srácok.. a statesman, és a general között mi a különbség ?..mármint mind2 vel állithatok fel légiokat, ami szintén beleszámit a 6 sereges-parancsnokos limitbe ?..vagy a statesmann nem ad annyi "katonai" extrát mint ha mondjuk generálissal toborzok sereget ?
köszönöm
Drapedro, nálam ez a mód mentette meg a játékot az uninstalltól! Tényleg jó munkát végeznek a srácok (bár néha a morál érdekes) és az a jó, hogy nyitottak mindenre: lehet írni nekik a twcenter fórumán és javítanak, módosítanak a köz nyomására. Mintha mi alakítanánk a játékot készítését! Külön pozitívumok az eltérõ egységlétszámok megjelenése adott népen belül is, a harc közbeni képességek alapos átdolgozása, az AI nem erölteti annyira az ügynököket a kampány során (végre nem agent total warral játszuk! ) és még sorolhatnám. Most tudomásom szerint különféle egységpakkokon dolgoznak a srácok.
Játszanék legandary nehézségi szinten, de olyan idegesítõ, hogy nem lehet menteni, csak körváltáskori autosave van. Tipikusan ha befejezem aznapra a játékot, akkor úgy szoktam lementeni, hogy egy körrel teljesen végeztem, mindent elvégeztem amit akartam. Itt most ezt nem lehet, hanem le kell egy új kört nyomni, de abban az újban már semmit nem lehet csinálni, ha be akarom fejezni a játékot, a legközelebbi töltésnél utána kell nézegetni az értesítéseknek, hogy miket akartam csinálni, stb. Szóval eléggé frusztráló így...
Köszi, hogy felhívtad a figyelmet erre a mod-ra. Sokat javítgatnak a srácok, és néha talán mellé nyúlnak (most épp egy érdekes,nehezen megfejthetõ morál dolgot vittek bele, amikor is egyes egysége hirtelen megfutnak a közelharcból, és távolabb vonulva kapják magukat össze), de alapvetõen jó irányba haladnak. Jelzem, egy idõ után csak most, emiatt a kod miatt vettem csak elõ újra a játékot, így lehet, hogy néhány dolog, amit a modnak tulajdonítok, patch-ekkel jöttek. Közelharcban lassan hullanak a katonák, így végre realisztikusan, hosszú idõn át egymásnak feszülõ egységek vannak, teret engedve a taktikának (igazi döntést bekerítéssel lehet elérni).Több új harci képzettség is megjelent (pl. hastatii-nál pila használat lovásság ellen közelharcban, pajzsfal). A spártai falanxtól meg egyszerûen lehidaltam. Ahogy ütemes kiáltás mellett, lépésrõl lépésre haladnak elõre (bal láb elõre, jobbat bal láb mellé zár), igazi élmény. A csata AI is fejlõdött. Még hátrányban is jól helyezkedik, használja a terepet. Face to face pedig igen korrekt. Települést jól véd. Most Rómával próbálkozok, és az a szégyen ért, hogy az etruszkok elfoglalták Nicosia-t. Igaz, majdnem kétszeres túlerõvel (két seregben) támadott, de a lényeg nem ez, hanem ahogy ezt kihasználta. Maga Nicpsia 2-es szintû város volt, jól védhetõ fõtérrel, amit 2 irányból, de 3 szakaszon lehetett védeni két-két egységgel (összesen hattal), így a maradék (a védõ római sereg 2/3 része) egy része a téren tartalékban állt, egy része pedig el lett rejtve a városon kívül (ide már a csata közben kerültek kimozgatásra), egy jó kis hátba támadáshoz. A gép az elsõ hullámban a teljes seregét bevezette a városba úgy, ahogy reméltem, és két, ehymáshoz közel fekvõ helyen kezdte el erõltetni az áttörést úgy, hogy a városon kívül felvonultatott seregem megkezdhette a felvonulást a hátba támadáshoz. ehhez viszonylag messzirõl vonultak, de volt idõm, mert egyrészt a mod sajátossága miatt számíthattam arra, hogy a város fõterét védõk kitartanak kis veszteséggel (miközben persze az ellenség sem veszít sok embert), másrészt az idõközben a térképre érkezõ gépi erõsítés - utólag azt mondom, tüntetõleg - nem mozdult, állt egy helyben jó messzire. A harapófogó bevált, az elsõ hullám hullani illetrve futni kezdett. Még vetettem egy pillantást a taktikai térképre, de úgy láttam, hogy a tartalék továbbra is messze áll. Amit nem vettem észre, hogy már korántsem akkor létszámban. Ígyhát kitörtem a védelembõl, és annak érdekében, hogy minél nagyobb veszteséget okozzak az ellennek (kiegyenlítve így a létszámbeli viszonyokat), haszjolni kezdtem az ellent. Ekkor kezdtek friss gépi egységek érkezni, éppen az ellenkezõ irányból, dombok mögül. Ezek felé még be tudtam fordulni, sõt létszám fölény mellett még bekerítést is kezdtem, amikor is egy újabb irányból (szintén domboldalról), rám zúdult a lovassága. Eközben persze a térkép szélén még mindig ott állt a gépi tartalék - egy része. Tehát a gép lekötötte az erõim az elsõ hullámban, eközben a tartalék egy részét szem elõtt táboroztatta, másik része viszont suttyomban, rejtõzve megkerülte a csatateret, és a kellõ idõben feltûnve lecsapott.
Akinek gondja van az új 7-es patchel állandó lefagyásokkal és AMDs GPU-t használ, javaslom a visszaállást a 13.09-es driverekre, nekem a v13,11-es béta driverrel a 7-es patch után gondok lettek (addig nem volt).
Ok, köszi! Azt látni fogom valahol, hogy a mod elindult, megváltozik a fõmenü képrenyõje, pl?
Nem kell az uploadra menni! Csak bepipálni és játék!
Én letöltöttem ezt a mododt, és rájöttem, hogy nem tudok modot telepíteni Rome alá :/ A Rome indítóban bepipálom a divide et Imperát, és rámegyek az upload gombra. Ezen felül kell valami?
Végre a rómaiak nem "szuperemberek" a csatákban, az AI nem erölteti annyira az ostromokat, több a nyílt összecsapás, a kisebb frakciók nem kapnak annyi bónuszt, a nagyobbak erõsebbek stb. Enyenlõre ennyi jut eszembe, de próbáld ki csak új kampányt kell kezdened!
Mit ad ez a mod, miért ajánlanád? Sajna rómával magas szinteken sem túl nagy 50+ kör után a kihívás...
Végre már engem sem dobál ki, nem tudom mi volt a gond tegnap. Spártával kezdtem új kampányt. És ami kissé idegesítõ ,hogy a hoplitáim phalanxa valamiért szétesik és egybõl szürke lesz a gomb, be se tudom kapcsolni csak ha leverik az adott egységet amivel épp harcolnak. Régen nem így volt.
Lehet bennem van a hiba, de szerintem ez az eddigi legjobb TW! Az elsõ RTW óta a sorozat mindegyik részét kijátszottam, de eddig ez fogott meg legjobban. Az igazsághoz hozzátartozik hogy mindíg valamilyen moddal toltam a játékot, mint most is (Divide et Impera).
Engem végre elkapott a "csak még egy kört" érzés. Minden néppel játszottam már, de nagyjából az 50. kör környékén abbahagytam mindennel, mert uncsi volt. Most szerintem jó, már 130 körnél vagyok éppen Rómával, és nem tudom megmagyarázni miért, mert egyetlen még meglévõ ellenség sem tud már kihívást nyújtani, de még mindig élvezem. Fogalmam nincs ez miért van most, és eddig nem volt.
Ja és akkor még a Shogun2-ben szerintem nagyon jól kitalált és megvalósított multis rész itten legagyitásáról nem is beszéltem..... :(
Na tegnap elõvettem a megjelenés utána nagy csalódást követõen elõszõr. Tényleg sokkal gyorsabb lett a játék minden fronton. Semmi akadás, semmi kifagyás és semmi jelentõsebb bug-ot nem találtam 5 óra játékkal. Viszont sajnos továbbra sem tudom megszokni ezt a legagyított kezelõfelületet és ikonokat. Nagyon idegesítõ, ha ránéz az ember elsõre nem tudja mit is tud az ikon (melyik sereg vagy épület van mögötte) hanem konkrétán fölé kell vinni a korzort, hogy kiírja vagy gondolom 20-30 óra játék után már megtanulja az ember. Most is az az érzésem, hogy mindent bele akartam tömni a játékban ami külsõre ütõs (szép grafika, rengeteg játszható klán, stb....) de a lényeg elveszett..... Nagyon sajnálom, minden TW játékkal éveket játszottam, de ezt nem tudom megszeretni....
Fene most ez az 1.7 patch folyamat kivágdos crashel. Már 3. alkalommal remélem jön valami fix vagy bármi. Így nem tudok játszani.
Hihetetlen, hogy még mindig nem automatikus, hogy ha valahol új patch jön ki, akkor azonnal tudom olvasni a steamen - nem tudom minek van a news rész -, nem pedig a honlap valamelyik zugába kell elbandukolnom a mi van bennéért ...
Igen.
van már patch 7 ?
565 megás patchet tölt most a Rome 2 :)
Készülõben van és már kipróbálható egy új kiváló mod a játékhoz!Divide Et Impera Már próbálgatom, ma estére igérték a steam workshop változatát is!
A politikai rendszer per pillanat nem nagyon mûködik, szóval sok értelme nincs szarakodni vele. Achievementekért esetleg van értelme gyúrni, de amúgy tök mindegy mit csinálsz semmi hatása nincs a játék menetére.
Rabszolgákkal meg vigyázni kell mert -bár adnak x pénzt a gazdasághoz - elégedetlenséget is szülnek és ha sok van, akkor attól romlik a közhangulat.
Szerintem a legjobban úgy jársz ha nem is szerzel ...én mindig kinyírok mindenkit vagy ha esetleg jobb hangulatban vagyok, akkor elengedem õket. Ez a része sem túl átgondolt mert sztem kellene egy szint amit érdemes fenntartani, de itt ha nyersz mondjuk 2 csatát és rabszolgának adod el a foglyokat, rögtön elkezdenek lázongania tartományban.
A provincia menün meg lehet nézni, hogy mi a szintjük és hogy milyen bónuszt/büntit adnak.
Üdv! Valaki tudja,hogy a politikai rész hogy mûködik? mi az a gravitas,senators..stb hogy lehet örökbe fogadni,milyen eventek vannak? Nem igazán értem. A slaves-ek hogy járulnak hozzá a gazdasághoz?mert csak azt láttom hogy elégedetlenséget szülnek,érdemes a csaták után megszerezni,vagy inkább ölni minden hadifoglyot?
Hmm, idõközben a hivatalos forumon arra is rájöttek, hogy a következõ DLC Bactria lesz, ezért az 500 megás patch.
Igen én is erre gondoltam. Kellene valami kampány szintû saving throwt, de nem olyan primitíven mint a Napóleonban.
Szerintem megérdemel egy elõléptetést ekkora harci kedvvel ! :D
Elvileg már a Teutoburgi trailerben is benne volt hogy a ló és lovas külön van kezelve - valaki kiszúrta hogy az egyik római alól leölték a lovat, de a figura tovább harcolt gyalog. Szóval az engine elvileg tudja.
Nagyon nekem eddig nem tûnt fel hogy a játékban is így mûködne a sima lovassággal, de a readme szerint a General-t személy szerint feltápolták (kapott mindenféle saving throwt), hogy ne hulljanak el annyira..
Marha érdekes dolgot figyeltem meg a 7 béta óta. Elefántos vezér belehajt a harcba, elég sok elefánt elfekszik a végére de gyõztem..nézem a vezért, egyszer csak látom ám, hogy talpig véresen!elefánt nélkül! gyalogosan fut és üldözi az ellent ! Na!? Vagy egy hihetetlen bug, de szerintem inkább megcsinálták , hogy bizonyos esetekben ha a vezér elefánt meghal, a vezér túlél(heti)!
Áh, végre!
"Artillery units no longer move forwards to attack a building when their target is already in range." Agyfaszt kaptam tõle.
Nem tudjátok van esetleg magyar RTW2 MP közösség vagy csoport? Steamen esetleg? szívesen játszanék MP campaignt valakivel.
Az esetek nagy részében autoresolve battle van, ha nem ez, akkor is még 2 lehetõség van. Az egyik az, hogy coop módban egy oldalon harcoltok, a másik az, hogy az ellen seregét a másik játékos irányítja.
..romával vagyok, brindisiumot elfoglalták az etruskok...2-3 körön belül nem érek oda, hivom a szövetségeseimet, spárta 2 kör alatt odaér hajoval, etruszkok megfosnak, spárta meg beül a városba...odaérek..nyilván nem adja oda, a diplomácia panelban nincs olyan mint régen hogy csere ezt a városért azt a várost...megtámadom, visszaveszem, erre ugye : makedon, athén, spárta, cyprus ellenem, a kereskedésem fele igy bukta..megér ez a város-provincia annyit hogy kapásbol lett 4 ellenfelem, kurva közel vannak...mondjuk eléggé kigyurt város, épp gladiátort akartam kiképezni, mikor elvették az etruskok...
jo tanács ? :)..köszönöm
srácok..
mikor járok jobban, ha a veterán-t egymagában küldözgetem gyilkolászni, vagy beletolom egy seregbe ?..abbol egyebként hogy profitálok?..egy másik seregem egy kém-el van ellátva..vagy hatékonyabbak ezek a karakterek az ellen ilyen "hösei " ellen ? egyébként pénz hiányában (kár hogy minden akcio drága pénzbe kerül, egy egy ilyen kisérlet árábol veszek egy principes osztagot ) inkább felderitek velük (25-ik kör )
köszönöm
Hali. Multiban hogyan mûködik kampány módban, ha valaki csatázik, akkor a másik addig malmozik, vagy az éppen aktuális ellenfél egységeit tudja irányítani?
GoGon potom maniért rajta van a Praetorians amirõl a Róma megjelenése elõtt pár szó elhangzott (meg a három régi nagy kedvencem: Original War, Conquest of the New World, SpyCraft).
Ne aggódj nekem pont ilyen volt csak Rómával. Nagyon nem tudja-egyenlõre-a gép kezelni ezt a sok sereget. Ötletek: állj be jól védhetõ helyekre ahol max 3-4 sereg lehet érintett egyszerre ha támadna.Hagyjál koridort a területeden kívüli irányokban, így a gép elõbb utóbb arra kezd haladni. Hozd közel a flottákat, hogy az esetleges tengeri szállítást elimináld. Nézd meg van-e olyan vezéred aki tud éjjeli csatát, aztán így egyesével le tudod irtani õket-talán nem kell részletezni ha elgondolkodsz a részleteken. Az összes ügynököt robbantsad rá a dologra-osszák az ellent ahol tudják. Elsõre ennyi.
Ez a civil war sokkal komolyabb dolog mint gondoltam. Athénnal tolom, úgy a 100. turnus körül járok (egy kicsivel elõbb 4-5 kör alatt éppen bezúztam Itáliát), amikor hirtelen 15 lázadó sereg tûnik fel Athén körül. Olvastam már 5-9 sereget, és a 9 stimmel is, csakhogy ott van még 6 flotta:D Következõ körben Spárátnak és Larissának annyi. Pella mellett van 4 fullos seregem, ezen kívül enyém Itália, Thrákia és Bosporus provinciák. Van valami ötlet, hogy mit csináljak? És ez az egész pont akkor, amikor elhittem, hogy már senki nem gyõzhet le:D
Rómával szerintem a legkönnyebb a game. Az én taktikám : 10 légió, 4 ostromgép, 5 velit vagy aux peltasts meg ugye a tábornok (nekem légiós testõrsége van mindig.) Így én szinte mindent verek. Lovas egységeket nem képzek mert az én stílusomhoz nem igazán illik. Bár azért néha jól jött volna 2-3 Equites, de nélkülük is megoldottam a dolgot. Lassan enyém a fél térkép, már ki is találtam ,hogy következõleg Spártával leszek. :)
Ha valakinek vannak tippjei szívesen venném, hogy hogy érdemes a rómaiakkal harcászkodni. Hogy érdemes használni a korai négyes kategóriát (velites, hastati, principes, triarii) és késõbb a legionáriusokat. Hogyan érdemes elhelyezni õket, mikor melyikkel érdemes támadni, stb. Vagy ha valaki ismer netes olvasmányt errõl (lehetõleg magyarul), az belinkelhetné.
Kösz a tippeket :) Itáliát valamiért mindenképpen be akarom szervezni az utánpótlás ellátásba :) Egyrészt a történelmi hûség kedvéért, hiszen a köztársaság korában jó ideig Rómából és Itáliából kerültek ki a katonák (pláne a Mariusi reformok elõtt, mikor még nem is zsoldosok voltak, hanem római polgárok). Másrészt Itáliából fogom indítani a szélrózsa minden irányába a támadásokat, ezért jó a központi toborzóhely. Magna Graecia mindenképp benne lesz.
-Hogy lehet beállítani azt, hogy a mentéseket a Steam felhõbe mentse? -A tengeri csatákat hogy kellene megvívni? (Tudom hülye kérdés de az AI még úgy is aláz, ha én vagyok túlerõben.) -Victory point-ok vannak még? Mintha egy korábbi patch-csal kivették volna õket nem? -A lángoló gerelyek végleg maradnak?
Ha speckó területet akarsz kimondottan hadseregképzésre, akkor Italiat ne építsd be, azt hagyd meg gazdaságinak! Az elsõ három legjobban tejelõ tartományok között van, edictel meg pláne. Négyes területekre érdemes ezeket a gigakiképzõket felhúzni.
Magna Graecia (Aux. Camp Syracuseban!), Mauritania, Cartaginensis, Thracia, Líbia, Galatia. Így ha Rómából bárhová teszi be a polgárháborút, nem maradsz kiképzõ nélkül, és a vonuló seregeidnek is csak az adott tartományig kell eljutnia fejlesztésre. Alexandriába tegyél javaslom egy aux. campet, a többi már egyéni, hogy neked milyen egységek jönnek be, használsz-e modot, stb.
Lehet azt valahonnan tudni, hogy mely városokban mely típusú épületeket engedélyez a program? Ha pl. meg lehet azt csinálni, hogy Italia és Magna Graecia területén felhúzok minden toborzó (Manipular és auxiliary barrack) és trainelõ (blacksmith, shieldmaker, stb.) épületet? Hogy viszonylag kis területen, egyszerûen és gyorsan tápos hadseregeket húzhassak fel?
Én úgy vettem észre, a gerelyeket nem igazán szeretik.
A skyrim ami azért elég nagy azon dolgoztak 100-an. A TESO-n azt hiszem 300-an vannak. Ami tényleg nagyon nagy. Ez nem kicsi munka de szerintem a 100 fõ a max itt is. Úgyhogy bõven behozta az árát. Elég jól belõtték mennyit lehet ezért kérni.
Melyik római egységek hatásosak az elefántok ellen? Még nem találkoztam velük, de láttam videókon, hogy elég brutális pusztítást tudnak véghezvinni. Gondolom nem légiósokkal kéne megfogni. Nyilasom még nincsen, de lassan át akarok hajózni Afrikába.
Azért az itthoni CE mennyiség pár 100 db-os nagyságrend maximum, de lehet még sokat is mondtam. Még alapkiadásból sincsenek hazánkban bõdületes mennyiségek. Egyszerûen az üzletek nem mernek sokat rendelni belõle.
Csak a CE volt 30k, és úgy elvitték mindent még itthon is, mint zombiveszélykor a távcsöves puskát.
biztos hogy karácsony végéig még elfogy jópár darab, valamint elõlegezzük meg hogy esik még kb 10-15 %- ot az ára, és összesen max 1.5 millió darabot eladnak belõle, az pedig drapedo kollega számításai szerint 86 millió dodo, amit el nem hiszek hogy ne lenne így már pluszban..50 millio-ra saccolom az összes kiadást, verbunkostol - tokostol...de lehet tévedek a készítés összegérõl, és már megírta itt valaki a forumon:)
A munkavállalók kapcsán osztom a véleményed, valószínûleg benne vannak a lótifutik is, esetleg jó néhány pályakezdõ, gyakornok+ eseti munkás. Az elsõ résszel nem feltétlenül értek egyet, de persze igazad is lehet. Én azt gondolom, hogy a forrást nem a CA állta, hanem ugye a hírek szerint a Sega. Persze, az üzleti negyedév sokat jelent a befektetõknek, de szerintem a CA befektetõje a Sega. A Sega befektetõit meg nem a Rome 2 teljesítménye, hanema Sega Holdong összteljesítménye érdekli. A Sega részvényei a Tokiói tõzsdén a legutolsó kereskedési napon 3% feletti emelkedést produkáltak lásd itt. http://www.google.com/finance?q=TYO%3A6460&ei=LQZ5UviHGojEwAP_zAE). Nem hiszem, hogy ez a Rome2 800 ezres eladása miatt van, és ha holnap esik, akkor az sem a Rome2 miatt lesz. Ha a Rome2 szarul teljesít, akkor az néhány fejesnek, meg a CA rome2 projektfelelõseinek fog elsõsorban fájni, a Sega részvényeseit a legkevésbé sem érdekli ez szvsz. A fundamentális befektetõket meg nem érdekli az üzleti negyedév, bár a pozik átrendezésénél számíthat.
Pedig szerintem igenis az elsõ 1-3 hónap alatt kell behoznia a befektetést. A befektetõket, a kiadót, a stúdiót sem érdeklik az 1-2 év múlva, leértékelt áron 10 dollárért a steam-en megvett példányok, az már csak olyan adalék. Egy fejlesztõstúdióban nem áll a pénz állandóan, abból készítik a köv. játékot, ami az elõzõ bevétele (mínusz az osztalékok, tulajdonosi kivét stb.) Márpedig az új játék(ok) már most fejlesztés alatt vannak, hiszen nem engedhetik meg maguknak, hogy várjanak 1-2 évet mire az eladásokból összejön a pénz, hogy elkezdhessék a következõt. Hány szépemlékû stúdió ment így tönkre, hogy az utolsó fejlesztésük nem hozott annyit, hogy tovább tudjanak fejleszteni, pedig önmagukban nem volt rossz játék. Más: nem akarom elhinni, hogy 2100 ember egyszerre folyamatosan dolgozott volna a játékon. Ez egy hihetetlen szám. Tudjuk, hogy a világ legdrágább játéka eddig az SWTOR volt, ami 100 millióból készült kb. 5 évig. Azon sem dolgoztak ennyien. A 2100 nagy része szerintem csak szabadúszó volt, akiket egy-egy modell erejéig megfizettek kb. darabáron. Már csak azért is, mert egy kezdõ fejlesztõ éves fizetése kb. 50-60 ezer dollár, egy tapasztalt senior fejlesztõé biztos, hogy 100 ezer feletti. Ezt összeszorozva masszívan veszteséges lenne még mindig, ezért nem is akarom elhinni.
Hozzávetõlegesen, 54 euró/db alapul vételével,43 millió 200 ezer euró árbevétellel lehet számolni 800 ezer eladásnál (mínusz a forgalmi adó). Ez 295 euró árfolyamon számolva 12.744.000.000, azaz 12 milliárd 744 millió forint. A kérdés az, mennyibe került a játék elkészítése és a foggyasztókhoz történõ eljuttatása? A bukás kérdését ez dönti el. Pl. tudjuk, hogy 2100 emberke dolgozott a játékon. Nem tudom, hány éve persze, és az sem, hogy mennyit kaptak fizunak. De ha elosztjuk a bevételt 2100-al, akkor 20 ezer euró munkabért kapunk per kopf (kérdés, ez hány év). Ha két évre számolunk, akkor évi 10 ezer euró átlagbér nem tûnik túlzónak, tehát egyenlõre bankrobbantásról nem lehet beszélni bevételi fronton. Az biztos, hogy aki 2 hónap után von mérleget, az elég fura lény. Az persze lehet, hogy a kiemelkedõ érdeklõdés miatt a potetnciális fanok többsége már ez alatt a két hónap alatt megvette (ideértve az elõrendelést), és valószínûleg a megérdemelt negatív kampány is lehûtötte a további vásárlásokat, de szerintem egy pc játéknál az üzleti modell nem csak 2 havi eladásokkal kalkulál, és nem két hónapos idõtávról beszélünk. Egy pc game nem mozifilm, ahol a teljes bevétel túlnyomó részét pár hét alatt kell hozni.
A stratégia önmagában eléggé rétegmûfaj. Nem éppen népszerû. Cod, Battlefield, GTA, ezek a népszerûek. A stratégiák nem.
Népszerû stratégia? Persze, a stratégia rajongók között, népszerûbb, de a TW kicsit össze tettebb stratégia, tehát egy jókora csoport már kilõve nekik túl összetett, az EU-n nevelkedettek számára meg nem elég összetett...
Tudod mi a népszerû stratégia? A Starcraft 2. Ami sehol nincs összetettségben egy TW-hez képest.
Hát ja. Azért rétegjátéknak nem nevezném ez egy relative népszerû stratégia. Tudok igazán rétegjátékokat. Ott max 1 milliónak is örülnének. És az ár is magas egy kicsit, ha lemegy lesz ebbõl 1,5-2 millió is.ami szép csak pc-n. Ami hotág ugye :)
Szóval van egy kis igazuk. Az az igazság mindig a skyrimmel pedálozok mert õk azok, akik leginkább aranyba öntötték a három alapszabályt. 1. Ne csinálj játékot amin gondolkodni kell, a mobsot zavarja. 2. Lehetõleg látványos legyen. Ez itt is megvan. 3. Nehogy bugos legyen! Talán a legfontosabb. Ez valami durva mert nem értem. Miért jó egy játék ami nem bugos de csili vili és fél hónap után uncsi. Na mindegy. De ez van és lesz ez még ilyenebb is :)
Alakul alakul, de éppen most csináltam meg vh a Rómával a katonai gyõzelmet, erre a 140-ik városnál lefagy...ej na mindegy.
Az a poén, bezzeg a Witcher, amibõl hat év alatt, két játékbõl! vettek meg hat milliót az óriási siker. Aha. Hat év , két játék, 6 millió = siker. Két hónap, egy játék: 800. ezer= bukás. Magyar PC-is újságírás:
Komolyan nem értem, miért beszélnek ekkora hülyeséget emberek. 800. ezer az miért bukás? Persze nem 5 millió, de ez nem egy CoD, ez nem egy GTA, amit minden kis tizenéves kölyök remegve vár, és eleve csak egy! platformra adták ki. Csak PC-re. Nem fogom fel. Nincs egymillió, és? Nem vagyok szakértõje a témának, de egy olyan játékról van szó, ami réteg játék, és csak egy platformra jött ki. Amúgy biztos bukás, miközben többet rendeltek elõ belõle, mint a Shogun II-bõl! ezt egyébként szintén a PCguru írta, de sebaj. Egyik szavunkkal ütjük a másikat. Nem azért, de a magyar PC-s újságírásban egyre nagyobbakat csalódok...
Persze igaz, sok baj volt vele, fél készen jött ki, de ezeket javították áh, akikek meg mindenen morognak... Például az egyik hozzászóló, õt sose támadják meg. Basszus, érdekes én most a szeleukidákkal vagyok, és baromira vakarózok, érdekes engem a Pontusz-Armenia szövetség igencsak megtámadott igencsak ostromol...azért nem értem ezeket, van akinek valami selejtes verziót szállítottak le? Értem én,hogy bugos, de én ilyen dolgokat miért nem látok? Nem lehet, hogy annak ellenére, hogy a játék erõseb bugos, néha a felhasználó a hülye? Na mindegy...de ez beszarás, 800. ezer az bukás.
Mivel én mind az élelmiszerellátásomat, mind a közrendemet igyekszem ediktum-, és hadseregfüggetlenné tenni, ezért a Bread&Games inkább megmarad egy kiaknázatlan potenciálnak, pl. ha városom elvesztése vagy csak gazdasági tervezés elcseszése miatt élelmiszerhiányba keverednék, azt a B&G egy év alatt megoldja ideiglenesen. Így frissen elfoglalt területre Romanization megy, azt követõen pedig két eset lehetséges: Ha a provinciának korrektül kiépített az ipara és kereskedelme, akkor commercial stimulation, ha pedig nem, akkor tax collection. Szkítiával elõszeretettel használom még a városok pörgetése miatt az immigration-t.
Ahham,siker! :) Köszönet érte! Szerintetek az Italiai provinciánál melyiket érdemes választani a 4 közül?
Az azt jelenti, hogy még egy edictet beiktathatsz vmelyik provinciádban. érdemes, mert jó bonuszokat ad.
Az kell hozzá, hogy az egész provincia a tiéd legyen. AH rákattintasz egy városra, alul a toolbaron a bal szélsõ gomb elérhetõ lesz, így ki tudod választani, hogy melyiket szeretnéd.
Tudnátok abban segíteni, hogy mielõtt új körbe kezdenék a játékban akkor miért írja ezt ki nekem elõtte? "You may still issue an edict one of your entirely-controlled provinces." Már mindent megnéztem szinte amit lehet,de még nem jöttem rá, hogy mi az amit kellene még csinálnom, hogy ezt ne írja ki.
Akkor fog érdekelni a játék (a megfelelõ vas beszerzését leszámítva) mikor a polgárháborús rendszert helyre teszik. Nem tudom ezen a téren mik eddig a fejlemények.