PS4 tulaj haver: "előrendeltem ezt a szart és ronda és kifagy és nem fut rendesen" - ugyanez az ember lehúzta az SW battlefront 2-t, hogy nincs benne rendes single player. Egy day1 tökéletesen futó játék, amit eleve multiplayerre terveztek (mai napig a legjobb SW játék sztem) és az a baja, hogy nincs benne tisztességes single player.
PC haver: "baszd+, kibaszott erős gépem van, mégis tele van buggal ez a szar, a sztori lapos, unalmas az egész világ, nincs multiplayer" - ugyanez az ember szerint a RDR2 egy szar játék, mert szar. Ez az indok. Egy játék, ami tökéletesen fut, kibaszott jó a sztorija, van egy közepesen erős multija.
PS4 PRO haver: "Ez a játék kurvajó, kicsit néhol ronda, de a sztori, a világ, a skillek, amiket használsz, iszonyat fun" - az ember olvasta William Gibson Cyberpunk trilógiáját, '90-es évek óta játszik Cyberpunk szerepjátékkal, ami gyakorlatilag felépítette a videojátékban bemutatott világot.
Ilyen egyszerű: - Nem tetszik? - Nem te vagy a célközönség. - Fogalmad sem volt, mi ez, de előrendelted? - Magadra vess. - Nem fut a gépeden, mégis előrendlted? - Lol. - Nem tetszik a sztorija, de ez már nem az első nagy cím, aminek nem tetszik? - A single player játékok nem biztos, hogy neked valók.
Takarítom a szemetet a városból. :Đ Jó ideje már csak, nem halálos hekkeléssel intézem az ügyeket. Észre sem vesznek és kifekszenek. Én meg, körbefutok lootolni. Nem csak a leadóponton, de az ételárustól, a bárosig, mindenkinek adom el a cuccot. 1,7 millióm van. Kell az összes autós achi-hoz. Az utolsó lapos kő alá is benézek. Épp most találtam meg Roy Batty-t.
Kaptam már megjegyzést a fixerektől, hogy nem hullát, hanem élő húst pakoltam a csomagtartóba. :Đ
Te mit vársz egy játéktól? IRL valóságot? Persze, bárki képes mefgogalmazni ötleteket, elvárásokat, ez eddig nem nehéz. Biztos lehetsz benne, hogy a készítőknek is sikerül, csak a megvalósíthatóság egy teljesen más kérdés. Horribilis pénzek és idő kellene ahhoz amit vizionálsz. Így is le kellett butítani a játékot, hogy rendesen fusson. A pathfinding valószínűleg ennek esett áldozatul, ahogy a metro is.
NCPD diszpécser...jó vicc. És miről beszélgetnél vele?
Az, hogy látom és leírom a hibákat, nem jelenti, hogy nem tudom élvezni. Max. nem felhőtlenül. De hát mi az, amit felhőtlenül lehet élvezni végsősoron...
Értem már mire gondolsz. Nos ez nekem azért nem annyira zavaró, mert már jó ideje nem lövöldözök. :) A Johnny Mnemonic féle lézer jojót meg a karból indítható rakétákat is visszacseréltem gorilla karra. Ez amúgy is jól jön amikor a kerületi suhancokat meg a végén a szteroidos fekát kell kiütni. (ennél mondjuk lefeküdtem, mert arra kért az edző...a kisgyerek szomorú is volt miatta) Gyorshekkekkel operálok inkább. Lőfegyverrel könnyű baráti tűzben részesíteni a zsarukat, és onnantól persze jön az általatok leírt folyamat. Egyébként még hátrafele szaladva is le lehet hagyni őket. :) Valóban sokan ott teremnek, ahogy egyet is inzultálsz bármi módon. Ilyenkor csak az elfutás segít. :) Az legalább egy biztos módszer. Nem bánom, hogy ilyen könnyen vissza lehet állítani 0-ra a körözési szintet. Ez a játék nem erről szól. Kerülni kell őket, amúgy se jön semmi haszon a játékban rendőrök öléséből. Ha viszont bal oldalt megjelenik a rendőrségi felhívás, vagy felhív a diszpécser és kiadják a munkát, onnantól ha fegyver van nálad, vagy akármi, akkor is csak akkor lesznek ellenségesek, ha meglövöd/megütöd őket. Amúgy ha szépen hekkeléssel iktatom ki a célpontokat egy rendőrségi vs banda tűzharcnál, akkor a végén simán jövök megyek a területen, bele is állhatok a zsaruk pofájába, amit amúgy egy helyszínelésnél vagy posztolásnál nem lehet, mert azonnal reagálnak... :)
Amúgy a zsarukon kívül a bandák sem klappolnak. Úgy értem, hogy nem lehet velük semmilyen viszonyba se kerülni. Halomra ölsz bármennyit bármelyik bandából, egy sarokkal arrébb már ugyanúgy semlegesek, amíg nem mész közel. Ha egymást lövi két banda, nem tudsz beszállni valamelyik oldalán, mert mindegyik téged is elkezd osztani, ha tud. Még olyan is volt, hogy a nomádok bandája lőtt egy másik brigádot, és a nomádok is ugyanúgy elkezdtek rám is támadni, ami azért közröhej, főleg miután befogadtak... :)
Aztán a NCPD diszpécser száma ott a kontakt listában, de sose veszi fel senki, ha hívni próbálod. Az milyen már. A segélyhívószám, amit senki nem veszfel sose... :)
Amúgy nem tudom ki mennyire próbálgatta végig, de nem egy kiiktatásról szóló feladatot meg lehet oldani tényleg egy lövés, de még ártalmatlanná tevés nélkül is. Pl. a levitézlett bérgyilkosnál hiába az a feladat, hogy intézd el, ha be tudsz jutni hozzá riasztás nélkül, és amíg végigmegy a piros csík elkezded győzködni, simán ki lehet vele egyezni, hogy inkább elhagyja a várost, mert belátja ha nem én, akkor legközelebb majd valaki más iktatja ki. Ezután már nem támad rád, és a kidobók sem. Simán ki tudsz sétálni. Azt hittem ezután a fixer megbízóm ezt árulásnak vagy legalábbis rossz pontnak veszi, de épp ellenkezőleg, nem csak simán megdicsért, mint egyéb esetekben, ha nincs hullahalom, hanem teljesen el volt ájulva tőlem, hogy rá tudtam beszélni a csókát, hogy inkább lelép a városból.
Az zavaró még, hogy sose lehet tudni, hogy egy párbeszéd alakulásának (vagy cselekedet választásnak) lesz-e komoly hatása az aktuális eseményekre vagy a későbbiekre. Ez teljesen következetlen. Valamikor nagy különbségek vannak a szövegben, de az ég világon semmit se számít, valamikor meg élet-halál kérdése... Minden párbeszéd (és cselekedet választási) lehetőség előtt érdemes menteni. :) Pl. a Hanakós endingnél, amikor a szemüveges csóka visz a villába, ahol Hanakó "vendégeskedik" 17-es képzettség kell, hogy a kocsinkat feltartóztató őr fejét az ablakon kinyúlva nekibasszam a kocsinak, amitől az csak elájul, ergo nem öltem megint. Hellman lebasz mint állat, hogy elment az eszem...azonban ha nem ezt történik (mert nem elég magas a képzettség szintem, vagy csak nem akarok erőszakot), akkor ő viszont halálra gázolja. :D Mekkora faszság. :D
Hozzák a rendőrség szoc-érás báját! :Đ Anno, IRL ha megláttál egy rendőrt (főleg ha autót vezettél), rögtön parázni kezdtél, hogy mibe kötnek bele, ha megállítanak. Holott, pont az ellenkezőjének kellene lennie, nem? Ott egy zsaru, akkor itt nem lehet semmi baj... Nos, ez túl utópisztikus, annyira, hogy CP2077-be sem fért bele! :Đ Utoljára szerkesztette: Gary, 2021.01.18. 18:59:25
Van olyan hogy "beüt a szar" :) Utoljára szerkesztette: Sunrider924, 2021.01.18. 18:11:30
Ugyanez nálam. Kétszer próbáltam segíteni, mindkétszer engem kezdtek el üldözni. Egyszer véletlenül a cél felé rohanva beleszaladtam egy igazoltatásba, másodjára meg segítettem nekik leszedni a bandatagokat. Ezek után ha megláttam a csillagot a térképen, messze elkerültem őket, mert a rendőrség itt nem viccel. :)))))
Á, az NCPD nem szarral gurigázik. Ha már látom, hogy igazoltatnak, vagy csak simán fánkoznak a járdán, inkább átmegyek az út túloldalára. Nem keresem én a bajt. Mondjuk ilyenkor kicsit összekucorodik a gyomrom, mert, hát nem mindig a zebrát használom. Na, ez viszont nem baj, de a pofámat ne tátsam.
Azért is érthetetlen mert az ellenfelek, gigek AI egész jók. Ez meg vicc kategória.
En meg azt szeretem amikor allnak a rendorok az uton es intezkednek. Odamegyek kibicelni. MIFASZTNEZEL, BIMM 2CSILLAG, FEKSZEM. Anyad...
Ezzel kapcsolatban kerry elso kuldije jut eszembe. Felrobbantod a buszt jon a rendorseg, menekuljunk!!! Juhu izgalom gondoltam en. Putty elso kanyar, levagom az utat a fuvon. Yay!!! Leraztuk a rendoroket. 5 mp alatt... Ehhhh...!!!
Motorozok a városban, látom, hogy ügyködés van. Jön a felkérés, támadókat semmisítsem meg, bizonyítékokat gyűjtsem be. Látom, hogy néhány bandatag egy zsarut tart fogva, konkrétan kikötözték egy székhez. Gyors meló, nincs para. Leszedem a bandatagokat, gyűjteném be a lootot, a rendőr felugrik a székből és kis meggymag köpködőjével elkezd kergetni. Kicsit bosszant a dolog, félrelöktem minden elvemet és kapott egy kis ólmot a buksijába. Még össze sem esett, már villogott a 3 csillag és a szélrózsa minden irányából rendőrök és drónok jöttek bosszútállni. Gondoltam is magamban, hogy hol az anyjukban voltak eddig, míg 4 bandatag abuzálta a társukat. Menekülőre fogtam a dolgot, futottam 30 métert, látták, hogy Night City júszénboltjával állnak szemben, meg sem próbáltak üldözni. Vállat vontak, majd hazamentek vacsorázni. Szerintem erre gondolt.
Szerk: Látom, közben mások is megfogalmazták ugyanezt. :) Utoljára szerkesztette: jofer, 2021.01.18. 13:09:44
"Életszerűen" instant spawnolva jelennek meg tőled pár méterre, akár a semmi közepén is? Ha beülsz a kocsiba lekapcsol az "üldözős" AI és ennyi, "szabad" vagy? Ha két utcával odébb jársz, szintén kikapcsol az AI? Pathfinding a fasorban sincs, simán felugranak a háztetőre is, ha épp ott lősz fejbe valami npct?
Csoda, hogy még nem találkozták ezzel a problémával. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.01.18. 12:45:26
Nem fog. De az Andromeda és az Anthem nagy hibája nem is annyira az optimalizálatlanság vagy a bugok voltak. Tudom, tudom, sok vicces videó jött ki az Andromedáról, de azt kb egy hónap alatt peccselték is és csak elterelte a figyelmet arról,h ogy a játék, az fájdalmasan középszerű volt. Az Anthem meg unalmas.
Ezt pedig ezer peccs sem javítja, ha nem csinálnak új játékot, az már így marad örökre. Ezért nem aggódom a CP2077 miatt, mert a lényeg, maga a játék, az jó. Az amin nem lehet semennyi patch-el sem javítani, az jó. Ami rossz, az a technikai optimalizálás, a kisebb-nagyobb vizuális bugok és egy-két missing feature (legfájóbb a rendőrség AI-je). Ezek peccselhetőek, a béna történet, a gagyi koppintás karakterek, az nem.
Azt nem lehetett volna megcsinálni ebben a fázisban már, hogy csak PC-re jön ki, meg új generációra. Az új generációs konzolok az eredeti megjelenési időpontban még sehol nem lettek volna! Az egész kampány sem erre épült. Jelenleg is csak a visszafelé kompatibilitás miatt fut a játék az új konzolokon, ki tudja mikor lesz valójában ezekhez saját verzió. Biztosra veszem, hogy az előrendelések jelentős része PS4 és Xbox tulajoktól érkezett.
Nem akartak engedni a látványból valószínűleg - pedig kellett volna -, vagy pedig elejétől máshogy felépíteni az egész projektet, kampányt.
Borsos árú külön kiadványok, gyüjtői csomagok, Xbox-hoz még külön a játékhoz dizájnolt limited ed. konzol (én is ezen játszom) stb. Ezek után mi lett volna szerintetek, ha kijön végül csak PC-re RTX, 8K, kutyafasza támogatással. Még nagyobb cirkusz. A sámánék lehet a CD Projekt székházát vették volna be. :D
Engedni kellett volna a látványból a fejlesztés során, és ugyanazt nyújtani minden platformon. Sőt kibővíteni a kínálatot akár androidra és apple termékekre, ha már egyszer ekkora reklámkampányt durrantottak neki. (kínában még C2077 dizájnú telefonok is piacra kerültek stb.) Nem éveken keresztül "csak még ezt" alapon igazodni a sebes PC-s rohanáshoz... Egy ilyenfajta játék közönsége hamarabb felülemelkedik egy kis kinézeti lemaradottságon, főleg ha a hangulat azért rendben van, mint a nevetséges grafikai és egyéb bughalmazokon, vagy a történeti kidolgozatlanságokon. Nagyon sok 2013-14-15 megjelenés körüli játék van, ami még ma is simán elfogadható kinézetű, és szélvész gyors szinte minden platformon. (...már a megjelenéskor is az volt...) Mindent akartak egyszerre, de azt nem lehet soha elérni.
Nyilván nem lenne ekkora cirkusz, ha végig az van kommunikálva, hogy PC-re van kihegyezve a dolog. De ma már egy ekkora címnél ez elképzelhetetlen. Gondoljunk csak bele, nem elsősorban PC-s reklám specialitások lettek piacra dobva, hanem épp konzolosok! (C2077 Xbox, C2077 Xbox kontroller, C2077 kontroller adapter vagy töltő vagy mi a fene az a szar...stb...) Ezek után épp ezeken van minden szar a játékkal... Na ez a cirkusz alapja!
Ráadásul a Witcher 3 esetében már egyszer ugyanez történt a PC vs konzol verziók vonatkozásában...
Tényleg bízok abban, hogy ez a foscunami precedenst teremt, és a kiadók ezentúl kétszer is meggondolják, hogy egyes platformokra milyen állapotban adnak ki játékokat. Nem lesz több Anthem vagy Andromeda féle agyrém, nem lesz több minden földi jóval kecsegtető, aztán annak töredékét felvonultató NMS, Atlas, se játszhatatlan állapotban érkező fapados FO76 vagy minősíthetetlen RDR2 PC-s port, és még lehetne sorolni.
Ha csak ennyi haszna lesz ennek a hisztinek, már megérte, hosszú távon...
Akkor ezek szerint ott cseszték el, hogy refundolták. A Skyrimet kurvára nem tudtam pl én sem refundolni, annyit csináltam, hogy játszottam x360-on meg pc-n helyette és így jártam.
Az egészben ráadásul az a vicc, hogy 2020 legjobb játéka volt a CP2077, de a sok hisztitől az emberek nem látják. Decemberben jött ki, de több órám van benne, mint a Tsushiban vagy a Last of Us 2-ben.
Le lett írva párszor, hogy Sony azért vette le a játékot a polcról, mert a CDPR a háta mögött ügyködött. Kiadott ugye egy nyilatkozatot, hogy mindenki refundolhatja a játékot konzolon, anélkül, hogy a Sony-val egyeztetett volna (akinek egyébként is igen strict állásponja van ebben a témában). Ezután úgy döntött, hogy oké, mehet a refund, de akkor leveszik a játékot a polcról, ezzel sakk-mattot adva a CDPR-nek, magáról meg ledobva egy tonna felesleges melót, amihez egyébként semmi közük.
Ettől függetlenül levehette volna azért is mert trash. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2021.01.18. 11:01:54
> "egy ESO-ban másfél évet vártunk arra, hogy a játék egy fő eleme (PVP) javításra kerüljön havidíj és dobozár mellett. "
Hozzáteszem, azóta még inkább szarabb a PVP, nem hogy javítás nincs, amit írsz, hanem a (pve) tömeg miatt nem bírják a strapát a mókusok és sokkal rosszabb csúcsidőben, mint valaha. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.01.18. 10:29:22
Az Microsoftnak és a Sonynak kiküldött csomagban, amely anyagokat feltöltöttek a két áruházba (és mai napig elérhetőek), azok PS4-es és XB1-es videók voltak, nem volt külön kiemelve, hogy "hé, ez csak Pro vagy X, az "alap" konzolon nem így fog futni". Plusz mindenkinek azt mondák - befektetői zárt konferenciákon -, hogy rendben lesz lastgenre is.
Na ebből van a balhé (állami fogyasztóvédelmi átvizsgálás, befektetői perek), nem (csak) abból, hogy hibás a játék, hanem főleg abból, hogy még közvetlenül a megjelenés előtt is azt állították hivatalosan, hogy nincs gond. Mindenki tudja, hogy a jó szándék vezette őket és tényleg bíztak benne, hogy sikerül addigra megoldani, de nem így történt.
A játékkal sosem PC-n vagy next genen volt gond. Leszámítva pár vicces bugot vagy esetleg beakadt scriptet, maga a játék működik, sőt... kifejezetten szórakoztató és olyan, amely még ebben az állapotában is zseniális megoldásokat hozott.
Sőt, azt is biztosra veszem, hogy mindenkinek volt legalább egy olyan lehetetlen szituációban része az élet bármely területén, amikr muszáj volt "fapofával" belemenni valamibe, akkor is, ha tudta, hogy kurvára nem kellene és csak abban bízott, hogy az így nyert kis idő alatt a hamarosan felmerülő problémákat meg tudja oldani - mert ha sikerül, akkor még mindig jobb utólag megmagyarázni a kockázatos döntésedet, mint leállni az egésszel. Ha pedig nem sikerül, nos, akkor valakinek el kell vinni a balhét.
Viszont amikor a játékosok és a sajtó is mondja, hogy félrement valami, a fejlesztők is nyilatkozzák (még ha anonimként is, érthető okokból), hogy félrement valami, majd a fejesek is kiállnak és nyilatkoznak, hogy félre ment valami. Ezek után még mindig van, aki szerint ez marhaság és nem igaz, nincs a játékkal semmi gond. :)
Kattintásvadászat hozzátartozik az életünkhez. Régebben sem volt másként, még az internet előtti nyomtatott média is így működött, sőt, a faluban/városban is mindig volt egy valami, amiről beszélt a közösség. Egészen addig, amíg nem jött más téma. Lassan beindul a 2021-es év, jönnek a Q1-es megjelenések és majd elfelejti szépen mindenki ezt az egészet. De, addig még meg fogja lovagolni mindenki ezt a témát, könyörgöm, már politikai újságok is napi szinten hozzák a CP cikkeket, ami azért valahol vicces...
Teljesen érthető a hiszti, meg jogos is, de úgy tűnik közülük sokaknak nincs élete, mert december óta pörög a híg fos, mintha más sem lenne az életben. Lehet az online oktatás helyett vissza kéne téri a hagyományoshoz, akkor kevesebb idő lenne sopánkodni.
Valahogy én nem tudtam ekkora drámaként megélni a hibákat, voltak hibák, akadások, de ingerküszöb alatt. PC-n letoltam a küldiket, amit lehetett és várom a folytatást. Lehet az a baj velem, mert már hozzászoktam, hogy pl egy ESO-ban másfél évet vártunk arra, hogy a játék egy fő eleme (PVP) javításra kerüljön havidíj és dobozár mellett. Ebből az lett, hogy már a saját játékukat sem mmo-nak hívták, hanem online TES játéknak, a PVP javítását meg burkoltan feladták, nem tudták megcsinálni. Teljesen természetes volt, hogy a játék csapatos tartalmaiban 3 éves gamebreaking bugok voltak. A kommunikáció meg legtöbbször olyan volt mintha a jóistenek szivességet tett volna azzal, hogy időnként megszólítják a parasztokat, minket játékosokat.
Last gen gameplay videot nem mutattak egyet sem, csak pro és one x-et, de abban igazad van, hogy nem ezt ígérték. De ne csináljunk úgy, mintha ez lett volna az első olyan játék, ami lényegében élvezhetetlen last genen. A skyrim a kedvenc példám, miután az 10 perc játék után 0 fps-re ment le ps3-on és ezt vagy egy évig nem is havították. Kisebb mértékben, de ajánlom mindenkinek az alap xbox one-on kipróbálni akár ma is pl. a SW Jedi Fallen Ordert, ami ugye 100%-ban last gen játék. 5 percenként leáll 15 mp-re a játék, hogy betöltse a következő 5 perc játékot :D Ennek ellenére ma is meg lehet venni a store-ban, sőt, díjak sokaságát nyerte és okkal. Arra sem emlékszem, hogy valaki mérges youtuber szétverte volna a lemezt.
Túl van tolva a hiszti itt nagyon. Ezt hívják kattintásvadászatnak.
> kitermelődött egy intoleráns konzoljátékos nemzedék, akiknek 60fps alatt már semmi nem játszható, és a 7éves kenyérpirítón akarnak futtatni mai címeket, ami ha nem sikerül, akkor olyan balhét csapnak, mintha az életük múlna rajta.
Vagyis, akinek akár last gen, akár next gen konzolja van, ha kijön rá egy játék, az nem lehet mérges ha nem úgy fut rajta a játék, ahogy az elvárható, hogy az ÍGÉRTÉK és MUTATTÁK a gameplay videókon? Wtf? Mert PC-s esetekben egyetértek, ócska konfigon nem fog úgy futni, ahogy kellene (a PC ilyen, néha áldás néha átok), de a panaszok csak elenyésző százaléka érkezett PC-s környezetből, konzollal volt a gond.
Egyszerűen, ahogy ezerszer is leírta már mindenki, nem kellett volna egyből kijönnie prev genre (csakhogy, ez nem így működik, ahogy "mi" elképzeljük, a pénz nagyobb úr)
Ja hát most boldog boldogtalan ezen pörög mert ugye egy jó botrányra rárepülni mindig generálja a nézettséget. Kedvencem az volt, hogy az összes újság harsogva lehozta, hogy a játék "elveszítette" a játékosai 70 százalékát Steamen egy hónap alatt. Érted, egy single cím ami az ünnepek előtt jött ki amikor mindenki szabadságon van 3 hetet, és van ideje játszani és végigvinni, elveszíti a játékosok 70 százalékát. Az ég meg kék... :D
Sunrider924
Mindenféle fanboyság rettenetesen káros. A senki sem védi a konzolok bakit részről meg annyit, hogy lentebb TokraFan az egész konzolos bakit ráhúzta arra, hogy "intoleráns konzoljátékos nemzedék" meg 60 FPS. Konzolon sose volt 60 FPS, CP 2077 esetén az a baj, hogy alap konzolokon 20 se nagyon.
Kritika az oké és meg is érdemlik. Ez a játék nem volt kész, amikor kiadták,ez világos. Lényegében egy Early Access játékot kaptunk, ami még most sem 100%, egy hónappal később.
De egész más a kritika, mint az a hiszticunami, ami most megy. Hogy leveszik store-ból, hogy a részvényesek perlik a céget (???), amikor nyilvánvaló, hogy nyereséges a CP2077 minden cirkusz ellenére is. Sok itt a szerencsejátékos, grifter, akik a botrányt meglovagolva akarnak pénzt keresni. Pl. azok a részvényesek, akik nyilván bíróságig nem akarnak elmenni, de egy fasza kis settlement fee-t azért szeretnének (és a Sapkowskis sztoriból az jön le, hogy a CDPR inkább fizet ilyen esetekben) vagy a youtuberek, streamerek, akik tolják a klikkvadász botrányvideókat. Itt jön Jason Schreier, aki "kamuvideózik" a 2018-as E3 videó miatt, ahol ki van írva, hogy nem tükrözi a játékot (egyébként aki szerint a játék nem néz ki jól egy erős pc-n, az nem tudom, mit néz, nem a látvány a baj a játékkal).
Tobb lesz az mint 5-6... olyan is kiabal aki meg se vette/jatszotta szemelyesen hanem nezte streamen masnak a jatekat...senki nem vedi a konzolos bakit, de ez a szarkavaras ami megy ez mar reg nem a jatek erenyeirol/hibairol szol, es hat te is ontod az olajat a tuzre a CDPR fanboyozassal. De tudod mit? igen most eppen CDPR fanboy lettem, aztan amikor a Bethesda/Obsidian/Bioware kiad majd egy ilyen jatekelmenyt amit most a Cyberpunk adott nekem akkor meg az o fanboyuk leszek, mit szolsz? Utoljára szerkesztette: Sunrider924, 2021.01.18. 07:42:32
Az megvan, hogy ez nem az összes konzolos volt, hanem kb 5-6 idióta? De mindegy, akkor hagyjuk, a játék tökéletes, 11/10, az összes felháborodás, csak az ostoba konzolosok hisztije. Utoljára szerkesztette: MrAndree, 2021.01.18. 07:37:51
Ja a Sony se szent, sőt. Én csak annyit akartam mondani, hogy az egész ügyet ráhúzni egy "intoleráns konzoljátékos nemzedék"-re az szerintem rettenetes félreértelmezése a problémának. Vagy CDPR fanboyság, ami szintén nem vezet sehova mert egy céget szabad és kell is kritizálni ha hülyeséget csinál.
Az meg megvan ugye hogy a konzolosok akik refundot kertek es kaptak utana azon haborodtak fel hogy levettek a jatekot az accountrol es miert nem tudnak jatszani mar...az altalad idezet ket sor tokeletesen megfogalmazza a hangos kisebbseg ertelmi szintjet.
Csakhogy a store-ból levétel miatt PS5-re se lehet megvenni. Ami elvileg 3 hónapja kint van (persze tudom, hogy gyakorlatban nem lehet kapni, talán tavaszra-nyárra lesz annyi, hogy az előrendelők többsége meg tudja majd venni, de polcokon karácsonyig nem lesz - mondjuk ez sokat elmond a Sonyról is) és amin teljesen játszható a játék. Egyébként megvan a véleményem ez a "levesszük a store-ból" dologról. A Sony valahogy évekig nem látta szükségét annak, hogy a Skyrimet levegye store-ból vagy polcokról, pedig konkrétan 0 fps-sel ment a játék, de kétszámjegybe is ritkán ment fel. Játszhatatlan volt vagy egy évig és még ma is borzalmas ps3-on. Csak az ugye a bethesda, akik nagy és ismert cég voltak, nem mertek velük izmozni. Plusz: a Skyrim 2011-ben jött ki, 3 évvel az új gen előtt, az akkori gen közepén. Ott még az sem volt, hogy next genre tervezték volna. Nagyon nagy itt a hisztike minden oldalról nyilván.
Ha rajtam múlt volna, én még tovább toltam volna a megjelenést. De ugye a legutóbbi csúszásnál már halálos fenyegetések sokaságát küldték az okos gamerek a fejlesztőknek, szóval valahol ezt is megértem. Elnézve, ami a világban zajlik, simán rágyújtották volna a székházat a CDPR-re a "rajongók", ha egy fél-egy éves csúszást bejelentenek, ami pedig kellett volna. És most itt egy picit sem túlzok.
Soha nem lett volna szabad ezt last genre kiadni vagy marketelni egyáltalán. Series X-en és PS5-ön, lényegében minden next gen megoldás nélkül alig tudja a 60 fps-t 1080p felbontáson. Mit várunk egy régi konzoltól? Nem véletlen nincs Demon's Souls remaster sem PS4-en. PC-n egy erős gép kell hozzá, hogy azt a szintet tudja látványban és teljesítményben, amit a fejlesztők akartak. Ég és föld a különbség RT off és RT on között. Ez egy next gen játék, hiba volt azt mondani, hogy jó lesz last genen is. Ki fogják peccselni, hogy 30 fps közeli legyen a teljesítmény, de a grafika is ehhez fog igazodni.
Én most viszem végig, a végefelé járok másodjára is, ezúttal nem pc-n, hanem series x-en és nagy buggal eggyel sem találtkoztam a legújabb patchen. Egy T-póz nem volt az egész játékban, egy küldetés sem bugzott be. Apróságok voltak pl. valami szemét ott maradt a képernyőn vagy lebegő tárgyak, amik eléggé mindennaposak egy open world játékban és nem hiszem, hogy nehéz őket peccselni. Ezek többségét egy quicksave - quickload megoldotta azonnal. A legtöbb exploit, amiről videó van, ki lett peccselve, nem lehet már a Space Oddity festménnyel sem pénzt csalni pl. Az alábbiak igényelnek még javítást:
1. rendőr-rendszer teljes átdolgozása, ez a legnagyobb baj, mert óriási bugyutaság az, ami most van 2. gyalogos és autós AI csiszolása, hogy hihetőbb legyen a város 3. last gen performance 4. vezetési élmény csiszolása (erre már van mod, de jó lenne, ha hivatalos megoldás is lenne) 5. végül: kisebb vizuális bugok javítása (lebegő tárgyak, lipsynching, teleportáló npc-k pl.)
A játék teljesen játszható és élvezhető egy modern pc-n vagy next gen konzolon. Egy CTD nem volt a series x-es végigjátszásom alatt és pl. a legújabb CoD is kivágott kétszer dash-re, szóval ez nem annyira alap, mint gondolnánk. Egy küldetés nem volt olyan, ami bebugzott volna, mindet végig tudtam vinni, amibe belekezdtem.
"ktermelődött egy intoleráns konzoljátékos nemzedék, akiknek 60fps alatt már semmi nem játszható, és a 7éves kenyérpirítón akarnak futtatni mai címeket, ami ha nem sikerül, akkor olyan balhét csapnak, mintha az életük múlna rajta"
Jaj, azért ennyire ne fanboykodjunk már. :D Kiadtak egy szinte játszhatatlan verzió alap PS4 re és XBox-ra (miközben érdekes módon a legtöbb ma megjelenő játék elfut azért rajtuk), ugyanannyi pénzt kértek érte mint amennyit én fizettem a PCn de nem a vezetők a hibásak hanem a hülye konzolparaszt aki elvárta, hogy a pénzéért működő terméket kapjon.
A 90%-át nem direkt neked írtam, csak a témához passzolt. Ha pl. az állami támogatásból indulunk ki, akkor tulajdonképpen nem volt választásuk, ki kellett adni. Így nem nevezhető vezetői hibának, hogy idő előtt jött ki a játék. A COVID-ról sem a vezetők tehetnek, az is jelentett minimum 1-2 hónap csúszást a megszokott munkamenethez képest. Arról nem is beszélve, mit kaptak az előző csúszás után is. Jó lenne már, ha a gamer közösség is kicsit magába szállna, mert semmi se jó nekik, olyanok, mint a betépett ovisok. "Ha nincs itt a játékom az a baj, ha itt van, akkor meg miért adták ki bugosan." (nem rád értve írom, nehogy megint félre értsd! A jelenség a lényeg.) Az, hogy magára vállalta, nem jelent mást, mint hogy a csávó egy érző ember, egy olyan vezető, akinek fontosak az alkalmazottai. Számos ennél jóval durvább startot láttunk már más játékoknál, ahol pont így kapták a savat a fejlesztők, de azoknak a cégeknek a vezetői mégsem gondolták úgy, hogy magukra kéne vállalni a balhét azért, hogy ezt a nyomást a dolgozókon csökkentsék.
Én pont ellenkezőjét látom. Kiváló a vezetés, sajnos a körülmények és a szerencse most nem nekik dolgoztak, plusz közben ktermelődött egy intoleráns konzoljátékos nemzedék, akiknek 60fps alatt már semmi nem játszható, és a 7éves kenyérpirítón akarnak futtatni mai címeket, ami ha nem sikerül, akkor olyan balhét csapnak, mintha az életük múlna rajta. Meg ugye túl sokan vártak cyber GTA-t, na az a másik epic fail baromság. És akkor jön a milliós nézettségű streamer hülyegyerek, hogy szar a játék, mert 40-szer kell belelőni az ellenségbe, miközben ő 2 lövéstől felfordul. Aha...olyanról, hogy RPG meg szintrendszer, ezek a GTA huszárok sosem hallottak. A többi meg nézi és instant megeszi, hogy tényleg mekkora sz*r, "hááá a GTA-ban belelövök kettőt bárkibe és instant death". Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2021.01.18. 02:21:43
Ne vicceljünk már kérem szépen. Lehet, hogy én fura szerzet vagyok, de biztos nem azért, mert zavarnak az ilyen banális hibák. Amúgy ahogy írtam annyira nem zavar...de megértem ha másokat igen... Nem pörgök rajta...mindjárt kirakom a kockát, rázúmolok az uccsó tarot lapra, aztán irány vissza a Földre. Bár egy youtube video szerint az Arasaka kórház valójában nem is az űrben, hanem a Földön van. :) (a gravitáció miatt nem is olyan kétséges :D)
Oké, de mennyire lett volna nehéz a világ legdrágább játékában Panam választásnál nem odarakni a polcra Rogue pisztolyát, és kivenni az urna helyet? Na most szerintem ez kb. pár órás programozói munka egy embernek...de lehet akkor már cigizik is meg kávézgat is közben...
Nem vontam egybe. Lerövidítve: akár Rogue akár Panam vég van, ha a kutat választod ua. a temetős-buszos végződés mindkét esetben, viszont ez azért baromság, mert ha Panammel mész, akkor is magadhoz tudod venni a polcról Rogue pisztolyát, amit amúgy a Rogue végjátékban a halálakor veszel magadhoz, tehát Panam-kút-Johnny végnél nem lehetne nálad, urna helye sem lehetne Rogue-nak, amibe belerakod a pisztolyt.
MÁS: eddig az fel sem tűnt, hogy van egy másik Arasaka lány is, Micsiko. :O Az adatbázisban sincs benne... Aztán a Peralezzel folytatott egyik beszélgetéskor ha jól kinyitjuk a szemünket, akkor felfedezhetjük az egyik teraszon Mr. Kékszemet. :) Utoljára szerkesztette: hykao, 2021.01.17. 17:03:32
A credits alatti beszélgetések nekem akkor sántitottak legjobban amikor arasaka-val megegyeztem majd visszamentem a földre (devil ending). Na akkor aztán elgurult a gyógyszerem. Visszementem a földre (judy barátnőhöz) és a message-ek: -milyen a súlytalanság, minden fasza? -lépek nc-ből csá! -mifaszért nem látogatsz meg? -stb.
Tehát ez itt full el lett kúrva. A többi nagyjából stimmel de még én sem láttam mindent (rugóval még sose mentem arasaka-nak).
"A régi magyar kapu fölött a galambdúc a portát védő szellemek, ősök lelkeinek a lakhelyeként készült." Továbbá nekem ez a kifejezés valahonnan még ismerős. Mágusból, vagy valami fantasy-ből, de lehet valami városnév volt valami játékban. Nem emlékszem.
Johnny- Panam v. Johnny Rogue: a küldetés nem ugyanaz ez epilógus igen. Rugót csak a Secret endinggel lehet "megmenteni": egyedül zúzod le Arasaka-t! Egybevontad a rugó és panam elpilógust de nem ugyanazok: panam: elhúzol az aldecaldo-kkal és azzal akit felhivtál a tetőn. Rugó: azzal ébredsz akit felhivtál a tetőn. Utoljára szerkesztette: Carlos, 2021.01.17. 15:08:03
Pontosan. Fel kellett volna hivni. Azzal mész akit felhivsz. Ha nem hivsz senkit akkor elmész egyedül panamékkel. River-t még viheted asszem (de ebben nem vagyok biztos).
Panam ending - sárga fényoszlop - Johhny leszek - ugyanaz a végjáték, mint a Rogue-osnál. Na de még Rogue pisztolya is ugyanúgy nálam van? Amit akkor lehet felvenni, amikor Smasher megöli. (ezen a ponton kiléptem a menübe, mert azt hittem rossz állást töltöttem vissza - de nem, kb. egy órával ezelőtti mentés volt, más ilyet nem is találtam már... - na igen, a mentések kezelése is fura, egy csomó simán csak eltűnik huss, aztán lehet megint elölről Hanakózni...) A temetőben (galambdúc :P) ugyanúgy ott van Rogue rekesze is (Pedig most szegény Sault tiporta el Smasher...), és be is tudom rakni a fegyvert, meg szomorkodni, hogy meghalt...utána a stáblista alatt azért Rogue is bejelentkezik, és elküld a fenébe... (...ami lássuk be, érthető, ha már egyszer halálhírét keltettem, és még urnahelyet is vettem neki, ahová eldugtam a tőle elcsórt pisztolyát... :P) ...de előtte még külső nézetbe vált a kamera, és végignézem megint, ahogy buszra szállván a dupla napszemcsimből egyet leveszek, és nézek ugyanúgy napszemüvegben amikor a kamera végül rámközelít...jó, hogy ruha most legalább volt rajtam...(nem úgy, mint az egész tábor színe előtt Saullal a platón a V-s kutas végkifejletnél...) :D
Ez így rendben van? Ne húzza fel magát az ember ilyeneken? Én nem húzom rendben van, max egy pillanatra, amíg el nem kap a röhögőgörcs a dupla napszemcsi láttán... Én kéz alól, 90-ért vettem meg a külön ehhez a játékhoz készített egyedi Xbox One X-et, ezzel a játékkal, plusz még 6 vagy 7 másikkal. Nem bántam meg, eljátszogatok ezzel is, a többivel is. Nem hat meg az akadozás, a kilépegetés, a sok bug stb. ...87 óta ülök a gép előtt, láttam már sokkal rosszabb dolgokat is... DE belegondolok egy olyan ember helyzetébe, aki mondjuk feleannyi idős, mint én, kb. olyan keveset keres havonta, mint ennek a konzolnak a piaci ára volt, amikor piacra dobták (150 000,-), megvette egy havi fizetése áráért, mivel nagyon tetszett neki a játék az előzetes (kamu) videók alapján, utána várt vagy két csúszást, és háromnegyed év után kézhez kapta...és jöttek a bugok stb. meg a végére még ilyen dolgok - szóval átérzem, ha úgy érzi magát, mint akit orrba baszott plekniből se szó se beszéd a csaja, vagy a legjobb barátja... :(
Az urnás temetkezési helyet (Columbarium - magyarul Kolumbárium) sikerült Galambdúcnak fordítani a magyar változatban. :) Kétségtelen, hogy a kifejezés a latin galamb (columba) szóból ered, de azé' nahh...
Az már csak megint hab a tortán, hogy a szokásos kis 213-as buszomra felülve megint dupla napszemcsi van rajtam, ami olyan átláthatatlan, mint Szabó Lászlóé a Kékfényben... Tehát amikor leveszem, a másik rajtam marad, így hiába néznék a végén (gondolom) jelentőségteljesen...
A Johnny-Panam ending ugyanaz, mint a Johnny-Rogue ending? :S Illetve a V-Panam és V-Rogue endingeknél mindig azzal ébredünk/találkozunk a gátnál, aki a párunk lesz a játék során? Ha pedig nem hívjuk fel, egyedül ébredünk/Panam vár a gátnál?
Láttam youtube-on olyan videót, hogy Rogue is ott volt a pultnál az Afterlife-ban a V-Rogue endingnél. Ezek szerint valahogy mégis megmenthető? :O Utoljára szerkesztette: hykao, 2021.01.17. 10:46:31
Igen, arról beszéltem. Mentés-visszatöltés után előjött a párbeszéd lehetőség. Ha elég sokat vártam. :) Aztán további várakozás után még odaszólt, hogy ezzel még nincs vége. (nem öltem meg...) Judy továbbra sincs sehol. Panam várt csak a gátnál...lehet azért, mert a háztetőn Johhnyval a választáskor - nem hívtam fel?
"...nem én okolom, a saját alkalmazottaik teszik mindezt" És szerinted a te két tucat beosztottad kit okol ha valami gáz van ? ;-) Biztos hogy mindig igazuk van?
Smasher-rel párbeszéd? Hát max a végén amikor sápog hogy jajj johnny, what the fuck de az csak 2-3 sor aztán fejbeküldöd... Ennél több nincs a dologban.
Nem akarok már ezen a témán sokat rugózni tényleg, abszolút nem érdekel az sem, hogy mik derülnek ki majd még, mármint nem fogok egy másodpercig sem idegeskedni, max mosolyogni. :) A 200 játékkal eltöltött óra felé közeledve abszolút nem érzem úgy, hogy a pénzem kárba ment, amit a könyvre, a spec. ehhez a játékhoz dedikált konzolra, a játék PC-s verziójára stb. költöttem. A hibák ettől még megvannak. Nem csak javíthatók, hanem a soha ki nem köszörülhető csorbák is. Amikről nem kell hallgatni. Miért is kéne.
DE igenis a vezetőket lehet csak hibáztatni - ha valaki hibáztatni akar valakit. Hiszen nem csak az utolsó szó az övék, ahogy írtad, hanem az első is, és a felelősség végig az övék, hogy mi történik a kezdetektől a projekt végéig. Ha bármi alakul, nekik kell hozzá igazítani a dolgokat, döntéseket hozni, melósokat elbocsátani, felvenni, irányt adni, folyamatosan kontrollálni stb. stb.
Az is igaz, hogy már régóta a levegőben volt egy efféle hájpolt felsülés, hisz már régóta tendencia a félkész játékok kiadása stb. Azonban a játékosokat sem lehet hibáztatni, mert ha jó lesz egy játék, akkor úgyis meg fogod venni egy vagy két év csúszással is...stb...
Valóban a technológia fejlődik, ám azért nem akkora léptékkel, hogy egy-két év problémát jelentsen. Ha visszatekintünk, sok siker vagy kult játék nem elsősorban - sőt főleg nem - a grafikai meg mittomén milyen innovációjával tűnt ki, hanem valami teljesen mással, a hangulatával, vagy a valahogy élvezetes összhatásával, vagy tök mindegy, hogy néven tudjuk-e nevezni, de valamivel. Ám legkevésbé a legmodernebb grafikai motorjával...meg a minden téren naprakészségével!!!
Aztán, arról sem feledkezhetünk meg, hogy ezek a lengyel srácok különleges helyzetben vannak a játékfejlesztés világában. Ők a saját kiadójuk is egyben, óriási állami tőke injekciót kaptak csak ehhez a játékhoz, ami nem összehasonlítható a piac más giga kiadó-fejlesztői helyzetével, akikre sokkal nagyobb nyomást tudnak gyakorolni a befektetőik, akik nem az állam...
Továbbá ez a legdrágábban elkészült játék jelenleg a világon! Egy olyan ország fejlesztőivel, ahol nem olyan költségei vannak egy vállalat fenntartásnak stb. stb. mint tőlük északabbra vagy nyugatabbra!
Aztán soha semmi nem indokolhatja az efféle hazugságokat, mert úgyis idővel minden kiderül, illetve a hatása sokkal nagyobb kárt tud okozni, mint a bármilyen fázisban bármilyen, de őszinte és nehéz, de reális döntés (sorozat)
A kiállás és beismerés is ingoványos talaj már ebben a fázisban, és csak akkor van értelme, ha mindenre kiterjedő, és valódi! A megjelent videóban semmi konkrétum nem hangzik el. Nyilván senki értelmes ember nem az egyszeri melós fejlesztőket fogja kárhoztatni, a jogi vagy hatósági számonkérés sem feléjük tud irányulni. Nem hangzanak el valós okok. Nincs elmondva, hogy bassza meg, ezt vagy azt csináltuk szarul. Covidozás van, meg rátérés a jövő terveire. Ez így inkább csak olaj a tűzre, főleg ha még sok kiderülés lesz. :)
A fő problémát abban látom, ha ez a sztori olyan gellert kap (sajnos nagyon efelé tendálunk) és magasságokba emelkedik, hogy roppant negatív hatással lesz a továbbiakban magára a Cyberpunkos brandre, a stúdió további fejlesztéseire, minden kiadó és fejlesztő kísérletező kedvére, a nem technológiai újításokra stb...
Egy, tényleg nem értek hozzá, nem is akarok érteni hozzá. Kettő, nagyjából két tucatnyi embert irányítok nap mint nap, tudom, mivel jár már ez a kis létszám is, hát még akkor mi lehet egy 540 fős csapatnál. Három, félreértés ne essék, nem én okolom, a saját alkalmazottaik teszik mindezt. Én csak azt sajnálom, hogy pár hülye vezetői döntés miatt mi lett abból, ami, és mi lehetett volna abból, ami. De, ez az én dolgom, túl leszek rajta.
Persze a konzol miatt igazad van! Ekkora bakit nem lehet elkövetni mert nem a pc számít hanem a konzol. W3 után álmomban nem gondoltam volna ezt. Úgy tűnt ők lesznek a Beth legjobb "tanítványa" Mateusz elmondta, minden olyan lesz talán mint az de a történetek és a karakterek nem. És mikor nem várod meglepnek valamivel olyan korban amikor ennek a játéknak már nincs értéke. Csak keveseknek akik értik mit kaptak. Conanos haverjaim egy része el van ájulva. Van akinek írtam 150h nem is értem, nem emlékszem mikor volt ilyen A+-os játéknál. Vissza írt na 150h volt most kezdődik a következő 150h.
Ok, de nem voltál ott, nem ismered a körülményeket. Könnyű utólag a vezetőket okolni, és persze nyilván nem is alaptalan, hiszen övék az utolsó szó, ugyanakkor rengeteg a nyomás jobbról-balról, és sok olyan körülmény is van, ami nem rajtuk múlik. Egy ekkora project időigényét átlátni konkrétan lehetetlen. Vannak meetingek, a vezető fejlesztők adnak egy kb. keretet, mely szerintük reális, aztán persze jönnek az előre nem látható problémák az engine, az art design, a kódolás és számos egyéb területen, ami miatt csúszásba lendülnek át. Ezzel viszont az a gond, hogy közben a technológiák fejlődnek, jönnek ki az újabb játékok melyek megemelik a lécet, ilyenkor sok esetben ki kell dobni a kód és az assetek felét, hogy tartani lehessen a lépést. Aztán ott vannak a b*zi befektetők, akik hol azért anyáznak mert még nincs kint a játék, hol meg azért, mert miért adták ki félkészen. Volt egy messzív állami támogatásuk is, amiben volt egy 2020-as mejelenési határidő. Ha ezt nem teljesítik, akkor bukták a pénzt...és ezekkel még velószínűleg csak a felszínt kapargatjuk. A COVID-ról nem is beszélve, ami sokak számára nem jelentett problémát a munkában, de aki az ipar azon szegmensében dolgozik, ahol ez felborított folyamatokat, az pontosan tudja, hogy hónapokba tellett egy alapvetően irodai infrastruktúrára épülő rendszerből átállni távmunkára.
Olyat pedig konkrétan nem láttqm még,hogy egy játékfejlesztő cég vezetője így kiálljon a játékosok elé, és bocsánatot kérjen. Persze a mai, fotelmegmondó világban ennek sem pozitív a kicsengése, hanem a bűn beismerése, megy az ítélkezés ezerrel, csak azt nem veszi már senki észre, hogy ez egy értek, és mindenki más b*szott ilyet csinálni a förtelmes játékmegjelenése után. Nem beszélve a pénzfisszafizetésről, ami pl. a Bethesdánál fel sem merült a CP-nél lényegesen botrányosabb Fallout 76-nál. Az EA-s Battlefront 2 mikrotranzos balhéja kapcsán sem láttunk még csak hasonlót sem. Semmi baj nincs a CDPR vezetésével, rosszul jött ki a lépés, amiből nem tudtak jól kijönni, bármit választanak. A vicc az, hogy a játék PC-n így is kiváló! Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2021.01.16. 18:28:23
Az általad leírt kritériumokkal megyek épp. Smasherrel nekem megint nem volt semmilyen csevegési lehetőségem, csak a tokent tudtam elvenni tőle (amiből már van vagy három. :) Eddig Judy fel sem tűnt...ezek szerint később lesz...vagy nem tudom.
Mondom még értem is a befektetőket! De kell az ilyen is meg a "jó befektető" is. így nekünk is jut valami meg a tömegnek is.
Elmondhatom mi lett volna "jó vezetéssel". Nem olyannal mint régi Bioware vagy az obsidian. Olyannal mint Todd. Megérti érzi a kisujjában is mi ami jó tökéletes eladható. - Nem ölnek 7 évet egy játékba megszakításokkal is. Mert nem térül meg. Kit érdekel ugye a topic fele alapján itt is látható a jó sztori karakterek? - Nincs soha nem is lesz ilyen összefonódás questek, történetek karakterek, mert nem éri meg. Nincs olyan, hogy normális menedzsment. Illetve de az élet minden területén látjuk őket nem? Ijesztő nem? Felvásárolják a kicsiket, eltűnik az egyediség. És tömegtermék van. Volt ilyen kor és lesz is még. Most ez van. Isteni mázli ahogy páran már céloztak rá ez a vezetés van. Mit érdekel ha hibáznak olyan dologban ami javítható. Csinálsz egy középszerű terméket mint az ipar ma az nem lesz javítható. Persze nézőpontok. A tied is egy meg az enyém is.
Az elején az előjáték után az átvezető képsorokká sorvasztott, felgyorsított történeti rész (amiben utolsó senkikből sima senkikké növünk Jackie fiúval :D) is tuti eredetileg játszható lett volna. Amiben megismerhettük volna kicsit jobban Jackie anyját, vagy Misty-t a csaját stb. Mert ahogy visszakapjuk az irányítást, és játszhatunk, egy csomó mellékszereplőről úgy van a szövegelés, mintha már régóta ismernénk, és úgy kell utólag rájönni, hogy ki kicsoda, ki kinek a kicsodája, és nekünk milyen a relációnk ezen illetőkkel. Mintha egy sorozatból az 1. rész után kihagyná az ember a 2.-3.-4. részt, és az ötödik résztől nézve csak pár rész múlva áll össze a kép, hogy ki kicsoda, és mi történt eddig. Utoljára szerkesztette: hykao, 2021.01.16. 17:11:52
Találtam az egyik techdokinál egy 5. generációs kiberdekket (bár mintha a fordításban itt valami zavar lenne...) 11 alap ram hely stb. Ugyanitt van egy második szív nevű kiegészítés is. Elméletileg ha nullára csökken az életerőnk azonnal visszamaxolja. Hogy mégse legyen egyfajta hivatalos cheat vagy god mode a dolog, 2 percenként él a lehetőség. :) A szivattyú állomás mellett van ez a techdoki, a város nyugati szélén.
Ha 2018-ban (ekkor volt az az E3 gameplay videó? :O) még ekkorát kamuztak, akkor viszont duplán le a kalappal, ha ennyire is jutottak mostanra - és igen, remélem most a szerelmesek is felkavaródnak egy kicsit, hogy milyen is lehetett volna végül, ha 5 éven át nem csak kólázgatnak kb. 12-től 17-ig, Witcher sikerben, meg állami pénzekben fürdőcskézve. :) Valószínűleg az ijedt szemű csóka se így nézne ki... :P
KICSI SPOILER (tudom, hogy van rendes kód ehhez, amúgy moderátor vagyok itt SG-n, bár vagy 10 éve nem moderáltam - igen, magamat sem... :P)
Nekikezdtem a Panam (ideg)végződésnek. Eddig ez tűnik a legkevésbé valóságtól elrugaszkodottnak, bár nem akarom elkiabálni. :)
Igaz azért kicsit zavar, hogy egyes részeken bele vagyok kényszerítve abba a batmantankba, és ölnöm kell, miközben 20-as intelligenciával, ahogy végre ki tudok kászálódni belőle, percek alatt egyedül széthekkelem a tömegesen hullámokban érkező militeches legényeket. :)
Ja persze megint egy vicces bug is akadt: felállok a platóra, megkapom a dzsekit, lenézek valamiért, gyanús lett, hogy mezítláb vagyok, belépek fotó módba, akkor látom, hogy kajak meztelen vagyok. :D kivéve az újonnan rám dobott dzsekike... Ezek szerint addig kajak meztelenül jöttem mentem a táborban, és álltam Saul mellett a platón, miközben befogadtak. :D (nem, ez nem a rituálé része, mert a menüben még hajam sem volt :D, pedig amúgy fel voltam rendesen öltözve, csak úgy tudtam megoldani, hogy minden képileg hiányzó ruhadarabot lecseréltem Johnny régi gönceire, majd vissza a sajátot, és így már ugyan hülyébben néztem mint egy ízlésficamos vagy nem kialakult ízlésvilágú tinilány, a majd 4000-es páncél miatt, de legalább ruha volt rajtam. :) ...nem gondoltam volna, hogy a fejlesztők Andersen munkásságából is merítettek... (A császár új ruhája...) :D
EGY KÉRDÉS: olyan esemény mikor vagy minek hatására következik be, hogy Judy-t ott találom a nomádok táborában Claire (vagy hogy hívják azt a kissé molett fekete rövid hajú nomád csajt) társaságában? :O Egy youtube-os videóban láttam ilyet.
Enis most futottam bele!!! BAZMEG!!! Full kamu volt az a 48 perces gameplay! Most baszodtam fel!
Egyébként nem akarva reklámozni a trash csoport " munkásságát" ,(Általánosságban rühellem őket, és azt amit képviselnek ) de ezt ide kell hogy rakjam :
Csak hogy még kik is alkotnak "véleményt" a játékkal kapcsolatban. Az inkompetencia császára játszik. Komolyan, ez tényleg epilepsziás rohamot okozhat, csak erős idegzetűeknek.
Egész sorozat is van belőle a csatornán, ha valaki bírja idegekkel...
A napokban szoba kerult, hogy az E3-as gameplay demoban latott dolgok kozul jo par megoldas nem volt benne a vegleges jatekban. Jason "nyomorporno" Scheier most megint osszeszedett jo par jelenlegi es egykori alkalmazottat egy-egy interjura es kiderult, hogy az E3-as demo kvazi kamu volt, az alrendszerek tobbsege, amit ott lattunk egyszeruen a demo idejen meg nem letezett es nemelyik ezert sem kerult bele kesobb sem. Innentol kezdve felesleges a demohoz hasonlitan a jelenlegi gameplayt. :)
Kozben a vezetok voltak annyira hulyek, hogy nem figyeltek azt, hogy a demo "leprogramozasaval" rengeteg idot elbasztak, ahelyett, hogy tenyleg a jatekot csinaltak volna... - legalabbis a melosok szerint.
Erdekes olvasmany, biztos, hogy a "jatekfejlesztes menedzselesenek lehetseges hibai" fejezetben a tankonyvben ott lesz most mar peldanak a Cyberpunk is a No Mans Sky, Anthem, FO76, WC3 Reforged, stb. mellett. (egyre nagyobb a lista btw)
Es megint ez a bosszanto valahol, hogy mindezen vezeto szarsagok es dilettantizmus mellett megis sikerult osszerakni egy ilyen jo jatekot PC-re, akkor bele sem gondol az ember, hogy normalis vezetokkel es menedzsmenttel mi lehet(ett volna) belole.
Lehet kissé csapongva, és nem fogalmaztam pontosan. (de legalább én nem pénzért vagyok összecsapott...) A végén az űrsétát nem értem (olyan értelemben, hogy miért így akarunk bármit is...), mert talán az a legnagyobb nonszensz. (vagy mondjam úgy, hogy 2020-ban történetvezetés szempontjából túlontúl EPIKUS, kissé megmosolyogtató?) Olvasni én is tudok, és fel is fogtam, hogy mi a sztori, csupán kidolgozatlannak, és kicsit átgondolatlannak vélem. Talán kissé gyermekiesnek is. Grandiózus akar lenni (mint maga a játék is), ami nem baj, álmodjanak csak nagyot a fiúk, így haladnak előre a dolgok. ...de ez sajnos csak részben sikerült most nekik összességében. Össze van csapva nagyon itt-ott-amott. Sok a logikai gubanc is. Ami nyilván az idő szűkére utal, amibe beleesett a fejlesztő csapat. Nagyon érződik, hogy nem volt végül elég idejük! A végkifejleteknél ez hatványozottnak tűnik számomra. :) Lehet készíteni egyszerű, vagy nem teljesen befejezett végjátékot, de nem így. Az is csak ráfordítás (idő főleg gondolom), hogy Judy ne ruhástul, cipőstül feküdjön már mellettem, főleg, ha utána azért meztelenül jön zuhanyozni...vagy ébredés után ne hajon csókoljam már, mert nem voltak képesek egy haj elsimító pár soros programrészt bepötyögni...ezek a dolgok engem ki tudnak nagyon zökkenteni az elmélyülésből, és azért idegesítőek számomra, mert úgy érzem ezekre a dolgokra nem kellet volna (már) túl sok idő ráfordítás arányaiban. Lehet én nem vagyok képes ennyire szemet húnyni a dolgok felett, vagy túl nagyok az elvárásaim. (...de ez csak azért alakulhatott ki, mert már tapasztaltam ebben a témakörben jelen ideig összeszedettebb, kidolgozottabb élményt! ...és erre írtam korábban, hogy a '90-es években voltak ennyire összecsapott játékelemek esetenként, vagy általánosabb volt, vagy mondjuk úgy akkor még nem volt rá lehetőség, hogy kidolgozottabb legyen, és ez igaz a grafikai glitch-ekre is stb...) Valószínűleg a végén már nagy volt a fejetlen kapkodás a fejlesztés során. Mindegy. Várom a DLC-ket, és a folytatást. Csak sajnos van rá sansz, hogy a sok buggal, összecsapott részekkel megjelenés miatt elsikkad végül a projekt...
UI: azért azzal remélem mindenki tisztában van, hogy mennyi pénzbe, milyen kiszolgáló infrastruktúrába, mekkora személyi állományhoz kötött dolog egy ilyen rohadt kilövés, amivel még csak nem is az űrbe jutunk, hanem csak talán a segge vagy a fingja karcolásáig az űrnek. Az az űrállomás, ami kaszinóként működik (a la Altered Carbon - tudom, hogy az nem teljesen kaszinó volt...) nyilván rendszeresen járat oda-vissza valamilyen módon járatokat - talán egy 213-as rakétajáratot :D - a pénzüket elveszteni vágyóknak... (bár már ez önmagában is viccesnek tűnik...és elképzelhetetlennek...főleg, hogy egy önálló költségvetésű városról beszélünk...aztán ott a gravitáció kérdése stb. stb...) Mindegy nem is akarok jobban belegondolni...a lényeg talán érthető. A DLC-k remélem sztori orientáltak is lesznek, remélem lesz idő összhangba hozni az álmokat a kivitelezhetőséggel, és a brand meg tud kapszkodni, és lesz még pozitív folyománya az eseményeknek számunkra. :) Utoljára szerkesztette: hykao, 2021.01.16. 09:13:57
Létezik Spoiler Tag, csak szólok... Nem biztos, hogy a sztori hibája ha nem érted, vagy nem tudod összerakni...
Mostmar csak az a kerdes szamomra hogy te tenyleg igy erted meg a dolgokat vagy csak jopofizaskent irtad ezt a sok felesleges sz@rt ahelyett hogy normalisan 2-3mondatba osszefoglaltad volna? Ahelyett hogy nagy betukkel odairod hogy spoilerek kovetkeznek hasznalhatnad egyszeruen a spoiler tag-et, siman el tudom kepzelni hogy a tobbseg kapasbol atugorja a hozzaszolasod amikor meglatja. Aztan marad a kerdes hogy ha ennyire nem erted a jatek storyjat akkor van ertelme megprobalni elmagyarazni vagy majd kotod akkor is az ebet a karohoz, mert te nem ugy gondolod...na mindegy ha mar belekezdtem:
Rogue terve az volt hogy a repulo alkalmatossagrol eloszor raketakkal kiiktatja az arasaka torony (leg)vedelmet es lyukat lonek a torony falaba amin behatolnak az epuletbe es a csodacsizma ami fekezi az esest ehez (is) kelett(volna).Mivel 60 emelet magassagba tervezte az erkezest onnan meg jo sokat kelett lefele igyekezni mivel a Mikoshi csatlakozopont az a torony alatt volt. Amikor megvan a csatlakozopont akkor jon a kepbe Alt, ugye adott Vnek egy shardot hogy azon keresztul tud majd belepni a Mikoshiba es parhuzamosan a V problemajanak a megoldasaval totalisan megsemmisitse a Mikoshit egyszer es mindenkorra. Onnantol kezdve hogy Alt bent van a rendszerben Vnek kb lepkefingot se kell loni mert Alt tenyleg szo szerint leolvasztja minden arasaka katona agyat, tele is van az egesz szint hullakkal amig V el nem jut az utolso teremig ahol jon az osszecsapas Smasher-el.
Abbol amit irtal neked kurvara bebugolt a jatekod mert amikor V legyozi Smashert akkor van egy kis kozjatek hogy jol belegyalogol Smasher lelkebe azzal hogy eletbe hagyja ugy szejjel/roncsa love vagy pedig enged Johnny kivansaganak/bosszut all Rogue halalaert es szetlovi Smasher fejet.
Amugy nagyon logikus -hogy a te szavaidat hasznaljam -hogy a 80 feletti Rogue tele legyen penzel/behajthato szivessegekkel mivel o a varos legjobb fixer-je, kb felbecsulhetetlen a hatalma penzben es kapcsolatokban.Erre nemegyszer utal a jatek nyiltan is. Ami meg az eletkorat illeti az a 80 inkabb 95 de kurvara semmit se szamit az eletkora, mivel cyberware, nem normal emberi test, masak a szabalyok....
Az hogy a Soulkiller bevetese utan- Alt a Soulkillert hasznalja hogy lemasolja V tudatat, ez el is mondja amikor 3an egyutt vannak az "asztalnal" - eljutottal a jatek lelektani csucspontjahoz, ahol dontened kellett hogy ki marad eletben Johnny vagy V, es te ebbol poent csinalsz/nem ertetted meg, hat nem tudom, Alt nagyon vilagosan elmagyarazta a helyzetet, az engram atkonfiguralta V testenek a DNS-et, es az mar csak Johnnyt fogadja el hostnak, ha V kerul vissza a testbe akkor betolakodonak veszi es mint az autoimmun betegsegeknel megtamadja/megoli 6 honapon belul. Itt volt az a dontesi lehetoseg hogy ennek tudataban is V marad eletben, vagy V felfogja hogy neki mindenkeppen annyi es ajandekba adja az eletet Johnny-nak. Aki "belefekudt a kutba" az maradt eletben, a masik szemelyiseg az ment ossze/beleolvadni Alt kollektiv tudataba a Blackwall-on tulra.
Namost megnezted hogy milyen az ha Johnny marad eletben, szerintem teljesen okes az az epilogus, kb olyasmi hogy Johnny megbecsuli az ajandekot es valtoztat az eletmodjan/hozzaalasan, segit annak a sracnak kiszabadulni az apja fojtogato elnyomasabol es utnak inditja egy remelhetoleg sikeres zenei karrier fele, o maga pedig a lemeno nap fenyeben elbuszozik, folyt kov. ha a CDPR /Pondsmith is ugy akarja. Megnezted a masik varianst is a Path of gloryt amikor V marad eletbe: ha kineztel volna a reputaciodra (J betu+ Esc)akkor lathattad volna hogy legend, azaz olyan legendava valtal, mint amirol a jatek elejen Jackie lelkendezik, nem veletlenul orokolted meg az Afterlife-ot es Rogue halozatat/kapcsolatait, te vagy az, aki terdre kenyszeritetted a korabban hatalmas Arasaka birodalmat. Az a luxuslakosztaly a varos tetejen az is ezt hivatott tukrozni, te lettel Night City kovetkezo legendaja de mint tudjuk az ora ketyeg, sot az epilogus idejen mar erosen lejaroban van. Namost mivel ekkora nagy reputaciod van megkeres Mr Blue Eyes hogy felkerjen a valaha volt legnagyobb/mission impossible gig vegrahajtasara, a Crystal palace kaszinoja egy biztonsagi rendszert tesztel es amikor befejezik/lekapcsoljak akkor abban a nagyon szuk idointervallumban vedtelen, tevat kirabolhato. Amiert ez erdekli V-t hogy ugyanott vannak a Mikoshibol szarmazo construcok/engramok is meg meg ki tudja mi, ez egy utolso utani esely neki, ha megis talal valamit, es ha mar lud legyen kover, egy szal pisztolyal megy neki a lehetetlennek vagy megcsinalja vagy die trying. Itt is cliffhanger a vege vagy kepzeld azt, ami neked jol esik, dlc-ben talan ezt(is) folytatjak ...