasztvakitani, inkább csak kussolni. (Nem te TokraFan! csak erre reagáltam kávé (OMNIA) előtt). Utoljára szerkesztette: Carlos, 2021.01.20. 08:28:45
(mert a "tiszta lelkű" hívők nem pont ennyi vallásos szarságot halmoznak fel maguknak, a behaluzott mesefiguráikból, szent mesekönyveikből és egyebekből, nem beszélve a perselyezésről minden egyes szeánszon...jaaaa, csúnya kapitalista módi...biztos nem az emberi természet ilyen, függetlenül a társadalmi rendszertől) Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2021.01.20. 01:57:44
Nagyon jó game,katartikus , etalon - a CDP részvény biztos iszkol visszafelé. Igaz 48framet minimum előír(nék). Remélem rage2 studio svéd avalanche-tól a M:exodus fejlesztőig most mindenki vérszemet kapott. ui.: Ha valaki még nem próbálta volna a monowire-t, ULTRA KIRÁLY, STUNLOCK buildeket lehet vele csinálni 6-7 body skill pontból, ráadásul 2 féle stunlock, egy rövid de széles (ami a gyors pszichokat is megakasztja ) és egy hosszú hard hit-je van ami lenyomva tartott balegér után sül ki , valószínűtlen messzire nyúl, ha megvan a stun akkor nem kell folytatni az aprítást, váltasz, közben viszed célra kurzort ,mire odaért addigra átvált hangtompítós lőfegyverre, gyorslövetűzöl és ha van a pisztolyon komoly elemental bónusz az hasznos ( na meg a konkrét non-deadly mod- NEM A CYBERWARE) , így kb csak 10-15ből 1x van végtagnyisszantás (ami halálos) . Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.01.20. 01:51:36
Tehát akkor nem dobnád magadra 50-ért. Amúgy én sem, elég cudarul néz ki. Az a típus, ami csak egy jó fizikumú emberen mutat jól, bár az anyaghasználat kétséges. Wish-en láttam 30 rugó körül a Johhny féle barna Samurai dzsekit. Kérdés milyen minőség, vagy egyáltalán mennyire hasonlít az eredetire. :) Mondjuk ennyi idősen kicsit azért talán már gáz lenne ilyenekben jönni-menni. :D
Apropó. A kapitalizmus eldurvult jövőjében nem fura egy kicsit, hogy kissé még a legutolsó bármilyen árusnál is, hatósági fix árakon adunk-veszük mindent a játékban? Ez kissé ellentmond a kapitalista gazdaság piaci törvényeinek, nemde? Utoljára szerkesztette: hykao, 2021.01.19. 22:22:11
Bármelyik turkálóban különb cuccok vannak. Azon kívül hogy nevetséges, valahol szomorú is hogy rányomtatnak egy rongyra pár szimbólumot vagy szöveget, és máris felértékelődik. Azt nézzük hogy néz ki, nem azt hogy mit ér valójában, és ezt sokan gusztustalanul ki is használják. De hát ez a kapitalista társadalom mocska, szemetet gyártunk és elhitetjük az emberekkel hogy szükségük van rá, hogy nem képesek nélküle élni. A gaming piacon ez különösen átlátszó, gondoljunk csak a gyűjtői csomagokra. Embertelen árakat kérnek el értük mert tudják hogy nincs az a pénz amit ki ne fizetnének egyesek egy fröccsöntött műanyag szoborért, kulcstartókért, matricákért, meg egyéb vackokért. Szánalmas. A mercsendájzban - szép magyarosan - sokkal több pénz van mint a tényleges termékben. De ez csak azért lehetséges mert agymosottá tesznek minket hangzatos címekkel, dizájnal, pózolásokkal, stb. Vegyél meg mert szükséged van rám. Vegyél meg mert nélkülem nem lehetsz boldog. Birtokolj. Tegyél ki a polcodra, hordozz a testeden, dugj fel a seggedbe és mosolyogj. Legyél élő reklámtábla hogy minél többet kereshessünk rajtad meg a többi lúzeren. Utoljára szerkesztette: caps lock, 2021.01.19. 21:53:08
Inkább evezzünk vidámabb vizekre. Kinek ki a kedvenc NPC karaktere, karakterei? Ki, hogy néz ki a játékban? Kedvenc mellékszál(ak) vagy mellék küldetés(ek)? (vagy ezen már túlvan a topik? :D) Kedvenc zeneszám? Preferált nem, játékstílus stb.? Kedvenc fixer?
Miért kell mindenáron valamihez hasonlítani? Azt nem tudom a játék mennyire jó RPG, én soha nem is erről beszéltem. Hanem a történeti következetlenségekről, logikai bukfencekről, egyéb bosszantó vagy vicces hibákról, aztán az előzetes fejlesztői és cégvezetői ígéretekről, és ezekhez képest a végtermékről, vagy pontosabban a játék jelenlegi (fél)készültségi fokáról.
Most komolyan, mit akarunk megmagyarázni és kinek? A játék FÉLKÉSZ. Érdekes, hangulatos, szórakoztató, szép is (tud lenni), de félkész, több szempontból is. Az elemek nincsenek eléggé összehangolva. Sok az összekapkodott, elnagyolt részlet. Túl nagyot akartak, és ezt nem tudták végigvinni valami miatt. És amikor kezdtek ezzel szembesülni, akkor is hazudoztak. Tanulságos ez az egész. Nem tudom kell-e ebben a kategóriában pl. multiplayer. Tudom, hogy semmi nem tökéletes, de a hibák és be nem teljesített ígéretek, a konzolokon kínszenvedés stb. stb. nem magyarázhatóak meg vagy ki semmivel. Itt bizony szar van a palacsintában, de rendesen, és piaci viszonyok közt nem elég sok-sok játékosnak, hogy egyedi és hangulatos stb. Vagy, hogy más játékoknál is vannak hibák, voltak hasonló felsülések. Itt azért nem egy indie vagy kickstarter kezdeményezésről van szó, aminél számolni kell ilyen dolgokkal, hanem egy mára már igen is befutott, gyakorlott, edzett brigádról, akik egyrészről nem jól sáfárkodtak a tehetségükkel, a vevők bizalmával, a rendelkezésre álló sok idővel és horribilis pénzzel stb. Azért szomorú ez, mert valahogy úgy érzem egy kicsivel több idő, kicsivel több összehangoltság, odafigyelés már lehet elég lett volna, hogy ne legyen ekkora cirkusz és a játék ne legyen ennyire FÉLKÉSZ, és megfeleljen a nem eleve "szerelmeseknek" (a műfaj, maga a CP univerzum stb. iránti), hiszen erre nem lehet alapozni egy teljes árú AAA terméknél... Utoljára szerkesztette: hykao, 2021.01.19. 20:21:10
Én sem tudom mi van a W3-ban, pedig kerestem becsülettel 220 órán át. Aztán pár hete felötlött bennem, hogy biztosan minden megnéztem-e benne, úgy hogy újrakezdtem, most ps-en, lehet most más lesz az egész.
Az látszik nem vagy buta, de ha nem játszottál rpgkel, hogy akarsz megítélni valamit, jó rpg vagy sem. Nekem pl nem az volt a bajom a skyrim az év játéka lett. Mert az volt. Az volt a gondom a Witcher 2vel szemben nyert egy gyakorlatilag élő karakterek vagy jó esetben is legyen, közepes történet karakterek játék. Ez nekem mélypont volt. De tudtam mihez viszonyítani, tudva életünk egyik nagyon várt játéka a Dragon Age origins milyen lett. De rpgn belül is van különbség. Ha te semmivel nem játszottál nagyon a CP 2077 előtt mihez hasonlítasz?
Nem 5 percig bírtam, hanem annyira nem is érdekelt, és időm sincs az év 10 hónapjában nagyon egyáltalán elmélyülni már játékokban, csak mivel akcióban olcsón meglett, illetve a Vaják sorozat miatt, belekukkantottam. (Henry Cavill fej textúrával) Miért kellett volna nekem arról beszélni, hogy játszottam-e az említett játékokkal? Mi köze ezeknek a dolgoknak ennek a játéknak a milyenségéhez. Csak az alkothat véleményt erről a játékról, aki ismeri a Skyrimet meg a Witchert kívül belül? Vagy RPG-s múlttal kell rendelkezni? Vagy nem értem mire akarunk kilyukadni. Witcher sorozatból valamelyest tájékozott vagyok innen-onnan, illetve annak is a fejlesztés körüli és utó mizériájával.
Inkább azt mondjátok, akik PC-sek, hogy próbáltatok-e már valamilyen érdekes modot a játékhoz? Ahogy elnézem elég jól moddolható, már rengeteg minden van így megjelenés közeli időpontban is, ez jó jel lehet a későbbiekben, ha netántán a rajongóknak kéne ily módon életben tartani a projektet. :)
A Blade Runner, Cyberpunk Noir és Klímaváltozás módok, bár csak a képi világra vannak hatással, de egész hangulatosak lehetnek, valamint a pixelesítő módozatok. Van még valami említésre méltó? Előbbiek valamelyikét próbálta valaki?
A Witcher 3-at 5 percig birtad a tutorialban, a Skyrimet nem is probaltad. Nem semmi. Egy biztos, ezt azert leirhattad volna korabban is, parszaz sornyi kommentet es valaszt megsporoltal volna azoknak, akik reagaltak a CP-s blogod posztjaira...
Nem tudom mi van a W3-ban, egyszer néztem bele kb. 5 percre. Az elején amikor abban a fellegvár szerűségben szarakodunk Cirivel. A sorozatot is csak azért néztem meg, mert dolgoztam benne. :) (amúgy egész megtetszett...) Na de mindegy a lényeg, hogy nem lehet viszonyítási alap a W3. Annál több és más volt ígérve. Aztán a C2077 nekem nem szerepjáték, csak szerepjáték elemeket is tartalmazó játék. Nekem a szerepjáték fura fülű manós, varázslós, sárkányos fantasy, körökre osztva, így nem az én műfajom. :) Amiket írtok Skyrim vagy mi a fene meg ilyenek, azt se tudom eszik-e vagy isszák (bár állítólag jó a zenéje), de ezek sem lehetnek viszonyítási alapok, mert nem ez volt mantrázva végig a játékról a fejlesztési (vagy kamuzási) idők alatt! :P
Tudom, hogy a vége után visszadob, hogyne tudnám, a sokadik végjáték után nehéz lenne nem szembesülni vele. Legalább annyira, mint nem elmosolyodni sokadjára is azon a szövegen, hogy gratulálnak, és a csodálatos ajándékaim az inventoriban várnak. Amik amúgy micsodák is? Smasher sokadik tokenje? Vagy van még valami más semmiség is? :D Nem erről beszéltem. Judy akkor hagyja el a várost amikor vagy elutasítjuk a búvárkodós randi után vagy pedig nagyon másképp alakítjuk a kis kurvákkal kapcsolatos partizán akcióját. Arra már nem emlékszem, hogy mennyire kell ehhez leszarni, a lényeg, hogy jön egy búcsú sms, és egy jelentés, hogy már nincs a kontakt listában. Tehát "Hanakóval találka az Embersben" előtt. :) Ennek ellenére ugyanúgy be tudok menni a lakásba, és általában ott van az ablaknál, úgy tűnik Reginával ez a fétisük. :D (Az Emberses találkozó is megérne egy misét a maga gyermekies fordulataival, logikai bukfenceivel, de ebbe már tényleg nem szeretnék belemélyedni. Inkább hallgatnám egy órán át végtelenítve a PONPON Shitet vagy a Jussát várja a vajákot, semmint belemenjek ebbe már... :D) Utoljára szerkesztette: hykao, 2021.01.19. 18:46:15
Fallout New Vegas volt még mai napig a Gamebanshee listavezetője. Kompletten 130 óra abban talán. Volt ennyi választás de nem biztos.
Mellékquestnél a választ adsz egy környezet vár b válasznál a környezet más a célok is ha segítőkész vagy quest bővebb. Panam quest is tud így alakulni meg úgy a főszállon két teljesen ellentétes végjáték. Bővül a válaszaid. A gigek valóban "csak" eltérő megoldásokat jelent. A W3-ban sincs ennyi választási lehetőség ilyen méretben meg csak a CD két játéka van ami nem izometrikus és mégis valódi rpgnek nevezhető. Még van az obsidian vicces scifije se az pont mutatja mekkora a különbség pont fele ekkora vagy kisebb. Szóval beszélünk róla pedig nincs másik.
Asszem, jobban jártak volna a fejlesztők, ha nem erőltetik a lompos megjelenítését és az ezzel összefüggő, már bőven 18-karikás bevágásokat sem. Valamint megelégednek a megértjük egymást, jó haverok vagyunk és együtt dolgozunk egy ügyön/ügyért a karakterek interakcióiban is. Pláne a mai, elbaxott PC világban, ahol akár naponta is változhat, hogy mi az éppen elfogadott baromság.
Azt azért gyorsan tegyük hozzá, hogy azért áll ott az ablakban miután lelépett, mert a save amire a befejezés után visszaugrik az a végkifejlett (point of no return) előtt van amikor még nem lépett le! Ezt vedd figyelembe. Tehát azért van ott, mert még el sem hagytad.
Az más kérdés, hogy tényleg a szerelmi szálak eléggé "egyszer használatosak". Megvolt és kb annyi. utána max 2-3 mondat vagy párbeszéd de semmi egyéb. Ez is eléggé B kategóriás dolog. Már a hot coffee-ban is többször lehetett kávézni... Utoljára szerkesztette: Carlos, 2021.01.19. 15:33:19
Nem mondtam, hogy tökéletes, de amit itt leírsz, az nincs másképp pl. a Witcher 3-ban sem. Nem tudod Yennefert többször meghúzni, mint ahányszor scriptelve van és a játék végén akkor is ott fog ücsörögni egész nap Corvo Biancoban és semmit se csinál, ha te megfeszülsz. Dandelieon sem fog átöltözni, akárhányszor mész be a kocsmájába. Úgy értem, persze, igazad van, jobb lenne több interakció, de jelenleg a piacon nincs ilyen, ne mérjük már olyasmihez, ami nem is létezik. Milyen rpg-k jöttek ki mostanában? Két TES között most már 13 év fog eltelni legalább, hanem 15. Egy gyerek megszületik, elvégzi az általános iskolát és már érettségi előkészítőre készül, mire a Skyrimből TES6 lesz. Ja, úgy nehéz hibázni, ha nem is csinálok semmit, mint a Bethesda teszi pl. Indie és AA izék jönnek ki, meg jrpg-k, azt' ennyi. Triple A western rpg olyan ritka, mint a fehér holló, 5-10 évente jelenik meg egy, a legutóbbi jót is a CDPR csinálta, a W3-at, azóta az eltelt 5 évben senkinek nem sikerült semmi érdemelegeset csinálnia.
A helyzet az, hogy egy olyan piacon, ahol mindenki Fortnite-ot meg always online looter shootereket akar csinálni, az jelenik meg havonta kettő, ott nagyon is értékelem a CP2077 kategóriás játékot. Aki pedig vigyorogva örül a különböző pereknek meg élvezkedik a lengyel versenyhivatali eljáráson, azzal közlöm: ha a nap végén a CDPR bezár, akkor nem lesz helyette senki, aki elfoglalja a helyét. Kapunk helyette FO76-okat meg Anthemeket, meg 9 évente egy ME remake-et vagy Skyrim százezredik kiadást. Mert AAA rpg-t csinálni költséges, online shootert meg nem. Nem az lesz a piac által levont következtetés, hogy akkor innentől igényes és kész játékot szabad csak kiadni, hanem hogy akkor inkább nem csinálok AAA single player rpg-ket, hanem megy a biztonságos fortnite klón meg a huszadik remake-je valami régi izének.
...egyes karakterek örökre meg tudnak haragudni rád... - igen, akikkel aztán semmi valós dolgod a játékban, csak gondolatban vagy velük. Egy alkalom után, akárhányszor hazamegyek ugyanúgy áll szerencsétlen csajom az ablaknál, és ugyanazt ismételgeti. Még csak meg se lehet újra baszni, egy megmosolyogtató animáció keretében, mint először...sőt, ha elhagyja a várost és töröl a kontakt listából még akkor is néha az ablakban áll otthon. :) Persze az is rejtély, hogy miképp hálóztam be nőként a csontmeleg Kerry-t, úgy, hogy a luxusvityillója is már az enyém a térkép szerint. :) Nem nagy dolog lett volna a házikó ikonhoz egy nevet is baszni. Vagy legalább a fő helyeket jelölni a térképen. A saját és a csajom lakását egy csomószor összekevertem...
A mellékszálas karakterekkel az ügyleteinknek a legtöbb esetben történetileg nincs vége, egyszer csak már nem jelentkeznek többet... Viszont a női "Snake", Regina már annyit hív, hogy vele álmodnék (ha nem ő lenne az egyik legelbaszottabb kinézetű karakter - és nem a fél szemére vagy a hibás bőrére gondolok...), ő hatványozottan több melóval lát el bárki másnál (csak kiberpszichós küldi ugye 17 db.), és mégis semmi lényeges vele, nem egy fő karakter...fura...és mindig ugyanúgy, ugyanott áll a teli ablaknál, ugyanabban a ruhában, egy mozdulatot nem tesz - bár lehet jobb, mert néha a karakter animációk nagyon elnagyoltak tudnak lenni, a pasija - akit megmentünk az öngyilkosságtól - meg a másik helyiségben ücsörög. Illúzióromboló 2020-ban... Nehéz lett volna random mindig más pózban, ruhában találnom - ha már egyszer ennyi ügy van vele? A melót adó fixerek egy részével csak akkor találkozol személyesen, ha felkeresed őket önszorgalomból, vagy amikor már nagyon nincs mit tenned a játékban. Persze a térkép alapján ez sem olyan egyszerű feladat, hisz semmi megkülönböztető név vagy bármi a térképen.
Emesézés után mit vártál? Ereszkedem le a színvonalhoz. Ha kulturált beszélgetést akarsz,akkor kezd magaddal. Ha beszólogatsz, olyan választ fogsz kapni, amilyen szinten te is nyomod.
Ok. Eddig normálisan beszéltünk. Ha nem megy tovább, akkor húzzál el legyél kedves a retkes faszba, oké?
Közben gondolkozz el ezen:
"Personally I have not seen a lot of elements that make a game an RPG, such as relevant checks (speech, perception... right now all we have are options to break a door or go around it)"
Egy: nincs benne se speech se perception skill vagy attrib, másrészt pont vannak ilyenek benne: pl. body meg cool meg tech apt checkek. Vagy te ezzel sem találkozált 400 óra alatt? Alvás közben is ment a gép biztos, úgy jött össze az a 400 óra.
Nagyon magasan a mércéd ... Mass Effect dialogue wheelje-hez képest ez óriási előrelépés és a ME jó játék volt. A Fallout 4 dialógusrendszere ehhez képest milyen? A reddites user állítása az volt, hogy nincs skillcsekk a dialógusokban. Ez nem igaz, van. Sőt, többször előjön a lifepath is. Lehetne több is? Persze. Van játék, amiben ennyi sincs? Egy rakás. GOTY is van köztük. Pl. az összes TES Oblivion óta. Dragon Age-ek stb. stb.
Ezesetben ok! En sajna tobbet vartam, mert ezt az rpg-k alfajanak omegajanak igertek es mutattak eveken at. Ennek ellenere nagyon szeretem, de tobb kene bele.
" Az hogy a kuldik sokfelekeppen megoldhatok csak illuzio. 1-2 kuldit leszamitva minden linearis es nincs hatassal a vilagra."
Pont mint a W3-ban. Én tényleg W3-at vártam, semmi többet. Nem is csalódtam. A bugok zavaróak, de majd peccselik, a rendőr AI-t és úgy ált az AI-t javítani kell, de kb ennyi.
Erre se mernék egyértelmű igennel válaszolni, de nem csak ezt ígérték, hanem nagyon-nagyon sok mindent, amiből nagyon sok minden nem teljesült - egyelőre. Miután végigvitte valaki a játékot, elszórakázgatott vele, szerinted mennyire lesz megható, ha majd valamikor kijön egy DLC, amiben lehet már más színe a verdáknak...valaki csak emiatt megint nekiesik? És egyáltalán miért történik megint ugyanaz sok tekintetben, mint a Witcher 3 esetében.
Ezt olvastam én is, de tele van butasággal és a szerzője is írja, hogy nem vitte végig a játékot. Pl. olyanok, hogy nincs skill vagy attribute check a dialógusokban csak az,h ogy kifeszítheti-e az ajtót. Ez nettó nem igaz pl. Tele a játék Cool, Tech Apt, Body stb check-ekkel dialógusokban.
400 oram van benne... Amit te leirtal az egy cyberpunk witcher. Ok tobbet igertek ennel es mi tobbet vartunk egy futurisztikus witcher 3nal. Szetneztel viktor muhelyeben? Ott egy teljesen felszerelt auto customizalo garazs uresen. Egyszeruen kimaradt feature, sok egyebbel. Az hogy a kuldik sokfelekeppen megoldhatok csak illuzio. 1-2 kuldit leszamitva minden linearis es nincs hatassal a vilagra.
Ezek szerint nem követted a tavalyi év híreit, CDPR cikkeit, videóit. Itt van egy kb 50-es lista összeszedve Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2021.01.19. 12:45:10
Megnyugtat. :) Amúgy halál nyugodt vagyok. :) Főleg, hogy már nem nagyon tudok mit csinálni a játékban... Végigvittem így-úgy-amúgy, az összes mellékszálat is (így-úgy-amúgy...) Kifulladt a dolog kicsit. Konzolon és/vagy GeeforceNow-n nem tudom a modokat se kipróbálni. Állóképeket nézegetni hűtőventi koncert közepette a saját gépemen nincs kedvem...ahogy az összes maradék "buzogányos" küldetést kitolni sem. :) Így is majd' 40 napig toltam rendületlen, hol meztelenül, hol dupla napszemcsiben, de rendületlenül. :) Úgy, hogy most épp töménytelen szabadidővel rendelkezem, napi átlag 8 óra simán megvolt csak a játékkal. :)
Az ingame customisálás a W3-ba is egy ingyenes dlc hozta be, nem volt benne megjelenéskor. 3rd person átvezetők vannak, nem sok, de vannak a játékban (pl. Panam scene). Nem tudom, nekem ez annyira nem hiányzik... Ez tényleg lényeges dolog? Rpg elemek nincsenek? Úgy érted fejlődés, skillek, perkek, attribute-ok, szintlépés? Többféleképp befejezhető küldetések sincsenek? Autó costumizálás uaz, mint az első. Ingatlanvásárlás meg szabadidős tevékenységek azok olyan GTA-s dolgok. Ígértek ilyet? Komolyan kérdezem, mert én nem tudom. Collusion detectionben igazad van, ez technikai bug és javítani kell, nem kimaradt feature. Cselekményt befolyásoló döntések meg szerintem vannak benne ... Nem kevesebb, mint a W3-ban. Ha x küldetésben úgy döntesz, akkor az y küldetésben előkerül. Pl. megölöd Woodmant a Cloudsban, akkor később ez előkerül, egyes karakterek örökre meg tudnak haragudni rád, ha olyan döntéseket hozol, ha nem viszel végig küldetéseket vagy nem úgy, akkor befejezések záródnak le előtted. Ha valaki pl. csak a main questet tolja, annak csak egy befejezése lesz - a legrosszabb.
A normális scripttől, leanimált átvezetésektől biztos nem füstölt el semmilyen konzol. :) Nem kivették, nem is volt. Ez egy - ahogy PiszkosFred is mondta - egy előre scriptelt videó, nem pedig GAMEPLAY. Persze lehet azt mondani, hogy nem a végleges verzió, ki is van írva, meg, hogy nem is mondták, hogy valós játékmenet, csak annak a bemutatása, de ettől még a prezentáció hamis illúziót kelt. Ami tényleg megfekteti a konzolokat, az változott - a grafika, a mögöttes tartalom meg nem tudott elkészülni hozzá időre, amit előrekamuztak (vagy szépen mondva előre álmodtak) a prezentációs videóban. A baj az, hogy mindezt 2 évvel megjelenés előtt. :) Tehát sok év valami mással ment el. (talán Witcher 3 fejlesztéssel meg javítgatással - hisz egy vagy több videóban azt emlegetik, hogy egyszerre egy játékot tudnak csak fejleszteni) Remélem lesz modder, aki legalább a HUD-ot ehhez igazítja. :) Utoljára szerkesztette: hykao, 2021.01.19. 12:32:24
Karakter ingame customizalas, 3rd person atvezetok, rpg elemek, customizalhato autok, vasarolhato ingatlanok, szabadidos tevekenysegek, banda related dolgok, normalis collusion detection, cselekmenyt es/vagy vilagot befolyasolo dontesek. Hirtelen ennyi de tuti van meg jopar amit igertek es nuku, nyista... Utoljára szerkesztette: Carlos, 2021.01.19. 12:29:43
Ha ez megnyugtat én veled vagyok. Én ezt leegyszerűsíteném annyira, hogy tavaly egész évben tolták az ígéreteket, hogy ez lesz a játékban ilyen lesz olyan lesz. Azért vártunk többet, mert ők mondták hogy több lesz (No Man's Sky effektus). Ehelyett a harmadát kaptuk. Ha pontosan tudjuk hogy ez lesz a végtermék a játékosok tizede rendelte volna elő. A bugokat most meg sem említem.
Engem szomorúsággal tölt el hogy sokan ennyire nem látják a fától az erdőt, alacsonyak az elvárásaik (miattuk működhet az early access és preorder rendszer). Emellett persze örülök hogy örömet okoz nekik. Én is láttam a potenciált a játékban azért írok róla, különben hanyagolnám (COD topikokba nem írtam soha mert hidegen hagy az egész sorozat), egyszerűen én a rózsaszín felhőn kívülről látom a terméket. Pl. Although_ szavai, mint hogy semmi mással nem érdemes játszani a CP-n kívül, mert ez a tökéletes példa nélküli, évszázad játéka, stb. egyszerűen nem igaz. Semmilyen téren.
Pedig nem az, nem hazugság. Nem tisztem megvédeni őket, de egy, oda van írva a videó közepére, hogy nem végleges állapot és a végeredmény ettől eltérhet. kettő, ha bármikor is készítettél bármilyen egyedi dolgot (akár csak egy névjegykártyát, vagy rajzot, vagy tényleg bármit, homokvárat kisdömperrel?), akkor tudod, hogy a félkész termék nagyon ritkán néz ki úgy, mint a végleges. Természetes, hogy van, ami a végső verzióban már nincs ott, mert meggondoltad magad, vagy nincs rá idő (vagy a technika nem bírja már el).
Ezen ne rugózz szerintem, két évvel a megjelenés előtti verzióról beszélt ő is, te is. Az egyetlen érdekesség a videóval kapcsolatban, hogy bár a játék motorjával készült, de nagy része - mint kiderült -, nem ténylegesen rögzített játékmenet volt, hanem scriptelt demo. Ez sem szokatlan, az egyetlen rossz szájíz az, hogy ez most derült ki.
Az már más kérdés, hogy a megjelenés előtt egy hónappal mit mond (és ígér) a főnökség, mert abból van a balhé, abból van újabb per (lásd most már a Los Angelesből indított frisset). Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.01.19. 12:11:17
Nyilván nem a Froggerhez kell hasonlítani, de ha már valamihez, akkor miért nem a Witcher 3-hoz? Miután a gyártók is azt mondták, olyan játékot akarnak csinálni, amilyen a W3 volt és nem mondták soha, hogy GTA-t. A rendőr-rendszer pedig lényegében ugyanaz, mint a Witcherben volt: a semmiből jönnek az őrök, de nem üldöznek. Persze, fantasy világban annak van értelme, itt meg nincs, ezért is kell javítani.
Sokan pedig nemcsak ezt emelik ki, hanem azt is, hogy "üres" a város, nincs mit csinálni stb. Ez igaz, ha Los Santoshoz hasonlítjuk, de nem igaz, ha pl. Oxenfurthoz. A CDPR pedig Oxenfurtot akart csinálni, nem Los Santost.
Ugye ez valójában nem lehet GAMEPLAY videó, és beláthatjuk, hogy ahhoz képest, ahogy felcsigáztak ezzel, nagyon nem ezt kaptuk...már ha valaki emlékszik még erre a bevezető részre, vagy eljutott idáig...Hát mi ez, ha nem ordenáré, pofátlan hazugság? Vagy utólag kivettek belőle fasza elemeket, animációkat, mert túl király volt?
Amúgy kár, mert a HUD stb. sokkal faszább, minimal retro cyberpunkosabb, mint amit végül kézbe kaptunk, simán elviselhető lett volna a játék ezzel a grafikai szinttel is inkább, mint a többi dologban a hazugság, de a kiadásra került verzióban szebb látványvilág...
Hát, a legújabb (pár hetes) leak szerint 2022-ben jön a standalone CP multi, amely a tervek szerint GTA Onlineban látott megoldásokra és alapokra fog építkeni, így kvázi aki azt várta, idővel megkapja.
Érdekes egyébként, hogy a GTA és CP összehasonlítás során egyes embereknél elborul az agy (jelenlévők kivételek), pedig sosem a két játékot magát hasonlítja egymáshoz senki sem, hanem a két játék egy-egy alrendszerét, egy-egy megoldását. Az ember így működik, genetikailag így van összerakva, hogy az "agy" mindig valamit valamihez hasonlít, mér, viszonyít. Ez lehet egy kézzel fogható valami ugyanúgy, mint egy érzekszervi érzékelés, vagy akár egy hangulat vagy tudatállapot, mindegy teljesen, a lényeg, hogy egy "kontrolcsoport", amihez viszonyítasz. Minél több támpontod van, annál pontosabban és reálisabban tudsz értékelni. (most hagyjuk a direkt vagy indirekt befolyásoló tényezőket)
Számomra teljesen oké, hogy ha a CP rendőreit, tömegközlekedését, járművel kapcsolatos megoldásait például a Watch Dogs, GTA IV-V, Mafia, stb. játékok megoldásaihoz hasonlítja valaki. Nem a teljes játékokhoz, hanem azoknak a gameplayt kiszolgáló alrendszereihez. Persze, össze lehet hasonlítani a c64 Froggerben látott autópálya közlekedésével is, csak annak tényleg nem sok értelme van. De, attól még lehet :) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.01.19. 11:30:24
Pedig mondták. Ha nem is így, hogy GTA-szerű, de igenis lélegzetelállító nyílt világú játékról beszéltek! Sajnos az összeállítás és egyéb más videók alapján, amikben nem csak a főnök, hanem fejlesztők is sokmindent mondanak, olyan dolgokat emelnek ki, olyan játékelemekről lelkendeznek esetenként, ami egész egyszerűen a tények fényében tényleg finoman fogalmazva is nagy-nagy csúsztatások. A legjobbat feltételezve is az történhetett, hogy komolyan hittek ezekben a dolgokban, és úgy gondolták a megjelenésig bele fog férni, hogy megoldják, ám kész tényként közölni valamit, ami még csak terv -> HAZUGSÁG. Amit igenis számon lehet kérni. Lehetett volna agyonhallgatni a fejlesztéssel kapcsolatos dolgokat, ahogy esetenként más kiadók teszik, ám akkor bizonyosan nincs 8 millió előrendelés! Lehetett volna még a megjelenés előtt is kiállni, és azt mondani, hogy gyerekek, még nagyon nem vagyunk kész - amikor már nem hihették, hogy tényleg elkészülnek! Akár meg lehetett volna kérdezni a játékosokat, bocsánat, az előrendelőket, hogy mi legyen? Adjuk ki, így, aztán majd toldozgatjuk, vagy várni akartok, ám ekkor vissza kell adnunk az állami támogatást, és szorult helyzetbe kerülünk stb.? Ha valakik, akkor talán ők (a CDPR) vannak olyan szabad helyzetben, hogy megtehették volna, és akkor még mindig kisebb lenne a cirkusz. A végsőkig kitartani egy hamis, teljesíthetetlen ígéret mellett csak egy óriási cirkusz és lebukás melegágya lehet. Hisz eljön az idő, amikor nincs tovább, és kiderül minden...
Sajnos ezek tényszerű dolgok, a videóban - mégha kicsit eltúlozva is - de elég jól kirajzolódik a sztori. Nem csak ígéretek, tervek, hanem konkrét tény szerűen közölt játékelemek stb. amik a valóságban egyszerűen nem úgy vannak, vagy nincsenek... Utoljára szerkesztette: hykao, 2021.01.19. 11:21:05
Ja, sokan tényleg GTA Night Cityt vártak, ezért a sok csalódás. A CDPR soha nem mondta pedig, hogy GTA-t csinálnának, de valamiért az emberek azt gondolták. Pedig ez Witcher Cyberpunk Edition inkább. Ott is a küldetéseken túl nem nagyon van hülyéskedésre lehetőség a térképen, itt sincs. Ez egy story alapú single player akció-rpg.
Nincsenek elrugaszkodott elvárásaim, több, mint 30 éve van szerencsém számítógépes játékokhoz... Amit én "vizionálok", az már a 90-es években is tudtak sikerülni más játékokban...épp ezért vannak ilyen elvárásaim! :) Van sok olyan dolog is, amik nem átgondoltak a kritikákban, ezeket én nem is hoztam fel...(pl. nem úgy törnek, sérülnek a járművek, mint a GTA-ban - persze, mert Night City-ben minden jármű páncélozott, elég megnézni a súly adatokat...nem csoda, hogy alig tudjuk feltornázni a sebességet 160-ra...aztán az is belefér, hogy nagy sebességnél kiszállunk talpra az autóból, nem elgurulunk kiugorva, mint a GTA-ban, ennyi implanttal ez legyen hihető, az autó is megáll ilyenkor rövid fékúttal - hihető, ha már egyszer önvezető rendszerrel rendelkezik - hozzáteszem 5 km-es távolságoknál lehet néha igénybevenném az önvezetést, akár 50-es tempóval, közben nézelődnék vagy csak hallgatnám a rádiós ömlengéseket, olvasnám egy kis ablakban a szilánkokat, vagy sms-eket, böngészném az adatbázist...lehetett volna így is húzni az időt, hogy nem idegesítő...) Kimaradnak dolgok, oké, de a gond az, hogy van több dolog, ami nem maradt ki, de nem is készült el benne... :) Horribilis pénz az rendelkezésre állt, idő is. Az a több, mint 40 perces video összeállítás sajnos nagyon súlyos, és igenis elhangzanak benne a fejlesztők részéről olyan dolgok, amiket nem tervként mondanak, hanem már kész játékelemeknek, és a (fél)kész jelenlegi 1.06-os számozású termékben nem kihagyva lett, hanem FÉLKÉSZEN virítanak benne, vagy teljesen máshogy (sokkal silányabbul...), mint a lelkes válaszokban! De mondom, én nem akarok ezen rugózni, felesleges. Ha tudnak tanulni a hibákból végre, és lesz lehetőség a továbbiakra, nem megy a süllyesztőbe az egész a fiaskó miatt, akkor hiszem, hogy sok jó dolog vár még ránk Cyberpunk ügyben.
Diszpécsertől mit várok? Komolyan kérdezed? Játszol a játékkal? Először is nem én vizionálom a kontakt listába, hanem a készítők rakták be. :) Ha már bent van, nem várok mást, mint mindig ugyanazt az automata bejelentkezést, ami jelenleg is van ha felhívod a 112-t...és azt, hogy amikor én észlelek bűneseteket (amikor a kis térképen piros-kéken villog a seriff csillag ikon), és megszüntetem a fenyegetést, kiiktatom a bűnözőket, a piros-kék villogó seriff csillag megszűnik a térképen, akkor amikor felhívom a diszpécsert, valamilyen módon vegyék az adást. És utaljanak egy kis pénzt, ahogy amúgy is szokott lenni. Mert jelenleg ilyenkor annyi történik, hogy végig tudom lootolni a kiiktatott embereket. :) A túsz néha elsétál, néha marad abban az idióta guggoló pózban...
Persze ha ezt poénnak szánták, társadalom kritikának, hogy "amikor kellenének a zsaruk, nincsenek sehol", akkor oké, röhögök. :D