A cyberpunk mint műfaj elég tág, a legelfogadottabb meghatározás a "high tech, low life", a transzhumanizmus pl csak egyike a feldolgozott témáknak.
De igazából majdnem mindegy is, mivel itt ugye a CyberPunk a címben nem a műfaj, hanem az asztali szerepjáték, ami sokkal inkább meghatározza, hogy mit várhatunk tőle. :)
És igen, állítólag készül egy következő kiadás, mondjuk őszintén szólva én már a V3.0-al sem játszottam, de sokáig beszéltek róla anno, hogy jön, mert nagyon téma volt, hogy ráfér egy modernizálás a világra. Gondolom a CP2077 elővetíti, hogy majd az asztali szerepjáték milyen lesz, Pondsmith hogyan képzeli a mostani modernizálását, ami eddigiek alapján kicsit retrós akkor, de én azt nem is bánom.
" A legfontosabb kérdés, hogy meddig nevezhetünk valamit emberinek, hogyan hat a technológia az egyén életére, és hogyan definiálja a memóriánk azt, akik vagyunk. " -nekem ez a cyberpunk definiciója.
Azok a filmek amik ezt a kérdést vagyis a transzhumanizmust járják körbe azok nálam mind azok. De mellesleg ha valaki olvasta a Neurománc cimú regényt amitól egyáltalán eredeztetjük ezt a müfajt az tudja is ezt.
Az összes többi csak körités a nagy kérdéshez, hogy hol kezdödik az ember és hol ér véget a gép.
ha megnézzük a Shadowrun ezer és egy kiegészítő könyvét, ott is látszik, hogy a legdrágább cuccok nem az implantátumok.. a klónozás, a nanotechnológia, nagy duzzogva delta osztályú bioware... a felső tízezer megengedheti azt a luxust, hogy nem látható implantátumokat használ (:
jó, persze lehetne több kiber is benne, itt most nem ezen volt a hangsúly... de ha szigorúan vesszük, hogy mi legyen, mi legyen benne, mitől CP a CP, akkor a végén tényleg csak a Johnny Mnemonic marad, az is nagyduzzogva..
közbe meg ha az ember rákeres, hogy cyberpunk-jellegű filmek, van ahol még a mátrixot is megemlítik, meg a tron-t, azoknál meg csak a virtuális valóság, ami közös a CP-vel.. ezért is mondom, kinek mit jelent, emberfüggő (:
filmeknél, sorozatoknál meg mindig hátrány lesz a kötött költség.. főleg utóbbinál.. még az olyan nagy költségvetésű sorozatok, mint a GoT egy egész évadra (10+ óra) a töredék pénzt kapja, mint sok film a maga 1-2 órájára.. valamelyik cikkben az szerepelt, h például az Altered Carbonra olyan 7-8 millió dollár / rész jutott.. tehát a 10 órányi anyagra 70 - 80 milla.. a Ghost in the Shell film 100 percére 110 milliós budge jutott, a Blade Runner 2049 esetében meg 160 percre írnak 150–185 millát..
nem csoda, hogy az ízig-vérig cyberpunk élmény még mindig inkább az animációkra jellemző.. főleg anime vonalon, a japánoknak bejön a stílus, úgy is oda vannak a high-tech cuccokért.. ugyanígy egy számítógépes játékban is könnyebb visszaadni a dolgot.. szvsz a játék lehet nem lesz sötét noir stílus (az úgy is jobban áll a bőregérnek (: ), de hogy ízig-vérig cyberpunk lesz, még jobban is, mint bármely film vagy filmsorozat, abban biztosak lehetünk.. pláne mivel ahogy lwb is említette, együtt dolgoznak a CP2010 szerepjáték alkotóival.. és ha az nem cyberpunk, akkor semmi..
(btw állítólag a szerepjáték újabb verzióját is tervezik kiadni a PC-s játék mellett....)
Mivel mindegyik Expanse könyvet olvastam és a sorozatot is láttam, ezért megerősítem, hogy jól érzed: az Expanse semennyire sem cyberpunk. Egy nagyon jó scifi. Nem is igazán értem miért keverte ide az ember :)
Altered Carbonban a csajnak csinálnak egy protézist, amikor elveszíti a kezét és van egy db random verőember valami erőnövelő implantátummal. Azt hiszem kb ennyi. Szemekre nem emlékszem, de lehet hogy van. Az a világ inkább arról szól, hogy úgy cserélgeted a klónozott testedet, ahogy akarod. Ha az egyik megsemmisül, kaphatsz másikat. A csajnál is felajánlják, hogy olcsóbb lenne új sleeve, mint az implant.
Átfogalmazom: implantok inkább protézisek, mint implantok. CP-ben, ugye minden második embernek jack dugó van a fejében, harci implantok a biztonsági erőknél (beépített fegyvereke, alkarpengék, összekapcsolt okosfegyverek a felhasználóval stb). Lényegében teljesen bádogember is lehetsz, ha bírod a cyberpszichózist. Inkább Deus Ex, mint Blade Runner. Egyébként nekem a Blade Runner sem igazán cyberpunk, pont ezért. Akkor már inkább Johnny Mnenonic.
Az eredeti CP2020 is eléggé noir, ugye Night City neve is adja magát. Viszont, ami egy asztali kampányban elmegy, hogy minden egyes kaland este történik, az egy sandbox játékban eléggé furi lenne. Mert ott azért naponta egyszer csak felmegy az a nap ... Night Cityben is van nappal ... Szóval nincs azzal baj, hogy a trailer a nappali NC-t mutatta be.
Én még hozzá tenném a transzhumanizmust is ami miatt a blade runner is olyan kultikus lett és talán ennek a müfajnak az egyik legfontosabb eleme / szerencsére a játékban is kiemelt szerepe lesz majd /
Na igen a kérdés csak az, hogy attól már cyberpunk egy film ha ezekból a stilus jegyekból csak egy szerepel benne vagy kell az összes?
nah igen, kérdés, hogy ki mit is ért a Cyberpunk alatt..
Számomra az alábbiak jellemzik : - Kibernetika és/vagy egyéb fejlett technológia (pl. emberszerű kiborgok) - Korlátlan hatalmú, az egész világot behálózó mamut-vállalatok "uralkodói" szerepe - Éles társadalmi rétegek * tejhatalmú érinthetetlen milliárdosok, akik számára mindenki más csak erőforrás, eszköz, esetleg statisztika * agyatlan birka csőlátásos átlagpolgárok tömege, akik jól elvannak a saját beszűkült tudatú világukban * a társadalom peremén élő nincstelenek, akik napi szinten a túlélésért küzdenek - Mátrix vagy egyéb néven ismert virtuális valóság
Hogy filmekből mi az, amire egyértelműen ráhúzható ? - Blade Runner / Szárnyas fejvadász - Johnny Mnemonic ( - A jövő szökevénye) - Altered Carbon - Ghost in the Shell (Páncélba zárt szellem)
De közel áll hozzájuk még például : - Judge Dredd (Dredd bíró) - Robocop (Robotzsarú) - Total Recall ( - Az emlékmás)
ezek egy része valóban sötét, noir stílusban készült.. de nem mindegyik.. persze akinek a Blade Runner a viszonyítási alap, az érezheti úgy, hogy a komor nyomasztó hangulat és a füstterhes nyomozós közeg kötelező eleme a Cyberpunk-nak, nem feltétlen tudják, hogy a film két stílusirányzat ötvözete..
de például szerepjátékban (Cyberpunk 2020, Shadowrun) szerintem nem jellemző a noir beütés.. és hát a CP2077 előbbi alapján készül.. lehet van olyan mesélő, aki próbálja behozni a hangulatát, de én még nem találkoztam ilyennel.. inkább a World of Darkness játékok esetében volt rá példa...
Expanse-t én nem érzem a Cyberpunk-hoz közelállónak, bármennyire is jó sorozat (lehet regényben jobban átadja, de nem olvastam)
az Almost Human lehetett volna még inkább felhozni, mint Cyberpunk-sorozat, de az 1. évad után kaszálták :\
és igazából a Westworld "valódi" világa is egy ilyen világ lehet, csak nem a nyomortelepekről szól a sztori, hanem a gazdagok játszóteréről.. (de távoli példa lehet még az Én a robot, az I.A. mesterséges intteligencia, de akár az Alien sorozat vagy az 5. elem.. nyomokban azok is tartalmaznak cyberpunk behatást..
amúgy Altered Carbon-ban miért nincsenek implantok ? a rendőrcsaj is kapott cyber-kezet, nem ? illetve cyberszemekre is mintha lett volna utalás.. (bár az lehet akár kontaktlencse is, az tény..).. és hát annyira a Blade Runner -be se volt az arcba tolva az implantok jelenléte.. Utoljára szerkesztette: Shiwo, 2018.07.16. 10:49:05
Inkább ne. Az altered carbon egy jó sorozat, egyébként könyvben még jobb és ott van több rész is, de nem igazán cyberpunk. Egyrészt nincsenek kibernetikus implantok ugye, ami eléggé alap egy cyberpunk világban. Helyette ugye van ez a stack meg a needlecast meg a többi. Érdekes ötletek, de nem igazán cyberpunk.
A játékot meg az a Mike Pondsmith írja és szakérti, aki a cyberpunk 2020 asztali rpg-t csinálta. A játék is ezen alapul. Azt gondolom, érti és tudja, hogy mit csinál. Olyan ez mintha Tolkien még élne és együtt dolgozna mondjuk az új Shadow of Mordor játékon, de neked jobban tetszett a Trónok Harca és inkább egy olyan játékot szeretnél. Tolkien nem fog Trónok Harca játékot csinálni. Mike Pondsmith sem fog altered carbon játékot csinálni.
Mit jelent a cyberpunk, ez alatt többség azt érti a trailert megnézve, hogy túl színes, túlzottan nappal van, nem esik eléggé, nem elég noir. Persze ha másról van szó, akkor fejtsd ki... Nem mintha minden cyberpunk-nak egyben tech-noir-nak kellene lennie, de ez egyébként meg openworld rpg, szóval nem is állna szerintem neki jól, ha csak az menne végig, valahogy sose kelne fel a nap. :) Mi speciel anno a pnp rpg-nél sem erőltettük a noir hangulatot, nem kimondottan szükséges a high tech, low life sztorikhoz.
Te egy trailer alapján meg tudod állapítani azt, hogy milyen lesz a játék? Ráadásul egy olyan játék, mely dedikáltan RPG-nek készül, hatalmas világban fog játszódni és mely várhatóan kifejezetten erős művészeti értékkel fog bírni mind a sztori, mind a grafikai megvalósítás, illetve minden egyéb szempontból is? Jó neked... Ha valaki ma a játékiparban tudja, mit csinál, az pont a CD Project! Kevés az ilyen hozzáállású cég már.
Nekem az év legjobb sorozata. Miközben néztem az jutott eszembe hogy látniuk kellene a játék fejlesztőinek is hogy ötleteket merítsenek belőle. Mert a trailer alapján nagyon úgy tűnik hogy fogalmuk sincs róla mit jelent a cyberpunk..
A Cyberpunk műfaj kedvelőinek ajánlom az Altered Carbon című sorozatot. Ha a játék fele ilyen jó lesz akkor nem lesz probléma.
NPC-kként lesznek szerintem jelen (medtechie-ket, netrunner-eket, meg fixer-eket külön kiemelték), eddigi infók alapján V solo lesz, habár sok mindent meg lehet majd tanulni vele. Utoljára szerkesztette: Malakai, 2018.07.11. 15:56:19
Az angol eredetiben "bike" szerepel, ami motorbiciklit is jelent, nemcsak kerékpárt.
A repülő járművek vezetése meg játékmeneti okokból problémás. Olyan helyekre is el lehetne velük jutni a játék elején, amelyek megboríthatnák a történetszálat. Arra egyébként nem emlékszem, hogy bárhol is ígérték volna, hogy szabadon repkedhetsz majd a játékban ...
Meg ha lesz egy jó komoly sztorija a játéknak, gondolom nem akarták a fejlesztők hogy a videók nagy része arról szóljon hogy repkednek össze vissza, rombolnak csak az autók között meg a városba és az egész tök gagyin néz ki.
Ez meg erősen túlzás a másik oldalról, magának a járműirányításnak nem lenne akkora hatalmas nyomása szerintem a gépi erőforrásra. A gép által vezérelt AV-knek nem kell szimuláció, csak imitálniuk kell, a földi járművekhez képest minimálisan kellhet több erőforrás az irányításukhoz, ráadásul kevesebb lenne, kevesebb kerülendő akadállyal.
De rengeteg egyéb dolgot megbonyolít, hogyha szabadon hozzáférhető repülő jármű van, a játékos sokkal szabadabban tud mozogni a városban, olyan részeket kellhet kidolgozni, amit egyébként nem, gyorsabban közlekedhet A-ból B-be, ami pedig a map stream-et is nehezíti. Arról nem is beszélve, hogy a játékmenetre is hatással van.
Tehát igen, rendszerigényesebb lenne a játék, csak nem abból az okból. És sokkal erőforrás igényesebb, a fejlesztők részéről.
Nekem mondjuk különösen nem fog hiányozni, hogy magam repkedjek, persze érdekes lenne, de megint csak egy olyan dolog, ami nem különösebben lényeges, továbbra is egy történet-vezérelt openworld játékot várok, mint a W3. Ráadásul, ahogy írtam, lore szerint is eléggé extra, drága dolog az AV, nem arról van szó, hogy csak a "játékos retróskodik".
Technológiai korlátok miatt nem kerül bele...Ha a repülést jól meg akarják csinálni, akkor egy kvázi rep.szimulátort kell írniuk, ami egyrészt irtózatos munka (gyakorlatilag egy külön játék), másrészt ilyen mennyiségű repkedő AI mellett olyan nagy erőforrásifénye lenne, hogy azt PC-n is csak HEDT hardverrel lehetne megmozgatni, konzolokon meg kb. sehogy! Akkor meg azért menne a hiszti, hogy jancsika közepesnél is gyengébb gépén, vagy pistike PS4-én diavetít a játék.
Az AV-k mondjuk az eredetiben is piszok drága, nehezen elérhető járművek voltak, léptékben közelebb áll egy mai nagyváros helikopterforgalmához, mint autóshoz. A CyberPunk nem az a világ, ahol mindenki repülő autóval császkál.
Értem már miért nem mutatják meg a demót a nagyközönségnek, mert minél többet tudunk meg róla, annál jobban csökken a lelkesedés. Ugyan már, egy cyberpunk világban biciklizzek?! Ha nem vezethetek repülő autót, akkor minimum egy légdeszka dukálna. Tipikus példája annak mikor sokat ígérnek de keveset adnak.
Én se bánom, ha csak fix légitaxinak lesz a repülés.
Egyrészt jó mert az csúnyán bezavart volna ha akkora forgalomban baromkodhatunk :D Oda már kell AI meg városokra lezuhanó autók rendes káoszt okoznának stb, még szerintem sem lett volna értelme bevállalni. Minden repkedős sandoxban alig van valaki a levegőben rajtunk kívül. Másrészt meg "reális" is, már most is fejlesztik az önvezető autókat, jogos hogy a jövőben csak autopilótás autók repkedhetnek mert biztonságosak. Viszont tényleg muszáj lesz küldibe belefoglalni valahogy mert mégis valami menekülős lövöldözős rész látványos lenne.
Hááát. Szerintem meg pont, hogy igen. Nyilván nem lesz benne pornó, de az is biztos, hogy több lesz benne mint a witcher háromban. Már csak ha abból indulsz ki, hogy a karaktergenerálásnál totál meztelenség van. A witcher háromban az alsónemű nem került le. De egyébként meg teljesen mindegy. Aki pornó játékkal akar játszani az talál eleget a neten. Aki erre számít a játékban az csalódni fog.
Na, majd jön a sok prűd hülye és petíciót indítanak a nude content kisöprésére. Beszarás azért, hogy ez mennyire kiveri a biztosítékot embereknél, miközben az senkit nem zavar, hogy gyakorlatilag már nem tudják hova fokozni az emberi lény meggyilkolásának ábrázolását, vagy éppen a horrort. Erőszak, vandalizmus, kínzás, gyilkolászás mehet, erotika meg nem, mert "jaj bűnösök vagyunk". Mecsoda egy képmutató, vallási alapú butaság ez is. Na bocsánat, csak kijött belőlem mert borítékolom, hiogy ebből még lesz felzúdulás... Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.06.19. 01:37:38
Jézusom, a Gwent még meg se jelent teljes verzióban. Még csak béta. Előbb csinálják meg a játékot és utána esetleg jöhet a magyar nyelv. Bár ez csak egy kártya játék, annyira nem lényeg. Egy magyar ember egy nagyon alap angollal csak el tud olvasni 4 szót a kártyán.
Mondjuk meglepődnék, ha tényleg lenne benne. A Gwentben sincs, és nem tudom, miért kivételeznének a magyarral, hiszen ezen kívül szinte az összes nagyobb nyelv, sokkal nagyobb közönséggel (na jó, leszámítva a cseht).
Az új Deus Exben nincs tps nézet, csak akkor vált tps-re, amikor dialógus van vagy fedezékbe vonulsz, de te nem tudsz tps-re váltani. A CP-ben is tps lesz, ha beszélsz vagy ha járművel mész és még ki tudja mi mindenkor. Pl. ha vannak kill animációk.
A skyrim (és részben a fallout is) pont arra példa, hogy miért NEM szabad béna tps nézetet beletenni egy amúgy teljesen jó first person játékba. Az evil within meg a gta nem érdekel, mert nem rpg-k.
Skyrim, Fallout, Gta5, Evilwithin2. Olyanokat hoztok fel példának, amikben van tps nézet, szóval ezek nem jó példák. És az új Deus Ex-ekben is van augmentáció és tps nézet, úgyhogy ez csak mellébeszélés volt Péter részéről. Utoljára szerkesztette: silverchain, 2018.06.13. 18:23:08
Na igen. Az, hogy még egy nézetet beletegyenek, nem csak annyiból fog állni, hogy a délutáni meetingen kézfeltétellel eldöntik, hogy akkor most beadják a derekukat a rajongóknak, vagy sem. Lehet, hogy sokan követelőznek a fórumokon, csak talán azt nem fogják fel, hogy nem annyi az egész, hogy hátrébb csúsztatják a kamerát. Bár én megbízom a CDP-ben, hogy csak akkor engednek a követeléseknek, ha teljesen biztosak a dolgukban, azért kicsit félek attól, hogy ez majd a minőség rovására megy.
Bár én még mindig nem értem, hogy mit kell ezen ennyit háborogni. :D
Amit sokan nehezen képzelnek el — aki nem fejlesztett még — hogyha minőségire akarják mindkét nézőpontot és nem csak láthatóan pluszba ráaggatottra (mint pl említett TPS játékoknál az FP mód), akkor az bizony elég sok extra munka, pénz lehet a fejlesztőktől. A projektnél már így is felmerültek problémák, hogy túl ambiciózus, valószínűleg voltak költségcsökkentések, hogy valaha megjelenhessen, az hogy egy nézőpontra korlátozzák, lehet ennek volt az áldozata.
Igazából normálisan folyik a diszkurzus eddig, pedig 1600 komment van már lassan a topicban :D Nem nagyon van kimondott fikázódás. A szavazás meg egyértelműen TP párti. Sőt, ott is meg kommentben is meglepően sokan panaszkodnak a Motion Sickness miatt. Majd meglátjuk, én is nagy TP párti vagyok, így egy választható megoldással elégedett lennék teljesen. CDP fórum
FoV-ot gondolom próbáltad magasabbra állítani (ahol lehet), asztalnál, monitoros használatnál sokaknak ~100 körül válik kényelmessé, míg legtöbb játékban inkább 60-70 körül van.
Mivel rendesek, van esély hogy opcionálisra fogják rakni. De legalábbis megvitatják majd ezt házon belül, hogy mi legyen. Remélem azért emiatt nem kezdenek sarat dobálni a fejlesztőkre, mert az nem lenne fair. Hozni fogja minimum a W3 szintet, ebben már most biztos vagyok.
Én többségében olyan játékokkal játszottam amik tps nézetesek és talán ezért is szeretném ezt is ebben. Fene tudja. Próbáltam a gta 5-öt is fps nézettel, de nekem nem tetszett. Az Evil Within 2-őt is megnéztem így, de ott is inkább visszaváltottam tps-re.
Jól múködik az rpg-nél a fps nézet / TES, Fallout, Deus Ex frencsájz / nem értem a riadalom okát ez most nem olyan mintha valami újat talált volna ki cdp...
Ha már bili szerintem le se kéne szarniuk a sok barbizost mert senkinek se legyen kétsége hogy most azok a kétes nemi identitású emberkék rinyálnak akiknek az a játék csúcsa, hogy öltöztetik a karit ami lehetöleg nönemü legyen mert ugy legalább játék közbem bámulhatnak egy pixel nöi segget mivel a való világban ugy is csak a jobbkezükkel élnek nemi életet.
Nem hiszem hogy tudnának annyit fizetni, hogy konzolon játsszak. Akkor inkább nem játszok, bár így egy 30 éves hobbit veszitek el lassan. Belsőnézet, on-line játékok, csak multiplayer, ez már nem az én világom. Én witcher 3 szintű és jellegű játékokat szeretnénk sokat :)
Hát, szegény cd project-esek most magukra rántották a bilit. A nagy titkolózás most kicsit visszaütött. Miért nem lehet bent mindkét fajta nézet, aztán a kecske is jól lakik, meg a káposzta is megmarad.
Nekem semmi bajom ha csak FPS nézet lesz, ráadásul pont azt írtam, hogy a kinézet másodlagos. Tessék elolvasni rendesen amit leírtam :)
Elmondták, hogy pl beszélgetések közben TPS-ből látod a karaktered. Nyilván látszik rajta minden ruha és egyéb kozmetika ilyenkor. Bár ez engem egyáltalán nem érdekel. Tényleg ezek számítanak egy rpg-ben? Nem a sztori, a karakterek, a setting, a c&c, a mechanika?
Miért írja mindenki, hogy FPS lesz? Nem FPS lesz, hanem first person rpg. Azért ne csináljunk úgy, mintha CoD vagy Battlefield készülne. A Deus Ex, a Bloodlines mind FP nézetű rpg-k voltak és teljesen rendben is voltak. És akkor a TES szériáról nem is beszéltünk még.
Azért azzal vitatkoznék, hogy a karakteredre felszerelt cuccok így értelmét vesztenék. Azok elsődleges célja, hogy a képességeidet javítsák. A kinézet másodlagos. De, hozzáteszem, hogy fontos hangulati elem. Végül is a játék nem most fog kijönni. Hátha meghatja a készítőket a nagy számú felháborodás a TPS nézet hiánya miatt és meggondolják magukat. Egyébként magam sem értem, hogy egy jól működő és bevált dolgot miért kell kivenni.
Azzal, hogy kiderült ez egy FPS lesz, az is kiderült, hogy ez sajnos nem az én játékom. Megint ott vagyok ahol talán már egy évtizede mindig, várom a következő fallout és assassin creed játékot. Ami ezek mellett érdekelne az mind konzol excusive, Red Dead2, Ghost of Tshusima, Days gone, Last of us 2, ilyesmik. Csak a Steam-en évi 6-7.000 játék jelenik meg, összesen gondolom olyan 8-9.000 mindenfelé világszerte és évente egy max. két játékkal tudok igazán jól játszani. Nem hiszem hogy bennem van a hiba.
GTA-nál is jól működött a váltás
Abszolút, ha nem láthatod a pisztolyt a kezedben, akkor már nem is lehet vele lőni, és a karba épített deck is azért fontos, hogy az rgb burkolatott nézzük, nem pedig mert fel tudod vele törni a közeli atmet.