CDPR tanult a CP2077 launch hibájából és végre oda teszi az erőforrást, ahol arra nagy szükség van ... Nem, nem a repülő autók, a trauma team implementáció, az effektív rendőrség, a megígért dinamikus bandaháborúk stb. hozzáadásába, hanem...
Keanue Reeves mellé beszáll Idris Elba is a kiegészítőben. :D Újabb hollywoodi A-listás színész. Ez hiányzott a játékból, jól ráéreztek a fiúk Lengyelorszában. (és semmi bajom Elbával, az egyik kedvenc színészem)
Csak lehet valaki évekkel később játszik egy játékkal először. Nem csak hardcore gamerek vannak.
Hogy felkavaródott az állóviz... :D ..és megint én voltam a kiváltó oka... :D :D :D
Közben az senkit nem érdekel, hogy megjelent egy újabb étvághycsináló videó, amiből megtudjuk, hogvy egyelőre 2023 az új halasztásra váró ígéret a kiegészítővel kapcsolatban. Illetve ami talán már biztosabb pont, hogy Keanu Reeves mellett IDRIS ELBA is szerepet kap a kiegészítőben. :) Remélemsenki ízlésének és érzéseinek nem voltam túl SPOILERES.
Amúgy 1.6 talán már tovább várni bárkinek is nem nagyopn érdemes. Ha elkezdené, persze aki inkább imád hisztizni a SPOILEREK miatt, az neki ne kezdjen soha, hisz ez esetben saját maga hisztizési lehetőségeit kezdené szűkíteni... :P
Menekülés New Yorkból. Ez ugrik be az elejéről. :) Apropó: azt tudtátok, hogy a Metal Gear Solid Snake karakterét egy az egyben a Kurt Russel által megformált Snake Plisskenre találta ki anno Kojima? Ám Russel, vagy aki(k) a jogokat birtokolták - nemet mondtak... :) Ma már lehet bánják.
Kerek 50 óra lett ez a végigjátszásom, úgy hogy a fixer megbízások nagy részét kihagytam. De így volt az igazi, mert nem vált önismétlődővé a játék. A főszálat imádom változatlanul, de a karakterekhez kapcsolódó küldetések is annyira jók hogy egy percig nem unatkoztam. Technikailag sem voltak problémák, csak pár apró bugba futottam bele, de ez megbocsátható egy ilyen nagy volumenű alkotásnak. Ami az endinget illeti, eladtam magam az Arasakának, de úgy gondolom nincs jó választás, csak rossz és rossz között dönthetünk. Mindegyik keserédes, mert fel kell adnunk valami fontosat érte. Egy kezemen meg tudnám számolni hány olyan játék van, ahol ekkora súlya lenne a befejezésnek, ami emcionálisan ennyire megérintene, ami annyi sok kérdést vetne fel az emberben. Különleges darab a CP a játékok világában, több szempontból is, és bár nagyon döcögős volt a kezdés, de jó úton halad afelé hogy ugyanolyan klasszikussá váljon mint a witcher. Sőt, azt hiszem a Phantom Liberty könnyen lehet a következő év legnagyobb dobása. Várom nagyon.
Ilyen volt az én első végigjátszásom is kb. Elvileg ez a "rossz" befejezés, de a többi sem jobb igazából semmivel sem. Később azért még érdemes szerintem visszatölteni a végső mentést (mondjuk a DLC után) és feltolni 45+ szintre, aztán nekimenni a titkos befejezésnek (google-zd ki).
A fixer küldetések nekem eléggé egyedinek tűntek, nem nagyon éreztem copy-paste-nek, inkább a baj az volt, hogy volt olyan, amit 5 perc alatt teljesíthető volt és volt olyan, amivel fél órát szenvedtem.
Epic Store-ba nagyon jó vétel most,meg is vettem.50 százalékkal le van árazva,plusz még egy játékra ugye be lehet váltani a 25 százalékos kupont,igy nekem csak 7773 ft volt a játék.Még pár napig tart az akció. Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2022.12.29. 23:20:27
A főtörténet volt az összetettebb ugye, de azon kívül majd minden más csak ilyen kis csattogós lófütyi. Néhány mellékszál volt jó, pl. az autóversenyes, meg Panam sztorija, pl. mikor a homokviharban behúzódtunk egy épületbe és ott kellett kihúzni és akkor a viharban enyelgünk, hehe. De ezek csak ilyen kis felvillanások voltak. A küldetések 95%-a olyan egyszerű, mintha a World of Warcraftban kaptam volna küldit, hogy menj oda, ölj meg mindenkit. Akartak bele vinni egy kis lelket azzal, hogy mindig volt valami írásos anyag a talált tárgyak között, csak mivel mindig volt anyag, érződött, hogy kötelező jelleggel belerakták, hogy na tessék lore. Csak miután mindenkit megöltem és kész a küldetés és hagynám el a terepet, nem fogok olvasgatni emaileket a hullák sztorijából, ráadásul úgy hogy látom hogy csak azért van ott, hogy legyen valami. Mindenbe csak belekóstolunk. Tök jó volna, ha csinálhatnánk, de nem hagyja. Egy élményt kapunk belőle, azt mehetünk tovább.
A gameplay-t viszont imádtam. Maxra fejlesztett sandeviestannal száguldozni karddal kaszabolva, uuuu. Szívesen autóversenyeztem volna még, szívesen boxoltam volna pénzért, szívesen csináltam volna ezer dolgot, ha kidolgozzák, de nem tették. Tudomásul vettem, hogy ez egy olyan típusú nyílt világ, mint a Mafia 2, hogy inkább díszletként szolgál, mert nincs mit csinálni a küldetéseken kívül. Ami persze ordas hiba, mivel ha már csinálnak egy ekkora világot, akkor érdemes volna megtölteni tennivalóval azon kívül, hogy odamegyek valahova, és megölök mindenkit.
Elkezdtem nézni a Netflix sorozatát. Bár ez a nagyon mangásra sikeredett anime nem jön be annyira és a magyar hangkeverés is gáz lett, így japán hanggal és magyar felirattal nézem inkább, viszont az érzést nagyon adja. Olyan, mintha ismét a játékban lennék. És ebből látom, hogy mennyi lehetőség lenne ebben a játékban, nem csak V szerepében, hanem akárki máséban a saját céllal, eszközökkel, mentalitással. Rengeteg izgalmas és egyedi történetet lehetne gyártani. Csak, hát a fejlesztők ugye... Kedvem lenne megint letölteni és tolni vele, de nincs kedvem a virágbolti verzióval vacakolni és annyi más játék van, amivel még nem játszottam.
De tényleg az volt a mellékküldik többsége hogy menj be valahogy lopakodva vagy harcolva, szerezd meg, olvasd el, hackeld meg, öld meg és gyere ki. Még is volt valaki aki ettől katarzist élt meg és írta is a fórumon, hogy de jók ezek a küldik, de úgy nézem én is, hogy a többségnek nem tetszik és nagyban hozzájárul, hogy csak közepes a játék. Ha ezek a küldik jobbak, a világ jobban reagál ránk több pontot lépne előre a játék. Barátom játsza most a legújabb patchel és továbbra is vannak furcsaságok, rendőrök hülyén viselkednek, NPC-k teljesen nem racionális dolgokat csinálnak, nem egy RDR2 szintű világ, ott simán beállhat a játékos kukkolónak mert kidolgozott részleteket fog látni. Cyberpunkban meg legjobb ha végigrohan az ember mindenen nem néz se jobbra, se balra akkor ott vannak az NPC-k egy pillanatnyi díszletnek mert többre nem alkalmasak.
Szerintem az autók fizikája inkább fura, gunplay ahhoz képest hogy az első ilyen játékuk ahhoz képest nagyon jó, többi játék szempontjából közepes. Amit hiányolsz valszeg kivágott tartalom lett, mint ahogy a nagy underground világ meg megannyi dolog.
Hú nekem nagyon tetszett. Szóval a játék térképén, a játék grafikájával a játék helyszínein játszódó sorozat? Na nee. Azonnal cseréltem le a hekker oprendszert a karakterben, akit a főszálon hagytam lógva félúton, applikáltam be a sandeviestant, aztán azzal végigdúltam a játékot, és végigjátszottam a sztorit. Kb. ilyen hatása volt rám a sorinak. :D
Látványosan kipakolták a grindelésre szánt küldiket a térképre, attól meg olyan lett a játék, mint egy multi rpg, hogy látod magad előtt, hogy hova kell szaladni, hogy lecsapd a vaddisznókat az xp-ért. Ha azt csinálják, hogy ezek random generálódnak, és egyszer csak befut egy hívás, és van 2 percünk odaérni a helyszínre, abban több lélek lett volna. Persze így meg kiszámíthatóbb, szóval én megértem, hogy sok gamer meg attól akadt volna ki.
Most például a Kingdom Come-al játszom, és abban is vannak a kun csapatokat leölős küldik, amik oda vannak applikálva a térképre, de azon kívül az egy összefüggő történetfolyam, és a küldetések egymásból következnek, és nincs ötven küldetésed, hanem van néhány, és mindegyik a sztori része némiképpen, és nem érzem azt, hogy küldetéseket oldok meg, hanem azt érzem, hogy problémákat oldok meg.
Olyan, mintha a napi tevékenységemből küldetéseket csinálnék. Google Maps térképen jelölném a pontokat, hogy ide kell menni boltba, oda kell menni boltba, szobatakarítás, udvartakarítás, kimosni a ruhákat. Pontokba szedném, xp-t társítanék melléjük, térképen jelölném, és akkor csináltam magamnak egy játékot az életemből. :D Kingdom Come arra tesz kísérletet szerintem, hogy ne érezd azt, hogy ilyen pontokba van szedve. Cyberpunk amikor történetet mesél, akkor jól csinálja, csak nem fáradt azzal, hogy az összes többit megoldja. Azt csinálták, hogy van egy történeted, és mellé teleszórták küldikkel a térképet, hogy nesze grindelj.
Most kezdtem újra. Megjelenés után vittem végig, Nomádként, sok mentéssel, választások, döntések újrapróbálgatásával. Steam szerint több, mint 290 órát töltöttem el vele. Nekem nem tűnt föl. Most még nem merültem el a mellékküldetésekben, de nekem tetszik, hogy pl. egy út melletti tákolmányban, találok egy üzenetváltást. Megszereltem az automata löveget, kicserélem benne ezt-azt. Jó lenne ha tudnám irányítani is. Haver írja, hogy a resethez mit kell bepötyögni, majd indítani. Pár sorral később, írja, hogy ja bocs, nem azt kell, hanem ezt, remélem még nem késő... Háát, én csak hullákat találtam a környéken! :) Vagy egy másik. Jackie-t nem Welles mamához küldettem először, így az a szál kimaradt. Most jól választottam és a garázsban, Misty-vel a szobájában, rácsodálkoztam az akváriumra. Misty mondja, a törpecápája volt benne. Megállapítom, hogy jó drága lehetett. Mire Misty: Nem hinném, hogy vette... Nekem, ilyenek miatt, szerethető a játék. Pedig, most mintha többször fagyna. Ráadásul, most már túlméretes vas is van alatta.
Érdekes, hogy így maradt meg bennetek, hogy "öld meg". :D Pedig konkrétan senkit nem musztáj megölni a játékban. Sőt, kifejezetten a nem halálos megoldások felé terel. Jóval több pénz üti a markunkat, ha nem rendezünk mészárlást. ...és a fixerek megdícsérnek. Ellenkező esetben pedig állandó lebaszást kapunk (a jócsakán csökkentett díjazások mellé)
Igen, mer az a küldi, hogy tele van csapva a térkép csapatokban bűnöző csoportokkal, és földre kell küldeni őket, mindegyhogy. Kaptál egy opciót, hogy nem halálos a lövedék, és akkor boldog lehetsz, hogy nem is vagy erőszakos. Téged nem tett tönkre Night City! :D Én a végére már a magam szórakoztatására csak azokat gyilkoltam le, akiket gyilkossággal köröztek. Aki csak zsarolt meg ilyenek, azt bottal vertem agyon. Na de viszont te meg gyilkosokat hagytál szabadlábon. Nem, nem mindegyiket gyűjtötték be a rendőrök, volt aki elkúszott, és utána is gyilkolt, és az a te lelkeden szárad. :P
Igen a Kingdom Comeban is jól tudták vezetni és nem éreztem nyűgnek, bár ott volt már vadássz le x dolgot küldik de valahogy még azok sem estek le a sztoriról. A witcherekben meg sztem teljesen tudatosan kerülték az ilyen egyszerűbb megoldásokat vagy ha úgy is indult addig csavarták még más lett a vége.
Nekem az a hívogatós se tetszett volna mert tuti isegesítően lehet csak megoldani, akkor valszeg 4-5 után leesett volna hogy na ez töltelék és nem is csinálom. Így legalább kigrindeltem mert bennem volt az hogy na hátha most lesz valami érdekes és hát néha volt is.
Ne viccelj már, nem vagyok Dredd bíró. Az igazságszolgáltatás nem az én gondom. :) Viszont nem mindegy, hogy egy melóért 15000 vagy csak 5000 a lóvé. :) Amúgy nem az a lényeg, hogy milyen eszközt használsz, tudom, hogy nem túl életszerű, de majd mindegyik fegyvert vagy eszközt lehet nem halálosra módosítani. :) Utoljára szerkesztette: hykao, 2023.01.02. 08:57:54
Ezek a küldetések teljesen opcionálisak és még az sem igaz, hogy mindegyik arról szólna, hogy menj oda és ölj meg mindenkit. Van olyan, ahol konkrétan nincs is ellenség (pl. a beragadt netrunner kimentése vagy az elkóborolt taxik) vagy ahol azért kapsz bónuszt, ha észre se vesznek, hogy ott voltál, de olyan is van, ahol simán ki tudod dumálni magad (sőt, ez az elvárt megoldás, a lövöldözés helyett). Mármint ha fixer küldetésekről és side jobokról beszélsz és nem ilyen NCPD riasztásokról, amik ugye nem küldetések.
Ha a történet érdekel, bőven elég végigmenni a főszálon, a játék úgyis végigvihető simán, nem kell egy fixer küldetést se megcsinálni (ha össze tudsz szedni elég pénzt krómra meg a 15 000-et Rogue-nak), 10-15 óra akkor is simán lesz a játék. A fixer küldetések és a sok szétszórt side job nem azért vannak, hogy mindet megcsináld (ahogy a witcherben sem ezért voltak) egy végigjátszás alatt, hanem hogy ha ismét nekiállsz egy másik karakterrel, akkor legyen benne némi újdonság. A főszál itt is érdekes, van egy jó történet mögötte, amit érdemes megtapasztalni szerintem. Az RDR2 egészen másfajta játék, pl. nincs benne build, mindenki ugyanaz az Arthur Morgan lesz, ugyanazokkal a képességekkel és fegyverekkel, ugyanazokat a küldetéseket fogja csinálni ugyanúgy. Az RDR2-ben (vagy GTA-kben) minden küldetést egyféleképp lehet megcsinálni, nincs lehetőséged pl. lopakodva, netrunnerként vagy tankként lerohanva megcsinálni őket. Egyféleképp, sokszor még a fegyvert sem engedi neked kiválasztani a játék, hanem kapsz valamit, amit ő gondol és kész. Abban igazad van, hogy ezek a játékok a küldetéseken kívül nagyobb szabadságot adnak az open world kóborláshoz meg időtöltéshez, de a CP nem GTA, hanem egy RPG. Ahogy a W3 sem volt soha GTA. Ott sem tudtál nagyon mit csinálni a nyitott világban a küldetéseken túl.
A küldetéseket ő maga alakítja ölj meg mindenkit feladattá, ahogy írta a Netflixes sorozat alapján felbuzdulva sandevistannal és karddal ront neki a különböző küldetéseknek, így valóban minden küldetés egysíkúvá válik. Vajon a három csajszit is mind elveszejtette? :D :D :D Vagy az örömlány és a mesterséges intelligenciát imitáló automata románcát is a gordiuszi csomó átvágásával oldotta meg? Jó tudom, hogy nem mélyedt el ily mértékben a mellékszálakban. Viszont ezen kívül vélhetően a fixereket is valamiféle hatóságnak véli. :) és / vagy ránéz a delikvensek adataira, kit miért köröznek. Bár nem tudom miért, ha mindenkit kinyír végül. :D
Nem mondom, most én is gorillakarral és a fizikális képességek maxra fejlesztésével rohangálok, és akit lehet és kell ütöm vágom ököllel, hogy fejlődjön az ezzel kapcsolatos XP is, de csak azért, mert különben a bunyós küldetéseknél vért szenved az ember, és a végén nem tudom eldönteni, hogy lefeküdjek a fekának, vagy kiüssem, mert mindenképp kiüt a picsába. :D Az edző persze a markát dörzsöli, de a kisfiú szomorú marad. Ettől függetlenül nyilán nem gondolom, hogy az a feladat, hogy csapjunk szét mindenkit. :D
Végülis ha valaki sandevistannal és karddal rohangál a városban akkor nehéz nem állandóan valami támadásnak kitevődni, hisz sok helyen van helyszínelés, bűnelkövetés, vagy csak a bandák ácsorognak. Ezekbe belerohangálva hamar egy 90-es évekbeli FPS szintjére süllyeszthető a játékmenet és élmény. :)
Minden csak nézőpont kérdése. Ha úgy vesszük, a mi világunkat is a medveállatkák uralják, hiszen mindenhol ott vannak hatalmas lélekszámban, és az extrém hőt, vagy az űr hidegét is képesek elviselni. :) Utoljára szerkesztette: hykao, 2023.01.03. 16:18:09
Bennem azért maradandó élményt hagytak gyermekkorom olyan élményei, amikor XY. számú vendéglátó létesítményben tömegesen időztek bebaszott melósok cigivel és piával a kézben (le nem rakták volna egy pillanatra se egyiket sem. :D), vágni lehetett a füstöt, és azt az ugyanolyan sör szerű szagot árasztotta mind, de a pult mögött álló - ma fiatalnak, akkoriban inkább középkorúnak tituált - nénik mosolyogva emelgették a pultba épített fagyis tégelyek fedeleit és a gombóc adagoló kézi készüléküket csattogtatva mértek ki nekem három gombócot - 3 forintért. Közben magamon éreztem a piás közönség szúrós, üveges, részeges, kissé megvető tekintetét. :D
A lakás vásárlásoknak van bármi gyakorlati haszna? Túl azon, hogy hazamegyünk bagózni, piálni, lemezt hallgatni, és ha változtatni szeretnénk a kinézetünkön (ruházat és test), akkor mondjuk nem kell annyit utaznunk, ha több lakásunk van. A Glenben lévő lakásban a "Keszeges" játék azért elég gagyi és baromi hangos, a biliárdot pedig kidolgozhaták volna rendes mini játéknak - ennek talán lett volna némi értelme. :) Utoljára szerkesztette: hykao, 2023.01.05. 20:44:43
Nincs semmi, csak ilyen időgyilkos kozmetikai izé. Immersion meg ilyenek, amikor már nem tudod mire költeni a pénzed.
Showering: 'Refreshed' status for one hour (regenerates health during combat up to 60%; increases further 20% with the Regeneration perk) Sleeping: Applies 'Rested' status for one hour (+20% skill XP) and regenerates health Brewing coffee: 'Energised' status for one hour (+25% Max Stamina, +30% Stamina regen)
A "nagy per", amit a befektetők indítottak a CP miatt a CDPR ellen most lezárult egyezséggel, összesen 1.85 millió dollárt fizet a CDPR, ami kb aprópénz kategória ezen a szinten. Ennyit erről meg ennek az egésznek komolyságáról.
Köszönöm a válaszokat.
Nos annyi biztos, hogy nem minden lakásban ugyanazok a lehetőségek. Pl. bagózni, vedelni és kávét főzni, vagy épp "Keszegelni", biliárdozni. :) A szobrocskát is csak az alap lakásban láttam. Meg azt az Arasakás akármit. Vajon a megszerzett macska megy velünk mindenhova? :) Utoljára szerkesztette: hykao, 2023.01.06. 12:33:58
A macska az új peccs óta azt hiszem megy, a Roach-os játékkal meg tele az egész város.
Nem hiszem, hogy 1440pben sokat ad az élményhez a Dlss3. 4k RT ON meg minden, lehet sokat segít, de pl az én 3070 DLSS2vel már majdnem játszható RTvel is. Sajnos legtöbb játékban pont a határon van csak. De azért egy 4000s kártya szerintem alaphangon jó fps-t kéne produkáljon akár DLSS2vel is.
Valami hír? Legalább rajongói módosításokról? Én sajnos csak Xboxon és nVidia NOW platformokon játszom, így a moddolás kizáródik az életemből CP2077 terén.
Amúgy oké, h Kaliforniában vagyunk, de mégis túl soknak éreztem a napfényes nappalokat. A műfaj több esőt, és sötétséget igényelne, amikor a mesterséges fények sokkal nagyobb szerephez jutnak. Jó, tudom, aludhatok, vagy csak simán átugorhatom az időt. Na, de hol van Snake kamu elektromos cigije 1984-ből? :D Kojima csak ücsörög abban a rohadt bárban.
Egy olyan modnak kifejezetten örülnék, ami a napfényes, esőtlen küldetéseket és a szmog nélküli légkört a városon kívüli Mad Maxes hangulatú küldetésekre korlátozza, a városban meg több esőt, sötétséget, vagy szűrt fényű szmogos nappalokat hoz, mint a Szárnyas fejmadár új kalandjaiban amikor az ifjú Herkules elmegy a replikánsként mégis megöregedett Dekard főhadiszállására a régi MTV székházba a Szabadság térre. A levegő olyan poros, mintha a Marson lennénk. A Reagan szobrot persze nem nézi meg, és az ismeretlen szovjet katona emlékmű sírját sem koszorúzza meg. :)
Hisz Night City-ben a játékban már-már egészségtelen mértékben tiszta a levegő. :) Az oxigén pedig mérgező anyag. :) Minden egyes belélegzése öregíti a sejtjeinket, és a lassú mérgezéses halálunkat hozza közelebb és közelebb. :)
Felröppent a hír, hogy esetleg a DLC-ben feltűnnek majd egyes Edgerunner karakterek. Új megjelenési dátum 2525. :D Utoljára szerkesztette: hykao, 2023.03.16. 16:04:54
Nincs level scaling, mindig level 50-re van fixálva. Ami a játékrendszer miatt azt jelenti, hogy 4-5 szintnél lehetőleg ne legyél alacsonyabb, mert amúgy nagyon nehéz lesz. Ja és nincs mentés, szóval ha ott meghalsz, akkor game over vagy kezdheted előről a háztetőről.
Én egy jól kimaxolt level 44-45-nél alacsonyabb szintű karakterrel normal vagy feletti nehézségen nem mennék neki, de láttam videókat, hogy valaki 20 szinttel lejjebb is megcsinálta, de az kb egy zseni volt meg nagyon optimalizált buildje is volt.
nagyon optimalizált buildje is volt - 1.6 után is ez még lényeges? Komolyan kérdezem. Én Xbox-szal tolom, sok hülyeség volt, de a vége nem akadt, meg ugrott ki. :) Az mondjuk durva volt, hogy Xbox One X-en 4k-ban jobban futott, mint HD-ben. :) Azóta Xbox Series X van, de ahogy néztem se PC-n, se boxon a frissítgetések óta már a belvárosban sincsenek tömegek, akárhogy állítgatja az ember. :D
Közben rájöttem hogy hiába várok a tetőn, nem jön a titkos befejezés, mert csak 60%-os a haverság Johnny-val.... Ezt elrontottam... Biztos rossz válaszokat adtam neki valahol a játék folyamán... De nem is gondoltam/tudtam hogy erre kell figyelni
A válaszok a fontosak, van egy guide a neten, ha kell belinkelem szívesen. De ha pc-n tolod, akkor van tudtommal mod is, amivel meg lehet oldani, hogy ezzel a mentéseddel is menjen a titkos befejezés.
Hat, nem metro lesz reaktivalva, azzal annyit nyaggattak Marcint, hogy 1-2 napja tetelesen cafolta, meg ugy is, hogy a bejelentesek/hype meg csak most jon, de muszaj volt tisztazni ezt :)
Egy évvel ezelőtti számítás alapján kb minden második eladott példány konzolon volt még úgy is, hogy a last genen sz.rul fut, a next-gen konzolok meg úgy tavaly év végéig hiánycikkek voltak. Azóta biztosan átbillent a mérleg a konzolok javára, mivel már van rendes nextgen peccs és lehet is konzolt venni a boltban.
Ez is közrejátszhat, de nem feltétlenül az elsődleges szempont. 1993-ban 100e forint volt 1db 486 DX4-100 proci. Ez akkor kb. féléves fizetésnek felelt meg. Ma féléves fizetésből hadd ne soroljam mi mindent lehet vásárolni számtech fronton. :)
(uhh bazz kezdek úgy írni mint az a rohadt Bing :D) Utoljára szerkesztette: hykao, 2023.04.04. 12:26:14
Nekem spekim nem volt, c64 igen. De árakra ott nem emlékszem, a 80-as évek végén még kis pcsös voltam, szüleim vásároltak mindent, fogalmam se volt, mi mennyi. A játékokat nyilván egymásnak másoltuk, azok ingyen voltak, de a gép meg a magnó meg a floppy lejátszó nem.
Nekem még meg is van a Spectrum, az eredeti dobozában. Nemrég kipróbáltam, még működik :) Az enyém eredetileg csak 16K-s volt, fel kellett utaznom Budapestre a Szilágyi Erzsébet Fasorra, ahol felbővítették 48K-ra. Amíg 16K-s volt még szebb volt a program betöltés, ugyanis amikor elkezdted tölteni a játékot, még nem lehetett tudni, hogy el fog-e férni a 16K RAM-ban. Legtöbbször persze nem fért el, akkor töltés közben eldobta. De bővítés után is a havertól kapott kazettával kb. 10-ből 8 öt perces betöltés végződött a gyönyörű 'Tape loading error' felirattal. És kezdődhetett a magnófej állítás.
A 80-as években kicsivel 30 ezer alatt volt az ára a C64-nek, a Spectrumnak valamivel 20 alatt. Így rémlik. Ezek akkor 4-6-8 havi fizetésnek feleltek meg, és akkor még nem beszéltünk kiegészitőkről, egy kis színes Videoton vagy Orion tervéről, amivel megdupláztad ezt az árat. A Spectrumhoz még magnót is kellett venni, ha nem volt, illetve ki-be kapcsoló és reset gombja sem volt. Persze a 72-es vagy a 86-os benzin 20, a gázolaj 8, a HTO 4 forint körül volt. :)
Pár magnóról magnóra másolás után már alig akarta beolvasni helyesen az adatokat igen. Ezért voltak a másoló programok, amik sokszor még a képernyőt is fullra írták adattal, h az egész program atferjen. :)
Zotyocopy. Játékban meg a Szakadt csoves ugrik be, amiben szipózni meg koldulni kellett. Ezek ma már nagyon nem PC dolgok, és a PC nem a Personal Computer rövidítése.
A C64 az első években COCOM listás volt, ami azt jelentette, hogy nem lehetett a szocialista országokba behozni. Az első példányt egy maszek hanglemezbolt kirakatában láttam- persze kibontva, mindenki ki akarta próbálni- 440 000 Ft-ért. Apám fizetése kb. 4000 volt tehát több mint 100 havi fizetése lett volna.
Itthon eselytelen volt nalunk is, csak a muvhazban a "gepes szakkorben" tudtunk jatszani c16-tal meg spectrummal.
Aztan "enyhules idoszakaban" a csalad kiment Becsbe egy szervezett turaval varosnezesre 87-88 korul (varosnezes: ertsd, a buszban nem volt olyan negyzetmeter, ahol ne lett volna eldugva egy videomagno, egy c64, walkman, lemezjatszo, stb. vagy a buszt kisero kocsik tetejere ne lett volna minimum egy, batrabbaknal ket huto raerositve), en onnan kaptam a sajatomat. Odaat megfizetheto volt, mert sosem voltunk gazdagok es siman be tudtuk hozni a c64-et egy datasette egyseggel (plusz egy 5th Quadrant es egy Street Surfer nevu eredeti jatekkazettaval).
A mai napig mukodik, majd kesobb vettem hozza - ezt mar sajat nyari melos penzembol - egy 1571-et is. Pech, hogy mire meglett, jott a PC-s korszak, es igy csak par evig tudtam a lemezes jatekokat elvezni (utantoltos kazikkal a vilagbol ki lehet kergetni, foleg ha meg a fejallas is valtozott kozben, mert valaki rosszul masolta)
C64-el kezdtem pályafutásom. Osztrákból behozott magnós. Aztán szereztem egy 5.25 cd lejátszót hozzá. Én voltam a király a környéken.. pirates.. defender of crown.. atyaég :)
Mennyire fogja szerintetek megbolygatni a mostani állapotokat ez az új RT mód? Mert most ezzel a hybrid rtvel a mostani gépemen tökéletesen fut a játék és még szép is.
Csak hogy ne legyen teljesen offtopik, ahogy meglett a floppy, beindult a nagy "cserekereskedelem", szegeny maverick nevu lemezcopy program ugy ette a floppykat, mintha nem lenne holnap (addig minden zsebpenzt lengyel (egykori kgst) piacon vett RAKS kazettakra, kesobb mar 3M lemezre koltottunk) :)
Kesobb megkaptam/szereztem a Neuromancert es a B.A.T. jatekokat, na az volt a "kapudrog" a Cyberpunk mufaj fele.
És csak 3090 és 4090 tulajdonosoknak. Mindenki más csak poénból tölti a 20GB-os patch-et. Full idióták dolgoznak már ott is. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2023.04.12. 15:58:01
Az új path tracing izé csak a 4000-es kártyákon működik, ott is leginkább 4090 és kész. DLSS3 nélkül még a 4090 is 18 fps-t tud produkálni, tehát kell a 4000-es kártya hozzá, előző generáción meg se próbálkoznék vele.
Sok értelme nem volt ennek a peccsnek, a CP-ért nem veszek 4090-et, főleg hogy akkor már új proci és akkor már új alaplap meg új ram is kellene. Jelenleg a milliókat a házamra költöm (mármint rendes ház, nem gépház) és nem a gépemre, hogy egy 3 éves játékkal játsszak, amit nyolcszor már amúgy is végigvittem.
Added a Ray Tracing: Overdrive preset which includes the Path Tracing technology. You can enable the Ray Tracing: Overdrive preset in Settings > Graphics > Quick Preset, or just Path Tracing separately in Settings > Graphics in the Ray Tracing section. To make sure Ray Tracing: Overdrive Mode works correctly on your PC, update your NVIDIA Game Ready Driver to version 531.41 at minimum. Additionally, we included an option to render path-traced screenshots in Photo Mode for other Ray-Tracing-capable graphics cards with at least 8GB VRAM. If your graphics card has more than 8GB VRAM and this option is still greyed out, it means you need to lower your in-game resolution. Note that the higher the resolution and the less powerful the GPU is, the longer it will take to take a screenshot (between a few seconds to several minutes). You can enable Path Tracing for Photo Mode in Settings > Graphics in the Ray Tracing section.
DLAA Added NVIDIA DLAA, an AI-based anti-aliasing mode designed to improve image quality. DLAA requires a NVIDIA RTX graphics card. It can be enabled in Settings > Graphics in the NVIDIA DLSS section.
Intel XeSS Added support for Intel Xe Super Sampling 1.1, an upscaling technology using machine learning to provide improved performance with high image quality. It can be enabled in Settings > Graphics in the Resolution Scaling section.
Benchmark improvements Improved the Benchmark to display more information in the results screen, including PC specs, GPU driver version and selected settings. Cyberpunk 2077 is available now for PC, PS4, PS5, Xbox One, and Xbox Series X/S.